Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault už prodá diesel jen v každém desátém autě. Je hlavní příčinou opravdu hon na naftu?

Francouzská značka má v nabídce moderní diesely připravené na přísné emisní normy. Problém je, že je nikdo nekupuje, dokonce ani firmy.
Zpět na článek
6. 6. 2019 18:14
6. 6. 2019 18:24
6. 6. 2019 18:43
6. 6. 2019 19:04
7. 6. 2019 18:32
8. 6. 2019 00:57
6. 6. 2019 19:06
6. 6. 2019 20:09
6. 6. 2019 20:42
6. 6. 2019 21:59
6. 6. 2019 22:58
7. 6. 2019 09:44
7. 6. 2019 15:23
8. 6. 2019 01:13
Avatar - xxc
6. 6. 2019 18:14
Diesel
je vhodnejsi na dlhe a daleke cesty a tam zase nie je vhodny Renault :-D Inak ja som so svojim dieselom 1.5 dci spokojny, problemy ma asi len 2 a to vyssiu spotrebu a udajne vysoke emisie oxidov dusika.
Rozbalit vlákno
17
6. 6. 2019 18:24
Re: Diesel
No nevím, já jezdím s 1,2 TCe 97 kW v Megane jižní Francii, a za naftu bych to neměnil... Já raději ticho. A spotřeba 5,8 s plným autem, celou rodinou a zapnutou klimou mi přijde jako naprosto v pohodě. Možná bycvh to dal s nafgtou za 4,5, ale jak píšu, já raději ticho...

Mimochodem, kolik je ta vyšší spotřeba?
Avatar - xxc
6. 6. 2019 18:43
Re: Diesel
Tak pomaly pojdem ticho aj s dieselom. Ja som jazdil v Capture s 1.3 za 7,3 l na 100 km, s dieselom v Grand Scenicu rovnaka trasa 6,3 l na 100 km. Rozdiel hmotnosti je 371 kg (1722 Scenic vs 1351 Captur). Kolko vazi Megane?
6. 6. 2019 20:40
Re: Diesel
V tvojom prípade nie je problém v hmotnosti auta, ale na sedadle medzi volantom a pedálmi.
6. 6. 2019 19:04
Re: Diesel
Nezesměš%nuj se s tím tichem. Většinu zvuku ti na dálnici dělá aerodynamika a valivej odpor kol. A v tvým případě rodina.
Opravdu tyhle slaboduchý kecy máš zapotřebí? Jels v tom dieselu někdy poslední dobou po dálnici?
Ale jinak máš pravdu. Moderní benzíňáky prostě umí jezdit za hodně zajímavou spotřebu a tak diesel prostě (bez ohledu na (ne)hlučnost) v malém autě dávají malý smysl.
7. 6. 2019 18:32
Re: Diesel
Tak jistě, na dálnici je hluk motoru přehlušen a rozdíl diesel benzín se stírá.
Ale mimo dálnici přece jen nafťák prostě tu kultivovanost nemá... vibrace a dunění tam prostě jsou. I když sednu třeba do Audi A6 tak to prostě vnímám. Připouštím, že to je otázka zvyku a preferencí.
8. 6. 2019 16:42
Re: Diesel
Tak zrovna u Audi to platí.
8. 6. 2019 00:57
Re: Diesel
V Audi Q3 a Q7 je zvukový rozdíl v pohonech dost znát, alespoň pro toho, kdo není nahluchlý.
Avatar - WinDiesel
6. 6. 2019 19:06
Re: Diesel
Jak jsi trumbero přišel na to že v moderním dieselu není ticho?
Já bych si u Tebe spíše tipnul že na diesel který je přece jen dražší prostě nemáš love.
A tak si lžeš do kapsy … to známe.
6. 6. 2019 20:09
Re: Diesel
Souhlas. Tuhle nemoc mají všichni majitelé Ferrari, Porsche a Lamborghini.
6. 6. 2019 20:42
Re: Diesel
Pozor kámo.
Jsou i dieselová Porsche...
6. 6. 2019 22:58
Re: Diesel
Nová nebo předváděcí? Kde? Diesel je prostě složitý nesmysl.
Avatar - Ozzman
7. 6. 2019 09:44
Re: Diesel
Kam tam jezdíš? Já se touto cestou chystám letos poprvé, ale až do Španělska a taky s jedinou logickou volbou - dieslem :D Jsem si naprosto jistý, že ticho na palubě mám minimálně srovnatelné, ne - li vyšší, hlavně na dálnici, ale za 5,8 bych to neodjel ani kdyby to bylo pořád z kopce :D
7. 6. 2019 15:23
Re: Diesel
V mém dieselu, né tedy Renault, ale 1,6eHdi je takový "hluk", že náhodní spolujezdci nevěří, že jedou v dieselu.
8. 6. 2019 01:13
Re: Diesel
Ani z venku to nepoznají?
6. 6. 2019 20:35
Re: Diesel
S 1.5DCi máš vyššiu spotrebu asi len ty.
6. 6. 2019 18:21
Další důvod
Já myslím, že jedním z dalších důvodů bude i to, že Renault má tu 1,3 fakt povedenou, a spotřeba benzínu už prostě není na míle daleko od nafty. Navíc fleet se moc Renaultu netýká, a člověk raději ušetří... Já už bych do nafty nešel, a to nepatřím ke kritikům nafty.
Rozbalit vlákno
2
6. 6. 2019 18:26
Re: Další důvod
Ještě jeden dílčí důvod je, že renaultu se dobře daří prodávat malá auta (Clio, Captur) a dál bohužel čím větší auto, tím horší prodeje. Kdyby bestsellerem byl Koleos, podíl dieselu bude dost jiný :)
6. 6. 2019 19:00
Re: Další důvod
Přesně. Prodávají malý křapky na poskakování.
6. 6. 2019 18:49
To je zas porovnanie
Hlavne ten Espace - tak bohužiaľ importér ponúka silnejší diesel iba v najvyššej výbave. Ale Espace asi nebude to typické flotilové auto v ČR :D takže úvaha úplne mimo. Inak slabší diesel je od 1.8 drahší o 20 000Kč a silnejší o 70 000Kč - teda nič veľké

Ľudia kupujú benzín, lebo je už konečne oturbený - teda ide. Nie ako v dobe, keď si človek mohol vybrať medzi 1.5dci a 1.6 atmo, ktoré mali síce podobný výkon ale nafta fúkala, takže zaberala suverénne a priemerná atmosféra bola proste priemerná atmosféra nič extra spotreba nič exta výkon - teraz máme lepšiu spotrebu ako kedysi, lepší výkon ako nafta a lepšia cena ako nafta.
Rozbalit vlákno
0
6. 6. 2019 18:59
No to je tak akorát
Vzhledem k tomu, že Renault neprodává moc velkých aut a aut na velký nájezd ani off roadů, je to číslo menší, než je optimální. V malým autě na skákání po městě, ale ani v Meganu co najede 10-15tis ročně není dneska důvod si diesel koupit. Není ale ani důvod si ho nekoupit, nejsem odpůrcem. Ale zkrátka je to přirozený vývoj věci a ta hysterie to trošku pošoupla. Hlavní je, že si můžou lidi vybrat.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
6. 6. 2019 19:10
Re: No to je tak akorát
V Německu v květnu 2019 nakoupili o 15% dieselů více než před rokem.
V Německu tedy hysterie proti dieselům končí …

Jinak máš pravdu, ČR je malá země, lidi tady jezdí směšné vzdálenosti. Na to diesely nemá cenu kupovat, ty jsou důležité pro větší nájezdy, tedy jako služební auta, a samozřejmě jsou vhodné pro těžší auta a 4x4.
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2019 19:47
Re: No to je tak akorát
Nečekaně normální příspěvek = jen tak dál :yes:
6. 6. 2019 23:13
Re: No to je tak akorát
Jenomže víc a víc ty služebáky přecházejí na CNG a že to tu danou firmu vyjde levněji, není pochyb.

Známému teď budou končit Golfy, má tam záruku 5let/150kkm. Jenomže nájezdy mají takové, že do 3 let budou mít všechny přes 150kkm najeto. A opět najít konfiguraci -CNG a automat a solidně vybavené auto, které však není prémie a vyjde za rozumný peníz je celkem problém. Podotýkám, že je měly za cca 450.000,- bez daně i s náhradníma kolama na zimu.

Navíc při propočtech za náklady zpětně ušetřili fakt balík. Takže diesel prej už nikdy.
Ještě se jim jeví jako alternativa nová Corolla v hybridu, jinak není moc co.
6. 6. 2019 19:17
Francouzská kvalita
Renault a diesel neumí dělat a benzínové jsou od Nissanu.
Rozbalit vlákno
4
6. 6. 2019 19:21
Re: Francouzská kvalita
Jaks prisel na to, ze renault diesel neumi?
6. 6. 2019 20:36
Re: Francouzská kvalita
Videl diesel od Renaultu na obrázku.
Avatar - Ada je zase tady
6. 6. 2019 22:55
Re: Francouzská kvalita
Protoze rendlik umi jen delat ostudu >:-[]
7. 6. 2019 00:31
Re: Francouzská kvalita
A ty vieš hádam niečo viac?
Avatar - Beefcake
6. 6. 2019 20:14
To je uplne ok
Ten pomer mi pride uplne normalny a idealny. To, co je teraz a co bolo je jednoducho chore.
Aj dechtofil z Autobildu Milan A. sa s tym bude musiet zmierit :)
Rozbalit vlákno
3
6. 6. 2019 20:44
Re: To je uplne ok
Jo jo starouši.
A ta největší naftová sra...ka je boxer diesel :-!
Avatar - Beefcake
6. 6. 2019 22:40
Re: To je uplne ok
To teda vraj bola, neviem, kto by si to kupil, ale iba do istej doby, od tusim 2011 udajne ok.
Nechapem tuto slepu vetvu vyvoja. Teda chapem - dotlacil ich do toho zmagoreny ne-vkus EU zakaznikov. Koncern sem navalil miliony TDIciek a doteraz to tu musime trpiet.
Ale inak slaby pokus. Subaru naftu naozaj nepotrebuje.
7. 6. 2019 00:34
Re: To je uplne ok
Poviem ti, Outback 3,6 upravený na LPG, to by bolo žrádlo.
6. 6. 2019 20:37
Príčinou hon na diesle?
Blbosť. To by museli mať podobné výsledky všetky značky. Majú?
U Renaultu bude podľa mňa hlavným dôvodom vydarený benzín 1,3.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
6. 6. 2019 22:58
Re: Príčinou hon na diesle?
Ne. U rendlíka se nekupují diesely, protože rendlíky si kupují jen blbci, kteří věří hloupé propagandě :no:
7. 6. 2019 00:32
Re: Príčinou hon na diesle?
Ešteže ťa tu máme, aby si nám to vysvetlil, ťuťulo.
Avatar - CountachSV
7. 6. 2019 07:27
to je objev
U Renaultu je to o tom, že ten si kupují soukromníci a chtějí ušetřit. Další věc je, že jejich 1,3TCe se nabízí skoro v celé modelové řadě :-)) a má tak fantastické recenze, že jen nákupčí do fleetu může volit naftu.

Najel jsem teď za 2 měsíce 7,000km ve fungl 308SW s 1,6 naftou a vibrace, hluk a smrad tam prostě jsou, to si může popírat kdo chce, jak chce. Kultura nafty se hodně zlepšila, ale stále na odladěný benzín nemá šanci.
Nehodlám to srovnávat se svojí M54B30, ale tam o běžícím motoru svědčí jen ubývající palivo v nádrži ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dzakobo
7. 6. 2019 08:29
Re: to je objev
Zřejmě jsi jezdil s 1.5 - na mě ten motor udělal hodně dobrý dojem a jeho 130k umí zatáhnout lépe než 130k z 1.2T. Nicméně, určitá negativa nafta bude mít vždy.
7. 6. 2019 09:38
Naprosto logické ...
Lidé mají dnes vymytý mozek a tak prostě radši koupí benzín, firmy zase nekoupí naftu aby jejich "krédo" stouplo též :D a ty ceny to je taky jedna věc ... Když jsem pokukoval po funglovce tak když člověk vidí o kolik mu poskočí cena i když zvolí jen základní naftovej motor, tak to mi protočily panenky , to už člověk musí najet fakt ranec kilometrů, aby se to vyplatilo protože moderní benzíny už se se spotřebou dostaly na docela slušnou úroveň a když rozdíl není ani 2 litry třeba tak se ten rozdíl ceny bude dohánět hodně pomalu ...

ALe dostal mě tu komentář že je nafta hlučná ... Jel tu někdo v moderním nafťáku? Protože mi to přijde jako pravej opak , to je doslova esence ticha po zahřátí motoru, narozdíl od těch tříválců atd... na které když trochu dupnete tak to řve jako blázen ..
Rozbalit vlákno
2
7. 6. 2019 14:29
Re: Naprosto logické ...
lidé mají vymytý mozek, a ty si najdi, co znamená slovo "krédo" >:D
8. 6. 2019 01:11
Re: Naprosto logické ...
Zkuste srovnat moderní čtyřválce a zjistíte, že rozdíl v kultivovanosti je slyšitelný.