Novinky

Zpět na článek

Jaký mají Češi zájem o elektromobily? Jejich nákup zvažuje jen desetina řidičů

117 komentářů

Scarab
...Z výzkumu také vyplynulo, že koupi elektromobilu jsou naklonění spíše lidé mladších věkových skupin....

- rovněž by bylo zajímavé zjistit, jaké vzdělání (ne úroveň ale spíše obor - směr) mají Ti co by si emobil chtěli koupit. Troufám si tvrdit, že většina z nich má humanitní (a nebo taky žádné) vzdělání, protože většina kvalifikovaných techniků by si dnes elektromobil jako hlavní auto do rodiny nikdy nekoupila, protože jsou si plně vědomi spousty nedostatků, které tento druh pohonu v současné době má a v nejbližší budoucnosti i mít bude (dojezd, samovybíjení, dlouhé nabíjení, mizerné topení, životnost aku.)
RomanHor
Tak je poměrně jasné, že mají spíše vyšší vzdělání. Také nejsou často zatíženi různými předsudky. 😄
Orm
např. že elektroauto je ekologické ... he he he.
RomanHor
Třeba proto, ale dle Vaší reakce vidím, že ktěm vzdělanějším asi nepatříte 😄
Orm
V čem je elektroauto ekologické ?
RomanHor
Tak je toho více. Nejedná se jen o CO2, o kterém se zde nejvíce hovoří, ale spíše o karcinogeny NO a prachové částice. A to nejen ze spalování, ale i z brzd. To jak známo má EV také, ale více brždění je realizováno REKUPERACÍ. Tedy místo výroby tepla, vyrábí opět elektřinu, kterou využije. Argumentace energetickým mixem také moc neobstojí, neboť většina lidí vlastnících EV má také FVE střešní instalaci ( i já ) a a více něž 50% spotřeby realizuji z ní. Ale i tak by byl EV ekologičtější. Tedy pokud je u nás okolo 50% z uhlí a já mám třeba jen 50% čisté energie, tak z uhlí využiju jen cca 20-25%. Hlavní ale je rakovina z NO a prachových částic ( uhlíková stopa, tedy CO2 je také problém, ale nikoli přímo ve městě, je to problém globální ). Pokud vás to opravdu zajímá. Tak přikládám link. Pěkný den přeju
https😐/www.😜ari.cz/…sou-nesmysl.html
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemyslím si, že z mého benzínového MPI někdo chytil rakovinu.
Hendly
Jasně že to nebezpečí je a ne malé, takové CHx které ve velkém vzniká při jízdě se studeným motorem ( jízda ve městě) je pro lidi uplně "pochoutka" 😒
99matthew99
Bohuzial na toto uz od Orma odpoved nedostanes pretoze by musel priznat ze mas pravdu. Vo vseobecnosti to je tak ze odporcovia BEV o tom vedia strasne malo a argumentuju jednym a tym istym dookola. Aj po vyvrateni si idu stale svoje. Co dodat? Za mna nech si jazdi kto chce cim chce ale ak niekto povie ze elektro je menej ekologicke ako ICE tak ja uz neviem. A nedostatok elektriny je az na smiech.
Orm
Reakce níže.
Avatar - Anonym
Anonym
EV - musíš mít kde vyrobit proud, ne uhelná eletrána ekologická není. Na fotovoltaika u větrníku msuíš vytěžit suroviny na jejich výrobu, vyrobit , dovést a nainstalovat = vzniknou emise a škodliviny vypouštěné do vzduchu v ekvivalentu několka tisíc aut se spalovákem.

Ted musíš vyrobit baterie, takže opěty vytěžit suroviny, zpracovat a vyrobit.
Ted musíš vybudovat infrastrukturu pro dobíjení a posílení distribuční sítě, takže další těžba surovin, zpracování atd

Ve finálen na jedno EV auto vypustíš do vzduchu tolik škodlivin, kolik udělá několik set tisíc aut již vyrobených s infrastrukturou již postavenou 😄
Reco
No a teraz dopln este co si zabudol doplnit k spalovakom, inak papagajujes uz davno vyvratene a stale sa s tym nevies zmierit.
Avatar - Anonym
Anonym
Spalováky?
Auta vyrobená, rafinerie, ropovody postavené, čerpací stanice jakbysmet.

Takže jen vytězíš ropu, dopravíš jí trubkou do rafinerky a zpracuješ. Takže potřebuje akorát elektriku na výrobu, kterou máš z jaderných elektráren. 😄
Reco
vyroba EV je jednoduchsia lebo komponenty okolo motora a palivoveho ustrojenstva sa nepouziju. Miesto toho mas baterky. Vyjde to aj tak +/- rovnako. Vyroba energie je uz samotne palivo, pri fosilnom zacinas byt uz v strate pri jeho vyrobe, kde uz rafineria potrebuje EV len na samotnu vyrobu, ale kedze nepozname presne cisla predchadzajucich cyklov, tvarme sa, ze je to stale +/- Ak sa tak tvarit nechces, tak v pohode, ale v takom pripade dosad presne cisla aj z jednej aj z druhej strany. Preprava fosilneho paliva sa vyrovna distribucii. Takze aj keby sme to ekvivalentne zrazili na nulu ma EV jednu nespornu vyhodu - ma len ten komin v elektrarni, ktory sa da okontrolovat ovela jednoduhsie ako tisicky (vykuchanych) "kominov" u fosilakov. Takze kontrola je jednoduhsia. Lokalne emisie v mieste spotreby sa znizia. Cize ano, v tomto kontexte je EV ovela cistejsi.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Reco,
průšvih vpravdě KOLOSÁLNÍ spočívá v tom, že i kdyby se celá Evropská Unije nebo i celý rozvinutý svět mávnutím kouzelného proutku od zítřka přepnuly na čistě elektrickou trakci, tak to celosvětovému klimatu bude celkem egál, protože HLAVNÍ a NEJVĚTŠÍ "znečišťovatelé" se nacházejí jinde a nějaký "boj s klimatickými změnami" je jim kompletně u ***e

V roce 1950 žilo v Africe cca 230 milionů obyvatel
1975: 417 milionů
2000: 814 milionů
2010: 1.044 milionů
2015: 1.186 milionů
k 1/1/2019 to bylo už 1.293 milionů
a k dnešnímu dni ráno to bylo 1.303 milionů

Jenom za letošní rok (necelých 5 měsíců) činil přirozený přírůstek africké populace více než 12 milionů obyvatel.

Pokud bychom už připustili relevantnost PŘEDPOKLADU, že lidská činnost může nějak výrazněji ovlivnit globální klima, musel by se řešit ZEJMÉNA tento problém.

Ale to je neprůchozí, protože politická korektnost.
A tak my (rozvinuté státy) budeme sami sebe omezovat a škrtit - aby to, oč my emise snížíme za rok, dohnaly nerozvinuté státy během pár dní...
Reco
Mimo misu, hovorime o lokalnych podmienkach.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
OK, tak zkus v bazénu bójkama vymezit jednu dráhu - a nad ni napsat že MOČENÍ DO VODY V TÉTO DRÁZE JE PŘÍSNĚ ZAKÁZÁNO - a v ostatních drahách nech plavat, močit a kadit každého, kdo jenom přijde...

Jsem zvědav, jak dlouho Ti ta jedna dráha vydrží čistá 😉


Abychom si rozuměli, elektrická trakce pro pohyb uvnitř velkého města (za předpokladu rozumného provedení) přináší nezpochybnitelně daleko více výhod nežli negativ. O TOM mezi námi není sporu. Ale způsob, jakým je elektromobilita "na sílu aj na moc" pod různými záminkami protlačována posledních cca 15 let, je prostě KRAVINA na eNtou,přičemž N v oboru reálných čísel dosahuje VELMI vysokých hodnot
Reco
A co tak ten tvoj bazen rozsirit podla geografickych podmienok na cele more? Ak na druhej strane oceanu do tej vody niekto naserie, na mna to vplyv nebude mat ziadny. Hovori sa tomu koncentracia v danom mieste. Takze ano vo vysledku je sice to more zasrate rovnako, akurat na mna ma zanedbatelny (realne nulovy) vplyv.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Myslíš, že emise "nadrovníkové" Afriky a zemí BSV nemají na Evropu (rozeklaný poloostrov euro-asijského megakontinentu) žádný relevantní vliv?

Elektromobilita se prosazuje hlavně proto, "žeabyzme znížili emise teho škodlivého CO2 a abi na globální oteplování neumřeli lední medvídci"

* o kolik by se snížily emise CO2, kdyby EU státy nahradily dejme tomu 20% silniční dopravy elektromobilitou?
* kolik by "celá ta sranda" stála?
* kde a komu se vezmou peníze na profinancování?
* kolik CO2 vychrlí do atmosféry 100 milionů Afričanů (což je jenom přirozený přírůstek populace Afriky az poslední pouhé 4 roky) JENOM tím, že dýchají, jedí a prdí? O nárůstu nejrůznějších emisí z "primitivní" industrialiazce ani nemluvě?

Když Ti přetéká vana a nedá se vytahnout špunt, tak NAPŘED musíš zavřít přítok vody - a teprve POTOM začít vynášet vodu pryč a vytírat podlahu, ne naopak 😉
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: :yes: tak tak, Afrika, Asie a drancování Sibiře a jižní a laitnské ameriky je tolik emisí CO2, že spolu s novou výrobou a těžbou surovin na EV, soláry, větrníky, dobíječky, infrastrukuturu to vydá za 100 000 000 aut na se spalovákem.
Reco
Ved daj konkretne cisla a nie hausnumera vycucane z prstu.
Hendly
Náhodou jsi příměr s bazénem uvedl dobře, jen ho špatně vykládáš. Přece to že ostatní dělají to co se nemá neznamená, že to budu dělat taky. Naopak přece je rozumné jít příkladem a strhnout k tomu ostatní.
A opravdu nevím proč si močit do vlastního bazénu = smrdět jedovatým smradem z aut přímo do svých plic.
Scarab
Bohužel, Vaše představa, je ta, že elektromobil nemá výfuk, bohužel má a ne zrovna malý, je to komín Prunéřovské elektrárny.
Hendly
A benzín a nafta ten komín v Prunéřově nemá? Má, na litr paliva je potřeba min 1kWh ele.
ikoptak
No jenže z jednoho litru benzínu je ekvivalent 8,9kWh. Z 1 kWh vyrobené elektřiny použijete vzhledem ke ztrátám přenosu, nabíjení, smovybíjení tak 0,7kWh (účinost nabíjení je ca 80-90😖. Nemluvě o účinnosti výroby elektřiny která je zhruba 35%.
Třeba tady je pěkné srovnání: https😐/dk.upce.cz/…ktiv_JN_2010.pdf;jsessionid=074D588B8561EA0AE9674F78F8AA7B09?sequence=1

Vysledek nijak drtivý.
Hendly
A elektřina pro výrobu paliva není z elektrárny s účinností 35%?
Naopak je vidět, jak mizerně je na tom spalovák. Ele auto jede za 17kWh na 100km a spalovák jen na výrobu paliva 7kWh spotřebuje.
Orm
Co např. výroba akumulátorů, težba a zpracování surovin, a jejich následná recyklace, ta je bez ekologické zátěže ? Akorát že lithium se těží zejména v Jižní Americe, takže to jako nevidíme. Výrobe EV elektřiny, větrníky, atom, plyn - to vše je bez ekologické zátěže ? Auta se spalovacími motory pravděpodobně zatěžují životní prostředí více, než elektro, ale pravděpodobně je ten rozdíl v 10%, ne v řádech. Kdy už elektrohujeří pochopí, že jejich mantra, elektroauta jsou čistá, není vůbec pravda. Elektroauta planetu nespasí, spasí ji změna chování lidí a především komplexní pohled na ekologickou zátež všemi zdroji a ve všech zemích. Klasická ukázka je Čína a freon.
99matthew99
Co vsetky suciastky pri ICE autach ako su autobaterie, spojky, kvapaliny, startery, alternatory, vsetky DPF, GPF, oleje, vyfuky. Teraz najnovsie AdBlue. Je to ekologicke ze sa to predava v 1, 2, 5,10 a 20 l flasiach a bandaskach? V kolkych 1000ckach kusov sa tieto suciastky vyrabaju? Taktiez dovoz a veci okolo toho. Takze mozes robit co chces ale BEV auto je daleko ekologickejsie
Avatar - Anonym
Anonym
kvalitní autobaterie vydrží 5-7 let (optima, yuasa, ac delco atd).
Spojka - půlka aut sou dneska automaty, takže není
Altík sem neměnil na ani jednom z aut co sem měl
startér taky ne
to samý výfuk, kvalitní vydrží dneska kolem 7-10 let. Samozřejmě nesmí to být polský noname za 2 litry.
DPF a ADblue je záležitost nejnovější dieslů.....

Takže ti zbejvá akorát olej no.
99matthew99
Takze ak to nemenis ty tak nikto. Chapem. Inak to ze maju auta automaty znamena ze automaty sa nekazia. A co vsetky ostatne auta ktore automaty nemaju? Ci take uz niesu? DPF sa do aut dava uz par rokov. Vies ze firmy vznikli prave kvoli DPF a ich cisteniam, regeneraciam, vymenam a opravam. No asi sa vazne nekazia. Tvoj prispevok ma vypovednu hodnotu 0.
Avatar - Anonym
Anonym
Pořád si můeš koupit auto bez DPF.

Automat při slušném zacházebním a pravidelné výměně ATF a filtru vydrží cca 250 000 km 😄 Někdy i víc, pak jde udělat repase....
Hendly
Co třeba tím, že může jezdit na "palivo" ze slunce a ne na ropu kterou vozíme pře půl světa ze států pochybné pověsti?
mrazik
Ktery stat vyvazejici ropu do EU ma pochybnou povest ? Rusko ?
Hendly
Rusko pochybnou pověst samozřejmě má.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
2 Hendly😒br />
Elektromobil může jezdit na "palivo" ze slunce, ale na výrobu a skladování tohoto "paliva" potřebuješ hardware (panely + baterie), které se často (jako celek nebo alespoň jejich surovinový základ) vyrábějí či recyklují v zemích krajně pochybné pověsti, ležících klidně i na opačné straně zeměkoule

Benzínové motory (po nepatrných úpravách) schroustají i etanol, takže si palivo můžeš sám vydestilovat v přístěnku za kůlnou (záměrně přeháním 😁)
Nakonec za první republiky dokonce i vojenská letadla používala jako palivo směs Bi-Bo-Li (benzín - Benzol - Líh) a to PRÁVĚ PROTO, aby byly vojenské síly soběstačené s palivem.
Pokud se nepletu, značná část (možná i většina) benzínových aut v jižní Amrice má motory uzpůsobeny pro spalování benzínu, Eetanolu (E85) nebo jejich směsi ve vcelku jakémkoli poměru

Věci jsou bohužel jen málokdy TAK jednoznačné, jak by si přáli jejich FANATIČTÍ uctívači či zavrhovači
Avatar - Anonym
Anonym
Palivo ze slunce? Super, nejdřív musíš vyrobit panely, pak je někam fláknout, což pokud nebude na střechy domů je půda, kde jinak můžeš pěstovat potraviny a další plodiny.

Suroviny na výrobu EV z Ruska nejsou? Norilsk Nickel, neznáš vid - největší producent niklu, platiny, kobaltu, mědi..... 😄
Další suroviny z pochybné číny, zbytku asie či afriky vid.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Koukám Bariku, že se naše myšlénky ubírají obdobnými cestami 😁
Avatar - Anonym
Anonym
JJ, každý kdo se nad tím zamyslí tak ho musí napadnout to samé.

Jinak ještě k CO2 - tolik kolik ho produkuje Sibiř tím, že jí nelegálěn drancují čínské firmy, kácí lesy a oteplující premafrost a bažíny vypouští tolik Co2, kolid udělá tak 5 milionů aut. Nikdo to neřeší, to smaé jako kácení v jižní a altinské americe a africe, to už sme někde na 10-15 milionech aut.A to co dondeádvna pouště do řek a ovdzuší čína, to sme byli tehdá na 30-50 milionech aut 😄 😉

Taky to nikdo neřešil
Hendly
A to nevidíte ten rozdíl. Vytěžit ropu a spálit za strašného smradu a zas těžit novu a udělat panely které pak už desítky let jen získavají energii ze slunce jak pro ele auto tak pro domácnost, ohřev vody atd?

Stějně tak baterie - jednou se vyrobí a pak už jen desítky let slouží + ji lze recyklovat a získavat z ní zpět surovinu.
Avatar - Erik
Erik
Když vidím kolem sebe ty mladé (už i starší) inženýry a doktory různých pavěd (nelékaře), co nevědí ani jak vypadá šroubovák, tak se nedivím, že je jim jedno, v čem budou jednou jezdit. Oni sice zakroužkují v průzkumu eletromobil, ale tak nějak myslí spíš tramvaj, nebo metro, které za ně řídí někdo jiný.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
2 Roman Hor😒br /> To, že "lidé mladších věkových skupin mají spíše vyšší vzdělání" - to je ověřitelný fakt a nebo Tvúj soukromý dojem, který zde za fakt toliko vydáváš?

Je pravdou, že lidé "mladších věkových skupin" nejsou často zatíženi NĚKTERÝMI předsudky (zato mají předsudky jiné) a začasté platí i to, že nejsou zatíženi NEJEN předsudky, ale ani dlouhodobými relevantními zkušenostmi
Mládí (nebo stáří, o středním věku ani nemluvě) SAMO O SOBĚ není jednoznačnou výhodou či nevýhodou, ba (až na nepatrné výjimky) ani postačující kvalifikací pro cokoliv 😁
ikoptak
Tak trochu se pohybuju v automotivu. A z techniků tj, min SŠ ale spíše VŚ jen málokdo fandí EV. Pravdu říct k elektromobilitě založené na baterkách jsou do budoucna dost skeptičtí.
Pokud něco takového do budoucna tak spíš palivové články, tedy vodík.

Takže to vyšší vzdělání můžeme vyloučit.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Pracovně se s lidmi z automotive také "občas" stýkám - a s "podporou" MASOVÉ elektromobility ze strany technicky vzdělaných / zkušených lidí mám zkušenosti velmi podobné
RomanHor
Hele nic ve zlém. Nikdo vám přece EV nenutí. Já také mám i spalovák, ale raději jezdím elektrikou. Pakliže víš co děláš, baterie vydrží opravdu hodně, tu si něpleťte s akumulátorem do notebooku nebo vrtačky či telefonu. Samovybíjení ANO ale cca 0,5-1% za den, - topení SUPER, prakticky okamžité, - dlouhá doba nabíjení - NO jak které auto ( ale to hlavně záleží na užívání a možnostech majitele ), o životnosti baterie - pokud je BMS aktivní s chlazením a ohřevem, není to problém! :yes: Jsem strojař !!!
Avatar - elektrikar
elektrikar
Mám 4 roky středoškolského elektrotechnického vzdělání, 3 roky vysokoškolského elektrotechnického vzdělání a nyní studuji magisterské navazující vysokoškolské.

Elektromobil jsem si koupil po prostudování datasheetů, technických studií a definitivně mě přesvědčily tyto videa z výroby, kde je vše zachyceno do posledního šroubku. Nejlepší rozhodnutí, jaké jsem mohl udělat. Jezdím 98% jízd elektrem a nic jiného už nechci, náklady na servis po ujetí cca 50 tisíc km mám 7000Kč, náklady na palivo 18000Kč. Baterie má po 5 letech a 82 tisících km stále přes 90% kapacity. Prostě dokonalost. Ale to zdejší chytrolíni, kteří v BEV ani neseděli, nedejbože aby o tom něco reálně věděli, nikdy nepochopí.

https😐/www.youtube.com/watch?…
mrazik
Pokud jsi sam, bez deti,pak je to v pohode. Mame 3 deti a neumim si predatavit zazivat omezeni autem na elektrinu. Ono uz rozhodnuti, zda koupit napr. Ford SMax 2.0 TDCi za 750 tisic nebo elektricke auto za milion (kam bychoms e stejne vsichni nevesli) je celkem jasne.
Avatar - elektrikar
elektrikar
My máme jedno dítě. Nikdo netvrdí, že elektromobil je pro každého. Co jsem si ale všiml, tak ve většině těch smradlavých popelnic pohybujících se po městě sedí jeden člověk a jezdí do 50km denně. Tvrdím to tady stále dokola, má to smysl pro člověka který má garáž a jezdí do 100km denně. Spoléhat se na veřejnou dobíjecí síť je utopie, ta má sloužit k transitním přesunům.
mrazik
No vidim to kolem sebe. Auto na elektrinu si porizuji jako treti nebo ctrvte auto do rodiny jako hracku. Uz jsem videl i nove Audi a tam uz je to spise ukazka ,,ja na to mam".
Me se EV libi, ale davat pul mega za Citigo je holy nesmysl a timto zpusobem okradat vlastni rodinu nebudu.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Ano, nyní je to výstřelek. Ale jak říkám z vlastní zkušenosti, ojetý elektromobil je pro rodinu požehnání, protože ta servisní náročnost je úplně z jiné dimenze. O tom také vypovídají ceny ojetých Tesel, které se zastavily na > 30 tisic euro bez DPH a tam už půl roku zcela stojí. Už nyní jsou k dispozici prediktivní ukazatele, že baterie vozidla přežijí a ten zbytek komponentů je na údržbu zlatý.

Až se například BMW i3 dostane ojeté na 150 000Kč, tak to pořád pro spoustu lidí bude úplně zlaté auto s obrovskou užitnou hodnotou.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
PRODEJE TESLY SE TAKY ZASTAVILY A STOJÍ …. Zato ceny akcií Tesly pěkně rychle padají … :-!
Avatar - elektrikar
elektrikar
Než příště zase něco vypotíš, tak použij Google. A nejlépe aktuální informace. Jsi pak zbytečně za blbečka.

https😐/insideevs.com/…iveries-q2-2019/

A pokud jsi to nezachytil, mluvil jsem o ojetých Teslách. Akcie padají a ty jsi možná neslyšel o probíhajìcí obchodní válce mezi USA a Čínou.
mrazik
Argumentovat servisni narocnosti je nesmysl. Jednou za rok zajedu do servisu, ktery me stoji kolem 5 tisic Kč. jednou za 4 roky se udelaji brzdy. Na to me neutahnes. CO tam mas dal ?
Avatar - Anonym
Anonym
Baterie přeijou zbytek vozáidla? která baterie vydrží 70 let?

Poctivě udělané auto nemá problém tak dlouhou dobu jezdit totiž, pokud nepočítáme motor a převodovku. Viz kuba, rusko a další země kde dodnes ajezdí auta z 40-60 let a fungují výborně 😄 😄
Japes
Elektrifikace je slepá ulička a každý průměrně inteligentní člověk to ví. Pokud někdo někdy nevymyslí jiný způsob ukládání energie, než do lithiových baterií, je to jen krátkodobé, či možná pouze doplňkové řešení mobility budoucnosti.
Avatar - elektrikar
elektrikar
Elektrifikace není jen lithiová baterie ty průměrně inteligentní človíčku. Je to celé odvětví od trakčních systémů po konektivitu. Jakmile se vyvine celý řetězec, už je na lidstvu, aby do tohoto systému dodalo jakýmkoliv způsobem elektrickou energii kterou jakýmkoliv způsobem vyrobí. Jenže je to natolik komplexní systém, že je mimo hranice tvého chápání.
Orm
Jenže o tom aku to u aut je v první řadě.
Japes
No a já mám karavan a to si opravdu nedovedu představit, třeba cestu do Itálie s autíčkem na baterky😊)))
Orm
Kolik stálo to auto jako nové ? V kolika km se ekonomicky vyplatí se srovnatelným ?
Orm
jak budou obhájcí elektroaut argumentovat proč si elektroauta kupovat, jak je to ekonomicky výhodné, žádné lokální emise, dojezd dostačující a jak si auta doma nabíjejí ze zásuvky, jak je vše naprosto v pohodě.
RomanHor
Ekonomicky výhodné to zejména z krátkodobé hlediska není. Ale hlavně to není pro každého. Nicméně mě to vyhovuje. Mám k tomu ideální podmínky 😉
Orm
Když to není ekonomicky výhodné z krátkodobého hlediksa zanemná to snad, že je to výhodné z dlouhodobého hlediska ? V tom případě jak ?
RomanHor
Samozřejmě, že z dlouhodobého hlediska je to výhodnější než spalovák. vidím to i u mne na spalovacím autě a EV. Servisní náklady diametrálně rozdílné. Na palivo samozřejmě také. Na Dc nabíječkách nabíjím za 3 kč/kWh ( spotřeba cca 15 kWh/100 km ). Doma z FVE mne to již nestojí nic. FVE již mám přes 12 let, tak se zaplatila. Baterie v EV zatím žádná měřitelná degradace, ale stejně jednou bude jako záložní zdroj pro FVE. Tedy myslím že 20 let mi bude sloužit. Energie z přírody, tedy slunce a větru, bude vždy logickým cílem lidstva. Pokud se tak nestane, tak zde lidstvo asi dlohodobě těžko přežije 😄 . Recyklace baterií je dnes na cca 80%-85%. Benzín a naftu jen spálíme a zbyde smrad, teplo s nízkou účinností 30% - respektice 35%,.Rozvoj elektromobility bude dále snižovat ceny EV a tím urychlovat návratnost. Ale pro část obyvatelstva ( a to je moc dobře ), není jen ekonomické hledisko, to jedinné co sledují. Pěkný den
https😐/www.😜ari.cz/…sou-nesmysl.html
Orm
Jké byly pořizovací náklady ?
tesnav
Tak u podobných kalkulací, pokud se mají dělat objektivně, je nutné počítat s časovou hodnotou peněz, vnitřním výnosovým procentem, náklady ušlé příležitosti apod. A pak se dostanete na zcela jiné úrovně návratnosti, často objektivně do "nenávratnosti" na úrovni 20 a více let, což je pak kolikrát reálná životnost dané technologie.
ericn
No výhodné není v podstatě v ničem, ale krátkozrací politici se nám je snaží natlačit z různých (ne vždy čistých) úmyslů... Omezí tě to v dojezdu, času nabíjení a hledáním nabíječky, těch 250-300kg baterek navíc, nepustíš si klimu kdy chceš atd. Velikost a prostornost auta také protože např. výše zmiňované Citigo není Scala. Navíc ta Scala se do 500tis vleze bez problémů i s kupou výbavy a slušným dojezdem (o Fábii ani nemluvím)...

Dokud nebude mít elektroauto stejné užitné vlastnosti za stejné peníze, je nesmysl o tom jen uvažovat. V současné době je to v podstatě jen "hračka" pro ty, co ho opravdu chtějí 😉
Harrison4ever
Presně tak! Vozidlo které vlastním má dojezd 800-1000 km bez ohledu na počasí , natankuji během 2 minut a náklady na 1km do 1,50 Kč. Pokud za stejnou pořizovací cenu koupím EV se stejnými vlastnostmi a možností nabití na každé čerpací stanici napříč východní i zapadni Evropou, teprve začnu o něčem takovém uvažovat!!!
mrazik
Auto se spalovacim motorem dava proste vonost. Klidne se mohu zitra rano rozhodnout, ze pojedu k mori a defacto nemusim planovat dopredu cestu. S jednou 15 - 20 minutovou prestavkou natankkuji plnou nadrz na ceste tam i zpet a nemusim ani trasu dopredu planovat.
Avatar - elektrikar
elektrikar
No vidis, pro me zase volnost znamena to, ze si tu elektrinu dokazu sam vyrobit a nikdo neni schopen mi v tom nijak zabranit, nebo zregulovat. Jsem tedy nezavisly na nejake vrtochy dodavatelu a obchodniku s ropou. Ty si dokazes vyrobit naftu doma? 😒] Nevim jestli to sledujes, ale solarni panely se dnes daji poridit za uplny pakatel, v podstate se jen ceka na vyslouzile baterie z elektromobilu a uz bude provoz rodinneho domu na solarni energii ekonomicky velmi vyhodny. Pro provoz RD ti staci 8kWh baterie a ta v Tesle ma 75 - 100kWh :yes:
99matthew99
Nehovoriac o tom ze kazde rano ta moze cakat auto "s plnou".
mrazik
Me staci jednou za 10 az 14 dni zajet k benzince - nadrz mam na 70 litru. To myslim je slusna volnost.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
400 prodejců a 2 CitiEVšit a mají 800 ks. Potom natlačit 1500 elektrošitů zaměstnancům a mají splněno. Svého času dealeři Pažoutu nedostali požadovaní auta dokud si neobjednali na salón 1 ks i-ONu.
Tak takhle to dělají...
ericn
A pak se toho budou horko těžko zbavovat >😒]
adamzprahy
Troufnu si říct, že ta vypíchnutá čísla prodejů eGolfa jsou zkreslená zřejmě dotovaným operativním leasingem, který se na něj vloni objevil. Takže suma sumárum, ta čísla prodejů jsou bída, ale to tu asi nikoho nemůže překvapit...
Zvonik54
Kdo zná zákony zachování energie a způsoby, jakými se energie získává, přeměňuje a spotřebovává, tak musí pochopit, že planeta Země NIKDY NEMŮŽE MÍT na to, aby energeticky uživila všechna elektro auta, i kdyby se naráz všechna vozidla přeměnila v ekologická elektrická na celé planetě! Elektrická auta vznikla následkem zoufalství lidstva nad pomyšlením, že jednou dojde nafta a nebude čím jezdit (armáda, vlády, stavební činnost). Ventilátory a soláry ten výkon pro tolik aut a strojů nikdy nedají! A od atomu mnozí upouštějí!
To spíš nastane 3. světová jaderná válka kvůli ropě, než že by lidé, kteří vůbec nerozumí elektřině, a spotřebě a výkonu z ní, byli nuceni jezdit na baterky. - Je to naprosto slepá cesta, ale jiná neexistuje... Zažíváme reálný konec světa, který se ale strašně, strašně táhne!
Avatar - elektrikar
elektrikar
>😒] Tobě luxusně vyhrává, chlapče.

E😜ort elektřiny z ČR za rok 2018: 13.9TWh (13 900 000 000kWh)
Průměrná spotřeba BEV: 17kWh/100km
Průmerný nájezd BEV: 15000km/rok

MOŽNÝ POČET ELEKTROMOBILŮ NAPÁJENÝ POUZE Z PŘEBYTKŮ ELEKTŘINY V ČR ZA ROK 2018: 5 450 980, slovy PĚT A PŮL MILIONŮ

O čem to tady golonduješ ty cvoku? 😒] 😒] 😒]

Zdroj: https😐/www.ceskenoviny.cz/…lektriny/1724211
mrazik
Za 2 roky bude vyvoz elektriny minimalne, staci si jen pockat
Avatar - elektrikar
elektrikar
Nerozumíš mi, chtěl jsem ukázat jak je spotřeba elektrických aut nicotná oproti spotřebě českého průmyslu. 5 milionů elektrických aut tu určitě ze dne na den jezdit nebude a i kdyby, tak je to tak směsně malé množství elektřiny, že jí tolik nyní vyvážime.

Je dobré si čísla dávat do kontextu a měřítek.
Zvonik54
Vůbec nehledíš dopředu. Vidíš jen to ,,teď". A to je Tvůj problém chybného chápání. Celý vyspělý svět na tom takhle teď NENÍ a nikdy nebude! A jaderné elektrárny v ČR, ze kterých je TEĎ ta energie, skončí jako když se sklidí úroda.
Hendly
Za to ropa tu bude věčně a dosažitelná?
Avatar - elektrikar
elektrikar
Možná kdyby udělali průzkum na téma vzdělanosti veřejnosti v oblasti BEV, to by jsme se teprve divili >😒]

Tak schválně čekám odpovědi zdejších odborníků přes elektromobilitu zvonik54, WinDiesel, ericn, Orm, RomanHor, apod.

1. Jaký je vztah mezi napětím, proudem, odporem a výkonem?
2. Co to je elektromagnetická indukce a jaké je vzájemné působení dvou magnetických polí?
3. Jak funguje elektromagnetická indukce?
4. Jak funguje indukční motor? Jaké má provozní výhody?
5. Jaký je rozdíl mezi asynchronním a synchronním motorem?
6. Jak funguje polovodičový měnič frekvence používaný v BEV?
7. Jaká je průměrná účinnost přenosové soustavy v ČR?
8. Kolik elektřiny vyrobila JE Temelín v roce 2018 a pro kolik milionů aut by to stačilo?
9. Jaký výkon přenese jeden sloup s VVN 400kV?
10. Jakému rezervovanému příkonu odpovídá běžná domovní přípojka 3x32A 400V?
11. Kolik elektřiny ČR vyvezla za rok 2018 a pro kolik milionů aut by to stačilo?
12. Kolik elektřiny je v ČR schopna vyrobit z FVE průměrná střecha rodinného domu a pro kolik desítek tisíc km by to stačilo?

Atd. Atd.

!!VÍTE O TOM ÚPLNÉ *** A TO VÁS ŠTVE!!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ty woe ty jsi ale pěknej wůl !!! :-!
Avatar - elektrikar
elektrikar
Výborná odpověď, přesně jak jsem predikoval. Takže první odborník WinDiesel zná odpověď na 0 otázek z 12. Teď vypadáš jako totální pitomec a ještě k tomu zdiskreditovaný 😁
Zvonik54
Ty nejseš vůbec elektrikář, Ty jseš normální tuctový dráteník a navíc inženiééér, co vymýšlí ,,nové moderní rozvody" do bytů a pak to všude hoří, jakmile mamá doma zapne rychlovarnou konvici s 2,5 kW. A elektro automobil má těch kW o dost více!
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Milý elektrikářu,
99% lidí neví 99% technicky důležitých věcí o 99% předmětů, které je obklopují, protože to venkoncem k ničemu nepotřebují.
Technický vývoj většiny věcí, které denně využíváme, směruje ku ... dejme tomu ku statutu spotřebního zboží (á la black-box) , které statisticky běžný člověk používá, aniž by nezbytně musel znát všechny technické detaily a finesy jeho funkce.

Pro běžného uživatele automobilu (bez ohledu na technologii jeho pohonu) jsou důležité priority jako😒br /> - pohotovost vozidla ke startu
- spolehlivost + cena a dostupnost nezbytného servisu
- jízdní dosah
- komfort, bezpečnost,
- cenová dostupnost
- snadnost a rychlost dočerpání spotřebované nergie
- a zopár dalších věcí

A ve většině z těchto charakteristik jsou elektromobily (byť mají historii o nějakých 50 či více let delší, nežli automobily se spalovacím motorem) pro NAPROSTOU VĚTŠINU POPULACE NAPROSTO NEKONKURENCESCHOPNÉ.

Takže je sice hezké, jak jsi se tu krásně vyprsil, co všechno (prý) umíš a co všechno jsi (prý) studoval a (snad i) vystudoval, ale na faktu, že elektromobily (byť k nim, jak se zdá, planeš láskou skutečně enormní) jsou pro rozhodující většinu populace (možná skutečně i těch 99😖 naprosto k prdu, nezměníš ani ono příslovečné Ň.

Ale dovol, abych Ti odpověděl ve Tvém vlastním stylu
Možná umíš spočítat rezervovaný úkon polovodičové střechy synchronně asynchronního indukčně redukčního magnetického rezonančního pole i s tamo stojícím nerezonančním traktorem, ale znalosti, kterými se zde TAK pyšníš, většině automobilistů to neleží ani u ***e.
Proudí Tebou vysoké napětí přitažlivosti k předmětu Tvého zájmu a zalykáš se odporem k ostatním lidem, kteří mají jiné priority a praktičtější náhled na svět.
!! CHTĚL BYS NA SÍLU ZMĚNIT SVĚT A JE TI TO ÚPLNĚ K HOVNU A TO TĚ ŠTVE!!
Buď zdráv!
😄 😄 😄 😄
Avatar - elektrikar
elektrikar
Tak vidíš, že jsi na to přišel. Tím pádem přestaň rozdávat moudra na toto téma, když neznáš zcela základní fakta o technologii elektromobilů. Asi logicky nemůžeš odpovídat na otázky
- pohotovost vozidla ke startu
- spolehlivost + cena a dostupnost nezbytného servisu
- jízdní dosah
- komfort, bezpečnost,
- cenová dostupnost
- snadnost a rychlost dočerpání spotřebované nergie
- a zopár dalších věcí

!!TĚŽKO NA TO ODPOVÍŠ, KDYŽ O TOM VÍŠ TOTÁLNÍ ***!! 😒]

Co se týče změny světa, tak to jsem úplně v klidu 😒] . Česká republika je to poslední místo, kde by někdy někdo o nečem rozhodoval v globálním kontextu 😒] . Pokud jsi si toho nevšiml, tak my se v podstatě jenom vezem na káře, kterou tlačí úplně jiné národy. Teď se nebavím o výzkumu a akademicích v ČR, ale o politické reprezentaci.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
JJ, příteli elektrikářu,
krásně splňuješ "novočeský" výklad zkratky MBA
Mladej
Blbej
Agresivní

- pohotovost vozidla ke startu - dejme tomu sovnatelná s vozy se spalovacím motorem
- spolehlivost (logicky vyšší) + cena (nedokážu posoudit, ale měla by být nižší) a dostupnost nezbytného servisu (tam to bude asi dost na prd)
- jízdní dosah - zoufalý
- komfort, bezpečnost - o poznání nižší
- cenová dostupnost - tragická
- snadnost a rychlost dočerpání spotřebované energie - pro běžné používání neakceptovatelná
- a zopár dalších věcí
(srovnávám auta stejné velikosti, bez ohledu na způsob pohonu)

Á propos - člověk nemusíbýt šéfkuchař, aby poznal, že ten oběd není k žrádlu 😄

No nic, užij si svého elektrorobertka - a buďtež spolu šťastni až do konce vašich dní 😄 😄 😄
Mig_35
Na ty otázky odpověď neznám a vůbec mi to nebrání k tomu abych věděl, že😒br /> - elektromobily jsou drahé jako nové a není to o nic lepší ani u ojetých
- pokud nebydlím v rodinném domě, nemám jak dobíjet
- dojezd a doba tankování je prostě mizerná

čekám jenom oblíbený argument, že na větší vzdálenosti se lítá - jak jinak- na fosilní palivo😊
Avatar - elektrikar
elektrikar
Oblíbený argument je takový, že když někdo o nečem ví totální ***, tak by se k tomu neměl veřejně vyjadřovat, aby pak nebyl za pitomce. To je tvůj případ.
Mig_35
Nebuď vulgární a zkus mi odpovědět na tyhle tři základní argumenty. nebo se budeme trumfovat ve vulgaritách?
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Vsadíme se, že z něho (okrem vulgarit a fach***ických canců) nevypadne nic, co by se byť i jen VELMI vzdáleně dalo považovat za argument? 😉
Mig_35
Mně se vždycky líbí, jak někdo vychrlí trumfy o tom, že třeba Tesla se dokáže sama vyhřát nebo vyklimatizovat, má autopilota atd.
To je jako kdybys mi chválil ženskou, že umí nazpaměť Platónovy spisy, stojku na hlavě a bůhví co ještě, ale mít sex smí jednou za měsíc a vaří jen o víkendu...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Když bych to vzal racionálně a utilitaristicky, tak PRO MNE OSOBNĚ se taková Tesla S (jako samotné auto ) po technické stránce už blíží hranici toho, co by "běžný" člověk mohl brát jako použitelné auto😒br />
Pozitiva😒br /> - design - je to prostě krásné auto
- rozměry - dostatečně velké i pro 4-5 lidí a odpovídající počet bordelu v kufru
- spolehlivost - málo platné, elektromotor by měl být vždy blbuvzdornější a "méně citlivý" na poruchy, nežli motor spalovací. (S baterií a nádrží je to jakso... právě naopak)
- provozní náklady - cena "tankování" je zatím uspokojivě nízká, servisní náklady by měly být taky ... skrovné
- dojezd - v reálu se člověk na těch +- 350, možná i 400 km dostane, i když nejezdí ouplně katolicky a fakt asi málo kdo jede víc, jak 400 km v jednom kuse
- aktivní bezpečnost - akcelerace a decelerace je patrně o poznání lepší, než u "klasických" vozů
- a jistě jich bude i zopár dalších

Negativa😒br /> - pořizovací cena - pro statisticky běžného člověka zcela nedostupná
- servisní zázemí - zatím tragicky řídké (nejbližší je snad v Německu a Vídni, v Praze by snad mělo taky cosi vzniknout), ale to se dá relativně rychle vybudovat
- rychlost nabíjení - v porovnání s vozy se spalovacím motorem VELMI nízká - a ta se už moc nezmění, dokud někdo nevymyslí, jak stávající fyzikální zákony prolomit nebo alespoň obejít
- surovinová zásoba pro baterie - co se tak člověk běžně dozví, tak surovny pro baterie by měly vyčerpat do nějkých 30 let (IMHO, totéž se posledních 50 let tvrdí o zásobách ropy 😁 )
- infrastruktura pro nabíjení - pro potřeby (politicky protlačované) masové elektrifikace dopravy prakticky neexistující
............................................

Takže souhlas - baba krásná, umí citovat Platóna, dokáže stát na bradavkách - ale ZATÍM vaří jednou za kvartál a sex s ní (jakkoli hezký) je půl hodinky za rok
Orm
Pro uvedené 3 argumenty nemusí být absolventem ČVU FEL ani jiné školy. Jsi trouba.
Orm
SPŠE, ČVUT - FEL, postrgraduál ČVUT - FEL
Ivo Pavera
Spíše bych udělal průzkum skutečných znalostí Čechů o elektromobilitě. Někdy se nestačím divit, jaké bláboly, přetištěné novinami jsou lidé ochotni vydávat za realitu... 😒
Knecke1
Když pominu ekologii, tak čistě prakticky. Měla by to být auta hlavně do měst. Jenže kdo ve městech parkuje v garážích s vlastní zásuvkou? To všichni vyhodí prodlužováky s oken? Nebo si budou muset k elektroautu koupit ještě RD 😊 a to se vyplatí...😊
Avatar - Erik
Erik
Ta "vlastní zásuvka" v garáži tak nějak nestačí, je potřeba mít silový přívod elektřiny, když chcete časy nabití baterie elektromobilu kolem jedné hodiny. I tak jde spíš o nouzové rychlonabíjení, bateriím to (dost výrazně) škodí. Z klasické zásuvky (typicky z 230V v paneláku) budete nabíjet podstatně déle, fyzika se očůrat nedá.
--
Představte si, že ve firmě, kde pracujete, dostanete za úkol hned teď (hlavně dneska!) dojet z Prahy do Brna (nebo opačně, pro Brňáka, do Prahy), zachránit nějaký "projekt". Za trest vyfasujete, místo obvyklé Oktávky TDI, elektropříšerku. Služební auta jezdí ve dne, v noci, i o víkendech a zásadně je kolega předává ve stavu s prázdnou nádrží, u elektroauta tedy s totálně vybitou baterií. Budete muset nejméně hodinu nabíjet, ovšem ne do "plné", to byste (nervozita šéfa, kterého štvete už jen svojí přítomností, se stupňuje s každou vteřinou) nezvládli. Tak aspoň na dojetí k nejbližší nabíječce. Tam dojedete na jentaktak. Před vámi tam stojí dalších 5 - 6 nešťastníků a každý by potřeboval 1-2 hodiny nabíjet, aby dojel aspoň půlku cesty. A to samé minimálně po cestě ještě jednou. Spíš bych řekl, že ten den do Brna (Prahy) nedojedete.
Reco
Panelaky na to urcene este nie su, ale keby som velmi chcel, tak 3x20A zasuvku si kludne spravim v byte aj hned. A za 3 hodiny mam nabitych 40kWh prakticky z nuly a to este pri beznom fungovani domacnosti. Pricom domov asi tazko dojdes s prazdnou kapacitou, to by si musel ist dlhu vzdialenost, ktora ti vybila bateriu takmer na nulu a hned "potrebujes" ist znovu niekam daleko. Vo firme sa to da vyriesit nejakymi pravidlami. Takze skro sa hladaju dovody preco sa to neda nie naopak.
Mig_35
😄 😄 V bytě? Ze sedmého patra budeš pouštět prodlužku? vyjedeš nahoru výtahem a soused, co se vrací z hospody ti ji vytáhne? 😄
Reco
Keby sa velmi chcelo bytovy dom si nabijacie miesta alebo pripojky vie vo vlastnej rezii urobit, takze som narazal na ten udajny "technicky" problem s fyzikou. Ak byvam na prizemi, tak tou predlzovackou sa to riesit samozrejme v pohode da (nie ze by sa nedalo aj zo siedmeho poschodia), ale hned v prvej vete pisem, ze panelay na to aktualne stavane nie su. Len by bolo asi pekne zacat sa tym seriozne zaoberat, lebo ta doba pride a je jedno co o tom rozpravame.
99matthew99
Normalne zmyslajuci clovek ktory zije v byte na 7.poschodi asi neuvazuje nad elektromobilom. Ale vidim ze teba to stale bavi omielat dookola ako niekto pusta predlzovacku von oknom. Elektromobily su v dnesnej dobe zatial pre majetnejsich a hlavne pre ludi ktory ziju v domoch pripadne pre tych ktory maju kde nabijat. To neznamena ze sa to do buducna nemoze rozsirit aj o dalsie skupiny ludi. Nech si kazdy zvoli ci je prenho lepsie ICE alebo BEV ale hanit BEV auta tiez myslim nieje na mieste. Technologicky je Tesla uplne niekde inde a ver ci nie ale automobilkam ako Audi, MB, VW a BMW sa to ale vobec nepaci vid posledne zasadnutie akcionarov bmw par dni dozadu.
Mig_35
žiju v domě. Nechci sám sebe označovat za majetnějšího. Ale musel bych být velmi, velmi majetný, aby mi dával smysl - čistě pro moje potřeby - elektromobil. Bylo by to třetí auto v domě, určené jen a čistě pro popojíždění do centra a zpátky. Když potřebuju něco odvézt, mám dodávku. Když potřebuju někam dál dojet, mám klasický automobil. Elektromobil by prostě byl extrémně vyhraněný a stál by cca 800 tisíc nejméně.
Kdyby všichni ti manažéři, co chtějí do práce dojíždět elektromobilem, nakoupili šalinkarty, prospěli by životnímu prostředí více. Protože dojíždět do kanceláře autem za mega je podle mého zhovadilost...
Reco
A niekto to len vidi inak. Nemusis byt neviem ako majetny, akurat kazdy ma inu skladbu jazd a svojich potrieb a EV moze byt kludne jedine auto v rodine. Za poslednych 25k km bolo asi 10% jazd takych, ktore by EV nevykryl. Razim filozofiu jedneho normalneho auta v rodine, takze chcem vykryt 100%, ale keby velmi bolo treba, viem si na tu cast auto pozicat. Netvrdim, ze EV je spasa a sam ho dlho mat nebudem - vid objektivne dovody preco, ale neznamena to, ze treba nadalej verklikovat nieco co nie je pravda ci uz z jednej alebo druhej strany.
Mig_35
Ten, kdo to vidí jinak, musí mít 800 tisíc na nákup nového elektromobilu - a zároveň se smířit s tím, že dostane auto velikosti Golfa. Takže za cenu kolem miliónu dostaneš hatchback, s tím, že si občas auto musíš půjčit.
Nevím jak bych vysvětlil manželce, že máme jedno auto, elektromobil, s tím jezdím já, a ona děti odveze MHD. Není snažší za ty peníze koupit auta dvě?

Elektromobil je prostě s přivřením obou očí druhé auto do domácnosti a s takovými pořizovacími náklady jen pro velmi bohaté...
Reco
Pretoze si egoista? Neviem, neposudzujem ake mas potreby a do akej miery si vies veci planovat a neplati ziadna univerzalna pravda, akurat ty tu svoju mas a co neplati pre teba, nemoze ocividne pre nikoho.
Ja mam auto jedno (aktualne ziadne) s 3mi deckami, asi robim nieco zle, ked tak dokazeme fungovat. A ze za tie prachy co ma to aktualne na ktore cakam bude stat som uz vedel kupit auta 2 mozno aj 3. O jazdenych nehovoriac.
Mig_35
Podle prodejů elektromobilů vidím, že je nás evidentně víc.
A líbí se mi, když mi to vysvětluje někdo, kdo si objednal fosilní auto😊

Netvrdím, že elektromobil není pro nikoho. Ale rozhodně je cílových zákazníků celkem minimum...
Reco
Pretoze som si kupil to, co potrebujem a zatial take EV nie je. Problem s nabijanim je druhotny akurat, ze moje potreby su odlisne od tvojich a tie su odlisne od inych ludi. Zavisi vzdy od konkretnych podmienok.
Mig_35
Ty jsi mistr světa v alibismu😊 ano, určitě je někdo, kdo takové auto nutně potřebuje, v tom mas vlastně pravdu. Končím...
Reco
Ty si zacal o tom, ze by si si to kupil ako 3tie auto keby si bol velmi bohaty, lebo ... Ja som ti na to iba povedal, ze niekto moze mat inu optiku a znovu si to vztiahol na seba. Takze neviem v com som alibista, ked ty jednoducho nevies vidiet aj iny pohlad. Ze som si EV nekupil? No a co? Vsak treba zhodnotit konkretnu situaciu. Akurat nerozumiem, preto odporcovia EV musia argumentovat sprostostami typu - "prodluzovak ze sedmeho patra".
Mig_35
Z diskusí a lidí, kteří sem chodí a obhajují elektromobily protože jeden z nich náhodou mají, jsem ještě nepotkal nikoho, kdo by ho
- měl jako jediné auto
- vlastnil ho a neměl přitom dům
Znáš někoho, kdo provozuje elektromobil a už nemá jiné auto, kdo ho dobíjí jinde než v garáži rodinného domu?
Tak kdo si to do ***e vztahuje na sebe??????????? To auto prostě není pro normálního člověka z paneláku... tak přestaň omítal ty dementní alibistické kydy o zvážení konkrétní situace a optice...
Reco
A ty vies vobec citat a chapat pisanemu textu? Si precitaj moj prvy prispevok na ktory si reagoval a ten pred a nasledne ako sa dalej diskusia vyvijala. Ty si do toho zacal pliest somariny a potom si sa zamotal.
Mig_35
Tvůj první příspěvek je, ze kdybys chtěl, zridis si zásuvku v bytě za tři hodiny >😒]
Reco
Tak si to nabuduce precitaj cele.
Mig_35
sorry, ale bydlíš v bytě, máš fosilní auto, a vysvětluješ mi, jak je snadné a řešitelné mít elektromobil. všechno jde, blablabla. bydlím v domě, finance na elektromobil by klidně byly, po zralém uvážení mi to prostě vůbec nic nepřinese. získal bych dopravní prostředek s tím, že na jeden km by mě vyšel asi tak na sto korun. pro tyhle potřeby si kdykoliv můžu zavolat taxi...
Reco
Chapem, nie si jednoducho schopny spravne chapat reakcie.
Mig_35
Hlavně neumí reagovat na debila...
Reco
Privtres sa do debaty, vymyslis si "argumenty", nasledne sa do nich zamotas a dalej si melies svoje. Nuz, mozno mas pravdu a naozaj som reakcie na debila nezvladol. Som rad, ze si to aspon priznas 😉