Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Kona nabídne hybrid se spotřebou 3.9 l/100 km, v nabídce bude od srpna

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 6. 2019
17
33
Zobrazit náhledy (17)
Hyundai Kona Hybrid Hyundai Kona Hybrid Hyundai Kona Hybrid Hyundai Kona Hybrid Hyundai Kona Hybrid Hyundai Kona Hybrid Hyundai Kona Hybrid Hyundai Kona Hybrid Hyundai Kona Hybrid Hyundai Kona Hybrid Hyundai Kona Hybrid Hyundai Kona Hybrid

Pokud jste uvažovali o pořízení městského crossoveru Hyundai Kona, mohli jste sáhnout po klasice se spalovacím motorem, nebo po čistě elektrickém provedení. Od srpna se však v nabídce objeví i hybrid.

Pod kapotou nově představené Kony Hybrid se objeví podobná pohonná jednotka, jakou nabízí i Ioniq hybrid. Konkrétně se jedná o 1.6 litrový benzínový motor Kappa o výkonu 105 koní s točivým momentem 147 Nm, který doplňuje elektromotor o výkonu 43.5 koně s točivým momentem 170 Nm. Energie je uložena v Lithium-Iontové polymerové baterii s kapacitou 1.56 kWh a jediná dostupná převodovka je šestistupňový dvouspojkový automat.

Celkový výkon dosahuje 141 koní a nabízí 265 Nm točivého momentu, což u 1 375 kg vážícího crossoveru nezní vůbec špatně. Studenou sprchou je však pohled na akceleraci z 0 na 100 km/h, která trvá 11.2 sekundy. Maximální rychlost byla omezena na 160 km/h.

Mnohem podstatnější informací pro zájemce o hybrid se však ukrývá v kolonce kombinované spotřeby, která by se podle Hyundai měla s 16-palcovými ráfky pohybovat okolo 3.9 litru na 100 kilometrů, což je působivá hodnota. Pokud na auto obujete stylovější 18-palcové disky, vyhoupne se spotřeba na 4.3 l/100 km.

Kromě nové pohonné jednotky přináší Kona Hybrid i nové technologie a pár stylových doplňků. Místo standardního 7-palcového infotainmentu si mohou zákazníci připlatit za nový AVN systém s 10.25 palcovou dotykovou obrazovkou, který podporuje hlasové ovládání v šesti jazycích a nabízí možnost individuálního nastavení obsahu. Zajímavou novinkou je také systém Blue Link, který umožní odemykat a zamykat automobil pomocí aplikace v chytrém telefonu, který si nově můžete dobít v bezdrátové nabíječce.

360p720p1080p

O bezpečnost na cestách se postará vylepšený systém Hyundai SmartSense, který již v základu nabízí varování před čelní kolizí s detekcí chodců a cyklistů, sledování únavy řidiče, varování před vyjetím z jízdního pruhu nebo automatické tlumení dálkových světel. Volitelně se však dá systém rozšířit o další položky, včetně chytrého adaptivního tempomatu, hlídání mrtvého úhlu, atd.

Na první pohled je nová Kona Hybrid od zbytku nabídky prakticky nerozeznatelná, nabídne však unikátní 16-palcová a 18-palcová kola, nový lak karoserie Blue Lagoon s černou střechou a novou sadu barevných doplňků interiéru.

Na evropských trzích bude Kona Hybrid dostupná od srpna 2019.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Fakt 141 koní ??
| 10. 6. 2019
1,9 SDI měl známý v O1. Jezdilo to navzdory tvým předpokladům 190. A z mojí bývalý 81kW jsem vytáhnul z Turnova na MB skoro 210. To je tak když někdo furt jen čte, ale reálnou zkušenost nemá. >:D Jinak relativně pohodová cestovní rychlost u toho silnýho TDi byla tak 150-160, pak už to dost řvalo. Chyběla tomu 6 ka. Nicméně když už s takovým autem jedeš, tak si toho seš vědom a cítíš, že motor už za chvíli bude na limitu. Ne že jedeš předjíždíš a najednou tě sekne omezovač a nedovolí ti jet rychlejc. To musí být dost protivný.
Re: Re: Re: Fakt 141 koní ??
| 10. 6. 2019
A už to tady máme. Výborně. Jen bych prosil, aby sis znovu přečetl příspěvek, k čemu se vlastně vyjadřuješ. Nebavíme se tu o max 180 km/h nýbrž o 160 km/h. Představ si že to by spoustě řidičů včetně mě nepřekonatelně vadilo. Leckdy se to tak na dálnici přihodí, že jedeš i 160, abych pak zjistil, že mi to víc nejede, tak takový auto fakt nechci a myslím, že nebudu sám.
Tak vysoká spotřeba?
| 7. 6. 2019
Podobně velká postarší Micra žere dlouhodobě 3,1 - 3,2 na 100, mimo město ještě míň. Toto je těžká drahá mrcha nacpaná technikou a stejně jezdí za víc. Smysl mi dává BMW i3 REX s motorgenerátorem, tam se jede i na delší vzdálenosti primárně na elektřinu a generátor se zapíná jen na ulehčení do kopců. Ale to je technicky úplně jinde - žádná rozpočtovka, ale auto s karbonovou karoserií což byla donedávna jen výsada nejdražších supersportů.
Re: Maximálka
| 5. 6. 2019
Tak to si asi trošku mimo, radary jsou jen ve městech a vesnicích. Na dálnici je obvyklá cestovní rychlost kolem 150km/h, jinak si odsouzen do pravého pruhu mezi kamiony. I tak se na tebe tlačí, jako dnes na mě GLE 63AMG apod - a tak ve 180-200km/h zmizel... Policejní auta nikde a přitom stačí úplně jedno označené, které tu dálnici sem tam prokřížuje a provoz se znatelně zklidní ;-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fakt 141 koní ??
| 5. 6. 2019
Trochu mimo ale souvisí = vim proč mám tak rád áčkový zesilovače https://www.passlabs.com/…ifiers/xs-series ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku