Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Duster se zbaví atmosférického čtyřválce 1.6 SCe. Nahradí ho tříválcem

Už dnes je atmosférický čtyřválec 1.6 SCe pro Duster dostupný jen do vyprodání skladových zásob. Během roku pak z nabídky zcela zmizí.
Zpět na článek
2. 6. 2019 13:09
2. 6. 2019 15:57
2. 6. 2019 16:55
2. 6. 2019 18:19
3. 6. 2019 11:21
2. 6. 2019 18:33
2. 6. 2019 20:17
2. 6. 2019 18:04
2. 6. 2019 18:21
2. 6. 2019 18:36
2. 6. 2019 19:34
3. 6. 2019 09:47
3. 6. 2019 10:32
3. 6. 2019 11:08
3. 6. 2019 10:36
2. 6. 2019 18:47
2. 6. 2019 20:25
3. 6. 2019 07:21
3. 6. 2019 08:15
2. 6. 2019 18:48
2. 6. 2019 20:03
3. 6. 2019 12:57
3. 6. 2019 10:38
2. 6. 2019 19:01
2. 6. 2019 19:50
2. 6. 2019 21:07
3. 6. 2019 11:32
3. 6. 2019 12:34
3. 6. 2019 18:22
3. 6. 2019 18:33
3. 6. 2019 22:38
12. 6. 2019 12:37
2. 6. 2019 21:43
3. 6. 2019 11:38
3. 6. 2019 13:16
Avatar - CICERO
2. 6. 2019 13:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
2. 6. 2019 13:56
1-litrové trojvalce ROZHODNE NIE !!!
Nezmyselné normy EÚ zničia automobilizmus.
Ja osobne si 1-litrový trojvalec do svojho auta nekúpim, ani keby mal 2 turbá.

Úsporne sa dá jazdiť aj s vyššími objemami motorov, ak sú správne sprevodované.
Chcem mať motor, ktorý vydrží nielen 100.000 km, ale hoci aj 500.000 km.

Nechcem meniť autá každé 2-4 roky len preto, že niekto chce šetriť životné prostredie cez CO2 a zabúda na to, že životné prostredie je ničené aj inými odpadmi, napr. aj šrotmi áut, ktoré sa šrotujú oveľa častejšie práve kvôli týmto motorčekom, ktoré vydržia podstatne kratšie.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - xxc
2. 6. 2019 14:00
Re: 1-litrové trojvalce ROZHODNE NIE !!!
Existuje vobec niekto, komu auto fungovalo v pohode a prave motor odisiel po xxx tisic kilometroch a musel auto zosrotovat? Hlavne s tymi malymi trojvalcami.
Avatar - Đawson
2. 6. 2019 15:28
Re: 1-litrové trojvalce ROZHODNE NIE !!!
300 tis najedou i přímovstřikové verze tsi, ecoboost, tomuhle dávám i víc pokud se o auto bude člověk starat
Avatar - CICERO
2. 6. 2019 15:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 6. 2019 19:58
Re: 1-litrové trojvalce ROZHODNE NIE !!!
Znám případy Fabií 1.2 HTP 40 kW (rozsypaný katalyzátor, hlava zničená vzniklými pilinami). Dnes už se to vzhledem k cenám ojetých Fabií nevyplatí opravovat.
Avatar - CICERO
2. 6. 2019 20:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 6. 2019 10:26
Re: 1-litrové trojvalce ROZHODNE NIE !!!
Obecne prvni hlinikove motory EA111 moc nevydrzely, casto se zadrely na klice uz kolem 150k km. Az kolem roku 2003 to napravili.
Ta rada EA111 je proste prokleta :D Mozna by VW byvalo udelalo lip, kdyby na male objemy upravilo OHV od Skodovky. Emise to plnilo a po mensich upravach to podavalo zajimave vykony.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 6. 2019 11:18
Re: 1-litrové trojvalce ROZHODNE NIE !!!
EA111?
Nenapravili to nikdy.
Neznam ani jeden, co se bez opravy dozil 150 tis.
Typicky se sypaly pri 80 tisicich... obcas podstatne driv.
3. 6. 2019 11:39
Re: 1-litrové trojvalce ROZHODNE NIE !!!
To ale mluvime o TSI? Ona ta rada ma docela velky rozsah.. jako atmosfera s remenovym rozvodem to jakz takz fungovalo, hlavne v litinove verzi. Ale kdyz se nekdo na takovy motor svihne turbo, nemuze to dopadnout jinak...
2. 6. 2019 16:52
Re: 1-litrové trojvalce ROZHODNE NIE !!!
Vím, jak to myslíš, ale nerozumíš tomu. Ty motory nejsou zas tak špatný.
V poho a rád s nima klidně jezdím.
Ale o tom, že EU chce zničit automobilismus (nebo alespoň jeho příjemné stránky) není pochyb.
Avatar - Agent  Bureš
2. 6. 2019 20:16
Re: 1-litrové trojvalce ROZHODNE NIE !!!
Emisní předpisy jsou zbytečně přísné, je ale nesmysl tvrdit, že můžou za konec čtyřválců. I samotný Renault (a tedy i Dacia) má v nabídce čtyřválec 1,3 TCe, který letos nekončí (naopak ho letos začali nabízet v Dusteru). A tento motor je, na rozdíl od té slavné atmosféry, nejen dynamičtější, ale ani nežere trávu kolem silnice (s tou atmosférou jezdili lidi běžně i za 9-10 litrů). A kdo jezdí jenom do Lidlu a zpátky a vysoká spotřeba mu nevadila, ten si může koupit Duster s tím tříválcem (150-200 tis. nejspíš najede bez větších potíží). S tou atmosférou stejně nikdo nemohl najet extra moc kilometrů, protože by u benzínky nechal jmění.

Navíc jsou i automobilky, které v prodeji atmosfér pokračují. Mazda má nový 2,5 litrový Skyactiv a třeba ASX dostane místo 1,6 litrové atmosféry dvoulitrovou atmosféru.
Avatar - CICERO
2. 6. 2019 21:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Agent  Bureš
2. 6. 2019 22:52
Re: 1-litrové trojvalce ROZHODNE NIE !!!
Ty mě asi čteš myšlenky...
Měl bys inženýrům v Renoltu sdělit, že si mají sundat nohy ze stolu a začít něco dělat, protože jinak bude Duster po roce 2021 už jenom s elektromotorem. A to by tady spoustě lidí praskla žilka v mozku, kdyby k takový katastrofě došlo.
2. 6. 2019 15:57
1,6 Sce
Škoda, že atmosférický motor 1,6 Sce úplně končí. Mám jej v Meganu Grandtour IV. a jsem s ním spokojený. Jezdím 90% po okresních silnicích I. třídy a dá se s ním při dodržování rychlostních limitů jezdit do 6,5 litrů na 100 km. Navíc jednoduchý motor. Kolega jej má v Meganu II. generace najeto 250000 km a neměl jedinou závadu. Hold emise atmosférické motory úplně zařízly. Škoda.
Rozbalit vlákno
51
Avatar - Hammunasakra
2. 6. 2019 16:39
Re: 1,6 Sce
Ale nezařízly = Toyota Mazda Lexus je furt maj v nabídce

A poslední generace je sakra povedená http://moje.auto.cz/…sus/corolla.html#…
Avatar - 3_diamanty
2. 6. 2019 16:58
Re: 1,6 Sce
dokonaly kusok :yes: zlata corolla... genialne auto
Avatar - 3_diamanty
2. 6. 2019 16:43
Re: 1,6 Sce
za 6,5 litra sa da jazdit bezne aj s lancerom sportback 1,6 mivec atmo a to ma 1,2 tony a 4,6m dlzku ... nejedno podobne vykonne turbo dnes pritom zerie viac a to aj v o triedu mensom voze.. to je ten pokrok ktory nezastavime no jo.... ;-)

do buducna je uz hybrid v segmente nizsej strednej za mna jasna voba ... lebo litrove trojvalce so spotrebou 7L niekde v ceede su nic ine len fackou pre ( velakrat nic netusiaceho ) zakaznika...
2. 6. 2019 16:55
Re: 1,6 Sce
Za 7 můžu jezdit s novou OC RS 245PS. Turbo obecně zlepšuje termodynamickou účinnost motoru a tím i spotřebu. Ovšem praxe je trochu jiná, tam jsou i další faktory.
A ty víš, že mám atmo V10, ale snažím se být objektivní.
Takže: Ne kámo, Menší turba v menších autech víc než ten Lancer nežerou.
Sorráč.

...btw změna nicku... >:D
Avatar - 3_diamanty
2. 6. 2019 17:00
Re: 1,6 Sce
stejne sa mi takato audina nepaci :D

hondy civic a obecne mnohi japoci uz v 90 rokoch jazdili za 6 litrov... cuduj sa svete preslo 20-25 rokov a nejedno male auto dnes zerie viac ako o triedu vacsie 25 rocne kusky... a ked si myslis ze ja tiez s turbom jazdim za svojich papierovych 4,7 tak ti mozem povedat ze je to blud verit v taketo cisla ...dokonca mam citak ze turbo je aj nachylnejsie na zmeny klimy... rozdiely su u neho vacsie jak u atmo v zime alebo v horucavach ...
Avatar - twistedTSD
2. 6. 2019 17:24
Re: 1,6 Sce
Taky ber v úvahu, že jednak ten Japonec v 90. letech hmotností odpovídal dnešnímu malému autu a jednak jsi měl v běžných otáčkách k dispozici výrazně nižší výkon než u turba. U tvého Pola si troufnu říct, že těch 4.7 za příznivých podmínek dosáhnout půjde.
2. 6. 2019 18:19
Re: 1,6 Sce
Půjde úplně v pohodě.
A za stejně jezdili i frantíci i němci, ale japanofilovi to nevysvětlíš. Taky vážily cca 1000kg.
Avatar - palix
3. 6. 2019 11:21
Re: 1,6 Sce
Pripojil by som sa... Ak sa pozrieme na 90-te roky, tak si myslím, že napr motor Honda 1,5 VTEC v Civic-u bol dokonalý. Výkon, spotreba... To auto nemalo v tej dobe konkurenciu. Ešte dnes ich vídam... Koncern v tom čase nemal nič porovnateľné a dovolím si povedať, že ani v celej EU nič také nebolo.

Čo sa spotreby týka - konkrétne spomínaná hodnota 6,5 l/100 km - dnes to bežne dosahujú benzínové autá v kombinovanej premávke - dlhá trasa - diaľnica 140 / okreska 100... Časté je aj, že majú autá nižšiu spotrebu...
V mojich očiach je hraničná spotreba 7L pri vyššie uvedenom spôsobe cestovania.
Avatar - WinDiesel
2. 6. 2019 18:33
Re: 1,6 Sce
chlapíkovi který ma doma kiu se nepaci audi s 10-válcem :-)
Avatar - wakantanka
3. 6. 2019 08:53
Re: 1,6 Sce
Síce má Polo ale je pravda že dlho adoroval práve H/K :D
2. 6. 2019 20:17
Re: 1,6 Sce
Obecně nezlepšuje. Může zlepšit, může zhoršit. Nejvyšší účinnosti dnes dosahují atmosfericky plněné motory 2.0 a 2.5 s Atkinsonovým cyklem od Toyoty.
Avatar - Hammunasakra
2. 6. 2019 21:21
Re: 1,6 Sce
https://global.toyota/en/mobility/tnga/powertrain2018/engine/ a https://www.autoblog.com/…fficient-engine/?…
2. 6. 2019 18:04
Re: 1,6 Sce
A na druhou stranu, u některých výrazně výkonnějších turb se musíš sakra snažit, abys spotřebu v normálním provoze vyhnal nad 6,5. Třeba 1.4 TSi,110 kW které má podle spritmonitoru stejnou spotřebu, jako ten tvuj Lancer ... A sám si určitě dohledas, kolik žere v TSi obyčejný litr, který je dynamikou proti line atmo jednasest o půl třídy jinde.
2. 6. 2019 18:21
Re: 1,6 Sce
Přesně musí to už někdo napsat.OK chcete 1.6atmo? je spolehlivá a dejme tomu, že přivřeme oko a že žere stejně jako menší turba
Ale...
NEJEDE.
Je zoufalá, ubohá, troskoidní. Vyjeď s tím upachtěným 1.6i Dusterem ve čtyřech na dálnici do dlouhýho stoupání. Když chceš, aby jel, pojedete s do smrti vytočenou čtyřkou, řev jak na jatkách a sežere tě. Vedle 1.0TSI koncernová v poho krouťákem vodspodu jede na půl plynu s Octou (Ne nejsem fanoušek škody)
Hotovo :-!
Avatar - WinDiesel
2. 6. 2019 18:36
Re: 1,6 Sce
Mno pamatuji si jak nejela 1,6 atmo škoda OCT 1 66 kW. Ale Felda s 1,6 74 kW jela dobře
Toto má 84 kW …… asi to nebude taková hrůza.
Ovšem hrůza bude bezpochyby nový 3-válcový turbolitr, proto se to taky neodváží kombinovat se 4x4.
2. 6. 2019 18:43
Re: 1,6 Sce
Do Feldy se dávala jen stará koncernová 1.6 55 kW. On už tenhle výkon byl na ní až až...
2. 6. 2019 19:34
Re: 1,6 Sce
Nebyl, protože ten motor měl jen 55kw (s to ve 4.500 ot.) a běžně se upravoval na 68-74kw.
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2019 09:47
Re: 1,6 Sce
jo ty motory se upravovaly ale Hors neví že Feldy dostávaly i 74 kW
dos jsem se v jedné najezdil tak se mi to snad nezdálo
ve firmě jsme měli i 55 kW a to byla tragédie
3. 6. 2019 10:32
Re: 1,6 Sce
Je tim myslen 74kW osmiventil z Octavie nebo 74kW Skodovacky motor, co mel prototypovy Forman s Boleslavi?
Oba se zdaji dost nepravdepodobne :D
Ale 1.6 55kW ma po prepoctu 74 koni.
3. 6. 2019 11:08
Re: 1,6 Sce
Feldy žádný 74kW motor nikdy neměly. Byla tam je AEE 1.6 55kW. 74kW dostaly až Fabie, ale to byla vyladěnější 1.4- ka 16V
3. 6. 2019 10:36
Re: 1,6 Sce
V cem byl ten vykon az az? Rozpadaly se tam snad soucasti pohonneho ustroji jako u Pola?
Tu 1.6 to auto zvladalo naprosto v pohode. Podvozek byl jen o naladeni, mechanicky drzel. Jedina slabina byly brzdy, sily sice mely dost, ale prehrat je nebyl problem ani s nejslabsim motorem. Nicmene byly licencni Girling, nebyl zadny problem tam dat vetsi, jen by musela byt snaha ze strany vyrobce.
2. 6. 2019 18:47
Re: 1,6 Sce
Felda s takovým motorem neexistovala. Asi ses upsal.
2. 6. 2019 20:25
Re: 1,6 Sce
No ona neexistovala ani taková OI v 1.6-ce ...
3. 6. 2019 07:21
Re: 1,6 Sce
Cituji: Mno pamatuji si jak nejela 1,6 atmo škoda OCT 1 66 kW.
Avatar - Hammunasakra
3. 6. 2019 07:48
Re: 1,6 Sce
Sorry sledovat vlákno v týhle diskuzní platformě..
3. 6. 2019 08:15
Re: 1,6 Sce
Souhlas, ještě k tomu na mobilu :-(
2. 6. 2019 18:48
Re: 1,6 Sce
No a Oc TDI se stejnýma66kW jelo vodspodu parádně a žralo 5.
Tak to je.
Akorát spousta lidí to nemůže unést.
Avatar - wakantanka
2. 6. 2019 18:51
Re: 1,6 Sce
Žiadna Felda nemala 74kW v sérii. Felda končila u 1,6 na 55 kW
Avatar - Ja Prvni 123
2. 6. 2019 19:12
Re: 1,6 Sce
Asi myslel Fabku, to je hned vedle.
:-)

Ale na věci to nic nemění.
Já jezdím Alfou Romeo 164 2.0 TS ... 106kW, 560 tisíc km... 24let... za 8 litrů benzínu.
Služebním Superbem 1,4 TSI... 110 kW, 60 tisíc km... 2 roky... za 7,4 litrů benzínu. Protože vypíná dva válce...

Ať žije pokrok...
2. 6. 2019 20:03
Re: 1,6 Sce
Spritmonitor

Alfa 164 2.0 TS 106 kW - 10,65
Superb 1.4 TSi 110 kW - 6,97

Sprint 9,7 vs. 8,6

Názor ať si udělá každý svůj ...
Avatar - Ja Prvni 123
3. 6. 2019 08:59
Re: 1,6 Sce
Neživíš ty se jako politik?
Ne, že by jsi vyloženě lhal... ale používáš informace tak, jak se ti to hodí.
;-)

A asi máš v detailu jinej spritmonitor: mě ukazuje pro 2,0TS průměr 10,36 a pro Supa 1,4 110 kW pak 7,18.

Ale to, co je podstatné, tedy že Alfa je tom celkem 9. Slovy devět. Poslední měření v roce 2011 - kromě posledního, co je 2016 - ale zase je krátkodobé a je to to maximum - to jest 12,09.
Superbů je tam 105... a maximum je 10,,88.

Jistě, máš pravdu, že i obecný prměr bude u Alf o něco vyšší, než obecný prměr Superbů... ale uvažoval jsi někdy o tom, jaká člověk jezdí po Německu Alfou?
A jaký Superbem?
;-)

To, co uvádím já je přímé srovnání na stejné trati, při stejném způsobu jízdy, s jedním řidičem za volantem.

A pro jistotu znovu zopakuji: ano, když pojedeš po dálnici 500 km v kuse 150 km, tak tím superbem pojedeš o něco levněji (rozuměj spotřebu).
Zase Tě budou bolet záda ze sedačky, no.
;-)
3. 6. 2019 12:57
Re: 1,6 Sce
Napsal jsem, ať si to přebere každý sám. Já mám určité zkušenosti s motory i z té doby, čísla něco taky ukazují, takže já názor mám. Před 25 lety žraly dvoulitry naprosto běžně 9 - 10 litrů.

Namátkou Alfa 156 s dvoulitrem, který předpokládám, je nějakou variantou motoru použitého ve větší 164-ce:

https://www.spritmonitor.de/…Romeo/7-156.html?…

Tady už máš aut 88, což už je vzorek velmi vypovídající a netřeba spekulovat, kdo s autem jezdil/jezdí, o tom je statistika a "velká čísla".
------------

K diskutovaným 2 autům:

Alfa:
https://www.spritmonitor.de/…meo/569-164.html?…

Superb:
https://www.spritmonitor.de/…/400-Superb.html?…

Což je mix MT/AT. Čistě manuál je o desetinu míň - 6,87. Z tvých dat si totiž musíš vyselektovat auta s 1.8T 110kW.
Avatar - twistedTSD
2. 6. 2019 22:23
Re: 1,6 Sce
Fábka zas tento výkon měla z 1.4. 1.6 74 kW se dával jen do Octavie, 1.6 55 kW do Felicie a Octavie.
3. 6. 2019 10:38
Re: 1,6 Sce
Nebo si spletl kone a kilowatty
Avatar - Ja Prvni 123
2. 6. 2019 18:57
Re: 1,6 Sce
Není to pravda... zkoušel jsem to v přímém srovnání... a litrový tříválec jede v praxi o něco dráž.
A kromě toho se méně příjemně řídí...
A kromě toho je servisně náročnější.

Tečka. Jediný, komu je to ku prospěchu, je výrobce: levněji to vyrobí, dráž to prodá a inkasuje na servisech.
Zbývá otázka, proč to kupí smrtelníci?
Fleet je něco jiného... firma to koupí o hodně levněji, než je ceníková cena a potřebuje aby to vydrželo fakt 3 roky a 150 tis km... a to vydrží.
2. 6. 2019 19:01
Re: 1,6 Sce
To chce namáčet ruce a nohy do octa
Půl roku každej večer.
A pak to zkusit znova.
a to není tvůj jedinej problém, když si myslíš, že vyrobí litrový turbo OPF levnějc než 1.6atmo mrtvola.
Jinak - inkasování na servisech - to máš pravdu. Nikdo dneska nechce, aby byly levný a v marketingu auta jsou tučně započtený. V tom máš recht.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 6. 2019 19:28
Re: 1,6 Sce
Tak si to někdy zkus pozjišťovat a spočítat.
Automobila fakt nekupuje turbo za stejných 25 tisíc jako ty, když ho odpálíš... ale za to ušetří jeden válec: píst i s koužkama, ojnice s čepama nahoře i dole, vstřikovač, menší hlava, bez jedné sedy ventilů - dnes většinou 4, kratší klikovka, míň uložení té klikovky...

A jak dlouho bude trvat, než se to promítne do života prakticky nebude dávat smysl koupit ojetý auto?
A pak se znova budou radovat výrobci...

Jak říkám, proč to, blázni,kupujete?

A všimni si, že nemluvím o dálničních dostavnících... Mercedes s dvoulitrem s turbem je v pohodě... neždímají z toho výkon, foukání kultivují průběh motoru... nemám problém.
Saab 2.0 turbo byl jeden z nejlepších motorů vůbec - a bylo to "soft turbo".

Sám si dej vlažnou sprchu a třeba ti při tření se froté ručníkem dojde, že auta typu Duster ( a nebo 500X 1.6 atmo) se nekupují jako dálniční dostavníky... a jednou ročně na dovolenou tu dálnici zvládne úplně v pohodě. Ano, jen s o něco větší spotřebou. Ale na začátku stál o tolik míň, že je to jedno.
Avatar - Beefcake
2. 6. 2019 19:50
Re: 1,6 Sce
Za kolko kupuje valec ? >:-[]
Avatar - CICERO
2. 6. 2019 21:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - palix
3. 6. 2019 11:32
Re: 1,6 Sce
Tiež nie som celkom fanúšikom Škody, ale uznávam, že TSI motory majú dobré spotreby a idú celkom pekne. Celkovo sú menšie turbomotory príjemnejšie na jazdenie pre väčšinu vodičov. Sú ale aj takí, ktorým ani relatívne slabá 1,6-ka nevadí.

Doba sa mení. Pred cca 15 - 20 rokmi sme bežne jazdili na 1,4-kách a kto mal v nižšej strednej triede 1,6-ku bol frajer. Dnes? Slabé :). Nebude príčinou to, že sme zabudli jazdiť atmosférami?
Čo sa spotreby týka, tak moje nové auto s 2,0 atmo motorom spotrebujem menej ako stará 1,4-ka. Vývoj nezastavíš. Síce TSI je na to m ešte lepšie, ale koncern som nechcel..

K spomínanej Felícii 1,6 / 55 kW... Ľudia, ktorí ju mali v mojom okolí ju považovali za "raketu". Sú takí, čo na ňu nedopustia ani dnes :). Z dnešného pohľadu lenivá 1,6-ka s malým výkonom... V danej dobe - hotový športiak.
3. 6. 2019 12:34
Re: 1,6 Sce
Felicii 1.6 nekdo povazoval za raketu? Mne teda neprisla nejak extra vykonna ani v porovnani s 1.3MPI. Zato byla kultivovanejsi a nemusela se pro ten vykon tolik tocit (ono to ani nemelo moc smysl).
Avatar - palix
3. 6. 2019 18:22
Re: 1,6 Sce
Ono záleží na čom ste jazdil v časoch ,kedy ste okúsil Felíciu 1,6.
Mali ju niektorí známi, ale tí väčšinou prešli z Š100 / Š105 - 120...
Tiež som tomu neveril, že je to raketa :). Boli aj takí, ktorí vravievali, že je lepšia ako oveľa modernejšie a silnejšie autá... To mi už pripadalo trochu mimo.
Ak by som do toho sadol dnes, tak by som zrejme Felíciu 1,6 nechválil. Pred 20 rokmi asi áno.
3. 6. 2019 18:33
Re: 1,6 Sce
Jo, oproti skodulim je raketa i ta 1.3 :D Jinak bych rekl na svou dobu prumerne auto, i kdyz treba vetsina Fabii 1. Generace ma mensi vykon. V dnesni dobe aspon dokaze udrzovat tempo s provozem.
3. 6. 2019 22:38
Re: 1,6 Sce
Ano, na svou dobu to bylo objektivně zřejmě až podprůměrné auto. Jenže v rámci tehdejšího vozového parku v ČR to byl vysoký nadprůměr. Nová 1.6-ka tehdy v roce 1996 vyšla s nějakou "výbavou" na 40 platů, tzn. v dnešních cenách asi 1,3M.

Bylo to tehdy moje první auto a když jsem tam hodil upravený SW, ostrou vačku, sportovní podvozek a pár dalších úprav, tak to s tím tunovým autíčkem na tehdejší dobu velmi solidně cvicilo a sen tehdejších obchoďáků, 1.9 TDi 81kW, měl šanci jen na maximalce. Bylo tehdy hodně vykulenych řidičů, co koukali, jak jim Felda se štítkem LX (označení 40kW verze ;-) ) ujíždí ...
Avatar - palix
12. 6. 2019 12:37
Re: 1,6 Sce
Pamätám ako sused kúpil prvú Felíciu široko-ďaleko, v tej dobe sme na to pozerali ako na zjavenie :). Bola ale tak drahá, že kúpiť si ju nemohol hocikto. Zostalo nám pozeranie :).
Fábia 1 síce dokáže udržať tempo s dnešnou premávkou, ale pri diaľničnej rýchlosti je dosť smädná.
Dnes sú autá veľmi dostupné širokej verejnosti. Kto nezažil socializmus, 90-te roky... ten si nedokáže predstaviť, koľko stálo vtedy auto vzhľadom k platom.
2. 6. 2019 21:43
Re: 1,6 Sce
Ktory turbomotor zere v normalnej prevadzke viac ako atmosfera ktoru nahradil?
Avatar - Ja Prvni 123
3. 6. 2019 09:05
Re: 1,6 Sce
Prakticky každej.
Záleží hodně na způsobu použití - jediné místo, které vyhovuje - z pohledu spotřeby - těm tříválcům je město.
Zase tam obtěžují svým chováním...

Jen musíš srovnávat stejná auta.
Oblíbená mantra, že SUV s 1,6 autmosférou žere víc, než Oktávtka s 1,0 tříválcem je prostě demagogie...
Srovnej 1,0 TSI 70kW třeba s fiatí atmosférou 1.4 16V 70kW... v podobně velkým autě - a uvidíš, o čem mluvím.
Avatar - palix
3. 6. 2019 11:38
Re: 1,6 Sce
Chcelo by to porovnať také motory = prestúpiť z 1 auta do druhého. Predpokladám, že výhodu by mal vodič, ktorý jazdí bežne na atmosfére, lebo ten s turbomotorom by možno neradil celkom správne na atmosféru. Každopádne atmosféra je príjemnejšia pri rozjazdoch, reakciách na plyn...
Spotrebu majú porovnateľnú cca podobne staré motory. Stará atmosféra bude mať vyššiu spotrebu.
3. 6. 2019 13:16
Re: 1,6 Sce
Takže zde toto konkrétní srovnání, co mám vidět?

VW 1.0 TSi 70kW - 5,85
https://www.spritmonitor.de/…lle_Modelle.html?…

Škoda 1.0 TSi 70kW - 5,79
https://www.spritmonitor.de/…lle_Modelle.html?…

Fiat 1.4 70kW - 7,00
https://www.spritmonitor.de/…lle_Modelle.html?…
Avatar - wakantanka
3. 6. 2019 10:42
Re: 1,6 Sce
Zabudol si ale pridať do rovnice aj emisnú normu, ktorú ten MIVEC plní. A to je dosť podstatný rozdiel. Z vlastnej skúsenosti ti poviem že rovnaký motor Ford 1,6 16V s rovnakým výkonom 74kW len prechodom z normy Euro3 na Euro4 stratil "šťavu" a zvýšil sa mu apetít. V dnešnej dobe orezaná utlmená atmo 1,6 bude na jazdenie utrpenie.
Avatar - Ja Prvni 123
2. 6. 2019 19:00
To je mně typického kupujícího Dustera líto...
Upřímně líto.
No, třeba konečně i v Čechách zjistí, že Fiat není až tak špatnej, jak po něm plivou novináři... a dělá atmosferickou 1.6... a v rozumné výbavě je levnější, než ten Duster - ve srovnatelné výbavě.

I když mně to může být jedno - já už svoji 1.6 mám.
Rozbalit vlákno
6
2. 6. 2019 19:02
Re: To je mně typického kupujícího Dustera líto...
Tak se jeď projet. Musí to být vodvaz, ty Buratino :)
Avatar - Ja Prvni 123
2. 6. 2019 19:35
Re: To je mně typického kupujícího Dustera líto...
Budeš se divit, ale projíždím se dost často.

Má to McPhersony i vzadu... takže si občas vychutnávám "sportovce", co se mi lepí na zadek s Oktávkama a Passatama (a jim na roveň postaveným)... tady na Vysočině je to samá zatáčka - a v některých, co znám je "utáhnu"... sleduju pak v zrcátku, jak se s tím perou a kličkujou.
:-)
Tuhle jsem takhle "vyvedl" i nějakýho pražáka v BMW, ale tam to byla evidentně porucha mezi sedačkou a volantem, to auto by to mělo zvládnout.
"Moja" mě tuhle sprdávala... že si jednou někdo takhle rozbije hubu... možná má pravdu, asi toho nechám.
Ale jako sranda je to veliká... dělám to jen když vidím, že v protisměru nic nejede...
Avatar - palix
3. 6. 2019 11:41
Re: To je mně typického kupujícího Dustera líto...
To je presne to, o čom hovorím - dobré auto nerobí len silný motor. Ak auto nemá aj adekvátny podvozok, je nanič. Ak je aj slabší motor, auto môže byť skvelé na šoférovanie - príklad Mazda 3 predošlej generácie s motorom 1,5 - slabší motor, skvelý podvozok. Rovnako Focus 1,6 všetkých generácii... Auto ako napr Rapid môže mať akýkoľvek motor, tieto autá neporazí - jedine na rovine.
Avatar - Ja Prvni 123
3. 6. 2019 08:50
Re: To je mně typického kupujícího Dustera líto...
"Emotivní je ale opravdu jen design. Jak dojde na jízdní vlastnosti, emoce se rychle vytrácí. Corolla je v tomto směru typickou Toyotou. Ani náhodou nelze říci, že by byl podvozek špatný, ale jakmile projedete prvních pár zatáček ve větší rychlosti, touha prohánět se po okreskách vás okamžitě přejde. Raději začnete zjišťovat, jak úsporný benzinový čtyřválec dokáže být."

Jinak ale proti Corolle v sedanu nic nemám...
Avatar - palix
3. 6. 2019 11:43
Re: To je mně typického kupujícího Dustera líto...
Corollu sedan si kupujú ľudia, ktorí hľadajú pohodlie, spoľahlivosť a nie športovú jazdu. Pre nich je Corolla skvelou voľbou.
3. 6. 2019 08:02
Nové auto nemá smysl kupovat
Nechápu kam ta doba spěje. Hrajeme si na ekology a do Číny vyvažime obsahy 2.0 a 1.8.Delam renaulty už dlouhé roky a benzínové jednotky byly jedny z nejlepších na trhu. Teď to vypadá že tam dávají motor z vysavačů se životnosti 60tis. kilometru. Každý se jim na to vysere a budeme tahat auta s ciziny. A přitom s tím obsahem nemůžou být schopni dosáhnout emisí jake chcou. Tak že zase přizpůsobené jednotky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - palix
3. 6. 2019 11:46
Re: Nové auto nemá smysl kupovat
Myslím si, že niekedy je lepšie mať nižšiu dynamiku, o chlp vyššiu spotrebu a spoľahlivé auto, ktoré sa nepokazí po 60 000 km. Ak je to mimo záruky, bude to stáť isto viac ako spomínaná úspora na palive.
Minule bol kdesi článok o nevhodnosti nejakého maloobjemového turbomotora od Renaulta na krátke jazdy. Čo by si mal asi tak kúpiť zákazník, ak jazdí krátke trasy? Naftu - nie, turbobenzín od R... - nie... Zostáva len iná značka.
3. 6. 2019 13:45
Re: Nové auto nemá smysl kupovat
No tak ten doted pouzivany motor z vysvace (0,9 TCE) patril k velmi spolehlivym (rozhodne na tom nebyl nejak hur nez ty atmosfery, spis naopak)