Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X1 prošlo modernizací. Má větší ledvinky a plug-in hybrid

Stanislav Kolman
Diskuze (35)

Nejmenší SUV mnichovské automobilky neotálelo a v omlazeném provedení se představuje jen krátce po premiéře řady 1.

Model BMW X1 najdeme v paletě automobilky od roku 2009 a aktuálně se prodává jeho druhá generace s kódovým označením F48, jež poprvé přijela v roce 2015. O čtyři roky později byl tedy ideální čas na omlazovací proceduru, shodou okolností krátce po představení nové generace kompaktní řady 1.

Ve srovnání s předchůdcem poznáte modernizované BMW X1 hlavně díky větším ledvinkám. Nejprve jsme opravdu velké ledviny mohli vidět například na BMW X7 či omlazené vlajkové řadě 7, postupem se ale výrazné otvory propracovávají také do dalších modelů. V případě X1 sice nejsou tak obrovské (korespondují s řešením u řady 1), přesto je jejich nárůst patrný.

Všimnout si můžeme také přepracovaných diodových světlometů vpředu a vzadu, jakož i pozměněných nárazníků. O něco větší jsou také dvě koncovky výfuku. Ostřejší verze M Sport se mohou těšit na dodatečný aero balíček, osmnácti- či devatenáctipalcová kola či trojici nových barev karoserie.

Uvnitř je to staré známe BMW s 8,8“ obrazovkou multimediálního systému uprostřed a odděleným panelem pro nastavování teploty a rádia. V rámci modernizace je připraven kožený interiér s kontrastním prošíváním a nechybí ani uvítací „pozdrav“ promítaný na zem při otevření dveří.

BMW se chlubí, že po modernizaci plní veškeré motorizace X1 přísnější emisní normu EU6d-temp, přičemž verze sDrive16d a xDrive25d jsou již připraveny na normu EU6d. Ta přitom začne pro dieselové motory platit nejdříve za dva roky.

Základní motorizaci tvoří právě sDrive16d s výkonem 85 kW a neskromným točivým momentem 270 newtonmetrů dostupným již od 1750 otáček. Nabídka dieselů dále čítá sDrive18d s výkonem 110 kW a točivým momentem 350 N.m, jíž lze pořídit coby xDrive18d s pohonem všech kol. To stejné platí také pro verzi 20d, tady už turbodiesel se čtyřmi válci disponuje silou 140 kW a 400 N.m.

BMW X1 2019 - technická data vznětových motorů
Motor sDrive16d sDrive18d xDrive18d sDrive20d xDrive20d
Zdvihový objem [cm3] 1496 1995 1995 1995 1995
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4000 110/4000 110/4000 140/4000 140/4000
Točivý moment [N.m/min] 270/1750-250 350/1750-2500 350/1750-2500 400/1750-2500 400/1750-2500
Převodovka 6M (7A) 6M (8A) 6M (8A) 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 190 205 204 222 219
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5 9,3 (9,4) 9,3 (9,4) 7,9 7,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,-4,1 (4,4-4,2) 4,6-4,3 (4,7-4,4) 5-4,8 (5-4,7) 4,7-4,4 5-4,7

Základem benzinových jednotek je 18i s přeplňovaným tříválcem o síle 103 kW a točivém momentu 220 N.m. Výkonnější čtyřválec 20i už má 141 kW a 280 newtonmetrů. Kdyby vám ani to nestačilo, sáhnout můžete po 25i se silou 170 kW a 350 N.m.

V březnu roku 2020 zamíří do výroby také plug-in hybridní varianta s označením xDrive25e. Skládá se ze spalovacího motoru o výkonu 92 kW a točivém momentu 220 newtonmetrů, jemuž pomáhá elektromotor (70 kW a 165 N.m) na zadní nápravě. X1 do zásuvky dostane lithium-iontové akumulátory čtvrté generace. Mají kapacitu 9,7 kWh a slibují dojezd na elektřinu až 50 kilometrů. Do konce letošního roku chce mít BMW na trhu 12 elektrifikovaných modelů.

BMW X1 2019 - technická data zážehových motorů
Motor sDrive18i sDrive20i xDrive20i xDrive25i
Zdvihový objem [cm3] 1499 1998 1998 1998
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/4600-6500 141/5000-6000 141/5000-6000 170/5000-6000
Točivý moment [N.m/min] 220/1480-4200 280/1350-4600 280/1350-4600 350/1450-4500
Převodovka 6M (7A) 7A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 205 (203) 226 223 235
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,7 7,7 7,4 6,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9-5,5 (5,7-5,4) 6,1-5,7 6,7-6,3 6,8-6,3
Stanislav Kolman
Diskuze (35)

Doporučujeme

Avatar - white label
29. 5. 2019 16:04
Re: Ledvinky
Byla to poznámka především k SUV prodávaným v Číně, co z toho bereš/nebereš je v podstatě jedno. Jestli se už teď jen v samotné Číně prodává tolik i těch nejmenších! SUV (navíc ještě s poměrně malými ledvinkami) od BMW, tak to můj komentář prakticky potvrzuje (i BMW by určitě rádo ten počet dál navýšilo).
Sklon k jisté formě kýčovitosti (velké masky/hodně chromu...) je obecně orientovaný primárně na velký čínský trh a i BMW chce logicky na tomto trhu co nejvíc konkurovat ostatním a nezůstat za nimi v žádném ohledu...
Avatar - pradeda777
29. 5. 2019 15:50
Re: vykon
Tak tak. Zajímavé na tom bylo, že majitel A45 ji "naložil pěkný ranec", když řídil A35.... ;-)
Avatar - pradeda777
29. 5. 2019 15:18
Re: jiná výkonová politika
Souhlas. Jen aby to BMW mělo dobře spočí­tané­....­..ji­nak prrůsser veliký.... :-(
Avatar - fOE
29. 5. 2019 15:16
Re: Ledvinky
Bavime se o ledvinkach a o prodejich, muzes si to jiste omezit jen na SUV kdyz diskutujeme pod SUV, ale jak jedno tak druhe se tyka BMW vsech, ne jen SUV. Takze promin, ale neberu.
Odkdy musim trh definovat pouze statni hranici? Zvlast kdyz se salamovou metodou evropa, teda pro slovickare EU, k definici statniho utvaru, rikejme mu zatim treba "jes­tefur­tjen­konfe­dera­ce", stale vic a vic blizi? Ale pristupme ted na chvilku na tvou hru, ze porovnavani kontinentu o 10mil km2 a s cca 500mil obyvatel se statem o cca 10mil km2 a s cca 1400mil obyvatel je nefer, pro Cinu :-) , a vemme Azii jako celek. I zde a vychazejic jen z tech cisel, ktere jsem uvedl ve svem prvnim prispevku jiste naznas, ze tak jako tak Evropa furt vede a je jedno jestli to porovnas s Cinou nebo s Asii.

PS: Kazdopadne pokud chceme byt pedanti, pak tedy prodeje X1 v roce 2018:
Evropa: 111496
Cina: 97215 (prodeje za celou asii se mi dohledat nepovedlo)
Avatar - white label
29. 5. 2019 14:46
Re: Ledvinky
double