Super pošťuchovadlo kolem komína. Navíc s takovou gigabaterkou bude Zoe po městě k neutahání, i po započtení běžnýho rozdílu udávané a reálné spotřeby + započtení všeho moderního komfortu (hlavně klimy) furt zbyde šťávy víc než dost a průměrnej městskej střelec to bude nabíjet tak jednou do týdne... což je super jak pro obsluhu, tak pro životnost baterek. Až si skoro říkám, jestli těch 50kWh nebude provětšinu lidí overkill (ale třeba budou na výběr ruzné varianty). Ale určitě lepší baterka větší, než menší (esmart by mohl povídat)...
Plus ideální auto do letištních, případně hotelových půjčoven (jako první mi vytanuly v mysli různý dovolenkový destinace - takový ty místa, kde člověk často dostane nějakýho yarise nebo pandu aby si na den zajel někam do vnitrozemí). :-)
Jo, bohuzel s cenou to jeste par let zadna hitparada nebude :( Ale to taky prijde. :) Nejdriv staly elektroauta za ho*no v kazdem myslitelnem ohledu, postupne nevyhod ubyva - bohuzel samotna cena zrovna dost zalezi na tom, kolik se toho vyrobi a proda a tam proste eauta zatim jsou v zasadni nevyhode...
Podle selského rozumu by vypouštění svinstev do vzduchu mělo být zdaněno, jedná se totiž o prostor využívaný všemi, který je znečišťován individuálními "konzumenty". Tito konzumenti by tedy dle zákoni logiky měli platit adekvátní náhradu zbytku společnosti.
Jako třebas tankery, kontejnerové lodě, dieselové lokomotivy, letadla a v neposlední řadě elektrárny na fosilní paliva, které nám vyrábí tu " ekologickou " elektrickou energii. :-!
Dle tvojí argumentace je tedy existence problému b záminka k důvodu neřešit problém a. Tomu se říká argumentační klam, cendokocoure....
Mě zajímá, že pokud jdu s dětmi na procházku do města, musíme dýchat rakovinotvorné splodiny. Takže aby nějaký zm**ček mohl jezdit s TDI za 4l do Kauflandu na nákup, tak já a moje děti musíme dýchat rakovinu??? Když se s tím začne něco dělat, tak místo toho, aby jsi byl rád, tak začneš argumentovat kontejnery. :no::no::no:
Uhelná elektrárna je také špatně, ale jaksi nemáme jen uhlí, že... Nebo se to k tobě ještě nedostalo, že existují i jiné zdroje elektrické energie???
Tvůj selskej rozum se chová stejně jako selskej rozum všech hlavounů co vládnou téhle planetě. Tedy tak, že nemohou (nechtějí) nabídnout levnou a dostupnou ekologickou cestu všem, jednoduší je potrestat individuální konzumenty daní, ale velké znečišťovatele nechat na pokoji.
A předražený pseudoekologický elektromobily zatím, zdůrazňuji "zatím " nejsou připravený nahradit dopravu se spalovacímy motory.
Taky chci dýchat čistý vzduch, ale tím, že zdaníš nejběžnější, nikoliv největší znečišťovatele se problém nevyřeší. A jsem opravdu rád, že nemusím konat procházky po městě.
Víš co je to stát? Stát je společenská smlouva o fungování skupiny lidí a VEŘEJNÉ zdraví bude VŽDY NADŘAZENO sobeckým zájmům individuálů.
Tato problematika má několik rovin, zaprvé se jedná o rovinu globální CO2, což BEV zatím neřeší na 100% a tato rovina zatím nemá takové dopady jako druhá rovina. V druhém případě se jedná o LOKÁLNÍ emise oxidů dusíku, síry, karcinogenních pevných částic, prachu z brzdových desek atd. atd. Což BEV řeší velmi efektivně, protože i v případě uhelné elektrárny se jedná o velmi drahé odsiřené zařízení, které je monitorováno 24/7. Jaké si myslíš že má emise takový vykuchaný passat 1.9TDI v zimě při teplotě -10°C? Myslíš si, že u uhelné elektrárny lze "vykuchat" filtr pevných částic, katalyzátor, SCR, EGR apod.??? Už jsi někdy viděl spalovací prostor uhelné elektrárny provozovaný při teplotě -10°C?
A než začneš balamutit ohledně težby kovů do baterií, tak ti doporučuji studium vědeckých materiálů, kde je popsaný reálný stav věcí. Začít můžeš například zde