Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v květnu 2019: Dacia je hit, stala se druhou nejžádanější značkou

David Bureš
Diskuze (69)

Ne Volkswagen, ne Hyundai, druhou nejprodávanější značkou za domácí Škodou se v květnu stala Dacia!

Je to v posledních měsících už obehraná písnička, na níž se nic nezměnilo ani v květnu. Český trh s novými automobily klesá, a to nepřetržitě už od září 2018, kdy v platnost vstoupily nové emisní normy. V květnu bylo u nás podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) registrováno 24.059 automobilů, o 6,5 procenta méně než před rokem.

Přece jen se však na trhu našla značka, která v takovém období zažila výrazný úspěch. Jedná se o Dacii, která se se 1.714 registrovanými vozy stala druhou nejžádanější značkou na trhu, s meziročním nárůstem o 16,6 %. Vedle Hyundaie tak tentokrát překonala také Volkswagen, což jsou přitom značky, které se v posledních letech na druhé příčce nejžádanějších značek u nás střídají.

Nejvyšší příčka každopádně zůstává neohrožena. Jestliže Dacia v tomto úspěšném měsíci držela 7,12% podíl na českém trhu, podíl domácí Škody činil dokonce 34,9 %. Také mladoboleslavská automobilka totiž meziročně rostla, a to o 4,4 % na celkových 8.396 registrovaných vozů.

Volkswagen se musel smířit s třetí příčkou, a to i kvůli meziročnímu propadu o 35,5 %. Pohoršil si také Hyundai, oproti loňskému květnu o 14,2 %. Výrazný propad hlásí také Ford (30,3 %), který kvůli němu skončil až na osmé příčce mezi značkami. Předstihly ho Renault, Peugeot i Kia.

Nejlepší desítku uzavírá Mercedes-Benz, který je jediný člen německého prémiového tria, jež si v květnu meziročně polepšil, konkrétně o 5,2 %. Celkově třinácté BMW se propadlo o 30,9 %, sedmnácté Audi zaznamenalo čtyřprocentní pokles.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř. Značka Registrace 5/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 8396 +4,4 34,9
2. Dacia 1714 +16,6 7,12
3. Volkswagen 1658 -35,5 6,89
4. Hyundai 1640 -14,2 6,82
5. Renault 1315 +11,3 5,47
6. Peugeot 1230 +3,8 5,11
7. Kia 998 +0,9 4,15
8. Ford 891 -30,3 3,7
9. Toyota 867 +12,2 3,6
10. Mercedes-Benz 691 +5,2 2,87
11. Seat 611 -2,2 2,54
12. Citroën 609 -14,2 2,53
13. BMW 474 -30,9 1,97
14. Opel 465 -21,5 1,93
15. Mazda 314 +13,4 1,31
16. Suzuki 292 -48,3 1,21
17. Audi 264 -4,0 1,1
18. Nissan 231 -40,8 0,96
19. Mitsubishi 215 -4,9 0,89
20. Volvo 198 +15,1 0,82
- CELKEM 24.059 -6,5 -

Z hlediska modelů se na čelních příčkách nic nemění, nejlepší pětku kompletně obsadila Škoda, za Octavií následuje Fabia, Rapid, Karoq a Kodiaq. Superb tentokrát vypadl z nejlepší desítky, v květnu skončila jedenáctá, meziroční propad o 31,9 % zřejmě souvisí s příchodem modernizované verze na trh. To novinka v podobě Scaly obsadila devátou příčku, nástupce Rapidu zaznamenal 491 registrovaných kusů.

Nejžádanějším vozem zahraniční značky se i v květnu stala Dacia Duster, a to s  654 registrovanými kousky (+56,1 %), což mělo vliv na skvělý květnový výsledek rumunské značky. Naopak Hyundai se propadl i kvůli neúspěchu i30 (za květen -24,5 %), zatímco Volkswagen tratil na výsledcích Golfu (v květnu -49,4 %).

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř. Model Registrace v 4/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Octavia 2234 -7,9 9,29
2. Škoda Fabia 1979 +13,8 8,23
3. Škoda Rapid 1089 -32,9 4,53
4. Škoda Karoq 1070 +76,9 4,45
5. Škoda Kodiaq 776 +18,5 3,23
6. Dacia Duster 654 +56,1 2,72
7. Hyundai i30 602 -24,5 2,5
8. Renault Clio 549 +64,9 2,28
9. Škoda Scala 491 - 2,04
10. Kia Ceed 435 +0,23 1,81
11. Škoda Superb 422 -31,9 1,75
12. Dacia Dokker 357 +20,2 1,48
13. VW Tiguan 341 -13,0 1,42
14. Peugeot 2008 329 +6,8 1,37
15. Hyundai ix20 321 -6,4 1,33
16. Škoda Citigo 314 -9,5 1,31
17. Renault Captur 305 -12,1 1,27
18. Hyundai Tucson 299 +10,3 1,24
19. Dacia Sandero 293 -23,3 1,22
20. VW Golf 277 -49,4 1,15

Po pěti měsících roku bylo na českém trhu evidováno 106.596 automobilů, o 9,5 % méně než před rokem. Klesají i ti na nejvyšších postech, Škoda o 4,5 %, Volkswagen o 18,4 %. Naopak Dacia zažívá úspěšné období, v období leden až květen rostla o 9,2 %.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř. Značka Prodeje 1-5/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 36804 -4,5 34,53
2. Volkswagen 9177 -18,4 8,61
3. Dacia 7407 +9,2 6,95
4. Hyundai 6735 -19,2 6,32
5. Peugeot 5212 +9,9 4,89
6. Renault 4654 +10,2 4,37
7. Kia 3964 -11,9 3,72
8. Toyota 3878 -8,3 3,64
9. Ford 3855 -38,9 3,62
10. Mercedes-Benz 2936 -6,8 2,75
11. Citroën 2757 -2,3 2,59
12. Seat 2732 -9,7 2,56
13. Opel 2196 -16,6 2,06
14. BMW 2190 -21,4 2,05
15. Suzuki 1764 -28,7 1,65
16. Mazda 1647 +8,1 1,55
17. Nissan 1131 -59,5 1,06
18. Audi 1106 -10,2 1,04
19. Volvo 1032 +26,6 0,97
20. Mitsubishi 1014 +20,1 0,95
- CELKEM 106.596 -9,5 -
David Bureš
Diskuze (69)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
7. 6. 2019 22:03
Ruské stroje 5/19
Lada - 11 ks
UAZ - 10 ks
GAZ - 2 ks
Ural moto - 2 ks
Belarus - 1 ks
Avatar - Barrichello
7. 6. 2019 22:02
Ameriky 5/19
Cadillac - 2 ks
Dodge - 8 ks
Chevrolet - 4 ks
RAM - 11 ks
Tesla - 9 ks
Mustang - 21 ks
Renegade 41 ks( 9x benzín)
Cherokee - 6 ks
Grand Cherokee - 16 ks (2x benzín)
Wrangler - 10 ks (4x benzín)
Compass - 18 ks (4x benzín)
Avatar - hugino
7. 6. 2019 07:14
Re: Pád VW jsem předpovídal
Presne to som chcel povedať.Každý si kupi to čo sa mu páči a asi hlavne na čo má.Aj kolega ma asi 2 roky Sandero a je nad mieru spokojný.Ked sa rozhodoval o kupe auta tak sa ma pýtal že čo si o tom myslím či kupiť staršie auto alebo radšej investovať viac a kupiť nove.Ja som mu povedal že určite nove kupil Sandero a je v pohode.On je presne ten tip čo si nepotrpý na spoločenský status ale aby to auto bolo funkčné relativne priestranne a malo malu spotrebu.Podstatne pri výbere auta je aby si nemusel do auta povedzme prvych 5-6 rokov zbytočne investovať.
6. 6. 2019 20:07
Re: Pád VW jsem předpovídal
v podstate máš pravdu, ale golfom v nemecku ukazuješ aký status ?
nízky ? vysoký ?
je to masovka,
musíš mať aspoň mercedes, možno aj obyčajné audi je tam len obyčajné auto,
ale samozrejme ked ho nemáš, tak vyzerá, že sa ti nedarí, v tom je problém
6. 6. 2019 20:03
Re: Pád VW jsem předpovídal
tak, dá sa súhlasiť