Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Škoda Superb oficiálně: Zvládne jet na elektřinu a sama zpomalí před zatáčkou

David Bureš
Diskuze (61)

Superb se v rámci faceliftu dočkal očekávané plug-in hybridní verze. Model nazvaný Škoda Superb iV ujede na elektřinu až 55 kilometrů.

Škoda dnes odhalila napjatě očekávanou modernizovanou verzi své vlajkové lodi Superb. Modernizovaná Škoda Superb se světu poprvé ukázala v Bratislavě, během aktuálně probíhajícího mistrovství světa v ledním hokeji, jehož je automobilka oficiálním partnerem. Hlavní novinkou je příchod plug-in hybridu Superb iV, jehož výroba se v závodu v Kvasinách rozběhne na podzim tohoto roku. Na trh pak bude uveden na počátku roku 2020.

První plug-in hybrid z Boleslavi

Superb iV je vůbec prvním sériovým plug-in hybridem značky. Přebírá techniku Volkswagenu Passat GTE, což znamená kombinaci zážehového motoru 1.4 TSI (115 kW) s elektromotoru o výkonu 85 kW, který čerpá svoji energii z baterie o kapacitě 13 kWh, respektive 37 Ah. Součástí ústrojí je též šestistupňová převodovka DSG.

Kombinovaný výkon ústrojí činí 160 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 400 N.m, což zajišťuje nejen možnost úsporné jízdy, ale také svižného tempa. V čistě elektrickém režimu vůz ujede až 55 kilometrů podle metodiky WLTP, celkový dojezd při započtení padesátilitrové palivové nádrže činí 850 kilometrů. Prostřednictvím domácího wallboxu lze baterie dobít za 3,5 hodiny, z normální zásuvky to stihnete přes noc.  

Škoda Superb iV bude dostupná jak ve formě liftbacku, tak ve verzi kombi. V obou případech je lithium‑iontová baterie uložena v podlaze před zadní nápravou, což si vyžádalo zmenšení zavazadelníku. U liftbacku jeho objem činí 485 litrů, u Superbu Combi pak 510 litrů.

Tři turbodiesely a dva benziny

Kromě plug-in hybridu bude k dispozici také pět dalších motorizací, které všechny splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Turbodiesely zastupuje nový 2.0 TDI evo (110 kW) a 2.0 TDI (140 kW). Zatímco první je nabízen s šestistupňovou manuální a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, pro druhý je k dispozici výhradně sedmikvalt, avšak s pohonem všech kol na přání.

Benzinovým základem je pak 1.5 TSI (110 kW) s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG. Doplňuje ho nový 2.0 TSI (140 kW) s dvouspojkovým sedmikvaltem a vrcholné 2.0 TSI (200 kW), vždy vybavené pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG.

Decentní změny

Modernizovaný Superb pak poznáte také podle přepracovaného vzhledu, který se však změnil jen decentně. Maska chladiče s dvojitými lamelami byla zvětšena a prostupuje níže do nárazníku. Snížené přední světlomety, které zasahují až k masce chladiče, pak již v základu využívají diody pro potkávací, dálková, obrysová světla a pro světla denního svícení. Za příplatek pak budou k dispozici full-LED Matrix světlomety. Koncová světla propojuje chromovaná linka, doplněná o nápis Škoda. Nový nárazník pak znamená, že se liftback natáhl o osm milimetrů, zatímco kombík o šest milimetrů.

Uvnitř najdeme nové dekorační lišty a nové chromované aplikace. Nezapomnělo se ani na Simply Clever řešení, tradiční výdobytek Škody. Zvětšený Phone Box umožňuje bezdrátové nabíjení chytrých telefonů, zatímco v zavazadlovém prostoru pod dvojitou podlahou je nový prostorový organizér sestávající se z dělené nízké přihrádky zabezpečující převoz různých věcí. U liftbacku přibyl i na přání dodávaný flexibilní organizér s posuvnou zajišťovací tyčí na dvojité podlaze.

Facelift se zaměřil i na vylepšení asistenčních systémů. Prediktivní tempomat nově zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a s předstihem upravuje rychlost třeba před zatáčkami nebo podle rychlostních limitů. Nový Emergency Assist pro víceproudé silnice zase dokáže v případě nouze bezpečně navést vůz s ohledem na ostatní účastníky provozu přes více pruhů a zastavit u krajnice.

David Bureš
Diskuze (61)

Doporučujeme

Avatar - iudex
24. 5. 2019 14:53
Re: E-rror
Ad prvá veta: ani veľké SUV nie sú autá na poskakovanie po meste. A predsa sa v drvivej väčšine používajú práve tam. ;-)
Proste ako píše Emel, poskakovanie v rozsahu pár km či desiatok km denne je práveže typické používanie auta, naopak tristokilometrové štreky denne nie sú pre veľkú väčšinu obvyklé, to robia leda tak obchoďáci na služobných autách. Inak takéto štreky bežný majiteľ auta robí párkrát ročne cestou na dovolenku či sporadicky keď ide na víkendový výlet. Celkovo to je teda len malé percento jázd.
Avatar - Jenik3
24. 5. 2019 13:50
Re: hybrid ano
Moje zkusenost s vw jetta 1.4 hybrid. V garazi a pri pomale jizde auto jelo na cistou elektrinu. S akceleraci se preplo na spalovaci motor. Pro mne vyborna kombinace.
24. 5. 2019 13:16
...
Cenníky? Výbavy? Možnosť objednania? Dostupnosť? Starý Superb nie je možné objednať už vyše mesiaca, k novému predajcovia povedia - nevieme, nemáme info, cenníky, výbavy, nič... čakáme. BRAVO Škoda! :no: :no: :no:
Avatar - Emel
24. 5. 2019 08:39
Re: E-rror
Pomíjíš jeden fakt - spousta lidí nemá jedno auto na poskakování a druhé na výlety. Mají jen jedno auto, které musí zvládnout oboje.

Tak jak říkáš - denně odvezu děti, dojedu do práce... jednou do měsíce vyrazím někam na služebku... o víkendu na výlet nebo za babičkou, v zimě na hory, v létě k moři. Tohle je podle mě naopak celkem běžný model. Pokud je v tom dost velký podíl těch couraček po městě, tak to má smysl (už jsem říkal, že u mě by nebyl, po městě jezdím málo).

Mně je nakonec celkem jedno, jak je to udělané, pokud to harmonicky funguje. Je mi příjemnější klasické chování automatu než CVT, ale zase Toyota má to HSD vychytané. A prostornost - u Superbu to asi problém nebude.
24. 5. 2019 07:51
Re: Zase jen něco a napůl ...
Jak někdo píše níže - např. v Holandsku to kupují jen proto, že to stát dotuje. Což je i problém Tesy v USA. Jinak hybrid je nesmysl - ekonomický, technologický, i z pohledu užitečnosti. To už raději pidielektro do města (ale za levno) a pořádný spalovák mimo město. Je to děsný, ale vede to k nesmyslnému nárůstu počtu aut.
Prémiovky mají hybrids právě z důvodů fleetů.