Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen už konkrétně jedná o nové továrně Škoda. Bude stát v Bulharsku, nebo Turecku?

David Bureš David Bureš 15. 5. 2019
25
11
Zobrazit náhledy (25)
Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda

Nová koncernová továrna ve východní Evropě má nabídnout roční kapacitu až 350.000 aut. Ulevit má stávajícím podnikům.

Už několik měsíců je veřejným tajemstvím, že koncern Volkswagen Group chystá výstavbu nové továrny ve východní Evropě. Až nyní však automobilka prostřednictvím svého šéfa Herberta Diesse přiznala, že zahajuje konkrétní jednání o její stavbě. Předseda představenstva koncernu navíc vůbec poprvé řekl, že jejím vedením bude pověřena Škoda Auto.

Stále však není jasné, v jaké zemi bude nový závod vybudován. Česká republika už je dávno ze hry, hlavně kvůli nedostatku volných pracovníků – nezaměstnanost je u nás až příliš nízká. V posledních měsících se tak spekulovalo o výstavbě továrny v Bulharsku, Srbsku, Rumunsku a Turecku.  

Rozhodnutí má ovlivnit nejen ideální dopravní infrastruktura, jednodušší legislativa v daném státě, ale také výše státních pobídek, které by výstavbu finančně podpořily z lokálních zdrojů. Nejčastěji se tak dnes spekuluje o produkci v Bulharsku, delegace Volkswagenu si už dokonce měla prohlédnout i německojazyčnou školu v tamější metropoli, Sofii.

Nově vybudovaná továrna by měla mít roční výrobní kapacitu až 350.000 automobilů. Cílem výstavby je hlavně ulehčení jiným evropským závodům, konkrétně třeba tomu v Kvasinách, který je na samé hranici své výrobní kapacity. Do nového závodu se tak má do budoucna přesunout výroba kompaktních SUV Seat Ateca a Škoda Karoq, která dnes vznikají právě ve východočeské továrně. V ní se bude po boku Superba a Kodiaqu vyrábět ještě budoucí Volkswagen Passat, a to od roku 2023.

O nutnosti stavby nového výrobního závodu se mluví už od loňského roku, kdy šéf Škody Bernhard Maier uvedl, že nedostatečná kapacita evropských závodů už omezuje obchodní výsledky firmy. Podle jeho slov by značka byla schopná prodávat ještě více aut, jen kdyby je měla vyrábět. Právě nedostatečná výrobní kapacita je také důvodem, proč se podle všeho nedočkáme nové generace Škody Fabia Combi a proč se SUV kupé Kodiaq GT prodává jen v Číně. Škoda Auto zkrátka nemá dostatečný prostor, kde by je pro starý kontinent mohla vyrábět. Tak třeba se to s novou továrnou změní!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

turecko je tam jen do počtu...
bez_prislusnosti
| 17. 5. 2019
Šance Turecka je tak 5%. Jediný argument je, že to je velký trh. S tím ale co teď Erdoan dělá za ekonomické experimenty a vrhá se blíž k Íránu....nevěřím že VW bude riskovat tyto šílené varianty vývoje. Navíc pokud chce nahradit Kvasiny = SUV, superb/passat tj. auta nejvíce prodávaná v EU, tak by bylo nešťastné to stavět mimo EU.
Avatar - Ham.
Re: Re: Re: Blabol...
Ham.
| 16. 5. 2019
No absolventy českých univerzit určitě ne. Stačí se podívat třeba do té škodovky na ten "pás", kolik je tam robotů a je jasné, že potřebuješ špičkové lidi aby ti ten pás udrželi v chodu, nekvalifikovaný Ukrajinec, Polák nebo český absolvent zvláštní školy ani kvalifikovaný absolvent plzeňských práv ti jej v chodu stoprocentně neudrží. A v takové situaci nemáš ani pomyšlení abys stavěl další pás/linku třeba s 95% automatizací, protože prostě neseženeš lidi ani na jeho stavbu ani na jeho následný rozvoj a údržbu takže logicky koukáš po Bulharsku, Turecku či dalších destinacích.
Re: Re: Blabol...
Petrko
| 16. 5. 2019
Ano, protože na výrobu na páse potřebuješ jen kvalifikované kádry nejlépe absolventy univerzit, :-)
Avatar - Ham.
Re: Blabol...
Ham.
| 16. 5. 2019
HR oddělení by možná zkolabovalo, ale hlavně z toho, jak by muselo odmítat jednoho zájemce za druhým kvůli zcela nedostatečným dovednostem a použitelnosti maximálně na pozici vrátného nebo uklízečky. Špičkové firmy dnes plat 80 tczk i o dost více na řadě kvalifikovaných pozic nabízí a přesto nejsou schopné je obsadit, protože se na ně hlásí buď nekvalifikovaní lidé nebo lidé s kvalifikací na ochranu brouka střevlíka nebo specializací na politologii zemí západní Afriky. Dělám v oblasti IT ve finančnictví a znám i situaci třeba u mobilních operátorů a s klidným svědomím mohu říci, že tento dříve nejlépe platící segment dnes skřípe zuby když vidí na jaké platy jim Škodovka bez mrknutí oka přetahuje nejlepší lidi. Takže ve výšce odměn u kvalitní pracovní síly už dávno problém není a u Škodovky už vůbec ne. Problém je v tom, že střední i vysoké školy v ČR produkují doslova nepoužitelný matroš, který bude muset časem do fronty na pracáku, protože v průmyslu je nepoužitelný a státní správa už dlouho nabírat tento matroš neunese především z ekonomických důvodů (Škodovka bude další daně a odvody cálovat v Bulharsku a ta tlustá Berta co si říká ministryně financí nevymyslí nic lepšího než vyšší daně, což povede ještě k vyššímu odlivu schopných firem z ČR). Pokud má Bulharsko školství ve stejně desolátním stavu jako ČR (a vzhledem k postkomunistické minulosti není moc důvodů myslet si něco jiného) tak velká firma jako je automobilka doslova vyluxuje tamní kvalifikované lidí a za pár let bude stejný problém i v Bulharsku, prostě VW půjde hledat kvalifikovanou sílu opět jinam.
Avatar - pradeda777
Re: I v Bulharsku je pěkně
pradeda777
| 16. 5. 2019
....a hlavně o dost levněj­ší,,,,­,http://zpravy.aktualne.cz/…d610cc47ab5f122/

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku