Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Kona nabídne hybrid se spotřebou 3.9 l/100 km, v nabídce bude od srpna

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Pokud jste uvažovali o pořízení městského crossoveru Hyundai Kona, mohli jste sáhnout po klasice se spalovacím motorem, nebo po čistě elektrickém provedení. Od srpna se však v nabídce objeví i hybrid.

Pod kapotou nově představené Kony Hybrid se objeví podobná pohonná jednotka, jakou nabízí i Ioniq hybrid. Konkrétně se jedná o 1.6 litrový benzínový motor Kappa o výkonu 105 koní s točivým momentem 147 Nm, který doplňuje elektromotor o výkonu 43.5 koně s točivým momentem 170 Nm. Energie je uložena v Lithium-Iontové polymerové baterii s kapacitou 1.56 kWh a jediná dostupná převodovka je šestistupňový dvouspojkový automat.

Celkový výkon dosahuje 141 koní a nabízí 265 Nm točivého momentu, což u 1 375 kg vážícího crossoveru nezní vůbec špatně. Studenou sprchou je však pohled na akceleraci z 0 na 100 km/h, která trvá 11.2 sekundy. Maximální rychlost byla omezena na 160 km/h.

Mnohem podstatnější informací pro zájemce o hybrid se však ukrývá v kolonce kombinované spotřeby, která by se podle Hyundai měla s 16-palcovými ráfky pohybovat okolo 3.9 litru na 100 kilometrů, což je působivá hodnota. Pokud na auto obujete stylovější 18-palcové disky, vyhoupne se spotřeba na 4.3 l/100 km.

Kromě nové pohonné jednotky přináší Kona Hybrid i nové technologie a pár stylových doplňků. Místo standardního 7-palcového infotainmentu si mohou zákazníci připlatit za nový AVN systém s 10.25 palcovou dotykovou obrazovkou, který podporuje hlasové ovládání v šesti jazycích a nabízí možnost individuálního nastavení obsahu. Zajímavou novinkou je také systém Blue Link, který umožní odemykat a zamykat automobil pomocí aplikace v chytrém telefonu, který si nově můžete dobít v bezdrátové nabíječce.

Video se připravuje ...

O bezpečnost na cestách se postará vylepšený systém Hyundai SmartSense, který již v základu nabízí varování před čelní kolizí s detekcí chodců a cyklistů, sledování únavy řidiče, varování před vyjetím z jízdního pruhu nebo automatické tlumení dálkových světel. Volitelně se však dá systém rozšířit o další položky, včetně chytrého adaptivního tempomatu, hlídání mrtvého úhlu, atd.

Na první pohled je nová Kona Hybrid od zbytku nabídky prakticky nerozeznatelná, nabídne však unikátní 16-palcová a 18-palcová kola, nový lak karoserie Blue Lagoon s černou střechou a novou sadu barevných doplňků interiéru.

Na evropských trzích bude Kona Hybrid dostupná od srpna 2019.

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Doporučujeme

10. 6. 2019 11:14
Re: Fakt 141 koní ??
1,9 SDI měl známý v O1. Jezdilo to navzdory tvým předpokladům 190. A z mojí bývalý 81kW jsem vytáhnul z Turnova na MB skoro 210. To je tak když někdo furt jen čte, ale reálnou zkušenost nemá. >:D Jinak relativně pohodová cestovní rychlost u toho silnýho TDi byla tak 150-160, pak už to dost řvalo. Chyběla tomu 6 ka. Nicméně když už s takovým autem jedeš, tak si toho seš vědom a cítíš, že motor už za chvíli bude na limitu. Ne že jedeš předjíždíš a najednou tě sekne omezovač a nedovolí ti jet rychlejc. To musí být dost protivný.
10. 6. 2019 11:02
Re: Fakt 141 koní ??
A už to tady máme. Výborně. Jen bych prosil, aby sis znovu přečetl příspěvek, k čemu se vlastně vyjadřuješ. Nebavíme se tu o max 180 km/h nýbrž o 160 km/h. Představ si že to by spoustě řidičů včetně mě nepřekonatelně vadilo. Leckdy se to tak na dálnici přihodí, že jedeš i 160, abych pak zjistil, že mi to víc nejede, tak takový auto fakt nechci a myslím, že nebudu sám.
7. 6. 2019 00:07
Tak vysoká spotřeba?
Podobně velká postarší Micra žere dlouhodobě 3,1 - 3,2 na 100, mimo město ještě míň. Toto je těžká drahá mrcha nacpaná technikou a stejně jezdí za víc. Smysl mi dává BMW i3 REX s motorgenerátorem, tam se jede i na delší vzdálenosti primárně na elektřinu a generátor se zapíná jen na ulehčení do kopců. Ale to je technicky úplně jinde - žádná rozpočtovka, ale auto s karbonovou karoserií což byla donedávna jen výsada nejdražších supersportů.
5. 6. 2019 17:37
Re: Maximálka
Tak to si asi trošku mimo, radary jsou jen ve městech a vesnicích. Na dálnici je obvyklá cestovní rychlost kolem 150km/h, jinak si odsouzen do pravého pruhu mezi kamiony. I tak se na tebe tlačí, jako dnes na mě GLE 63AMG apod - a tak ve 180-200km/h zmizel... Policejní auta nikde a přitom stačí úplně jedno označené, které tu dálnici sem tam prokřížuje a provoz se znatelně zklidní ;-)
Avatar - Hammunasakra
5. 6. 2019 09:48
Re: Fakt 141 koní ??
Trochu mimo ale souvisí = vim proč mám tak rád áčkový zesilovače https://www.passlabs.com/…ifiers/xs-series ;-)