Neni pravda. Podle velikosti trhu je pro BMW stale nejzasadnejsi Evropa. Konkretne pak za rok 2018 prodeje BMW vypadaji takhle:
Evropa: 1,097,654 (z toho jen samotne Nemecko 319,134, VB treba 237,895, spolu s Francii pak jen tyhle 3 staty prekonavaji Cinu)
Cina: 639,953
USA: 354,698
europa je samozrejme nadalej prioritny trh pre bmw ako celok.. ale konkretne X7 ma jasny ciel.. cina pripadne usa ... suhlas v tomto teda s white label ... ono nie kazdy model je uz aj v bmw vyslovene pre europu robeny pretoze casy sa uz menia a europske znacky uz musia mysliet aj na ine trhy ako ten domaci ... a rovnako niekdajsi model R od medu bedu to bola tiez taka uz kusisko amerika ...
X7 bude mat v eu minimalne predaje.. odhadujem tak 7-8 tisic kusov rocne aj to uz asi prehanam hodne ... v cine to ale kludne moze byt aj trojnasobok s tymto face-om aj s tymito pompeznymi rozmermi :-) ...
PS: len pre orientacu taka X6 predala v r 2018 v eu "len" okolo 9 500 aut ( co je to voci takemu tigimu ze jo .. nic ) .... a tento segment drahych velkych SUV uz posledne dva tri roky pada ku dnu v eu docela prudko ked si vsimnes tabulky... takze sam som zvedavy ake predaje bude mat X7 v eu a ake v cine.. ale mam celkom jasnu predstavu kde to bude mat vacsi uspech... a ani oci nemusim zmurit a vidim to ako na dlani ako to bude :-)
Diskutujeme pod X1, bavime se o X7 z nejakeho duvodu co mi unika?
Kazdopadne z celkovych prodeju BMW tvori SUV 37%. Ano, jiste, je to segment co neustale roste, ale zrovna u BMW je jasne nejprodavanejsi stale klasika 5er a 3er (na rozdil od audi, kde ty oteze prevzala Q5). Jestli to nebo ono ma nejaky fakticky dopad na prodeje tam nebo onam netusim uprimne, ale tezko to lze zjednodusit jen na evropske prodeje X6. ;-)
1. Diskutujeme pod SUV od BMW, nikoli pod celkovou produkcí všech modelů BMW!
2. Čína je (velký) stát, nikoli světadíl a v žádném státě (zřejmě včetně celých USA) neprodá BMW (samozřejmě, že zdaleka nejen BMW) tolik SUV, jako v Číně.
P.S. Kdybych tě měl (s nadsázkou) parafrázovat, "diskutujeme pod SUV od BMW, ale bavíme se o celkové produkci BMW (ze které tvoří SUV jen 37%) z nějakého důvodu, něco mi uniká?"
Bavime se o ledvinkach a o prodejich, muzes si to jiste omezit jen na SUV kdyz diskutujeme pod SUV, ale jak jedno tak druhe se tyka BMW vsech, ne jen SUV. Takze promin, ale neberu.
Odkdy musim trh definovat pouze statni hranici? Zvlast kdyz se salamovou metodou evropa, teda pro slovickare EU, k definici statniho utvaru, rikejme mu zatim treba "jestefurtjenkonfederace", stale vic a vic blizi? Ale pristupme ted na chvilku na tvou hru, ze porovnavani kontinentu o 10mil km2 a s cca 500mil obyvatel se statem o cca 10mil km2 a s cca 1400mil obyvatel je nefer, pro Cinu :-) , a vemme Azii jako celek. I zde a vychazejic jen z tech cisel, ktere jsem uvedl ve svem prvnim prispevku jiste naznas, ze tak jako tak Evropa furt vede a je jedno jestli to porovnas s Cinou nebo s Asii.
PS: Kazdopadne pokud chceme byt pedanti, pak tedy prodeje X1 v roce 2018:
Evropa: 111496
Cina: 97215 (prodeje za celou asii se mi dohledat nepovedlo)
Byla to poznámka především k SUV prodávaným v Číně, co z toho bereš/nebereš je v podstatě jedno. Jestli se už teď jen v samotné Číně prodává tolik i těch nejmenších! SUV (navíc ještě s poměrně malými ledvinkami) od BMW, tak to můj komentář prakticky potvrzuje (i BMW by určitě rádo ten počet dál navýšilo).
Sklon k jisté formě kýčovitosti (velké masky/hodně chromu...) je obecně orientovaný primárně na velký čínský trh a i BMW chce logicky na tomto trhu co nejvíc konkurovat ostatním a nezůstat za nimi v žádném ohledu...
tu to vyzera este nahodou ( cuduj sa svete ) celkom kukatelne a v pohode .... aj ten pomer velkosti masky aj svetiel ku kasni este nie je nejak uleteny... proste na SUV to este ujde.... ale na nejakom hatchi 1-tke toto proste uz nemoze fungovat a ono aj napriek tomu stale pouzivaju len jednu a tu istu sablonu uz skoro vsade..... este napriklad X2 mi pride vcelku kukatelna a aj tej jej face ladvin orientovany viac na sirku sa mi nakoniec aj celkom pozdava https://img2.auto.cz/…ull/5524315_.jpg ... proste to sedi... kym na jednotke nesedi na predku nic co do tvaru aj velkosti a pomeru ku zbytku vozu ...
X2 za mna ma dnes jednoznacne najlapsi face z celeho baworackeho portfolia ( aj tvarovo ladviny.. aj ich velkost aj velkost prednych svetiel a masky a ich pomer k zbytku vozu ) .... hoc krasavec to nazivo mozem povedat ze tiez nie je skor taky vizualny akoby rebel ale ladi mu to... nadalej vsak tvrdim "zlata prva elegantna X5" ... dodnes najkrajsie SUV od bmw .... kazdopadne X2 aspon proporcne je zvladnuta tak ako ma byt a u nej mi sedi vsetko .. aj velkost svetiel aj velkost a tvar masky.. aj celkove rozlozenie hmoty na predku aj zadku ... a nakoniec aj tie jej blatniky su hodne sexy... taketo hranatejsie a decentne oplastovane to ja fakt mozem ... vlastne v tom vidim este aj prave tu prvu X5 tak nejak podvedome... skoda len tej skromnejsej svetlosti ( posobi nazivo skoro az ako hatch ) ale je to hlavne cross .. uz SUV asi menej....
Stručně a srozumitelně....ano, X5 mělo zůstat velikostně u první generace a roli sedmisedadláku měla plnit X7.... :-! X5 tím zjezevčíkovatěla a půvab šel do kytek..... :-(
na X7 mi to tiez pride uz ladvinami velkostne prehnane https://img2.auto.cz/…ull/5344110_.jpg ale hlavne mam pocit ze z dialky to na fotkach ani nevyzera ako dve oddelene samostatne ladviny ale skor ako nejaky jeden velky chromovany zlepenec podivneho tvaru... trosku tie ladviny mohli nejako od seba oddelit teda aby to boli aj nadalej ladviny ( hoc aj tak uz je to rypak ) ale oni akoby ich este k sebe spajali a zlepovali ... ako vravim X2 tam sa mi to lubi... len sa casom obavam faceliftu X2 aby aj ona nedopadla ako X1 a neplacli jej tam ( len tak lebo facelift musi byt za kazdu cenu ) na predok nieco co jej absolutne uz nebude pasovat
V zásade som tiež proti trendu neustáleho zväčšovania obličiek. Ale tu konkrétne to celkom sedí, proporčne k rozmerom auta je to OK. Na rozdiel od 1er, kde tie obličky sú už moc prerastené a práve vďaka nim má 1er spredu výzor SUV/crossovera.
suhlas... tu to sedi.. nic teda co by oci pucilo.. ale X1 je neskutocne maskou aj svetlami vpredu povedme to takto ze "disharmonicka" ... z isteho uhlu aj vzdialenosti to asi bude kukatelne ale sikmo spredu z 5-6m to bude predpokladam hodne disproporcne ... ved prave .. co pasuje na cross/SUV alebo aj na MPV uz ale bohuzial neladi na hatchi...
Za mě dobrý. Uvidíme jak budou vypadat ty ledvinka naživo, protože třeba u 7 po modernizaci to zase není tak hrozny.
Jinam si neodpustím rýpnutí do ACZ. BMW X1 je modernizované, ale škoda superb je nová 😉. Omlouvám se, ale já musel.
Rolu štýlovejšieho SUV hrá sesterská X2, takže tipujem, že M35i bude vyhradená pre X2. No a pre obe X1/X2 platí, že na tú platformu (motor vpredu naprieč) nič väčšieho než R4 nevojde, takže ani nič nadupanejšieho nečakám.
To jo, ale musíš uznat, že z 2.0 l R4 by BMW mohlo "vyšťourat" víc než "jen" 306k. Já vím, trvalo jim to proklatě dlouho než doladili tento čtyřhrnek na těch 306k, ale víme, že jsou ještě jiní borci, kteří se čtyřhrnky atakují i 400k..... :-!
Tak aj ja predpokladám, že v blízkej budúcnosti bude ešte silnejšia verzia než 35i (v prípade 1er, u X modelov skôr nie). Predovšetkým M135i je výkonovo ústupok oproti predošlej M140i a nie jej náhrada. V minulosti bola 140i výkonovo tak medzi konkurenčným S3 a RS3, ale vtedy mohli tvrdiť, že vďaka R6 imidžovo konkurujú RS3/A45AMG. Teraz to znížili na úroveň S3 a A35 AMG, teda jasne chýba konkurent pre RS3 a A45AMG. A silne pochybujem, že by to bavorskí nechali len tak. Je preto z môjho pohľadu takmer isté, že nejaká silnejšia verzia (M140i?) príde, dvojliter R4 zostane, len ho vyšpičkujú niekde k 400k. Nemám pochybnosti, žeby to v Mníchove nedokázali a súčasne že by prenechali pole konkurencii.
Asi máš pravdu. I když, kdo ví..prodeje a nové limity 2021, to možná zabijí. A ono to není ani asi jednoduché, MB si taky dává s A45 na čas...už měl dávno být. Asi to nebude spolehlivé. A nahradit ten 6 válec u BMW...to moc méněválcem nejde. Škoda.
A45 AMG je isté, to Mercedes jasne avizoval. A načas si nedávajú, veď len nedávno sa predstavila 35AMG, takže aj z hľadiska predajnej taktiky a nejakej postupnosti nemá zmysel hneď predstaviť silnejšiu verziu.
Nahradiť šešťvalec štvorvalcom nejde, ale A45AMG ukazuje, že ľudia prekúsnu aj R4, ak má výkon a dynamiku. A A45MAG bol prvolezec, takže teraz bavorskí už vstupujú na vyšliapanú cestu.
Přesně! Těch nových limitů se také bojím. Nakonec může být BMW přinuceno jít k těm 400k cestou hybridu.... ;-\ A s těmi limity to bude ještě horší, po tom co Zelení ekofašisté uspěli v EU volbách....
Trochu si myslím, že BMW má jinou výkonovou politiku než MB. MB si chce udržet nejsilnější R4 za jakoukoli cenu, kdyžto BMW ho troufnout chtít nebude( a věřím, že know how na to má). BMW podle mě přemýšlý, aby R4, případně její silnější varianta v budoucnu nekonkurovala jejich R6 v řadách 2,3 a chtějí mít ty výkonové křivky smyslplně odstupnované. Pokud by měla mít silnější varianta výkon okolo 400PS, v 2er by musel dávat R6 přes 450 PS(M2) a to podle mě nechtějí aby si lezly do zelí
ve svých řadách. I když motory nové budoucí M3/M4 slibují výkon okolo 470-510PS. Budu raději když BMW bude mít slabší motory než konkurence, ale at přežije jejich R6 co nejdéle:-). a radeji se zaměřují na snižení hmotnost a možnosti přežití manuálů, aby se naplnovaly jejich slogany " Radosti z Jízdy, tím budou vyjimečné oproti konkurenci..... Ale jen můj názor.....
Osobne si myslim ze na auta ako BMW1 a MB A je okolo 300 koni dost , samozrejme cest vsetkym vyznavacom okruhov a zavodnikom ktori si mozu dovolit tieto hracky a vedia to patricne vyuzit tym to dost nikdy nebude. Tak ako v hornom teste od Topspeed u je pekne vidiet ako slabsia A 35 nalozila silnejsej predch. gen. A 45 .