Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda
Škoda
Škoda
Škoda
25 Fotogalerie

Volkswagen už konkrétně jedná o nové továrně Škoda. Bude stát v Bulharsku, nebo Turecku?

Nová koncernová továrna ve východní Evropě má nabídnout roční kapacitu až 350.000 aut. Ulevit má stávajícím podnikům.

Už několik měsíců je veřejným tajemstvím, že koncern Volkswagen Group chystá výstavbu nové továrny ve východní Evropě. Až nyní však automobilka prostřednictvím svého šéfa Herberta Diesse přiznala, že zahajuje konkrétní jednání o její stavbě. Předseda představenstva koncernu navíc vůbec poprvé řekl, že jejím vedením bude pověřena Škoda Auto.

 

Stále však není jasné, v jaké zemi bude nový závod vybudován. Česká republika už je dávno ze hry, hlavně kvůli nedostatku volných pracovníků – nezaměstnanost je u nás až příliš nízká. V posledních měsících se tak spekulovalo o výstavbě továrny v Bulharsku, Srbsku, Rumunsku a Turecku.  

 

Rozhodnutí má ovlivnit nejen ideální dopravní infrastruktura, jednodušší legislativa v daném státě, ale také výše státních pobídek, které by výstavbu finančně podpořily z lokálních zdrojů. Nejčastěji se tak dnes spekuluje o produkci v Bulharsku, delegace Volkswagenu si už dokonce měla prohlédnout i německojazyčnou školu v tamější metropoli, Sofii.

 

Nově vybudovaná továrna by měla mít roční výrobní kapacitu až 350.000 automobilů. Cílem výstavby je hlavně ulehčení jiným evropským závodům, konkrétně třeba tomu v Kvasinách, který je na samé hranici své výrobní kapacity. Do nového závodu se tak má do budoucna přesunout výroba kompaktních SUV Seat Ateca a Škoda Karoq, která dnes vznikají právě ve východočeské továrně. V ní se bude po boku Superba a Kodiaqu vyrábět ještě budoucí Volkswagen Passat, a to od roku 2023.

 

O nutnosti stavby nového výrobního závodu se mluví už od loňského roku, kdy šéf Škody Bernhard Maier uvedl, že nedostatečná kapacita evropských závodů už omezuje obchodní výsledky firmy. Podle jeho slov by značka byla schopná prodávat ještě více aut, jen kdyby je měla vyrábět. Právě nedostatečná výrobní kapacita je také důvodem, proč se podle všeho nedočkáme nové generace Škody Fabia Combi a proč se SUV kupé Kodiaq GT prodává jen v Číně. Škoda Auto zkrátka nemá dostatečný prostor, kde by je pro starý kontinent mohla vyrábět. Tak třeba se to s novou továrnou změní!