Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeExpanze elektromobilů za rohem: Jaká elektřinou poháněná auta dorazí v následujících letech?
59 komentářů
KANKUNEN
Složitý výpočet flotilových emisí, EV se bude počítat 2x. To znamená, že realita bude jiná, horší a je to akorát nabádání k podvodu. EU nechce snížit emise, ale menší vykázat. Bez dotací a takových podvodů s čísly by zatím EV neměly šanci. A ještě musím uznat, že i-pace jede jak z praku, to mě bavilo. Dojezd se mi ale rychle krátil a brzdy byly celkem chladné, silný motor to ubrzdil.
Podvod ? Trochu silne slova, kedze davaju podmienky jasne vediet dopredu a nikto ich vyrabat nenuti. Podvod bola spotreba wltp, dizelgate.
A toto pocitanie nie je natrvalo, rovnako ako kadejake docasne emisne normy.
A toto pocitanie nie je natrvalo, rovnako ako kadejake docasne emisne normy.
Podvod je v tom, že EU nařídí emisní limity a aby je Evropské automobilky dosáhly, tak je nechají elektroauta započítat dvakrát. K čemu to tedy je - myslím stanovení limitů.
Scarab
Vcelku naivní představa ekologiostů (a dalších dobro.erů s netechnickým vzděláním, kteří si myslí, že eketřina vzniká v zásuvce z ničeho), že elektromobily nemají výfuk a tudíž žádné emise.
Výfuk mají, akorát že jinde než je obvyklé - je to například komín prunéřovské a dalších tepelných elektráren, bez kterých se v současnosti ani v blízké budoucnosti neobejdeme (jak zjistili už i Němci) a které z principu vyrábějí elektřinu s účinností nižší než 50% (a to nepočítám další ztráty při rozvodu a nabíjení aku. v autech) - proti tomu je spalovací motor v autě hotové perpetuum mobile.
Výfuk mají, akorát že jinde než je obvyklé - je to například komín prunéřovské a dalších tepelných elektráren, bez kterých se v současnosti ani v blízké budoucnosti neobejdeme (jak zjistili už i Němci) a které z principu vyrábějí elektřinu s účinností nižší než 50% (a to nepočítám další ztráty při rozvodu a nabíjení aku. v autech) - proti tomu je spalovací motor v autě hotové perpetuum mobile.
Člověk svou činností zatěžuje planetu, takže je co řešit a napravovat. Automobilismus se podílí 4%, takže je otázka, jestli je to ten největší problém.
Elektrická energie se dá vyrobit s nízkou ekologickou zátěží - nemyslím tím ovšem FVE nebo větrníky. Pak i elektrická auta dávají určitý smysl.
Pokud by to ale politici mysleli s ekologií vážně, tak by v prvé řadě řešili stará auta, která neplní ani Euro 5. Vzheldem k cenám a vlastnostem elektromobilů tak si je pořizují spíše majetní lidé, kteří obvykle také vlastní nové auto se spalovacím motorem a to ekologii neřeší.
Už jsem to psal - je to jako s odpadní vodou ve městě. Když město nebude mít čističku, tak bude řeka zničená, nicméně to, že si někdo do domu v tom městě pořídí recyklaci své odpadní vody, tak to tu řeku nezachrání. Tu řeku zachrání jen to, že si město pořídí alespoň nějakou základní čističku, kterou bude postupně vylepšovat.
Za mne radikálně - vyřadit z provozu všechna auta, která neplní alespoň Euro 5. Bude to mnohem levnější a účinnější, než elektromobilita, a bude to mít okamžitý a zásadní pozitivní dopad na smog ve městě.
Elektrická energie se dá vyrobit s nízkou ekologickou zátěží - nemyslím tím ovšem FVE nebo větrníky. Pak i elektrická auta dávají určitý smysl.
Pokud by to ale politici mysleli s ekologií vážně, tak by v prvé řadě řešili stará auta, která neplní ani Euro 5. Vzheldem k cenám a vlastnostem elektromobilů tak si je pořizují spíše majetní lidé, kteří obvykle také vlastní nové auto se spalovacím motorem a to ekologii neřeší.
Už jsem to psal - je to jako s odpadní vodou ve městě. Když město nebude mít čističku, tak bude řeka zničená, nicméně to, že si někdo do domu v tom městě pořídí recyklaci své odpadní vody, tak to tu řeku nezachrání. Tu řeku zachrání jen to, že si město pořídí alespoň nějakou základní čističku, kterou bude postupně vylepšovat.
Za mne radikálně - vyřadit z provozu všechna auta, která neplní alespoň Euro 5. Bude to mnohem levnější a účinnější, než elektromobilita, a bude to mít okamžitý a zásadní pozitivní dopad na smog ve městě.
Přesně! Důvod k tomu proč se tak neděje (zákaz provozu aut neplnící alespoň Euro 5) je prostý. Volby a pak voliči, kteří taková auta provozují. Populistické strany by tím ztratily příliš mnoho svých voličů.
Co myslíte že víc zatíží přírodu? Když si děda dojede jednou tydně do lidlu s autem co nemá euro 5, nebo když se to auto sešrotuje a vyrobí se nové?
....musíte se na to dívat politicky spálený, kurrwa přemýšlejte trochu.... ;-)
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
no toho se právě bojím, v Praze už se toho chytil Čižinský a Gřib a bude se vyhlašovat enviromentální "NOUZE", která řádí hlavně na Praze 7 …...
Těch aut, co neplní ani Euro 5, je u nás odhadem 5 mil. To není o dědovi, co jede na nákup.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jistě, souhlas. Ale tu ekologii pak nezachrání pár majetných, co mají na Teslu.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Cisticky v ceskem podani jsou velky svindl. Potoky kam se "vycistena" voda vypousti jsou zakalene, chodim kolem nich a vidim to a nepocitam stopove prvky leku, drog a jine chemie.
Vyradit auta pod euro5? To nemuze zplodit strizlivy mozek. Odhadem by to bylo 80% aut.
Takze zase mimon. Hezkou nedeli
Vyradit auta pod euro5? To nemuze zplodit strizlivy mozek. Odhadem by to bylo 80% aut.
Takze zase mimon. Hezkou nedeli
No o tom to je - 80% aut neplní ani Euro 5, což je u nás 5 mil. ? aut, takže to pár tisíc ekopomatenců s elektroauty nezachrání. Jaká bude realita s novými elektroauty co se hrnou na trh ? Kdo si je bude u nás moci koupit ? Ti, co mají auta do Euro 5 určitě ne, takže u nás bude stále jezdit 5 mil. popelnic.
Tvoje vypatlana retorika mi pripomina kuraky, ktere obtezujou nekuraci svym nekourenim. Cim te obtezuje elektromobilista?
Když se ti před barákem prožene 105 nebo Trabant nebo stará Avie, případně 20 letá ojetá popelnice, tak je ti to tvoje elektroauto k ničemu. K nápravě ekologie je potřeba začít od nejhorších zdrojů. Mně eletromobilista přímo neobtěžuje, jen musím jeho ekopobláznění, které v podstatě nic neřeší, nedobrovolně spolufinancovat.
Ja nemam elektro auto popleto. A jak by sis to predstavoval tedy, mel by kazdy kdo ma smrdavku doma si nejdriv koupit mensi smrdavku a az budou mit vsichni mensi smrdavky tak si muzou koupit jeste mensi smrdavky a az budou mit vsichni male smrdavky tak co??
No jistě, protože na ni bude při cenách od 250 k mít, kdežto na elektroauto jen stěží při cenách od 1 mega. Stačí např. uvalit ekologickou daň na staré popelnice a výměna může začít. Dokud dovolíme jezdit po silnicích starým popelnicím, tak se nikam nedohrabeme. To je tak těžké na pochopení?
Zajimave nazory. Takove levicove uvedomele. Zakazeme, zdanime, ale lepsi si nikdo nemuze koupit dokud na to nebude mit orm. Bravo. A todle ma volebni pravo a ridicak. OMG
A jaký je teda řešení? Zakázat všechna auta před EURO5? To je lepší než podporovat vývoj ele auta a výrobu obnovitelné energie?
Jaký je rozdíl / v čem je to stejné / mezi výrobou obnovitelné energie a ekologickou výrobou energie ?
Zkus Wiki. Přepisovat to sem nemá moc význam.
https://cs.wikipedia.org/…ln%C3%A1_energie
https://cs.wikipedia.org/…ln%C3%A1_energie
No to je maglajs.
Nicméně - výroba el. energie ani z jedno tzv. obnovitelného zdroje dle wiki není ekologicky neutrální, jen zatěžuje životní prostředí více či méně. Tzv. neobnovitelné zdroje energie, tedy např. uhlí nebo ropa nebo plyn, vznikly jak ? To jsou totiž také obnovitelné zdroje energie . A atom je co ? A dřevo je obnovitelný zdroj energie a přitom je neekologický .
Proto jsem psal ten dotaz a čekal nějakou odpověď. Není důležitá obnovitelnost ale ekologičnost zdroje energie.
Nicméně - výroba el. energie ani z jedno tzv. obnovitelného zdroje dle wiki není ekologicky neutrální, jen zatěžuje životní prostředí více či méně. Tzv. neobnovitelné zdroje energie, tedy např. uhlí nebo ropa nebo plyn, vznikly jak ? To jsou totiž také obnovitelné zdroje energie . A atom je co ? A dřevo je obnovitelný zdroj energie a přitom je neekologický .
Proto jsem psal ten dotaz a čekal nějakou odpověď. Není důležitá obnovitelnost ale ekologičnost zdroje energie.
Proč se točit na tom jestli je ropa obnovitelná nebo ne když podle teorie vznikla organicky? Rozdíl je v tom jak dlouho vznikala a jakým tempem se pálí.
Celkově nejak nepobírám tu argumentaci za to aby se dál pálila ropa za kterou vyvádíme tolik peněz z vlastního rozpočtu do ztracena za hrozného množství emisí (a to nemyslím CO2 ale prokazatelně jedovaté spaliny) místo hedání alternativ.
Celkově nejak nepobírám tu argumentaci za to aby se dál pálila ropa za kterou vyvádíme tolik peněz z vlastního rozpočtu do ztracena za hrozného množství emisí (a to nemyslím CO2 ale prokazatelně jedovaté spaliny) místo hedání alternativ.
Vcelku naivní představa zastánců spalovacích motorů (a dalších dobro.erů s netechnickým vzděláním, kteří si myslí, že palivo vzniká na benzínce z ničeho), že spalovací auta nemají ještě jeden výfuk je to například komín prunéřovské a dalších tepelných elektráren a tudíž žádné jiné emise než z jejich výfuku nejsou.
PS:Jinak ty němci dokáží už vyrábět výce jak 1/2 elektřiny z obnovitelných zdrojů a stále to narůstá.
Třeba dnes: https://www.energy-charts.de/energy_pie.htm?…
PS:Jinak ty němci dokáží už vyrábět výce jak 1/2 elektřiny z obnovitelných zdrojů a stále to narůstá.
Třeba dnes: https://www.energy-charts.de/energy_pie.htm?…
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak zatím na tom nejsou tak, aby se obešli bez fosilu, ale už dokážou půlku energie bez fosilu vyrobit. Znova pro tebe - za pár let dosáhli toho, že polovinu roční spotřeby elektrické energie dokáží vyrobit bez fosilních paliv. Porovnej to třeba s ČR.
PS:Nenazývej mě tak jak se sám chováš.
PS:Nenazývej mě tak jak se sám chováš.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak co jsi to zas napsal?
Že v čr neumíme něco dělat pro celek a volíme si populisty kteří jen hrabou a při tom pomlouváme ty kteří to dovedou dělat lépe. Ano, tak to je.
Že v čr neumíme něco dělat pro celek a volíme si populisty kteří jen hrabou a při tom pomlouváme ty kteří to dovedou dělat lépe. Ano, tak to je.
Uhelná komise v Německu uzákonila podporu nefosilních zdrojů fosilními zdroji v poměru 1:1.
To znamená ty nedouku že v Německu budou zvyšovat výkon fosilních zdojů, aby mohly sloužit jako vykrývací zdroje v poměru 0 až 100%.
Fosilní zdroje, z uhlí a plynu budou mít vždy stejný výkon jako nefosilní (to je zákon).
takže pokud budou mít více větrníků a více solárů, budou mít více fosilních zdrojů, které budou spalovat jako šílení aby mohli vyrobit tu spoustu elektřiny kterou spotřebují elektromobily.
To znamená že nikdy nebude elektřina v Německu 100% vyrobená z nefosilních zdrojů, mix bude vždy 50%.
Lze odstavit jaderné elektrárny ale už se místo nich staví plynové a dokonce i uhelné.
TAK TOŽ SÚ HODNĚ TVRDÁ FAKTA
To znamená ty nedouku že v Německu budou zvyšovat výkon fosilních zdojů, aby mohly sloužit jako vykrývací zdroje v poměru 0 až 100%.
Fosilní zdroje, z uhlí a plynu budou mít vždy stejný výkon jako nefosilní (to je zákon).
takže pokud budou mít více větrníků a více solárů, budou mít více fosilních zdrojů, které budou spalovat jako šílení aby mohli vyrobit tu spoustu elektřiny kterou spotřebují elektromobily.
To znamená že nikdy nebude elektřina v Německu 100% vyrobená z nefosilních zdrojů, mix bude vždy 50%.
Lze odstavit jaderné elektrárny ale už se místo nich staví plynové a dokonce i uhelné.
TAK TOŽ SÚ HODNĚ TVRDÁ FAKTA
Jedná se o záložní zdroje k vykrývání výpadků větru, soláru atd. Takže elektřina v německů může být v určitém období vyráběna 100% nefosilních zdrojů (už dnes jsou dny kdy je podíl kolem 75%).
O tom, že ele auta nepředstavují nějaký zásadní odběr co se týče spotřeby se tu psalo hodněkrát.
O tom, že ele auta nepředstavují nějaký zásadní odběr co se týče spotřeby se tu psalo hodněkrát.
Asi takhle: https://www.energy-charts.de/energy_pie.htm?…
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
WinDiesel
v rámci mohutného boje proti CO2 se bude de facto povolovat emise elektromobilu, jakkoli půjde z komína elektrárny … 2x vyšší
šílenost
šílenost
Proč stále dokola opakuješ lži které už (i konkrétně tobě) jsou vyvráceny?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ja Prvni 123
Hned vedle sebe tahle slátanina o zářné elektrické budoucnosti... a tohle:
Hybridy jedou. Jejich prodej se do května zdvojnásobil.
Hybridů se prodalo drtivých 2919 kusů... a k tomu, považte 277 elektro aut! Lidé prý přichází na chuť... a celkový prodej nových osobních aut v té době byl 106.596 vozů.
Hned pod tím expanze VW elektromobilitě!
Po podvodu s dieselgatem přichází podvod s elektro auty...
Hybridy jedou. Jejich prodej se do května zdvojnásobil.
Hybridů se prodalo drtivých 2919 kusů... a k tomu, považte 277 elektro aut! Lidé prý přichází na chuť... a celkový prodej nových osobních aut v té době byl 106.596 vozů.
Hned pod tím expanze VW elektromobilitě!
Po podvodu s dieselgatem přichází podvod s elektro auty...
×
Sdílení komentáře
×
Inak to uz je starsia znama vec.
Tak zapomeň na naftu a mluv o benzínu, je taky dotovaný?
Nafta je 2x zvýhodněná = nic není víc sponzorovaný = roky dotací jak kráva
Nekecej že to fakt nevíš :-!
Jiná spotřební daň tim pádem jiný DPH + další zvýhodnění při změně jednotky mezi velkoobchodnim prodejem a koncovýmu zákazníkovi =brutální znevýhodnění a zvýhodnění = v miliardách
Smutný že jak píšeš vlastně to víš = jen MEGATRAPNĚ popíráš
Nafta je tak v hodnotách miliard = zvýhodněná proti benzínu
Viz já 9.6. 11:28 dal sem na to Winovi i odkaz = stejně trapně jako ty = si dál mele svou = to zvýhodňování v miliardách vůbec neni masivně zvýhodněná nafta, to naopak zlomeček peněz na EV to sou dotace :-!
Nafta je zvýhodněna proti benzinu nižším zdaněním... ale elektrický nesmyly jsou prostě tvrdě dotovaný.
Kromě toho, že jsou pak následně zvýhodněny i neplacením daní a poplatků.
tak proto !!!!
protože vlády v západních zemích se zmocnili aktivisté