Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Takže elektrohujeři
| 12. 6. 2019 19:34
celá elektroautomasáž EU je naprosto minoritní a netřeba dodávat nic dalšího.
Re: Takže elektrohujeři
| 12. 6. 2019 21:50
Jsem rad, ze ses takto ozval.

To bylo jiste cilem clanku ;-)

Jinak to, ze se na mori vypousti svinstva, nelegitimizuje vypousteni svinstev ve mestech.

I kdyz je tento clanek relativizuje.

Ja bych studii udelal tak, ze 15 dieselovych aut vypusti vic NOx, nez zaoceanska lod. Co?
Re: Re: Takže elektrohujeři
| 12. 6. 2019 22:25
Pozor - nepodsouvat mi, že podporuji legitimizaci vypouštění svinstev ve městě, nic takového netvrdím. Ale pro zlepšení životního prostředí je potřeba postupovat systematicky a ne jen účelově a selektivně.

K čemu je mi elektroauto u baráku, když kolem mne jezdí auta nebo plují lodě a létají letadla s Euro 0 ?
Avatar - Otrava
Re: Re: Re: Takže elektrohujeři
| 12. 6. 2019 22:37
I když se mi to také nelíbí a i v téhle oblasti by bylo zapotřebí větší regulace, tak právě proto, že lodě neplují u baráku, tak je EU tolik neřeší. Auta se koncentrují ve městech, kde jsou lidé. Efekt by měl být rychleji cítit a, co si budeme povídat, i více vidět. A o tom je politika (krátkodobé cíle mají přednost před dlouhodobými)
Re: Re: Re: Re: Takže elektrohujeři
| 12. 6. 2019 22:42
Jistě, souhlas. Takže ta rychlá a levná cesta je zakázat provoz aut s Euro méně než 4, protože náhrada aut s motorem na fosilní paliva ze elektrouata je v Evropě v časovém horizontu 20 - 30 let naprosto nereálná. Toto je le politicky a ekonomicky neprůchodné.
Re: Re: Re: Takže elektrohujeři
| 12. 6. 2019 22:39
Viz muj prispevek dole 22:21 :-)

Jinak naprosty souhlas, ze je potreba postupovat systematicky.

Muzes mi napsat, kdo postupuje ucelove? Mas na mysli boj proti zmene klimatu? V tom pripade ano.
Re: Re: Re: Re: Takže elektrohujeři
| 12. 6. 2019 22:48
Účelově a selektivně je řešit jen automobilismus. Já osobně jsem pro elektroauta, výhody jsou mi zcela jasné, bohužl těch technologicky a ekonomicky nevyřešených ALE je moc.
Re: Re: Re: Re: Re: Takže elektrohujeři
| 12. 6. 2019 22:55
Viz ja nize 22:45.

EU fakt neresi jen "automobilismus" :-) To si jen ty myslis ;-)
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Takže elektrohujeři
| 12. 6. 2019 23:01
Boj proti změně klimatu....boj s větrnými mlýny.....poručíme větru dešti.......zakážeme východ slunce....no je to přece blbost.
Změny klimatu probíhají již miliony let a probíhaly před lidmi a budou probíhat i když tu lidé už dávno nebudou. A to je jistota jako daně a smrt. Tečka.
Avatar - Ada je zase tady
To jsou všechno známé věci.
| 12. 6. 2019 19:34
Stejně jako že nemá smysl si kupovat rendlíka a auto bez dieselu... https://www.novinky.cz/…horelo-auto.html
Avatar - CICERO
Re: To jsou všechno známé věci.
| 12. 6. 2019 23:15
A co teprve: https://www.novinky.cz/…jeden-mrtvy.html J.A.K. by měl radost, kam jsme dojeli... :-) :-! (I s renckem… hahaha nu nafta tam nebyla... :-) ) ((ještě by byl vidět dým ze startu na fotce :-) :D )
Avatar - JohnST
Hon na carodejnice
| 12. 6. 2019 20:12
Cele vedenie EU je spolok dedkov a babiek, ktori vedia o autach prd makovy a uz by mali cucat doma pri televizore zabaleni do deky a v papuckach a nie bastardit Europu svojimi senilnymi rozhodnutiami. :-(
Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 20:13
pane Kolmane, oxidy síry jsou jen jeden z mnoha jedů co fosilní stroje uvolňují, takže hustit něco o "znečišťování ovzduší" a pak si vybrat zrovna jednu látku v emisích a na té to dokazovat je dost debilní, ne? ;-)

