Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeModernizovaná Škoda Superb oficiálně: Zvládne jet na elektřinu a sama zpomalí před zatáčkou
61 komentářů
westeros
Mi by treba stacila varianta, kdyby se to prodavalo bez spalovaciho motoru, jenom s malou baterkou, bylo by to treba o 200 tis. levnejsi a v cene by byla moznost si na dva tydny v roce pujcit verzi se spalovacim motorem.
Hmmm ... a kdo by ty spalováky skladoval a platil mimo "sezonu" ?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Slov náhodný generátor som.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
rohYpnol
Někde se stala cbyba... Superb iV spojuje to nejhorší z obou světů. Stejně jako Passat GTE a další.
Takto to dopadá, když se politika se*e do věcí, do kterých nemá co kecat. :-!
Takto to dopadá, když se politika se*e do věcí, do kterých nemá co kecat. :-!
Asi tak, ostatně test Passatu GTE si tady můžeme vyhledat - a nedopadlo to tehdy dobře. Problém je přitom jednoduchý - cenová rozvaha je prostě špatná. Pluginy fungují, když jsou baterky dobíjeny na nabíječce. Jenže při klasickém použítí jako služebáku to nikdo nedělá, proč by si někdo nabíjel auto doma za svoje, ve firmách nabíječky taky nejsou.
Takže z toho celého nejspíše budou jen kladné body pro škodovácké flotilové emise. Možná ale vytáhne koncern z klobouku super atraktivní cenovku. Ale pochybuju.
Takže z toho celého nejspíše budou jen kladné body pro škodovácké flotilové emise. Možná ale vytáhne koncern z klobouku super atraktivní cenovku. Ale pochybuju.
na to jsem nepomyslel že si služebák asi nebudou chtít dobíjet doma
ale třeba v Holandsku, služebák/neslužebák, nedobíjí to NIKDO, protože to nekupují kvůli plug-inu ale kvůli výhodné dotované ceně a dalším výhodám
ale třeba v Holandsku, služebák/neslužebák, nedobíjí to NIKDO, protože to nekupují kvůli plug-inu ale kvůli výhodné dotované ceně a dalším výhodám
tak to stejné byly GrL. Prostě... nerozumím tomu, že po zkušenostech se srpem a kladivem si necháváme vklidu diktovat od žlutých hvězdiček na modrém pozadí...
To v podstatě ještě buďme rádi, že andrej si nenechá potopit vlastní řepkový business a stále tlačí biopaliva a ne tyhle e-nesmysly.
To v podstatě ještě buďme rádi, že andrej si nenechá potopit vlastní řepkový business a stále tlačí biopaliva a ne tyhle e-nesmysly.
Co konkrétně je to "to nejhorší"?
- můžeš dojíždět po městě do práce na elektriku a eventuálně zaparkovat na modré zóně (to nejlepší z EV)
- můžeš čas od času vyrazit na dlouhou cestu bez omezení dojezdem (to nejlepší ze spalováku), takže nepotřebuješ řešit druhé auto
- jsi schopný jezdit po dálnici jen o málo dráž než s naftou (cca. jako hybrid) a nemusíš se obávat zákazu vjezdu do některých měst
- máš důstojnou dynamiku auta se 160kW / 400Nm
Dobře - čistě finančně se to asi pořád nevyplatí... ale zase v téhle cenové kategorii už není nějakých 100t takový masakr jako u malých aut, tady se to snese.
Z mého pohledu je nejdůležitější to, aby nebyly žádné kompromisy v jízdě - to je to, co mě rušilo u testu Passatu GTE. Pokud by to jezdilo stejně jako normální auto, tak v tom žádný kompromis nevidím.
- můžeš dojíždět po městě do práce na elektriku a eventuálně zaparkovat na modré zóně (to nejlepší z EV)
- můžeš čas od času vyrazit na dlouhou cestu bez omezení dojezdem (to nejlepší ze spalováku), takže nepotřebuješ řešit druhé auto
- jsi schopný jezdit po dálnici jen o málo dráž než s naftou (cca. jako hybrid) a nemusíš se obávat zákazu vjezdu do některých měst
- máš důstojnou dynamiku auta se 160kW / 400Nm
Dobře - čistě finančně se to asi pořád nevyplatí... ale zase v téhle cenové kategorii už není nějakých 100t takový masakr jako u malých aut, tady se to snese.
Z mého pohledu je nejdůležitější to, aby nebyly žádné kompromisy v jízdě - to je to, co mě rušilo u testu Passatu GTE. Pokud by to jezdilo stejně jako normální auto, tak v tom žádný kompromis nevidím.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Superb není vůz na poposkakování po městě. Jeho typický jízdní režim neodpovídá této koncepci.
Takže dojezd 50 km je prostě málo a nicneřešící. Naopak s sebou taháš na dálnici zbytečný balast, který ti jen zvyšuje spotřebu.
Jinými slovy - ano, pokud někdo chce mít Superb na to, že odveze ráno děti do školky/školy, dojede před správní budou své firmy, tam auto postaví a odpoledne zase zpět, pak ano, pak to může dávat smysl. Jenže tohle asi nebude velký počet zákazníků...
Navíc v autě je DSG... Prostě 2 pohony se v autě bijí místo toho aby se doplňovaly. Pokud by byl motor např. jen jako generátor, rázem není třeba DSG... atp.
Dále omezení prostornosti... Ok, v Superbu stále zbyde relativně dost místa. Ale jinde už prostorové kompromisy nebývají. Chci hybridní verzi, která se nepodepíše na prostornosti.
Takže dojezd 50 km je prostě málo a nicneřešící. Naopak s sebou taháš na dálnici zbytečný balast, který ti jen zvyšuje spotřebu.
Jinými slovy - ano, pokud někdo chce mít Superb na to, že odveze ráno děti do školky/školy, dojede před správní budou své firmy, tam auto postaví a odpoledne zase zpět, pak ano, pak to může dávat smysl. Jenže tohle asi nebude velký počet zákazníků...
Navíc v autě je DSG... Prostě 2 pohony se v autě bijí místo toho aby se doplňovaly. Pokud by byl motor např. jen jako generátor, rázem není třeba DSG... atp.
Dále omezení prostornosti... Ok, v Superbu stále zbyde relativně dost místa. Ale jinde už prostorové kompromisy nebývají. Chci hybridní verzi, která se nepodepíše na prostornosti.
Pomíjíš jeden fakt - spousta lidí nemá jedno auto na poskakování a druhé na výlety. Mají jen jedno auto, které musí zvládnout oboje.
Tak jak říkáš - denně odvezu děti, dojedu do práce... jednou do měsíce vyrazím někam na služebku... o víkendu na výlet nebo za babičkou, v zimě na hory, v létě k moři. Tohle je podle mě naopak celkem běžný model. Pokud je v tom dost velký podíl těch ***ček po městě, tak to má smysl (už jsem říkal, že u mě by nebyl, po městě jezdím málo).
Mně je nakonec celkem jedno, jak je to udělané, pokud to harmonicky funguje. Je mi příjemnější klasické chování automatu než CVT, ale zase Toyota má to HSD vychytané. A prostornost - u Superbu to asi problém nebude.
Tak jak říkáš - denně odvezu děti, dojedu do práce... jednou do měsíce vyrazím někam na služebku... o víkendu na výlet nebo za babičkou, v zimě na hory, v létě k moři. Tohle je podle mě naopak celkem běžný model. Pokud je v tom dost velký podíl těch ***ček po městě, tak to má smysl (už jsem říkal, že u mě by nebyl, po městě jezdím málo).
Mně je nakonec celkem jedno, jak je to udělané, pokud to harmonicky funguje. Je mi příjemnější klasické chování automatu než CVT, ale zase Toyota má to HSD vychytané. A prostornost - u Superbu to asi problém nebude.
Ad prvá veta: ani veľké SUV nie sú autá na poskakovanie po meste. A predsa sa v drvivej väčšine používajú práve tam. 😉
Proste ako píše Emel, poskakovanie v rozsahu pár km či desiatok km denne je práveže typické používanie auta, naopak tristokilometrové štreky denne nie sú pre veľkú väčšinu obvyklé, to robia leda tak obchoďáci na služobných autách. Inak takéto štreky bežný majiteľ auta robí párkrát ročne cestou na dovolenku či sporadicky keď ide na víkendový výlet. Celkovo to je teda len malé percento jázd.
Proste ako píše Emel, poskakovanie v rozsahu pár km či desiatok km denne je práveže typické používanie auta, naopak tristokilometrové štreky denne nie sú pre veľkú väčšinu obvyklé, to robia leda tak obchoďáci na služobných autách. Inak takéto štreky bežný majiteľ auta robí párkrát ročne cestou na dovolenku či sporadicky keď ide na víkendový výlet. Celkovo to je teda len malé percento jázd.
Warrual
Rozumím designovému směřování na čínu ale je to hnus a mohli vyrábět dvě verze jako třeba u rapidu. Stříbrné propojení nejen zadních světel ale i mlhovek, navíc doplněných o další svislé chromované proužky na rozích je hnus
CHerokee
A kde je 6 válec? Auto velikosti někde mezi střední a vyšší střední třídou a nemá odpovídající motor na vrcholu.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
mrazik
Je to hezký, ale nudný. Proč ?
Nedávno jsem pár kilometrů jel za novým P508 a za takovým autem se ohlédnete.
Nedávno jsem pár kilometrů jel za novým P508 a za takovým autem se ohlédnete.
Fickroc
Mohli se poučit např z Lexusu, že takovej hybrid potřebuje dojezd okolo 100km. Pak je to k něčemu.
V Kanadě má kamarád Cadillac s opravdovým dojezdem 65km, a po čase mu systém připomene, že by měl taky někdy nastartovat.... Zas v Boleslavi budou objevovat, až si lidi koupěj něco jinýho...
V Kanadě má kamarád Cadillac s opravdovým dojezdem 65km, a po čase mu systém připomene, že by měl taky někdy nastartovat.... Zas v Boleslavi budou objevovat, až si lidi koupěj něco jinýho...
Když pominu, že Lexus není konkurentem pro Škodum, ale měl by být pro prémii, pak model ES dá na nabití 100km v EV módu???
Cadillac za kolik???
Cadillac za kolik???
honza_f
Už vidim ten inzerát:
Superb iV, po operativnim leasingu, najeto 60tkm, počet cyklů baterie: 5
Pokud někdo nemá dům, nedobije si to... Malokterej developer staví garáže aspoň se zasuvkama u parkovacích míst, natož s nejakejma výkonnějšíma nabijeckama. Jak říkal dnes Honza Koubek ve vlogu, nejde jen o tu samotnou zásuvku, ale i o to, co to napojeni baráku naráz unese...
Superb iV, po operativnim leasingu, najeto 60tkm, počet cyklů baterie: 5
Pokud někdo nemá dům, nedobije si to... Malokterej developer staví garáže aspoň se zasuvkama u parkovacích míst, natož s nejakejma výkonnějšíma nabijeckama. Jak říkal dnes Honza Koubek ve vlogu, nejde jen o tu samotnou zásuvku, ale i o to, co to napojeni baráku naráz unese...
Je to tak. Psal jsem to už párkrát, mám to i v recenzi. Novostavba bytového domu a do konce záruky na dům smůla, pak na vlastní náklady vše dodělávat a řešit i s dodavatelem energií.
Běžně je k dispozici 16A jistič, takže to půjde, ale nesmí nabíjet moc superbu najednou. Nebo se bude nabíjet v čase 22-6 hod.
Ok, ale pořád to neřeší, že v běžný garáži je to pro developera příliš složitý řešit: zásuvky napojený na elektřinu společných prostor? Jak by se to rozpocitavalo? Zásuvky se samostatným elektromerem? Bude je mít kazdej zamknutý ve skříňce? Je to vůbec dle nějakých požárních předpisu možný?
Jenik3
Tahle hybridní verze mi dává smysl. Na elektřinu se auto může ***t po meste, nesmrdet v kolonách a poskakovat na semaforech. Když se dostane na rychlejší silnici (70+ kmh) naskoci spalovací motor (za mne 2l benzin) a jede "po staru".
7DSG s benzinem pojede prijemne. Podobně jako VW arteon = dálniční korab.
7DSG s benzinem pojede prijemne. Podobně jako VW arteon = dálniční korab.
Já se tady v diskuzi nějak "ztrácím" .
Hybrid tohoto typu přece není na to ujet 40 km na baterky a pak přepnout.
Rekuperace energie při brzdění a podpora akcelerace při zrychlování z baterek optimalizuje využití benzinu, ne?
Hybrid tohoto typu přece není na to ujet 40 km na baterky a pak přepnout.
Rekuperace energie při brzdění a podpora akcelerace při zrychlování z baterek optimalizuje využití benzinu, ne?
Moje zkusenost s vw jetta 1.4 hybrid. V garazi a pri pomale jizde auto jelo na cistou elektrinu. S akceleraci se preplo na spalovaci motor. Pro mne vyborna kombinace.
99matthew99
Tolko ospevovany facelift a nakoniec dokopy nic. Zo 70km je 55 a v realy asi tak 40km. Proste len prevzate veci z VW nic viac. Nabijanie 3hodiny 55km je zart. Jedine co je natom lepsie su tie svetla(samozrejme za priplatok). Takze za mna reci kopec ale skutek utek. Dufam ze aspon drziak na napoje pre prednych pasazierov prerobili lebo to bol asi najhorsi drziak na napoje aky som kedy videl. Alcantara na strope - toto presne autu chybalo. Keby radsej dvere potiahli niecim premiovejsim ako plastom.
přezdívka (nick)
Cenníky? Výbavy? Možnosť objednania? Dostupnosť? Starý Superb nie je možné objednať už vyše mesiaca, k novému predajcovia povedia - nevieme, nemáme info, cenníky, výbavy, nič... čakáme. BRAVO Škoda! :no: :no: :no:
55 km na elektřinu je reálně 33, takže ráno do práce, nabít, večer domů, nabít - budiž. Tahám sebou motor + vše ostatní k němu zbytečně. Na dálnici je mi elektro k ničemu, takže tahám akumulátory + elektromotory zbytečně. A na dálnici je 1,4 TSI na Superba, natož naloženého, málo.
A to ještě vůbec neznáme cenu, která určitě bude za hranicí slušnosti.
Ne, tudy skutečně ne.
Ale oni to ze své hlavy nemají a všichni to vědí, že je to nesmysl.
Ale prostě se tady všichni musí vejít do nějakejch nereálných emisních norem a zkušebních cyklů. To je celá pravda.
palec si dam sam, nemusis se obtezovat :no: :no: :no: :no:
Prémiovky mají hybrids právě z důvodů fleetů.
me by 50 km stacilo na vetsinu dennich ***cek
kdyz vezmes, ze z 400km ujedes 50km ciste na elektriku a zbytek 7 litru/100km, tak se dostanes na prumer 6.1, tedy emisne jako 5.3 nafty
kdyz budes jezdit v prumeru 200km denne, tak za rok (200dni) najedes nadstandardnich 40tis km a spotreba ti vyjde na 5.2 benzinu
kdyz 100km denne, tak za ten rok najedes standardnich 20tis km a spotreba 3.5 benzinu …
Jestli někde dávají jen tak auto (Superba) pro srandu jako benefit, tak pokud si budu hledat práci, chtěl bych tam pracovat 😁
Auto typu Sup (nebo Passat, Mondeo, Insignia) jako zaměstnanecký benefit s možností použití pro soukromé účely je u určitých funkcí (střední management) zcela běžný a v dnešní době zcela standardní benefit, žádná sranda, tak jako je dnes běžný standard u vyššího managementu auto vyšší střední a u TOP managementu (CEO) auto luxusní třídy, vše s možností použití i pro soukromé účely a u CEO i s řidičem (když si jej dotyčný přeje). Na nějakou fleetovou slevu ti manažer hodí leda bobek, firemní auto je každé 3-4 roky nové, o nic se nestará (servis, opravy) a jenom tankuje a jezdí libovolné km a při výměně auta za nové má jediný úkol, nakonfigurovat si nové auto tak aby se vešel do finančního limitu daného car policy dané firmy. U středního managementu většinou stačí limit a dohodnuté slevy u dealerů na tu lépe vybavenou/motorizovanou mainstreamovou střední nebo na nějaké holátko ve střední prémii.
Na druhej strane tá motorizácia až tak nezmyselná nie je, určite lepšie plug-in než obyčajný hybrid, na dochádzanie do mesta vystačí čisto elektrina a na dlhšie trasy je tu benzín, ktorý zase až tak slabý nie je (porovnaj s naposledy testovaným ioniqom so 77 kW atmosférou). A táto 1,4TSI je určite lepšou motorizáciou, ako aktuálna 1,5TSI.
Druhá vec už je cena, tá bude určite vysoká a bude robiť z toho PHEV ekonomický nezmysel. Ale proste táto verzia nebola robená preto, aby dávala ekonomický zmysel, ale pre emisie.
https😐/www.spritmonitor.de/…/456-Passat.html?…
A o dynamiku bych se určitě neobával, ta je lepší než u řady vrcholných benzinových motorizací konkurence (řada konkurentů se dnes nedokáže dostat přes 200hp, protože poztrácela přeplňované benzínové dvoulitry).
http😐/www.zeperfs.com/…uel5984-6168.htm
PS: Já se snažím do práce autem nejezdit, takže bych si radši vzal silnější benzín a hodil na spotřebu bobek 😄
BTW - Superb 1.4TSI je v průměru pod 7... to je hezké
https😐/www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…
Problém je s těmi silnějšími benzíny, koukal jsem do ceníků a třeba Mondeo ztratilo dvoulitr a má dnes "vrchol" tříválec se 121 kW, Insi ztratila také dvoulitr a má vrchol 1.6T, některé modely se o benzín ani nepokouší, takže nabídka slušných benzínů je dnes dost mizerná.