Dnešním dnem začíná Mazda přijímat objednávky na novou Mazdu 3 s revolučním motorem Skyactiv-X, který jako první kombinuje princip zážehového a vznětového motoru.
že Ajatolláh automobilismu, ten, jehož ruce řídí duch Ayrtona Senny a kterému se říká Fostek…
není nadšen z japonských aut a hlavně z jejich BYkupců a jezdců.
...ale teď vážně - tomuhle fandím. Jsem strašně zvědavej jak si to povede ve skutečným světě.
Mazda :yes:
Ve stínu této motorizace se schovává fakt že posledním generace dieselů používá nejpokročilejší techniku, skvělý pokrok, ale všichni sledují jen diesel na benzín.
Nu což, diesel je diesel, je to taky diesel ……. pan Rudolf Diesel může být spokojen :-):-):-)
Utonul = že skočil z lodě v La Manche a dobrovolně se utopil = to sice někdo zkouší občas vytáhnout ale spíš to je jen výmysl. Dost šílenej způsob sebevraždy :-)
Jenze Corola je hybrid, to zaprve a hlavne nema automat, ma CVT = zabijaka radosti z rizeni. Jinak je to samozrejme super auto. Jen neni tolik ridicsky orientovane jako Mazda.
No, právě, že Corolla je i docela přívětivá řidičsky, projel jsem v poslední době většinu nižší střední třídy a jen 2 auta bych označil za řidičtější: Fokus ST line a Kia ProCeed GT.
Problém pro někoho může být chování hybridu (nikoliv jeho výkon), ale co se ovládání a podvozku týká platí, co píši výše.
Samozřejmě, že bych to za turbodiesel neměnil, ale musím být objektivní :D
Nějak si tu corollu jako jizdně zajimave auto neumim představit.
No proběhlo zajimave srovnani benzin, hybrid a diesel.
"Focus Turnier, Titanium, EcoBoost 1,5, Schalter (150 PS) gewinnt mit 540 Punkten gegen Toyota Corolla Hybrid, 180 PS (504 P.) und Peugeot 308 BlueHDi 180, 8-Gang-Automatik, 178 PS (484 P.). Verbräuche trotz unterschiedlicher Antriebskonzepte: Focus: Test 6,8 Sport 8,9 Spar 5,8. Toyota: Test 6,9 Sport 10,1 Spar 5,2. Peugeot: Test 6,6 Sport 8,1 Spar 5,7. Zitat: "Dieser Dreizylinder ist einfach ein toller Typ, lebendig und drehfreudig. Und kein anderer hier fährt so agil, keiner lenkt so direkt ein und schluckt alles, was kaputte Straßen bereithalten, so souverän." Mit Abstand beste Bremsen, beste Sitze vorn (Ergonomie) u. hinten, beste Bedienung."
A ještě par čisilek...
Ale to měření odpovídá trochu tomu našemu zjištění, kdy hlavně dynamicky ta Corolla umí zabrat díky elektromotoru. Měřili jsme 80-120 za 4,3s. Řidičsky tím myslím, že odezva od podvzoku a řízení je přesné. Fokus mi ale subjektivně přišel zábavnější a to i s 1.0 R3
Prostě ani jeden nejezdi tak agilně a nemaji takovou odezvu od řizeni a zaroveň nezvladaji s takovym přehledem silnični nastrahy jak focus. A to u te corolly je psano, že je komfortni, ale ne tak kultivovana.
Jinak samo čisla jsou jedna věc, ale meně dynamicky motor neni automaticky horši. A to pravě zvlašť u toho hybridu, ktery bych řekl bude pro tu "zaživnost" asi největši slabinou toho auta.
No tohle nebyl st line a u focusu to neni za mě potřeba.
Jinak věřim, že by corolla mohla jizdně fungovat tak, že bych byl spokojeny a neměl bych s ni problem. Dokonce si u ni cenim to, že vždy vyjiždi na viceprvku což ten focus ne a ja si na to u nižši středni potrpim. Ja spiš pořad naražim na to hybridni ustroji a chybějici fofrklacek.
Hele, to by si mohl vědět. Jak je to s tím víceprvkem u Fokusu ? Vím, že základní 1.0 R3 v HB ho nemají, ale když je to ST line ? Jezdil jsem HB 125k 1.0 EB ST line a nepřišlo mi, že by tam byla tyč a jestli ano, nepoznal jsem to. Na rozdíl od toho třeba v nové Scale ta tyč znát byla, hlavně ranami od podvozku na nerovnostech.
No ja už ti to myslim psal, ale ja byl velmi mile zaskočeny tim jak dokaže neviceprvek fungovat a ja po jizdě pravě s st line 1.0EB v hatchbacku jen řekl...klobouk dolu. Ano utaženy a určitě ne na komfort laděny podvozek a i přesto kultivovanějši než jsem čekal. Což samo ne každemu bude vyhovovat.
No jinak kde začit. Každopadně ty jsi jel jak jsem naznačil na neviceprvku ty byly u hatchback s dieslovym 2.0 a 1.5EB u 1.0EB nebyl vubec. Pouze kombiky jsou vždy s viceprvkem bez ohledu na motorizaci.
No a došlo ke změnam a to určitě nelichotivym. U kombiku se nic nezměnilo tam je vždy viceprvek. Ale u hatchbacku byl viceprvek zachovan jen u vybav Vignale a Active. Takže ani Titanium nebo ST Line již viceprvek nemaji tak jak tomu bylo na začatku.
To přežiješ :D
..a nejsem samozvaný. Milují měmasy fanoušků a mám miliony nohsledů!
>:D
...já prostě nesnáším ty kecy, že diesel smrdí. To je strašnej žvást. Vždycky se vytočím.
Jinak jasný - při dnešním stavu benzíňáků a hlavně když maj Sky X...netuším, proč bych si kupoval diesel.
Ale na druhou stranu...jestli to Xko není moc složitý. Spolehlivost ukáže čas.
Prežiť to prežijem. Od teba som tu zvyknutý čítať iné perly ducha, takže takéto inzultácie ma nechávajú "v klidu" ;-) A jedna rada do života. Nevytáčaj sa, aby nepraskla náhodou žilka, automobilové diskusie za to ozaj nestoja.
Vidíš, ja zase neznášam tie kecy, ako je diesel dokonalý pohon pre všetky druhy áut a pre všetky príležitosti. To je strašný žvást. Vždy sa nad tým len pousmejem (namiesto vytočenia).
K téme: Uvidí sa, či ten Sky X bude riešenie. Fandím tomu, hoci sa tiež obávam počiatočných technických komplikácií.
jj...já se nevytáčím úplně
Spíš trolluju >:D
Není to tak dávno, co nám europrasata (ano, neřídí to automobilky ani zákazníci, nýbrž od reality odtržená kasta v Bruselu) ...tak tihle nám na základě mantrického opakování o uhlíku nacpali diesely i do miniaut, sporťáků a kabrioletů...a to je fail.
Nejhorší je...ty nový S kový audiny...všude ve světě benál, v EU nafta. Už zas bojujou s oxidem. Jeden přesun armád na cvičení vyprodukuje miliony násobků toho auta. Jeden let letadla...ach jo, nemám sílů. Je to absurdní.
Tak já myslím, že v malejch autech je diesel dneska nesmysl.
Naproti tomu ve velkým off roadu, SUV, MPV nebo dodávce je nesmysl benzín.
Já to tvrdím vždycky. A zastávám se obojího.
Můj diesel teda brumlá, když pracuje. Raketa není. Ani ten tvůj, to si buď jistej.
Jinak s elektrikou máš 100% pravdu.
Meleš ho...a
Nafta je brutálně zdaněná.
Akorát míň než benzín. A tvoje pokřivená logika v tom vidí dotace.
Jediný, co se dotuje a na co stát přispívá jsou ty tvoje elektroauta. Tak se prober. Je čas.
Včera sem dával i odkaz = tak se už = nafta je 2násobně zvýhodněná = bohužel fakt brutal pokřivení. Je čas = abys takovejhle základ věděl ;-)
DPH + spotřební daň je jedno zvýhodnění = při cenách začátku dubna to bylo 18,17 kč vs 16,13 pro naftu
A pak velkoobchodní prodej v kg a koncovej v litrech = celkový zvýhodnění je docela brutální = dotace WinDieslů a Ádů jak prase :no:
Jediný co se dotuje a na co stát přispívá = sou elektrouauta? To jako fakt? Vážně?
Sem myslel že se dotuje třeba CNG = ale nic v tak obřích gigantickejch částkách = jako nafta. Ale třeba mi to vysvětlíš :-)
Tohle už má blíž k realitě = i když je to furt tupost tupá = pro jistotu koukám do zracadla = a hlava na svym místě = takže žvaníš stejně jako Ozzy = taky nějaká choroba? :-!
Jo a zapomněl si na zavěšení kol = to má na ten průjezd zatáčkou taky sakra vliv = i to je lepší než u konkurence :yes::-)
A je eště hůř = nová platforma https://www.youtube.com/watch?… je eště tužší a umožňuje eště snížit těžiště = takže to je teprve zatáčkovej cvrkot. Teď už fakt možná pude o hlavu = neměl by sis nějakou Corollu 2.0 hybrid 132kW dojít vyzkoušet? ;-)
Tak znova = proč skoro denně takhle kecáš žvaníš plkáš kraviny = navíc teď už i lžeš. Proč?
Víš jakej je mezi náma rozdíl? Ty si roky nevěřil co dělá elektromotor = a zčásti to okecáváš i po měření :-!
Od někoho kdo si nějakej hybrid pučil jednou v životě = navíc s cílem prokázat svou = je to ptaní někoho kdo takový auta vlastní = skoro trapný. Já si příští auto zřejmě zase koupim hybrid a zřejmě se rozhodnu mezi Camry 2.5 a Corollou 2.0 = vyzkoušim a vyberu
Máš furt eště komplex že nevíš kdo sem? Normální multimilionář co sponzoruje hifi-voice = ti to trvalo než ti to došlo = tak holt polopatě. A nemám Auris hybrid ale Lexus = spokojen? Schíza z neznáma uspokojena
Ale nedá mi to.. když jsi multimilionář a máš teď Lexus, proč si nekoupíš zase Lexus a jen Toyotu? :D
Alespoň vidím, jak tě po těch letech pár dobře mířených slov dokáže doběla vytočit ;) :D Skoro jako když někdo zaklepe na Andyho, taky takhle kvičí :D Náhoda? Možná.... :D
Nene, od té doby více dní ;) Naposledy jsme zkoušeli i elektromobil - Kiu Soul EV s kterou jsem na semaforu ujel BMW 530d....naštvaný obličej řidiče byl k nezaplacení :D
Auris tak svižný není, abych takto silný diesel dal na celou délku.. Lexus, možná, nejel jsem, nebo co to máš té tvé multimilionářské garáži. Nad 50km/h mi ale předjel a nakonec ujel.
Dnes? Ano, to nepopírám ;) Mluvím globálně za tu dobu co sem oba chodíme ;) Ale už se budeme točit zase v kruhu, takže ber to jako vyčerpávající odpověď ;)
Všechno mám, ale tvůj nerv za to minimum snahy občas stojí ;) :D Ale umím se bavit i vážně, pokud je druhá strana rozumná a nemá jen a jen svojí pravdu ;) Mockrát jsem ti nabízel vážnější pokec... bohužel se neudržíš :D
Nech si zajít chuť a jdi si zase pustit porno .... ;) Hele, víš že lidé, kteří často mluví o svých sexuálních představách, hlavně takto "macho" stylem bývají nejistí se svou sexualitou, popřípadě mají málo zkušeností a snaží se to tím kompenzovat? :D Já jen, že to není od tebe poprvé podobná hláška :)
No nejen já = otázka proč ty si myslíš vždycky opak = ať de o záběr elektromotor nebo sloučení účtů na ACZ. I to se dá asi dokázat = stejně jako ten elektromotor. Bude ti to taky trvat 2 roky? :-)
Já měl za to, že Sky-X je 2.5l. Nechce se mi věřit, že by 180 koní vymáčkli z dvoulitru bez turba. To už by musel být hodně vyhoněný motor, přičemž Sky-X vnímám spíš jako motor s dobrým průběhem výkonu a vynikající spotřebou, než jako vyloženě sportovní náčiní.
Vzpomeňte na starší Civic Type-R, který z dvoulitru bez turba sice vyždímal 200 koní, ale to byl vysloveně závodní motor, který měl ostrou vačku a točil přes 7 tisíc.
Je to 2.0 ale má k dispozici kompresor. Není to ale kompresor na výkon ale na lepší průběh výkonu. 132kw (nebo kolik to má) podle mě není nic extra vyhoněného, z normálního dvoulitru Mazda už dlouho doluje 121kw a jistě přijde nějaké další vylepšení.
Každý nový motor, který přijde na trh a je bez pomoci motorku z mixéru a baterek zaslouží :yes: , Navíc motor o přiměřeném objemu a slušném výkonu. Tady je svět ještě v pořádku.
Čo myslíš "motor bez pomoci motorku z mixéru"? Ak tým myslíš turbo, tak Skyactive X je tiež preplňovaný motor. No a o baterkách už Ti kolegovia napísali. Takže... mu vlastne nedávaš :yes: ?
Jsem na skyX zvědav. No aspoň bohudík Mazda nedělá motory které na začátku mají obří turbodiru a nad 3000 ot. už to zas zvadne. Které to asi budou. Zkus si tipnout :-)
O Mazdách veľa ľudí len hovorí, ale jazdil na nich málokto. Ťažko potom porovnávať svoj motor s relatívne veľkou atmosférou, keďže človek často nemá predstavu. Prípadne ju má z testovacej jazdy. Za mňa je 2,0L od Mazdy parádny motor, ktorý by som len tak rýchlo nevymenil.
:yes::yes: Mazda sa uz v minulosti vyznamenala - pri priekaku s naftovymi motormi, ktore nielen, ze boli shitove, este aj zakaznikom neuznavali reklamacie :yes:
Som zvedavy, kolko dobrovolnikov to bude testovat :yes:
Mazdu mám rád a súhlasím s tým, že ich benzínové motory sú jedne z najlepších, ale... Sky-X je absolútna novinka, aká tu ešte nebola. Nie je to ani diesel, ani hybrid. Ak sa niečo môže pokaziť, tak práve tu.
Minimálne by som nebol z toho motora taký nadšený a ak by som ho aj chcel, tak by som ešte počkal. Obdivujem ľudí, ktorí si už auto s tým motorom objednali.
Nedávno vyšli turbomotory od Hondy / Hyundai a váhal som, či to kúpiť - bez reálnych spotrieb, bez informácii o spoľahlivosti, spotrebe, bez testov, skúseností používateľov... A nakoniec som ani nekúpil. Rovnako by to teraz dopadlo u motora Sky-X.
"Meky" - sú tu aj iné automobilky, ktoré sa vyznamenali - napr problémami s retiazkami, emisnými škandálmi... Samozrejme neospravedlňujem Mazdu za jej diesle...
Možno za to môže trochu aj smerovanie nášho trhu - nie je to tak dávno, čo sa od istej triedy kupovali len autá s dieslovym motorom. Pritom bolo zákazníkovi jedno, či jazdí dlhé, alebo krátke trasy - chcel spotrebu, záťah... Negatíva pritom zanedbali. A potom sa to pokazilo.