Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes zahajuje elektrickou éru. Startuje sériovou výrobu elektrického SUV EQC

David Bureš
Diskuze (13)

Nové elektrické SUV se vyrábí v továrně Mercedesu v Brémách, a to na stejné lince jako vozy s konvenčním pohonem, třída C a SUV GLC.

Automobilka Mercedes-Benz vstupuje do elektrické éry, když začíná sériově vyrábět svůj první elektromobil nové generace. První sériový kousek modelu Mercedes-Benz EQC sjel z výrobní linky v německých Brémách.

Zajímavostí produkce je, že se elektromobil EQC vyrábí na stejné lince jako modely s konvenčním pohonem, se spalovacím motorem. Konkrétně EQC vzniká po boku třídy C (sedan a kombi) a SUV GLC a GLC kupé. Firmě toto řešení snižuje výrobní náklady, navíc díky tomu může flexibilně přizpůsobit produkci podle požadavků trhů, a tím co nejefektivněji využít výrobní kapacitu továrny.

Video se připravuje ...

Mercedes zároveň při montáži využívá nejmodernější prvky v rámci tzv. Průmyslu 4.0, což konkrétně znamená sofistikovaná mobilní zařízení, autonomní dopravní systémy nebo umělou inteligenci, která prediktivně pomáhá s údržbou.

„Flexibilita a efektivita jsou rozhodujícími pilíři ve strategii globální výrobní sítě Mercedesu. Výroba EQC je toho skvělým důkazem. Zaměstnanci v Brémách mají mnohaleté zkušenosti s produkcí vozidel s širokou nabídkou pohonných systémů. V elektrické době budeme na tomto know-how stále stavět,“ říká Markus Schäfer, člen představenstva Mercedesu, zodpovědný za výrobu a dodavatelský řetězec.

Vedle Brém se EQC začne ještě během letošního roku vyrábět také v Číně, pro tamější trh, a to v továrně Beijing Benz Automotive. Baterie pro německou továrnu bude dodávat dceřiná společnost Daimleru Accumotive, která je vyrábí v Kamenci, nedaleko Drážďan.

Video se připravuje ...

Do budoucna Mercedes počítá s tím, že své chystané elektromobily bude vyrábět také v německých závodech Rastatt a Sindelfingen, v americkém Tuscaloosa a francouzském Hambachu. Akumulátory jim bude dodávat celkem devět závodů, které budou vybudovány na třech kontinentech.

Mercedes-Benz EQC přijíždí na trh ve verzi s obchodním označením 400 4Matic, což konkrétně znamená dva asynchronní elektromotory pohánějící obě nápravy o celkovém výkonu 300 kW a točivém momentu 760 N.m, které čerpají svoji energii z lithium-iontových baterií s kapacitou 80 kWh. Auto dlouhé 4.761 mm zrychlí z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, maximální rychlost je omezena na 180 km/h.   

David Bureš
Diskuze (13)

Doporučujeme

7. 5. 2019 22:37
Re: asynchronní elektromotory
Ale u asynchronniho motoru nepotrebujes - permanentni magnety.

Ty btw. pochazi pro Teslu (M3) z Ciny. A jsou unikatni tim, ze tvori "halbach
array" - kazdy magnet v rotoru je slepenej ze ctyr casti s ruznou orientaci.

Celkove motory Tesla (i asynchronni) jsou asi to nejlepsi, co dnes existuje.
Novym motorem v M3 se naskok Tesly opet jen zvysuje.
A to nemluvim o dalsich resenich, jako unikatni chlazeni (baterii, menicu
i motoru) a topeni.
A tohle vsechno opet zvetsuje rozdil mezi Teslou a EQC.
Kdyz se vezme konvencni auto a naroubuje se na to pohon od dodavatele, tak
vysledek vypada proste JINAK, nez kdyz se zabyvas elektromobilem od A (treba od
pohonu) do Z (treba po sedacky).
7. 5. 2019 13:17
Re: Pohodové auto, z pohodové továrny
Daimler vývoji EQC určitě věnoval plus mínus tolik úsilí jako jiným
modelům. Věnovat víc úsilí vývoji EQC by znamenalo vynaložit neúměrné
náklady, které by se Daimleru nikdy nevrátily. To je hezky vidět na Tesle,
ta předvádí jednu ztrátu za druhou a dokud tomu tak bude, tak ostatní
automobilky budou o elektromobilitě jenom hodně mluvit, ale na trh hodí
nějaký nový model jen občas a v míře a s úsilím, které neohrozí
jejich celkovou hospodářskou bilanci, protože Daimler ani jiné automobilky
nemají za zády investory ochotné krýt nekonečné ztráty a tvářit se, že
je všechno v pořádku, takže budou mít připravené alternativy ke
spalovacímu motoru, ale vývoj spalovacích motorů určitě neuzavřou,
vzhledem k tomu, že je to pořád to jediné, co je jim schopné vydělávat.
7. 5. 2019 10:03
Re: asynchronní elektromotory
Jo u předního pohonu 4x4 tomu rozumím. Tam se motor využívá jen
částečně a na to se asynchronní hodí líp. Trvale zatížený motor by ale
měl mít permanentní magnety
7. 5. 2019 08:37
Re: asynchronní elektromotory
Dojezd si muzes zhruba dopocitat.
Spotreba bude minimalne 25kwh/100km.
Tudiz bude s 80kwh baterkou okolo 300km.
Pri defenzivnim stylu se s tim mozna dostanes na 400km.
7. 5. 2019 08:34
Re: asynchronní elektromotory
Tesla je uplne neopousti.
Asynchroni motory budou dal vpredu (pro verze 4x4).

Co se pise v clanku je pravda. Tady je par informaci navic:
https://www.eetimes.com/document.asp?…