Novinky
Při dnešní prošpikovnosti silnic radary se skutečně jeví rychlost nad 130 km / h jako relikvie - vyjma Německa. Ale o tom to je - můžu si zařádit nebo jsme totálně sejmutej pravidly ?
Já se na maximálku dívám trochu jinak a to z pohledu toho co auto vydrží a na co je stavěné. Zatím u všech mých aut platilo, že čím vyšší maximálka, tím lépe se tím jelo třeba v těch 130 km/h. Musím se přiznat, že u hybridní Toyoty CHR, která jinak jezdí dobře to platí stejně, nad 120 km/h je vidět, že třeba odhlučnění tolik neřešili...
Když je řeč o té maximálce.Dnes odpoledne se těsne před Brnem stala pravděpodobně tragická dopravní nehoda,kdy Roomster to narval do mostního pilíře..to auto bylo rozstřelený až po B sloupky..opravdu strašnéj pohled,to se nedalo přežít 😢Takže k čemu je vysoká rychlost,kam pořád spěchat..na hřbitov?
Tímhle se nedá argumentovat na rychlost. To se pak nedá nic dělat a dá se takové povzdechnutí udělat nad většinou lidských činností... Jestli to tam narval sám, tak si za to zřejmě může sám ať už jel rychle nebo pomalu, těžko říct. Trefit mostní pilíř si troufnu říct, že je skoro jedno kolik nad 100 km/h jedeš.
Tak to si asi trošku mimo, radary jsou jen ve městech a vesnicích. Na dálnici je obvyklá cestovní rychlost kolem 150km/h, jinak si odsouzen do pravého pruhu mezi kamiony. I tak se na tebe tlačí, jako dnes na mě GLE 63AMG apod - a tak ve 180-200km/h zmizel... Policejní auta nikde a přitom stačí úplně jedno označené, které tu dálnici sem tam prokřížuje a provoz se znatelně zklidní 😉
Podobně velká postarší Micra žere dlouhodobě 3,1 - 3,2 na 100, mimo město ještě míň. Toto je těžká drahá mrcha nacpaná technikou a stejně jezdí za víc. Smysl mi dává BMW i3 REX s motorgenerátorem, tam se jede i na delší vzdálenosti primárně na elektřinu a generátor se zapíná jen na ulehčení do kopců. Ale to je technicky úplně jinde - žádná rozpočtovka, ale auto s karbonovou karoserií což byla donedávna jen výsada nejdražších supersportů.
Mě mejch 180 km/h v reálu stačí = dokonce to jakžtakž stačilo při loňskejch přejezdech napříč Německem do Francie rsp. Itálie. I když tam by mi víc nevadilo. Tak kde jezdíš víc jak 180 km/h? A to seš 20 nebo kolik km od německejch hranic
Naše silnice sou tristní https😐/www.novinky.cz/…bezpecnejsi.html a dálnice https😐/www.novinky.cz/…-bude-peklo.html
A bohužel https😐/www.csfd.cz/…-nebude/prehled/
Po odejití Ťoka a https😐/www.lidovky.cz/…428_ln_domov_ele sme objevili Ameriku = budeme dodělávat třetí pruh na D1. Samozřejmě ne najednou aby to bylo rychlejší levnější a pro řidiče míň komplikací = ale po skončení rekonstrukce D1 kterou Ťok počítal do nově postavenejch dálnic = aby to tak neřvalo jak málo jich stavíme = začneme nanovo. Aby to trvalo dýl, bylo dražší a řidičum mnohem dýl ztrpčovalo život :yes:
Takže kde jezdíš rychlejš než 180 km/h? Tady v Česku? Oba naše hybridy tou 180 km/h jedou naprosto v klidu a pohodě = za větší překročení se v Česku bere řidičák někde je eště hůř https😐/www.irozhlas.cz/…m_1708051109_haf
Nicméně 160 mi přijde fakt žalostně málo
Po Evropě sme dřív jezdili mj. C5 2.2 HDI s maximálkou 230 km/h = a jo po Německu to občas využiješ = a bylo to lepší než RAVka 2.5 s omezenim na 180. Ale drtivá většina km se najezdí po česku = a oba jezdíme co do překračování maximálky podobně = třeba těch +10 km/h. Nejsme holt rakeťáci jako ryccardo = kterýmu 180 km/h nestačí. Když přijdeš na výstavu https😐/www.hifi-voice.com/…video-show-praha a zajdeš dolu na parkoviště = uvidíš že v oboru je hybridů silně nadprůměrně = na poměr ve státě 😄
D1 je smutná jak svou kvalitou a to už i na nově opravenejch částech tak skoro permanentní přetížeností. Proto se tak ŘSD po skončení týhle aktuální nesmyslně dlouho trvající opožděný rekonstrukci = rozhodlo že v opravách D1 budou pokračovat = a rozšiřovat jí na 3 pruhy
Vzhledem k reálný rychlosti staveb u nás https😐/www.idnes.cz/…_eko-doprava_rts si nemyslim že se se současnym autem dočkám volně průjezdný D1 :-!
Mimochodem = sem zvědavej jestli ta trať Praha - Drážďany do roku 2050 bude. Bylo by to jen 86 let po podobný pro japonskej Šinkansen otevřený před LOH v Tokiu ´64 >😁
1.9 SDI snad nemáš = to mělo maximálku 161 km/h = a to byly fakt maximální možnosti žádný umělý omezení 😄
PS: jedinou vyhodou voci niru by mohla byt pripadna 4kolka .. ale predpokladam ze hybridna kona nahanajuca decilitre 4kolku uz voci klasickej 1,6tke t-gdi nedostane ( clanok som necital ak by to tam nahodou bolo aj spomenute)
Tak alespoň fungujou hybridy od Toyoty = bez přehánění na pražskejch semaforech sem permanentní vítěz = ať ze stání nebo pružnost = okamžitej PLNEJ záběr elektromotorů = zrovna tobě nemusim vysvětlovat
Nevim teda jak je to s Kony = ale bude to nejspíš = hodně podobný
A nejvíc se okamžitej plnej záběr elektromotoru = projeví v reálnym provozu = při tom okamžitym záběru v reálnejch rychlostech ve městech a okolí = to používáme nejčastějš. Na to sou hybridy Toyoty Lexu vyladěný = a funguje to dokonale. Bejváš nejrychlejší a míváš nejmenší spotřebu = ale uznávám že ty samý trasy jezdit třeba s nějakym V12 = má něco do sebe. Když nevíš co s prachama = efektivita poměru ceny výkonu nákladů spolehlivosti a zjednodušeně to co sem už napsal: nejmenší spotřeba při nejbrisknější reakci = sem i po 2 letech zatim hodně spokojenej
Teď mě leda trochu trápí nová generace http😐/moje.auto.cz/…sus/corolla.html#… a fakt zajímavej https😐/global.toyota/en/mobility/tnga/powertrain2018/engine/
Na zrychlení za jedenáct sekund by stačil i samotný 105 HP spalovák, bez elektromotorů. Tak k čemu tam jsou ?
Elektromotory zjednodušeně zabíraj všude stejně = proti jakýmukoli spalováku = horlivě jak píšeš 😉
Ale Kony má jen 43 elektrickejch koníků = ve starym Aurisu je 60kW = skoro 82 koní. To je rozdíl
U toho novýho dvoulitru https😐/www.autoblog.com/…fficient-engine/?… je dokonce 80kW
https😐/www.auto.cz/…y-edition-128296 tady woodyho originál http😐/blog.auto.cz/…9/03/den-pravdy/
Ať je to jak chce, tohle odborníci z Hjundaje holt nezvládli. Takový výkon by měl jet o dost svižněji
Ad pruzne zrychleni, moje mitsubishi evolution X melo zrychleni z nuly na sto kolem 5,6 s, z nuly na 60 kolem 4,6 s. Vem si kalkulacku nebo nejakou babicku nebo deti z prvniího stupne skoly a odhadni jak to evo zrychlovalo ze 60 na sto. Tomu se rika pruzne zrychleni kapisto?
Pojem zrychleni z nuly na sto neic nevypovida o tom jak auto jede, to se hodi do minuleho stoleti
A tvoje evolution obdivuju, pokud mu šedesátka trvala 4,6s a stovka 5,6 tak od 60 do 100 průběžně zrychlilo za jednu vteřinu. Klobouk dolů !
Mimochodem, plný výkon hned z nuly má hodně aut, hlavně ty výkonnější. Sice se na začátku skoro celý spotřebuje na pálení gum ale ten výkon tam bez pochyb je.
Plny vykon nema zadne auto od nuly, atmo v nejvyssich otackach, foukany v provozne realnych. Najdi si na webu prubehy krouticich moémentu a nereaguj nez se trochu dovzdelas. Tedy myslel sem ze si vetsi frajer. :no:
V praxi 300 konova atmosferu utre 200konove turbo. Proc to snad das dohromady az vystrizlivis
Jen elektromotor disponuje plnym vykonem prakticky od nuly jak rikas. No a to stacilo, az si o tom neco, omlouvat se nemusis.
ale ze plný výkon hned z nuly má hodně aut, hlavně ty výkonnější uz nikomu nerikej, smali by se ti jako ja
Dále - s tvrzením "...Jen elektromotor disponuje plnym vykonem prakticky od nuly jak rikas..." jsi mě pobavil, Kromě toho že jsem nic takového neřekl, dám ti jednoduchou otázku. Jak velký výkon má 100 kW elektromotor v nulových otáčkách ? Zvládneš správnou odpověď ?
No a pokud bys opravdu chtěl hodnotit moje znalosti charakteristik motorů tak si přečti třeba článek co jsem psal pro sousední web.
https😐/www.autoforum.cz/…o-jde-predevsim/
Dej vědět jestli všemu rozumíš a já ti pak vysvětlím jak je to s tím plným výkonem u stojícího auta