Navíc jaksi na moři ty oxidy defacto nikdo nedýchá, tedy kromě těch pitomců co do takového plovoucího hotelu nalezou (což mě osobně připadá jako naprosto stupidní způsob trávení volného času).

EU řeší zejména CO2 (klima, že jo....) a pak rakovinotvorné NOxy.... vaše lodě s oxidama síry nemají k evropské automobilové politice defacto žádnou relevanci....
Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 20:20
Mě by výlet na lodi zase neurazil ;-) teda až po automobilovém výletě s pořádnou V8 nebo alespoň R6. :-)
Avatar - WinDiesel
Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 20:24
Pane Murphy, ty emise byly naměřeny v Benátkách a podobných přímořských destinacích, tak že NEJSOU UVOLŇOVÁNYN JEN NA MOŘI.
Tyto obrovské lodě a všechny další lodě DOVÁŽÍ tyto emise do uvedených přístavních měst.

A článek jen srovnává jak málo jsou proti těmto lodím (a tyto reprezentují jen 1% všech lodí) nebezpečné automobily.
Síra je řešena proto, protože sirné částice na sebe vážou pevné částice, lodě samozřejmě nemají DPF.
Mimochodem, tyto lodě samozřejmě také emitují NOx.
Článek byl o tom, že by se někdo, kdo se dokáže nad problematikou zamyslet (což Vy evidentně nejste) měl zabývat spíše emisemi které generují obrovské dopravní a lodě a lodě pro dopravu osob.
PROSTĚ NA AUTOMOBILY JE SNADNÉ SI DOŠLÁPNOUT, ALE PROBLÉM S EMISEMI TO VŮBEC NEŘEŠÍ, je to podobné jako když se v USA a Evropě zabýváme emisemi CO2 a Číňani na druhé straně zeměkoule se nám smějí a přitom se sami zalykají ve smradu a taky řeší emise automobilů což nic neřeší, protože emise v Číně masově vznikají jinde...
Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 20:47
Članek je totalní paskvil, navozuje dojem, že znečištění životního prostředí = emitace SOx. A tohle pravda není. Také navozuje dojem, že EU emitaci SOx nereguluje. Také to není pravda, reguluje.

Celý úvodník je jedna velká navozující manipulace. "Evropská unie ve velkém zbrojí proti automobilům se spalovacími motory. Je ale opravdu tohle ta správná cesta k lepšímu životnímu prostředí?" ....čouhá z toho automobilová lobby jako sláma od bot anebo amatéřina redaktora.

Samozřejmě, že závěry studie nejsou, že EU reguluje na špatném místě a že by auta neměla regulovat, ale že regulace lodní dopravy by měla být MNOHEM tvrdší.

Samozřejmě čtenáři navyklí na tento typ článků - zmetků vůbec nechápu, že věc je mnohem komplexnější. Ostatně toto forum už má - "Hon na carodejnice" atp.

https://www.transportenvironment.org/…0All_English.pdf
Avatar - JohnST
Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 21:12
Opat sa tu riesia veci ale nie komplexne. Niekto odsudzuje automobilovu dopravu, ktora sa podiela cca 12% na znecisteni ovzdusia, ale hlavny znecistovatel ovzdusia su priemyselne podniky v Cine, Indii, Mexiku, Rusku a nakoniec aj v Amerike ktora nepodpisala Kjotsky protokol. To som vymenoval 2/3 zeme aby bolo jasne!!! V Europe su to tepelne elektrarne, ktorych je asi 800 a do roku 2025 sa ich asi osemsto po celom svete spusti. Velkym producentom CO2 je zivocizna vyroba a polnohospodarstvo. Letecka doprava je enormnym znecistovatelom ovzdusia. Cize argumentovat tu autami, je vytrhavanie veci z kontextu a je to nekomplexny pohlad na problematiku.
Automobily boli vybrate z jedineho dovodu, ze ich majitelia su najjednoduchsie postihnutelni pre nic ine. ;-\
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 23:07
Pes vyprodukuje svou existencí více emisí CO2 než velké auto.....
Re: Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 13. 6. 2019 06:20
A kolik vyprodukuje NOx, nespálených uhlovodíků, vyjetého oleje atd?
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 13. 6. 2019 15:47
Více čínských, vietnamských a korejských restaurací zachrání planetu a vyčistí ulice.... ;-)
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 23:18
V Europe su to tepelne elektrarne, ktorych je asi 800 a do roku 2025 sa ich asi osemsto po celom svete spusti. ????!!!!!

SPANEM BOHEM VYLIZTE SI SPODEM :P ...lepší jak článek o tom, když se loď potápí, a hudba hrá dál... :-) vydechnem na teplo a sucho, PO ISLAMSKO SOCIALISTICKU a poslední pohřeb? budou tam všichni a všichni pujdou… ...jinak to nechcou…

Očividně naší si dělají srandu: https://www.idnes.cz/…1625_domaci_onkr Tohle zachraní pole v česku??? :O :D ne e... (určitě ne, když má stréc holding...) Ale třeba přijde TrikoTrikoTrikolora! :-)

Jedina cesta jak se levně nažrat po roce 2030: https://farmaprovsechny.cz/
Jo já vím, prd o autech ale když už tu jsou oceánské limuzíny... pro našláplých horních 10 000 tak, mi dovolte, trochu skromného aktivismu s aquaponii - Jdeme Žrát! ps: Koi Koi kapr, africký sumec, sumec velký á jeseter samozřejmostí ;-)
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 13. 6. 2019 06:29
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 13. 6. 2019 13:14
Tyyjo takovej bunkroš… (proč je to pdo zemí chápu, jestli to je fakt ono :D ) To je tvoje? :-) :D Stačí tak malý? Hej zatím ne ale do budoucna to minimalně zkusím :-) -> Jdeme žrát - ryby mám rád.. :-) Možná by se mi ale líbilo kdyby to bylo větší aby se doto skeletu dal vložit skutečnej lodní kontejner... a ta vložka by třeba byla odstíněná i olověnými pláty... nojo… jsem moc prepper :D Jestli je to Tvoje a seš fanoušek tak BIG UP :yes: :-!:D takže: JE TO TVOJE? AKUMA NO Zetti? :-[] Jestli jo rád se pobavím, jestli chceš, třeba soukromě, zajima mě to :-) Náklady,učel,cíl atd.. :-) ;-)
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 13. 6. 2019 13:30
jen zabava nic vic. Sleduj galerii, ta nikdy neskonci
Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 21:32
Ne ne ne, EU reguluje minoritní problémy za obrovské sumy peněz, ale ty skutečně devastující ne - lodě, letadla, Čína, Indie ... Chudáci majitelé aut v EU solí obrovské sumy za stále "ekologičtější" auta, ale celkový přínos je téměř nulový.
Ona ta "ekologie" a elektroauta jsou jen další bussiness evropských automobilek + odůvodnění a další náklady na tzv. obnovitelé zdroje el. energie.
Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 21:53
Je videt, ze clanek splnil svuj ucel ;-)

A sice: Kdyz lod vypousti tolik, tak auta jsou vlastne cisty. Proc vlastne neco takovyho resit?

Je to o to silnejsi, ze ctenar si na to prijde sam :-)

Demagogii a populizmu zdar.

PS Tim rozhodne nechci problem s lodemi bagatelizovat.

