Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Cuba66
1,2 DIG-T Nissan
Cuba66
| 16. 5. 2019 14:00
Mám tenhle motor v Nissanu ve verzi 85kW.
První motor vydržel 76 tisíc km, výměny oleje cca po 15 tisících a najel tyhle km prakticky jen na cestách do práce a zpět. Tedy každý den 25km tam a 25km zpět. Trpí hlavně na LSPI (kvůli tomu jsem reklamoval), nicméně uznali abnormální opotřebení válců a motor byl na záruku vyměněn do 10 dnů. Olej u původního motoru ale nepřibýval, naopak do úpravy SW spíše olej konzumoval. Olej byl celou dobu Shell Helix Ultra 5W-40, palivo Efecta 95, případně obyč s aditivem VIF.
Nový motor je o hodně lepší výkonem, bohužel pokud se zapomenete a lehce podtočíte, LSPI se objeví okamžitě. Typická situace: jedete po rovině, tempomat zapnutý, otáčky 2100 na pátý rychlostní stupeň. Když v tu chvíli chcete zrychlit jen přidáním plynu (byť lehkým), odměnou je vám detonace doprovázená cinkáním motoru a oblakem hnědého kouře z výfuku. Řešením proti přibývání oleje bude u mého vozu předehřev Defa, protože ani výše popisované trasy nestačily a benzín do oleje trochu šel. Řešením LSPI je točit a točit, dokonce mám obvyklé situace, kdy mi rádce řazení radí zařadit z 5 na 6 a já naopak podřazuji na 4 :-)

Moje rady pro přežití tohoto motoru:
1. olej měnit po 10.000 nejdéle, co nejlepší syntetický
2. nepoužívat Start Stop
3. točit a točit
4. dovybavit ho elektrický předehřevem, případně nezávislým topením (bufíkem)
5. nebo přestat jezdit :D
Avatar - Jenik3
Re: 1,2 DIG-T Nissan
Jenik3
| 16. 5. 2019 14:12
Osobne vidim problemy dva.
(i) Doporucena vymena oleje po 30k. To je vseobecne zlo, ale jednoduse resitelne, aniz by to stalo moc penez. Rok a max 15k a je vystarano.

(ii) Primy vstrik necisti ventily, takze se po case zanesou karbonem. Tady si uplne rady nevim, ale asi pomuze...lepsi palivo (napr. verva 100) a obcas motor poskadlit u cerveneho pole otackomeru. Pochopitelne, az se motor a olej zahreji na provozni teplotu. Jestli to pomuze snizit tvorbu karbonu, opravdu nevim. Navic snizit tvorbu a odstranit karbon jsou dva svety.
Avatar - lamal
Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
lamal
| 16. 5. 2019 16:09
mam pocit, ze si vobec nepochopil tomu co napisal Cuba66 a ani to o com je LSPI...
Avatar - Jenik3
Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Jenik3
| 16. 5. 2019 16:34
ano,nemela to byt odpoved, ale novy post
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
lamal
| 16. 5. 2019 16:37
:-)
Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
kyklop
| 16. 5. 2019 21:52
Ak by sa LSPI prejavovalo pri každom pridaní plynu, tak ako napísal hore Cuba 66, tak môj motor by už x krát musel zomrieť. Pravidelne moje auto s týmto motorom bojuje s prívesom s aerodynamikou krabice od topánok, váhou skoro ako auto samotné a čelnou plochou výrazne presahujúcou samotné auto. Faktom je, že automat len pri náznaku tlaku na plynový pedál hneď podraďuje a v prípade ťahania prívesu radím ručne...
Avatar - Cuba66
Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Cuba66
| 16. 5. 2019 22:01
Přečti si to pořádně, rozhodně nepíšu, že při každém přidání plynu!
Avatar - J@...
Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
J@...
| 16. 5. 2019 20:54
Výborná rada - koupit a nejezdit. :-) To mě pobavilo.
Jinak by mě zajímalo, jak chceš zařídit omezení podtáčení motoru, pokud s takovým autem jezdí ženy? Moje zkušenost je, že 5 žen z 6ti brutálně podtáčí jakýkoliv motor. Třeba moje bývalá byla schopna tímto potrápit i V8. Ta stávající je něco podobného. Výjezdy z vedlejší na hlavní ve dvaceti na trojku, kopce v šedesáti na pětku a podobně. Dokonce jsem ji to odnaučil, ale zjistil jsem, že když se mnou nejede, stejně na to kašle.
A tohle vidím kolem sebe dost často, ........... tento přístup musí být na tenhle renaultovský motůrek těžká smrt. :-)
Avatar - Cuba66
Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Cuba66
| 16. 5. 2019 22:03
Dámám namontovat "pedal box" nebo jak se říká tomu krámu, který zrychluje reakci na plyn. Prostě aby ťukly na plyn a bylo tam 3000 ot. :-)
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
woody-alien
| 16. 5. 2019 23:48
Jj, to máš pravdu. Čest výjimkám ale i moje zkušenost je taková, že ženy ve většině případů motor podtáčejí.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
iudex
| 17. 5. 2019 08:43
Svätá pravda, potvrdzujem Tvoje skúsenosti, moja polovička neznáša, ak motor čo i len trošku vytočím a sama sa pohybuje v rozpätí od 1000 do 2400 otáčok, aj do kopca, aj plne naložená. To bolo ešte akotak fajn, keď jazdila na TDI, ale na priamovstrekovom benzíne je to proste zlo a ak výnimočne idem ako spolujazdec, poruším svoje zásady nekecať šoférovi do roboty a poviem, aby podradila. Problém je, že ten turbobenzín to podtáčanie znesie a zrýchli aj z 1500 otáčok. Preto ak idem na jej aute, snažím sa trochu vypáliť pavúky z výfuku, ale to je promile z celkových kilometrov. Ak tankujem ja, pridávam VIF, ale ona sa odmieta s tým špiniť. Napriek tomu motor drží už takmer 140t km, sám sa divím.
Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
_Teddy_
| 17. 5. 2019 09:53
Moja to same: ked mala auto s manualnou prevodovkou, po rozbehu bleskove nahadzala vsetky kvalty a od 40km/h uz isla len na sestke. A darmo som jej vravel aby to nerobila, lebo este aj ten bohovsky "inteligentny" radca radenia jej ustavicne signalizoval ze ma radit vyssie...
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
iudex
| 17. 5. 2019 10:14
Presne, keď povieš, aby podradila, ohradí sa, že auto jej signalizuje preradiť vyššie. To proste nevysvetlíš (resp. bude Ťa aj tak ignorovať).
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Nonsens
| 17. 5. 2019 11:53
moja to robí inak, keď akceleruje, radí pri ok otáčkach, niekedy aj zabudne na päťku a nechá točiť 3 tisíc po rovine rovnomerne, ale počas jazdy, potom ak spomalí, tak už podradenie tak sústredene nerieši a podradí až keď jej motor zavrčí podraď, ale vďaka bohu aj za to.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Loque
| 20. 5. 2019 09:49
Tak to veľa napovedá o ich inteligencii...
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
wakantanka
| 17. 5. 2019 13:12
Ja mám skôr opačné skúsenosti v mojom okolí. Teda mám tri šoférky, konkrétne moju mamu, sestru a manželku. Začnem od najstaršej, teda od mamy. Tá zásadne ignoruje otáčkomer a radí podľa sluchu a hluku, teda u nej je motor stále v otáčkach, čo sa teda prejavuje negatívne akurát v spotrebe. Sestra rovnako tak ignorovala otáčkomer a občas sa sťažovala, že jej to nejak v kopcoch nechce ísť. Tak som ju zobral na inštruktážnu jazdu, názorne predviedol výkonový potenciál motoru a ubezpečil ju, že vyšší hluk naozaj nie je problém. :) Manželku nebolo treba inštruovať skoro vôbec, sem tam sa zabudne, ale inak rovnako žiaden problém. Ale je fakt, že všetky tri sú dieslom v podstate nedotknuté a ich benzínové motory nemajú priame vstrekovanie. :)
Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Redmex
| 17. 5. 2019 16:26
Tak to mam vynimku potvrdzujucu pravodlo. Manzelka sice posledne roky velmi nejazdi, ale motor nepodtacala. Ma rada, ked to reaguje na plyn, takze som jej obcas skor povedal, nech preradi vyssie >:D
Najlepsie sa jej jazdilo s este s autom, ktore bolo upravene na amaterske preteky, len to parkovanie bez posilovaca az tak nemusela. Zase ale hned citila co sa deje a motor dal jasne najavo ake otacky preferoval. :-!
Avatar - Ozzman
Re: 1,2 DIG-T Nissan
Ozzman
| 16. 5. 2019 14:14
Ahoj, jak tak čtu tvůj příspěvek, tak se mi zdá, že problém nebyl vyřešen ani u nového motoru, což by mělo být znovu reklamováno, ne ? Jak se k tomu postavil dealer a servis ? Tohle přeci není běžné fungování motoru.
Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Meky
| 16. 5. 2019 14:24
Renault nie je prave vzorom pristupu k zakaznikovi.
Myslim, ze aj na tomto serveri bol zverejneny pribeh majitela, ktoreho Reanult celkom zaprel - pri ovela vaznejsej vade auta.

Takze predopokladam, ze bez sudu u Renaultu nevybavis nic - a aj ta zaloba bude na dilera. Takze importer je v suchu :-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Ozzman
| 16. 5. 2019 14:28
Co si budeme povídat, já mám taky své zkušenosti s jinými značkami, takže si to nemaluji růžově.. od Fordu přes Škodovku, ale u mne byl problém nakonec vyřešen, nebo tedy prozatím v jednom případě a v druhém případě se jednalo prý o vlastnost a defakto to mimo divného zvuku nemělo vliv na jízdu. Tady je to ale jiné, jestli jsem to správně pochopil. Cuba píše, že mu auto i po výměně kouří.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
xxc
| 16. 5. 2019 15:16
Ale ved to nie je chyba, to je vlastnost motora. Tak isto, ako ine vlastnosti auta :-) Potom sa to reklamovat neda, aj ked by kazdy reklamoval velmi rad, lebo aj technik vidi, ze niektore vlastnosti nie su normalne.
Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Nonsens
| 16. 5. 2019 15:31
ale sú isté veci, ktoré by mali platiť. To ti môžu dať plastovú zadnú nápravu a potom povedať, že je to jej vlastnosť, že praská.
Avatar - Cuba66
Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Cuba66
| 16. 5. 2019 16:14
Takhle: kouří jen pokud dojde k LSPI. Já to samozřejmě stylem jízdy dokážu eliminovat, ale například Opel měl ten samý problém u Aster K s motory 1,4 TURBO. No a řešení byla změna oleje s jiným složením aditiv. Bohužel Renault nové oleje pro tenhle motor neřešil a použít jinou normu, než je předepsaná si netroufám.
K LSPI je tady moc pěkný článek: https://www.fuelsandlubes.com/…-newest-engines/

Co se týká výměny motoru - byla na záruku půl roku před koncem prodloužené záruky, byla bez řečí, neřešil jsem. Teď už je auto po záruce, nový motor má najeto 16 tisíc a jeho náchylnost k LSPI není vada, ale bohužel vlastnost.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Ozzman
| 17. 5. 2019 07:54
Neměl by si na motor dostat ze zákona další 2 roky od výměny?

K nám se třeba Ford zachoval po velkém haló docela štědře a "daroval" nám prodlouženou záruku na 5 let na celé auto.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Mikesus
| 17. 5. 2019 08:15
Pokud ti vymění něco za nové, nedostaneš novou plnou záruku. I kdyby ti měsíc před koncem záruky vyměnili celé auto, máš jen měsíc záruku, protože je to podle kupní smlouvy. Ty bys musel odstoupit od smlouvy, dostat peníze zpět a objednat nové auto.
Avatar - Cuba66
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Cuba66
| 17. 5. 2019 08:43
Přesně tak, pokud ti vymění motor před koncem záruky na celé auto, tak záruka na něj končí společně se zárukou auta. Jiná věc by byla, kdybych ho platil, v tu chvíli mám 24 měsíců.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Ozzman
| 17. 5. 2019 09:13
Ani na ten motor ?

Nám to tak Ford nakonec dal....ale prodloužil nám ofiko záruku, která se dá přikoupit k novému autu.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Mikesus
| 17. 5. 2019 10:02
To Vám dali jako bonus/omluvu. Vůbec nemuseli
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Ozzman
| 17. 5. 2019 10:51
To vím, taky jsem si to vyřval, taky to s tím nesrovnávám, jen jsem žil v domění, že záruka na motor by měla být zase 2 roky. Nám to dali na celé auto.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Mikesus
| 17. 5. 2019 11:39
Dle nového občanského zákoníku platného od 1.1.2014 na zboží vyměněné v záruce se nová záruka nevztahuje. Jsou ovšem 2 právní výklady, kdy jeden říká že nárok máš a druhý říká že nárok nemáš. Ve starém zákoníku bylo přímo řečeno, že záruku na nový díl/zboží dostaneš, v novém už to není.
Proto je jeden výklad, že nárok nemáš. Druhý názor je opřen o paragraf 2165 odst.1, kdy "kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí ". Což někdo považuje výměnu za jiný kus jako počátek doby převzetí. To už ovšem je na boj právníků a obávám se, že by protistrana musela mít velice špatného, aby si uspěl. Protože ty jsi spotřební zboží převzal dejme tomu v době podepsání kupní smlouvy a jestli se záruční oprava provede výměnou celého zboží, nepřevzal jsi jiné zboží, ale řádně záručně opravené. Proto je vhodné ( někdy to nejde, není ochota) dopředu se domluvit na způsobu řešení reklamace. Pokud je zboží neopravitelné, dát přednost odstoupení od kupní smlouvy než výměny kus za kus.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Ozzman
| 17. 5. 2019 11:50
:yes:
Avatar - Cuba66
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Cuba66
| 17. 5. 2019 10:27
Nene, ani na ten motor. Oni ho už měnili v rámci prodloužené záruky, která kryla jen mechanické díly (motor, převodovka atd.). A přikoupit další rok k těm 4 co jsem měl už nešlo.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Reco
| 17. 5. 2019 09:23
Nie stastne zvolena formulacia. Auto sa sklada z mnozstva suciastok, ak ju opravia/vymenia, plati zaruka na celok povodnej zmluvy ako hovoris. Ak by ti vsak vymenili cele auto - ako kus za kus (spravidla sa to nedeje, ale je to platne pre kazdy tovar) plynie ti nova zaruka.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Mikesus
| 17. 5. 2019 10:01
Není pravda. I když ti vymění kus za kus, platí původní kupní smlouva. To by se musela původní smlouva rušit.
Nová záruka platí jen tehdy, pokud si to platíš sám, tedy není výměna v rámci záruky.
Pak ovšem je tu přístup prodej­ce/im­porté­ra/vý­robce, kteří mohou nad rámec svých povinností ti dát cokoliv.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Reco
| 17. 5. 2019 12:08
Tak prave som to porovnal na urovni SR a CR. U vas to plati tak ako hovoris, u nas plati tak, ze po vymene plati nova zaruka aj na samotnu suciastku. Pri oppave plati povodna zaruka, pri vymene plynie nova zaruka aj keby celok uz v zaruke nebol. Hladal som to aj v EU smernici, ale ta sa odvolava na vnutrostatne predpisy.
Avatar - Mikesus
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Mikesus
| 17. 5. 2019 12:30
U nas to tak fungovalo před rokem 2014. Prostě zákonodárce je u nás trochu jiný, bohužel, a zákony jsou čím dál větší paskvil.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
traveldrive
| 16. 5. 2019 18:49
Bože, to sú zase drísty...
Avatar - lamal
Re: 1,2 DIG-T Nissan
lamal
| 16. 5. 2019 16:08
Sa ti divim, ze ti za to take auto stoji ... asi ho mas nove resp na leas to chapem... porazilo by ma si kupit nove auto a potom sa takto obmedzovat a neustale jazdit s tym, ze bojujes s LSPI...
Avatar - Cuba66
Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Cuba66
| 16. 5. 2019 16:24
lamal: Hele ono to není zas tak horký, prostě stačí točit a včas podřazovat a o LSPI nevíš. Navíc jsem měl předtím diesel a nepřišlo mi divný, že tohle táhne už cca od 1800ot. takže jsem podtáčel. Auto jsem kupoval jako roční s nájezdem 22 tisíc (předváděčka) za slušné peníze. Problém byl v tom, že tehdy se spíše říkalo "tenhle motor používá i Mercedes" a teprve pozdě jsem zjistil, že do Mercedesu si ho snad nikdo nikdy neobjednal. No a teď s novou 1,3 je to stejný, zase "to s námi vyvíjel Mercedes". No počkáme dva, tři roky a uvidíme, jestli tady nebude článek "Motory Renault 1,3 - velký průšvih".
Avatar - lamal
Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
lamal
| 16. 5. 2019 16:36
Ja len pisem o tom, ze ta to obmedzuje,.. tocit neustale maly benzin s turbom aj na studeno len preto aby nezaklepal je obmedzujuce, nevravim ze si clovek nezvykne... ja osobne by som take auto nechcel, skoda ze to clovek nevie do predu tomu rozumiem... trebars to bude tak, ze sa nevydarili ani 1.33 aj ked vypada to tak, ze klucove veci vychytali... 1.2tce posluzila dobre v tomto :-)
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
xxc
| 16. 5. 2019 21:26
Ja som ten motor kedysi chcel, len ho nemali s automatom. Nakoniec som kupil kvoli automatu diesel a zatial nelutujem. Aj ked automat nepodtaca (aspon ten EDC).
Re: Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
xtad
| 17. 5. 2019 08:56
Ale 2100 otacek na rovine neni zadne podtaceni.
Avatar - twistedTSD
Re: 1,2 DIG-T Nissan
twistedTSD
| 16. 5. 2019 20:54
Hm, ojetý Méga­ne/Pul­sar/QQ­/Kad­jar (...) asi bude slušná loterie.
Avatar - Cuba66
Re: Re: 1,2 DIG-T Nissan
Cuba66
| 16. 5. 2019 22:05
Obávám se, že Pulsar r.v. 2014 s 92 tis. najeto neudám v Áčkách ani za 150...
nepoznal som, v šoku som
Nonsens
| 16. 5. 2019 14:56
to snáď ani nie je pravda. Dnes je to fakt peklo, kúpiš benzín na kratšie trasy a oni ti povedia, že sa zahrieva 50 km a nemá rád krátke trasy? To fakt sa mám pri každom motore pýtať a testovať každú kravinu? To sa budeme nakoniec musieť pýtať, či sa kolesá točia alebo sú tam napevno. Mal som 206 a 30 tisíc interval, dodržiaval som ho a 180 tisíc v pohode, vo výbornom stave, olej nežral, tichý, predal som ho len kvôli potrebe väčšieho auta, v tom problém nebude (aj keď sa to neodporúča). Vibrácie, dym, dunenie, to kde sme? Viem, že je iná doba, viac typov motorov, ale sú veci, ktoré sa nerobia.
Avatar - iudex
Re: nepoznal som, v šoku som
iudex
| 16. 5. 2019 15:00
To vieš, maloobjemový benzín predsa nie je vhodný do mesta, tam je najvhodnejší V6 dízel. >:D
Takže keď si ten downsizovaný benzín na poskakovanie do mesta kúpiš, tak sa nesťažuj a hlavne nereklamuj. >:-[] ;-\ :-(
Re: Re: nepoznal som, v šoku som
Nonsens
| 16. 5. 2019 15:12
do mesta len V6 SUV. V kontexte článku, to ale nakoniec vyzerá byť ok voľba
Avatar - xxc
Re: Re: nepoznal som, v šoku som
xxc
| 16. 5. 2019 15:17
Do mesta je dobry pravete ten 0,9 tce, na ten sa nestazuje nikto.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: nepoznal som, v šoku som
Ozzman
| 16. 5. 2019 15:19
Protože je tak líný, že s ním ještě nikdo nedojel do cíle, aby mohl něco napsat :D
Re: Re: Re: Re: nepoznal som, v šoku som
Nonsens
| 16. 5. 2019 15:27
dnes to môžeš zdielať online aj za jazdy, pri tej rýchlosti nebude problém niečo šérovať.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: nepoznal som, v šoku som
xxc
| 16. 5. 2019 21:27
Z Renaultu myslim sa da tweetovat priamo z infotainmentu, ale neskusal som nikdy :-)
Re: Re: Re: Re: nepoznal som, v šoku som
eFeFeF
| 17. 5. 2019 21:03
...môj lenivý Logan MCV 0.9 TCe má lenivé zrýchlenie z 0 na 100 km/h za lenivých 11,1 s - naproti tomu raketová Octavia 1.9 TDI 81kW má raketové zrýchlenie z 0 na 100 km/h za raketových 11,2 s... :-O
Avatar - Cuba66
Re: nepoznal som, v šoku som
Cuba66
| 16. 5. 2019 16:14
Diesel na krátké trasy ne, teď už ani benzín, takže zbývá koloběžka :-)
Re: Re: nepoznal som, v šoku som
Nonsens
| 16. 5. 2019 17:29
nebo pěška
Avatar - xxc
Re: Re: nepoznal som, v šoku som
xxc
| 16. 5. 2019 21:29
Elektrokolobezka je velmi dobra vec, len nesmie prsat a nedaju sa vozit deti.
Re: nepoznal som, v šoku som
kyklop
| 16. 5. 2019 20:29
Prečítaj si môj príspevok nižšie, v rodine je pár týchto kúskov a na pomery súčasných automobilov kúria veľmi slušne...
Avatar - palix
Re: nepoznal som, v šoku som
palix
| 17. 5. 2019 07:00
Tak ja som situáciu vyriešil takto:
- kúpil som si japonské auto s 2,0 atmosferickým benzínovým motorom
- vždy vypínam Start/ Stop
- aj keď jazdím často krátke trasy v meste, idem často aspoň trochu dlhšou trasou (baví ma to)
- občas auto prevetrám a doprajem mu otáčky, prípadne dlhú jazdu
- tankujem kvalitné palivá
...
A zatiaľ všetko OK. Spokojný som aj so spotrebou. Že je potrebné radiť, aby som dosiahol dynamiku turbomotora? Mne to nevadí, lebo šoférujem rád.

Zachytil som tu niekde výrok, že predajca by pri kúpe mal upozorniť, že auto nie je vhodné na krátke trasy :). Dobre som sa zasmial... Predajca chce predať čo najviac áut a nie poslať zákazníka ku konkurencii ;). Na druhej strane, keď som nedávno kupoval nové auto, tak som nemal pocit, že na mňa niektorý predajca tlačí, aby som si kúpil auto práve od neho. Nechali mi slobodu a ja som si vybral podľa mojích kritérii.
Re: Re: nepoznal som, v šoku som
Nonsens
| 17. 5. 2019 15:12
tak si sa zasmial na mojom výroku, ale kontext si posunul do inej roviny (ja som písal o tom, že si viem predstaviť, že v usa by za to niekto vysúdil prachy). Jasné, že predajca chce predať, ale zároveň má povinnosť ti podať pravdivé info o výrobku, nemôže ťa uviesť do omylu, takže úplne ízi pízi to nie je. Môžeme sa tu nafukovať, že nás by nikto neoblbol, ale ani ja som nevedel, že malý benzínový motor sa môže zahrievať 20 km a nie je vhodný na krátke jazdy. To je predsa proti zvyklostiam. Nedávno som skúšal malý benzíňák a predajca ho bol pred skúšobnou jazdou zahriať a urobil krátke kolečko pol km a že vraj už je zahriaty, že mu stačí málo (turboverzia), ja som nakoniec kúpil atmo, ale tiež mu stačí pár km na teplotu.
Avatar - palix
Re: Re: Re: nepoznal som, v šoku som
palix
| 20. 5. 2019 11:01
Tie malé turbo-benzíny sú celkom príjemné na jazdenie, ale keď sa človek pozrie na nevýhody, tak môže uvažovať aj o väčšom motore bez turba.
Malý turbomotor podľa mňa dokáže celkom pekne oklamať zákazníka, lebo ide veľmi pekne. Povedal by som, že málokto číta nejaké motoristické weby, takže nejaké výhody / nevýhody nepozná. Na druhej strane dnes už veľmi nie je na výber.
Keď tak pozerám na spotreby turbomotorov, pri bežnom spôsobe jazdenia sú aj celkom ekonomické (napr TSI motory).
Avatar - mariov8
Do mesta nebo mimo mesta?
mariov8
| 16. 5. 2019 15:29
Je to jednoduché, i když to ještě řada lidí nepochopila. Dnes to není o tom, že diesel patří na dálnici nebo na dlouhé trasy a benzín do města.

Znám paradoxní kombinace, třeba 1,4HDi, který topí za pár minut a 1,0TSi, kde klepete kosu 10 minut.

Je to zcela a jenom o přímém nebo nepřímém vstřiku paliva. To se laik jednoduše z označení motorů už dnes nedozví a kdoví jak poctivý bude prodejce lačnící po čárce do cílů...
Re: Do mesta nebo mimo mesta?
Nonsens
| 16. 5. 2019 17:39
nie, že nepochopila, ale nezaregistrovala a nikto im to nepovedal ani pri predaji, ani inde. Autá sa väčšinou kupujú raz za x rokov, môže ti niečo utiecť. Pred pár rokmi boli dízle a benzíny. Jedno na dlhé ťahačky, druhé na kratšie a dynamické. Do jedného nafta, do druhého benzín. Hotovo. Dnes nič neplatí. Sú isté technické veci, ktoré presahujú info bežného laika. Priamy, nepriamy vstrek, kompresia a ja neviem čo. Ak ťa predajca neupozorní, že tento malý benzín nie je vhodný na krátke trasy, hoci taký je zvyk, že sa zahrieva dlho (ak nie dlhšie) jak dízel, hoci to nie je zvykom, možno by si v usa aj niečo pekné vysúdil.
Avatar - mariov8
Re: Re: Do mesta nebo mimo mesta?
mariov8
| 16. 5. 2019 21:10
Že nezaregistrovala, O.K., lepšie to vystihuje situáciu u laikov.
Re: Do mesta nebo mimo mesta?
VII
| 17. 5. 2019 12:05
Tak to je pěkná blbost. 1.0TSI má extrémně rychlý ohřev motoru.
V létě, když jsou vedra mám po ujetém 1km vodu na 90st. a olej blikne 50st. po 2km.
V zimě auto začne topit do 5minut i kdybych jen pomalu popojížděl.
8,8 litrů?
ryccardo
| 16. 5. 2019 15:30
Ten test Autobildu mě teda dostal. Dlohodobě jezdit s malým autem typu Megoš a uchrchlaným 1,2 Tce motorem za 8,8 litru benálu to je teda příšerný. S takovou spotřebou (potažmo emisema CO2) by dokázal jezdit kdejakej 20 let starej atmosférickej dvoulitr podobných parametrů. To je teda pokrok >:D
Avatar - Cuba66
Re: 8,8 litrů?
Cuba66
| 16. 5. 2019 15:39
Já mám dlouhodobou 6,6 s verzí 85kW, za 8,8 jezdili po dálnicích jako blázni, taky to tam píšou :-)
Avatar - xxc
Re: Re: 8,8 litrů?
xxc
| 16. 5. 2019 21:31
Ale eko jazda s podtocenym motorom :-)
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: 8,8 litrů?
woody-alien
| 16. 5. 2019 22:08
Kecáš a nevíš co. Já jsem ten motor nijak nešetřil a dlouhodobě jsem se pohyboval na hranici sedmi litrů. V dodávkový krabici.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: 8,8 litrů?
xxc
| 16. 5. 2019 22:23
Hore pise, ze pri podtoceni to ma lspi a nizsie pise, ze ano, jazdi pomalsie. Tu su nejake spritmonitory 22 Benzin 6,85 8,18 9,85. Ten stredny udaj je priemerna spotreba. To su tie zazracne spotreby.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: Re: 8,8 litrů?
woody-alien
| 16. 5. 2019 23:42
Mě nezajímaj tvoje vyčtený spotřeby. Já mám s tím motorem reálnou dlouhodobou zkušenost. Navíc ještě jedno auto se stejným motorem v rodině dál jezdí, už taky pátý rok. Provozováno je jinak, plní roli hlavního auta a tedy jezdí spíš střední a delší vzdálenosti, město minimálně. A hodnocení je v podstatě stejné, jak co se týká problémů (nula), tak pokud jde o spotřebu.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8,8 litrů?
xxc
| 17. 5. 2019 05:55
Ved naco to citate, ked vas nezaujima :-) Mna to zaujimalo, ako najnizsia realna pri ekojazde, tak aj realne pri normalnych jazdach. Som rad za kazdu skusenost, ze tie motory niekomu funguju a niekomu nefunguju.
Re: Re: Re: Re: 8,8 litrů?
kyklop
| 17. 5. 2019 15:08
Diskutovať s ním je stratou času. Ale kľudne priložím do diskusie svoju spotrebu. Dlhodobý priemer 6,7 (bez zarátania spotreby s prívesom) , ťahanie prívesu do 10,5 (príves má rozmery cca 6,4x2,3x2x6, váha 1400kg). Asi toľko >:-[] .Ak by ho zabíjalo každé podtočenie a prišlápnutie plynového pedálu, tak môj už asi 200x reinkarnoval, ináč si neviem vysvetliť, že pri vyššie uvedenom používaní ešte môže byť funkčný >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Cuba66
Re: Re: Re: 8,8 litrů?
Cuba66
| 16. 5. 2019 22:09
Prdlajs, normálně to točím ke třem tisícům, běžně 60 ve městě za 3 a za 6 dávám až nad 110km/h. Ane nejezdím víc než 130km/h. V Německu při 190 by to sežralo nádrž i s hadičkama, o tom nepochybuju :-)
Re: 8,8 litrů?
kyklop
| 16. 5. 2019 20:22
Iste, atmo dvojliter v teste autobildu by to dal za rovnakú spotrebu >:-[] >:-[] . Pozri sa na ich priemerné spotreby a zistíš , že sú hodne nadpriemerné voči napríklad spritmonitoru.
Re: 8,8 litrů?
Ragnotti
| 17. 5. 2019 08:35
Zeby nemecka dialnica?
Ohrev
kyklop
| 16. 5. 2019 16:00
Mám tento zázrak pod kapotou v kombinácií s 7st edc a s pomalosťou ohrevu sa dá len nesúhlasiť. Keď v zime vyleziem z domu, tak po cca 1 km poskakovania v zápche sa ručička teploty vody vyšplhá na cca 70st a po cca 3km je tam 90 a drží. Kúrenie je v porovnaní so súčasnými porovnateľnými zázrakmi (tsi - tamm potrebujete 8-10 km na teplý vzduch) tiež nadpriemerné a výrazne rýchlejšie. Čo t,o vlastne znamená krátka trasa? 1, 2 ,alebo 10 km?Na strane druhej, stará 1,6 16v kúrila ešte o kúsok rýchlejšie.
Olej zatiaľ nepribúda, ani neubúda, i cez mestkú prevádzku jazdím trasy od 10 km a cez víkend to preklladám dlhšími jazdami, alebo vysokou záťažou a dlhou jazdou....Asi toľko po skoro 2 rokoch používania
Re: Ohrev
Nonsens
| 16. 5. 2019 17:45
ak potrebuješ u malého benzínu 8-10 km na teplý vzduch, tak je to blbé. Mne ide na novom svišťovi v zime teplý po 3-4 km (aj skôr, ale väčšinou púšťam kúrenie až keď sa zohreje motor, dovtedy si hrejem prdel sedačkou).
Avatar - Jenik3
Re: Re: Ohrev
Jenik3
| 16. 5. 2019 18:41
To je rozumny pristup. Motor potrebuje cas na zahrati, a pak se muze teplo pustit dovnitr. Mam za to, ze do 5 min aktivnho provozu benzin hreje.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Ohrev
xxc
| 16. 5. 2019 21:33
Diesle maju elektricky ohrev a kuria okamzite :-)
Avatar - rohYpnol
Obrovský průšvih?
rohYpnol
| 16. 5. 2019 16:12
Jako nevím, ale u TSI EA 111 na tom byly v podstatě stejně, ovšem s tím bonusem, že měly mizerné ještě rozvody. U Renaultu aspoň nepíšou o problémech s rozvody...

Ok, určitě je to špatné a 1,2 TCe je prostě "nebrat". Spíše poukazuji na to, že v době TSI EA 111 nikdo z ACZ nemluvil o obrovském průšvihu 1.2/1.4/1.8 TSI... A vlastně ani později.
Avatar - Jenik3
Re: Obrovský průšvih?
Jenik3
| 16. 5. 2019 18:37
Tak něco malo se psalo o tom,ze tsi neni zadna slava. Asi bych ten clanek na tomto serveru nasel.
Cas vzdy ukaze, jak se motor povedl. 2-4 roky a je jasno.
Re: Re: Obrovský průšvih?
_Teddy_
| 17. 5. 2019 10:02
Najazdil som toho dost s malymi TSI-motormi, a moje skusenosti su take, ze 1.2TSI (az ten s remenom) a 1.4TSI su na svoju kategoriu celkom dobre motory. Ale novsie 1.0TSI a 1.5TSI, to je podla mna krok zlym smerom...
Avatar - twistedTSD
Re: Obrovský průšvih?
twistedTSD
| 16. 5. 2019 20:50
Nevím o tom, že by EA111 kvůli zředěné olejové náplni odcházely před první výměnou oleje. Zřejmě se jich to zdaleka netýkalo v takovém rozsahu jako TCe, které tím prosluly.
Re: Re: Obrovský průšvih?
kyklop
| 16. 5. 2019 21:48
EA111 sa potichu zadreli pre stratu tlaku olejového čerpadla, len sa o tom nijako doteraz nepísalo. Dokonca bola výrazne vyššia pravdepodobnosť zadretia, alebo straty kompresie ako preskočenia retiazky....
Avatar - Ozzman
Re: Re: Obrovský průšvih?
Ozzman
| 17. 5. 2019 08:03
Ehm, to se opravdu dnes najde ještě někdo, kdo popírá fatální problémy motorů EA111 ? To je jako, když by si popíral Holocaust...

Největší problém byl napínák, sice to nebylo před první výměnou oleje, ale někdy kolem 40 tisíc km (vlastní zkušenost), po opravě problém vytahaného řetězu pokračoval a s vynikajícím přístupem Š.A., označeným za vlastnost si nikdy nevěděl, kdy už neodjedeš (už nevím, jak to s autem pokračovalo, bylo mé ex).

Nejen na internetu je tisíce zkušeností, kdy došlo k přeskočení řetězu, destrukci motoru, ale dokonce se odporoučela i turba. Dost zkušeností tady o tom napsala i řada diskutérů + já mam dost případů z mého okolí. A jestli i tak popíráš rozsah, zmiňují se o tom v hojné míře veškeré bazarové testy s varováním zvláště na motory do roku 2011 (někde se spíše doporučuje do 2012).

Skoro bych pro rozšířenost aut koncernu řekl, že v našich končinách je to mnohem větší půser, než to TCe, kterých tu tolik není...
Avatar - Ronault.
Re: Obrovský průšvih?
Ronault.
| 17. 5. 2019 22:27
Přesně tak...

Jen by bylo záhodno zopakovat asi x v této diskuzi, že 0,9 Tce jako náhrada 1,2 55 kW obstál na výbornou a jezdí naprosto spolehlivě.

Problém je obecně, nejen u Renaultu, ale i u VW, BMW (stačí si pročíst diskuze o zakarbonizovaných motorech po 100 km) atd. ...
Jen na okraj ...
tesnav
| 16. 5. 2019 16:38
1.0 EB se vyráběl i ve variantě 103kW (Fiesta) ...
Problémy
adamzprahy
| 16. 5. 2019 18:57
Z toho co o tom dlouhodobě čtu se mi zdá, že problémy mívají v praxi slabší verze s 85kw? Měl jsem 2 roky Kadjar s tímhle motorem (96kw), často jezdil jen po městě a nebyl žádný problém, motor vždy kultivovaně naběhl a šlapal jak měl. Ale je fakt, že jsem tankoval jen 100 oktanové benzíny a když se zahřál, tak s těžkou nohou, tak jsem se tomu možná vyhl podobně jak je zmíněno v článku. Samozřejmě 40k je pořád nic, otázkou jak bude fungovat ve 100k...
Avatar - woody-alien
Re: Problémy
woody-alien
| 16. 5. 2019 19:53
Já jezdil přes čtyři roky právě s tou verzí 85kW, taky často jen po městě, navíc v dodávkovém režimu. Zastavit, nalo­žit,nas­tarto­vat, popojet dva kilometry, zastavit a tak dál. V zimě, v létě, delší jízda jenom občas. A s tím motorem nebylo vůbec nic (výroba 03/2014), žádný LSPI, žádná ztráta komprese natož konec po 50.000, jak nám nedávno sdělil pan Vaculík. Výměna oleje po roce (cca 16.000 km za rok), kontroloval jsem ho jednou za měsíc a žádný výkyvy hladiny, tankoval jsem normální 85. Takže buď jsem se tomu taky vyhnul tím, že motor dostával za uši jinak - plným vytížením auta a těžší nohou....anebo jsem dítě štěstěny, protože tohle není první motor s katastrofální pověstí, který mi sloužil naprosto bez problémů.
Re: Re: Problémy
kyklop
| 16. 5. 2019 20:27
Vidím to podobne, vo vzdialenej rodine je značkový servis renault a upozornil už pri kúpe že 1) v prípade prúseru motor bez reptania vymenia a za 2) tých padnutých je veľa hlavne medzi tými, čo len na studeno skákali po meste. Ja tomu svojmu pravidelne nakladám ťahaním prívesu s váhou, ktorá atakuje váhu auta samotného >:-[] >:-[] . V rodine sa ešte pár týchto zázrakov nachádza a majú už cez 100k km, bez náznakov rozpadávania sa....
Avatar - Ada je zase tady
Re: Re: Re: Problémy
Ada je zase tady
| 17. 5. 2019 09:06
Po 100 tis.km jsou normální auta tak právě zajeté...
Avatar - Cuba66
Re: Re: Re: Re: Problémy
Cuba66
| 17. 5. 2019 10:29
Hele tak to koukám, Áda čte články o motorech Renault a ještě benzínovejch :-)
Avatar - iudex
Re: Re: Problémy
iudex
| 17. 5. 2019 08:32
Nápodobne, ak by človek mal vynechať všetky motory, o ktorých sú nejaké chýry o nespoľahlivosti, tak by mal na výber tak nepriamovstrekový atmosférický OHV benzín a hladký nepriamovstrekový dízel.
Aj môj motor sa mal podľa rečí už dvakrát rozpadnúť a napriek tomu táto tragédia na kolesách (1,6 EcoBoost) jazdí už 8 rokov bez poruchy (a aj čakám, kedy niečo príde, aby som mal dôvod kupovať nové auto a ono furt nič). >:-[]
Ako sa zacnu prejavovat problemy s motorom?
rigo
| 17. 5. 2019 00:03
Ako sa zacnu prejavovat problemy s motorom? Mame 1.2tce 130 v megane a nerad by som aby nas nechal niekde daleko od civilizacie.
Zatial mame nabehane 35tis(po skoro 2 rokoch), olej meneny po roku, teraz cez leto bude druha vymena.
Polovicka jazdi klasicky ako zena, vyfuk cierny od sadzi. Olej je stabilny(neklesa ani nestupa), subjektivne zatial funguje vsetko ok. Jazdia sa skor kratke trasy(do 10km), cez vikendy do 60km(dialnica), obcas 300-500km/den.

Je mozne v servise vyziadat v ramci zaruky nejaku podrobnejsiu kontrolu?

Vdaka.
Avatar - Cuba66
Re: Ako sa zacnu prejavovat problemy s motorom?
Cuba66
| 17. 5. 2019 08:56
Já to vezmu i s radami, jak tomu předejít:
1. Olej bych začal měnit po 10.000km, po zimě klidně dříve, pokud je podezření, že do něj šel benzín. Zvláště pokud se jezdí krátké trasy.
2. Nepodtáčet motor, já vím, pěkně táhne už od cca 1700, ale když budete držet otáčky co možná nejvíce aspoň nad 2200, bude to pro motor lepší. Běžně jezdím 60km/h při 2500 otáčkách na 3.
3. Nepoužívat Start/Stop
4. Problémy začnou buďto jako LSPI https://en.wikipedia.org/…eed_pre-ignition , nebo motor pomalu ztrácí kompresi jak se vydírají válce. Já se ke konci života motoru už skoro nedokázal rozjet do kopce bez pálení spojky a to mám najeto už přes 2 mil. km.
5. Podrobnější kontrola je pouze možná změřením komprese, servis vám to na požádání bez problémů změří (ale zaplatíte to, nebude to ale moc).

Držím palce, já osobně si chci auto nechat a v podstatě ho asi dojezdit, protože to, co mi za něj dají v bazaru, bude asi směšné. Doufám, že tenhle nový motor toho najede víc než 76 tisíc :-)
DOTAZ: 1.2 TCe v Lodgy
brauner free
| 17. 5. 2019 08:21
Panové dotaz:

Dával se tento motor i do Dacia Lodgy? Shaním MPV pro rostoucí rodinu a LOdgy s tímto motorem je taky v hledacku. Preferuji benzín a ta 1.6 u Lodgy je docela zdechlá.
Re: DOTAZ: 1.2 TCe v Lodgy
bobosu1
| 17. 5. 2019 09:54
Zdravím
Mám na Lodgy s tímhle motorem přes 80 tisíc. Je to ještě verze bez start/stop. Bez problémů, ale na ježdění po městě používám Fiat Panda. Takže Lodgy jede většinou minimálně 100 Km a hlavně občas motor dostane trochu naloženo. Třeba výjezd na hlavní a vytočení 2 st. na 6 tis. a podobně.
To dělám od doby kdy se objevily první zprávy o problémech.
Avatar - Jenik3
Re: DOTAZ: 1.2 TCe v Lodgy
Jenik3
| 17. 5. 2019 19:27
Zdechla...je to atmosfericka 1.6. Pred deseti lety naprosto bezny motor.
Ano, je to jiny koncept nez turbo benzin, ale osvedceny koncept. 1.6 ti vydrzi 300-500k km, kdyz se o no staras.
Toyota, mitshu a Suzuki ji maji v nabidce stale. No Suzuki uz vlastne ne. Duster ji ma porad.
Avatar - Ada je zase tady
Pokud...
Ada je zase tady
| 17. 5. 2019 09:04
Pokud chcete nové auto, nikdy nekupujte francouzské!
Pokud se přesto rozhodnete pro francouzské auto, nikdy nekupujte rendlíka!
Pokud se přesto rozhodnete pro rendlíka, nikdy nekupujte benzínový motor!
Pokud se přesto rozhodnete pro benzínový motor, jezděte raději taxíkem!
Avatar - iudex
Re: Pokud...
iudex
| 17. 5. 2019 09:35
Väčšinou sa už len nudne opakuješ, ale toto bolo (po dlhej dobe z Tvojej strany) vtipné. >:D
Re: Pokud...
Ragnotti
| 17. 5. 2019 10:37
Poznam niekolko ludi s 1,2TCE H5F, maju tie auta niekolko rokov a nemaju ziaden problem. Treba menit olej max. po 15tis. km a obcas to vytocit, to je dobre pre kazdy motor. Nasledujuci clanok bude o ovela vacsom pruseri - 1.2TSI ;-)
SMĚŠNÉ! Rady jako z příručky pro Škodu 1000MB.
M-A-R-S
| 17. 5. 2019 11:58
SMĚŠNÉ! Pokud byste chtěli, aby vám ekologické euroauto alespoň chvíli vydrželo fungovat, musíte dodržovat následující babské rady, (jako z příručky pro Škodu 1000MB):
1. Nejezdit kráté trasy - jedině dlouhé.
2. Nepoužívat ekologické tlačítko pro režim ECO.
3. Jezdit jako prase: "je lepší motor po zahřátí více zatížit při současném použití vyšších otáček."
4. A v zimě můžete zkusit zakrýt chladič motoru nějakým kartónem, jako se to dělalo kdysi.
5. Navíc přímé vstřikování zajišťuje špatnou čistící funkci sání a sacích ventilů, takže proto motor tolik karbonuje.
6. Prodloužit životnost motoru tak lze hlavně nadstandardním servisem, ideálně měnit olej 3x častěji než DOPORUČUJE VÝROBCE!
Pokrok nezastavíš - SDĚLANO V CCCP.
Ale nebyla by nakonec spolehlivější ta Škoda 1000MB?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku