Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeJaký mají Češi zájem o elektromobily? Jejich nákup zvažuje jen desetina řidičů
117 komentářů
Orm
jak budou obhájcí elektroaut argumentovat proč si elektroauta kupovat, jak je to ekonomicky výhodné, žádné lokální emise, dojezd dostačující a jak si auta doma nabíjejí ze zásuvky, jak je vše naprosto v pohodě.
Ekonomicky výhodné to zejména z krátkodobé hlediska není. Ale hlavně to není pro každého. Nicméně mě to vyhovuje. Mám k tomu ideální podmínky 😉
Když to není ekonomicky výhodné z krátkodobého hlediksa zanemná to snad, že je to výhodné z dlouhodobého hlediska ? V tom případě jak ?
Samozřejmě, že z dlouhodobého hlediska je to výhodnější než spalovák. vidím to i u mne na spalovacím autě a EV. Servisní náklady diametrálně rozdílné. Na palivo samozřejmě také. Na Dc nabíječkách nabíjím za 3 kč/kWh ( spotřeba cca 15 kWh/100 km ). Doma z FVE mne to již nestojí nic. FVE již mám přes 12 let, tak se zaplatila. Baterie v EV zatím žádná měřitelná degradace, ale stejně jednou bude jako záložní zdroj pro FVE. Tedy myslím že 20 let mi bude sloužit. Energie z přírody, tedy slunce a větru, bude vždy logickým cílem lidstva. Pokud se tak nestane, tak zde lidstvo asi dlohodobě těžko přežije 😄 . Recyklace baterií je dnes na cca 80%-85%. Benzín a naftu jen spálíme a zbyde smrad, teplo s nízkou účinností 30% - respektice 35%,.Rozvoj elektromobility bude dále snižovat ceny EV a tím urychlovat návratnost. Ale pro část obyvatelstva ( a to je moc dobře ), není jen ekonomické hledisko, to jedinné co sledují. Pěkný den
https😐/www.😜ari.cz/…sou-nesmysl.html
https😐/www.😜ari.cz/…sou-nesmysl.html
Tak u podobných kalkulací, pokud se mají dělat objektivně, je nutné počítat s časovou hodnotou peněz, vnitřním výnosovým procentem, náklady ušlé příležitosti apod. A pak se dostanete na zcela jiné úrovně návratnosti, často objektivně do "nenávratnosti" na úrovni 20 a více let, což je pak kolikrát reálná životnost dané technologie.
No výhodné není v podstatě v ničem, ale krátkozrací politici se nám je snaží natlačit z různých (ne vždy čistých) úmyslů... Omezí tě to v dojezdu, času nabíjení a hledáním nabíječky, těch 250-300kg baterek navíc, nepustíš si klimu kdy chceš atd. Velikost a prostornost auta také protože např. výše zmiňované Citigo není Scala. Navíc ta Scala se do 500tis vleze bez problémů i s kupou výbavy a slušným dojezdem (o Fábii ani nemluvím)...
Dokud nebude mít elektroauto stejné užitné vlastnosti za stejné peníze, je nesmysl o tom jen uvažovat. V současné době je to v podstatě jen "hračka" pro ty, co ho opravdu chtějí 😉
Dokud nebude mít elektroauto stejné užitné vlastnosti za stejné peníze, je nesmysl o tom jen uvažovat. V současné době je to v podstatě jen "hračka" pro ty, co ho opravdu chtějí 😉
Presně tak! Vozidlo které vlastním má dojezd 800-1000 km bez ohledu na počasí , natankuji během 2 minut a náklady na 1km do 1,50 Kč. Pokud za stejnou pořizovací cenu koupím EV se stejnými vlastnostmi a možností nabití na každé čerpací stanici napříč východní i zapadni Evropou, teprve začnu o něčem takovém uvažovat!!!
Auto se spalovacim motorem dava proste vonost. Klidne se mohu zitra rano rozhodnout, ze pojedu k mori a defacto nemusim planovat dopredu cestu. S jednou 15 - 20 minutovou prestavkou natankkuji plnou nadrz na ceste tam i zpet a nemusim ani trasu dopredu planovat.
No vidis, pro me zase volnost znamena to, ze si tu elektrinu dokazu sam vyrobit a nikdo neni schopen mi v tom nijak zabranit, nebo zregulovat. Jsem tedy nezavisly na nejake vrtochy dodavatelu a obchodniku s ropou. Ty si dokazes vyrobit naftu doma? 😒] Nevim jestli to sledujes, ale solarni panely se dnes daji poridit za uplny pakatel, v podstate se jen ceka na vyslouzile baterie z elektromobilu a uz bude provoz rodinneho domu na solarni energii ekonomicky velmi vyhodny. Pro provoz RD ti staci 8kWh baterie a ta v Tesle ma 75 - 100kWh :yes:
WinDiesel
400 prodejců a 2 CitiEVšit a mají 800 ks. Potom natlačit 1500 elektrošitů zaměstnancům a mají splněno. Svého času dealeři Pažoutu nedostali požadovaní auta dokud si neobjednali na salón 1 ks i-ONu.
Tak takhle to dělají...
Tak takhle to dělají...
adamzprahy
Troufnu si říct, že ta vypíchnutá čísla prodejů eGolfa jsou zkreslená zřejmě dotovaným operativním leasingem, který se na něj vloni objevil. Takže suma sumárum, ta čísla prodejů jsou bída, ale to tu asi nikoho nemůže překvapit...
Zvonik54
Kdo zná zákony zachování energie a způsoby, jakými se energie získává, přeměňuje a spotřebovává, tak musí pochopit, že planeta Země NIKDY NEMŮŽE MÍT na to, aby energeticky uživila všechna elektro auta, i kdyby se naráz všechna vozidla přeměnila v ekologická elektrická na celé planetě! Elektrická auta vznikla následkem zoufalství lidstva nad pomyšlením, že jednou dojde nafta a nebude čím jezdit (armáda, vlády, stavební činnost). Ventilátory a soláry ten výkon pro tolik aut a strojů nikdy nedají! A od atomu mnozí upouštějí!
To spíš nastane 3. světová jaderná válka kvůli ropě, než že by lidé, kteří vůbec nerozumí elektřině, a spotřebě a výkonu z ní, byli nuceni jezdit na baterky. - Je to naprosto slepá cesta, ale jiná neexistuje... Zažíváme reálný konec světa, který se ale strašně, strašně táhne!
To spíš nastane 3. světová jaderná válka kvůli ropě, než že by lidé, kteří vůbec nerozumí elektřině, a spotřebě a výkonu z ní, byli nuceni jezdit na baterky. - Je to naprosto slepá cesta, ale jiná neexistuje... Zažíváme reálný konec světa, který se ale strašně, strašně táhne!
>😒] Tobě luxusně vyhrává, chlapče.
E😜ort elektřiny z ČR za rok 2018: 13.9TWh (13 900 000 000kWh)
Průměrná spotřeba BEV: 17kWh/100km
Průmerný nájezd BEV: 15000km/rok
MOŽNÝ POČET ELEKTROMOBILŮ NAPÁJENÝ POUZE Z PŘEBYTKŮ ELEKTŘINY V ČR ZA ROK 2018: 5 450 980, slovy PĚT A PŮL MILIONŮ
O čem to tady golonduješ ty cvoku? 😒] 😒] 😒]
Zdroj: https😐/www.ceskenoviny.cz/…lektriny/1724211
E😜ort elektřiny z ČR za rok 2018: 13.9TWh (13 900 000 000kWh)
Průměrná spotřeba BEV: 17kWh/100km
Průmerný nájezd BEV: 15000km/rok
MOŽNÝ POČET ELEKTROMOBILŮ NAPÁJENÝ POUZE Z PŘEBYTKŮ ELEKTŘINY V ČR ZA ROK 2018: 5 450 980, slovy PĚT A PŮL MILIONŮ
O čem to tady golonduješ ty cvoku? 😒] 😒] 😒]
Zdroj: https😐/www.ceskenoviny.cz/…lektriny/1724211
Za 2 roky bude vyvoz elektriny minimalne, staci si jen pockat
Nerozumíš mi, chtěl jsem ukázat jak je spotřeba elektrických aut nicotná oproti spotřebě českého průmyslu. 5 milionů elektrických aut tu určitě ze dne na den jezdit nebude a i kdyby, tak je to tak směsně malé množství elektřiny, že jí tolik nyní vyvážime.
Je dobré si čísla dávat do kontextu a měřítek.
Je dobré si čísla dávat do kontextu a měřítek.
elektrikar
Možná kdyby udělali průzkum na téma vzdělanosti veřejnosti v oblasti BEV, to by jsme se teprve divili >😒]
Tak schválně čekám odpovědi zdejších odborníků přes elektromobilitu zvonik54, WinDiesel, ericn, Orm, RomanHor, apod.
1. Jaký je vztah mezi napětím, proudem, odporem a výkonem?
2. Co to je elektromagnetická indukce a jaké je vzájemné působení dvou magnetických polí?
3. Jak funguje elektromagnetická indukce?
4. Jak funguje indukční motor? Jaké má provozní výhody?
5. Jaký je rozdíl mezi asynchronním a synchronním motorem?
6. Jak funguje polovodičový měnič frekvence používaný v BEV?
7. Jaká je průměrná účinnost přenosové soustavy v ČR?
8. Kolik elektřiny vyrobila JE Temelín v roce 2018 a pro kolik milionů aut by to stačilo?
9. Jaký výkon přenese jeden sloup s VVN 400kV?
10. Jakému rezervovanému příkonu odpovídá běžná domovní přípojka 3x32A 400V?
11. Kolik elektřiny ČR vyvezla za rok 2018 a pro kolik milionů aut by to stačilo?
12. Kolik elektřiny je v ČR schopna vyrobit z FVE průměrná střecha rodinného domu a pro kolik desítek tisíc km by to stačilo?
Atd. Atd.
!!VÍTE O TOM ÚPLNÉ *** A TO VÁS ŠTVE!!
Tak schválně čekám odpovědi zdejších odborníků přes elektromobilitu zvonik54, WinDiesel, ericn, Orm, RomanHor, apod.
1. Jaký je vztah mezi napětím, proudem, odporem a výkonem?
2. Co to je elektromagnetická indukce a jaké je vzájemné působení dvou magnetických polí?
3. Jak funguje elektromagnetická indukce?
4. Jak funguje indukční motor? Jaké má provozní výhody?
5. Jaký je rozdíl mezi asynchronním a synchronním motorem?
6. Jak funguje polovodičový měnič frekvence používaný v BEV?
7. Jaká je průměrná účinnost přenosové soustavy v ČR?
8. Kolik elektřiny vyrobila JE Temelín v roce 2018 a pro kolik milionů aut by to stačilo?
9. Jaký výkon přenese jeden sloup s VVN 400kV?
10. Jakému rezervovanému příkonu odpovídá běžná domovní přípojka 3x32A 400V?
11. Kolik elektřiny ČR vyvezla za rok 2018 a pro kolik milionů aut by to stačilo?
12. Kolik elektřiny je v ČR schopna vyrobit z FVE průměrná střecha rodinného domu a pro kolik desítek tisíc km by to stačilo?
Atd. Atd.
!!VÍTE O TOM ÚPLNÉ *** A TO VÁS ŠTVE!!
ty woe ty jsi ale pěknej wůl !!! :-!
Výborná odpověď, přesně jak jsem predikoval. Takže první odborník WinDiesel zná odpověď na 0 otázek z 12. Teď vypadáš jako totální pitomec a ještě k tomu zdiskreditovaný 😁
Ty nejseš vůbec elektrikář, Ty jseš normální tuctový dráteník a navíc inženiééér, co vymýšlí ,,nové moderní rozvody" do bytů a pak to všude hoří, jakmile mamá doma zapne rychlovarnou konvici s 2,5 kW. A elektro automobil má těch kW o dost více!