PPS Prvni takovyto "myslenkovy experiment" z roku 2009, ze lode jsou spinavejsi nez auta, mel za cil poukazat na emise siry v lodni doprave. A vysledkem bylo snizeni mnozstvi siry v lodnim palivu ze 3,5% az na 0,5% od r. 2020. To jen pro informaci, ze se resi emise globalne. Nejen v EU. Ale treba v Cine. A vlastne skoro vsude, kde to jen jde. Krome USA od nastupu Trumpa samozrejme.
Re: Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 22:28
Opět manipulace, nic takového netvrdím. Jen tvrdím, že je potřeba zdroje znečištění analyzovat a řešit efektivně, ne jako tupý beran EU a podporovat tzv. obnovitelné, ovšem ne vždy ekologické, zdroje el. energie.
Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 22:10
Není to pravda. Ta studie uvádí i lokální dopady - které nemají s Čínou, Indií nic společného. A za druhé, jedná se o kumulativní charakter - to, že EU těžko bude regulovat Indii, Čínu jaksi automaticky neznamená, že má rezignovat na vlastní ekologii. To, že v domě žije prase, neznamená, že já budu též odpadky sypat z okna - protože soused jich sype 10x tolik a "nemá to cenu". Logika auto.cz čtenářů.
Re: Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 22:21
@ IIed. :yes:

Jak jsem psal vys, puvodni clanek lode vs auta mel za cil resit lodni emise, coz se (alespon castecne urcite) povedlo.

Bohuzel nekdo si to prebral po svem presne naopak.

PS Emise lodi se podarilo snizit od roku 2008 do roku 2012 na polovinu ;-) Bohuzel, nekdo si muze myslet, ze emise resi jen EU. Ale casto je to dano tim, ze o akcich jinde nema tuseni :-)
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 23:02
Niekde som čítal, že 15 (áno, len 15) najväčších kontajnerových lodí sa množstvom vyprodukovaných emisií vyrovná súčtu emisií všetkých áut sveta.
Niekde som čítal aj o znečistení leteckou dopravou, to sú tisíce a tisíce ton palív denne.
Koľko škodlivín do vzduchu vypustí priemysel, od ťažby, cez chémiu, výrobu potravín až k výrobe tepla a elektriny?

To znamená, že by sa okrem áut mali riešiť aj iní producenti znečistenia - lode, lietadlá, továrne. Hlavne by sa však mala riešiť príčina - a to je absolútna prednosť zisku, naše nároky a nenažranosť, vyúsťujúce do enormnej nadspotreby a z toho vyplývajúcej nadmernej (a zbytočnej) výroby a neskutočnej produkcii odpadu. Zabíjame sami seba. Autá? Iba špička ľadovca.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 12. 6. 2019 23:17
Osobní auta byla vybrána, protože jsou nejjednodušší terč a navíc terč, který neopětuje palbu.........to přece musí být každému jasné...ne?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 13. 6. 2019 06:06
To je vzdy len to A, treba vzdy doplnit aj to B. Po vztiahnuti kolko taka lod unesie nakladu, na aku vzdialenost v porovnani s beznym priemernym clovekom s priemernym najazdom su tie lode ultraekologicke napriek tomu co vypustia. Zo zaujimavosti som si to raz prepocital a taka ozruta ako je Maersk Emma po dosadeni realnych cisel vysla jej rocna prevadzka ako 30-300 beznych aut za rok. Pricom aut si miliony, tych lodi zase tak vela nie je. Auta sa pohybuju v centre miest, lode nie. Lod ide, ked musi a je nalozena, kolko ludi jazdi autom aj ked vobec nemusi? Okrem toho EU riesi rovnako aj lode, aj lietadla a aj dalsie aspekty, lenze bezny motorista vidi len seba - lebo sa ho to tyka. Nevlastni ziadnu lod ci lietadlo a preto ho to netrapi, ze media o takychto veciach tolko neinformuju a tak nadobuda falosny pocit, ze sa riesia iba auta. Velky omyl.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oxidy síry na moři?
| 13. 6. 2019 21:29
A proč si teda nepřečteš článek na který je tady v diskuzi odkaz, který toto vyvrací?
Avatar - KANKUNEN
Nemám rád EV šílenství, ale
| 12. 6. 2019 22:28
tohle je opak, na násobení minimálních hodnot oxidů síry skočí hodně lehce ovlivnitelných chytrolínů
Re: Nemám rád EV šílenství, ale
| 12. 6. 2019 22:30
Ano, zaoceanska lod jich v porovnani vypusti tolikrat vic nez auto, protoze auto vypousti v podstate nulu :-D
Avatar - pradeda777
Re: Re: Nemám rád EV šílenství, ale
| 13. 6. 2019 15:50
Tak tak, oxidy síry...SO2 ....zakážeme prrddění..... ;-)
Re: Nemám rád EV šílenství, ale
| 12. 6. 2019 22:37
Ještě jednou - mnohaset miliardové investice do ekologie aut v EU nevyřeší celkové ekologické zatížení Planety. Mnohaset miliardové investice do elektroaut v Eu řeší jen zlomek 4% zatížení Planety emisemi. Čína, Indie, Rusko, JAmeriak a Afrika na to kašlou.
Re: Re: Nemám rád EV šílenství, ale
| 12. 6. 2019 22:45
Treba Cina rozhodne na nic nekasle.

Alespon se snazi ;-)

EU ma pul miliardy vetsinou pomerne ekonomicky zdatnych obyvatel. Jestli si myslis, ze EU resi jen tvy auto, tak jsi mimo, viz odkaz. Promin :-)

https://ec.europa.eu/…a/citizens/eu_cs
Re: Re: Re: Nemám rád EV šílenství, ale
| 12. 6. 2019 22:57
Čína na nic nekašle ? A co např. freony ?

Ta diskuse je vilmi omezená, neboť nejsou k dispozici čísla, údaje, informace. Ale myslet si, že znásilněním Evropského automobilismu vylepšíme ekologii Planety je hodně najivní a primitivní.

A znovu - já nejsem proti elekroautům, ale musí mi to dávat smysl v prorovnání s auty na fosilní paliva, ekonomikou a efektivitou ekologického přínosu.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Nemám rád EV šílenství, ale
| 13. 6. 2019 01:53
Čína freony... hm to je jak u nás černé skládky, lokální topení na vesnících ´´všímmožným´´ a byznys s barely čehosi ze zapadu a my se pak hadame o odpadSe sousedy... No a tak tam někdo vypouští freon, pochopitelně mají zákony, že se to nesmí atd... Ale to ty si pěkně ignoruješ a jedes svoje... A zbytek ? jo to už je pohoda ;-) :-!
Avatar - Magister
Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád EV šílenství, ale
| 13. 6. 2019 09:30
V Číně nikdo ekologii moc neřeší, kromě ovzduší ve velkých městech. Plasty, freony, odpadní vody...to je vůbec nezajímá. Vemou fabriku a postaví ji o kousek dál od města. Před olympiádou najmou vesničany, vysbírají plasty a plácnou je do moře. To samé Vietnam, Malajsie... naše hysterie v Evropě nemá prakticky žádný celosvětový dopad na klima. Na co dopadmá - že děláme bordel jinde, viz těžba vzácných kovů právě do baterek v Africe a spol.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád EV šílenství, ale
| 14. 6. 2019 13:24
No vidíš to my na to přijdeme... U nás čisto být může, jejich počty se musí snížit :D Ovšem zase tu je názor, že špína ´´posiluje´´ , tak já se ztotožňuji stím názorem, stím oním správným... (nevím... ) Já fakt nejsem nacionalistický odborník na motýly ze staromáku ;-) Ale snaží se... USA momentálně nedělá nic na víc (na vládní urovni) na urovni států,měst, je to asi trochu lepší ale jen co dovoli trh.. Čína to dělá jinak: Tam to je v rukou státu nařízene: Je to názor čínského vedení a ´´něco se děje´´ ´´města zelenají´´ ´´auta budou jezdit na el.´´ a realita? Taková jak říkáš...

A to je ten rozdíl jak je vnímá politicky svět a lidsky obcan státu třeba v evropě… Cina se snaží (hlavně slovy a dodržováním plánů) USA odstoupili od pařižske a nedelaji nic ocividne to ještě zhorsuji :-) JISTE Ve výsledku jsme pořád na stejném bodě, ale jde o to, jak tu situaci vnímá Bruselský politik a Český volič z vesnice na duchodaku… :-)
Avatar - CHerokee
Klasika
| 12. 6. 2019 22:35
Hlavně, že si likvidujeme automobilový průmysl, prodávají se stále menší motory s menší výdrží, dotují se nesmyslné baterková auta a celé to vůbec nemá z hlediska ekologie smysl dál šroubovat dokud se nevyřeší mnohem závažnější problémy.
Avatar - KANKUNEN
Re: Klasika
| 12. 6. 2019 22:44
Ano auta 6d temp mají tak nízké emise, že už to není třeba dál řešit a je třeba zaměřit se na další problémy.
Re: Re: Klasika
| 12. 6. 2019 22:51
No kdybys napsal alespon od 6d ;-)

6d temp auta MOHOU v realu nekolikanasobne prekracovat limit 6d :-)
Avatar - pradeda777
Re: Re: Klasika
| 12. 6. 2019 23:28
Problém je v tom, že EU už zaměstnala několik tisíc úředníků, kteří mají snižování emisí u aut za pracovní náplň. Až budou hotovy se spalováky, na řadu přijdou i "zkratoauta".....přece si nemyslíte, že by je potom vyhodili ? ;-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Klasika
| 13. 6. 2019 11:10
Kde jak proč kolik tisíc?

Emise se snižujou od 60. let minulýho století od 80. celkem komplexně = ne v EU ale všude po celý planetě = tos nevěděl?

Tak kde jak proč kolik?

Andrej slovák komunista estébák si krom toho že svým firmám za roky co je ve vládách ČR poslal asi 6 a půl miliardy nabral přes 30 tisíc úředníků
Avatar - traveldrive
Re: Klasika
| 12. 6. 2019 23:03
Pletieš piate cez deviate, trošku sa najprv rozmysli.
Re: Klasika
| 13. 6. 2019 06:21
A klasická auta se v roce 2009 nedotovala?
Demagogické porovnanie
| 12. 6. 2019 23:00
Tak to je teda demagogický príklad - predpokladám, že autorom je niekto z naftovej lobby.
Pokiaľ viem, tak veľké lode sa pohybujú po mori, v centre mesta som ich zatiaľ nikde nevidel... :-)
Ďalej, keď sa niekto pôjde obesiť, tak ho máme nasledovať? A posledné, aj na naftové lode dôjde čas - za najschopnejšiu alternatívu považujem vodíkový pohon.
Avatar - traveldrive
Re: Demagogické porovnanie
| 12. 6. 2019 23:04
A kde chceš brať ten vodík?
Avatar - .StenLi.
Re: Demagogické porovnanie
| 12. 6. 2019 23:34
Presne, ale presne si ukazal ako funguju dnesni diskuteri:
Vyrok: "za najschopnejšiu alternatívu považujem vodíkový pohon" a za nim by malo pokracovat.. "lebo " :) Ale dnesni diskuteri nediskutuju, len povedia svoj nazor, resp. aktualny pocit :)
Ak chces pracne z vody parnym reformingom vyrabat (spalovanim zemneho plynu) vodik, ten stlacat a tankovat do lodi tak je niekolkonasobne vyhodnejsie rovno tankovat do lodi zemny plyn a pohanat ich plynovymi parnymi turbinami. Tie najmodernejsie vedia dosiahnut ucinnost az do 85% pri vyrobe elektriny, pri priamom prenose energie na lodnu skrutku to moze byt este viac. Ale to by sa muselo chciet tymto spolocnostiam investovat triliony dolarov/eur do inovacie do ktorej ich na rozdiel od automobiliek nikto nenuti.
Avatar - CICERO
Re: Re: Demagogické porovnanie
| 13. 6. 2019 02:00
dzozifko-ku*da co má děti v kapesníku a říká tomu nový pohon, nebo pohoň?
Šup ho tam aby stál nikdy nevyšel ze stínu,stále sám na rohu stál...


