Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v květnu 2019 podle segmentů: Scala se dere dopředu, Golf padá

72 komentářů

Avatar - karoque
karoque
Jojojo o Scale ještě uslyšíme.

ps: Jen nevim, proč se mi u toho opět zobrazuje reklama na slabou erekci ;-\
cendakocour
Protože design Škodovek je málo vzrušující. 😉
Avatar - speedfred
speedfred
No hoši konečná 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
To dela i me. Google chape Scala ako skala, preto sa ti snaží ponúknuť pilulku 😁 Auto vyzerá dobre, mozna tie strojárne AZNP kupim :-!
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Protože remarketingový kód zobrazuje nedávno hledané zboží? 😁 Ale tedy to třeba tak nebude
Tom Koika
Nejsem zrovna pisatel do diskuzí, ale musím. Ta fotka scaly z pohledu ze předu je teda něco odporného. Smutné a škaredé zároveň. Máš málo peněz? Tak to máš za to.
moan78
Ty mna by ale zaujimalo, ako to ta skoda robi. Pretoze racionalnou optikou nie je dovod si tu scalu kupit. Ale asi to bude podobne ako bmw s prednym pohonom alebo 1.0 a 3 valce v mondeu a pod. Masy to proste nezaujima a znalci a by-kupci neurobia obraty.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Normalna masaz, vlastenectvo, auto.cz a tak 😊
Mna by inak zaujimalo - realne to auto uz ma tych vyse 1000 ludi v rukach ? Alebo su to dealerske auta ?
kovv
Mají to obyčejní lidé! Účetní z firmy přes cestu (stojí pod mojí kanceláří) a jeden bývalý kolega z práce.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Potom ok.
Avatar - kaa
kaa
No uvidíme až se zasytí fleet.
traveldrive
Podľa teba stojí Scala málo? Mne podľa cenníka nepríde ako auto pre ľudí, čo majú menej peňazí. Len trochu slušná výbava s trojvalcovým litrom, a vypýtajú si cez 18 tisíc €... Vzhľadom na to ale s druhou vetou plne súhlasím.
holden1
skodovka je nejlevnejsi povoz na trhu. proste ho vyfasujes v praci. ano je to urceno pro ubozaky co nemaji na svoje vlastni auto. imbecilni rozvazece letacku na susenky a damske vlozky. neznam nikoho kdo by vyhodil svoje zdaneny prachy za tenhle kepl. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Avatar - JiVi
JiVi
tak znas jedno! za svoje zdaneny penize jsem si dovolil koupil uplne novou OIII 1.4 Kombi ve Style plus vybave.
Avatar - kaa
kaa
Proč ne. Někomu nevadí že to auto má image služebáku.
Avatar - JiVi
JiVi
jo takhle, ty chces po beznym seriovym autem image, aha >😁
nippon
1.4 sa robila aj kombi? To som nevedel
Avatar - holden2
holden2
ale to presne zapada do toho ze skodovka se z 88% fasuje a zbytek kupcu je rozumu mdleho. ja takove zname nemam.
webpaja
Škoda, že jsi nenafasoval rozum...
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Tak tak, já práve také chytré ľudi, ako ste vy Holdene potrebujem . Pomôžete mi v továrni baliť kuřata? Koloč, 12h denně, 9600 Kč mesačne. Tak co šéfko Holden, škoda takového talentu nazmar, plácneme si?
Avatar - Beefcake
Beefcake
Prave to je ten paradox, ze Skoda este teraz tazi z toho, ze pred 20 rokmi bola lacnejsia ako zvysok. Ale to uz davno neplati.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... scala je uz vcelku draha zalezitost .... kde su tie este nedavne casy ked sa dal ceed s 1,6gdi kupit za 14 a pol litra... a dnes mas liter v skode za 15 tisic a este si rad ze si rad... a obavam sa ze lepsie to uz nebude... divne je to kam smerujeme ale tak asi sa mame uz moc dobre a automobilky to chcu nejako vyuzit...
Avatar - palix
palix
Otázkou je, čo ma presvedčí, aby som si kúpil Scalu, keď za podobné peniaze môžem mať napr Hyundai i30 , Kiu Ceed... = pravých zástupcov nižšej strednej triedy. Nie auto, ktoré stojí na platforme Pola a cenu má ako nižšia stredná trieda. Čím vyššia cena bude, tým bude Scala menej zaujímavá. O kvalite Kia / Hyundai sa nebudeme baviť, keďže je cca podobná ako u Škody.
Verím ale, že Scala si zákazníkov nájde a nebude ich málo.
traveldrive
Akurát som pozeral, cenníkový rozdiel medzi základnou Scalou a základným Meganom sú štyri stovky €...
Ale aj tak, nie len u Škody ceny rastú, ešte nedávno začínali kompakty okolo 12 litrov, dnes je to 14-15... Som zvedavý, dokedy ľudia tie predražené "nízkoemisné" kraksne budú ochotní za tie ceny kupovať.
Avatar - palix
palix
Ceny rastú u každej značky... Taká nová Mazda 3 je u mňa typickým príkladom. Má síce iný motor a výbavu ako kedysi základ, ale cena od je dosť vysoká.
A tak to bude u každej značky - povinná výbava navyše, asistenti, kamery... a ceny porastú.
Nonsens
trochu si za to môžeme aj sami, lebo dnes už málokto akceptuje nižšiu výbavu. Každý chce kamery, vyhrievané sedačky, tempomaty, elektriku na okná, automatickúklímu a automobilky sa prispôsobia a využijú to na vyššiu cenu už od. Ak by bol masívny záujem o nižšie výbavy, asi by ich ponúkali viac, ale dnes nás ide rozhodiť keď to nemá to či ono. Ešte pre pár rokmi stačila 5MT, klima, a pár erbegov, dnes už to nestačí ani v dacii. .
99matthew99
Preboha ty to snad nevidis? Kompletne prepracovany interier, pouzite len kvalitne materialy - ziadne tvrde plasty, viacprvok vzadu, spolahlive a usporne motory, skvele pracujuca automaticka prevodovka a to vsetko zabalene do nadcasoveho dizajnu ktory bude predavat aj o 15 rokov. A cenou uplne deklasuje konkurenciu!!!
P.S. uz len kvoli tym dynamickym smerovkam je to super kupa.
holden1
>😒] >😒] >😒]
Avatar - palix
palix
Hneď zajtra sa objednám u očného doktora - asi mám nejaký problém 😊. Možno s novými okuliarmi zmením názor. Možno sa mi aj prestane páčiť moje súčasne skoro nové auto (plnohodnotná nižšia stredná trieda) a pobežím hneď do prvého autosalónu Škody objednať si jednu Scalu... A to moje nechám v "Ačkach" 😉
Avatar - reign88
reign88
Dufam, ze to bolo myslene iba ironicky 😄. Scala bola jedna z moznosti, ktoru som zvazoval, ale akonahle som si ju trosku dovybavil cena hned sla nad 20 tisic. Taktiez interier je nalestena bieda.
99matthew99
Nebolo tam tu ironiu patricne citit? >😁 20t€ za toto je sialenstvo. Vies pri niektorych autach si povies toto sa mi paci toto vyzera dobre ale pri tomto? Natom aute nieje nic zaujimave. Ta prva fotka tak to je cista katastrofa.
Avatar - reign88
reign88
Konkretne som sa dostal na 24347 EUR 😄. Aj s 9% zlavou to bolo stale vysoko nad sumu, ktoru by som sa Scalu bol ochotny dat. Exterierovo je Scala pekne auto, ale akonahle si clovek sadne do interieru, tak vidi, ze sa setrilo. Interier mi tiez pripada ako v 10rocnej Skodovke do ktorej niekto nalepil velky tablet.
99matthew99
Akoze nechcem sa zastavat scaly teraz, ale dovybavil na cenu 24 300? To uz musela byt totalne nalozena ci sa mylim? Nic to nemeni na fakte ze je to moc. Mne pride interier tiez fadny.
Avatar - palix
palix
Iróniu bolo cítiť 😉
Za cca 20 000€ a viac sú na trhu oveľa lepšie autá ako Scala. Podľa mňa by mala byť cenovo pod bežnou cenou nižšej strednej triedy - cca 15 000€ (385 000 CZK) - samozrejme už v nejakej výbave. Za viac to kúpi naozaj iba človek, ktorý nechce iné auto.
Toľko o Scale čítam aká je skvelá, že si ju musím ísť vyskúšať. Možno pochopím, prečo stojí také peniaze.
99matthew99
Nebolo tam tu ironiu patricne citit? >😁 20t€ za toto je sialenstvo. Vies pri niektorych autach si povies toto sa mi paci toto vyzera dobre ale pri tomto? Natom aute nieje nic zaujimave. Ta prva fotka tak to je cista katastrofa.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jenže většina lidí nebude řešit, jestli má platformu (navíc modulární) z Pola, Golfu, nebo Passatu, a ničím jiným se ze zvyklostí segmentu nevymyká. Korejci jsou dosud považováni za zástupce nižších pater třídy a cenová politika tomu odpovídá.

Sice by se mi cena líbila o 20 tisíc nižší, ale patrně nemají ke zlevňování důvod.
Avatar - palix
palix
Nemyslím si, že súčasný Hyundai i30, alebo Kia Ceed sú v niečom zlé. Skúšal som i30 a je to skvelé auto - priestranné, výkonné, za dobrú cenu, dokonca ani rebríčky spoľahlivosti neukazujú nič hrozné. Prečo by som mal za rovnaké peniaze kúpiť Scalu? Korejci prešli riadny kus cesty. Už ich predošlé generácie boli dobré autá, súčasné sú skvelé.
Prečo by mala stáť Scala viac? Lebo Škoda? V čom je lepšia ako "Korejec"? Povestný lacný servis, kvalita...?
Avatar - praptak
praptak
Automobilky mají své cenové hladiny a z logiky věci nebude Scala levnější než dvojice Fabia/Polo nebo dražší než dvojice Octavia/Golf.
Avatar - palix
palix
To je pravda. Je len na zákazníkovi, čo si vyberie a aké má kritéria. Sú ľudia, ktorí zaplatia viac za menej vyspelé auto. Nie každý si vyberáme rovnako.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Včera jsem byl v autosalonu škodovky něco vyřizovat a marně jsem hledal na prodejně Scalu. Až potom jsem si jí všimnul, podle toho že to měla napsáno na ceduli místo přední RZ. Jako ano, zezadu asi půjde odlišit, ale při pohledu zepředu a zboku mi příjde úplně, ale úplně stejná, jako ostatní vystavené škodovky. Které se navzájem trochu liší jen velikostí.
Avatar - kaa
kaa
Jo jo, zezadu je to Fiat Tipo.
http😐/www.autoforum.cz/…o-to-tak-vypada/
Avatar - palix
palix
Dnes sa pred mnou otáčala na parkovisku nejaká Octávia... Pozerám, pozerám - tá Octávia je nejaká divná. A bol to Rapid 😉. Sú značky, kde si človek nepomýli modely tak ako u iných značiek.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V pondělí jsem projížděl Skálu 1.0 TSI s 85 kw ve verzi Ambition.

Oproti Rapidu to je pokrok, tady se musím Škodovky zastat. Na palubě je docela klídek, motor není slyšet, odezva od řízení i řazení lepší průměr (prostě Škodovka, nic co by "rvalo koule" 😁 ), podvozek funguje solidně...... do té doby, pokud jedete na hezké a hladké silnici. Prostornost je solidní, uvnitř mi příjde širší, než Rapid, ale ve 3 vzadu bych cestovat nechtěl i přesto, že se dozadu se svými 188cm posadím a pár desítek km bych tam přežil. Interiér je také výrazně lepší, než bakelitový Rapid.

Když sjedete z hladké silnice do českých měst plným retardérů, slepenců na silnici a výmolů, jsou od zadní nápravy slyšet tupé rány a auto lehounce znejistí (nezkoušel jsem ale žádné extrémy v rychlostech). Motor je spíše průměr, neurazí, ale nenadchne, nelační tolik po otáčkách, jako nový 1.0 EB 92kw, který je o dost lepší v dané kategorii TSI je ale tišší.... 1.0TGDi zase trochu horší.. jiné motory o tomto objemu jsem nezkoušel.

A pak je tu ta cena, kdy nějaké průměrně nakonfigurované auto s metalízou, elektrickými okny, bez navigace v této motorizaci a výbavě i po "slevě" vychází na cca 450 tisíc a tady je už otázka, co nabízí konkurence ? Plnohodnotný hatch C segmentu...
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tak ale zrovnavat s Rapidom , ktory je x rocne auto ? Je to sice nahrada, ale i tak je to lahky suboj.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A s čím jiným ? Vzdt píšu, že za ty peníze máš plnohodnotný mainstreamovy C segment a já bych ho upřednostnil. Pokud by taková Scala stala tak 350-380 tisíc, pak nemám výhrad.
Rox
Nebyl v takové ceně i hůře vybavený Rapid. Když se člověk podívá na výbavu a velikost. V ničem to auto neurazí. Tak se kupcům vůbec nedivím. Jen škoda že stále není ta 1.5ka v manuálu. Pokut ale není priorita výbava tak bych šel jinam. Ona dneska si už konkuruje i akční octavia.
Avatar - Ozzman
Ozzman
1.5 MT dle prodejce má být k dispozici již brzy. No hůře vybaveno... Já už si přesně nepamatuji tu výbavu, ale rozhodně jsem při konfiguraci nerozhazoval a zkoušel nakonfigurovat takové průměrné vybavené auto s výsledkem asi 458 tisíc Kč a to bylo po započtení slevy, ceníkové takové auto šplhalo k 0.5 milionu. A k té Octavii, byla nám za stejnou cenu nabídnuta obdobně vybavena Oktavia Trend .... Takže tady vidím velký špatný...😁 ale prý se už nevyrabi v SSSR 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
*Tour. Určitě je to velká konkurence z vlastní stáje, asi už vyprazdňují sklady.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, tour ! 😁 Sakra 😁
Rox
Octavka teď dobré, ale tam je ten Litr s větším otazníkem. Připlatek za naftu mi přijde dost. výbavou za podobnou cenu je na tom hůře. Já bych právě spíš bral scalu, jak pro přijatelnější velikost. Větší kufr než klasický hatch. A pak od Kessy, ACC, komplet eletrika i se stmívajícíma se zrcátky (konečně), vyhřívaný nejen volant i přední sklo. Automatické full led. kamera. atd. Uni šedá steel je za mě parádní. za 460k Jo a bezdrátový android auto. Dokonce už dokáže nějaké příkazy v češtině. Kvůli některým prvkův výbavy u konkurence člověk musí šáhnout do dražších vod. Na druhou stranu zase opačně, oželit výbavu a konkurence může vycházet lépe. Mají to myslím dobře spočítané
Avatar - praptak
praptak
Něco takového, jako když zadní boční airbagy jdou objednat do Scaly a Karoqu v Ambition a u Octavie až ve Style.
Avatar - palix
palix
Ono pokiaľ bude Scala s 1,5 kou pomerne drahá, oplatí sa kúpiť nejaké konkurenčné auto možno so slabším motorom, ale lepším podvozkom. Dobré auto nerobí len silný motor - čo z toho, keď sa dá dynamika využiť len na peknej ceste a na rovine?
jam2015
Má level, ako tie z Moje.Auto!
Šimpanz
tohoto stavu není naftová hysterie, ale struktura podejů Renaultu. V květnu prodal 549 Clio, 305 Captur, 195 Megan, 82 Scenic a 59 Kadjar, což jsou všechno malá auta, která se i u konkurence prodávají s převahou benzínů. Espaců se prodalo 2, Koleosů 16 (všechny v naftě) a Talismanů 12 (z toho 11 v naftě). Takže je jasné, že když prodeje větších aut jsou mizivé, tak je mizivý i podíl nafty.
Horst Fuchs
Jsem trochu zvědavý, co udělá s prodejem Fabií totální osekání nabídky motorů, aktuálně lze objednat kombík jen s 1.0TSI 70kW 5MT a krátkou navíc s MPI 44kW. To je všechno... Nevím, jestli je to jen přechodný stav nebo Fabia už opravdu končí.
Chápu ale, že je třeba prodeje Skály trochu popostrčit...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Skále je spíše svázána s Rapidem.
Zajímavé😒br /> Prodáno přes 1000 Rapidů (všechno v benzínu) … nafta není v nabídce, výprodej?
Prodáno přes 500 Skál, z toho 1/3 v naftě. Zdán se že nafta nekončí a to je Skála relativně menší auto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Prodejce u Klokočky mi sdělil tento týden, že prý opravdu končí a nahradí ji Scala + Kamiq.... no nevím.. prý prodeje jdou dolu.
Avatar - palix
palix
Žijeme lepšie, máme viac peňazí, ľudia nemajú problém nabrať si hypotéky, leasingy... Malé autá ako Fabia už nikto nechce. Sme moderní - kupujeme SUV (nie všetci).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
skoda to ma skutocne perfektne tam vsetko obsadene... pokryva kazdy centi :yes:

kazdopadne mna tesi aj spacestar >😁 ´... pred polrokom ked prisiel v cz na trh som tipoval ze da tak maximalne 50-100 kusov za rok 2019 a ze bude skor len do poctu v triede ... proste len tak skor ako taka rarita trhu .... a ono nakoniec ani 200-250 kuskov by nemuselo byt nerealnych a k tomu aj celkove miesto v top 5 na konci roka.... drzim palce ... pre dochodcov alebo zeny do mesta ci mladych s cerstvym vodicakom to nakoniec moze byt celkom neokukane a velmi jednoduche prakticke auto na kazdy den ... nenarocne... spolahlive .... a urcite to nebude horsia volba ako nejaka panda alebo aygo ktore su uz fakt pre mnohych az moc prckate s privelkymi kompromismi ...
markymarkb
Nechápu zařazení Arteona spolu s Ford Mondeo a ještě lepším případě s i40tkou, to chce hodně odvahy kdo to dělal.. Jinak Scalu jsem testoval, celkem slušné vozítko, konkretně motor 1.5 TSI, ale pokuď by se mě někdo zeptal zda-li bych si to koupil. Tak má odpověď by byla ''ne nekoupil za ty prachy''. Měli tam vystavený jeden kus za slušných 575 tisíc korun, to je dobrá pálka za takové auto, prostě auto za 600k? To vážně? Za to mám i referenčního superba s 2.0 TDI 140 kw. Samozřejmě to půjde do firem to auto. Tak 90% aut se prodává na firmu. Jinak jak můžete vidět, trh se pomálu zpomaluje, a začíná pomalu krize.
webpaja
K prvnímu podivování, je to ta samá třída aut.
markymarkb
Což mi nejde do hlavy prostě. Jako je to tak ale nechápu to, arteon je fakt třída, pokaždé co ho vidim někde projíždět, koukám na něho s otevřenou pusou, krásné auto.
webpaja
Pořád je to střednětřídní sedan, osobně mi však přijde na otevřenou pusu nový P508. K Arteonu mám výhrady z hlediska masy blatníků.
Avatar - praptak
praptak
Nesmyslné porovnávání cen. Víte, kolik stojí ceníkově zmíněná verze Superbu (úplně nová)?
uxauxa
1,0l za 460tis v případě leasingu za 730tis no panečku...skálu ani zadarmo
Avatar - JirkaV8
JirkaV8
Das si dotáciu a este ti zostane. 😁
pavel juracka
Škoda ať už konečně padne na hubu!!! Modely co by se tu prodávali jedna radost raději cpe do Číny. Doufám že už se ta Čína jednou prodeje k nám a udělá tu pořádný větr!!!!
Avatar - Ozzman
Ozzman
A který model by vám byl po chuti z Číny? Rapid pochybné kvality s obstarožní 1.6 ?
webpaja
Pán je číňan? Tyhle zběsilé výkřiky nechápu. 😐
Nonsens
ráno za mnou išla scala, obzeral som si ju v späťáku, hovorím si môže byť, žiadna sláva ani prúser. Potom ma obehla a zistil som, že to bola fejsliftová fabka. Tu vidím fotečku predku scaly a nevidím rozdiel oproti tej fabke. To zas budú za chvíľu felsliftovať kvôli odlíšeniu od fabky scalu, najlepšie 4I
Avatar - Anonym
Anonym
Cadillac - 2 ks
Dodge - 8 ks
Chevrolet - 4 ks
RAM - 11 ks
Tesla - 9 ks
Mustang - 21 ks
Renegade 41 ks( 9x benzín)
Cherokee - 6 ks
Grand Cherokee - 16 ks (2x benzín)
Wrangler - 10 ks (4x benzín)
Compass - 18 ks (4x benzín)
bono.p
Bol som sa pozrieť na Scalu. Zatiaľ iba staticky, pôjdem sa previesť. Dizajnovo sa mi páči, interiér je perfektne prevedený, konečne nie je taký fádny ako na doterajších modeloch. Myslím, že od Ambtition vyššie je to fain.
Cena veľmi sebavedomá, ale nie nad bežnou úrovňou Škodovky. Konkuruje jej Octavia Team ale predpokladám do času až prídu akčné verzie Scaly, naopak Octavia má vraj podrásť, takže zase to bude niečo iné.
Čo sa týka konkurencie, jediným konkurentom s dobrým pomerom cena/úžitková hodnota je i30 a Ceed. Nikto iný. Vždy v niečom výrazne zaostávajú.
To že je použitá MQB A0 nemení nič na tom, že podvozok má dimenzie nižšej strednej triedy. Ak sa to dobre odladí, nemusí byť viacprvok výrazne lepší. Zoberte si Octaviu II. Mala viacprvok. Bolo to fain makké a tiché, ale na 195/15 živá katastrofa v zákrutách. Moja 3008 sedí podstatne lepšie aj s torzkou a to je cross-over. Tam kde Octa II išla pri 80 do pretáčivosti idem s 3008 95/km/h. Dimenzie ako rozvor, rozchody a naladenie je najdôležitejšie.
Na Scale sa mi oproti konkurencii páči výborne urobený interiér, kde si konečne v zadu človek môže odložiť nohy, veľmi dobrá dĺžka sedákov, sedadlá, nadčasový desing, výborná ponuka benzínových motorov ktoré sú úsporné aj v reále a na svoj objem výborne dynamické. Jednoznačne sú naj. Ak tu niekto začne písať o Mazde 3, ktorá má mimochodom tiež torzku, síce výborné motory ale aj riadne vysoké ceny, tak si ju kľudne môže ísť kúpiť. Väčšina bude určite voliť Scalu alebo Octaviu prípadne i30/Ceed a nič s tým asi nenarobíme. Škoda proste ponúka zaujímavý komplet a treba do toho zvážiť aj 5 ročný servis zdarma a zaujímavé financovanie. O fleete nehovoriac, uvažujem teraz ako súkromná osoba.
Scala 1.5 TSI 6MT je za 18tis tiež pomerne zaujímavá. Ten motor je lepší ako má konkurencia, pri normálnej jazde úsporný takmer ako diesel, prietorovo je Scala takmer ako menší kombík, pritom je to škovné auto ktoré sa dá pri dĺžke 4360mm aj rozumne zaparkovať.
Proste má svoje