Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster se zbaví atmosférického čtyřválce 1.6 SCe. Nahradí ho tříválcem

David Bureš David Bureš 2. 6. 2019
46
76
Zobrazit náhledy (46)
Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad Dacia Duster TCe 130 Techroad

Už dnes je atmosférický čtyřválec 1.6 SCe pro Duster dostupný jen do vyprodání skladových zásob. Během roku pak z nabídky zcela zmizí.

Skupina Renault v minulých měsících provedla rozsáhlou rošádu v nabídce svých motorů, která se týkala nejen mateřské francouzské značky, ale také rumunského výrobce levných aut Dacia. I její modely se dočkaly inovovaného turbodieselu 1.5 Blue dCi nebo nového benzinového čtyřválce 1.3 TCe. Již brzy pak nabídku Dacie čeká další změna.

Dacia Duster se totiž ještě letos zbaví jediného atmosférického motoru v nabídce, zážehového čtyřválce 1.6 SCe (84 kW a 156 N.m), který nahradí novým přeplňovaným tříválcem 1.0 TCe, nasazeným už v novém Renaultu Clio nebo modernizovaném Nissanu Micra.

Už dnes je atmosférická šestnáctistovka pro Duster na českém trhu dostupná v omezeném počtu, jen do vyprodání skladových zásob. Podle informací serveru Rnews.cz, dobře obeznámeného s děním v automobilce Renault, pak motor během léta zcela skončí.

Důvod je nasnadě. Daný agregát v současné podobě splňuje pouze emisní normu Euro 6c a výrobce se ho rozhodl už nepřizpůsobit nadcházejícím pravidlům Euro 6d-TEMP, které budou povinné od letošního září. A tak ho raději nahradí nově vyvinutým tříválcovým motorem 1.0 TCe, který by měl stejně jako v novém Cliu poskytovat výkon 74 kW a točivý moment 160 N.m.

Podle Rnews.cz by přeplňovaný motor měl být vhodný i pro užití v Dusteru, pro něž mnozí preferují právě atmosféru, kvůli jednodušší technice, která je jednodušší na údržbu.

Motor má kvůli rychlejšímu zahřívání chlazené výfukové svody a nepřímý vstřik, což se bude hodit hlavně při jízdě na kratších trasách. Plusem má být i nižší hmotnost nového motoru, nemělo by tak vadit, že je jeho výkon nižší než u šestnáctistovky. Jeho točivý moment je navíc vyšší a dostupný v širším pásmu otáček. A co víc, Renault počítá i s přestavbou na LPG, a tak zákazníci o tuto oblíbenou variantu nepřijdou.

Nevýhoda se tu ale přece jen najde. Litr údajně nebude možné kombinovat s pohonem všech kol. Zájemci o Duster se čtyřkolkou tak budou muset sáhnout buď po turbodieselu 1.5 Blue dCi nebo benzinovém čtyřválci 1.3 TCe, které v takové kombinaci budou zřejmě dražší než dnešní 1.6 SCe. Ten s pohonem 4x4 dnes pořídíte už za 345.900 korun.   

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,6 Sce
| 12. 6. 2019
Pamätám ako sused kúpil prvú Felíciu široko-ďaleko, v tej dobe sme na to pozerali ako na zjavenie :). Bola ale tak drahá, že kúpiť si ju nemohol hocikto. Zostalo nám pozeranie :).
Fábia 1 síce dokáže udržať tempo s dnešnou premávkou, ale pri diaľničnej rýchlosti je dosť smädná.
Dnes sú autá veľmi dostupné širokej verejnosti. Kto nezažil socializmus, 90-te roky... ten si nedokáže predstaviť, koľko stálo vtedy auto vzhľadom k platom.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,6 Sce
| 3. 6. 2019
Ano, na svou dobu to bylo objektivně zřejmě až podprůměrné auto. Jenže v rámci tehdejšího vozového parku v ČR to byl vysoký nadprůměr. Nová 1.6-ka tehdy v roce 1996 vyšla s nějakou "výbavou" na 40 platů, tzn. v dnešních cenách asi 1,3M.

Bylo to tehdy moje první auto a když jsem tam hodil upravený SW, ostrou vačku, sportovní podvozek a pár dalších úprav, tak to s tím tunovým autíčkem na tehdejší dobu velmi solidně cvicilo a sen tehdejších obchoďáků, 1.9 TDi 81kW, měl šanci jen na maximalce. Bylo tehdy hodně vykulenych řidičů, co koukali, jak jim Felda se štítkem LX (označení 40kW verze ;-) ) ujíždí ...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,6 Sce
| 3. 6. 2019
Jo, oproti skodulim je raketa i ta 1.3 :D Jinak bych rekl na svou dobu prumerne auto, i kdyz treba vetsina Fabii 1. Generace ma mensi vykon. V dnesni dobe aspon dokaze udrzovat tempo s provozem.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,6 Sce
| 3. 6. 2019
Ono záleží na čom ste jazdil v časoch ,kedy ste okúsil Felíciu 1,6.
Mali ju niektorí známi, ale tí väčšinou prešli z Š100 / Š105 - 120...
Tiež som tomu neveril, že je to raketa :). Boli aj takí, ktorí vravievali, že je lepšia ako oveľa modernejšie a silnejšie autá... To mi už pripadalo trochu mimo.
Ak by som do toho sadol dnes, tak by som zrejme Felíciu 1,6 nechválil. Pred 20 rokmi asi áno.
Re: Nové auto nemá smysl kupovat
| 3. 6. 2019
No tak ten doted pouzivany motor z vysvace (0,9 TCE) patril k velmi spolehlivym (rozhodne na tom nebyl nejak hur nez ty atmosfery, spis naopak)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku