Pokud jste uvažovali o pořízení městského crossoveru Hyundai Kona, mohli jste sáhnout po klasice se spalovacím motorem, nebo po čistě elektrickém provedení. Od srpna se však v nabídce objeví i hybrid.
>:D Tak to je ovsem velka slabota. Jak to zrychleni tak ta hanebna maximalka nicmene jsem presvedcen ze se tu objevi Hammuna a vysvetli mi ze 160 je vic nez dostatecna maximalni rychlost >:D
Furt to samý = v 17 zemích Evropy neni maximálka ani našich 130 km/h
Mě mejch 180 km/h v reálu stačí = dokonce to jakžtakž stačilo při loňskejch přejezdech napříč Německem do Francie rsp. Itálie. I když tam by mi víc nevadilo. Tak kde jezdíš víc jak 180 km/h? A to seš 20 nebo kolik km od německejch hranic
Po odejití Ťoka a https://www.lidovky.cz/…428_ln_domov_ele sme objevili Ameriku = budeme dodělávat třetí pruh na D1. Samozřejmě ne najednou aby to bylo rychlejší levnější a pro řidiče míň komplikací = ale po skončení rekonstrukce D1 kterou Ťok počítal do nově postavenejch dálnic = aby to tak neřvalo jak málo jich stavíme = začneme nanovo. Aby to trvalo dýl, bylo dražší a řidičum mnohem dýl ztrpčovalo život :yes:
Takže kde jezdíš rychlejš než 180 km/h? Tady v Česku? Oba naše hybridy tou 180 km/h jedou naprosto v klidu a pohodě = za větší překročení se v Česku bere řidičák někde je eště hůř https://www.irozhlas.cz/…m_1708051109_haf
To sice všude na planetě s výjímkou Německa s rezervou stačí = ale taky je mi bližší těch Toyoťáckejch 180 km/h. Byť v česku nevyužiju ani to = jezdim takovejch těch +10 km/h případně + 10% navíc. Teda na začátku sem samozřejmě neodolal a na prázdný dálnici vyzkoušel maximálku = a loni párkrát s RAVkou při přejezdech přes Německo. Fór je že i tam dneska s touhle omezenou rychlosti patříš spíš k těm rychlejšim
To je relativní. Byť dnes jezdím pomaleji nedávno jsem na D1 Brno Ostrava taky nastavil 180 a koukal co se bude dít. Docela mě překvapilo kolik aut mě i tak předjelo
Nicméně 160 mi přijde fakt žalostně málo
No to je 1) smutný a 2) 160 km/h už bych taky váhal, 180 km/h sem neváhal a v praxi absolutně nevadí
Po Evropě sme dřív jezdili mj. C5 2.2 HDI s maximálkou 230 km/h = a jo po Německu to občas využiješ = a bylo to lepší než RAVka 2.5 s omezenim na 180. Ale drtivá většina km se najezdí po česku = a oba jezdíme co do překračování maximálky podobně = třeba těch +10 km/h. Nejsme holt rakeťáci jako ryccardo = kterýmu 180 km/h nestačí. Když přijdeš na výstavu https://www.hifi-voice.com/…video-show-praha a zajdeš dolu na parkoviště = uvidíš že v oboru je hybridů silně nadprůměrně = na poměr ve státě :-)
D1 je smutná jak svou kvalitou a to už i na nově opravenejch částech tak skoro permanentní přetížeností. Proto se tak ŘSD po skončení týhle aktuální nesmyslně dlouho trvající opožděný rekonstrukci = rozhodlo že v opravách D1 budou pokračovat = a rozšiřovat jí na 3 pruhy
Mimochodem = sem zvědavej jestli ta trať Praha - Drážďany do roku 2050 bude. Bylo by to jen 86 let po podobný pro japonskej Šinkansen otevřený před LOH v Tokiu ´64 >:D
A už to tady máme. Výborně. Jen bych prosil, aby sis znovu přečetl příspěvek, k čemu se vlastně vyjadřuješ. Nebavíme se tu o max 180 km/h nýbrž o 160 km/h. Představ si že to by spoustě řidičů včetně mě nepřekonatelně vadilo. Leckdy se to tak na dálnici přihodí, že jedeš i 160, abych pak zjistil, že mi to víc nejede, tak takový auto fakt nechci a myslím, že nebudu sám.
1,9 SDI měl známý v O1. Jezdilo to navzdory tvým předpokladům 190. A z mojí bývalý 81kW jsem vytáhnul z Turnova na MB skoro 210. To je tak když někdo furt jen čte, ale reálnou zkušenost nemá. >:D Jinak relativně pohodová cestovní rychlost u toho silnýho TDi byla tak 150-160, pak už to dost řvalo. Chyběla tomu 6 ka. Nicméně když už s takovým autem jedeš, tak si toho seš vědom a cítíš, že motor už za chvíli bude na limitu. Ne že jedeš předjíždíš a najednou tě sekne omezovač a nedovolí ti jet rychlejc. To musí být dost protivný.
uz 50kw felda pred 25 rokmi mala maximalku na papieri 162km/h..... ach jo ten pokrok nas raz vsetkych privedie vieme kam :D ... ale inak chapem ze taketo defakto mestske cross hybridy nie su moc o zrychleni z 0-100 ani o maximalke ale aj napriek tomu clovek tu uz ocakava tiez istu danymiku a vykon to je pravda ... ono keby kona bolo nieco ako velky outlander ( ale aj ten uz ma 10,5s a 170km/h tak to clovek aj pochopi ) ale kona je v podstate mensia ako nejaka i30 alebo ceed ci golfik .... takze ta jej dynamika je tym padom docela mizerna :-( .... ale ked aj sesterske niro ma podobne parametre tak asi sa ani tu nedalo cakat "nic navyse" .... a tak ako aj v pripade nira aj tu cakam uspech hoc je pravda ze su to docela take lazo plazo vozitka tieto hybridne korejske crossoverove uzovky .... tu nejaka ta hybridna corolla bude vedla kony predpokladam dynamikou vyzivnejsia a nakoniec aj praktickejsia a cuduja sa svete mozno nakoniec este aj lacnejsia.... ale inak kazdy dalsi hybrid na trhu znamena do buducna to ze sa blizime cim viac k automobilovej "zmene" .... a ja v buducnosti nie som proti hybridu... tak hoc kona mi celkovo pride skareda a aj v kabine akasi nemastna neslana ... asi jej budem nakoniec predajmi aj fandit ( sesterske niro je nadalej u mna lepsia volba voci kone ) .....
PS: jedinou vyhodou voci niru by mohla byt pripadna 4kolka .. ale predpokladam ze hybridna kona nahanajuca decilitre 4kolku uz voci klasickej 1,6tke t-gdi nedostane ( clanok som necital ak by to tam nahodou bolo aj spomenute)
No asi tam co to potřebuješ nejvíc = při tom nejčastějšim = pružnym zrychlení
Tak alespoň fungujou hybridy od Toyoty = bez přehánění na pražskejch semaforech sem permanentní vítěz = ať ze stání nebo pružnost = okamžitej PLNEJ záběr elektromotorů = zrovna tobě nemusim vysvětlovat
Proč myslíš že ne? Nevěřil Ozzy a uspořádal proto přece velký měření = aby zjistil že sem měl pravdu :-)
Nevim teda jak je to s Kony = ale bude to nejspíš = hodně podobný
A nejvíc se okamžitej plnej záběr elektromotoru = projeví v reálnym provozu = při tom okamžitym záběru v reálnejch rychlostech ve městech a okolí = to používáme nejčastějš. Na to sou hybridy Toyoty Lexu vyladěný = a funguje to dokonale. Bejváš nejrychlejší a míváš nejmenší spotřebu = ale uznávám že ty samý trasy jezdit třeba s nějakym V12 = má něco do sebe. Když nevíš co s prachama = efektivita poměru ceny výkonu nákladů spolehlivosti a zjednodušeně to co sem už napsal: nejmenší spotřeba při nejbrisknější reakci = sem i po 2 letech zatim hodně spokojenej
Teď mě leda trochu trápí nová generace http://moje.auto.cz/…sus/corolla.html#… a fakt zajímavej https://global.toyota/en/mobility/tnga/powertrain2018/engine/
Hele já neřeším vyladěnost Toyot a Lexusů, já se na začátku ptal kam se podělo 141 koní, když to auto nemá ani maximálku, ani zrychlení. Pokud elektromotory v Koně zabírají stejně horlivě jako v Toyotě, tak proč ve výsledku zrychluje tak mizerně ?
Na zrychlení za jedenáct sekund by stačil i samotný 105 HP spalovák, bez elektromotorů. Tak k čemu tam jsou ?
Elektromotory zjednodušeně zabíraj všude stejně = proti jakýmukoli spalováku = horlivě jak píšeš ;-)
Ale Kony má jen 43 elektrickejch koníků = ve starym Aurisu je 60kW = skoro 82 koní. To je rozdíl
U toho novýho dvoulitru https://www.autoblog.com/…fficient-engine/?… je dokonce 80kW
Hm, furt to nevysvětluje kam se podělo 141 koní. 11 sekund na stovku zvládne stokoňový spalovák sám.
Ať je to jak chce, tohle odborníci z Hjundaje holt nezvládli. Takový výkon by měl jet o dost svižněji
kalousek, ty rozumbrado a mudrlante, ma nejake auto papirovy plny vykon z nuly?.
Ad pruzne zrychleni, moje mitsubishi evolution X melo zrychleni z nuly na sto kolem 5,6 s, z nuly na 60 kolem 4,6 s. Vem si kalkulacku nebo nejakou babicku nebo deti z prvniího stupne skoly a odhadni jak to evo zrychlovalo ze 60 na sto. Tomu se rika pruzne zrychleni kapisto?
Pojem zrychleni z nuly na sto neic nevypovida o tom jak auto jede, to se hodi do minuleho stoleti
Ano rozumím, jestli jedno auto dá stovku za pět sekund a druhé za deset tak to samozřejmě vůbec nevypovídá jak jedou. Jsi fakt šprýmař.
A tvoje evolution obdivuju, pokud mu šedesátka trvala 4,6s a stovka 5,6 tak od 60 do 100 průběžně zrychlilo za jednu vteřinu. Klobouk dolů !
Mimochodem, plný výkon hned z nuly má hodně aut, hlavně ty výkonnější. Sice se na začátku skoro celý spotřebuje na pálení gum ale ten výkon tam bez pochyb je.
kalousek, zbytecne srazis vahu svych znalosti blbejma pripominkama. Ano je to tak. Koukni sem https://www.youtube.com/watch?… 0-60 za 4s, 60-100 za dalsich 2s . Je to tim, ze tocivy moment turbomotoru zabira az od nejakch 1500 otacek, ne od nuly.
Plny vykon nema zadne auto od nuly, atmo v nejvyssich otackach, foukany v provozne realnych. Najdi si na webu prubehy krouticich moémentu a nereaguj nez se trochu dovzdelas. Tedy myslel sem ze si vetsi frajer. :no:
V praxi 300 konova atmosferu utre 200konove turbo. Proc to snad das dohromady az vystrizlivis
Porad se s nekym kdo tomu rozumi. Zadny spalovaci motor nema plny vykon v kazde rychlosti / ve vsech otackach. Proto se udava maximalni vykon pri nejakych otackach, ten se vyuziva pri kazde zarazene rychlosti. Atmo motor ma nejvyssi vykon zpravidla v horni hranici otacek, foukane motory nekde uprostred. Kazdy jinak. Atmo motor ho ma tam, kde se toci jen v nejakem extremu, foukany motor vyuziva maximalni vykon zpravidla ve rozsahu bezne pouzivanem.
Jen elektromotor disponuje plnym vykonem prakticky od nuly jak rikas. No a to stacilo, az si o tom neco, omlouvat se nemusis.
ale ze plný výkon hned z nuly má hodně aut, hlavně ty výkonnější uz nikomu nerikej, smali by se ti jako ja
Máš obrovský problém s chápáním psaného textu. Jasně jsem tě upozornil, že tou nulou se myslí rychlost auta, tak co tu furt plácáš o otáčkách ??
Dále - s tvrzením "...Jen elektromotor disponuje plnym vykonem prakticky od nuly jak rikas..." jsi mě pobavil, Kromě toho že jsem nic takového neřekl, dám ti jednoduchou otázku. Jak velký výkon má 100 kW elektromotor v nulových otáčkách ? Zvládneš správnou odpověď ?
No a pokud bys opravdu chtěl hodnotit moje znalosti charakteristik motorů tak si přečti třeba článek co jsem psal pro sousední web. https://www.autoforum.cz/…o-jde-predevsim/
Dej vědět jestli všemu rozumíš a já ti pak vysvětlím jak je to s tím plným výkonem u stojícího auta
Při dnešní prošpikovnosti silnic radary se skutečně jeví rychlost nad 130 km / h jako relikvie - vyjma Německa. Ale o tom to je - můžu si zařádit nebo jsme totálně sejmutej pravidly ?
Já se na maximálku dívám trochu jinak a to z pohledu toho co auto vydrží a na co je stavěné. Zatím u všech mých aut platilo, že čím vyšší maximálka, tím lépe se tím jelo třeba v těch 130 km/h. Musím se přiznat, že u hybridní Toyoty CHR, která jinak jezdí dobře to platí stejně, nad 120 km/h je vidět, že třeba odhlučnění tolik neřešili...
Když je řeč o té maximálce.Dnes odpoledne se těsne před Brnem stala pravděpodobně tragická dopravní nehoda,kdy Roomster to narval do mostního pilíře..to auto bylo rozstřelený až po B sloupky..opravdu strašnéj pohled,to se nedalo přežít 😢Takže k čemu je vysoká rychlost,kam pořád spěchat..na hřbitov?
Tímhle se nedá argumentovat na rychlost. To se pak nedá nic dělat a dá se takové povzdechnutí udělat nad většinou lidských činností... Jestli to tam narval sám, tak si za to zřejmě může sám ať už jel rychle nebo pomalu, těžko říct. Trefit mostní pilíř si troufnu říct, že je skoro jedno kolik nad 100 km/h jedeš.
Tak to si asi trošku mimo, radary jsou jen ve městech a vesnicích. Na dálnici je obvyklá cestovní rychlost kolem 150km/h, jinak si odsouzen do pravého pruhu mezi kamiony. I tak se na tebe tlačí, jako dnes na mě GLE 63AMG apod - a tak ve 180-200km/h zmizel... Policejní auta nikde a přitom stačí úplně jedno označené, které tu dálnici sem tam prokřížuje a provoz se znatelně zklidní ;-)
Podobně velká postarší Micra žere dlouhodobě 3,1 - 3,2 na 100, mimo město ještě míň. Toto je těžká drahá mrcha nacpaná technikou a stejně jezdí za víc. Smysl mi dává BMW i3 REX s motorgenerátorem, tam se jede i na delší vzdálenosti primárně na elektřinu a generátor se zapíná jen na ulehčení do kopců. Ale to je technicky úplně jinde - žádná rozpočtovka, ale auto s karbonovou karoserií což byla donedávna jen výsada nejdražších supersportů.