je vhodnejsi na dlhe a daleke cesty a tam zase nie je vhodny Renault :-D Inak ja som so svojim dieselom 1.5 dci spokojny, problemy ma asi len 2 a to vyssiu spotrebu a udajne vysoke emisie oxidov dusika.
No nevím, já jezdím s 1,2 TCe 97 kW v Megane jižní Francii, a za naftu bych to neměnil... Já raději ticho. A spotřeba 5,8 s plným autem, celou rodinou a zapnutou klimou mi přijde jako naprosto v pohodě. Možná bycvh to dal s nafgtou za 4,5, ale jak píšu, já raději ticho...
Tak pomaly pojdem ticho aj s dieselom. Ja som jazdil v Capture s 1.3 za 7,3 l na 100 km, s dieselom v Grand Scenicu rovnaka trasa 6,3 l na 100 km. Rozdiel hmotnosti je 371 kg (1722 Scenic vs 1351 Captur). Kolko vazi Megane?
Nezesměš%nuj se s tím tichem. Většinu zvuku ti na dálnici dělá aerodynamika a valivej odpor kol. A v tvým případě rodina.
Opravdu tyhle slaboduchý kecy máš zapotřebí? Jels v tom dieselu někdy poslední dobou po dálnici?
Ale jinak máš pravdu. Moderní benzíňáky prostě umí jezdit za hodně zajímavou spotřebu a tak diesel prostě (bez ohledu na (ne)hlučnost) v malém autě dávají malý smysl.
Tak jistě, na dálnici je hluk motoru přehlušen a rozdíl diesel benzín se stírá.
Ale mimo dálnici přece jen nafťák prostě tu kultivovanost nemá... vibrace a dunění tam prostě jsou. I když sednu třeba do Audi A6 tak to prostě vnímám. Připouštím, že to je otázka zvyku a preferencí.
Jak jsi trumbero přišel na to že v moderním dieselu není ticho?
Já bych si u Tebe spíše tipnul že na diesel který je přece jen dražší prostě nemáš love.
A tak si lžeš do kapsy … to známe.
Kam tam jezdíš? Já se touto cestou chystám letos poprvé, ale až do Španělska a taky s jedinou logickou volbou - dieslem :D Jsem si naprosto jistý, že ticho na palubě mám minimálně srovnatelné, ne - li vyšší, hlavně na dálnici, ale za 5,8 bych to neodjel ani kdyby to bylo pořád z kopce :D
Já myslím, že jedním z dalších důvodů bude i to, že Renault má tu 1,3 fakt povedenou, a spotřeba benzínu už prostě není na míle daleko od nafty. Navíc fleet se moc Renaultu netýká, a člověk raději ušetří... Já už bych do nafty nešel, a to nepatřím ke kritikům nafty.
Ještě jeden dílčí důvod je, že renaultu se dobře daří prodávat malá auta (Clio, Captur) a dál bohužel čím větší auto, tím horší prodeje. Kdyby bestsellerem byl Koleos, podíl dieselu bude dost jiný :)
Hlavne ten Espace - tak bohužiaľ importér ponúka silnejší diesel iba v najvyššej výbave. Ale Espace asi nebude to typické flotilové auto v ČR :D takže úvaha úplne mimo. Inak slabší diesel je od 1.8 drahší o 20 000Kč a silnejší o 70 000Kč - teda nič veľké
Ľudia kupujú benzín, lebo je už konečne oturbený - teda ide. Nie ako v dobe, keď si človek mohol vybrať medzi 1.5dci a 1.6 atmo, ktoré mali síce podobný výkon ale nafta fúkala, takže zaberala suverénne a priemerná atmosféra bola proste priemerná atmosféra nič extra spotreba nič exta výkon - teraz máme lepšiu spotrebu ako kedysi, lepší výkon ako nafta a lepšia cena ako nafta.
Vzhledem k tomu, že Renault neprodává moc velkých aut a aut na velký nájezd ani off roadů, je to číslo menší, než je optimální. V malým autě na skákání po městě, ale ani v Meganu co najede 10-15tis ročně není dneska důvod si diesel koupit. Není ale ani důvod si ho nekoupit, nejsem odpůrcem. Ale zkrátka je to přirozený vývoj věci a ta hysterie to trošku pošoupla. Hlavní je, že si můžou lidi vybrat.
V Německu v květnu 2019 nakoupili o 15% dieselů více než před rokem.
V Německu tedy hysterie proti dieselům končí …
Jinak máš pravdu, ČR je malá země, lidi tady jezdí směšné vzdálenosti. Na to diesely nemá cenu kupovat, ty jsou důležité pro větší nájezdy, tedy jako služební auta, a samozřejmě jsou vhodné pro těžší auta a 4x4.
Jenomže víc a víc ty služebáky přecházejí na CNG a že to tu danou firmu vyjde levněji, není pochyb.
Známému teď budou končit Golfy, má tam záruku 5let/150kkm. Jenomže nájezdy mají takové, že do 3 let budou mít všechny přes 150kkm najeto. A opět najít konfiguraci -CNG a automat a solidně vybavené auto, které však není prémie a vyjde za rozumný peníz je celkem problém. Podotýkám, že je měly za cca 450.000,- bez daně i s náhradníma kolama na zimu.
Navíc při propočtech za náklady zpětně ušetřili fakt balík. Takže diesel prej už nikdy.
Ještě se jim jeví jako alternativa nová Corolla v hybridu, jinak není moc co.
Ten pomer mi pride uplne normalny a idealny. To, co je teraz a co bolo je jednoducho chore.
Aj dechtofil z Autobildu Milan A. sa s tym bude musiet zmierit :)
To teda vraj bola, neviem, kto by si to kupil, ale iba do istej doby, od tusim 2011 udajne ok.
Nechapem tuto slepu vetvu vyvoja. Teda chapem - dotlacil ich do toho zmagoreny ne-vkus EU zakaznikov. Koncern sem navalil miliony TDIciek a doteraz to tu musime trpiet.
Ale inak slaby pokus. Subaru naftu naozaj nepotrebuje.
U Renaultu je to o tom, že ten si kupují soukromníci a chtějí ušetřit. Další věc je, že jejich 1,3TCe se nabízí skoro v celé modelové řadě :-)) a má tak fantastické recenze, že jen nákupčí do fleetu může volit naftu.
Najel jsem teď za 2 měsíce 7,000km ve fungl 308SW s 1,6 naftou a vibrace, hluk a smrad tam prostě jsou, to si může popírat kdo chce, jak chce. Kultura nafty se hodně zlepšila, ale stále na odladěný benzín nemá šanci.
Nehodlám to srovnávat se svojí M54B30, ale tam o běžícím motoru svědčí jen ubývající palivo v nádrži ;-)
Zřejmě jsi jezdil s 1.5 - na mě ten motor udělal hodně dobrý dojem a jeho 130k umí zatáhnout lépe než 130k z 1.2T. Nicméně, určitá negativa nafta bude mít vždy.
Lidé mají dnes vymytý mozek a tak prostě radši koupí benzín, firmy zase nekoupí naftu aby jejich "krédo" stouplo též :D a ty ceny to je taky jedna věc ... Když jsem pokukoval po funglovce tak když člověk vidí o kolik mu poskočí cena i když zvolí jen základní naftovej motor, tak to mi protočily panenky , to už člověk musí najet fakt ranec kilometrů, aby se to vyplatilo protože moderní benzíny už se se spotřebou dostaly na docela slušnou úroveň a když rozdíl není ani 2 litry třeba tak se ten rozdíl ceny bude dohánět hodně pomalu ...
ALe dostal mě tu komentář že je nafta hlučná ... Jel tu někdo v moderním nafťáku? Protože mi to přijde jako pravej opak , to je doslova esence ticha po zahřátí motoru, narozdíl od těch tříválců atd... na které když trochu dupnete tak to řve jako blázen ..