Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault už prodá diesel jen v každém desátém autě. Je hlavní příčinou opravdu hon na naftu?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 6. 6. 2019 • 10:19
40
43
Zobrazit náhledy (40)
renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida renault testy strednitrida

Francouzská značka má v nabídce moderní diesely připravené na přísné emisní normy. Problém je, že je nikdo nekupuje, dokonce ani firmy.

Hon na dieselové motory je v posledních letech velkým tématem. Byť prodeje vznětových motorů klesají, automobilky nechtějí naftu zcela odepsat a staví tak nové a modernější agregáty. Jednou takovou značkou je i francouzský Renault, jenž má v nabídce motory Blue dCi v několika objemových variantách od patnáctistovky po dvoulitr.

Jenže ani tak není mezi zákazníky o naftové motory příliš velký zájem. Za prvních pět měsíců se u nás zaregistrovalo 24.059 nových automobilů, přičemž diesel pod kapotou má jen 27,5 % z nich. V případě Renaultu je to ještě podstatně méně, jmenovitě lehce přes 12 %.

Čísla Svazu dovozců automobilů potvrzuje i server RNews.cz na svém facebooku: „Dle aktuálních informací z prodejní sítě 9 z 10 prodaných renaultů pohání benzinové motory. V případě tria Mégane, Scénic a Kadjar u zákazníků drtivě vítězí 1.3 TCe, u Talismana, či Espace zase 1.8 TCe,“ informuje portál, podle kterého už naftu nekupuje ani fleetová klientela.

Podle výše uvedeného zdroje stojí za nezájmem o diesel samozřejmě současná společenská situace, RNews.cz však připomíná, že to není jediný důvod: „Celé to má dvě roviny. Na jedné straně stojí veřejné mínění, které absolutně nezajímají fakta. Diesel plnící normu Euro 6d-TEMP je nejekologičtější pohon, jaký existuje. Na druhé straně za to může značné zdražení naftových motorů kvůli nutnosti aplikovat složité a drahé emisní systémy.“

Kdo chce důkaz, může nahlédnout do ceníků a porovnat rozdíly mezi úvodními cenovkami motorů jednotlivých modelů. Nehledě na výbavě, protože právě takto postupují firemní nákupčí. A rozdíly to jsou vskutku velké už u menších aut.

Mégane s naftovou patnáctistovkou je o 58 tisíc korun dražší než benzinová jedna-trojka. V případě Kadjaru už se u jednotek bavíme o rozdílu 100.000 Kč. A nejvýrazněji jsou nůžky rozevřeny u modelu Espace. Zážehová osmnáctistovka stojí minimálně 944.900 Kč, dieselový dvoulitr 1.153.900 Kč. Hovoříme tedy o rozdílu 209.000 Kč. A to už se zákazníkům nemůžeme divit.

Mé příští auto bude pohánět...
  • Benzin
    47.6%
  • Nafta
    32.5%
  • Elektřina
    15.6%
  • Jiná alternativa
    4.3%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 6708 čtenářů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Diesel
| 8. 6. 2019
Tak zrovna u Audi to platí.
Re: Re: Re: Diesel
| 8. 6. 2019
Ani z venku to nepoznají?
Re: Naprosto logické ...
| 8. 6. 2019
Zkuste srovnat moderní čtyřválce a zjistíte, že rozdíl v kultivovanosti je slyšitelný.
Re: Re: Re: Diesel
| 8. 6. 2019
V Audi Q3 a Q7 je zvukový rozdíl v pohonech dost znát, alespoň pro toho, kdo není nahluchlý.
Re: Re: Re: Diesel
| 7. 6. 2019
Tak jistě, na dálnici je hluk motoru přehlušen a rozdíl diesel benzín se stírá.
Ale mimo dálnici přece jen nafťák prostě tu kultivovanost nemá... vibrace a dunění tam prostě jsou. I když sednu třeba do Audi A6 tak to prostě vnímám. Připouštím, že to je otázka zvyku a preferencí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku