Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda plánuje řadový šestiválec! A to hned dvě varianty

Mazda aktuálně žije inovativními zážehovými motory SkyActiv-X, které v některých režimech využívají vznětového principu k zapálení směsi ve válci. Dle interních dokumentů, které unikly na veřejnost, ale značka připravuje také nový šestiválec.
Zpět na článek
10. 5. 2019 16:41
10. 5. 2019 17:47
10. 5. 2019 19:28
10. 5. 2019 20:21
10. 5. 2019 21:40
11. 5. 2019 20:43
11. 5. 2019 10:08
11. 5. 2019 12:50
Avatar - WinDiesel
10. 5. 2019 16:04
Co dodat? Bravo Mazda !!!
Bravo za 6-válec
Bravo za řadový šestiválec
Bravo za diesel
Bravo za benzín
Bravo za zdravý konzervatizmus !!!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2019 16:22
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
Teoreticky jistě souhlas = za všechny brava

Prakticky Mazda asi nemá moc na výběr = musí se s někým spojit nebo zvýšit marže = stát se prémií

Za cestu kterou asi zvolili bravo = ale nevim nevim jestli je průchozí
Avatar - KANKUNEN
10. 5. 2019 16:39
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
Tentokrát souhlas, nové generace lidí potřebují přepravit od pc v práci k pc doma. Těm stačí třiválec bez turba. Snad budou pořád lidi, kteří ohodnotí vytříbený motor, stejně jako třeba skvělé jídlo, které se nežere z plastu.
10. 5. 2019 18:10
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
Aj dnes je napriklad dost ludi, ktori ocenuju vyborne atmosfericke motory (2.5L, to je dnes uz pomaly velko-objemovy motor). Verim ze aj pre ten radovy 6-valec by sa naslo dost zakaznikov. Ak take motory naozaj daju na trh, bude to mala senzacia...

V tejto suvislosti si treba uvedomit, ze "dost" zakaznikov, to u Mazdy ani nemusi byt velke cislo. Je to pomerne mala automobilka, nepotrebuje predavat desiatky milionov aut. Na to nemaju ani vyrobne kapacity. A po skusenostiach s Fordom by som povedal, ze radsej nech sa s nikym nespajaju, a idu svojou cestou.
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2019 18:36
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
Nevim jestli by se v Evropě pro R6 v mainstreamu našlo dost zákazníků = většina automobilek včetně prémiovejch jejich nabídku zrušila nebo omezila = ne z rozmaru = ale protože se neprodávaly
Avatar - palix
10. 5. 2019 20:12
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
Čo tam po EU - Mazda predá dostatok áut v USA, Rusku, Ázii, Austrálii... My môžme byť radi, že ju tu máme. Nebyť Mazdy, nemali by sme si možnosť vybrať už žiadnu atmosféru (okrem Subaru).
Síce si auto s podobným 6 valsom zrejme nekúpim, ale držím Mazde palce.
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2019 20:25
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
Všechny hybridy Toyoty a Lexusu sou atmosféry + pár ne hybridních atmosfér = je to největší výrobce atmo motorů na světě ;-)
Avatar - WinDiesel
10. 5. 2019 18:13
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
Mazda vydělává, je úspěšná a s nikým se spojovat tedy nemusí.
Neformálně je stejně součástí keirinu Toyoty.
To znamená že nějakým způsobem spolupracuje s Toyotou a největším japonským výrobcem autodílů Densem.
Denso pro Mazdu vyvinulo klíčové komponenty benzínových a dieselových motorů.
Mazda možná není prémiovka ale motorové díly má prémiové. Například piezovstřikování i-ART s tlakem 2500 bar nemá nikdo na světě, jen Mazda..
Denso samozřejmě umí elektrické kompresory, elektromotory, mildhybridy ….
Takže je Mazda dost spojená s Toyotou a Densem, na úrovni byznysu, a s nikým dalším se spojovat nemusí.
Suzuki se spojovalo s VW a jak to dopadlo.
Nissan se spojil s Renaultem a jak to dopadlo.
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2019 18:30
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
Opel se spojil s PSA a jak to dopadlo.
Škodovka s VW a jak to dopadlo
Volvo s Geely a jak to dopadlo :-)

Mazda je malá a nevim na základě čeho píšeš co píšeš = a si pocitů = ale nemá trvale šanci. To je ekonomika

Uvidíme jaký ty R6 budou = zřejmě to bude podobná filozofie jako v nižších objemech = který bohužel fakt dynamikou poráží krabice od mlíka s turbem = jak někdo i tady bohužel správně občas argumentuje

Jestli chtěj znova zkusit nějakej Xedos 9 nebo tak = určitě fajn. Další R6 = superfajn, ale asi to nebudou žádný výkonový draci

Je tam asi mezírka na trhu = ale na to že to natrvalo půjde bez spojení = na to zapomeň
Avatar - palix
10. 5. 2019 20:19
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
Ak by sa niekedy Mazda spojila s Toyotou a vznikla by z nejaká športovejšia divízia, tak by to bolo lepšie ako hore uvedené spojenia.
K porovnaniu turbo motorov a atmosfér... Minule som kdesi čítal recenziu modernizovaného Subaru BRZ. Autor tam spomenul aj dnešné výkonné turbo hoth-hatche... Vraj sa s BRZ nedjú ani porovnať a hoci atmosféra v ňom nie je nejako výkonný, celé auto je vynikajúce, len nie je celkom po chuti dnešným odchovancom silných turbomotorov. Zábava nie je len o rýchlosti a zrýchlení. GT86 / BRZ alebo MX5-ka sú úplne ináč zábavné autá.
A vodičov, ktorí po takých autách túžia je zrejme stále menej.
11. 5. 2019 11:10
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
No hej ale drvivá väčšina ľudí si kupuje auto na každodenné používanie - kde rozhoduje nejaká úžitkovosť, cena, spotreba a prívetivosť motoru - a tam turbo zatiaľ vedie nad atmosférami. Auto pre zábavu je niečo iné a HH je povoz na každý deň, len s veľkým výkonom. BRZ na každý deň už moc nie je - alebo pre skalných fanúšikov.
Avatar - del42sa
11. 5. 2019 12:46
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
hodnotit spojení Opelu a PSA je dost předčasné. Všechen ten "zisk" stojí hlavně na osekaných nákladech nikoliv na dlouhodobé správné strategii. Teprve čas prověří, zda je PSA schopno Opel a vlastně i samu sebe uřídit ;-)
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2019 13:26
Re: Co dodat? Bravo Mazda !!!
Opel bojoval s červenými čísly 20 let! 2 roky po převzetí je v zisku. Samozřejmě že osekánim a sdílenim techniky = jinak to nejde
Co bude do budoucna samozřejmě těžko říct a možná máme za dveřma další krizi = tu minulou sme neřešili jen zakryli tisknutim bilionů = ale že převzetí Opelu PSA bylo spíš úspěšný = to nejspíš zas tak předčasný neni

PSA předtím to samý = předchozí management jel ve vyjetejch kolejích a v jednu chvíli prodělávali miliardu eur za pololetí. Že to dělaj trochu líp ukazuje posledních 5 let = dneska maj po zdá se úspěšný akvizici Opelu zálusk i na Jag a LR
Tam bych se ptal jestli je PSA schopno to uřídit = tam to případně bude daleko těžší náročnější složitější
Avatar - del42sa
10. 5. 2019 16:41
Mazda
měli udělat 6ti válcový (pardon 6ti komorový) wankel >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
10. 5. 2019 17:47
Mazda V6
Mazda používala V6 motory v letech 1986 - 2002
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
10. 5. 2019 19:28
Re: Mazda V6
Jo můj táta měl Xedos 6 se zajímavým 6 válcem s objemem 2 litry. Moc pěkné a kultivované autko. Tohle jsou určitě dobré zprávy,snad to vyjde a dojde i k nám...
Avatar - palix
10. 5. 2019 20:21
Re: Mazda V6
Bola aj Mazda 323F so 6 valcom... Vraj super, ale vraj veľmi nákladné auto na údržbu - hlavne v dnešnej dobe, keď je už stará.
10. 5. 2019 21:40
Re: Mazda V6
Ano, potvrzuji, 323 F byla super, měl jsem možnost se s ní párkrát svézt.
Avatar - palix
11. 5. 2019 20:43
Re: Mazda V6
Model 323F - ten, ktorý prišiel po type s vyklápacími svetlami bol priam dokonalý :). Mal ho kolega ešte nedávno, ale už nebol ochotný to servisovať.
Jednu má kolegynin otec a občas na nej príde ona do práce, Raz som jej povedal, že má auto, ktoré bolo mojím snom v čase, kedy prišlo na trh :). A ona, že vraj sa môžem povoziť. Ešte som nevyužil príležitosť, ale celkom sa teším.
Trochu ma bolí srdce, keď vidím tieto 323F ako vraky, na ktorých jazdia naší spoluobčania. Je to len auto, ale kedysi to bolo veľmi pekné auto.

Po tejto 323F prišla ešte jedna a tá už bola dosť obyčajným hatchbackom. Potom nič... Pre mňa je ale nová 3-ka od generácie BM (predošlý model) akoby nástupcom 323F - nádherná, športová... :).
Avatar - WinDiesel
10. 5. 2019 18:22
Vizionáři v Mazdě
Jako kdyby ostatní chtěli být slepí a jen v Mazdě jsou vidoucí. Diesely jsou prostě žádané.
RENESANCE PRODEJÍ DIESELŮ V NĚMECKU
VW Golf, který zvýšil svůj podíl nafty z 24,2 na 33,5 %
největším skokanem (ze 64 na 85 %) se stal VW Passat,
značný nárůst ale zaznamenaly i vozy Škoda Superb (ze 65 na 85 %),
VW Tiguan (ze 49 na 67 %) a
VW Touran (ze 44 na 58 %)
Audi úspěšně nahradilo diesely novými midlhybridními TDI.
Volvo v Německu = 61% v dieselu
Fiat v Německu = 61% v dieselu
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2019 18:33
Re: Vizionáři v Mazdě
Furt tam je to 2-násobný (!) zvýhodnění nafty = daní i hmotností. Že se ve velkoobchodu správně počítá v kilech a až pro koncovýho zákazníka nafta zvýhodňuje = zrovna ty určitě víš

Jakmile nastolíš rovný podmínky = nafta bude mít krom taxíků a obecně meganájezdů případně velkejch těžkejch SUV = těžký problémy

Takže jo = když je DOTOVANÁ je o ní zájem = PROTOŽE je dotovaná
10. 5. 2019 21:44
Re: Vizionáři v Mazdě
Bež se léčit - k Chocholouškovi.
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2019 22:52
Re: Vizionáři v Mazdě
To asi nechápu
11. 5. 2019 10:33
Re: Vizionáři v Mazdě
Zapomínáte, že svět není jen Evropa, naštěstí. A myslíte, že by lidé kupovali naftu bez zvýhodnění.
Avatar - Ada je zase tady
11. 5. 2019 20:42
Re: Vizionáři v Mazdě
Diesel, samozřejmě. Lépe se s ním jezdí. Necuká. :yes:
Avatar - Dzakobo
10. 5. 2019 20:15
To je pěkný nerozum
Mám rád víceválce, ale v pozici Mazdy mají smysl max. 4-5 válce, těžko může přijít s něčím jako 5er popř. ještě vyšší zacílení, na to nemá reputaci. Smysluplnější by byly velkoobjemové R4. Mají 2.2 biturbo diesel, kdyby ho víc nafoukli, tak se dostanou k 270 koním + elektromotor a mají soustavu s kombinovaným výkonem třeba 400 koní. Z benzínové 2,5T se dá vymáčknout pěkný stádo (400 - 500 k).

Kdyby chtěli vyrábět V6 (pro umístění napříč) používající Skyactiv-X, který má nízký litrový výkon, to by smysl dávalo. Ale tohle nechápu...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - wakantanka
10. 5. 2019 20:53
Re: To je pěkný nerozum
Myslíš? V Európe snáď, ale za oceánom, na blízkom východe či v Austrálii je 6 valec celkom bežná motorizácia. A tých už spomenutých Xedosov 9 behalo v USA docela dosť. Ja to až také čierne nevidím.
Avatar - Dzakobo
10. 5. 2019 21:29
Re: To je pěkný nerozum
Zatím největší vůz - cx9 používá 2,5t napříč, takže... A když už by chtěli stavět větší sedan než 6, pořád jim stačí R4. Kdyby u 2,5 použili skyactiv-x, mají výkon cca 250 + elektrika a těch 400k stačí i pro USA, tam už se na počet válců také tak nehledí, krom trucku
Avatar - CICERO
10. 5. 2019 20:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 5. 2019 10:08
sestivalec
Asi pred dvema roky jsem cetl, ze Mazda ma vyvinout sestivalec pro sedan stredni tridy a pouzit podvozek Toyoty s pohonem zadnich kol. Tenkrat mi to prislo divne, ale evidentne na necem podobnem Mazda pracuje. Ovsem nova generace sestky tuto koncepci mit nebude, takze tezko rict, co vlastne planuji
Rozbalit vlákno
0
Avatar - del42sa
11. 5. 2019 12:50
šestiválce
Mazda alespoň správně chápe, že pokud má prorazit v prémii, tak potřebuje prémiový motor. Narozdíl od PSA/Renaultu, kteří už roky lžou sami sobě do kapsy a věří tomu, že prémie může existovat i s 1,6l motorem :-!

Mazda to nebude mít lehké, ale kudos za odvahu a takové rozhodnutí. S technologií Skyactiv-X by to mohl být zajímavý počin. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
11. 5. 2019 13:27
Re: šestiválce
Viz úvodní 2 příspěvky diskuze = teoreticky to je moc hezký = otázka je kam s těma motorama

To že 6válců dramaticky ubylo i u klasický prémie BMW počínaje Jagem konče = to neni náhoda