Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePeugeot 508 SW vstupuje na český trh, hybrid se spotřebou 2,0 l/100 km dorazí později
75 komentářů
PavelZ
Na to, že to není žhavě žádaná krabice SUV, má 508čka velmi odvážnou palubní desku a přístroje po vzoru typu 3008. Toto řešení se sploštělým volantem malého rozměru se nemusí automobilce vyplatit. Hledat vyhraněnost u neSUVkových zákazníků je velmi riskantní a mám za to, že nevede k udržení se na trhu v konkurenci s německou dokonalostí. Francouzi měli spíše vsadit na strohost a kvalitu použitých materiálů. Své zákazníky však toto auto si určitě najde. Automobilce též chybí věhlasný šéf designu. Kdo to vůbec vymýšlí tyhle tvary? Je to čím dál větší Čína...
Icockpit nemusím, ale v 508 mi vadil asi nejméně, hodně to dokáže vylepšit nízký "sportovná" posaz a velmi zajímavé detaily interiéru. Jediné, čeho bych se bál, jak bude interiér vypdat po pár desítkách tísíc km. Je to jiné, ale není to špatné, jsem zvědav na místo vzadu u kombi, protože u liftbacku jsem měl se svými 188cm problém s nízkou střechou.
Mě to zase tak nevadí.Si to nastavím a vyhovuje mě to.ale já jsem malej.Akorát trochu byl nezvyk z Riftera do 508,ale po 5 minutách jsem zvykl a dobré.Materiály má hodně kvalitní .Ono na té roadshow peugeotu dostávají ty auta zabrat.
Mít tak to auto normální volant, tak fakt není autu co vytknout, akorát hodně potřebuje velká kola 😊
V kombíku je so strešným oknom nad hlavou taká "kopula". Mám 183 a rezervy tam moc nebolo, ale vošiel som sa. Je to nižšie ako konkurencia a je to poznať. Icockpit z pohľadu posadu je najmenej obťažujúci z Icockpitov. Mne by viac vadilo dotykové ovládanie všetkého možného.
Peugeot už m tie volanty + Icockpit už pomerne dlho a ľudia si zvykli. Je ale pravda, že takú P308 som ani nebol pozrieť keď som kupoval auto, práve kvôli volantu a palubnej doske. Nie každému sa to páči.
mrha
Spotřeba počet litrů na 100km je u hybridů již málo vypovídající (bez ohledu na fakt, že jakýkoli udaj o spotřebe je dnes vlastně lež). Mělo by se uvádět u kw/100km a u hybridů třeba litrů na minimálně 200km či na 100km s vybitými akumulátory
U hybridu resp. pluginu by se mela uvadet spotreba na 1000 km ne na sto. Pro mne je to prumerny mesicni najezd, ted v cervnu sem musel brat benzin, ale furt mam prakticky plnou, minuly mesic sem nekupoval a predminuly nevim, mozna ano.
Ja to chapu, kdyz ti omilaji lez na lez a sam neumis pocitat tak dojdes k takovehle blbosti. Nicmene moje auto ma v TP 41g/km CO2 a to je hodnota kterou si z prstu nikdo nevycuca, krome podvodniku
Ja to chapu, kdyz ti omilaji lez na lez a sam neumis pocitat tak dojdes k takovehle blbosti. Nicmene moje auto ma v TP 41g/km CO2 a to je hodnota kterou si z prstu nikdo nevycuca, krome podvodniku
Tenhle hybrid má spotřebu 2 l/100 prvních 65 km, pak se musí zase dobít nebo bude mít spotřebu 8 l/100. Takže už v názvu články, v technické dokumentaci k auta i v metodice měření jsou podvody na zákazníky.
Tech 8 l/100 vis, nebo hadas? I s vybitou baterkou to porad bude hybrid, takze spotreba bude v prumeru nizsi, nez u srovnatelneho benzinu (o kolik nizsi, zavisi na profilu trasy a "agresivite" jizdy).
Pro predstavu - nedavno jsem ujel s plug-in hybridem cca 370km. Bez nabijeni po ceste. Celkova spotreba 3,1l/100km. Vetsina po okreskach, po ceste trasa Turnov - Bily Kostel n/N. a zpet na hranici povolene rychlosti. Kdybych po ceste nenechal vybit baterku, jel bych to za 3,6l/100 (vyzkouseno).
Pro predstavu - nedavno jsem ujel s plug-in hybridem cca 370km. Bez nabijeni po ceste. Celkova spotreba 3,1l/100km. Vetsina po okreskach, po ceste trasa Turnov - Bily Kostel n/N. a zpet na hranici povolene rychlosti. Kdybych po ceste nenechal vybit baterku, jel bych to za 3,6l/100 (vyzkouseno).
Orm vi vsechno a urcite. S hybridama najel tisice kilometru, takovych znalcu jako on je tu spousta.
Souhlas s "agresivitou". Psal jsem dobít, což neznamená jen kabel ale i rekuperaci. Takže záleží na okrajových podmínkách - po rovině a na dálnici je to jasné, na okreskách nebo ve městě rekuperace pomůže. Je to ale o tom co stále píšu - modelové příklady. 8 litrů odhaduji ze zkušenosti s 2l benzínem.
Promin, ale tahle diskuse nema smysl. Nejdriv pises "ujede 65 km a pak se musi zase dobit" a potom napises, ze tim myslis i rekuperaci. Ta samozrejme funguje porad kdykoli je prilezitost a neda se vypnout.
"Takže záleží na okrajových podmínkách - po rovině a na dálnici je to jasné" - Neni nic jasne. Ani po dalnici se spotrebou vzdalene neblizim k osmi litrum. A to mam v aute 1.8 benzin.
A co myslis vetou "Je to ale o tom co stále píšu - modelové příklady", to bych rad nekdy pochopil.
"Takže záleží na okrajových podmínkách - po rovině a na dálnici je to jasné" - Neni nic jasne. Ani po dalnici se spotrebou vzdalene neblizim k osmi litrum. A to mam v aute 1.8 benzin.
A co myslis vetou "Je to ale o tom co stále píšu - modelové příklady", to bych rad nekdy pochopil.
Rekuperace je zakladni vlastnost zvyseni efektivity spalovaciho motoru. Orm k tomu dojde za par desitek let taky az technicky dospeje.
Ja sem na osmi ve stosedesati, stovkou kolem 5. Bez topeni a klimy. Jak si psal, ze ti stoupa dojezd, to neni autem, to ses proste naucil s tim jezdit. Uz se tesim jestli se potkame na letisti, doufam ze mi svezes.
Ja sem na osmi ve stosedesati, stovkou kolem 5. Bez topeni a klimy. Jak si psal, ze ti stoupa dojezd, to neni autem, to ses proste naucil s tim jezdit. Uz se tesim jestli se potkame na letisti, doufam ze mi svezes.
Myslis, ze jsem se po deseti letech jezdeni hybridem v poslednich par tydnech konecne naucil s nimi jezdit? 😉 V tom to fakt nebude, hlavni podil pricitam venkovni teplote.
A klidne te svezu i driv. Napis SZ, odkud jsi (myslim, ze uz funguji)
A klidne te svezu i driv. Napis SZ, odkud jsi (myslim, ze uz funguji)
Tak si pánavé běžte očuchat zadky a hup do toho.
A to jsem si chvili myslel, ze se s tebou da inteligentne diskutovat. No nic, pouceni pro priste.
Orm asi na sraz neprijede 😄
Kdyz tomu rika ocichavani zadku..
Skoda, mohl se trochu poucit, aby tu porad nepsal.. tak jak pise.
A taky by tezko nesl, kdyby ho predjel hybrid, nedej boze elektromobil 😄
Kdyz tomu rika ocichavani zadku..
Skoda, mohl se trochu poucit, aby tu porad nepsal.. tak jak pise.
A taky by tezko nesl, kdyby ho predjel hybrid, nedej boze elektromobil 😄
Oktavky na krizovatkach nasiram pravidelne. Od takove krabice by nater nikdy necekaly. Ne ze bych chtel vyhravat pochybny sprint, ale kdyz se potrebuju nekam vmacknout, klidne eko rezim vypnu.
Jirko nechame to na to letiste. Ma to byt snad v zari.
Jirko nechame to na to letiste. Ma to byt snad v zari.
Otázka aký 2,0 l benzín máte. Aj mne sa zdá 2l na 100 poriadne málo. Ak by sme išli napr 1000 km po diaľniciach bez dobitia (plugin hybrid), potom by to bolo zaujímavé. Najlepšie je ale porovnávať pri podobných podmienkách. Napr veľa krát som čítal, že taký RAV 4 hybrid má dosť vysokú spotrebu (9L - cesty s diaľnicami). P508 by na tom mohol byť podobne (pomerne ťažké, ale aerodynamickejšie auto).
Oveľa zaujímavejší je hybrid v meste - hlavne plugin, ktorý majiteľ aj nabíja zo siete.
Oveľa zaujímavejší je hybrid v meste - hlavne plugin, ktorý majiteľ aj nabíja zo siete.
scadar
V mejch očích se Peugeotu s 508kou povedla designová trefa do černýho. Na tom autě pro mě funguje v podstatě úplně všechno, včetně těch klů (ty fungujou líp naživo než na fotkách, řekl bych).
Trochu vnitřně furt bojuju s tím i-cockpitem, ale zase jezdím rád v "závodní poloze" (jak sesle, tak volant co nejníž to jde 😃, takže ve svým autě si většinou horním obloukem věnce volantu stíním budíky - tenhle posez funguje s i-Cockpitem přeci jen o něco lépe.
No a ten plug-in vypadá, že bude mít na normální ježdění síly dost... 😄
Trochu vnitřně furt bojuju s tím i-cockpitem, ale zase jezdím rád v "závodní poloze" (jak sesle, tak volant co nejníž to jde 😃, takže ve svým autě si většinou horním obloukem věnce volantu stíním budíky - tenhle posez funguje s i-Cockpitem přeci jen o něco lépe.
No a ten plug-in vypadá, že bude mít na normální ježdění síly dost... 😄
Emel
Peugeot to s modely 508 nebude mít v česku Snadné, neboť vstupuje na trh, kterému jasně vládnou vozy značky Škoda. Výsledky za první čtyři měsíce roku 2019 však ukazují, že fastback si v ostré konkurenci vedl poměrně dobře a rychle se s celkem 138 prodanými kusy vyšplhal na třetí příčku segmentu. Za sebou přitom nechal vozy jako Volkswagen Passat (129 ks) nebo Mazda 6 (75 ks).
Můžete mi říct, odkud berete čísla? Podle SDA (kde už jsou mimochodem i prodeje za květen) má Passat 797ks. Asi jste vzali číslo za duben (192) a prohodili dvojku a devítku? 😲
Můžete mi říct, odkud berete čísla? Podle SDA (kde už jsou mimochodem i prodeje za květen) má Passat 797ks. Asi jste vzali číslo za duben (192) a prohodili dvojku a devítku? 😲
Beefcake
Jedno z mala aut, ktore vo svojej triede vyzera inak ako bezna seda konfekcia - nebudem menovat.
Frantikov nemusim, ale toto je fakt zaujimave auto.
Frantikov nemusim, ale toto je fakt zaujimave auto.
EU naskocila na vlak ktery tezko zastavi. Ta instituce nepatri k tem nejsikovnejsim, to jsme tusili kdyz jsme hazeli hlasovaci listek proti vstupu. Byli jsme na serveru euroskeptik.cz, ale bylo nam to prd platne. Zadny z nas nebyl prijemce davek 😄
Ta demokracie neni uplne idealni zrizeni ze.
Za druhe klidne pojedu 140 nebo vic, na rozdil od fosilu vyrazne tiseji, s moznosti si pokecat nebo poslechnout hudbu ze systemu Rockford Fosgate
za treti slozne vykon kolem 200 koni nema kazde auto nepocitaje ze elektromotor zabere driv nez SS nastartuje motor http😐/blog.auto.cz/…19/03/den-pravdy
A za ctvrte uz sem to psal nemuzu mit naftak, protoze nemam kdy a kde regenerovat filtr. Nemluve o tom ze PHEV si ho natre na chleba v kazde jizdni situaci.
O vybave se snad nebudeme bavit, koukal ses na vybavu tohohle auta? Ted se tu probirala klimatizace v aute, nevim, ja si ji zapnu mobilem, nebo naprogramuju na urcity cas, mas to taky ? Kamera, ohrev sedadel, ohrev volantu, rekuperace energie, 230V v kufru, ja nevim je toho mraky, najdi si na https😐/www.mitsubishi-motors.cz/…019-06-01_A4.pdf a ukaz ktery auto za tyhle penize to vsechno ma
Za tento prispevok by sa ani Topper nemusel hanbit.
Buducnost elektra v najblizsej dobe bude jednoznacne (vzhladom na pocetnost) mild hybrid, ine vyznam momentalne nema. Plugin uz je tazke auto, ktore nie kazdy vyuzije.
I kdyz lepsi nez nic, take jsem driv uvazoval o jeho koupi.
Resp. aj ten mild mi dnes dava u nas vacsi vyznam ako plugin. Co sa tyka nakladov vs univerzailta.
A inak to je dnes uz bezna vec a to posledne, co by ma na aute zaujimalo.
A taky sem si udelal dojem, z detailu z diskusi, osobnich setkani a FB apod ze slovaci autum rozumi. Fakt nekecam. To fungovalo nez sem poznal tebe. Asi vyjimka potvrzuje pravidlo.
Ako keby som povedal, co za ... si kupi PHEV - drahe a na ceste tazkopadne auto s nie moc dobre fungujucou 4x4.
Nejake pozlatka to nezachrania. A ani to, co si precitas o S-AWC, lebo prax ukazuje nieco ine.
Subwoofer (pre tuzingacov - "supwolfer") sa ani inam, ako do kufra nedava. Kvalita vs "priplatkova" vybava - to ma byt akoze DAB tuner, alebo ze tam kamera posle obraz ? Tie veci, co ma PHEV ma dnes uz prakticky kazde auto v tejto aj nizsej kategorii. Ma to Android Auto, tak nikoho nemusi trapit, ak je tam funkcionalita.
Ta tvoje DAB je cip za par USD. Uplne nepodstatna vec, nakolko vacsina ludi pocuva nie radio, ale vlastnu hudbu a u mna napr. to plati 100% . To su veci, ktore sa v dnesnej dobe riesia inak a dojem z auta to nijako nevylepsi.
Ovšem všechny tyto otázky blednou před zcela nemožným interiérem s naprosto nevhodně umístěnou přístrojovou kapličkou. Takový vehikl si koupí jen blb a toho ty předchozí otázky nezajímají... :no:
To zase bude mínusů 😁
Poniektorí z nás si vychutnávajú jazdu autom s manuálom. Tiež si vieme vychutnať pohyb = nie je pre nás len prostriedkom (premiestnenie sa), ale aj cieľom (chodím, bicyklujem = robím to čo mám rád)...
Keď pozriem na dnešné deti, tak často doslova márnia svoj život a nemajú žiadne zážitky. Sedia doma pred obrazovkami. O pár rokov bude väčšina ľudí neschopná čokoľvek robiť...
Práve preto, že mám rád pohyb si nikdy nekúpim elektrokolobežku a radšej pôjdem o 1/2 hodiny skôr, len aby som sa prešiel. Ak náhodou idem bicyklom, tak volím oveľa dlhšiu cestu ako potrebujem - prečo? Lebo to mám rád. Samozrejme užívam si aj cestu autom, ale snažím sa hýbať... Určite je nás takých dosť.
Ne všechno nové je lepší a pro mě, jakožto zapáleného řidiče a automobilového fandu je opravdu nepěkný pocit sledovat, jak se z aut stávají jen "přemisťující se krabičky" do kterých lezou lidi. náctiletí často ani nepoznají co kolem nich jede za auto, nezajímá je to. Hlavně že to má připojení k internetu, pokud v tom jedou.
Doba směřuje tam, že všechno bude stejně nudné, nezáživné a neřidičské a vybírat se bude jen podle velikosti a peněženky.
Tiež rád šoférujem a mám pocit, že je stále ťažšie nájsť nové auto, ktoré nebude prehnane drahé, bude pomerne jednoduché a samozrejme bude výborne jazdiť. Síce som pred časom také našiel, ale keby som mal vyberať dnes, tak mám väčší problém. Samozrejme nové autá sú bezpečné, jazdiť s nimi vie aj neskúsený vodič, ktorý si v dnešnom aute ani neuvedomuje rýchlosť a nebezpečenstvo a spolieha sa na asistentov...
Automobilky omezují manuály (i) z jiného důvodu než je nízká poptávka... (zejména vícestupňový) automat vykazuje příznivější emise CO2.
Jinak nevím, proč by měl být dvoulitrový diesel okrajová záležitost. Nafta je u 508 prodávanější než benzín a dvoulitr je v autu střední třídy pořád ještě standard.
Mam cisla vybav, prevodoviek, motorov a aj farieb. Pre obe je najpredavanejsi 1,5/1,6 HDi, tvori 50-55%.
Pre 3008😒br /> 1. 1.5+1.6HDi 55%
2. 1.2eTHP (22😖
3. 1.6THP (12😖
4. 2.0HDi(10😖 => 5,5GT+4,5volba
Z tych 10% je 5,5% GT verzia, kde si motor nevyberies, takze ak ju odfiltrujeme, tak len 4,5% zakaznikov si kupi dvojliter ak ho ma na vyber.
5008:
1. 1.5+1.6HDi (50😖
2. 1.6THP (25😖
3. 2.0HDi (19😖 => 15GT+4volba
4. 1.2eTHP (5😖
Pricom znovu z tych dvojlitrov pripada na GT verzie ~15% z celkovych predajov. Takze ak ich odfiltrujeme, tak znovu si ho vyberie len 4% zakaznikov, ktori maju motor na vyber.
Podiel automatov:
3008 75% celkovo, pre benziny 78%, pre dizle 72%.
5008 90% celkovo, pre benziny 95%, pre dizle 88%
Vybavy: 3008 5008
Allure: 71% 76%
GTline: 7,5% 4,5%
GT: 5,5% 15,5%
Je vidět, jak u většího a dražšího modelu je ten poměr vyšší. Osobně bych ve střední třídě čekal, že bude dvoulitrů ještě víc než u 5008, protože přece jen... jsou to manažerská auta a dálniční povozy.
Já mám čísla za Německo 2017, komplet všechny modely dle výkonu, převodovky a paliva... a třeba Octavia má skoro půlku ve 2.0TDI (24t z 59t). U Superbu už to ale je 17t z 22t a 1.6TDI má marginálních 339ks. Peugeot 508 je 1600 z 2000ks pro 2.0HDI, menší nafta má jen 272ks. Jasně, je to Německo, kde se zase jezdí trošku jinak...
PS: zkusím ta čísla splašit za 2018...
V ČR se obecně říkalo, že se blížíme spíš tomu Německu, tj. že tu letí spíše lépe motorizovaná auta oproti průměru... v kontrastu třeba s Holandskem, kde naopak frčí ty základní. Třeba Škodovka u nás vůbec nenabízela 1.4TSI 92kW pro Superb atd.
BTW, Passat má asi 5% BiTDI... to už je motor, který je evidentně trošku mimo hlavní proud. Ale běžné 2.0TDI absolutní dominance, cca. 70%... jsem zvědavý, jestli se to kousek hejbne ve prospěch benzínu (resp. jsem přesvědčený že jo a zvědavý o kolik). Superb má cca. 7% 2.0TSI 206kW. Arteon je zase pozicovaný o kousek výš, tam je BiTDI asi třetina.
BTW, proklikal jsem se na německém webu, ale 2018 tam ještě není, bude v červenci.
Ano je to pořád dvoulitr čtyřhrnek, ale výkonově (i jízdně) je na úrovni nedávných třílitrů.
Ve jménu ekologie a EU 😢 .
S tím Kodiaqem mě to trochu mrzí. Díval jsem se na měření a rozdíl u zrychlení má být 2 sekundy a v reálu je to 1,4.
Ale i tak to musí jít znát + vyšší rozsah použitelných otáček.
Na skladovky P 508 jsou na RČ slevy 20-21%.