Sedmnáctistovka se s točivým momentem 340 N.m stává nejsilnějším vznětovým motorem v nabídce Méganu. Standardně je spárována s dvouspojkovou převodovkou.
Krátký pohled do ceníku a je hned jasné, že motoricky v nižší střední je to hodně dobrá nabídka a to nemluvím o reálných cenách těchto aut. Mégane mi ale dává smysl jen do 400-450 tisíc.
Projel jsem ho a mimo výborného potentního motoru 1.3TCe je na autě pár kompromisů, které bych u dražšího auta řešil, ale v této cenové (v které se dá koupit krásně vybavený TCE140 kombi) se dají oželet.
Na nový diesel jsem hodně zvědavý, zkoušel jsem už dávno 1.6Dci 96kw (Mégane 3 a tam to bylo naprosto v pořádku, povedená motorizace) a pak 118kw verzi v Talismanu právě s EDC. Převodovka nám nejprve přišla, že je spíše klasický měnič, než dvouspojka, protože byla dost váhavá a pomalá, navíc autu se na dálnici už moc zrychlovat nechtělo. Nechci vyřknout hned negativní recenzi na EDC, ale z mé zkušenosti bych radši bral i ten gumový manuál, než EDC, do Mégana určitě, popřípadě zkusit 7st EDC.
P.s. GT line u Mégana, nejdražší výbava, nemůže mít mlhovky !!! Bacha na to.....
Načo hmlovky, keď to má led svetlá, ktoré by sa nemali vypáliť? Mne sa tie edc zdali dobré, aj keď mohli už dať 7 stupňovú edc. Akurát idem pozrieť do servisu Renault, držte palce :-)
Hmlovka aj tak velmi v hmle nepomoze, len problem nastane, ked sa v hmle vypali halogen a zrazu je auto neviditelne. Ako pisu vyssie, nie je ziadna tragedia nemat hmlovky, aj ked nieco malo pomozu vo viditelnosti.
Už som doma zo servisu a tyčky stabilizátora na Scénicu vydržali asi 25 000 km. Budú ich meniť, technik bol zhrozený, ako to auto búcha. Čiže to je tak, keď si človek kúpi nové auto, aby mu nič nebúchalo a pár rokov nebolo treba nič meniť :-)
Původní konstruktérské zdůvodnění je, že mlhovky umístěné nízko fungují v mlze lépe, protože se jejich světlo tolik neodráží do očí řidiče. Toto zdůvodnění asi zůstává v platnosti...
Na druhou stranu, já si na mlhovky nějak nepotrpím a je to pro mě zbytná položka.
Mlhovky (ak su umiestnene nizko) mlhu "podsvietia", a ich svetlo sa teda menej rozptyluje. Lenze poznam aj auta, ktore maju mlhovky priamo v telese hlavneho reflektoru, a to je podla mna horsie riesenie (aj ked asi svietia viacej smerom nadol, nez bezne stretavacie svetlo)...
Tak jsem to měl na Fiatu a byly účinné, ale asi i proto, že potkávačky nesvítily skoro vůbec.
Jinak s LED jsem v mlze nikdy nejel, ale už jsem slyšel stížnost, že před autem udělají bílou zeď a není vidět nic. Pak se asi vyplatí jet jen na mlhovky.
Mám Led světla i mlhovky a v husté mlze jsem za to rád. Trochu jsem doufal, že mlhovka je dnes u auta už standart.
EDC mne při ostřejší jízdě nemile překvapilo a to nejsem zrovna vybíravý a navyklý na nějaké ultrarychlé převodovky alá BMW. I v porovnání s průměrným powershiftem jsem dost vnímal prodlevy a váhání (což neznám). Je fakt, že EDC taktéž necuká jako některé DSG.
Ale to přeci neznamená, že budou fungovat stejně... dokonce jsem přesvědčen, že EDC bude fungovat jinak s každou motorizací Renaultu odlišně, natožpak v rukou jiného výrobce s totálně jinými motorizacemi a vším ostatním.
Jasně, proč by ne.. když i sám Renault si to nastaví jinak v rámci toho, jestli je to s 1.6Dci, nebo s 1.3Tce.... Tak to je pak logické, že si Ford vezme stejnou převodovku a dá ji na úplně jiný motor a bude vlastně naprosto totožná a zaměnitelná !
Hele, to se hodí, až budu potřebovat novou, koupím tu z Renaultu a určitě dle tebe bude pasovat bez jediné úpravy... prostě kus za kus !
Ako píšeš Megane v nejakej rozumnej výbave s 1,3T je cenovo veľmi lákavý, v podstate najdostupnejší kompakt (resp. kombi) s použiteľným motorom a výbavou za dobrú cenu (cenníkovú, ale najmä reálnu predajnú). Proste ak nemám peňazí nazvyš, ale chcem rodinné auto, tak mojou požiadavkou by bolo kompaktné kombi so štvorvalcovým turbobenzínom a nejakou tou výbavou za nejakých 400t a tu Megane nemá konkurenta, aj Kórejci sú drahší. https://www.sauto.cz/…/megane/18135171?…
No a tento nový motor 1,33 všade chvália, teda najmä tie 103 a 117 kW varianty (aj ja som si top verziu 120 kW v Mercedese pochvaľoval), 85 kW neviem, to asi len do krátkej verzie a 75 kW verzia je pre mňa prekvapením, o tej som ani nevedel, ale pre rodinné potreby by som aj tak uvažoval o tých silnejších verziách. A pri tej cene sa samozrejme skôr prižmúri oko nad nejakými drobnými nedokonalosťami.
Naopak táto top nafta asi nebude až tak zaujímavá; nemyslím motoricky, naopak parametre vyzerajú veľmi dobre a predchodca 1,6dCi bol veľmi chválený motor, ale cenovo, predsalen v tejto cenovej úrovni už je konkurencia veľká.
Alebo potom rovno RS :-) ten je tiež cenovo bezkonkurenčný.
Je to jak píšeš, mít limit na rodinné auto, které by muselo být nové kolem 400-450 tisíc, vyřazovací metodou ti zůstanou vlastně dva kombíky:
Mégane TCE140 a i30 1.4T. Reálně se opravdu dají koupit kolem 400-410 tisíc kč (i ta Hyundai a to dokonce STYLE - zkušenost ).
A teď babo raď :D Mégane má hodně dobrý motor, o dost lepší, než TGDi, ale ač to nerad říkám, i30 mi přišla lépe ovladatelná (řazení, řízení) a u Mégana byl celkem i znatelný aerodynamický hluk při vyšších rychlostech a podvozek také patří spíše k průměru. Hyundai, ač bych korejce nerad, mi příjde bohužel trochu dotaženější v těchto směrech.. I přes to bych asi radši vzal francouze, je hezčí a převážila by sympatie ke značce.
Ještě by se dal na horní hranici sehnat Fokus s 1.0EB 92kw. Jistě, že motor je trochu slabší a je to jen R3, ale nejede vůbec zle, navíc za to dostaneš o dvě třídy lepší auto s perfektním řízením a přesným chodem převodovky. Bude to veskrze chudák ve výbavě trend a jsi o 50 tisíc výše, než u Mégane/i30.
Tady je to dilema, jeslti vzít horší auto se super motorem, nebo ve většině věcí lépe jezdící auto s R3 (což je jeden důvod, proč ne), který je trochu slabší ( i když vlastně jen o 10kw).
V tej dileme s Focusom by srdce vravelo Focus, ale proste ten holý-bosý Focus nie je ten parádny ST-line z promo fotiek a v r. 2019 by som fakt niektoré prvky výbavy považoval za základné a to proste výbava Trend a pod. nesplní. Takže tá výbava by vadila zrejme ešte viac než R3. Viem, že 1,0EB je vydarený motor a do krátkeho Focusu by som ho asi aj prijal, ale do kombi už by som to zvažoval, tam radšej tú 1,33/1,4ku. Takže ak by som nemal na Focusa aspoň v nejakej strednej výbave, tak radšej než holobyt Focusa by som šiel do vybavenejšieho Megana. Alebo ako vravíš ak je i30ka reálne za rovnaké peniaze, tak prípadne tú. Dizajnovo je i30 kombi vydarené auto, má multilink, viac priestoru ako Megane, akurát ten interiér je slabší.
To dilema cena vs výbava je prostě už volba každého z nás, já jsem byl z jízdy s Fokusem nadšen, takže bych hodně vážil.
I30 mi právě nepříjde horší, než Mégane v interiéru, je celkem hezky zpracována, měkčené plasty, vždyť i ta Škodovka je na tom ve většině výbav stejně, ne-li hůře, Mégane navíc povrzával, ale byla to testovačka. Tady se neodvážím říct, který interiér je kvalitnější, né u nových aut, ale po 5ti letech a třeba 150 tisících km bych si to rád vyzkoušel znovu, jak ta auta vydrží ;)
Navíc, po letech mám zase Renault, tak jsem na facebooku vyhledal skupinu Renault klubu CZ/SK a docela vídám, že se tam i u nových Méganů řeší problémy, které nemá ani moje 18 let staré Clio, kde vše funguje :D Jednou senzor, podruhé nějaká kontrolka, pak zase nefunkční stěrače....Takové ty dětské nemoci... neříkám, že se to u jiných aut nestává, ale na Fordklubu tohle čtu u aut starých dnes dvě generace a to rozhodně není značka, která by byla symbolem spolehlivosti ... :D
Dava ti smysl do 400? Tonu nerozumim, hlavne kdyz v dane kategorii se koncern nestydi rict za kompaktni kombi klidne bratru milion.
Zajimaly by me ty nedostatky (jakozto fanouska renaultu a bykupce...az se mi rozpadne muj megane)
Ale vy mate tu starsiu generaciu Megana, tu si kazdy chvali. Ved si kupte ten novsi a potom uvidite, aky fanusik budete :-) Inak len ludom pletiete hlavy.
Ja se normalne ptam, co mu na tom vadilo, a zminuju i realnou cenu aut v t dane kategorii. Tohle muze poplest jen hlavu, ktera uz je davno popletena :-|
i30 mi přišla lépe ovladatelná (řazení, řízení) a u Mégana byl celkem i znatelný aerodynamický hluk při vyšších rychlostech a podvozek také patří spíše k průměru.
Jo, kompaktní kombík za milion (ceník) koupit můžeš... třeba Cupru ST. Ta má ale 300k a samosvor a tak.