PS: alespoň přináší konečně nějaké další změny v odpružení :
"A NEW STEP FORWARD FOR SUSPENSION WITH PROGRESSIVE HYDRAULIC CUSHIONS®
If there is any one brand that has pushed back the limits of suspensions by constantly innovating to bring its customers more comfort, then that brand is Citroën. Suspension plays a key role in absorbing shocks, keeping the vehicle body stable and ensuring overall comfort.
19_19 Concept is the logical culmination of 100 years of suspension comfort. A worthy heir to Xantia Activa, which took corners on the level, Citroën 19_19 Concept is equipped with a smart and actively controlled suspension system that brings occupants a magic carpet ride. The suspension actively reads the road to eliminate all jolts, supplementing the Progressive Hydraulic Cushions® system already available on New C4 Cactus and New C5 Aircross SUV. The ultimate goal is to give passengers the impression of being totally disconnected from the road, the sense that they are flying over the surface without experiencing bumps, disturbances or exterior interference. 19_19 Concept is suspended above the road with a pendular system ensuring outstanding comfort for the passengers, regardless of their posture and activity during the trip, eliminating cornering sensations. The suspension system has been designed so that the wheels move relative to the cabin, which remains completely stable and movement-free. The passengers are thus entirely removed from the road and the outside world, ensconced in a bubble of comfort and able to fully enjoy the new experience afforded by autonomous driving."
Cau socky! To je kampan, nechapu proc Skoda pouziva jako svuj znak symbol meho kurete :-D A doufam, ze motor uz umi spalovat 30% podil repky, rozumime si jako.
Tak zvonku by dizajnéri Škody nemali okrem týchto nových LED svetiel na nič siahať. Sup je široko-ďaleko dizajnovo najvydarenejšia Škoda a obávam sa, že zásahy do jej exteriéru môžu veci len pokaziť (facelift Octavie budiž mementom).
Takže zvonka Sup nechajte tak, ako je a naopak realizovať sa môžete v interiéri, ktorý by si nejaké hodnotnejšie stvárnenie a materiály zaslúžil.
Motoricky je zrejmé, že nemožno čakať nič, emisne prispaté motory 1,5 a 2,0 už Sup aj tak má. Možno ešte trochu sa pohrať s naladením podvozka na kultivovanejšiu nôtu.
Nejlpší DCC ze Škodovek a vůbec naladěný podvozek má rozhodně Kodiaq. Nejel jsem teda Karoq s DCC. Ale kodiaq je nejvyváženější co se poměru pohodlí/jízdní stabilita týká. Sup je houpavej parník.
Nesouhlasim. Predek superbu ano, silueta ano, ale zad (zadni lampy) si zasah klidne zaslouzi. Takze se neshodneme ani s tou nejhezci skodovkou, i kdyz jsem kupec klasiky a SUV jdou zatim mimo me tak za me je designove nejhezci skodovou jednoduse Karoq, kteremu na rozdil od Kodiaqu nebo prave Superbu nemam co vytknout. :-)
Podle mě je Karoq hezčí než Kodiaq pokud je srovnáváme ve stejných výbavových stupních. Kodiaq RS už je možná hezčí než základní Karoq .. (viděl jsem třeba celočerný Kodiaq RS s RS koly, ale v červené .. to bylo něco)
Tak v tomto sme sa doteraz nezhodli, a očividne ani nezhodneme. Jak Superb, tak Octa po FL majú svoje kvality a klady (v oblasti designu). Ale na zásadné zmeny to u Supa nevidím, ten to nepotrebuje tak ako potrebovala Octa.
zrovna to prodloužení a napojení předních světlometů přím na grill designu prospěje. Původní řešení na mě působí uceleně a více muskulaturně. Někdy ale fotky klamou, a může být, že fc je lepší, nicméně to na mě tak nepůsobí.
Vid. Fabia, Octavia, Yeti. Nech radsej nechaju exterier ako bol a zameraju sa na kvalitu a prevedenie interieru pretoze ten uz ma to najlepsie za sebou. Ked si poztiem mazdu6 a superb tak ma skodovka co dohanat.