Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nevlastnit, sdílet! Patří budoucnost sdílení aut? Má to vůbec smysl?

96 komentářů

Orm
ale narazí na ekonomické limity. V ČR je 5 mil. os. aut, kdyby jen 10% řidičů používalo car sharing, bylo by to 1/2 mil. aut - jak by to ekonomicky (ne)vycházelo ?
Avatar - lyon667
lyon667
Pokud je to obživa pro 10 lidí, nejde o žádné sdílení, ale prachobyčejnou půjčovnu, třebaže s volnějšími podmínkami. Je to jen další příklad zneužití populárního termínu. Nic víc.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Na sdílení máme už desetiletí taxíky a půjčovny. Ze se dnes používá termín sdileni , nemění nic na obsahu vlastni služby.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tam došlo k dalšímu z dlouhých řad selhání sdílení kol.
Poté co všude se válející a překážející kole městská rada začala vozit do šrotu, všichni kdo za tímto projekte stáli, se z projektu stáhli.
A tak to je vždycky a všude, v Paříži i jinde.
Investoři neví kde investovat peníze, nechají se přesvědčit a potom to krachne, ale volných peněz je značný přebytek tak to zkouší znovu jinde.
Jediní kdo na tom asi profitují jsou čínští výrobci kol, elektrokol a elektrokoloběžek.
U nás už to taky někde zkolabovalo a Praha si chystá malér "sdílením" elektromobilů.
Ale ono toto šílenství tak nějak pasuje ke "klimatické nouzi" vyhlášené šílencem Čižinským. Ony mu padají lávky a mosty, on ale intrikaří a vyhlašuje "klimatickou nouzi v Praze 7. Magggor.
Na Praze 7 mají spíše přebytek blbců, což je opak nouze. Nouzi tam mají o normální politiky, mají tam jen šílence, zelené, progressivisty a neomarxisty a pirátčíky, ti tomu nasazují korunu.
Zelení se sice znemožnili ale nalezli do Pirátů, TOP09 a STANU, a když zavřou jednoho šílence do cvokhausu, vynoří se jiný.
chytrak1
Přesně, není nad starý dobrý smrady z aut nejlépe bez katalyzátoru, nebo aspoň bez filtru částic. Dřív jste šli kolem jednoho auta cítili tolik vůni dnes projdete kolem deseti a nic.

Konec konců proč sdílet jedno auto pro víc lidi, když každy si muže koupit vlastní? Jaky to ma smysl, ať radši podpoří ekonomiku nákupem aut.
chytrak1
A kromě ekologů nepotřebujeme ani doktory. Tělo ma jit do hrobu zhuntovany, a ať se prosadí jen ti nejodolnějsi .
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ty jsi nějakej chytrák ….. :-! ale střílíš trochu mimo terč
Avatar - lordlord
lordlord
pokud bude sdílené auto vždy stát vždy před barákem, po jízdě do práce, kde bude stát 8 hodin a vždy ho tam najdu, potom ho zaparkuji zase před barákem, tak proč ne
Avatar - xxc
xxc
Načo vám je auto, keď spíte, alebo keď ste v práci (a nepotrebujete ho)? Budúcnosť je v zdieľaní, ale naozajstnom zdieľaní a nie ako vyššie píšu, v požičovniach.
wax7
Protože mu zavolaji ze školky,ze dite ma horečku, si ho bez prodleni vyzvedne.
A protože kdyz rano nenajde auto pred barákem,nema jak dojet do prace
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, ta nejčernější budoucnost je opravdu ve sdílení aut.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Máš velice hloupé názory, protože nedokážeš ani domyslet, jaká je realita půjčování auta. Pro představu začni sdílet svůj hajzlík a napiš mi, jak vypadá po týdnu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
sdílené auto bude po týdnu vypadat jako sdílený hajzlík … :-!
RADEK1
Nedokážu si představit, že si sednu do auta v kterém přede mnou jel někdo koho neznám. Sedět v propocených sedačkách, chytat se volantu (kdoví co ten přede mnou naposledy držel v rukou) a jiných částí auta... Prostě nikdy prostě neakceptovatelné. To si můžeme za chvilku půjčovat oblečení treba s těma co pracují v noci když spíme.
Reco
ty musis velmi trpiet ked beries firemne auto po kolegovi ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, když ví že kolega je prase tak trpím. Překvapení, že?
RADEK1
:-) nejezdím firemními auty :-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
nemusí být ani prase, stačí když sedneš do auta po kuřákovi.
megacruiser
Nebo do auta, kde někdo vezl psa. Smrad, komplet vše poslintané, špína. Sdílení aut je nesmysl. Něco jiného je třeba půjčovna dodávek, to má smysl.
Avatar - xxc
xxc
Tak psa asi nikto rozumný v aute voziť nebude. Tak isto tam nebude fajčiť, keď to nepoužíva výhradne on a kolegom to vadí. Ale žeby som si v susedovom aute doviezol 2x do týždňa nákup, keď spí a auto nepoužíva, to si už predstaviť viem. Alebo sused v mojom. Aj keď ľudia sú čudní, niekedy dokážu zničiť aj relatívne neznicitelne. Alebo na psa si požičajú nejakú dodávku, čo v nej niekto vozí špinavý materiál. Hneď by ubudlo áut z ulíc. A podľa všetkého ľuďom vadia autá v uliciach, keď proti ním tak bojujú. Len mám obavy, že ľuďom vadia práve tie cudzie a nepozerajú na seba :-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A proč by nikdo rozumný v autě neměl vozit psa?????
Avatar - xxc
xxc
Lebo pes smrdi a slinta :-)
Avatar - 1975ak
1975ak
Asi jsi nikdy neměl psa jako člena rodiny.
traveldrive
Somár si a somár ostaneš. Nenadávam, konštatujem. Dokazuješ to skoro každým príspevkom.
tesnav
K čemu? K tomu, že když se vzbudím, tak za 5 minut sedám v garáži do vlastniho auta. Když jedu z prace, sedám za 1 minutu do svého auta. Nemusím si nic objednávat, shánět ... Kdykoliv sednu a jedu na krátkou nebo dlouhou cestu...
car
Aby to v budoucnu nedopadlo tak, že se bude sdílet i partnerka/partner..😉
Avatar - xxc
xxc
Veď to funguje, existujú náhradné matky. Na niektoré partnerské veci existujú verejné domy, alebo ako sa to teraz volá. Tam, kde to má zmysel, zdieľanie funguje a vhodná legislatíva to môže pomôcť rozšíriť.
traveldrive
Ty si absolútny blb... Kokso, kto ťa pustil z ústavu?
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
sdílení AIDS ve sdílených autech
ctrlcopy
Nic sdílet nechci a nebudu. čest.
wax7
Nejde zabezpečit, aby se auto vratilo ciste, nezamazane ap.
Kdyz astmatik sdili auto s burákem nebo milovnikem vyraznych parfemů.... Nepouzitelne.
Stejne jako kdyz ja potrebuju 3 dětské sedačky.
Na víkend? To potrebuji auto všichni,takze ten,kdo nema svoje, utre.
Avatar - xxc
xxc
Ja tento vikend nepotrebujem asi auta a budu stat v garazi. 3 autosedacky vojdu do oboch. Cize v rozumnej miere by sa auta zdielat dali. A tam, kde to ma zmysel, ludia zdielaju uz davno. Niektori ludia spolocne chodia do prace viaceri jednym autom.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
TO že někoho známého vezmu s sebou a to, že někomu neznámému nechám vůz jsou dvě úplně odlišné věci.

Sdílení je totální blbost, která nedává vůbec žádný smysl.
Reco
Blbost to nie je. Pre nejaku skupinu ludi je to proste sluzba, ktora sa im hodi. Lenze predpoklada to samozrejme nejaky mentalny stupen vyspelosti. V nasich podmienkach to fungovat este dlho nebude uz len zo samotneho principu ako sa ludia spravaju k spolocnemu/cudziemu majetku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V našich podmínkách to nebude fungovat NIKDY. Právě proto je to blbost.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V žádných podmínkách to nebude fungoval, leda by se to nařídilo jako na Kubě. tam lidi vyfasují služební auto a musí nabírat lidi kteří si cestou mávnou. Ovšem mávnout si nemůže jen tak někdo, mávnout si může státní úředník, voják, policista.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
to předpokládá komunizmus ale ten se jak známo nepovedl a nefungoval
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
přesně tak.
Petrko
Prosím upřesni v které zemi a v kterých letech byl testován komunismus. Prosím neplést si socialistické státy s vládou komunistu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nechytej se slovíček. Cílem komunistických vlád a jejich socialismu byl komunismus.
Avatar - lyon667
lyon667
No dejme tomu, že se každý pokus o komunismus rozpadl ještě ve fázi socialismu, pak můžeme být jen rádi, že na živých lidech testován nebyl. I když některé inkarnace byly blízko a následky tomu odpovídaly...
megacruiser
Izraelské kibucy jsou čistý komunizmus a zdá se že dlouhodobě fungují. Ale to je jediný příklad.
tesnav
Není to o stupni vyspělosti, je to suchá ekonomika. Někomu se vyplatí, že se za 50 kaček váže cestou do práce i zpět na někoho jiného nebo dokonce jiné, jinému je to úplně putna a jezdí si autem sam.
Reco
Tou mentalnou vyspelostou som myslel vyuzivanie cudzieho majetku tak, ze ho nejdes prave zhumplovat, ale chovas sa k nemu ako vlastnemu. Napriek tomu nie som fauniskom takychto rieseni, pretoze vyssie uvedene nefunguje. Nezastavam sa takychto rieseni, len konstatujem, ze pre niekoho to zmysel ma. Nic viac, nic menej.
Hugi_77
Z pohledu statistik drtivá většina diskutujících nemá pravdu.
V tuto chviíli automobilky začínají bojovat s nezájmem mladých lidí o vlastnictví vozu. Mladí lidé obecně - se nechtějí vázat. To se týká práce, vztahu, bydlení, vlastnictví. Ano, většina z nás chce mít auto po ruce, ale to je samozřejmě jen o pohodlí. Chdyž si totiž sedneme a sečteme kolik nás/vás stojí každý jen ujetý kilometr, tak se nám zatočí hlava.
V hloubi duše si přiznejme, že vlastnit cokoliv znamená mít o starost navíc.

Takže pokud automobilky chtějí prodávat, musí se přizpůsobit změně postojů uživatelů, tj. v budoucnu budou auta mnohem více vyhovovat měřítkům sdílení. Změní se design mnohých částí auta, auto bude muset být více blbuvzdorné, u sdílení není tak důležitý design ale cena.

A to nezmění ani tady diskutující Franta, co si potřebuje v sobotu ráno narvat Oktávku v komíku a vyrazit s mámou na chatu
Mr.Murphy
... jo ted po petiletech prodavam auto co jsem koupil zene na rozvoz deti do krouzku atd.... kupoval jsem nove, ted ma najeto 50tkm, kdyz spocitan celkove naklady jako pokles hodnoty, benzin a pojisteni tak je to masakr jak prase.... ne ze bych to musel resit.... nastesti ;-) ale fakt to stalo drtivou vetsinu casu pred barakem.... co uz....

Myslim ze elektromobily jsou na to sdileni docela fajn - blbuvzdorne, levny provoz, ekologie do mest.... a musi hodne najezdit aby se zaplatila vyssi porizovacka....
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A to jsi vzal kde že jsou elektromobily blbuvzdorné?? Stačí když s nimi párkrát nešetrně najedou na obrubník a už nám elektromobil hoří a vybuchuje.
v Paříži a nejen v Paříži už elektrosdílený byznys zkrachoval, Paříš v tom utopila spoustu peněz …. Auta zničený, rozbitý, prodávaly se hluboko pod cenou překvapivě soukromým uživatelům :-)
:-):-):-):-)
Mr.Murphy
... proč by elektromobil vybuchnul nebo začal hořet když najede na obrubník....? o tom jsem fakt neslyšel...
Avatar - lyon667
lyon667
Elektrosharing už jedna firma v Brně zkoušela a skončilo to krachem.
traveldrive
Keby si netrepal kraviny...
Miloosek
Moje potřeba je dojet si nakoupit, kdy chci, dovézt vnuky na treniky a závody kdy je třeba, dojet za rodinou na venkov a tam třeba týden pobýt. To vše řeším vlastním autem C1 nákladem 3,33 kč/km (0,66 kč provozní náklady, 1,57 kč benzin, 1,1 odpis kupní ceny vozidla) + dopravou po městě MHD. Těžko by mě tuto potřebu dokázal carsharing vyřešit. Ekonomiku ani nepočítám. Chápu, že to může někomu vyhovovat, jen si myslím, že ten okruh zákazníků nebude nijak mimiřádně velký. Jediné co by mě lákalo, že pokuty za překročení rychlosti by zaplatil provozovatel.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
s těma pokutama mne to nenapadlo :-):-):-) :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nezájem mladých lidí je blbost.

Zájem mladých lidí by byl. Problém je, že vlastnictví (nového) vlastního vozu se stává v EU výsadou bohatých. Mladí na to prostě nemají.
Reco
S tym nesuhlasim. Auta su lacne, len sluzby okolo mozu byt zasadny rozdiel - niekde je ekodan, niekde myto, niekde brutalne poistky atd. Mladi ludia zijuci vo velkom meste nevidia zmysel vo vlastnictve auta pokial ziju sami/ resp ako dvojica. Dostanu sa vsade relativne lahko a nepotrebuju vylievat peniaze na auto. Rovnako radsej platia podnajom ako si kupuju nehnutelnost. To sa v momente otoci, ked clovek zacne uvazovat o zalozeni rodiny a narodeni prveho potomka. Vtedy auto zacne davat velky zmysel.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nesmysl. Neznám nikoho, kdo by byl dobrovolně v podnájmu. Jediným problémem je to, že na vlastní bydlení zkrátka nemají.

Stejně tak je to s auty. Neznám nikoho, kdo by dobrovolně jezdil raději MHD než měl vlastní auto. Tím "nemají na auto" myslím samozřejmě veškeré náklady, ne jen pořizovací.
Mr.Murphy
.... ale no tak, v Praze je myslím dost lidí kteří místo zabíjení času v dopravních zácpách jezdí metrem, ačkoliv mají svoje auta.... a v Brně teď asi taky, vzhledem k tomu v jakém stavu jsou tam cesty :-)
Avatar - lyon667
lyon667
Jezdit v Brně sockou po těch stejných ucpaných cestách nic neřeší. A s výstavbou metra začnem hned po oslavách 100. výročí plánů přesunu nádraží. :-[]
Reco
Pretoze sa na to pozeras pokrivenou CR/SK optikou. Vo velkych mestach a v inych krajinach ako tak najomne byvanie funguje. Ze nefunguje u nas, lebo je ho malo je vec druha. Samozrejme, ze sa ti dnes oplati radsej splacat hypo ako splacat hypo tomu, kto ti nehnutelnost prenajima, ale je to dane len lokalnym trhom a podmienkami, nie vseobecny fakt. Rovnako to plati pre MHD. Ja byvam v malom meste a napriek tomu nemam problem ist autobusom, akurat ze to jedno auto z vyssie uvedenych dovodov potrebujem. Ak by som zil vo velkom meste, tak by ma jazdenie autom prestalo bavit asi po tyzdni pokial tam funguje na normalnej urovni MHD. Ak nemas na nove, stare za par korun kupis vzdy, takze nema na auto dnes len ten, co auto nechce. A netreba sa tvarit, ze je to bezvyznamne cislo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Znovu - tím "nemají na auto" myslím samozřejmě veškeré náklady, ne jen pořizovací. Chápeš?
Reco
Samozrejme, ale vobec s tym nesuhlasim - pisem ti to vyssie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jestliže mi např. magistrát znemožní parkovat díky modrým zónám a chce po mě výpalné v hodnotě 36.000, tak samozřejmě že na takové auto nemají.
Reco
skoda, ze to nie je zavedene celoplosne. Nemuseli by byt na bytovu jednotku po 2-3 auta a extremne 8 ako sused.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nesmysl. Obec má naplňovat potřeby svých občanů. A mezi to jistě patří i právo na prostor pro osobní dopravu vlastním vozidlem. Obec je financovaná z veřejných peněz. Takže si troufám tvrdit, že placené modré zóny ve vztahu k vlastním občanům mohou být dokonce protiústavní.
Reco
Mat moznost parkovat pred domom nie je ziadne ustavne pravo, takze taketo vykriky su skor o nechapani ustavy. A hlavne "potreba" niektorych jedincov vlastnit viac ako jedno auto a parkovat ho na verejnom priestore suvisi s egoizmom ale nie s potrebami. Tudiz obec ma takych ludi poriadne skasnut a nie im vytvarat dalsie podmienky na ukor inych potrebnych veci v meste.
Avatar - xxc
xxc
Ustavne pravo je vlastnit majetok a pod. Cize na verejnych priestranstvach by mali mat ludia moznost pohybovat sa neobmedzene. Platia to z dani. Inak suhlasim, ze ludia su egoisticki. Skor je v rozpore s ustavou, ze niekto na verejnej ulici parkovat moze a niekto nie.
Reco
Vsak nikto ti nebrani si kupit pozemok a spravit si z neho parkovisko - to ti ustava zarucuje. Ze si mesto/miestna cast da nejake dalsie podmienky pre zaberanie verejneho miesta nie je proti ustave. Okrem toho dan z vlastnictva auta sa neplati, takze tie dane v meste plati rovnako ten, co auto nema ako ten co auto ma a rovnako ako ten, co ich ma 10. Akurat, ze ten posledny sa bude ohanat svojimi "potrebami" a predsa "plati dane", takze by mu mesto malo svoj egoizmus este aj preplacat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Protiústavní to samozřejmě v určité míře být může. Obec určitě může přistoupit k určité míře regulace. Ale ta regulace nesmí překročit nějakou míru.

Veřejné komunikace jsou placeny z veřejných peněz. Jestliže jsem občanem města, tak participuji na příjmech dané obce. Jestliže mám v místě sídlo podnikání, opět participuji na příjmech obce. A pokud mi obec upírá právo užívat veřejný prostor, tak zasahuje do mých práv.

Něco jiného je, jestliže např. vybírá poplatek na veřejných parkovištích a něco jiného je, když po mě požaduje poplatek za to, že stojím u své nemovitosti.
Niemand
V mestách je s priestorom na vlastnom celkom problém, ale ja bývam na dedine a vôbec by mi nevadilo keby obec spoplatnila parkovanie na obecnej infraštruktúre. Moja ulica je už skoro neprejazdná, lebo pred každým domom stoja 2 autá aj keď by väčšina z nich mohla stáť vo dvore, ale takto to je pre tých ľudí pohodlnejšie a nič ich nemotivuje robiť to inak.
Reco
Je to presne tak ako vravis. Tvarime sa, aki sme vsetci chudacikovia, co kde zdrazelo, aku mame ubohu vyplatu a nie je problem vlastnit niekolko prostriedkov len tak. A preco by som auto parkoval vnutri, ked mozem zaberat verejny priestor a to zadarmo (vsak platim dane nie?) Byvam v meste, som ochotny si zaplatit vyhradene miesto. Mesto mi vsak ziadne neda lebo sa obava, ze to spusti lavinu. Tj. za prve auto nech je zadarmo/symbolicka suma (osobne som ochotny zaplatit aj viac). Kazde dalsie progresivne spoplatnit, aby si ludia dobre rozmysleli, ci im dalsie auto prinasa nejaku pridanu hodnotu, alebo ide len o ciru pohodlnost. Tiez ma vytacaju obyvatelia sidliska, ktori maju garaz, ale bude parkovat pred vchodom, lebo v prvom pripade ide pohodlnost a v druhom ma z tej garaze len sklad haraburdia a auto sa tam nezmesti. Spoplatnenie vyriesi takychto ludi natolko dostatocne, ze nebude problem s parkovanim.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dovolím si reakci na parkování na sídlištích.

Tvoje zpoplatnění by znamenalo jen problém pro ty, kdo nevlastní garáž a naopak šikanu pro ty, co garáž vlastní.

Proč bych měl parkovat v garáži, kterou jsem si z vlastní vůle pořídil? Jen aby někdo jiný, kdo místo koupě garáže jezdí na dovolené mohl mít auto "pod okny"??
megacruiser
Jakékoliv půjčování a nájmy jsou "cesta neúspěšných". Např. nemovitost - jakákoliv vlastní nemovitost je zhodnocující se investice, placení nájmu - čistá ztráta. Dnes to funguje tak, že ti chytří si koupí byt na hypotéku a ten pronajímají. A ti ne tak chytří jim tu hypotéku komplet zaplatí. Chytrý má byt za 4 miliony, ten co platil nájem nemá nic. Resp. často ten byt majiteli splácíme všichni - to když ten ubytovaný dostává příspěvek na bydlení. Auto je pro mě hlavně o svobodě a rychlosti - ve srovnání s MHD minimálně 2x rychlejší na jakkoliv dlouhé trase po městě. Mimo město podobné, rozdíl ještě větší. Komu nevadí, že denně ztratí třeba hodinu kvůli pomalému MHD, jeho věc.
tesnav
Ano, to o změně postoje mladé generace čtu už x let. Realita je taková, že i tito mladí, jakmile vypadnou ze své bubliny studenta ve velkém městě najednou zjistí, že i oni to auto potřebuji. Jen je to o tom, že začnou "normálně" žít...
Miloosek
Z cizího krev neteče. To je základní problém užívání cizího majetku. Ve Paříži zkrachovala společnost poskytující elektromobily, které byly opatřeny jen základní barvou bez laku a v provedení holobyt. I tak díky značné devastaci to poskytovatel vzdal. Sdílení uvedené v článku jako příklad, kdy se auta točila v omezeném a prakticky stejném okruhu lidí je jiná káva. Tam se maže anonymita uživatele a každá neohlášená závada přináší cílenou reakci. Podobně jsou na tom půjčovny, kde je osobní kontakt a přejímka.
Pedro23
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
:no: Běž s tou reklamou do * :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) auto je osobní záležitost. Stejně jako nikdo nesdílí svoji manželku, když ji zrovna nepotřebuje, i když taky znamená vítr v bankovním účtu

2) auto znamená osobní prostor. Je to kus domova, který mě doprovází na cestách. Stejně tak nikdo nesdílí svůj RD nebo byt, když jede na dovolenou a dům nepotřebuje...

3) auto představuje obraz vlastní identity majitele, vyjádření vlastní osobnosti. Má barvu kterou chci, má kola jaké chci, má výbavu jaká mi vyhovuje, má interiér jaký se mi líbí. Naopak u sdíleného vozu je řidič/uživatel obrazem "velkého bratra", který diktuje co je správně a co není, co se má a co nemá, co se smí a co nesmí.

4) auto mám v technickém stavu, který je mi 100% znám. Sdílené auto je ve stavu, který někdo jednou za rok zkontroluje a mezitím děj se vůle boží...

Jestli někomu byť jen kouskem záleží na osobních svobodách jednotlivce, musí mu být nad slunce jasné, že car sharing je naprostá blbost. Mimochodem, všichni víme, kde skončilo komunální vlastnictví. A přesto se tu opět objevují znovu lidé, kteří se ne a ne poučit z historie... Car sharing = novodobý automobilový komunismus. Nic víc ani nic míň :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ať hoďej na net foto manželek, přítelkyň, možná bych je zasdílel :-! bude se to sdílení počítat na minuty? Musím je potom vrátit v původním stavu?
Tak asi tak :-! :-! :-!
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Když bys je nevracel v jináči, tak snad OK :D:D
Mr.Murphy
.... komunismus to bude až to bude vynucené....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
EU = ekonomický komunismus. Neovládá ostatní "politicky", ale ekonomicky prostřednictvím dotací a "ekologických" sankcí a nařízení.
Avatar - xxc
xxc
Komunizmus tu bude, keď budú energie a výrobky také lacné, že budú zadarmo. Vtedy bude budúcnosť v zdieľaní.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
bože jen doufat že ve volbách lidi jako ty vždy propadnou...
Avatar - xxc
xxc
Moment, ja som to nevymyslel a nepisem, ze sa mi to paci :-)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Máš to v hlavě hezky vymaštěno. Úplně ti vidím do hlavy, jak jsi přesvědčený ve svých hlouponajivních myšlenkách , že by to šlo. 😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
buď mladý jinoch, nebo flamer co to tady zkouší ;-)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ať jezdí busem. Auto není jen stroj, je to součást rodiny, máš k němu vztah, chceš ho mít čisté a voňavé a chováš se k němu tak, aby ti dobře sloužilo.
dzozifko
V budúcnosti sa vyprofilujú 2 základné typy používateľov osobných áut. Tí prví budú autá vlastniť a mnohí z nich - možno väčšina - ich bude samé posielať na taxikárčenie. Samozrejme s automatickým pilotom.
Tí druhí, ktorí toľko nejazdia alebo nemajú toľko peňazí, budú využívať samojazdiace taxíky. Keďže tých samojazdiacich áut bude veľa a ešte viac tých potenciálnych - stojacich na parkovisku - ešte viac, a keďže nebude treba platiť taxikárov, a do tretice pretože sa bude jazdiť na lacnú elektrinu, tak tie samojazdiace taxíky budú podstatne lacnejšie ako tie súčasné. Na dovolenku budú ľudia bez auta využívať hromadnú dopravu - lietadlá, vlaky, autobusy... Najhoršie na tom budú súčasní taxikári... :-)
Zdieľanie áut má jednu obrovskú nevýhodu - spolumajiteľ musí dopredu myslieť, kedy a na čo bude auto potrebovať. Ale bežný občan chce mať auto k dispozícii vtedy, keď ho potrebuje. A najlepšie ihneď.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pamatuji babičce jak mi zakazovala sdílet kolo s kamarádem.
Potom jsme zasdíleli nějaké půjčené lyže, jednu jsme zlomili, jednu jsme ohnuli. Při vracení jsme byli pochváleni. :-! :-! :-!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Už jsem věkově mimo "podezřelou skupinu".
:-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak ono par teenagerov nech si auta tu a tam zdiela... nic proti tomu je to ich vec ... ale my uz kusok vekovo vysplelejsi aj ekonomicky produktivnejsi s jasnejsou buducnostou a istejsim zazemim tieto veci vidime uz inak... ja mat tak este 18-19 ( a nemat v tom case rodicovske auto ) tak tiez si auto asi len poziciavam takze mladych aj chapem... ale casom sa tento ich postoj ( s nastupom seriozneho staleho zamestania/prijmu spojeny aj povedzme so zalozenim si rodiny a vytvorenim si vlastneho zazemia ) na auto ako take prudko zmeni ;-) .. uz 40tnik ktory ma 2 deti asi moc tuto zdielaciu hru hrat nebude .. ten uz potrebuje vlastne auto to je jasne ... ale pre mladych to mozno fungovat sem tam bude.. akurat ze prave tato skupina to asbolutne neuzivi... ale asi este bude musiet padnut dalsich xy firiem aby na to ti ekonomicki radobyexperti zijuci ( tiez len z nevedomosti beznych ludi ) prisli
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
zubnu kefku ci zubnu protezu zdielat nejde.. ani domace teplaky ci vlozky do topanok... a aj vlastne wc je vzdy lepsie ako nejake os.rate zdielane ze jo takze klidek .. a to iste si myslim aj o autach.... ze su tiez vecou ktoru 90 percent ludi zdielat nechce a nebude ... a zopar polokrachujucich firiem na zdielanie aut ( ktorym stejne ide len o to ako sa uzivit a prezit - kedze kazdy z niecoho musime zit hoc to co robime nie vzddy dava zmysel ) na tom nic nezmeni ani o 100 rokov ;-)
Avatar - xxc
xxc
Coby neslo zdielat zubnu kefku, pri elektrickych kefkach moze mat rodina jednu zakladnu a menit len koncovku.
traveldrive
Ty kokos, za tvoj inteligenčný kvocient by sa hanbili snáď aj šimpanzy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Doufám, že u vás sdílíte i použitý toaletní papír. Jsou tam stále nepoužitá místa :-!