Milý elektrikářu,
99% lidí neví 99% technicky důležitých věcí o 99% předmětů, které je obklopují, protože to venkoncem k ničemu nepotřebují.
Technický vývoj většiny věcí, které denně využíváme, směruje ku ... dejme tomu ku statutu spotřebního zboží (á la black-box) , které statisticky běžný člověk používá, aniž by nezbytně musel znát všechny technické detaily a finesy jeho funkce.
Pro běžného uživatele automobilu (bez ohledu na technologii jeho pohonu) jsou důležité priority jako😒br /> - pohotovost vozidla ke startu
- spolehlivost + cena a dostupnost nezbytného servisu
- jízdní dosah
- komfort, bezpečnost,
- cenová dostupnost
- snadnost a rychlost dočerpání spotřebované nergie
- a zopár dalších věcí
A ve většině z těchto charakteristik jsou elektromobily (byť mají historii o nějakých 50 či více let delší, nežli automobily se spalovacím motorem) pro NAPROSTOU VĚTŠINU POPULACE NAPROSTO NEKONKURENCESCHOPNÉ.
Takže je sice hezké, jak jsi se tu krásně vyprsil, co všechno (prý) umíš a co všechno jsi (prý) studoval a (snad i) vystudoval, ale na faktu, že elektromobily (byť k nim, jak se zdá, planeš láskou skutečně enormní) jsou pro rozhodující většinu populace (možná skutečně i těch 99😖 naprosto k prdu, nezměníš ani ono příslovečné Ň.
Ale dovol, abych Ti odpověděl ve Tvém vlastním stylu
Možná umíš spočítat rezervovaný úkon polovodičové střechy synchronně asynchronního indukčně redukčního magnetického rezonančního pole i s tamo stojícím nerezonančním traktorem, ale znalosti, kterými se zde TAK pyšníš, většině automobilistů to neleží ani u ***e.
Proudí Tebou vysoké napětí přitažlivosti k předmětu Tvého zájmu a zalykáš se odporem k ostatním lidem, kteří mají jiné priority a praktičtější náhled na svět.
!! CHTĚL BYS NA SÍLU ZMĚNIT SVĚT A JE TI TO ÚPLNĚ K HOVNU A TO TĚ ŠTVE!!
Buď zdráv!
😄 😄 😄 😄
99% lidí neví 99% technicky důležitých věcí o 99% předmětů, které je obklopují, protože to venkoncem k ničemu nepotřebují.
Technický vývoj většiny věcí, které denně využíváme, směruje ku ... dejme tomu ku statutu spotřebního zboží (á la black-box) , které statisticky běžný člověk používá, aniž by nezbytně musel znát všechny technické detaily a finesy jeho funkce.
Pro běžného uživatele automobilu (bez ohledu na technologii jeho pohonu) jsou důležité priority jako😒br /> - pohotovost vozidla ke startu
- spolehlivost + cena a dostupnost nezbytného servisu
- jízdní dosah
- komfort, bezpečnost,
- cenová dostupnost
- snadnost a rychlost dočerpání spotřebované nergie
- a zopár dalších věcí
A ve většině z těchto charakteristik jsou elektromobily (byť mají historii o nějakých 50 či více let delší, nežli automobily se spalovacím motorem) pro NAPROSTOU VĚTŠINU POPULACE NAPROSTO NEKONKURENCESCHOPNÉ.
Takže je sice hezké, jak jsi se tu krásně vyprsil, co všechno (prý) umíš a co všechno jsi (prý) studoval a (snad i) vystudoval, ale na faktu, že elektromobily (byť k nim, jak se zdá, planeš láskou skutečně enormní) jsou pro rozhodující většinu populace (možná skutečně i těch 99😖 naprosto k prdu, nezměníš ani ono příslovečné Ň.
Ale dovol, abych Ti odpověděl ve Tvém vlastním stylu
Možná umíš spočítat rezervovaný úkon polovodičové střechy synchronně asynchronního indukčně redukčního magnetického rezonančního pole i s tamo stojícím nerezonančním traktorem, ale znalosti, kterými se zde TAK pyšníš, většině automobilistů to neleží ani u ***e.
Proudí Tebou vysoké napětí přitažlivosti k předmětu Tvého zájmu a zalykáš se odporem k ostatním lidem, kteří mají jiné priority a praktičtější náhled na svět.
!! CHTĚL BYS NA SÍLU ZMĚNIT SVĚT A JE TI TO ÚPLNĚ K HOVNU A TO TĚ ŠTVE!!
Buď zdráv!
😄 😄 😄 😄
Tak vidíš, že jsi na to přišel. Tím pádem přestaň rozdávat moudra na toto téma, když neznáš zcela základní fakta o technologii elektromobilů. Asi logicky nemůžeš odpovídat na otázky
- pohotovost vozidla ke startu
- spolehlivost + cena a dostupnost nezbytného servisu
- jízdní dosah
- komfort, bezpečnost,
- cenová dostupnost
- snadnost a rychlost dočerpání spotřebované nergie
- a zopár dalších věcí
!!TĚŽKO NA TO ODPOVÍŠ, KDYŽ O TOM VÍŠ TOTÁLNÍ ***!! 😒]
Co se týče změny světa, tak to jsem úplně v klidu 😒] . Česká republika je to poslední místo, kde by někdy někdo o nečem rozhodoval v globálním kontextu 😒] . Pokud jsi si toho nevšiml, tak my se v podstatě jenom vezem na káře, kterou tlačí úplně jiné národy. Teď se nebavím o výzkumu a akademicích v ČR, ale o politické reprezentaci.
- pohotovost vozidla ke startu
- spolehlivost + cena a dostupnost nezbytného servisu
- jízdní dosah
- komfort, bezpečnost,
- cenová dostupnost
- snadnost a rychlost dočerpání spotřebované nergie
- a zopár dalších věcí
!!TĚŽKO NA TO ODPOVÍŠ, KDYŽ O TOM VÍŠ TOTÁLNÍ ***!! 😒]
Co se týče změny světa, tak to jsem úplně v klidu 😒] . Česká republika je to poslední místo, kde by někdy někdo o nečem rozhodoval v globálním kontextu 😒] . Pokud jsi si toho nevšiml, tak my se v podstatě jenom vezem na káře, kterou tlačí úplně jiné národy. Teď se nebavím o výzkumu a akademicích v ČR, ale o politické reprezentaci.
JJ, příteli elektrikářu,
krásně splňuješ "novočeský" výklad zkratky MBA
Mladej
Blbej
Agresivní
- pohotovost vozidla ke startu - dejme tomu sovnatelná s vozy se spalovacím motorem
- spolehlivost (logicky vyšší) + cena (nedokážu posoudit, ale měla by být nižší) a dostupnost nezbytného servisu (tam to bude asi dost na prd)
- jízdní dosah - zoufalý
- komfort, bezpečnost - o poznání nižší
- cenová dostupnost - tragická
- snadnost a rychlost dočerpání spotřebované energie - pro běžné používání neakceptovatelná
- a zopár dalších věcí
(srovnávám auta stejné velikosti, bez ohledu na způsob pohonu)
Á propos - člověk nemusíbýt šéfkuchař, aby poznal, že ten oběd není k žrádlu 😄
No nic, užij si svého elektrorobertka - a buďtež spolu šťastni až do konce vašich dní 😄 😄 😄
krásně splňuješ "novočeský" výklad zkratky MBA
Mladej
Blbej
Agresivní
- pohotovost vozidla ke startu - dejme tomu sovnatelná s vozy se spalovacím motorem
- spolehlivost (logicky vyšší) + cena (nedokážu posoudit, ale měla by být nižší) a dostupnost nezbytného servisu (tam to bude asi dost na prd)
- jízdní dosah - zoufalý
- komfort, bezpečnost - o poznání nižší
- cenová dostupnost - tragická
- snadnost a rychlost dočerpání spotřebované energie - pro běžné používání neakceptovatelná
- a zopár dalších věcí
(srovnávám auta stejné velikosti, bez ohledu na způsob pohonu)
Á propos - člověk nemusíbýt šéfkuchař, aby poznal, že ten oběd není k žrádlu 😄
No nic, užij si svého elektrorobertka - a buďtež spolu šťastni až do konce vašich dní 😄 😄 😄
Na ty otázky odpověď neznám a vůbec mi to nebrání k tomu abych věděl, že😒br />
- elektromobily jsou drahé jako nové a není to o nic lepší ani u ojetých
- pokud nebydlím v rodinném domě, nemám jak dobíjet
- dojezd a doba tankování je prostě mizerná
čekám jenom oblíbený argument, že na větší vzdálenosti se lítá - jak jinak- na fosilní palivo😊
- pokud nebydlím v rodinném domě, nemám jak dobíjet
- dojezd a doba tankování je prostě mizerná
čekám jenom oblíbený argument, že na větší vzdálenosti se lítá - jak jinak- na fosilní palivo😊
Oblíbený argument je takový, že když někdo o nečem ví totální ***, tak by se k tomu neměl veřejně vyjadřovat, aby pak nebyl za pitomce. To je tvůj případ.
Nebuď vulgární a zkus mi odpovědět na tyhle tři základní argumenty. nebo se budeme trumfovat ve vulgaritách?
Vsadíme se, že z něho (okrem vulgarit a fach***ických canců) nevypadne nic, co by se byť i jen VELMI vzdáleně dalo považovat za argument? 😉
Mně se vždycky líbí, jak někdo vychrlí trumfy o tom, že třeba Tesla se dokáže sama vyhřát nebo vyklimatizovat, má autopilota atd.
To je jako kdybys mi chválil ženskou, že umí nazpaměť Platónovy spisy, stojku na hlavě a bůhví co ještě, ale mít sex smí jednou za měsíc a vaří jen o víkendu...
To je jako kdybys mi chválil ženskou, že umí nazpaměť Platónovy spisy, stojku na hlavě a bůhví co ještě, ale mít sex smí jednou za měsíc a vaří jen o víkendu...
Když bych to vzal racionálně a utilitaristicky, tak PRO MNE OSOBNĚ se taková Tesla S (jako samotné auto ) po technické stránce už blíží hranici toho, co by "běžný" člověk mohl brát jako použitelné auto😒br />
Pozitiva😒br /> - design - je to prostě krásné auto
- rozměry - dostatečně velké i pro 4-5 lidí a odpovídající počet bordelu v kufru
- spolehlivost - málo platné, elektromotor by měl být vždy blbuvzdornější a "méně citlivý" na poruchy, nežli motor spalovací. (S baterií a nádrží je to jakso... právě naopak)
- provozní náklady - cena "tankování" je zatím uspokojivě nízká, servisní náklady by měly být taky ... skrovné
- dojezd - v reálu se člověk na těch +- 350, možná i 400 km dostane, i když nejezdí ouplně katolicky a fakt asi málo kdo jede víc, jak 400 km v jednom kuse
- aktivní bezpečnost - akcelerace a decelerace je patrně o poznání lepší, než u "klasických" vozů
- a jistě jich bude i zopár dalších
Negativa😒br /> - pořizovací cena - pro statisticky běžného člověka zcela nedostupná
- servisní zázemí - zatím tragicky řídké (nejbližší je snad v Německu a Vídni, v Praze by snad mělo taky cosi vzniknout), ale to se dá relativně rychle vybudovat
- rychlost nabíjení - v porovnání s vozy se spalovacím motorem VELMI nízká - a ta se už moc nezmění, dokud někdo nevymyslí, jak stávající fyzikální zákony prolomit nebo alespoň obejít
- surovinová zásoba pro baterie - co se tak člověk běžně dozví, tak surovny pro baterie by měly vyčerpat do nějkých 30 let (IMHO, totéž se posledních 50 let tvrdí o zásobách ropy 😁 )
- infrastruktura pro nabíjení - pro potřeby (politicky protlačované) masové elektrifikace dopravy prakticky neexistující
............................................
Takže souhlas - baba krásná, umí citovat Platóna, dokáže stát na bradavkách - ale ZATÍM vaří jednou za kvartál a sex s ní (jakkoli hezký) je půl hodinky za rok
Pozitiva😒br /> - design - je to prostě krásné auto
- rozměry - dostatečně velké i pro 4-5 lidí a odpovídající počet bordelu v kufru
- spolehlivost - málo platné, elektromotor by měl být vždy blbuvzdornější a "méně citlivý" na poruchy, nežli motor spalovací. (S baterií a nádrží je to jakso... právě naopak)
- provozní náklady - cena "tankování" je zatím uspokojivě nízká, servisní náklady by měly být taky ... skrovné
- dojezd - v reálu se člověk na těch +- 350, možná i 400 km dostane, i když nejezdí ouplně katolicky a fakt asi málo kdo jede víc, jak 400 km v jednom kuse
- aktivní bezpečnost - akcelerace a decelerace je patrně o poznání lepší, než u "klasických" vozů
- a jistě jich bude i zopár dalších
Negativa😒br /> - pořizovací cena - pro statisticky běžného člověka zcela nedostupná
- servisní zázemí - zatím tragicky řídké (nejbližší je snad v Německu a Vídni, v Praze by snad mělo taky cosi vzniknout), ale to se dá relativně rychle vybudovat
- rychlost nabíjení - v porovnání s vozy se spalovacím motorem VELMI nízká - a ta se už moc nezmění, dokud někdo nevymyslí, jak stávající fyzikální zákony prolomit nebo alespoň obejít
- surovinová zásoba pro baterie - co se tak člověk běžně dozví, tak surovny pro baterie by měly vyčerpat do nějkých 30 let (IMHO, totéž se posledních 50 let tvrdí o zásobách ropy 😁 )
- infrastruktura pro nabíjení - pro potřeby (politicky protlačované) masové elektrifikace dopravy prakticky neexistující
............................................
Takže souhlas - baba krásná, umí citovat Platóna, dokáže stát na bradavkách - ale ZATÍM vaří jednou za kvartál a sex s ní (jakkoli hezký) je půl hodinky za rok
Ivo Pavera
Spíše bych udělal průzkum skutečných znalostí Čechů o elektromobilitě. Někdy se nestačím divit, jaké bláboly, přetištěné novinami jsou lidé ochotni vydávat za realitu... 😒
Knecke1
Když pominu ekologii, tak čistě prakticky. Měla by to být auta hlavně do měst. Jenže kdo ve městech parkuje v garážích s vlastní zásuvkou? To všichni vyhodí prodlužováky s oken? Nebo si budou muset k elektroautu koupit ještě RD 😊 a to se vyplatí...😊
Ta "vlastní zásuvka" v garáži tak nějak nestačí, je potřeba mít silový přívod elektřiny, když chcete časy nabití baterie elektromobilu kolem jedné hodiny. I tak jde spíš o nouzové rychlonabíjení, bateriím to (dost výrazně) škodí. Z klasické zásuvky (typicky z 230V v paneláku) budete nabíjet podstatně déle, fyzika se očůrat nedá.
--
Představte si, že ve firmě, kde pracujete, dostanete za úkol hned teď (hlavně dneska!) dojet z Prahy do Brna (nebo opačně, pro Brňáka, do Prahy), zachránit nějaký "projekt". Za trest vyfasujete, místo obvyklé Oktávky TDI, elektropříšerku. Služební auta jezdí ve dne, v noci, i o víkendech a zásadně je kolega předává ve stavu s prázdnou nádrží, u elektroauta tedy s totálně vybitou baterií. Budete muset nejméně hodinu nabíjet, ovšem ne do "plné", to byste (nervozita šéfa, kterého štvete už jen svojí přítomností, se stupňuje s každou vteřinou) nezvládli. Tak aspoň na dojetí k nejbližší nabíječce. Tam dojedete na jentaktak. Před vámi tam stojí dalších 5 - 6 nešťastníků a každý by potřeboval 1-2 hodiny nabíjet, aby dojel aspoň půlku cesty. A to samé minimálně po cestě ještě jednou. Spíš bych řekl, že ten den do Brna (Prahy) nedojedete.
--
Představte si, že ve firmě, kde pracujete, dostanete za úkol hned teď (hlavně dneska!) dojet z Prahy do Brna (nebo opačně, pro Brňáka, do Prahy), zachránit nějaký "projekt". Za trest vyfasujete, místo obvyklé Oktávky TDI, elektropříšerku. Služební auta jezdí ve dne, v noci, i o víkendech a zásadně je kolega předává ve stavu s prázdnou nádrží, u elektroauta tedy s totálně vybitou baterií. Budete muset nejméně hodinu nabíjet, ovšem ne do "plné", to byste (nervozita šéfa, kterého štvete už jen svojí přítomností, se stupňuje s každou vteřinou) nezvládli. Tak aspoň na dojetí k nejbližší nabíječce. Tam dojedete na jentaktak. Před vámi tam stojí dalších 5 - 6 nešťastníků a každý by potřeboval 1-2 hodiny nabíjet, aby dojel aspoň půlku cesty. A to samé minimálně po cestě ještě jednou. Spíš bych řekl, že ten den do Brna (Prahy) nedojedete.
Panelaky na to urcene este nie su, ale keby som velmi chcel, tak 3x20A zasuvku si kludne spravim v byte aj hned. A za 3 hodiny mam nabitych 40kWh prakticky z nuly a to este pri beznom fungovani domacnosti. Pricom domov asi tazko dojdes s prazdnou kapacitou, to by si musel ist dlhu vzdialenost, ktora ti vybila bateriu takmer na nulu a hned "potrebujes" ist znovu niekam daleko. Vo firme sa to da vyriesit nejakymi pravidlami. Takze skro sa hladaju dovody preco sa to neda nie naopak.
😄 😄 V bytě? Ze sedmého patra budeš pouštět prodlužku? vyjedeš nahoru výtahem a soused, co se vrací z hospody ti ji vytáhne? 😄
Keby sa velmi chcelo bytovy dom si nabijacie miesta alebo pripojky vie vo vlastnej rezii urobit, takze som narazal na ten udajny "technicky" problem s fyzikou. Ak byvam na prizemi, tak tou predlzovackou sa to riesit samozrejme v pohode da (nie ze by sa nedalo aj zo siedmeho poschodia), ale hned v prvej vete pisem, ze panelay na to aktualne stavane nie su. Len by bolo asi pekne zacat sa tym seriozne zaoberat, lebo ta doba pride a je jedno co o tom rozpravame.
Normalne zmyslajuci clovek ktory zije v byte na 7.poschodi asi neuvazuje nad elektromobilom. Ale vidim ze teba to stale bavi omielat dookola ako niekto pusta predlzovacku von oknom. Elektromobily su v dnesnej dobe zatial pre majetnejsich a hlavne pre ludi ktory ziju v domoch pripadne pre tych ktory maju kde nabijat. To neznamena ze sa to do buducna nemoze rozsirit aj o dalsie skupiny ludi. Nech si kazdy zvoli ci je prenho lepsie ICE alebo BEV ale hanit BEV auta tiez myslim nieje na mieste. Technologicky je Tesla uplne niekde inde a ver ci nie ale automobilkam ako Audi, MB, VW a BMW sa to ale vobec nepaci vid posledne zasadnutie akcionarov bmw par dni dozadu.
žiju v domě. Nechci sám sebe označovat za majetnějšího. Ale musel bych být velmi, velmi majetný, aby mi dával smysl - čistě pro moje potřeby - elektromobil. Bylo by to třetí auto v domě, určené jen a čistě pro popojíždění do centra a zpátky. Když potřebuju něco odvézt, mám dodávku. Když potřebuju někam dál dojet, mám klasický automobil. Elektromobil by prostě byl extrémně vyhraněný a stál by cca 800 tisíc nejméně.
Kdyby všichni ti manažéři, co chtějí do práce dojíždět elektromobilem, nakoupili šalinkarty, prospěli by životnímu prostředí více. Protože dojíždět do kanceláře autem za mega je podle mého zhovadilost...
Kdyby všichni ti manažéři, co chtějí do práce dojíždět elektromobilem, nakoupili šalinkarty, prospěli by životnímu prostředí více. Protože dojíždět do kanceláře autem za mega je podle mého zhovadilost...
A niekto to len vidi inak. Nemusis byt neviem ako majetny, akurat kazdy ma inu skladbu jazd a svojich potrieb a EV moze byt kludne jedine auto v rodine. Za poslednych 25k km bolo asi 10% jazd takych, ktore by EV nevykryl. Razim filozofiu jedneho normalneho auta v rodine, takze chcem vykryt 100%, ale keby velmi bolo treba, viem si na tu cast auto pozicat. Netvrdim, ze EV je spasa a sam ho dlho mat nebudem - vid objektivne dovody preco, ale neznamena to, ze treba nadalej verklikovat nieco co nie je pravda ci uz z jednej alebo druhej strany.
Ten, kdo to vidí jinak, musí mít 800 tisíc na nákup nového elektromobilu - a zároveň se smířit s tím, že dostane auto velikosti Golfa. Takže za cenu kolem miliónu dostaneš hatchback, s tím, že si občas auto musíš půjčit.
Nevím jak bych vysvětlil manželce, že máme jedno auto, elektromobil, s tím jezdím já, a ona děti odveze MHD. Není snažší za ty peníze koupit auta dvě?
Elektromobil je prostě s přivřením obou očí druhé auto do domácnosti a s takovými pořizovacími náklady jen pro velmi bohaté...
Nevím jak bych vysvětlil manželce, že máme jedno auto, elektromobil, s tím jezdím já, a ona děti odveze MHD. Není snažší za ty peníze koupit auta dvě?
Elektromobil je prostě s přivřením obou očí druhé auto do domácnosti a s takovými pořizovacími náklady jen pro velmi bohaté...
Pretoze si egoista? Neviem, neposudzujem ake mas potreby a do akej miery si vies veci planovat a neplati ziadna univerzalna pravda, akurat ty tu svoju mas a co neplati pre teba, nemoze ocividne pre nikoho.
Ja mam auto jedno (aktualne ziadne) s 3mi deckami, asi robim nieco zle, ked tak dokazeme fungovat. A ze za tie prachy co ma to aktualne na ktore cakam bude stat som uz vedel kupit auta 2 mozno aj 3. O jazdenych nehovoriac.
Ja mam auto jedno (aktualne ziadne) s 3mi deckami, asi robim nieco zle, ked tak dokazeme fungovat. A ze za tie prachy co ma to aktualne na ktore cakam bude stat som uz vedel kupit auta 2 mozno aj 3. O jazdenych nehovoriac.
Podle prodejů elektromobilů vidím, že je nás evidentně víc.
A líbí se mi, když mi to vysvětluje někdo, kdo si objednal fosilní auto😊
Netvrdím, že elektromobil není pro nikoho. Ale rozhodně je cílových zákazníků celkem minimum...
A líbí se mi, když mi to vysvětluje někdo, kdo si objednal fosilní auto😊
Netvrdím, že elektromobil není pro nikoho. Ale rozhodně je cílových zákazníků celkem minimum...
Pretoze som si kupil to, co potrebujem a zatial take EV nie je. Problem s nabijanim je druhotny akurat, ze moje potreby su odlisne od tvojich a tie su odlisne od inych ludi. Zavisi vzdy od konkretnych podmienok.
Ty jsi mistr světa v alibismu😊 ano, určitě je někdo, kdo takové auto nutně potřebuje, v tom mas vlastně pravdu. Končím...
Ty si zacal o tom, ze by si si to kupil ako 3tie auto keby si bol velmi bohaty, lebo ... Ja som ti na to iba povedal, ze niekto moze mat inu optiku a znovu si to vztiahol na seba. Takze neviem v com som alibista, ked ty jednoducho nevies vidiet aj iny pohlad. Ze som si EV nekupil? No a co? Vsak treba zhodnotit konkretnu situaciu. Akurat nerozumiem, preto odporcovia EV musia argumentovat sprostostami typu - "prodluzovak ze sedmeho patra".
Z diskusí a lidí, kteří sem chodí a obhajují elektromobily protože jeden z nich náhodou mají, jsem ještě nepotkal nikoho, kdo by ho
- měl jako jediné auto
- vlastnil ho a neměl přitom dům
Znáš někoho, kdo provozuje elektromobil a už nemá jiné auto, kdo ho dobíjí jinde než v garáži rodinného domu?
Tak kdo si to do ***e vztahuje na sebe??????????? To auto prostě není pro normálního člověka z paneláku... tak přestaň omítal ty dementní alibistické kydy o zvážení konkrétní situace a optice...
- měl jako jediné auto
- vlastnil ho a neměl přitom dům
Znáš někoho, kdo provozuje elektromobil a už nemá jiné auto, kdo ho dobíjí jinde než v garáži rodinného domu?
Tak kdo si to do ***e vztahuje na sebe??????????? To auto prostě není pro normálního člověka z paneláku... tak přestaň omítal ty dementní alibistické kydy o zvážení konkrétní situace a optice...
A ty vies vobec citat a chapat pisanemu textu? Si precitaj moj prvy prispevok na ktory si reagoval a ten pred a nasledne ako sa dalej diskusia vyvijala. Ty si do toho zacal pliest somariny a potom si sa zamotal.
Tvůj první příspěvek je, ze kdybys chtěl, zridis si zásuvku v bytě za tři hodiny >😒]
Tak si to nabuduce precitaj cele.
sorry, ale bydlíš v bytě, máš fosilní auto, a vysvětluješ mi, jak je snadné a řešitelné mít elektromobil. všechno jde, blablabla. bydlím v domě, finance na elektromobil by klidně byly, po zralém uvážení mi to prostě vůbec nic nepřinese. získal bych dopravní prostředek s tím, že na jeden km by mě vyšel asi tak na sto korun. pro tyhle potřeby si kdykoliv můžu zavolat taxi...
Chapem, nie si jednoducho schopny spravne chapat reakcie.
- rovněž by bylo zajímavé zjistit, jaké vzdělání (ne úroveň ale spíše obor - směr) mají Ti co by si emobil chtěli koupit. Troufám si tvrdit, že většina z nich má humanitní (a nebo taky žádné) vzdělání, protože většina kvalifikovaných techniků by si dnes elektromobil jako hlavní auto do rodiny nikdy nekoupila, protože jsou si plně vědomi spousty nedostatků, které tento druh pohonu v současné době má a v nejbližší budoucnosti i mít bude (dojezd, samovybíjení, dlouhé nabíjení, mizerné topení, životnost aku.)
https😐/www.😜ari.cz/…sou-nesmysl.html
Ted musíš vyrobit baterie, takže opěty vytěžit suroviny, zpracovat a vyrobit.
Ted musíš vybudovat infrastrukturu pro dobíjení a posílení distribuční sítě, takže další těžba surovin, zpracování atd
Ve finálen na jedno EV auto vypustíš do vzduchu tolik škodlivin, kolik udělá několik set tisíc aut již vyrobených s infrastrukturou již postavenou 😄
Auta vyrobená, rafinerie, ropovody postavené, čerpací stanice jakbysmet.
Takže jen vytězíš ropu, dopravíš jí trubkou do rafinerky a zpracuješ. Takže potřebuje akorát elektriku na výrobu, kterou máš z jaderných elektráren. 😄
průšvih vpravdě KOLOSÁLNÍ spočívá v tom, že i kdyby se celá Evropská Unije nebo i celý rozvinutý svět mávnutím kouzelného proutku od zítřka přepnuly na čistě elektrickou trakci, tak to celosvětovému klimatu bude celkem egál, protože HLAVNÍ a NEJVĚTŠÍ "znečišťovatelé" se nacházejí jinde a nějaký "boj s klimatickými změnami" je jim kompletně u ***e
V roce 1950 žilo v Africe cca 230 milionů obyvatel
1975: 417 milionů
2000: 814 milionů
2010: 1.044 milionů
2015: 1.186 milionů
k 1/1/2019 to bylo už 1.293 milionů
a k dnešnímu dni ráno to bylo 1.303 milionů
Jenom za letošní rok (necelých 5 měsíců) činil přirozený přírůstek africké populace více než 12 milionů obyvatel.
Pokud bychom už připustili relevantnost PŘEDPOKLADU, že lidská činnost může nějak výrazněji ovlivnit globální klima, musel by se řešit ZEJMÉNA tento problém.
Ale to je neprůchozí, protože politická korektnost.
A tak my (rozvinuté státy) budeme sami sebe omezovat a škrtit - aby to, oč my emise snížíme za rok, dohnaly nerozvinuté státy během pár dní...
Jsem zvědav, jak dlouho Ti ta jedna dráha vydrží čistá 😉
Abychom si rozuměli, elektrická trakce pro pohyb uvnitř velkého města (za předpokladu rozumného provedení) přináší nezpochybnitelně daleko více výhod nežli negativ. O TOM mezi námi není sporu. Ale způsob, jakým je elektromobilita "na sílu aj na moc" pod různými záminkami protlačována posledních cca 15 let, je prostě KRAVINA na eNtou,přičemž N v oboru reálných čísel dosahuje VELMI vysokých hodnot
Elektromobilita se prosazuje hlavně proto, "žeabyzme znížili emise teho škodlivého CO2 a abi na globální oteplování neumřeli lední medvídci"
* o kolik by se snížily emise CO2, kdyby EU státy nahradily dejme tomu 20% silniční dopravy elektromobilitou?
* kolik by "celá ta sranda" stála?
* kde a komu se vezmou peníze na profinancování?
* kolik CO2 vychrlí do atmosféry 100 milionů Afričanů (což je jenom přirozený přírůstek populace Afriky az poslední pouhé 4 roky) JENOM tím, že dýchají, jedí a prdí? O nárůstu nejrůznějších emisí z "primitivní" industrialiazce ani nemluvě?
Když Ti přetéká vana a nedá se vytahnout špunt, tak NAPŘED musíš zavřít přítok vody - a teprve POTOM začít vynášet vodu pryč a vytírat podlahu, ne naopak 😉
A opravdu nevím proč si močit do vlastního bazénu = smrdět jedovatým smradem z aut přímo do svých plic.
Třeba tady je pěkné srovnání: https😐/dk.upce.cz/…ktiv_JN_2010.pdf;jsessionid=074D588B8561EA0AE9674F78F8AA7B09?sequence=1
Vysledek nijak drtivý.
Naopak je vidět, jak mizerně je na tom spalovák. Ele auto jede za 17kWh na 100km a spalovák jen na výrobu paliva 7kWh spotřebuje.
Spojka - půlka aut sou dneska automaty, takže není
Altík sem neměnil na ani jednom z aut co sem měl
startér taky ne
to samý výfuk, kvalitní vydrží dneska kolem 7-10 let. Samozřejmě nesmí to být polský noname za 2 litry.
DPF a ADblue je záležitost nejnovější dieslů.....
Takže ti zbejvá akorát olej no.
Automat při slušném zacházebním a pravidelné výměně ATF a filtru vydrží cca 250 000 km 😄 Někdy i víc, pak jde udělat repase....
Elektromobil může jezdit na "palivo" ze slunce, ale na výrobu a skladování tohoto "paliva" potřebuješ hardware (panely + baterie), které se často (jako celek nebo alespoň jejich surovinový základ) vyrábějí či recyklují v zemích krajně pochybné pověsti, ležících klidně i na opačné straně zeměkoule
Benzínové motory (po nepatrných úpravách) schroustají i etanol, takže si palivo můžeš sám vydestilovat v přístěnku za kůlnou (záměrně přeháním 😁)
Nakonec za první republiky dokonce i vojenská letadla používala jako palivo směs Bi-Bo-Li (benzín - Benzol - Líh) a to PRÁVĚ PROTO, aby byly vojenské síly soběstačené s palivem.
Pokud se nepletu, značná část (možná i většina) benzínových aut v jižní Amrice má motory uzpůsobeny pro spalování benzínu, Eetanolu (E85) nebo jejich směsi ve vcelku jakémkoli poměru
Věci jsou bohužel jen málokdy TAK jednoznačné, jak by si přáli jejich FANATIČTÍ uctívači či zavrhovači
Suroviny na výrobu EV z Ruska nejsou? Norilsk Nickel, neznáš vid - největší producent niklu, platiny, kobaltu, mědi..... 😄
Další suroviny z pochybné číny, zbytku asie či afriky vid.
Jinak ještě k CO2 - tolik kolik ho produkuje Sibiř tím, že jí nelegálěn drancují čínské firmy, kácí lesy a oteplující premafrost a bažíny vypouští tolik Co2, kolid udělá tak 5 milionů aut. Nikdo to neřeší, to smaé jako kácení v jižní a altinské americe a africe, to už sme někde na 10-15 milionech aut.A to co dondeádvna pouště do řek a ovdzuší čína, to sme byli tehdá na 30-50 milionech aut 😄 😉
Taky to nikdo neřešil
Stějně tak baterie - jednou se vyrobí a pak už jen desítky let slouží + ji lze recyklovat a získavat z ní zpět surovinu.
Je pravdou, že lidé "mladších věkových skupin" nejsou často zatíženi NĚKTERÝMI předsudky (zato mají předsudky jiné) a začasté platí i to, že nejsou zatíženi NEJEN předsudky, ale ani dlouhodobými relevantními zkušenostmi
Mládí (nebo stáří, o středním věku ani nemluvě) SAMO O SOBĚ není jednoznačnou výhodou či nevýhodou, ba (až na nepatrné výjimky) ani postačující kvalifikací pro cokoliv 😁
Pokud něco takového do budoucna tak spíš palivové články, tedy vodík.
Takže to vyšší vzdělání můžeme vyloučit.
Elektromobil jsem si koupil po prostudování datasheetů, technických studií a definitivně mě přesvědčily tyto videa z výroby, kde je vše zachyceno do posledního šroubku. Nejlepší rozhodnutí, jaké jsem mohl udělat. Jezdím 98% jízd elektrem a nic jiného už nechci, náklady na servis po ujetí cca 50 tisíc km mám 7000Kč, náklady na palivo 18000Kč. Baterie má po 5 letech a 82 tisících km stále přes 90% kapacity. Prostě dokonalost. Ale to zdejší chytrolíni, kteří v BEV ani neseděli, nedejbože aby o tom něco reálně věděli, nikdy nepochopí.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Me se EV libi, ale davat pul mega za Citigo je holy nesmysl a timto zpusobem okradat vlastni rodinu nebudu.
Až se například BMW i3 dostane ojeté na 150 000Kč, tak to pořád pro spoustu lidí bude úplně zlaté auto s obrovskou užitnou hodnotou.
https😐/insideevs.com/…iveries-q2-2019/
A pokud jsi to nezachytil, mluvil jsem o ojetých Teslách. Akcie padají a ty jsi možná neslyšel o probíhajìcí obchodní válce mezi USA a Čínou.
Poctivě udělané auto nemá problém tak dlouhou dobu jezdit totiž, pokud nepočítáme motor a převodovku. Viz kuba, rusko a další země kde dodnes ajezdí auta z 40-60 let a fungují výborně 😄 😄