Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Volkswagen už konkrétně jedná o nové továrně Škoda. Bude stát v Bulharsku, nebo Turecku?

11 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vyber jak remen ...
steny007
rozhodně pořád lepší Bulhar než Turek.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
PowerHouse
Tak když je taky Turků více než Němců.

Bulharsko je netragičtější země Evropy, ti mladí to neutáhnou. Měli by si nechat poradit od Turků.
Loni
se narodilo 66 311
a umřelo: 106 350 .
PowerHouse
Jsou tam hory, moře.

A nakonec se ukáže, že na montování jsou lepší než češi.
Avatar - pradeda777
pradeda777
....a hlavně o dost levnější,,,,,http😐/zpravy.aktualne.cz/…d610cc47ab5f122/
_Teddy_
"...Česká republika už je dávno ze hry, hlavně kvůli nedostatku volných pracovníků – nezaměstnanost je u nás až příliš nízká..."

Obvykly blabol vsetkych zamestnavatelov. Pritom pravda je taka, ze konecne je na trhu prace rovnovaha medzi ponukou a dopytom, a ludia uz jednoducho nechcu pracovat za male platy, ked si mozu vybrat zamestnanie kde ich zaplatia lepsie. Dajte plat 3000€, a vase HR-oddelenie docista skolabuje pred davom ludi, ktori budu mat zaujem u vas pracovat! Ale pre firmu je samozrejme lepsie povedat "nejsou lidi", a pobrat sa do Bulharska ci Turecka (kde "uplnou nahodou" su platy ovela nizsie)...
Avatar - Ham.
Ham.
HR oddělení by možná zkolabovalo, ale hlavně z toho, jak by muselo odmítat jednoho zájemce za druhým kvůli zcela nedostatečným dovednostem a použitelnosti maximálně na pozici vrátného nebo uklízečky. Špičkové firmy dnes plat 80 tczk i o dost více na řadě kvalifikovaných pozic nabízí a přesto nejsou schopné je obsadit, protože se na ně hlásí buď nekvalifikovaní lidé nebo lidé s kvalifikací na ochranu brouka střevlíka nebo specializací na politologii zemí západní Afriky. Dělám v oblasti IT ve finančnictví a znám i situaci třeba u mobilních operátorů a s klidným svědomím mohu říci, že tento dříve nejlépe platící segment dnes skřípe zuby když vidí na jaké platy jim Škodovka bez mrknutí oka přetahuje nejlepší lidi. Takže ve výšce odměn u kvalitní pracovní síly už dávno problém není a u Škodovky už vůbec ne. Problém je v tom, že střední i vysoké školy v ČR produkují doslova nepoužitelný matroš, který bude muset časem do fronty na pracáku, protože v průmyslu je nepoužitelný a státní správa už dlouho nabírat tento matroš neunese především z ekonomických důvodů (Škodovka bude další daně a odvody cálovat v Bulharsku a ta tlustá Berta co si říká ministryně financí nevymyslí nic lepšího než vyšší daně, což povede ještě k vyššímu odlivu schopných firem z ČR). Pokud má Bulharsko školství ve stejně desolátním stavu jako ČR (a vzhledem k postkomunistické minulosti není moc důvodů myslet si něco jiného) tak velká firma jako je automobilka doslova vyluxuje tamní kvalifikované lidí a za pár let bude stejný problém i v Bulharsku, prostě VW půjde hledat kvalifikovanou sílu opět jinam.
Petrko
Ano, protože na výrobu na páse potřebuješ jen kvalifikované kádry nejlépe absolventy univerzit, 😄
Avatar - Ham.
Ham.
No absolventy českých univerzit určitě ne. Stačí se podívat třeba do té škodovky na ten "pás", kolik je tam robotů a je jasné, že potřebuješ špičkové lidi aby ti ten pás udrželi v chodu, nekvalifikovaný Ukrajinec, Polák nebo český absolvent zvláštní školy ani kvalifikovaný absolvent plzeňských práv ti jej v chodu stoprocentně neudrží. A v takové situaci nemáš ani pomyšlení abys stavěl další pás/linku třeba s 95% automatizací, protože prostě neseženeš lidi ani na jeho stavbu ani na jeho následný rozvoj a údržbu takže logicky koukáš po Bulharsku, Turecku či dalších destinacích.
bez_prislusnosti
Šance Turecka je tak 5%. Jediný argument je, že to je velký trh. S tím ale co teď Erdoan dělá za ekonomické e😜erimenty a vrhá se blíž k Íránu....nevěřím že VW bude riskovat tyto šílené varianty vývoje. Navíc pokud chce nahradit Kvasiny = SUV, superb/passat tj. auta nejvíce prodávaná v EU, tak by bylo nešťastné to stavět mimo EU.