Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český trh v květnu 2019: Dacia je hit, stala se druhou nejžádanější značkou

69 komentářů

Anonym
už před několika měsíci. Stačilo se mrknout do proškrtaného konfigurátoru. Teď je to tady. Když v zimě není co objednávat, není moc co v létě registrovat. Pro VW bude ještě hůř. Červen a červenec počítám meziročně -40%. Holt Porsche Inter Auto...hlavy pomazané. Jde o to čím :-! ….máslo je to lepší, co mě napadá.
A jsou tam i procentuálně horší propadáky než ve článku zmiňovaný Golf...u nějž se dá částečně předpokládat čekání na novej model (jako u Passata kterej je -52😖.
Co hůř...Polo je docela nový a -64%, Touran dokonce -68%. A furt zdražujou... Takhle se dělá kšeft!
Naproti tomu Dacia nabízí levná ale fungující auta bez blbostí a kupodivu i bez jalovejch reklamních kravin ala hnůjdaj. Klidně jsem koupi Dáčky doporučil pár lidem. A zrovna mě asi nikdo neobviní, že jsem přízemní a nemám na auta nároky. Ale taková je realita.
Futurista
S tím čekáním na nový modely je to možná pravda, ale existuje výjimka, a to je Clio. Novej model za dveřmi a starej jde na dračku líp a líp...

Jinak Dacii, proč ne. Už ani neplatí, že je tam stará, použitá a zaplacená technika Renaultu, proto je to levný... Stepwaye vypadaj dobře, Duster je hit... Dokonce i Olda Kaiser jednu má už 4 roky a nedá na ní dopustit... Takže proč ne... 😁
Avatar - Erik
Erik
Já byl v autosalonu Renault letos celkem 3x a na Renaulty se tam nikdo nedíval, včetně Clia. V části Renaultu, kromě zaměstnanců, ani noha. Zato u Dacie fronta zájemců, vystavené vozy pořád někdo prohlížel, u pultíku prodejce Dacií jedna objednávka za druhou. Ale třeba ti kupci Renaultu choděj do autosalonu jindy, večer, nebo choděj jinam, nevím. :-!
Futurista
Tys tam byl 3x, já jen jednou. Na servisce. A Něco mi říká, že Renault prodává na více místech, než jen u vás. 😉
Anonym
Kristepane...cos dělal v autosalonu Renault 3x za půl roku?
Kroutíš si nějakej trest, nebo je to nějakej quest nebo jsi prostě masochista?
😉 😉 😉
Avatar - hugino
hugino
Neporovnaval by som VW s Daciou.VW je pre uplne inu klientelu ktora si potrpy na technologie výkon design atd. a ktorá si to aj dokaže zaplatit.Su ludia ktorý si auto kupuju s tým že však to mi na jazdenie stačí a nie su ochotný dat za auto viac ako je nutné.A su ludia ktorým nové auto urobí radosť a preto su ochotný dať viac penazí za výkonnejšie krajšie auto preto že to auto je aj určitá forma prestíže a hlavne neberu auto ako spotrebný tovar na presun z bodu A do bodu B.Takže Dacia možno vydrži vela rokov ale radost by som z nej určite nemal a ja osobne by som nekupoval nové auto s tým že však to mi stačí.To ake portfolio modelov má VW alebo Dacia je diametralny rozdiel.Takže tým že rastie predaj Dacie dokazuje že je čoraz viac ludí ktorý nie su ochotný dat viac penazí za auto ale ked sa bližšie pozrieš na tie auta/spracovanie,matrialy,technologie atd/tak to su tak 90 roky.Ja osobne som mladých ludí na Daciach jazdit nevidel na nich jazdia ludia od 50 rokov a viac.To su ti racinalny ktorým to na jazdenie jednoducho stačí. 😄
Avatar - bubaris
bubaris
Máš tak trochu pravdu. Ovšem částečně uvažuješ jako drtivá většina obyvatel Československa a to tak, že AUTO JE ODRAZ SPOLEČENSKÉHO STATUTU a ZNÁMKA MAJETKU. Není a ani nemůže být. Auto je totiž věc denní spotřeby a potřeby. Pokud ovšem nejde o nějaký hypersport nebo RR, tam se dá mluvit o minimálně jisté investici. To ovšem není případ VW nebo nedej bože Dacie 😉 Ovšem na druhou stranu chápu, že nějaký "kapitán průmyslu" nebo podnikatel nemůže za svými klienty jezdit v Loganu. On ale nemůže jezdit ani ve Škodě nebo VW, dnes už ne. Bratranec je makléř a standartem dneška je min. AUDI, jediným aspektem je držet se v nějaké rozumné míře, protože není vhodné jezdit výrazně lepším vozem, než jeho klienti.
Já jsem chtěl to nejobyčejnější auto na našem trhu, které je prosto jakýchkoliv jízdních asistentů nebo podobných EUROkurvítek, auto, které mně odveze denně do práce a zpět. Samozřejmě nové, jak jinak. Koupil jsem si Dacii Sandero. Okamžitě jsem se stal terčem posměchu "inteligentní" části firmy. Smáli se ovšem ti, kteří uvažují přesně jak jsem napsal v úvodu. Přitom co je potřeba víc? Auto jede, zatáčí, kupodivu brzdí, topí, neprší do něj. Nemám potřebu ohromovat. Auto splňuje to co se od auta očekává.
BTW jsem často venku a na západ od Aše jsem viděl tolik Dacií ( drtivá většina Duster a Stepway ), že jsem si říkal, jestli se ti Němci a Švýcaři nezbláznili. Tak bohaté země a jezdí tam auty pro socky. Měli bychom jim to my Češi a Slováci vysvětlit... Jenže není co, jen bychom ukázali, jak móóóóc pozadu v otázce pohledu na vlastnictví auta jsme.
Avatar - fOE
fOE
Tohle neni zadne Cesko-Slovenske specifikum, ale dobre popsany jev platny ve spouste zapadnich zemi, nebo mozna prave tam. Nedelejme z toho malost, je to naprosto bezna soucast mnoha kultur. Takze naopak, priznejme si ze auto JE odrazem statutu nebo majetku (resp. alespon domeleho) a i jim bude, dokud to tak mistni kultura reprezentovana vetsinovou spolecnosti bude brat.
Ze ty das na racio a spokojis se s dacii te nijak neposouva pred ani za tve kolegy, kteri z tve volby meli legraci.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
pravdu díš ...
nlsk
Mám osobnú skúsenosť z Holandska, kde som žil a pracoval 5 rokov. Čím vyššie postavenie vo firme, tým jednoduchší spôsobom prepravy do práce. Hlavný managér denne dochádzal do práce na bicykli 35 km v zime aj v lete(doma mal možno aj Ferrari) . Supervizori a nižší management na 15-20 ročných cliach, puntách atp. Teamleaderi a nižší zamestnanci, už jazdili na góloch, meganoch, m3kach, tiguanoch. Zaujímavý paradox. Jednoducho kultúra.
Avatar - bubaris
bubaris
Určitě se i na západě najdou lidi, kteří si myslí, že vlastnictvím auta se posunou mezi "lepší" společnost. Já nevím, ale co jsem na tuhle otázku začal diskuzi, odpověď byl vždy podobná: TO TU NIKDO NEŘEŠÍ. Ovšem např. v Chorvatsku je to ještě větší hardcore než u nás, tak je právě to v čem jsi přijel měřítkem co jsi.
Avatar - fOE
fOE
Mohl bych reagovat podobne, a sice ze ja se setkal s presne opacnym pristupem, konkretne mluvic treba o Nemecku (zvlaste pak tom zapadnim)... jenze jak ma tak tva osobni zkusenost je z podstaty veci omezena. Co naopak relevantni je jsou ruzne vyskumy kultury popisujici, treba GLOBE projekt, nebo mrkni na neco od Hofsteda, z dimenzi hlavne na masculinity vs. femininity treba prave u toho Nemecka. To ze je auto (ale i spousta jinych veci co jsou "na ocich") dulezite je popsano i tam.

Kazdopadne za sebe bych to nenapsal tak, ze vlastnictvim auta se posunes nekam. Spis to vidim tak ze jsou kultury, kde je bezne se prezentovat mimojine i autem. Takze ti co na ta auta maji si je i radi dopreji a vetsinova spolecnost si to vsima a reaguje. To ale neplati pro kazdeho jednoho clena te ktere kultury, ty jses treba vyjimka. 😊
A ano, tak jako ve vsem, i zde se najde spousta wannabe, ale ti ve sve podstate jen potvrzuji, ze na aute (jim, jejich okoli) zalezi.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Většinová společnost nemá o autech (aspoň v ČR) ánung. Takže značka samotná už nestačí. Jasně, Porsche je Porsche, Ferrari je Ferrari, ale pokud se týká té prezentace autem, tak dnes to musí být hlavně velký, široký a bystroLEDkový. Jestli si někdo myslí, že ohromí davy nějakou M2, tak je na omylu.
Avatar - fOE
fOE
S tim samozrejme souhlas. Velikost a znacek na kapote, to je to co "dela dojem".

Takze v M2 bude u vetsinove spolecnosti asi tolik prestize jako v 114i nebo A3 s litrem. Nejaka tam sice je, furt je to BMW, ale 520d koupena za mensi peniz udela parady radove vic. Na druhou stranu, rekni ze te tohle nekdy trapi(lo)... ? 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Mě určitě ne.... 😉
abc
v podstate máš pravdu, ale golfom v nemecku ukazuješ aký status ?
nízky ? vysoký ?
je to masovka,
musíš mať aspoň mercedes, možno aj obyčajné audi je tam len obyčajné auto,
ale samozrejme ked ho nemáš, tak vyzerá, že sa ti nedarí, v tom je problém
abc
tak, dá sa súhlasiť
Avatar - Emel
Emel
Právě u věcí denní spotřeby se projevuje, kolik je člověk ochoten připlatit za kvalitu. Pokud něco bereš jako investici, tak tě třeba kvalita ani nezajímá... třeba u vína.

Spotřební zboží je kde co... foťák, telefon, audiosoustava, víno, matrace, bunda. Někdo si potrpí na to víno, někdo na to auto. Taky budeš kolegům vysvětlovat, že se krabicákem opiješ stejně jako drahým vínem?

A stejně bych to mohl napsat k čemukoli z těch příkladů... všechny foťáky fotí, všechny audiosoustavy hrajou, všechny telefony telefonují, všechny bundy hřejou... ale pokud jsi v té oblasti gurmán, tak pravděpodobně jdeš po těch lepších kouscích.

Nic proti lidem, kteří autogurmáni nejsou... já zase třeba nejsem velký gurmán na to víno. Tady na auto.cz bych čekal převahu gurmánů...
Avatar - bubaris
bubaris
Proč ne, ovšem pokud si chci svůj social status udržet nebo rozvijet, nelze mít při vlastnictví nového Passatu na rukou Festiny...
Kvalita, to je dnes už více méně slovo, jehož význam je značně neidentifikovatelný.
Ale ano, dle vlastních měřítek se dá specifikovat, co vše je kvalita.
Rád fotím a oblíbil jsem si Lumix. Ovšem ten stejný "aparát" se prodává pod značkou Leica, jen za jiné peníze. Kdo si co koupí? Jdeš po značce? Jasně, Leica. Hledáš stejnou kvalitu? Lumix?
Když už jsme na webu o autech. Jeden příklad. Mercedes. Je to kvalitní, řekl bych luxusní značka, kdy majitelův vysoký sociální statut je zaručen? Bezesporu ano. Pak jsem tedy jako majitel Dacie na stejné vlně. Protože Mercedes Citan = Renault Kangoo a Dacia je brand Renaultu 😉 Hezky jsem si zdůvodnil, že vlastně nejsem socka, protože takový Renault se čárymáryfuk stane Mercedes LOL

Hledat gurmány v době WLTP? Kdy v CIVICu tepe R3 1.0 turbo? To samé Octavia, Mondeo etc. Obávám se, že hledáš terra incognita.
Avatar - Emel
Emel
V Civicu tepe R3 1.0 turbo... a nebo taky 2.0 turbo... a v obou případech je to zřejmě nejlepší Civic všech dob, jak "nejlepší základ", tak "nejlepší TypeR". A nade všechny pochyby je to pro milovníka aut lepší auto, než třeba Fiat Tipo. A je potřeba si za to připlatit.

Existují výjimky, kdy za vyšší cenu vyšší kvalitu nedostaneš... ale u aut jich moc není.
martinw
Na nejaky status kaslu, ale za stejne penize se da poridit napr. ojete Volvo a to je v mem pripade o dost lepsi volbou nez novy low-cost vuz - mluvim predevsim z pohledu pasivni bezpecnosti toho vozidla. Prikladam proste vice dulezitosti tomu abych nejezdil vozem kde mohu snadno umrit jestli mi rozumite 😊
Avatar - bubaris
bubaris
Umřít můžeš snadno v jakémkoliv voze. Zákony fyziky a anatomie "neojebeš". Na druhou stranu v Dacii se nebudeš hnát "200 v městě", jednak to auto na to nemá, hlavně cílová skupina Dacie nemá potřebu. Řeči o tom, jak jsou Dacie pro svou posádku nebezpečné vyvrací např. tento příklad https😐/www.euroncap.com/…cia/duster/29898

Ojetý vůz, to je u nás dost široký pojem. Viděl jsem na vlastní oči Ford Mondeo sestavený te TŘÍ aut. Je třeba tohle lepší volba než nový lowcost car? Kupující nic nepoznal, až na STK. Jistě, můžeš tohle eliminovat, že si ke koupi přizveš odborníka (pokud autům nerozumíš), ovšem i tak je to sázka do loterie.
Avatar - Ham.
Ham.
Auto je odraz společenského statutu ať se ti to líbí nebo ne. Ve středověku byl odrazem společenského statutu kůň, nebo dokonce stádo koní, čím ušlechtilejší tím vyšší statut (střední třída měla na vola nebo krávu, chudina neměla nic) to vydrželo až do nástupu průmyslové revoluce, kdy posléze roli společenského statutu přebrala auta, čím ušlechtilejší tím lepší. Platí to v USA, v Německu potažmo v celé Evropě a v rozvíjejících se ekonomikách to platí dvojnásob (třeba v Číně). To, že na západ od nás jezdí Dacie není nic zvláštního, i v Německu jsou chudí, nezaměstnaní nebo přistěhovalci a ti jistě vezmou za vděk tím nejlevnějším co je na trhu. Ale klidně si vsaď co chceš, že třeba prosperující právník, konstruktér nebo architekt si pro své potřeby Dacii nekoupí, možná ji koupí nějaké ukrajinské au pair a tím to hasne.
Avatar - bubaris
bubaris
Takže když špičkový neurochirurg nemá auto, protože ho nepotřebuje/nechce, jak se na něj dívá společnost?
Pokud si dnes vezme mladý člověk úvěr a pořídí si např. ojetou A6 co to vypovídá? Je úspěšný. Čím? Že mu banka dala úvěr?
Ve středověku to obvykle nebyla šlechta, kdo byl nejbohatší. Ale nebudu sem psát lekce historie.
Jistě, že si právník nebo architekt Dacii nebo např. Kiu nebo Škodu nekoupí. V jednom příspěvku jsem psal reálnou zkušenost svého bratrance, který jako makléř jezdí v Audi a říká, že dnes je to v jeho profesi minimální standart. Nemůže jezdit v ničem horším, jak by to působilo na klienty?
Já se svým příjmem (+) příjem mé ženy a (-) životní náklady, si můžu pořídit třeba R Talisman, ale proč? Já uvažuji tak, že právě teď mi Dacia stačí. Bude-li tomu za čas jinak, koupím si něco jiného.
Avatar - fOE
fOE
Tyhle zarucene standardy je treba brat s velkou rezervou. Byl jsem zamestnancem firmy o 4000 zamestnancih, ktere CEO jezdil hondou civic. Golfove hole mu do kufra vlezli taky a ze by firma mela existnencni problemy, bo s takovym "manazerem" prece nikdo jednat nebude? Tak to vazne ne.
Je dulezite si nedavat rovnitko mezi "vseobecne vnimani" a co se "musi nebo nemusi". Dnes v tomhle zijeme v neuveritelne liberalnim svete. Lidi si daji k smokingu tenisky a rolexky a jsou max za extroverty bez vkusu, ale zadne vylouceni ze spolecnosti, muze nevypoklonkuji z jeho panskeho klubu a jeho manzelka nebude odejita z nedelniho cirkevniho krouzku. Ani jedno co by kdysi realne hrozilo, resp. rovnou nastalo, se nekona. Stejne tak se nekona, ze architekt nebo pravnik prijde na buben nebude-li jezdit minimalne audi, protoze to je standard.

Za me to proste jen zenes do extremu. Ano, auto je status symbol, ktery na nekoho pusobi a na jineho zase ne. Je to prirozene, stejne jako je prirozene ze v dnesni dobe to neni jen "cerna nebo bila", ale posuzovani je volnejsi. Nevim jestli tva osobni zkusenost s kolegy byla az tak extremni, nebo jestli jen potrebujes obhajit svou garaz (nakonec, delame to vice ci mene vsichni), ale za me se v tom stouras az moc. 😉
Avatar - bubaris
bubaris
Jak jsem už psal, neřeším to, že teď jezdím v Dacii >😁 primárně je auto určené na přepravu z bodu A do bodu B, to splňuje.
Víš, 1000 lidí - 1000 chutí. Ten příklad s mým bratrancem jsem uvedl ne jako dogma, ale jeden z možných pohledů na realitu. Je to opravdu tak, jak jsem napsal. K tomu ovšem další nutnosti, ale to není předmětem tohoto fóra.
Trochu mě zamrzelo, když jsem od kolegy slyšel, jak můžu jezdit v autě jako nějaká socka. No, nedá se nic dělat 😂 už jsem ve "škatulce" a věšet se z toho nebudu.
Avatar - Ham.
Ham.
Když špičkový neurochirurg nemá auto, protože ho nepotřebuje, tak se vůbec nic neděje. Prostě nemá auto, ale protože má dobré příjmy tak všude jezdí taxíkem nebo chce být zdravý a jezdí po Praze klidně třeba na kole. Ovšem když usoudí, že jej potřebuje (v západní společnosti mu to nikdo nenařizuje, takže nemusí, ale může), tak se skoč podívat třeba na parkoviště v ÚVN a seznáš, že Logana si nepořizuje.
Když si mladý člověk vezme úvěr a pořídí si vylítanou vránu, tak je to mladý a dost nerozumný člověk, prostě bazarový kovboj.
Avatar - fOE
fOE
Jen jedna technicka k tomu stredoveku. Tam slo precijen o hodne omezeny jev, vlastne az do rozvinuti konzumerismu se na podobne predhaneni s konmi a zamky pohlizelo presne naopak. Do te doby byl povazovan za cnost spis prosty zivot, odrikani, asketizmus, duc***... jeste aby ne kdyz pozemsky zivot byl jen cestou k tomu jedinemu dulezitemu, spaseni. Az jak (hlavne zapad) prochazel revolucemi a odlukami od cirkve vzniklo podhoubi pro "predvadeni se" jak jej zname dnes.

"Znovu vám říkám: Spíš projde velbloud uchem jehly, než vejde bohatý do Božího království."
Avatar - Ham.
Ham.
No ta ctnost byla pro chudé, vládnoucí třída ať už šlechta nebo církve se v hromadění bohatství předháněly a ušlechtilý kůň nebo rovnou celý hřebčín byly prostě znakem postavení, moci a to dokonce víc než to auto dnes. Protože do toho auta tě dnes nikdo nenutí i když máš postavení, představa, že francouzský král ve své době zruší královské hřebčíny byla dost nepředstavitelná stejně jako že se Čingischán posadí na krávu.
abc
krásne napísané,
ja už mám druhú novú daciu, prvá ešte jazdí , má 600.000 km,
neskutočné autá za tú cenu, ak dnes potrebuješ auto, stačí dacia, ak chceš ohurovať okolie s VW ani škodou sa ti to nepodarí, dokonca ani audi bmw či mercedes už dnes nikto neregistruje, pokiaľ sa nejedná o nejaký výnimočný model,
takže máš 100% pravdu a veľa ľudí už na to prišlo, preto ten úspech Dácie,
víťazstvo rozumu
ja by som tiež chcel nejaké krásne imidžové auto, ale to by muselo byť maserati, ale na to nemám, tak postačí aj dácia
Avatar - hugino
hugino
Presne to som chcel povedať.Každý si kupi to čo sa mu páči a asi hlavne na čo má.Aj kolega ma asi 2 roky Sandero a je nad mieru spokojný.Ked sa rozhodoval o kupe auta tak sa ma pýtal že čo si o tom myslím či kupiť staršie auto alebo radšej investovať viac a kupiť nove.Ja som mu povedal že určite nove kupil Sandero a je v pohode.On je presne ten tip čo si nepotrpý na spoločenský status ale aby to auto bolo funkčné relativne priestranne a malo malu spotrebu.Podstatne pri výbere auta je aby si nemusel do auta povedzme prvych 5-6 rokov zbytočne investovať.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zdražují aby si vydělali na elektromobilizmus, jasně to několikrát řekli !!!!!!!!
Otázka je jestli jim to trh a lidi dovolí.
VW také prohlásil že nemá cenu dělat miniauta, leda za 2x větší peníze v elektru. A tak jede TPCA v Kolíně na 115% kapacity, protože stejně "chytře" se miniaut vzdali mudrci v PSA Peugeot Citroën.
l833465
VW ma problemy s homologizaciou na nove emisne normy.

Kedze ma mnozstvo kombinacii vybavy, tak to ide strasne pomaly.

Priotitu maju kombinacie s najvyssou marzou resp. najpredavanejsie, ale kedze je siroka ponuka, tak konfiguracie uvolnene na predaj pribudaju velmo pomaly.


Plus sa este potichu hovori, ze sa nestihaju varabat nove motory TSI.


A az dosledok toho celeho je spomenute skrtenie konfiguratora.


Cize nejde o to, ze by VW nevedel vyrabat dostatocne mnozstvo vozidiel. On ich proste nemoze vyrabat z legislativnych dovodov. Pricom doplatil na svoju politiku sirokej priplatkovej vybavy.
Ostatne automobilky, ktore maju niekolko balikov vybav a zopar kusov doplnkovej vybavy, boli s novou emisnou homologizaciou vybavene pomerne rychlo.
Avatar - Erik
Erik
Fandím Dacii, lepší nová Dacie, než jakákoliv odrbaná ojetina z bazaru. Ale ohlížím se i za ostatními, Třeba Fiat je dnes už totálně mimo rozlišovací schopnosti tabulek prodejů, značka je v totálním úpadku a není divu, jeden model horší a hnusnější, než druhý. Jsem zvědav, jak dopadnou námluvy Fiatu s Renaultem, Renckům se do toho moc nechce, Fiat by to zachránilo. S ironíí, Fiat by zachránilo, kdyby přestali vyrábět ty fiaťácký děsy a začali dělat Dacie. Asi jako Ladu postavilo zpět na nohy, když rozjela, díky Renaultu, výrobu vozu Lada Largus, což je starší Dacia Logan, v Rusku je to v současnosti nejprodávanější auto.
Anonym
TWL Fiat je naprostý šílenství.
V osmdesátých letech jedna z nej evropských automobilek, dneska totální troska.
Když něco postavěj, je to děs. Když není, je to aspoň Japonec (124,Fullback)

Je mi z toho smutno lidi.
Paulie88
Tak když nemá co prodávat , tak co má jako dělat ? Tipo je možná fajn, ale přišlo pozdě a nikoho nějak neohromí, ono to i s tou kvalitou zpravování auta není žádná sláva ... Pětistovky hlavně ty větší, to jsou prý vyloženě kraksny a ještě i dost nepraktické a drahé takže to koupí asi jen blázen ...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
fiat nezachytil vyvoj.. a nemaju zrejme ani potrebne zdroje .. poslednych par rokov uz len pokrivkavaju ale perspektivu tu moc nevidim ... je to skoda ale ako vidime len zo znameho mena a dlhej historie sa dnes uz vyzit neda... ono len panda... 500 a 500X a tipo nemoze dnes k uspechu stacit .. to je proste malo... chyba punto.. chyba SUV velkosti tigih👋sportagu/RAVky ( lebo tu prave sa robia najvacsie SUV predaje ) .. chyba aj nejaky sikovny cross povedzme ako captur ci P2008 alebo kona stonic... a zaujem o minivozy je mimo domacej italie a nejakeho danska tiez nic moc takze defakto maju co do rodinneho pouzitia len 500X a tipo.... a to je malo.. uz aj taka kia ma dnes ovaal viac modelov a to kedysi na fiat pozerala z uctivej vzdialenosti... ale tak casy sa menia... a kia dnes uz fiat uplne drti na prach vlastne vo vsetkom ... sila ale tak fiat si za to sam moze... hlavne to punto im neodpustim nikdy
Avatar - bubaris
bubaris
Přesně takhle šla do háje Lancia...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
… myslíš že jim radili diamantoví )3) odborníci? tak to bych si dokázal představit, s takovým mozkovým trustem
_Teddy_
Ford nabera ten isty kurz, ako Fiat. Kde su tie casy, ked Fiesta, Focus a Mondeo patrili k spicke v triede!
Avatar - Emel
Emel
Podle mě tam pořád patří.
Avatar - fOE
fOE
Mondeo konci jako takove, neb ford sazi na trend SUV (nakolik to bude moudry krok ukaze az cas), ale v cem konkretne aktualni fiesta nebo focus nepatri k spicce? Prave tak je totiz popisuje vetsina testu co jsem mel tu moznost precist.
Ani evropske prodeje nesignalizuji opak, fiesta se drzi na dohled VW Polo, focus pak je rovnou 2. nejprodavanejsim vozem nizsi stredni v evrope (a to se jeste ceka na nabeh prodeju ST verzi).
steny007
.....
Avatar - woody-alien
woody-alien
Heh, můžeš se tím utěšovat, ale např. ten Focus jsem jel před pár hodinama a včera téměř kompletní relevantní konkurenci. A ano - Focus je špička třídy. Od podvozku přes motor (když porovnáváš srovnatelný objemy a výkony) až po naladění spojky, řízení, řazení atd.
Avatar - CountachSV
CountachSV
Dáčka je proti Fiatu prémiovej výrobce >😒]

Zrovna Duster, kdyby neměl tak odpornou palubku a bylo to trochu míň robustní /rozuměj více pohodlný na dálnici/ , tak by se mi v té vínové s 1,33TCe velmi zamlouval pro matku pluku a děti.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
novy duster za mna je genialne posadeny.. a s 1,3tce to bude este vacsi trhak ako predchodca .. len este by to chcelo aj pohon 4x4 s tymto motorom a dacia ma opat zarobene... neskutocne sikovne to robia...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
bulharsku a moldavsku je najvyssie v rebricku dacia v eu prave este v cesku... dokonca ani u nas co by menej solevntny trh voci cz tak dacia nefrci ako v cesku... ktovie cim to je .. ale tak kazdy trh ma svoje specifika .. tak ako aj vcelku az prekvapivy uspech seatu v rakusku ci povedzme kie vo svedsku a tak podobne
Avatar - bubaris
bubaris
Na západě vyjma Francie je Dacia hodně v kurzu v Německu a Švýcarsku. Je to prostě levné auto, které pokryje základní potřeby. Okruh lidí, kteří vyžadují full LED nebo HUD či kůži Nappa nebo různé asistenty existuje, ale nepřevládá. Klienti Dacie mezi nimi nikdy nebudou.
Pro Dacii je DE trh natolik zajímavý, že zde nabízí různé limited edition o kterých tu v CZ/SVK ani nemáme tucha.
Teď si představ, že by se tu začala prodávat v sítí např. Nissan ( u Renaultu by to vzhledem k propojení dealerů Reanault - Dacia nešlo ) nová Lada. Stojí míň, než Dacia a i tak je vnímána. Prodeje by byly určitě zajímavé.
Avatar - Emel
Emel
Ve Švýcarsku převládá. Nejprodávanější značky jsou tradičně VW, Mercedes, BMW, Audi, Škoda...

Dacia nevím, kompletní statistiky nemám... v Německu byla myslím loni 11. mezi značkami.
Xylo
Tady jsou nějaké tabulky z 2018 https😐/www.statista.com/…-in-switzerland/ . Tržní podíl značky Dacie je 2,8 %
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ve Francii je z principu Dacia v kurzu také, co jsme jich viděli v okolí Nice a Saint Tropez
To je stejné jako Škoda/VW, Němci se ofrňovali a potom zjistili, že je to vůz sestavený z dílů VW, sestavený lépe než VW a přestali mít zábrany
westeros
Ještě pořád ty Dacie uvnitř tak strašně smrdí? Když jsem se byl před pár lety do podívat do autosalonu tak ty jejich plasty smrděly tak, že jsem do auta raději nelezl. Od těch prvních generací udělali pokrok, ale pořád to jsou auta pro lidi, kteří rezignovali na jakékoliv požadavky na auto kromě toho že to je plechová krabice s kolečky. Vždyť žádná Dacia nemá airbagy vzadu!
Avatar - bubaris
bubaris
Myslíš v kufru >😁 ???
westeros
Myslim tim bocni airbagy pro zadni sedacky (pro deti). Snad vsechny dnesni auta krome Citigo to maji v zakladu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Stejně to má končící Clio a Captur.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Já se Dacie zastávat nebudu, ale kdo má život postavenej na tom, že s novou Dacií je looser, ten by se měl nad sebou zamyslet. A třeba se na auto úplně vybodnout.
Avatar - bubaris
bubaris
Já tohle neřeším, auto mi na moje současné potřeby vyhovuje a pokud se ty potřeby změní, zamyslím se co dál.
Třeba vyhraji hlavní výhru ve Sportce, zblázním se a budu křižovat D1 v OT-64, samozřejmě náležitě vytuněném.
westeros
Moje hranice looserstvi je Dacia, Kaufland a SPD. A tvoje?
Futurista
Líbí se mi frajeři, co by nešli do Kauflandu, ale napsat slovo loser (nebo dokonce snad význam slova loose), to jim dělá problémy... 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
S tou chybou jsem začal já, přestože samozřejmě vím, z jakého slova loser pochází. Sypu si popel na hlavu, ale použít to jako políček vůči oponentovi je zbytečné. V jeho příspěvku je "looser" ten nejmenší omyl. 😉
Avatar - bubaris
bubaris
To víš, absence aspoň minimálního vzdělání se někde musí projevit...
Snad to do konce puberty dožene 😂
Avatar - donPedro
donPedro
Avatar - woody-alien
woody-alien
>😁 >😁 :yes:
Avatar - fOE
fOE
nene 😲 >😁 >😁 >😁 :yes:

EDIT😒br /> Kdyz se do toho te(s)xtu clovek zaposlocuha, tak to je neuveritelna sonda ten song, i do zdejsich diskusi...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
:yes: :yes: :yes:
kundalini_it
Doby kdy Nissan byl nejlepší mezi SUV a nejlepší japonskou značkou jsou nenávratně pryč...Stačilo aby VW group začal vyrábět SUV a přišli o 50% zákazníků...Totální amatérismus a spoléhání se na jeden model + dva modely do pučtu....Zoufalost vykvete v porovnání s Toyotou, která na to jde úplně jinak...nabídnout něco jiného...Docela strach aby Nissan v Evropě přežil...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Prodeje jsou tvrdou pravdou o tom, co jednotliví výrobci předvádějí.

Je jen otázkou času, kdy Dacia bude Nr2 na českém trhu. Stejně tak Renault má solidní šanci dostat se alespoň na 4. místo.

Naopak Ford a Hyundai zažívají to, co zaslouží. Hyundai je zkrátka předražený na to co to je a Ford, ten škoda zmiňovat...

Smutné je směřování VW, ale nic jiného si nezaslouží. Není to o tom, že by neuměl dělat dobrá auta. Je to o tom, že na nových vozech začal šetřit a je to hodně znát. VW není značkou, kde by zákazníci odpouštěli takovéto oyeby...

Překvapivý mi přijde comeback Fabie. Ale s ohledem na tvrdé osekání nabízených verzí a příchod Scaly tipuji, že návrat nebude mít dlouhého trvání.

Dacia, tak tady není o čem diskutovat. Nový Duster se zbavil dojmu lacinosti a běžný zákazník v podstatě dostává plnohodnotný model za poloviční cenu konkurence.
Avatar - Anonym
Anonym
Cadillac - 2 ks
Dodge - 8 ks
Chevrolet - 4 ks
RAM - 11 ks
Tesla - 9 ks
Mustang - 21 ks
Renegade 41 ks( 9x benzín)
Cherokee - 6 ks
Grand Cherokee - 16 ks (2x benzín)
Wrangler - 10 ks (4x benzín)
Compass - 18 ks (4x benzín)
Avatar - Anonym
Anonym
Lada - 11 ks
UAZ - 10 ks
GAZ - 2 ks
Ural moto - 2 ks
Belarus - 1 ks