Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh v květnu 2019: Dacia je hit, stala se druhou nejžádanější značkou
69 komentářů
Erik
Fandím Dacii, lepší nová Dacie, než jakákoliv odrbaná ojetina z bazaru. Ale ohlížím se i za ostatními, Třeba Fiat je dnes už totálně mimo rozlišovací schopnosti tabulek prodejů, značka je v totálním úpadku a není divu, jeden model horší a hnusnější, než druhý. Jsem zvědav, jak dopadnou námluvy Fiatu s Renaultem, Renckům se do toho moc nechce, Fiat by to zachránilo. S ironíí, Fiat by zachránilo, kdyby přestali vyrábět ty fiaťácký děsy a začali dělat Dacie. Asi jako Ladu postavilo zpět na nohy, když rozjela, díky Renaultu, výrobu vozu Lada Largus, což je starší Dacia Logan, v Rusku je to v současnosti nejprodávanější auto.
TWL Fiat je naprostý šílenství.
V osmdesátých letech jedna z nej evropských automobilek, dneska totální troska.
Když něco postavěj, je to děs. Když není, je to aspoň Japonec (124,Fullback)
Je mi z toho smutno lidi.
V osmdesátých letech jedna z nej evropských automobilek, dneska totální troska.
Když něco postavěj, je to děs. Když není, je to aspoň Japonec (124,Fullback)
Je mi z toho smutno lidi.
Tak když nemá co prodávat , tak co má jako dělat ? Tipo je možná fajn, ale přišlo pozdě a nikoho nějak neohromí, ono to i s tou kvalitou zpravování auta není žádná sláva ... Pětistovky hlavně ty větší, to jsou prý vyloženě kraksny a ještě i dost nepraktické a drahé takže to koupí asi jen blázen ...
fiat nezachytil vyvoj.. a nemaju zrejme ani potrebne zdroje .. poslednych par rokov uz len pokrivkavaju ale perspektivu tu moc nevidim ... je to skoda ale ako vidime len zo znameho mena a dlhej historie sa dnes uz vyzit neda... ono len panda... 500 a 500X a tipo nemoze dnes k uspechu stacit .. to je proste malo... chyba punto.. chyba SUV velkosti tigih👋sportagu/RAVky ( lebo tu prave sa robia najvacsie SUV predaje ) .. chyba aj nejaky sikovny cross povedzme ako captur ci P2008 alebo kona stonic... a zaujem o minivozy je mimo domacej italie a nejakeho danska tiez nic moc takze defakto maju co do rodinneho pouzitia len 500X a tipo.... a to je malo.. uz aj taka kia ma dnes ovaal viac modelov a to kedysi na fiat pozerala z uctivej vzdialenosti... ale tak casy sa menia... a kia dnes uz fiat uplne drti na prach vlastne vo vsetkom ... sila ale tak fiat si za to sam moze... hlavne to punto im neodpustim nikdy
Ford nabera ten isty kurz, ako Fiat. Kde su tie casy, ked Fiesta, Focus a Mondeo patrili k spicke v triede!
Mondeo konci jako takove, neb ford sazi na trend SUV (nakolik to bude moudry krok ukaze az cas), ale v cem konkretne aktualni fiesta nebo focus nepatri k spicce? Prave tak je totiz popisuje vetsina testu co jsem mel tu moznost precist.
Ani evropske prodeje nesignalizuji opak, fiesta se drzi na dohled VW Polo, focus pak je rovnou 2. nejprodavanejsim vozem nizsi stredni v evrope (a to se jeste ceka na nabeh prodeju ST verzi).
Ani evropske prodeje nesignalizuji opak, fiesta se drzi na dohled VW Polo, focus pak je rovnou 2. nejprodavanejsim vozem nizsi stredni v evrope (a to se jeste ceka na nabeh prodeju ST verzi).
Heh, můžeš se tím utěšovat, ale např. ten Focus jsem jel před pár hodinama a včera téměř kompletní relevantní konkurenci. A ano - Focus je špička třídy. Od podvozku přes motor (když porovnáváš srovnatelný objemy a výkony) až po naladění spojky, řízení, řazení atd.
CountachSV
Dáčka je proti Fiatu prémiovej výrobce >😒]
Zrovna Duster, kdyby neměl tak odpornou palubku a bylo to trochu míň robustní /rozuměj více pohodlný na dálnici/ , tak by se mi v té vínové s 1,33TCe velmi zamlouval pro matku pluku a děti.
Zrovna Duster, kdyby neměl tak odpornou palubku a bylo to trochu míň robustní /rozuměj více pohodlný na dálnici/ , tak by se mi v té vínové s 1,33TCe velmi zamlouval pro matku pluku a děti.
novy duster za mna je genialne posadeny.. a s 1,3tce to bude este vacsi trhak ako predchodca .. len este by to chcelo aj pohon 4x4 s tymto motorom a dacia ma opat zarobene... neskutocne sikovne to robia...
3_diamanty
bulharsku a moldavsku je najvyssie v rebricku dacia v eu prave este v cesku... dokonca ani u nas co by menej solevntny trh voci cz tak dacia nefrci ako v cesku... ktovie cim to je .. ale tak kazdy trh ma svoje specifika .. tak ako aj vcelku az prekvapivy uspech seatu v rakusku ci povedzme kie vo svedsku a tak podobne
Na západě vyjma Francie je Dacia hodně v kurzu v Německu a Švýcarsku. Je to prostě levné auto, které pokryje základní potřeby. Okruh lidí, kteří vyžadují full LED nebo HUD či kůži Nappa nebo různé asistenty existuje, ale nepřevládá. Klienti Dacie mezi nimi nikdy nebudou.
Pro Dacii je DE trh natolik zajímavý, že zde nabízí různé limited edition o kterých tu v CZ/SVK ani nemáme tucha.
Teď si představ, že by se tu začala prodávat v sítí např. Nissan ( u Renaultu by to vzhledem k propojení dealerů Reanault - Dacia nešlo ) nová Lada. Stojí míň, než Dacia a i tak je vnímána. Prodeje by byly určitě zajímavé.
Pro Dacii je DE trh natolik zajímavý, že zde nabízí různé limited edition o kterých tu v CZ/SVK ani nemáme tucha.
Teď si představ, že by se tu začala prodávat v sítí např. Nissan ( u Renaultu by to vzhledem k propojení dealerů Reanault - Dacia nešlo ) nová Lada. Stojí míň, než Dacia a i tak je vnímána. Prodeje by byly určitě zajímavé.
Ve Švýcarsku převládá. Nejprodávanější značky jsou tradičně VW, Mercedes, BMW, Audi, Škoda...
Dacia nevím, kompletní statistiky nemám... v Německu byla myslím loni 11. mezi značkami.
Dacia nevím, kompletní statistiky nemám... v Německu byla myslím loni 11. mezi značkami.
Tady jsou nějaké tabulky z 2018 https😐/www.statista.com/…-in-switzerland/ . Tržní podíl značky Dacie je 2,8 %
Ve Francii je z principu Dacia v kurzu také, co jsme jich viděli v okolí Nice a Saint Tropez
To je stejné jako Škoda/VW, Němci se ofrňovali a potom zjistili, že je to vůz sestavený z dílů VW, sestavený lépe než VW a přestali mít zábrany
To je stejné jako Škoda/VW, Němci se ofrňovali a potom zjistili, že je to vůz sestavený z dílů VW, sestavený lépe než VW a přestali mít zábrany
westeros
Ještě pořád ty Dacie uvnitř tak strašně smrdí? Když jsem se byl před pár lety do podívat do autosalonu tak ty jejich plasty smrděly tak, že jsem do auta raději nelezl. Od těch prvních generací udělali pokrok, ale pořád to jsou auta pro lidi, kteří rezignovali na jakékoliv požadavky na auto kromě toho že to je plechová krabice s kolečky. Vždyť žádná Dacia nemá airbagy vzadu!
Myslíš v kufru >😁 ???
Já se Dacie zastávat nebudu, ale kdo má život postavenej na tom, že s novou Dacií je looser, ten by se měl nad sebou zamyslet. A třeba se na auto úplně vybodnout.
Já tohle neřeším, auto mi na moje současné potřeby vyhovuje a pokud se ty potřeby změní, zamyslím se co dál.
Třeba vyhraji hlavní výhru ve Sportce, zblázním se a budu křižovat D1 v OT-64, samozřejmě náležitě vytuněném.
Třeba vyhraji hlavní výhru ve Sportce, zblázním se a budu křižovat D1 v OT-64, samozřejmě náležitě vytuněném.
Moje hranice looserstvi je Dacia, Kaufland a SPD. A tvoje?
Líbí se mi frajeři, co by nešli do Kauflandu, ale napsat slovo loser (nebo dokonce snad význam slova loose), to jim dělá problémy... 😉
S tou chybou jsem začal já, přestože samozřejmě vím, z jakého slova loser pochází. Sypu si popel na hlavu, ale použít to jako políček vůči oponentovi je zbytečné. V jeho příspěvku je "looser" ten nejmenší omyl. 😉
To víš, absence aspoň minimálního vzdělání se někde musí projevit...
Snad to do konce puberty dožene 😂
Snad to do konce puberty dožene 😂
kundalini_it
Doby kdy Nissan byl nejlepší mezi SUV a nejlepší japonskou značkou jsou nenávratně pryč...Stačilo aby VW group začal vyrábět SUV a přišli o 50% zákazníků...Totální amatérismus a spoléhání se na jeden model + dva modely do pučtu....Zoufalost vykvete v porovnání s Toyotou, která na to jde úplně jinak...nabídnout něco jiného...Docela strach aby Nissan v Evropě přežil...
rohYpnol
Prodeje jsou tvrdou pravdou o tom, co jednotliví výrobci předvádějí.
Je jen otázkou času, kdy Dacia bude Nr2 na českém trhu. Stejně tak Renault má solidní šanci dostat se alespoň na 4. místo.
Naopak Ford a Hyundai zažívají to, co zaslouží. Hyundai je zkrátka předražený na to co to je a Ford, ten škoda zmiňovat...
Smutné je směřování VW, ale nic jiného si nezaslouží. Není to o tom, že by neuměl dělat dobrá auta. Je to o tom, že na nových vozech začal šetřit a je to hodně znát. VW není značkou, kde by zákazníci odpouštěli takovéto oyeby...
Překvapivý mi přijde comeback Fabie. Ale s ohledem na tvrdé osekání nabízených verzí a příchod Scaly tipuji, že návrat nebude mít dlouhého trvání.
Dacia, tak tady není o čem diskutovat. Nový Duster se zbavil dojmu lacinosti a běžný zákazník v podstatě dostává plnohodnotný model za poloviční cenu konkurence.
Je jen otázkou času, kdy Dacia bude Nr2 na českém trhu. Stejně tak Renault má solidní šanci dostat se alespoň na 4. místo.
Naopak Ford a Hyundai zažívají to, co zaslouží. Hyundai je zkrátka předražený na to co to je a Ford, ten škoda zmiňovat...
Smutné je směřování VW, ale nic jiného si nezaslouží. Není to o tom, že by neuměl dělat dobrá auta. Je to o tom, že na nových vozech začal šetřit a je to hodně znát. VW není značkou, kde by zákazníci odpouštěli takovéto oyeby...
Překvapivý mi přijde comeback Fabie. Ale s ohledem na tvrdé osekání nabízených verzí a příchod Scaly tipuji, že návrat nebude mít dlouhého trvání.
Dacia, tak tady není o čem diskutovat. Nový Duster se zbavil dojmu lacinosti a běžný zákazník v podstatě dostává plnohodnotný model za poloviční cenu konkurence.
Anonym
Cadillac - 2 ks
Dodge - 8 ks
Chevrolet - 4 ks
RAM - 11 ks
Tesla - 9 ks
Mustang - 21 ks
Renegade 41 ks( 9x benzín)
Cherokee - 6 ks
Grand Cherokee - 16 ks (2x benzín)
Wrangler - 10 ks (4x benzín)
Compass - 18 ks (4x benzín)
Dodge - 8 ks
Chevrolet - 4 ks
RAM - 11 ks
Tesla - 9 ks
Mustang - 21 ks
Renegade 41 ks( 9x benzín)
Cherokee - 6 ks
Grand Cherokee - 16 ks (2x benzín)
Wrangler - 10 ks (4x benzín)
Compass - 18 ks (4x benzín)
A jsou tam i procentuálně horší propadáky než ve článku zmiňovaný Golf...u nějž se dá částečně předpokládat čekání na novej model (jako u Passata kterej je -52😖.
Co hůř...Polo je docela nový a -64%, Touran dokonce -68%. A furt zdražujou... Takhle se dělá kšeft!
Naproti tomu Dacia nabízí levná ale fungující auta bez blbostí a kupodivu i bez jalovejch reklamních kravin ala hnůjdaj. Klidně jsem koupi Dáčky doporučil pár lidem. A zrovna mě asi nikdo neobviní, že jsem přízemní a nemám na auta nároky. Ale taková je realita.
Jinak Dacii, proč ne. Už ani neplatí, že je tam stará, použitá a zaplacená technika Renaultu, proto je to levný... Stepwaye vypadaj dobře, Duster je hit... Dokonce i Olda Kaiser jednu má už 4 roky a nedá na ní dopustit... Takže proč ne... 😁
Kroutíš si nějakej trest, nebo je to nějakej quest nebo jsi prostě masochista?
😉 😉 😉
Já jsem chtěl to nejobyčejnější auto na našem trhu, které je prosto jakýchkoliv jízdních asistentů nebo podobných EUROkurvítek, auto, které mně odveze denně do práce a zpět. Samozřejmě nové, jak jinak. Koupil jsem si Dacii Sandero. Okamžitě jsem se stal terčem posměchu "inteligentní" části firmy. Smáli se ovšem ti, kteří uvažují přesně jak jsem napsal v úvodu. Přitom co je potřeba víc? Auto jede, zatáčí, kupodivu brzdí, topí, neprší do něj. Nemám potřebu ohromovat. Auto splňuje to co se od auta očekává.
BTW jsem často venku a na západ od Aše jsem viděl tolik Dacií ( drtivá většina Duster a Stepway ), že jsem si říkal, jestli se ti Němci a Švýcaři nezbláznili. Tak bohaté země a jezdí tam auty pro socky. Měli bychom jim to my Češi a Slováci vysvětlit... Jenže není co, jen bychom ukázali, jak móóóóc pozadu v otázce pohledu na vlastnictví auta jsme.
Ze ty das na racio a spokojis se s dacii te nijak neposouva pred ani za tve kolegy, kteri z tve volby meli legraci.
Kazdopadne za sebe bych to nenapsal tak, ze vlastnictvim auta se posunes nekam. Spis to vidim tak ze jsou kultury, kde je bezne se prezentovat mimojine i autem. Takze ti co na ta auta maji si je i radi dopreji a vetsinova spolecnost si to vsima a reaguje. To ale neplati pro kazdeho jednoho clena te ktere kultury, ty jses treba vyjimka. 😊
A ano, tak jako ve vsem, i zde se najde spousta wannabe, ale ti ve sve podstate jen potvrzuji, ze na aute (jim, jejich okoli) zalezi.
Takze v M2 bude u vetsinove spolecnosti asi tolik prestize jako v 114i nebo A3 s litrem. Nejaka tam sice je, furt je to BMW, ale 520d koupena za mensi peniz udela parady radove vic. Na druhou stranu, rekni ze te tohle nekdy trapi(lo)... ? 😉
nízky ? vysoký ?
je to masovka,
musíš mať aspoň mercedes, možno aj obyčajné audi je tam len obyčajné auto,
ale samozrejme ked ho nemáš, tak vyzerá, že sa ti nedarí, v tom je problém
Spotřební zboží je kde co... foťák, telefon, audiosoustava, víno, matrace, bunda. Někdo si potrpí na to víno, někdo na to auto. Taky budeš kolegům vysvětlovat, že se krabicákem opiješ stejně jako drahým vínem?
A stejně bych to mohl napsat k čemukoli z těch příkladů... všechny foťáky fotí, všechny audiosoustavy hrajou, všechny telefony telefonují, všechny bundy hřejou... ale pokud jsi v té oblasti gurmán, tak pravděpodobně jdeš po těch lepších kouscích.
Nic proti lidem, kteří autogurmáni nejsou... já zase třeba nejsem velký gurmán na to víno. Tady na auto.cz bych čekal převahu gurmánů...
Kvalita, to je dnes už více méně slovo, jehož význam je značně neidentifikovatelný.
Ale ano, dle vlastních měřítek se dá specifikovat, co vše je kvalita.
Rád fotím a oblíbil jsem si Lumix. Ovšem ten stejný "aparát" se prodává pod značkou Leica, jen za jiné peníze. Kdo si co koupí? Jdeš po značce? Jasně, Leica. Hledáš stejnou kvalitu? Lumix?
Když už jsme na webu o autech. Jeden příklad. Mercedes. Je to kvalitní, řekl bych luxusní značka, kdy majitelův vysoký sociální statut je zaručen? Bezesporu ano. Pak jsem tedy jako majitel Dacie na stejné vlně. Protože Mercedes Citan = Renault Kangoo a Dacia je brand Renaultu 😉 Hezky jsem si zdůvodnil, že vlastně nejsem socka, protože takový Renault se čárymáryfuk stane Mercedes LOL
Hledat gurmány v době WLTP? Kdy v CIVICu tepe R3 1.0 turbo? To samé Octavia, Mondeo etc. Obávám se, že hledáš terra incognita.
Existují výjimky, kdy za vyšší cenu vyšší kvalitu nedostaneš... ale u aut jich moc není.
Ojetý vůz, to je u nás dost široký pojem. Viděl jsem na vlastní oči Ford Mondeo sestavený te TŘÍ aut. Je třeba tohle lepší volba než nový lowcost car? Kupující nic nepoznal, až na STK. Jistě, můžeš tohle eliminovat, že si ke koupi přizveš odborníka (pokud autům nerozumíš), ovšem i tak je to sázka do loterie.
Pokud si dnes vezme mladý člověk úvěr a pořídí si např. ojetou A6 co to vypovídá? Je úspěšný. Čím? Že mu banka dala úvěr?
Ve středověku to obvykle nebyla šlechta, kdo byl nejbohatší. Ale nebudu sem psát lekce historie.
Jistě, že si právník nebo architekt Dacii nebo např. Kiu nebo Škodu nekoupí. V jednom příspěvku jsem psal reálnou zkušenost svého bratrance, který jako makléř jezdí v Audi a říká, že dnes je to v jeho profesi minimální standart. Nemůže jezdit v ničem horším, jak by to působilo na klienty?
Já se svým příjmem (+) příjem mé ženy a (-) životní náklady, si můžu pořídit třeba R Talisman, ale proč? Já uvažuji tak, že právě teď mi Dacia stačí. Bude-li tomu za čas jinak, koupím si něco jiného.
Je dulezite si nedavat rovnitko mezi "vseobecne vnimani" a co se "musi nebo nemusi". Dnes v tomhle zijeme v neuveritelne liberalnim svete. Lidi si daji k smokingu tenisky a rolexky a jsou max za extroverty bez vkusu, ale zadne vylouceni ze spolecnosti, muze nevypoklonkuji z jeho panskeho klubu a jeho manzelka nebude odejita z nedelniho cirkevniho krouzku. Ani jedno co by kdysi realne hrozilo, resp. rovnou nastalo, se nekona. Stejne tak se nekona, ze architekt nebo pravnik prijde na buben nebude-li jezdit minimalne audi, protoze to je standard.
Za me to proste jen zenes do extremu. Ano, auto je status symbol, ktery na nekoho pusobi a na jineho zase ne. Je to prirozene, stejne jako je prirozene ze v dnesni dobe to neni jen "cerna nebo bila", ale posuzovani je volnejsi. Nevim jestli tva osobni zkusenost s kolegy byla az tak extremni, nebo jestli jen potrebujes obhajit svou garaz (nakonec, delame to vice ci mene vsichni), ale za me se v tom stouras az moc. 😉
Víš, 1000 lidí - 1000 chutí. Ten příklad s mým bratrancem jsem uvedl ne jako dogma, ale jeden z možných pohledů na realitu. Je to opravdu tak, jak jsem napsal. K tomu ovšem další nutnosti, ale to není předmětem tohoto fóra.
Trochu mě zamrzelo, když jsem od kolegy slyšel, jak můžu jezdit v autě jako nějaká socka. No, nedá se nic dělat 😂 už jsem ve "škatulce" a věšet se z toho nebudu.
Když si mladý člověk vezme úvěr a pořídí si vylítanou vránu, tak je to mladý a dost nerozumný člověk, prostě bazarový kovboj.
"Znovu vám říkám: Spíš projde velbloud uchem jehly, než vejde bohatý do Božího království."
ja už mám druhú novú daciu, prvá ešte jazdí , má 600.000 km,
neskutočné autá za tú cenu, ak dnes potrebuješ auto, stačí dacia, ak chceš ohurovať okolie s VW ani škodou sa ti to nepodarí, dokonca ani audi bmw či mercedes už dnes nikto neregistruje, pokiaľ sa nejedná o nejaký výnimočný model,
takže máš 100% pravdu a veľa ľudí už na to prišlo, preto ten úspech Dácie,
víťazstvo rozumu
ja by som tiež chcel nejaké krásne imidžové auto, ale to by muselo byť maserati, ale na to nemám, tak postačí aj dácia
Otázka je jestli jim to trh a lidi dovolí.
VW také prohlásil že nemá cenu dělat miniauta, leda za 2x větší peníze v elektru. A tak jede TPCA v Kolíně na 115% kapacity, protože stejně "chytře" se miniaut vzdali mudrci v PSA Peugeot Citroën.
Kedze ma mnozstvo kombinacii vybavy, tak to ide strasne pomaly.
Priotitu maju kombinacie s najvyssou marzou resp. najpredavanejsie, ale kedze je siroka ponuka, tak konfiguracie uvolnene na predaj pribudaju velmo pomaly.
Plus sa este potichu hovori, ze sa nestihaju varabat nove motory TSI.
A az dosledok toho celeho je spomenute skrtenie konfiguratora.
Cize nejde o to, ze by VW nevedel vyrabat dostatocne mnozstvo vozidiel. On ich proste nemoze vyrabat z legislativnych dovodov. Pricom doplatil na svoju politiku sirokej priplatkovej vybavy.
Ostatne automobilky, ktore maju niekolko balikov vybav a zopar kusov doplnkovej vybavy, boli s novou emisnou homologizaciou vybavene pomerne rychlo.