Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 SW vstupuje na český trh, hybrid se spotřebou 2,0 l/100 km dorazí později

Ondřej Mára
Diskuze (75)

Tak jsme se konečně dočkali! Zatímco Peugeot 508 fastback je na českém trhu dostupný již od září minulého roku, praktičtější a neméně elegantnější SW na něj oficiálně vstoupilo až dnes. A podle nás má zaděláno na úspěch.

Peugeot to s modely 508 nebude mít v česku Snadné, neboť vstupuje na trh, kterému jasně vládnou vozy značky Škoda. Výsledky za první čtyři měsíce roku 2019 však ukazují, že fastback si v ostré konkurenci vedl poměrně dobře a rychle se s celkem 138 prodanými kusy vyšplhal na třetí příčku segmentu. Za sebou přitom nechal vozy jako Volkswagen Passat (129 ks) nebo Mazda 6 (75 ks).

Mezi vozy z kategorie kombi však bude situace ještě náročnější, neboť počet prodaných vozů v tomto segmentu klesá, jak ukázaly prezentované grafy. Peugeot ale přesto věří, že se 508 SW prosadí stejně úspěšně, jako model fastback. Mezi jeho hlavní lákadla automobilka řadí nevšední a emocionální design ve stylu shooting brake, pestrou paletu moderních motorů, novou a často vychvalovanou automatickou převodovku EAT8, bohatou technologickou a bezpečnostní výbavu, slušnou praktičnost a emocionální požitek z jízdy.

A že se s Peugeotem 508 SW jezdí skutečně dobře už jsme si ověřili i my, když jsme před pár měsíci dostali možnost si vyzkoušet nejslabší i nejvýkonnější motorizaci, které kolega prohnal po českých okreskách. Jeho závěr pak zněl jednoznačně: „První kilometry za volantem Peugeotu 508 SW ukazují, že kráčí ve šlépějích liftbacku a jde o opravdu povedené auto“

Bohatá je i technologická výbava, která bude zahrnovat nespočet bezpečnostních systémů. V nabídce bude dokonce i systém nočního vidění Night Vision s infračervenou kamerou, schopný upozornit v noci na chodce i zvěř v dosahu 15 až 200 metrů, který se v tomto segmentu objevuje poprvé. K dalším zajímavostem patří například Full Park Assist, zcela autonomní parkovací systém, který za řidiče ovládá kromě volantu i plyn a brzdu. Slibně vypadá i systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, který bude nově schopen sledovat i neoznačené kraje vozovky. Na bdělost a pozornost řidiče pak bude dohlížet systém Driver Attention Alert, který řidiče sleduje pomocí kamery.

Video se připravuje ...

Největším plusem vozů typu SW, chcete-li kombi, je však jejich větší zavazadlový prostor. Nové 508 SW tak standardně nabízí prostor s objemem 30 litrů, který je díky nízké nákladové hraně dobře přístupný a díky jednoduchým rovným liniím nabízí možnost snadného využití každého kousku místa. Sklopením sedadel ve druhé řadě se však dá kufr zvětšit až na 1780 litrů. Jeho otevření a zavření je navíc možné provádět až čtyřmi způsoby, a to včetně hands-free.

Nabídka motorů je již pár dnů známá, stejně jako ceny. Pro připomenutí však dodáváme, že nejlevnější 508 SW ve verzi Active startuje od 770.000 Kč a pod kapotou nabídne nejslabší 1.5 litrovou naftovou motorizaci BlueHDI 130 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou. Mimochodem – jedná se o jediný manuál v celé nabídce. Naopak nejdražším modelem je 508 SW ve výbavě GT s naftovou motorizací BlueHDi 180 S&S EAT8, jehož cena startuje od 1.120.000 Kč.

Motory pro Peugeot 508 SW Benzin Nafta
  1.6 PureTech 180 1.6 PureTech 225 „GT“ 1.5 BlueHDi 130 1.5 BlueHDi 130 2.0 BlueHDi 160 2.0 BlueHDi 180
Objem (cm3) 1598 1499 1997
Maximální výkon (kW)/otáčky (min-1) 133/5500 165/5500 96/3750 120/3750 130/3750
Maximální točivý moment (Nm)/otáčky (min-1) 250/1650 300/1900 300/1750 400/2000
Převodovka 8° automat 6° manuál 8° automat
Nejvyšší rychlost (km/h) 225 245 210 225 230
Pneumatiky R16 a R17/R18 a R19
Zrychlení z 0 na 100 km/h 8.0/8,9 7,4/8,2 9,9/11,1 10,1/11,2 8,5/9,4 8,4/9,3
Spotřeba město (l/100 km) 7,1/7,2 -/7,5 4,7/4,7 4,4/4,4 5,5/5,6 6,0/6,0
Spotřeba mimo město (l/100 km) 4,4/4,4 -/4,7 3,5/3,6 3,5/3,6 3,9/4,0 3,9/4,0
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,4/5,5 -/5,7 3,9/4,0 3,8/3,9 4,5/4,6 4,7/4,7
Objem nádrže (l) 62 5

V ceníku však ještě chybí Plug-in hybridní model, který automobilka Peugeot začala nabízet na některých evropských trzích již 7. června. Ten by se měl do Česka dostat na přelomu let 2019/2020 a jeho parametry vypadají skutečně zajímavě. Jeho základem bude benzínový motor PureTech 180 S&S s automatickou převodovkou e-EAT8, kterému bude sekundovat elektromotor o výkonu 110 k. U hybridů se však tato čísla nesčítají a tak se celkový výkon zastavil na hranici 225 koní. Jedná se tak o alternativu k nejsilnější benzínové variantě PureTech 225. Vůz by však měl disponovat baterií o výkonu 11.8 kWh, která by měla postačit na čistě elektrický dojezd až 40 km – a to již podle přísnějšího měření WLTP. Předpokládaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 2,0 l/100 km a emise CO2 se mají pohybovat okolo 49 g/km.

Výroba nové generace Peugeot 508 SW probíhá ve francouzském závodu Mulhouse, jehož roční kapacita je až 100.000 vozidel. Automobilka si však na rok 2020 stanovila cíl 90.000 vozidel, z čehož by 41.500 kusů měly tvořit fastbacky a 48.500 kusů praktičtější SW. Výroba pohonných jednotek je pak očekávána v poměru 27 % benzínových, 14 % hybridních a 59 % naftových. V průběhu výroby se však procentuální rozdělení ještě nejspíš změní, pravděpodobně ve prospěch hybridů, jejichž popularita poslední dobou stále roste.

Motory pro Peugeot 508 SW Benzin Nafta
  1.6 PureTech 180 1.6 PureTech 225 „GT“ 1.5 BlueHDi 130 1.5 BlueHDi 130 2.0 BlueHDi 160 2.0 BlueHDi 180
Objem (cm3) 1598 1499 1997
Maximální výkon (kW)/otáčky (min-1) 133/5500 165/5500 96/3750 120/3750 130/3750
Maximální točivý moment (Nm)/otáčky (min-1) 250/1650 300/1900 300/1750 400/2000
Převodovka 8 automat 6° manuál 8°automat 8° automat
Nejvyšší rychlost (km/h) 226 245 208 225 230
Zrychlení z 0 na 100 km/h 8.0/8,9 7,4/8,2 9,9/11,1 10,1/11,2 8,5/9,4 8,4/9,3
Spotřeba město (l/100 km) 7,1/7,2 -/7,5 4,7/4,7 4,4/4,4 5,5/5,6 6,0/6,0
Spotřeba mimo město (l/100 km) 4,4/4,4 -/4,7 3,5/3,6 3,5/3,6 3,9/4,0 3,9/4,0
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 5,4/5,5 -/5,7 3,9/4,0 3,8/3,9 4,5/4,6 4,7/4,7
Objem nádrže (l) 62 55
Cena Active [Kč] 835.000 (*845.000) - 770.000 830.000 870.000 -
Cena Allure [Kč] 885.000 (*895.000) - - - 910.000 940.000
Cena GT Line [Kč] 965.000 (*975.000) - - - 990.000 1.020.000
Cena GT  [Kč] - 1.090.000 (*1.100.000) - - - 1.120.000
*Verze Euro 6.3
Ondřej Mára
Diskuze (75)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
15. 6. 2019 18:21
Re: Proč Peugeot nedělá plughybrid naftu
Vidim, ze panovi dosli rozumne argumenty, tak skusa osobnu rovinu...
Ako keby som povedal, co za ... si kupi PHEV - drahe a na ceste tazkopadne auto s nie moc dobre fungujucou 4x4.
Nejake pozlatka to nezachrania. A ani to, co si precitas o S-AWC, lebo prax ukazuje nieco ine.
Subwoofer (pre tuzingacov - "supwolfer") sa ani inam, ako do kufra nedava. Kvalita vs "priplatkova" vybava - to ma byt akoze DAB tuner, alebo ze tam kamera posle obraz ? Tie veci, co ma PHEV ma dnes uz prakticky kazde auto v tejto aj nizsej kategorii. Ma to Android Auto, tak nikoho nemusi trapit, ak je tam funkcionalita.
Ta tvoje DAB je cip za par USD. Uplne nepodstatna vec, nakolko vacsina ludi pocuva nie radio, ale vlastnu hudbu a u mna napr. to plati 100% . To su veci, ktore sa v dnesnej dobe riesia inak a dojem z auta to nijako nevylepsi.
Avatar - Zetti
14. 6. 2019 22:24
Re: Proč Peugeot nedělá plughybrid naftu
Asi takto. Clovek si bezne podle detailu tvori celkovy obrazek z detailu. Treba ze radio Rockford Fosgate s DAB bude lepsi, nez jine uz proto ze si nekdo dal praci jinak priplatkovou vybavu do nej dotlacit. Ne, fakt se to radio dobre posloucha. Vykon, basy, vysky, ovladani, subik v kufru. Asi budou ruzne rady, treba jako Skoda ma od fabia po nevim co.
A taky sem si udelal dojem, z detailu z diskusi, osobnich setkani a FB apod ze slovaci autum rozumi. Fakt nekecam. To fungovalo nez sem poznal tebe. Asi vyjimka potvrzuje pravidlo.
Avatar - Beefcake
14. 6. 2019 19:15
Re: Proč Peugeot nedělá plughybrid naftu
Tuzingom som myslel Fosgate. Neviem, preco si vytiahol DAB, ked o nom nebola rec.
A inak to je dnes uz bezna vec a to posledne, co by ma na aute zaujimalo.
Avatar - Beefcake
14. 6. 2019 19:13
Re: Proč Peugeot nedělá plughybrid naftu
Ano, moja chyba, myslel som Full hybrid s malou bateriou, nie plugin.
Resp. aj ten mild mi dnes dava u nas vacsi vyznam ako plugin. Co sa tyka nakladov vs univerzailta.
14. 6. 2019 16:04
Re: Proč Peugeot nedělá plughybrid naftu
No praveze vyzera, ze to filtrami vobec nie je. Na 1.2eTHP s GPF sa ten rozdiel neprejavuje. Ale uz viaceri vraveli, ze 1.6Puretech 165kW v 508 nic moc na ten udavany vykon. Pricom na malom motore by sa to malo logicky prejavit viac, kedze je slabsi. Myslim si, ze to bude skor bud SW uprava kvoli emisiam, alebo to moze byt este mix faktorov ako vaha + odhlucnenie + subjektivny dojem.