Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Móda postavená na hlavu: Majitelé SUV utratí za palivo tisíce korun ročně navíc

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 11. 5. 2019
85
160
Zobrazit náhledy (85)
Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS Mercedes-Benz GLS

Kralující segment SUV má stále větší podíl na koláči prodaných automobilů. Nebrání tomu ani fakt, že spíše než výhody jsou vyzdvihována jejich negativa.

Sportovně-užitkové vozy jsou v posledních letech fenoménem a podle plánů automobilek tomu v blízké budoucnosti nebude jinak. Lidé milují velké vozy, snadné nastupování a vyšší posez. Jsou tu však i nutná negativa: menší zavazadelník než v kombících, horší jízdní vlastnosti či vyšší spotřeba paliva. Magazín Which?, tedy publikace pro spotřebitele, se v nejnovější studii zaměřila na poslední parametr a zjišťovala, o kolik více dají majitelé SUV za palivo.

Britská publikace říká, že tamní řidiči najedou v průměru 9700 mil (15.610 km) ročně. Posléze se pouští do porovnání průměrných spotřeb obdobných motorů SUV nejrůznějších velikostí a aut s dalšími karosářskými variantami.

U malých SUV a hatchbacků jsou rozdíly pochopitelně nejmenší. Zatímco vlastníci aut jako Ford Fiesta či Volkswagen Polo utratí za palivo ročně v průměru 1092 liber (32.500 Kč), majitelé malých crossoverů jako Renault Captur či Audi Q2 o 130 liber (necelých 3900 Kč) více.

S rostoucími rozměry aut se nůžky samozřejmě rozevírají. Rozdíl mezi kompaktními hatchbacky jako Honda Civic či VW Golf a SUV BMW X1 nebo Volvo XC40 už je 154 liber, tedy necelých 4600 Kč. V případě Peugeotu 3008 či Kie Sportage už se bavíme o rozdílu 199 liber (5900 Kč) ve srovnání s kombíky stejné třídy.

O poznání větší jsou rozdíly v momentě, kdy začneme porovnávat Volvo XC90 a BW X5 třeba s BMW řady 5 Touring. Tady už se bavíme o rozdílu 409 liber (12.200 Kč). Překvapivě vysoký je i rozdíl mezi sportovně-užitkovými vozy a kategorií MPV, která je v posledních letech na ústupu. Kdo namísto SUV řídí Ford Galaxy či VW Sharan, ušetří v průměru ročně 331 liber (9900 Kč).

Není to ale jen o ušetřených tisícovkách, v Británii jsou SUV terčem také u ekologů. Nezávislá organizace Committee on Climate Change bojující za lepší životní prostředí viní tento segment z rostoucích emisí a tím i horších podmínek na naší planetě. Móda pro příští roky však velí jasně.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nevýhody?
kuny
| 13. 5. 2019
Přesně ;-) :yes:
Avatar - palix
Re: Re: móda postavená na hlavu
palix
| 13. 5. 2019
"Ja Prvni 123" - tých 100 kW podľa mňa do auta nižšej strednej triedy naozaj úplne stačí na legálnu jazdu pre väčšinu vodičov. Osobne jazdím cca vždy na limite povolenej rýchlosti (+ tolerancia) a na to, aby som si užil jazdu nepotrebujem extra silné auto (mám 88 kW). Pri výbere auta som pozeral hlavne na jazdné vlastnosti (nerovná sa to vysokému výkonu motora) a vybral som si auto, ktoré sa na ceste drží skvelo. Takže tam, kde iní (aj so silnejšími motormi) spomaľujú, ja mám rezervu - pokiaľ nejdem za nimi :).

Pre užitie si jazdy nie je nutná rýchlosť vysoko nad limity. Práve silno zvažujem motorku - výkon okolo 35 kW (nízka spotreba...). Nie je to extra výkon na motorku (aj keď po prepočítaní na 1kg hmotnosti to nie je zlé)... Nepotrebujem jazdiť rýchlo a nebezpečne. Chcem si užiť jazdu (pokojným tempom) po cestičkách ktorými sa autom ani nejazdí... Jednoducho SLOBODAAA :).

Samozrejme užívam si aj chôdzu, jazdu na bicykli a každý druh pohybu... Len akosi je stále vo mne niečo, čo sa spája s motormi, vôňou benzínu...
Avatar - palix
Re: Spotřeba, neřeším ...
palix
| 13. 5. 2019
Celkom súhlasím s "Marty_V8", ale len u nového auta. Kto má viac ako 30 000€ na kúpu auta, ten bude mať asi aj na palivo. Kto ale kupuje jazdené auto, ktoré je už relatívne lacné, pre toho môže byť vyššia spotreba dosť podstatným problémom. Ľudia ale často kupujú to, čo sa im páči a nie to na čo majú. Nejde tu len o kúpnu cenu (u jazdených áut), ale aj o náklady súvisiace s vlastníctvom auta.
Avatar - J@W
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravda je taká
J@W
| 13. 5. 2019
Tak příště srovnávej buď pohotovostní, nebo celkové hmotnosti, možná bys měl trochu před psaním /a spaním :-) / víc čerpat informace ty, hlupáku. ................A ještě tu exhibuješ. 8-s
Avatar - palix
Re: Re: Nevýhody?
palix
| 13. 5. 2019
Bol som minule na dovolenke v Alpách. Bývali sme v tých domčekoch, ktoré sú umiestnené ďaleko seba v kopcoch. Sú tam pekné strmé kľukaté cestičky. Čo ma zarazilo, skoro nikto tam nemal SUV ani offroady. Ľudia mali bežné autá.

Samozrejme je každého vecou, čo si kto kúpi. Ja zatiaľ SUV nepotrebujem.



Čo sa týka väčšej výšky - dobrým príkladom je Opel Mokka = nezdá sa mi, žeby stál hlavne vpredu nejako vyššie ako normálne auto. Niektoré autá sa asi na SUV iba hrajú.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku