Novinky
falešná sláva, falešné arguenty proč ano, .............., skoro vše se vyvrací. Nemají lepší spotřebu, nemají využitelný prostor /mimo ten zbytečný nad hlavou/, nemají lepší jízdní vlastnosti, více neodpružené hmoty, ...... atd., atd., MIMO ! - že ve městě přejedu vyšší obrubníky, jenomže s přejížděním obrubníků se často pojí akorát bezohlednost!
Kde se, prosím, píše o přejíždění obrubníků? Nemám SUV. Mám jen kombíka, původní 5008, ale pokud chci na některých parkovištích s vyšším obrubníkem parkovat bez poškození lízátka, vyčuhuji zadkem z řady. A argumenty, že tam můžu zacouvat, to si přijďte na ta parkoviště vysvětlit těm ostatním jelitům, kteří na mě netrpělivě gestikulují, protože jsem je zdržel o cenných 30 sekund. Více neodpružené hmoty? Zkuste si alespoň některá ta SUV prohlídnout i zespod a nekoukněte do technických dat a katalogů. 😉
Tak jestli ti opravdu trvá 30 vteřin zacouvat do parkovacího místa, tak se nedivím ostatním řidičům, že na tebe gestikulují. 😉
Ty seš ale trouba, že? Tady jde o to, že oni musejí couvnout, protože jsou nalepení těsně za tebou. To není o mé rychlosti, ale o debilitě ostatních. 😉 A navíc otočit kombíka o 90° mezi 2 další auta není na 5 vteřin. 😁
Trouba seš ty, když se domníváš, že ostatní si mají domýšlet, co jsi vlastně myslel a nenapsal.
Co se týče parkování, já problém nemám, protože včas hodím blikačky, aby ti za mnou včas pochopili, že budu zacouvávat do volného místa a nechali prostor.
Zkus to. Pomáhá to. Vzhledem k tomu, že mě řidiči při parkování negestikulují, tak trouba budeš asi ty.
Co se týče parkování, já problém nemám, protože včas hodím blikačky, aby ti za mnou včas pochopili, že budu zacouvávat do volného místa a nechali prostor.
Zkus to. Pomáhá to. Vzhledem k tomu, že mě řidiči při parkování negestikulují, tak trouba budeš asi ty.
Takže blikáš už před vjezdem do uličky parkoviště? 😁 Myslíš si, že jsem jeden z těch, kteří mají blinkry jen na to, aby je zapnuli na křižovatce a výstražky na označení, že budu stát na zákazu? Jo, kamaráde, ty blikačky jsem takhle použil jednou a neslyšel jsi toho troubení a nadávek, proč blokuju parkoviště a při zařazení zpátečky jsem slyšel: "No to nemyslíš vážně, ty hovado. Ty si zastavíš v prostřed parkoviště a budeš si tam couvat? To tam neumíš najet čumákem?" Takže raději čumákem a ven couvat i za předpokladu, že mám zespod lízátko odřený o ten slavnej obrubník, kterej musí čučet přes 15 cm nad vozovku, než poslouchat ty komplexáky, kteří si jedou do obchodu každej den pro svačinu. 😉
Nevím kde a co autor o SUV čte, ale co čtu já, tak většinou samá pozitiva.... :-!
Každý vidí to, co vidět chce. Ale opravdovou realitu si dokáže připustit málokdo. Stejně tak si drtivá většina dokáže "zduvodnit" svou garáž, ale málo kdo dokáže říct pravdu takovou, jaká je.
Já v garáži SUV momentálně nemám, ale v minulosti jsem měl a proto rozumím těm, co si SUV kupují.
Já moc ne. Ta móda SUV do města je šílená a vyloženě kolem mě přibývá drobných nehod na parkovišti.
Jj, s drobnými nehodami na parkovišti souhlasím. Během 2 týdnů nejdřív Civic, pak Octávka a nakonec Transit. Tihle 3 mi upravili blatník na Yarisovi v mé nepřítomnosti. Ještě, že jsou na těch parkovištích kamery. 😁
To je jeden z důvodů, proč jsem SUV (X5) prodal. Do města a na parkování jsou velká SUV opravdu problematická. Na druhé straně takové ty menší "věci" (SUV?) se dají ještě "skousnout". Ale u některých, velikostně jako třeba Kodiaq, je to už jen tak tak.
Jistě, třeba místo X5tky bych pro komfortní parkování ve městě volil jeho ekvivalent v placatých vozech - sedmičkové BMW. S tím je parkování na pohodu.
Přesně tak. Tím SUVčkem všude překážíš, protože na rozdíl od Octavie je obvykle kratší, má menší půdorys a můžeš s ním dojet až k obrubníku, protože si hned neurveš spodek. NAvíc jak sedíš výš, tak máš ke všemu lepší rozhled v bezprostředním okolí. Proto s tím při jemném manévrování tolik bouráš. Rád bych viděl nějakou statistiku, asi by potvrdila, že SUV jsou na parkovištích obzvláště nebezpečná a havaruje se s nimi stejně jako s jinými auty. Rozhodně drobné karamboly na parkovištích nesouvisí s tím, že jsou řidiči kopyta. To ani náhodou...
Pravda je taková, že každý provozuje to, co mu vyhovuje a na co má. S růstem blahobytu roste obliba SUV. Jsou dražší, ale za to nabízejí obecně více komfortu (v nejrůznějších aspektech toho slova). Všechno je to samozřejmě chápáno individuálně různě (je to relativní, co je a co není komfortní) a podle toho si jednotlivci volí. Zelená demagogie proti SUV apod. je hnus.
Nic nemám proti majitelům SUV, nebo off-roadů někde na horách, nebo nepřístupných místech, nebo místech s horší infrastrukturou, ........... ale současná moda SUV je hlavně ve městě. Moc to nechápu, i designeři jsou z toho nešťastní, protože nemají prostor je odlišit. Asi bych našel některá co se mi líbí, ale jinak je to oplastovaný kvádr na kvádr, jeden vedle druhého.
Jo taky se vždycky směju, jak jsou ze všech najednou "chromajzli", co neumí nastoupit do limuzíny, nebo HB /i mladí/, aby si zdůvodnili vlastnictví SUV.😄 😄 😄
Jo taky se vždycky směju, jak jsou ze všech najednou "chromajzli", co neumí nastoupit do limuzíny, nebo HB /i mladí/, aby si zdůvodnili vlastnictví SUV.😄 😄 😄
No tak já to chápu náramně... Není lepšího vozu do městské džungle než malé či střední SUV. Líp z toho vidíš, je to obecně kratší než octávie, mondeo, passat apod. Bez problémů s tím přirazíš až k obrubníku, tu a tam se hodí, že nemáš problém na obrubník najet, kolikrát s passatem drhnu podlahu kvůli dementním retardérům, které všude rostou jak houby po dešti - s SUV tyto problémy nemám. Prostě paráda. Také v městě na spotřebu hraje hlavní roli hmotnost vozu, ne už tak výška karoserie, protože se obecně jezdí pomaleji a odpor vzduchu není dominantním faktorem, takže zejména ve městě bývá tohle negativum minimalizováno...
Bol som minule na dovolenke v Alpách. Bývali sme v tých domčekoch, ktoré sú umiestnené ďaleko seba v kopcoch. Sú tam pekné strmé kľukaté cestičky. Čo ma zarazilo, skoro nikto tam nemal SUV ani offroady. Ľudia mali bežné autá.
Samozrejme je každého vecou, čo si kto kúpi. Ja zatiaľ SUV nepotrebujem.
Čo sa týka väčšej výšky - dobrým príkladom je Opel Mokka = nezdá sa mi, žeby stál hlavne vpredu nejako vyššie ako normálne auto. Niektoré autá sa asi na SUV iba hrajú.
Samozrejme je každého vecou, čo si kto kúpi. Ja zatiaľ SUV nepotrebujem.
Čo sa týka väčšej výšky - dobrým príkladom je Opel Mokka = nezdá sa mi, žeby stál hlavne vpredu nejako vyššie ako normálne auto. Niektoré autá sa asi na SUV iba hrajú.
Pravda je taká, že moj hatchback jazdí s 5,7 litrami nafty na sto.
Kamarát na SUV rovnakej vyrobnej znacky s tym istym motorom za 8 litrov.
Priatelka na atmo benzine v SUV za 8,4 litrov na 100.
Dalsi znamy na koncernovom SUV za 13 litrov nafty
Švagor na turbo benzine za 7,5 litrov
Vsetko dlhodobe priemery spotreby.
atd.....
Vsetkym financne dotknutym stranam vo veci SUV to ale vyhovuje,
Bohuzial stale sa najde akysi "eco šprt" ktorému záleží v čom žije a chce zachrániť svet a upozorní na zbytočnú nadspotrebu
Kamarát na SUV rovnakej vyrobnej znacky s tym istym motorom za 8 litrov.
Priatelka na atmo benzine v SUV za 8,4 litrov na 100.
Dalsi znamy na koncernovom SUV za 13 litrov nafty
Švagor na turbo benzine za 7,5 litrov
Vsetko dlhodobe priemery spotreby.
atd.....
Vsetkym financne dotknutym stranam vo veci SUV to ale vyhovuje,
Bohuzial stale sa najde akysi "eco šprt" ktorému záleží v čom žije a chce zachrániť svet a upozorní na zbytočnú nadspotrebu
Moje zkušenost je cca 0,5 l rozdíl. Stejný motor nafta, podobná váha. Kamarád asi jezdí asi jiným způsobem. Takhle to nejde posuzovat.
No tak já jezdím dlouhodobě v atmo benzine ''SUV'' (1500Kg) za 4,8 l/100km a na delší trase se dá dostat pod 4 litry. Rozdíl mezi ''SUV'' a bežným autem nižší střední třídy je minimální 😉
Za kamionem?
Po městě a po okreskách, na dálnici je to mírně pod 6 při 140km/h (realně 130 dle gps.... pointa je taková že ''SUV'' o velikosti Karoqu nemá o moc vyšší hmotnost ani aerodynamický odpor než běžný hatchback.
Sorry, ale 6 litrů benzínu při 140 tacho nedám snad ani v malém liftbacku, natož středním SUV. Z kopce možná.
Jj, vždycky těmto lidem říkám /mimo jiné nemá cenu s nimi diskutovat/, že vlastně ani nepotřebují diesel, že ho vlastně svým benzinem ve spotřebě předběhli. 😄
No, ale ono to s moderními benzíňáky je realita. 1.5 benzín v Yarisovi 82kW za 5,4 a s 1.9 naftou ve Fabii za 5,4. Kde je ta úspora při hmotnosti Yarise 1548 kg a Fabie 1210 kg?
No v tom benzín vs nafta = že je nafta těžší a má v sobě víc energie = si nevěděl? Že litr nafty je těžší než litr benzínu? Že velkoobchodně se proto prodává podle hmotnosti = zvýhodnění prodejem na litry je až pro koncovýho zákazníka? Navíc že je zvýhodněná i daňově? A když to dvojí zvýhodnění zrušíš..
Bože, kde jsi přišel na to, že yaris má 1500 kg hmotnost? ................. ty slyšíš snad i trávu růst.
Znáš pojem Technický průkaz? Něco si o tom najdi na Googlu, který je pro spoustu lidí neznalých hlavním zdrojem informací. Mě stačí to, co mám na papíře. 😉 Ale i kdyby vážil stejně jako ta Fábia, tak pořád ta spotřeba vychází stejná. 😉 A bavíme se o plně obsazeném autě. Prázdný auto s pohotovostní hmotností neprovozuji, pokud k tomu nemám vážný důvod. V tom případě jsme ale s Yarisem na spotřebě 4,3l, o čemž si ta Fabie mohla nechat zdát.
Prostě kecá...
>😁
>😁
Ne úplně = s minulou generací RAVky 2,5 hybrid se dá delší trasa půl trasy dálnice jet Praha Ostrava za 5,9 litru. A současná nová generace motorů
http😐/www.motorreviewer.com/engine.php?… je s účinností eště kousek dál. A to dá jet myslim běžnou rychlostí
Ale taky se s ní dá jet po dálnici za 12 litrů = taky vyzkoušeno 😄
Ale stejnej motor v Camry má pochopitelně nižší spotřebu než v RAV4 = o tom žádná
http😐/www.motorreviewer.com/engine.php?… je s účinností eště kousek dál. A to dá jet myslim běžnou rychlostí
Ale taky se s ní dá jet po dálnici za 12 litrů = taky vyzkoušeno 😄
Ale stejnej motor v Camry má pochopitelně nižší spotřebu než v RAV4 = o tom žádná
No za 4,6 někdy poskočim na 4,7 jezdim s Aurisem hybrid 100 kW. Moc to nešetřim občas spíš naopak ale zase se snažim využívat systém když je prostor = když za mnou nic neni dojíždění k semaforum šraňkám.. a celkově myslet hybridně = tzn. jet maličko jinak 😄
A denně pár km jezdim i po dálnicích. S tim Aurisem se fakt dá dostat pod 4 litry = ale to už se musíš snažit atd. = to už mě nebaví
Rekord na shodou okolností stejný trase mám 1,9 litru a 10 litrů 😄
A denně pár km jezdim i po dálnicích. S tim Aurisem se fakt dá dostat pod 4 litry = ale to už se musíš snažit atd. = to už mě nebaví
Rekord na shodou okolností stejný trase mám 1,9 litru a 10 litrů 😄
A na laně 😐
Píšeš blbosti a nebo nevidíš desetinou čárku. 😄
Píšeš blbosti a nebo nevidíš desetinou čárku. 😄
kombinace benzinového motoru s 40% max učinností + převodovka řízená počítačem která dokáže bezpečně podtočit motor a přitom se vyvarovat LSPI....
+ elektromotor aby to nejezdilo jako šnek se 140 N.m ve špičce
to je docela podstatná informace, ne?
Možná, na pointě to ale nic nemění. Karoq má plně srovnatelnou spotřebu a emise s Golfem o stejné motorizaci... A důvod proč SUV dávám do uvozovek je že naprostá většina prodaných SUV jsou 2wd crossovery (defacto kříženec mezi mpv a hatchbackem, terenní aspekt myslím tolik lidí nezajímá).
Na 100 % nemá stejnou spotřebu na dálnici.
Koeficient odporu vzduchu je u golfu 0.27 u karoqu 0.32 ... nemyslím že je to tak podstatný rozdíl při pouhých 130km/h
No ale tím koeficientem vynásob tu o dost větší plochu... a dostaneš pozoruhodně vyšší číslo.
Kecáš prostě z principu. Rozdíl ve spotřebě mezi "SUV" a pětidvířkem je prostě podstatný... aniž by za to to "SUV" přinášelo extra výhody, kromě módnosti.
A kecáš i v tom, že jedeš za 6 litrů při 130 reálné rychlosti... možná chvíli... než ti dojde ta nastřádaná energie a dál už jen vezeš tu váhu navíc.
Hybrid je fajn, ale na okresky a do města. Na dálnici je to asi jet s horským kolem na sjezdovku pod sněhem... jde to! Ale nebylo k tomu určený. Na lyžích to jde líp.
Kecáš prostě z principu. Rozdíl ve spotřebě mezi "SUV" a pětidvířkem je prostě podstatný... aniž by za to to "SUV" přinášelo extra výhody, kromě módnosti.
A kecáš i v tom, že jedeš za 6 litrů při 130 reálné rychlosti... možná chvíli... než ti dojde ta nastřádaná energie a dál už jen vezeš tu váhu navíc.
Hybrid je fajn, ale na okresky a do města. Na dálnici je to asi jet s horským kolem na sjezdovku pod sněhem... jde to! Ale nebylo k tomu určený. Na lyžích to jde líp.
Baterie včetně veškeré elektroniky váží 33kg, elektromotor se při takové rychlosti už nezapojuje, pointa je v tom že do hybridů montujou motory které obětujou hromadu výkonu aby získali extra učinnost
Tak to myslíš špatně. On ten rozdíl je veliký. No co na tom záleží.... já jezdím za 13 benzínu a jsem spokojený 😄
Hybrid?
Přesně tak! :yes:
A co je to za hybrid? Nějak si nemůžu vzpomenout na žádné hybridní SUV, které má elektro jen 140Nm. To mi přijde docela málo, KIA Niro má 170Nm, Toyota CHR 163Nm. Dokonce i ten malý Yaris má 169Nm.
Díky za info.
Díky za info.
No, když si znovu přečtete ten jeho příspěvek, zjistíte, že epíše nic o tom, že jeho SUV má 140Nm. 😉
Ano je to niro a má 148 N⋅m při 4000rpm, 170 N.m má elektromotor dohromady to dělá 265 N.m který je dostupný už od volnoběhu.
A s tím jezdíš do 4 litrů v kombinaci bez dálnice nebo s ní? Město do 4 litrů se při troše štěstí dalo projet i starou hybridní RAVkou. Tam není důvod tomu být jinak. Ale dálnice kolem 6 mi přijde docela zajímavé číslo. Ravka při 130 je kolem 7,5-8 ( aktuální spotřeba ), CHR kolem 7, hybridní Auris byl mezi 5,5-6 a corolla 2.0 zatím podle krátkého pozorování má 5.0-5.5.
Ked si taky frajer tu v diskusii so svojim "SUV", dufam, ze si uz dal na to svoje uzasne 1,5 tonove benzin usporne suv auto, svoju recenziu na Moje Auto, hoď nam sem web odkaz, nech si o nom precitame tie Tvoje zazračné info.
Už tu jedna od někoho jiného http😐/moje.auto.cz/zelva/niro.html , já bych jen doplnil že to tlumení hluku od kol by mohlo být mnohem lepší (asi málo tlumícího materiálu), a za další základní reprosoustava je dost bídná, 2016 verze nemá adaptivni tempomat kterej by uměl sám se rozjíždět a zastavovat v zácpě.
Postavený na hlavu je spíše Váš článek pane redaktore. Dnešní SUV je pouze návrat k normální velikosti automobilu. Jak můžete porovnávat běžné SUV s kombíkem? To jste motoristický redaktor? A horší jízdní vlastnosti je falešný argument zatvrzelých odpůrců. Co to jsou "horší jízdní vlastnosti"? Auto není určeno jenom na perfektní asfalt, ale mělo by zvládnout i horší cesty. Které má potom lepší jízdní vlastnosti třeba na polní cestě? SUV zvládá obojí. Nemám SUV kvůli módě, ale vyhovuje mi jako dopravní prosředek. Sedím výš, mám lepší přehled, nasedání a vystupování už nemá smysl komentovat, usadit dítě do sedačky je také o něčem úplně jiném a vyndání těžké nákupní přepravky z kufru Octávky nabo Tiguana je sakra rozdí. A i při údržbě jako vysávání a čištění intrieru nemusím být ohnutý jako......, atd. Pro mne má SUV pouze jednu chybu. Hůř se myje střecha a to mám 185.
Ja len podotknem, ze kombik je za mna lepsi nez SUV, avsak ak ho uz mam porovnat s adekvatnym MPV, tak sme pri tom istom. Spotreba vyssia, horsie jazdne vlasnosti a vlastne vsetko to, co sa vytyka SUV plati aj pri porovnani s MPV (a nikto to takto nikdy neporovnaval). Ukazuje sa to nie len, ze je to trend, ale hlavne dizajn predava. Ludom sa to paci a bodka. Nepotrebuju ziadne racionalne argumenty preco ano alebo nie, je to na kazdom zakaznikovi.
Protože srovnávat s tím co je na trhu.
Logicky.
Ideální HB má slušnou světlou výšku i vnitřní výšku... A pak je lepší, než SUV.
Logicky.
Ideální HB má slušnou světlou výšku i vnitřní výšku... A pak je lepší, než SUV.
Ideální HB? Jsou lidi, co potřebují víc než ideální HB a slušnou světlou výšku má...leda Sandero 😉
Ale to já jsem přece nikdy nezpochybnil!
Nepochybně jsou i lidi, co FAKT potřebujou i sedmimístný SUV... ale kolik jich je?
Drtivá většina těch blondýn po Praze do této skupiny nepochybně nepatří.
Nepochybně jsou i lidi, co FAKT potřebujou i sedmimístný SUV... ale kolik jich je?
Drtivá většina těch blondýn po Praze do této skupiny nepochybně nepatří.
Asi nejlepší porovnání (byť subjektivní) je osobní zkušenost . V roce 2007 jsem měl služební Toyotu RAV4 v 2.0 benzín a následně v roce 2011 Subaru Forester v naftě. Následně jsem se vrátil ke klasickému sedanu, posledních pár let jezdím v hatchbacku a po SUV se mi nijak nestýská.
Takže je to vlastně konstatování, že SUV díky větší čelní ploše má větší spotřebu. No to asi každý tuší ...... Kdo má na opici, musí mít i na banány. Snad si auto a motorizaci vybírám podle toho jak cítím svoje nebo rodinné potřeby a ne podle nějaké spotřeby. Amortizace za rok u větších aut stejně dělá naprosto největší položku nákladů, takže rozdíl ve spotřebě je vlastně totálně bezvýznamná součást kalkulace na vlastnictví auta ....
Celkom súhlasím s "Marty_V8", ale len u nového auta. Kto má viac ako 30 000€ na kúpu auta, ten bude mať asi aj na palivo. Kto ale kupuje jazdené auto, ktoré je už relatívne lacné, pre toho môže byť vyššia spotreba dosť podstatným problémom. Ľudia ale často kupujú to, čo sa im páči a nie to na čo majú. Nejde tu len o kúpnu cenu (u jazdených áut), ale aj o náklady súvisiace s vlastníctvom auta.
Obecně platí, že móda SUV je nesmyslná. Ano, spustila ji podobně nesmyslná móda "sportovnosti " . Kostitrasy na obřích kolech, se světlou výškou kdy i zdvizena kostka může být problém.
Sám jsem se nechal chytit a jezdím velmi, velmi lehkým SUV.
Přesto vím, že moje příští auto bude zase HB, pokud mi teda nestačí zpatlat nová auta tak, že budou nekoupitelna.
Sám jsem se nechal chytit a jezdím velmi, velmi lehkým SUV.
Přesto vím, že moje příští auto bude zase HB, pokud mi teda nestačí zpatlat nová auta tak, že budou nekoupitelna.
Můžeš být spokojen. EV BUDOU všechny "fluidní" HB, nebudeš mít na výběr, leda SUV EV s cenou nad 2 mil Kč.
Už sin nebudeš muset lámat makovici nad tím co koupit.
Těť ťaj ?
Nechci, chci maso.
Maťo nění.
Ťeť ťaj ?
Už sin nebudeš muset lámat makovici nad tím co koupit.
Těť ťaj ?
Nechci, chci maso.
Maťo nění.
Ťeť ťaj ?