Ecoloby- nepolíben :-!
Diskuze
| 13. 6. 2019 06:23
jsem rád, že se tu jsou lidi kteří poznají manupulaci v článku a chápou, že EU řeší také to aby se dalo dýchat ve městech. Nevím jestli jsme sám kdo si všiml, že i u nás je v určitých regionech provoz už velice hustý a pokračovat dál stejnou cestou spalovacích aut není budoucnost.
Otázka je proč se tu objevují tak divné články?
PS: To zastáncům spalovacích aut nevadí, že se v mnoha městech ráno nedá dýchat smradem z aut?
Avatar - Zetti
Re: Diskuze
| 13. 6. 2019 07:00
Kdyz sem byl malej kluk, ukazovali v televizi jak japonci chodili ve mestech s rouskou na puse. Taky myslim ze by bylo dobre to nedotlacit tak daleko. Aut je moc a jsou moc levny, benzin je levny a podle toho to na silnicicih, ktery na to nejsou pripraveny vypada
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Diskuze
| 13. 6. 2019 07:54
Zettku, já se tě tady dost krát zastal, ale tohle je úplná pitomost co píšeš, zásah do svobody člověka. Víš co a proč jsou ve Francii žluté vesty? Komu vadí auta, tak ať bydlí v chatě u lesa a ne ve městě. Byl si někdy ve fabrice co tam lidi dýchají, to chceš zákaz výroby nebo co?
Avatar - Zetti
Re: Re: Re: Diskuze
| 13. 6. 2019 08:03
Tady je ale uz dost tesno a to neni mesto, v Praze jeste hur, kdyz jedou ty auta kazdodenne 5km 20-30 minut, proste je neco spatne. Ale jeste to neni uplne tragicke. Lidi ale musi koukat do budoucnosti, mesto ma byt pro lidi a ne pro auta.
Ja to nerikam z pozice toho kdo to nekam tlaci, ja to rikam z pozice pozorovatele. Taky bych za spalovaky demonstrovat nesel.
Re: Re: Re: Re: Diskuze
| 13. 6. 2019 08:40
Naprostý souhlas, s těmi auty je to špatně. Nicméně Praha není žádná výjimka, stejně tomu je i jinde ve světě.

Specialita Prahy je v tom, že je zde na rozdíl od zbytku republiky nabídka pracovních míst s nejvyššími platy a jsou zde soustředěny úřady. Na druhé straně jsou byty, pozemky, domy drahé a nikomu se za prací moc stěhovat nechce, takže lidé za prací dojíždějí. Problém ovšem je hromadná doprava, její kapacita a především kvalita cestování.

Jednou se mi poštěstilo jet ráno po Jižní spojce v době, kdy byly nehody na Boleslavské i Hradecké dálnici a na spojce bylo tak 10% aut co obvykle. To je dost jasný důkaz o tom, jak je to s dopravou.
Avatar - Hammunasakra
Re: Diskuze
| 13. 6. 2019 10:34
:yes: :yes:
Avatar - Dylan McKay
Další nesmysl
| 13. 6. 2019 08:11
Pane Kolmane, vypouštíte jeden blud za druhým a neustále snižujete úroveň dříve nejlepšího webu o autech.
Studie je nesmyslná a ničím nepodložená. Lodě se neustále modernizují a to samé platí i u paliva. Nevyšla lež s CO2, tak se vyzkouší síra, což?

Porovnání veškeré dopravy světa: https://www.obnovitelne.cz/…odi-planete-vic/

Oxid síry (SOx) a další v lodním palivu: https://svihak.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Avatar - Hammunasakra
Re: Další nesmysl
| 13. 6. 2019 09:10
:yes: :yes:
Avatar - Magister
Šílené
| 13. 6. 2019 09:27
Pseudozelení u nás i v Bruselu z nás dělají úplné blbce a devastují evropský autmobilový průmysl...ve jménu čeho? Ekologie... lži.
Avatar - fostek
Pane Kolman
| 13. 6. 2019 09:39
nemyslel jsem si, že to někdy napíšu, ale výborný článek. Z Dylana si nic nedělejte, je to vůl.
Avatar - Dylan McKay
Re: Pane Kolman
| 13. 6. 2019 10:02
Ty jsi vůl, pokud tě nezajímají fakta. Veškerá doprava světa není takřka vůbec žádným problémem pro ekologii, v porovnání s průmyslem a zemědělstvím. Studie proti autům i proti lodím dělají pořád ti stejní dementi. A ještě větší dementi jim věří a sdílejí je dál.
Avatar - Hammunasakra
Re: Pane Kolman
| 13. 6. 2019 10:32
Tohle je výborný text? Jako fakt?
Avatar - KANKUNEN
Re: Pane Kolman
| 13. 6. 2019 10:48
Fosteku ty ses nechal Uhlíkem napálit sírou. Kolik je milion x 0?
Avatar - CHerokee
Re: Pane Kolman
| 13. 6. 2019 12:57
Souhlas. Ale není to politicky korektní a už vůbec ne "IN" a to se dnes nenosí, takže se hned ozvou pseudoekologové s tím, že baterkové nesmysly jsou naše spása.
Lodě, auta, letadla
| 13. 6. 2019 13:48
Jedním z největších znečišťovatelem ovzduší jsou také dopravní letadla.
Avatar - pradeda777
Re: Lodě, auta, letadla
| 13. 6. 2019 15:59
Jo, letadla, krávy a psi.... :-! zajimavosti/pes-vyprodukuje-svou-existenci-vetsi-mnozstvi-co2-nez-velke-auto/
Avatar - CICERO
Re: Re: Lodě, auta, letadla
| 14. 6. 2019 13:32
čau kámo, jééé ty máš pěkný šťenisko! Jak mu říkáš? 1,9 TDi ..zůstaň!...Sedni ! Tááák je hodný... ;-)
Avatar - Dylan McKay
Je to kachna...
| 14. 6. 2019 06:54
Oxid síry (SOx) benzínové motory nevypouštějí, protože v benzínu síra není. Nafta už má dávno dost přísné limity na obsah síry. Zato na mazut a oleje, které se v lodích používají jako palivo, takové limity dlouho neplatily. Ale už platí! A stačila na to Mezinárodní úmluva o prevenci znečištění na moři (MARPOL). Díky této úmluvě emise SOx z lodí výrazně klesly. Dánové změřili, že se koncentrace SOx v přístavech snížily o více než 60%. Takže oxid síry již problémem od roku 2010 téměř není. Také v české legislativě je úmluva implementovaná už 4 roky. Je to Vyhláška o stanovení požadavků na kvalitu paliv používaných pro vnitrozemská a námořní plavidla z hlediska ochrany ovzduší MŽP 312/2012 Sb.
K MARPOL se země staví celkem rozumně. Lodě, které emise nesplňují, nesmí do vybraných národních vod. Dokument stanovuje výrazné snížení produkce oxidů síry SOx a pevných částic spalovaných v lodních motorech. Požadavky byly společně odsouhlaseny v říjnu 2008, v červenci 2010 pak nabyla dohoda účinnosti. Oblasti se zvýšenou kontrolou emisí SOx podle MARPOL jsou: Baltské moře, Severní moře, Severní Amerika (pobřežní oblasti kolem USA a Kanady) a americký Karibik (kolem Portorika a Panenských ostrovů). Obchodní lodě v zónách s kontrolovanými emisemi musí od 1. ledna 2015 používat palivo obsahující méně než 0,1 procenta síry. Do 31. prosince 2014 mohla plavidla spalovat pohonné hmoty s obsahem jednoho procenta síry.
Mimo tyto regiony platí volnější emisní limit 3,5 procenta obsahu síry v palivu. Mezinárodní úmluva sníží i tento limit na 0,50 procenta od 1. ledna 2020. Termín je však předběžný, rozhodnutí padne definitivně v roce 2018, kdy bude známo, v jaké kvalitě bude všeobecně dostupné nové lodní palivo.
Zdroj: https://svihak.blog.idnes.cz/blog.aspx?…

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku