Dacia Duster se zbaví atmosférického čtyřválce 1.6 SCe. Nahradí ho tříválcem
Už dnes je atmosférický čtyřválec 1.6 SCe pro Duster dostupný jen do vyprodání skladových zásob. Během roku pak z nabídky zcela zmizí.
Skupina Renault v minulých měsících provedla rozsáhlou rošádu v nabídce svých motorů, která se týkala nejen mateřské francouzské značky, ale také rumunského výrobce levných aut Dacia. I její modely se dočkaly inovovaného turbodieselu 1.5 Blue dCi nebo nového benzinového čtyřválce 1.3 TCe. Již brzy pak nabídku Dacie čeká další změna.
Dacia Duster se totiž ještě letos zbaví jediného atmosférického motoru v nabídce, zážehového čtyřválce 1.6 SCe (84 kW a 156 N.m), který nahradí novým přeplňovaným tříválcem 1.0 TCe, nasazeným už v novém Renaultu Clio nebo modernizovaném Nissanu Micra.
Už dnes je atmosférická šestnáctistovka pro Duster na českém trhu dostupná v omezeném počtu, jen do vyprodání skladových zásob. Podle informací serveru Rnews.cz, dobře obeznámeného s děním v automobilce Renault, pak motor během léta zcela skončí.
Důvod je nasnadě. Daný agregát v současné podobě splňuje pouze emisní normu Euro 6c a výrobce se ho rozhodl už nepřizpůsobit nadcházejícím pravidlům Euro 6d-TEMP, které budou povinné od letošního září. A tak ho raději nahradí nově vyvinutým tříválcovým motorem 1.0 TCe, který by měl stejně jako v novém Cliu poskytovat výkon 74 kW a točivý moment 160 N.m.
Podle Rnews.cz by přeplňovaný motor měl být vhodný i pro užití v Dusteru, pro něž mnozí preferují právě atmosféru, kvůli jednodušší technice, která je jednodušší na údržbu.
Motor má kvůli rychlejšímu zahřívání chlazené výfukové svody a nepřímý vstřik, což se bude hodit hlavně při jízdě na kratších trasách. Plusem má být i nižší hmotnost nového motoru, nemělo by tak vadit, že je jeho výkon nižší než u šestnáctistovky. Jeho točivý moment je navíc vyšší a dostupný v širším pásmu otáček. A co víc, Renault počítá i s přestavbou na LPG, a tak zákazníci o tuto oblíbenou variantu nepřijdou.
Nevýhoda se tu ale přece jen najde. Litr údajně nebude možné kombinovat s pohonem všech kol. Zájemci o Duster se čtyřkolkou tak budou muset sáhnout buď po turbodieselu 1.5 Blue dCi nebo benzinovém čtyřválci 1.3 TCe, které v takové kombinaci budou zřejmě dražší než dnešní 1.6 SCe. Ten s pohonem 4x4 dnes pořídíte už za 345.900 korun.