CICERO
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ne, pokud zpatlají, tak si prostě nový auto kupovat nebudu...
Mám výhodu, že mám atmosferický čtyřválec bez nesmyslů... dokonce na poslední chvíli ještě i bez s/s - i když u atmosféry je ještě nejméně škodlivej.
Takže já můžu počítat s tím, že pokud nebude co koupit, tak si prostě nechám tohle, a budu jezdit.. a jezdit... a jezdit.
Vydrží rozhodně déle, než já... pokud nepotkám švestku, nebo blázna ve služebním...
A jako druhý auto mám úplně Punto s 1.4 atmosférou... takže když se situace extrémně zhorší, tak dám 500X pryč a budu jezdit jen tím Puntem. Kupoval jsem ho loni. S/s už má, ale ještě vypínatelný... takže jsem v klidu.
To původní Punto má 11 let, 170 tisíc km... a jezdí a jezdí.
Dostal ho mladej a dává mu teda zabrat. Ale moc si to pochvaluje.
Mám výhodu, že mám atmosferický čtyřválec bez nesmyslů... dokonce na poslední chvíli ještě i bez s/s - i když u atmosféry je ještě nejméně škodlivej.
Takže já můžu počítat s tím, že pokud nebude co koupit, tak si prostě nechám tohle, a budu jezdit.. a jezdit... a jezdit.
Vydrží rozhodně déle, než já... pokud nepotkám švestku, nebo blázna ve služebním...
A jako druhý auto mám úplně Punto s 1.4 atmosférou... takže když se situace extrémně zhorší, tak dám 500X pryč a budu jezdit jen tím Puntem. Kupoval jsem ho loni. S/s už má, ale ještě vypínatelný... takže jsem v klidu.
To původní Punto má 11 let, 170 tisíc km... a jezdí a jezdí.
Dostal ho mladej a dává mu teda zabrat. Ale moc si to pochvaluje.
Dovolím si zásadně nesouhlasit.
Suv dokážou být i úsporná. Vlastním nové BMW X5, 3.0D.
S přehledem jezdí za 8,5 l, auto co má přes 2 tuny a 265 koní a 0-100 udělá za 6,5 vteřiny.
S benzínovým superbem 1.8 TSI se nedostaneš na tuto spotřebu ani omylem.
Je to samo o tom, že ideální motorizace pro tyto auta je naftový šestiválec, s výborným točivým momentem.
Není potřeba tyto auta týrat, jak downsizingované čtyřválce a tříválce a podobné nesmysly.
Kolik žerou čtyřválcová Volva XC90, ví každý.
Suv dokážou být i úsporná. Vlastním nové BMW X5, 3.0D.
S přehledem jezdí za 8,5 l, auto co má přes 2 tuny a 265 koní a 0-100 udělá za 6,5 vteřiny.
S benzínovým superbem 1.8 TSI se nedostaneš na tuto spotřebu ani omylem.
Je to samo o tom, že ideální motorizace pro tyto auta je naftový šestiválec, s výborným točivým momentem.
Není potřeba tyto auta týrat, jak downsizingované čtyřválce a tříválce a podobné nesmysly.
Kolik žerou čtyřválcová Volva XC90, ví každý.
No, ale pořád platí, že pokud člověk chce být ohleduplný i k planetě a k ostatním živým tvorům, tak jezdí zhruba čtyřmetrovým autem do 100 koní... a jezdí v pohodě do 6 litrů benzínu / dost pod 5 litrů nafty.
To, že naftové BMW X5 jezdí se stejnou spotřebou jako bezínovej Superb ( a ještě k tomu se specifickou motorizací - myslíš, že 110 kW 1.5 TSI nestačí?) mi přijde trochu mimo mísu...
To, že naftové BMW X5 jezdí se stejnou spotřebou jako bezínovej Superb ( a ještě k tomu se specifickou motorizací - myslíš, že 110 kW 1.5 TSI nestačí?) mi přijde trochu mimo mísu...
Nepřeháněj, každý má jiný potřeby a hodit vše na tuhle notu mi přijde komunisticky jednoduché. Doufám, že jsi to myslel jako nadsázku a ohledně ekologie doporučuji neposlouchat jen kšeftaře se strachem, ale také druhou stranu.
Takže ne neplatí a už vůbec ne pořád.
Takže ne neplatí a už vůbec ne pořád.
No, ale tam je podmiňovací způsob, že jo?
😄
"platí, že pokud člověk chce být ohleduplný i k planetě a k ostatním živým tvorům...".
v pátek stálo velké SUV v Hradci Králové "zaparkované" v křižovatce... u vnitřního oblouku... vepředu asi metr od krajnice, vzadu tak metr a půl... v podstatě to místo zneprůjezdnilo.
Projet se kolem dalo, hodně pomalu a opatrně... a za cenu, žes v jedu chvíli jel prostě "naslepo".
Prostě druh lidí, co si kupují velká SUV jsou prostě velmi často takto bezohlední pořád a ve všem.
Velmi často neznamená pořád a vždycky.
Je to podobný, jako že většinou potkáš auto bez rozsvícených světel, které je v nenápadné barvě... prostě ten, kdo si vybírá auto tak, aby bylo vidět pak málokdy nerozsvítí světla.
Málokdy neznamená nikdy.
😉
😄
"platí, že pokud člověk chce být ohleduplný i k planetě a k ostatním živým tvorům...".
v pátek stálo velké SUV v Hradci Králové "zaparkované" v křižovatce... u vnitřního oblouku... vepředu asi metr od krajnice, vzadu tak metr a půl... v podstatě to místo zneprůjezdnilo.
Projet se kolem dalo, hodně pomalu a opatrně... a za cenu, žes v jedu chvíli jel prostě "naslepo".
Prostě druh lidí, co si kupují velká SUV jsou prostě velmi často takto bezohlední pořád a ve všem.
Velmi často neznamená pořád a vždycky.
Je to podobný, jako že většinou potkáš auto bez rozsvícených světel, které je v nenápadné barvě... prostě ten, kdo si vybírá auto tak, aby bylo vidět pak málokdy nerozsvítí světla.
Málokdy neznamená nikdy.
😉
Jezdím s dvoulitrovým naftovým SUV s dlouhodobou spotřebou kolem 5 l. A je v tom hodně dálnice. Delší jízdy bez dálnice i do 4,5.
Čim konkrétně? Viz ja 7:19 dvojí zvýhodnění má holt něco do sebe 😄
Dvojkový Tiguan.
To se dostáváš pod normovanou spotřebu i kdyby to byla nejslabší verze 115 koní = která má na Spritmonitoru asi odpovídající průměr 6,11 l/100 km
A minimum 5,13
A minimum 5,13
Převládají delší jízdy a asi jsem už klidnější. Zadní kotouče mi běžně rezaví. Ale nemyslím si, že jezdím pomalu. Nazval bych to svižnou jízdou. 150 koní.
Pak zbývá jedné vysvětlení... zkus si někdy změřit podle cedulek na dálnici nebo podle gps kolik kilometrů opravdu ujedeš, když ti auto píše 100 km...
😄
Aniž bych ti chtěl kazit radost.
😄
Aniž bych ti chtěl kazit radost.
Nemám nic proti suv, ale zkus si projet 5 sedan se stejným motorem co máš v x5 a poznáš, že můžeš jezdit i za min. To jen k té úspornosti. Já si říkám, že pokud tě jízda baví, tak klidně za 15 l/1oo.. 😄
V nové x5 mám motor 50D, dlouhodobě (15000km) jezdím za 8,7 l/100km. Nemyslím si, že řada 5 se stejným motorem by na tom byla nějak zásadně jinak se spotřebou a už vůbec ne řada 7.
Samozřejmě, že suv je o něco těžší a větší, ale ten rozdíl dnes už není tak obrovský, aby to byl podstatný rozdíl ve spotřebě v řádu několika litrů.
Jinak co se tyče článku - zdá se mi to jako trochu nesmysl - například v poslední části autor píše, že během 15tis km zaplatí majitel x5 o 12 200 Kč na palivu více, než majitel řady 5. Jednoduché pocty (které mám snad správně) - rada 5 touring ve verzi 530d xdrive má spotřebu psanou 5,9l/100km. Reálnou odhaduji na 7,5 l/100km. To znamená, že na ujeti 15000 km bych potřeboval 1125 litru nafty - při ceně 30kc to je 33 750 Kč. Pokud bych měl v x5 zaplatit na stejnou vzdálenost o 12 200 Kč víc, tedy 45 950 Kč, vycházelo by mi to na spotřebování 1532 litrů nafty, tzn spotřeba by byla 10,2 litru na 100km. Tak velký rozdíl to v reálu proste není, při úplně stejném motoru a stejné jízdě.
Tím samozřejmě neříkám, že s tím autem nejde jezdit za 10l/100km, ale to jde i s řadou 5.
Samozřejmě, že suv je o něco těžší a větší, ale ten rozdíl dnes už není tak obrovský, aby to byl podstatný rozdíl ve spotřebě v řádu několika litrů.
Jinak co se tyče článku - zdá se mi to jako trochu nesmysl - například v poslední části autor píše, že během 15tis km zaplatí majitel x5 o 12 200 Kč na palivu více, než majitel řady 5. Jednoduché pocty (které mám snad správně) - rada 5 touring ve verzi 530d xdrive má spotřebu psanou 5,9l/100km. Reálnou odhaduji na 7,5 l/100km. To znamená, že na ujeti 15000 km bych potřeboval 1125 litru nafty - při ceně 30kc to je 33 750 Kč. Pokud bych měl v x5 zaplatit na stejnou vzdálenost o 12 200 Kč víc, tedy 45 950 Kč, vycházelo by mi to na spotřebování 1532 litrů nafty, tzn spotřeba by byla 10,2 litru na 100km. Tak velký rozdíl to v reálu proste není, při úplně stejném motoru a stejné jízdě.
Tím samozřejmě neříkám, že s tím autem nejde jezdit za 10l/100km, ale to jde i s řadou 5.
X5 50d zas 8,7...to jezdíš hooodně opatrně. 5er nebo 7er jsou o litr až litr a půl níže. Jen tu spotřebu ti upřímně nevěřím. Kdyby jsi napsal 9,5 tak si řeknu, že jezdíš velmi opatrně.
Ta spotřeba je kombinace běžné jízdy ve městě a většina na dálnici nicméně tam zase velice rychle. A to bych řekl, že se vůbec nesnažím. Tu spotřebu zde potvrzuje mě nadřazený komentář, kde má autor slabší verzi stejného motoru a jezdí za 8,5l/100km. Kdyby si jel podle předpisů a klidně, nepredjížděl bys, bez větších problému se dostaneš na 7,5 l/100km.
Tipuji, že 750d nebo 550d budou mít reálně spotřebu o půl litru jinde. I kdyby o litr, je to minimální rozdíl.
Tipuji, že 750d nebo 550d budou mít reálně spotřebu o půl litru jinde. I kdyby o litr, je to minimální rozdíl.
Měl jsem F15 a za 3 roky průměr 9,1 a to byla klasická 30d. Nová generace dtto. 50d spolehlivě při podobném režimu cca 0,5 víc.
Zcela určitě ne. Teda minimálně ne, tak jak jezdím já a to mi přijde, že na spotřebu moc nehraju. Jak já, tak autor tohoto vlákna v komentáři máme podobnou spotřebu - 30D a 50D se při podobné jízdě lišit příliš nebudou ve spotřebě, reálně to bude tak maximálně půl litru. Jasně, v běžném životě na 50D člověk většinou více šlape.
To, že nejezdím nějak extra úsporně může dokázat má spotřeba s audi SQ7, se kterou jsem měl během cca 50 tis km dlouhodobou spotřebu 10,5l/100km(to třeba akcelerace videoblogy má mnohem méně 😄. Nicméně s BMW x4 m40d, což je stejný motor jako v nové x5 jen jinak naladěn(má dvě turba, na rozdíl od 4 v nové x5) jsem měl dlouhodobou(20 tis km) spotřebu 8,1l / 100km. Tato hodnota si myslím, že bude stejná i pro bmw řady 5 s tímto motorem a v kombíku, jelikož řada 5 je "stejně" těžká jako x4. Rozdíl v čelní ploše také moc velký nebude - x4 je celkově sice o 20cm vyšší než řada 5, ale také je výše od země.
Reálně tedy v dnešní době si myslím, že není tak velký rozdíl mezi SUV a klasickým autem/kombíkem při stejné jízdě a stejném motoru.
To, že nejezdím nějak extra úsporně může dokázat má spotřeba s audi SQ7, se kterou jsem měl během cca 50 tis km dlouhodobou spotřebu 10,5l/100km(to třeba akcelerace videoblogy má mnohem méně 😄. Nicméně s BMW x4 m40d, což je stejný motor jako v nové x5 jen jinak naladěn(má dvě turba, na rozdíl od 4 v nové x5) jsem měl dlouhodobou(20 tis km) spotřebu 8,1l / 100km. Tato hodnota si myslím, že bude stejná i pro bmw řady 5 s tímto motorem a v kombíku, jelikož řada 5 je "stejně" těžká jako x4. Rozdíl v čelní ploše také moc velký nebude - x4 je celkově sice o 20cm vyšší než řada 5, ale také je výše od země.
Reálně tedy v dnešní době si myslím, že není tak velký rozdíl mezi SUV a klasickým autem/kombíkem při stejné jízdě a stejném motoru.
Řada 5 má mnohem menší plochu a za 8,5 po dálnici nevím. Nejezdíš na galuzkách?
5er má lehce přes 7.
5er má lehce přes 7.
Vzhledem k tomu co jsem psal se spritmonitorem - někdo má o pul litru spotřebu menší a někdo větší, tak bych řekl, že jezdím průměrně 😄
Řada 5 a x4 přední plochu moc rozdílnou mít nebudou - přední plochu ti udávají rozměry - x4 je vyšší, ale je také výše od země, tzn rozdíl na výšku bude reálně tak 10cm což bude dělat rozdíl v přední ploše, jelikož na šířku jsou ta auta podobná.
To, že má řada 5 lepší aerodynamiku a tedy nižší odpor je samozřejmě věc druhá a nezpochybnitelná.
Když píšeš že řada 5 má "lehce přes 7" - je to se stejným motorem? Dle BMW se řada 5 a x4 liší o 0,1l /100km v případě stejného motoru - 30D xdrive.
Řada 5 a x4 přední plochu moc rozdílnou mít nebudou - přední plochu ti udávají rozměry - x4 je vyšší, ale je také výše od země, tzn rozdíl na výšku bude reálně tak 10cm což bude dělat rozdíl v přední ploše, jelikož na šířku jsou ta auta podobná.
To, že má řada 5 lepší aerodynamiku a tedy nižší odpor je samozřejmě věc druhá a nezpochybnitelná.
Když píšeš že řada 5 má "lehce přes 7" - je to se stejným motorem? Dle BMW se řada 5 a x4 liší o 0,1l /100km v případě stejného motoru - 30D xdrive.
Tu spotřebu ti přeji, ale nevěřím. Není to možné...
Já se svým diesel sedanem vyšší střední 3,o l jsem jezdil za 9,7 najeto cca 12o tis km.
Nyní 3,o benzin 12 až 13 opět sedan stejné třídy, ale každý kilometr je zážitek a to je pro mě důležité 😄
Já se svým diesel sedanem vyšší střední 3,o l jsem jezdil za 9,7 najeto cca 12o tis km.
Nyní 3,o benzin 12 až 13 opět sedan stejné třídy, ale každý kilometr je zážitek a to je pro mě důležité 😄
Rozhodně. Reálně - v ceně auta je ta spotřeba úplně zanedbatelná a hlavní je, že ta nádrž je relativně velká, tedy vystačí cca na 900 km dojezdu.
Jinak na spritmonitoru jsou dvě nové x5 M50D - jedna má spotřebu 8,2 l/100km(během 3500km) a druhá má 9,7 l/100km(během 1700km) 😄
Jinak na spritmonitoru jsou dvě nové x5 M50D - jedna má spotřebu 8,2 l/100km(během 3500km) a druhá má 9,7 l/100km(během 1700km) 😄
Měl jsem jich šest za sebou. Žádný pseudo, ale 4x4, žádné motůrky ze sekaček, ale V6 a V8. Náklady samozřejmě velké a k tomu bolesti zad. Ty přestaly až s pořízením sporťáku a následně klasických osobáků.
Dneska na ta auta koukám jako na nesmysl. Neřeknu 4x4, když s tím někdo něco tahá nebo bydlí někde v horách. Ale obří např. Range Rovery nebo Mercedesy GL v centru Prahy? Proč? 😄
Dneska na ta auta koukám jako na nesmysl. Neřeknu 4x4, když s tím někdo něco tahá nebo bydlí někde v horách. Ale obří např. Range Rovery nebo Mercedesy GL v centru Prahy? Proč? 😄
Měl jsem 2 roky F15 X5 s komfortními sedadly a s podvozkem nastaveným na komfort, to byla jízda jako v limuzíně. Záda nemám já ani moje polovička na 100%, ale v X5 byla opravdu pohodička.
Jinak souhlas s tím, že obří SUV do města nepatří.... :-!
Jinak souhlas s tím, že obří SUV do města nepatří.... :-!
Pretoze status. Vies je rozdiel vystupit z golfa, MB A a Range Roveru.Jazdit Gckom po meste je psycho.
majitelé silnějších motorizací než základních utratí tisíce za silnější motor a následně další tisíce za větší spotřebu paliva. majitelé silnějších motorizací ve všech autech napříč kategoriemi. řešením je kupovat jen ty základní motory.
No, ale je to tak.
I když jsi to asi myslel ironicky.
Svět je přelidněnej a přeautovanej. Nakonec stejně jedeme všichni stovkou a jsme rádi, že nestojíme...
Módy vysocevýkonných motorů je stejně nesmyslná, jako ty SUV.
A to netlačím všechny do třímetrových aut s 33kW.
I dálniční auto potřebuje tak 4,5 metru a řekněme 100 kW... všechno navíc je jen póza a móda.
Mám veterána... Alfu 164. Má 4,55 metru, 1.300 kg a 106 kW... a víš co? I na dálnici je tišší a pohodlnější, než Superb i Passat... vyzkoušeno v přímém srovnání.
I když jsi to asi myslel ironicky.
Svět je přelidněnej a přeautovanej. Nakonec stejně jedeme všichni stovkou a jsme rádi, že nestojíme...
Módy vysocevýkonných motorů je stejně nesmyslná, jako ty SUV.
A to netlačím všechny do třímetrových aut s 33kW.
I dálniční auto potřebuje tak 4,5 metru a řekněme 100 kW... všechno navíc je jen póza a móda.
Mám veterána... Alfu 164. Má 4,55 metru, 1.300 kg a 106 kW... a víš co? I na dálnici je tišší a pohodlnější, než Superb i Passat... vyzkoušeno v přímém srovnání.
Póza a moda? Víš, že zrovna od tebe mě podobný postoj velmi mrzí? 😐
to byla ironie. podle logiky autora článku by měli všichni jezdit v Yarisu 1,0 aby ušetřili za palivo. vždycky za něco utrácíš. můžeš jíst rohlíky s paštikou nebo utrácet tisíce navíc za kvalitní jídlo. můžeš nosit hadry z Tesca. můžeš cokoliv.
Možná stárnu... a nebo mě k tomu dotlačilo šílenství tohoto světa.
Agresivně a bezhlavě prosazované elektromobily... pod hesly o ekologii, podpořené vzlykající autistkou...
A přitom mnohem snazší cesta = menší a levnější auta, s úspornějšími - a tedy méně výkonnými - motory je vlastně zakázaná.
Někde jsem četl, že sportovní auta skončí jako koně = zůstanou jen pro sport a zábavu. Možná jo. Ale riziko úplného pokřivení světa mně přijde příliš akutní.
Prý se zbavujeme závislosti na dovozu ropy. Kdo těží a prodává ropu? Rusko, ale také USA. Saúdská Arábie a Irák, ale taky Kanada, Mexiko či Venezuela... prostě ta diverzifikace je docela slušná.
Budeme závislý na těžbě lithia a kadmia.Kde je lithium? V jižní Americe a v Číně. Kde je kadmium? Čína a jižní Korea...
Která závislost je horší?
Odpověz si sám...
Ano, pořád ještě mi dokáže svezení dobrým autem přinést i potěšení....
Agresivně a bezhlavě prosazované elektromobily... pod hesly o ekologii, podpořené vzlykající autistkou...
A přitom mnohem snazší cesta = menší a levnější auta, s úspornějšími - a tedy méně výkonnými - motory je vlastně zakázaná.
Někde jsem četl, že sportovní auta skončí jako koně = zůstanou jen pro sport a zábavu. Možná jo. Ale riziko úplného pokřivení světa mně přijde příliš akutní.
Prý se zbavujeme závislosti na dovozu ropy. Kdo těží a prodává ropu? Rusko, ale také USA. Saúdská Arábie a Irák, ale taky Kanada, Mexiko či Venezuela... prostě ta diverzifikace je docela slušná.
Budeme závislý na těžbě lithia a kadmia.Kde je lithium? V jižní Americe a v Číně. Kde je kadmium? Čína a jižní Korea...
Která závislost je horší?
Odpověz si sám...
Ano, pořád ještě mi dokáže svezení dobrým autem přinést i potěšení....
Pokud to někdo nezakáže a bude se to prodávat, bude se to i kupovat. Lidé už jsou prostě takoví, chtějí větší, lepší, tak už to prostě je. Nejprodávanější auto v USA je dvouapůltunový pick-up se spotřebou 15-20. To je prostě "choré".
Jasně, že je to tak. Ale ten princip platí u všeho. A SUV není na vině, jakkoliv je nesnáším. Bohužel, lidská povaha už je taková. Titanic se potápí a na palubě se tančí a roznáší nejdražší šampaňské😊
Póza móda... To většinou píší (říkají) co by výkonnější auto chtěli a nemají na něj. A za tento názor se vlastně schovávají. Škoda číst něco takového na serveru o autech.
Tuto myšlenku bys mohl aplikovat třeba na bydlení... Stačí být 1+nic proč mít dům. Proč jet na dovolenou třeba do Karibiku kdy si můžeš postavit stan na Mácháči...
Nic ve zlém :-!
Tuto myšlenku bys mohl aplikovat třeba na bydlení... Stačí být 1+nic proč mít dům. Proč jet na dovolenou třeba do Karibiku kdy si můžeš postavit stan na Mácháči...
Nic ve zlém :-!
ještě jednou, byla to ironie. logika typu máš větší auto utratíš víc za palivo se nevztahuje na SUV, ale spotřeba prostě roste s velikostí auta, aerodynamickým odporem, stylem jízdy atd.
nicméně jakkoliv mi to leze na nervy, tak stovka na dálnici á la Rakousko asi není zase tak špatný nápad. rozdíl mezi emisemi auta jedoucího stovkou a třeba 160 bude dost značný.
nicméně jakkoliv mi to leze na nervy, tak stovka na dálnici á la Rakousko asi není zase tak špatný nápad. rozdíl mezi emisemi auta jedoucího stovkou a třeba 160 bude dost značný.
Reálný přínos takového omezení je tak zanedbatelný, že to napadne asi fakt jenom Rakušáka.
Tak to jako sorry... ten přínos je značný.
Energie, nutná pro udržení tělesa v přímočarém rovnoměrném pohybu roste se čtvercem rychlosti...
To znamená, že pro dvojnásobnou rychlost potřebuješ čtyřnásobek, pro trojnásobnou devítinásobek...
Energie, nutná pro udržení tělesa v přímočarém rovnoměrném pohybu roste se čtvercem rychlosti...
To znamená, že pro dvojnásobnou rychlost potřebuješ čtyřnásobek, pro trojnásobnou devítinásobek...
Tvuj příspěvek je 123 v diskuzi 😄
A samozřejmě souhlas = a smutný že to někdo vidí národnostně
A samozřejmě souhlas = a smutný že to někdo vidí národnostně
Ano, ale vypouštěné pevné částice apod. mě na dálnici zdaleka netrápí tak, jako ve městě. A omezit dálniční rychlost na 100 km/h jen kvůli CO2 je dle mého názoru zhovadilost.
To neni o názoru = i když si mi za viz já 13:12 za to dal :no: 😉
Podívej se 12 let nazpátky https😐/www.auto.cz/…d-162-km-h-10998 😄
Podívej se 12 let nazpátky https😐/www.auto.cz/…d-162-km-h-10998 😄
U svého auta jsem si vyzkoušel, že mezi předpisovou jízdou a tím co předvádím je reálně cca třílitrový rozdíl. Což je za 100 tisíc km, které obvykle s autem najezdím, 3000 litrů paliva v podstatě zbytečně a sobecky spotřebovaného.
3 litry ? Zkus na to drobet slapnout jestli se nebojis.
S evem sem jezdil v rozpeti mezi 10 a 17 litru. Na ceste na lipno sem musel v Chotovinach tankovat plnou nadrz na ceste tam i zpatky jinak bych nedojel. S phev mi na totez staci 3/4 nadrze. Obe auta maji stejny objem nadrze. Z toho plyne, ze SUV je uspornejsi nez sedan >😁 >😁 >😁 >😁
S evem sem jezdil v rozpeti mezi 10 a 17 litru. Na ceste na lipno sem musel v Chotovinach tankovat plnou nadrz na ceste tam i zpatky jinak bych nedojel. S phev mi na totez staci 3/4 nadrze. Obe auta maji stejny objem nadrze. Z toho plyne, ze SUV je uspornejsi nez sedan >😁 >😁 >😁 >😁
Ty asi budeš pokrytec. S tvými názory bys měl být chodec.... 😉
Aha. Nepochopil. Nevadí.
Když dodržuju předepsané rychlosti, dokážu jezdit kolem cca 8 litrů, se svým běžným jízdním stylem dlouhodobě kolem 10,5 litru. Dlouhodobě, průměr za 50 tisíc km. Jestli dokážeš najezdit 50 tisíc km se 17litrovou spotřebou a přitom mít všechny body a řidičské oprávnění, jsi jednička. Já to neumím. Neustále osciluju kolem 8 bodů a stačí, aby tě jednou nachytali jak se řítíš 200kou na dálnici a jsi bez papírů...
Když dodržuju předepsané rychlosti, dokážu jezdit kolem cca 8 litrů, se svým běžným jízdním stylem dlouhodobě kolem 10,5 litru. Dlouhodobě, průměr za 50 tisíc km. Jestli dokážeš najezdit 50 tisíc km se 17litrovou spotřebou a přitom mít všechny body a řidičské oprávnění, jsi jednička. Já to neumím. Neustále osciluju kolem 8 bodů a stačí, aby tě jednou nachytali jak se řítíš 200kou na dálnici a jsi bez papírů...
Ja jsem psal ze osciluju 10 - 17. Oscilace znamena ze prumer je nekde mezi tim. Dalnici se vyhybam, takze po dalnici 200 jet nemuzu. Body mam vsechny dlouhodobe, ale neni to tim, ze bych jezdil dedkostyl. Staci vedet jak na to. Ale nic, musim se ti omluvit, spletl jsem si te s jinym migem, zavodnikem z brna nicmene az tady budete vsichni migove nebudu vedet s kym mluvim. Jestli mas tolik fantazie za volantem jako pri vyberu nicku, tak se uz nicemu nedivim.
Dobře. Skvělé, chápeš pojem průměr. Takže znovu: můj průměr, s mým běžným jízdním stylem, jsou tři litry. Nepiš mi, že na to mám víc šlápnout. Někdy na to víc šlápnu - a kdo ví? třeba jezdím za těch 17 litrů. Jenže já psal o tom, kolik to udělá za sto tisíc km. Průměr. O tom tu mluvím.
Moje fantazie jsi ty Zetti. Sním o tom, že spolu jedeme tvým Outlanderem, máme na sobě zimní bundu, v kabině je 13 stupňů a hřeje nás pomyšlení, že se fosílie ještě nedostala ke slovu :yes:
Moje fantazie jsi ty Zetti. Sním o tom, že spolu jedeme tvým Outlanderem, máme na sobě zimní bundu, v kabině je 13 stupňů a hřeje nás pomyšlení, že se fosílie ještě nedostala ke slovu :yes:
No, v podstatě máš pravdu... jen používáš velmi oblíbenou a osvědčenou metodu všech demagogů - přeženeš do extrému, a zesměšníš...
1+ nic skutečně nenaplňuje potřebu... a ani Karibik není o tolik lepší, o kolik je dražší, než řekněme středozemní moře.
Mluvím právě o naplňování potřeb, a té těžko rozlišitelné hranice, kdy se to stává módou.
Normální rodině opravdu splní potřeby byt tak 4+1... 1+nic je výkřik.
Podobně splní potřebu auto 4+, s cca 100 kW... proč raději někdo nenabízí takové auto s vyvážením hmotnosti a s opravdu dobrými jízdními vlastnostmi?
Já už jsem řídil fakt ledacos a souhlasím s tím, že nejhlubším zážitkem pro mě byl 4.0 osmiválec s kompresorem... asi stárnu, ale fakt už necítím potřebu ho vlastnit.
Přesto mě mrzí, že svět spěje k tomu, aby takové auto už vůbec nebylo k mání.
To je asi to, co mi vadí. Rozpor slov a skutků... rétorika zní jako oslava ekologie a bezpečnosti... a praxe je o drahých, neužitečných... a vlastně nebezpečných náhražkách.
1+ nic skutečně nenaplňuje potřebu... a ani Karibik není o tolik lepší, o kolik je dražší, než řekněme středozemní moře.
Mluvím právě o naplňování potřeb, a té těžko rozlišitelné hranice, kdy se to stává módou.
Normální rodině opravdu splní potřeby byt tak 4+1... 1+nic je výkřik.
Podobně splní potřebu auto 4+, s cca 100 kW... proč raději někdo nenabízí takové auto s vyvážením hmotnosti a s opravdu dobrými jízdními vlastnostmi?
Já už jsem řídil fakt ledacos a souhlasím s tím, že nejhlubším zážitkem pro mě byl 4.0 osmiválec s kompresorem... asi stárnu, ale fakt už necítím potřebu ho vlastnit.
Přesto mě mrzí, že svět spěje k tomu, aby takové auto už vůbec nebylo k mání.
To je asi to, co mi vadí. Rozpor slov a skutků... rétorika zní jako oslava ekologie a bezpečnosti... a praxe je o drahých, neužitečných... a vlastně nebezpečných náhražkách.
Vím... Mé příměry byly nadnesené, ale nemám rád jakékoliv omezení. Chceš jezdit suv (máš na to) jezdi. Vždyť proto pracujeme, abychom si mohli dovolit nějakou tu rozmařilost 😄
Já se dnes ráno (velmi brzy) jel jen tak projet a spálil asi 2o l benzínu. Jel jsem pro pečivo. Pekárna je asi 1,5 km od domova... No tak jsem jel trochu oklikou... No 😄
Já se dnes ráno (velmi brzy) jel jen tak projet a spálil asi 2o l benzínu. Jel jsem pro pečivo. Pekárna je asi 1,5 km od domova... No tak jsem jel trochu oklikou... No 😄
😄
Ale jasně, to je něco jiného... to občas taky dělám.
😄
Snad jen neujedu tolik kilometrů - ale to může být tím, že svým autem ujedu cca 300 km, než spálím 20 litrů!
Jen říkám, že jsem vybíral auto i podle toho, co potřebuju, a abych se s ím vešel při parkování o do míst, kam se jiní nevejdou.
Kdybych si měl koupit auto jenom podle toho, co se mi líbí, tak bych si koupil Discovery. Ale došel jsem k závěru, že ji dneska nepotřebuju. Protože auto, co jsem si koupil, používám každej den...
Chuť se jet prostě jen tak projet mám jen občas.
A ano, občas mám až takovou chuť, že si vyjedu Alfou do Alp... a jediným cílem je podívat se do Alp a projet se dobrým autem.
Na tom nic špatného nevidím.
Ale jasně, to je něco jiného... to občas taky dělám.
😄
Snad jen neujedu tolik kilometrů - ale to může být tím, že svým autem ujedu cca 300 km, než spálím 20 litrů!
Jen říkám, že jsem vybíral auto i podle toho, co potřebuju, a abych se s ím vešel při parkování o do míst, kam se jiní nevejdou.
Kdybych si měl koupit auto jenom podle toho, co se mi líbí, tak bych si koupil Discovery. Ale došel jsem k závěru, že ji dneska nepotřebuju. Protože auto, co jsem si koupil, používám každej den...
Chuť se jet prostě jen tak projet mám jen občas.
A ano, občas mám až takovou chuť, že si vyjedu Alfou do Alp... a jediným cílem je podívat se do Alp a projet se dobrým autem.
Na tom nic špatného nevidím.
"Ja Prvni 123" - tých 100 kW podľa mňa do auta nižšej strednej triedy naozaj úplne stačí na legálnu jazdu pre väčšinu vodičov. Osobne jazdím cca vždy na limite povolenej rýchlosti (+ tolerancia) a na to, aby som si užil jazdu nepotrebujem extra silné auto (mám 88 kW). Pri výbere auta som pozeral hlavne na jazdné vlastnosti (nerovná sa to vysokému výkonu motora) a vybral som si auto, ktoré sa na ceste drží skvelo. Takže tam, kde iní (aj so silnejšími motormi) spomaľujú, ja mám rezervu - pokiaľ nejdem za nimi 😊.
Pre užitie si jazdy nie je nutná rýchlosť vysoko nad limity. Práve silno zvažujem motorku - výkon okolo 35 kW (nízka spotreba...). Nie je to extra výkon na motorku (aj keď po prepočítaní na 1kg hmotnosti to nie je zlé)... Nepotrebujem jazdiť rýchlo a nebezpečne. Chcem si užiť jazdu (pokojným tempom) po cestičkách ktorými sa autom ani nejazdí... Jednoducho SLOBODAAA 😊.
Samozrejme užívam si aj chôdzu, jazdu na bicykli a každý druh pohybu... Len akosi je stále vo mne niečo, čo sa spája s motormi, vôňou benzínu...
Pre užitie si jazdy nie je nutná rýchlosť vysoko nad limity. Práve silno zvažujem motorku - výkon okolo 35 kW (nízka spotreba...). Nie je to extra výkon na motorku (aj keď po prepočítaní na 1kg hmotnosti to nie je zlé)... Nepotrebujem jazdiť rýchlo a nebezpečne. Chcem si užiť jazdu (pokojným tempom) po cestičkách ktorými sa autom ani nejazdí... Jednoducho SLOBODAAA 😊.
Samozrejme užívam si aj chôdzu, jazdu na bicykli a každý druh pohybu... Len akosi je stále vo mne niečo, čo sa spája s motormi, vôňou benzínu...
Za své peníze si koupíš auto (schválené pro provoz na pozemních komunikacích), za své peníze si do něho kupuješ palivo - a krasoduchům se to nelíbí.
Zato mají téměř až orgastické záchvaty štěstí z toho, jak budou dotacemi motivovat a restrikcemi nutit lidi k tomu, aby si kupovali elektromobily, které jsou (při stejné velikosti vozu)
- při nákupu O POZNÁNÍ DRAŽŠÍ
- při každodenním užívání pro běžného člobrdíka O POZNÁNÍ MÉNĚ POHODLNÉ
- při nákupu vyžadují O POZNÁNÍ VYŠŠÍ INVESTICE
- a které by za normálních ekonomických podmínek byly NAPROSTO NEKONKURENCESCHOPNÉ
JJ, svět se v kravsku (_!_) obrací
Zato mají téměř až orgastické záchvaty štěstí z toho, jak budou dotacemi motivovat a restrikcemi nutit lidi k tomu, aby si kupovali elektromobily, které jsou (při stejné velikosti vozu)
- při nákupu O POZNÁNÍ DRAŽŠÍ
- při každodenním užívání pro běžného člobrdíka O POZNÁNÍ MÉNĚ POHODLNÉ
- při nákupu vyžadují O POZNÁNÍ VYŠŠÍ INVESTICE
- a které by za normálních ekonomických podmínek byly NAPROSTO NEKONKURENCESCHOPNÉ
JJ, svět se v kravsku (_!_) obrací
Je to ještě horší... argumentují ohleduplností k životnímu prostředí a zbavení se závislosti na dovozu ropy... a masivními dotacemi prosazují neekologické baterie a těžkou závislost na lithiu a kadmiu...
Z elektromobility se stal marketingový blábol pro předvolební kampaně, kterým lze dát najevo svou uvědomělost. Aneb než bychom se smysluplně zamysleli nad cestami, jejichž vývoj má smysl podporovat, radši do europarlamentu pozveme ubrečený patnáctiletý produkt ekolobby a vydáme další salvu zákazů a memorand.
na a co je komu do toho že se taková auta vyrábějí a co je komu do toho že si někdo rád připlatí za vyšší spotřebu
....já svoje SUV s USA benzinovým agregátem 5,7Hemi miluji a před rok 1989 se vracet nehodlám
...ať se každý český závistivec jezdí v čem chce jestli na to vydělá a nerejpe do druhých
....já svoje SUV s USA benzinovým agregátem 5,7Hemi miluji a před rok 1989 se vracet nehodlám
...ať se každý český závistivec jezdí v čem chce jestli na to vydělá a nerejpe do druhých
Donald Trump oznámil, že se nemíní řídit zásadami klimatické dohody. Nejprodávanější auto ve státech je stodola na čtyřech kolech, se spotřebou 15-20, řízená jedním člověkem. Což předpokládá laciný gazolín, který se anebo dostává z břidličných polí poměrně brutálním způsobem, anebo se za jeho účelem někde vede "protiteroristická" válka. A dá se jednoduše argumentovat tím, že český závistivec...
Lidi chtějí velká auta, to jen eko-cvoci by nás chtěli nacpat do mrńavých aut "fluidního" tvaru.