Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Zoe oficiálně: Vypadá skoro stejně, je ale výkonnější a dojede dále

David Bureš
Diskuze (11)

Zvenku byste druhou generaci Renaultu Zoe možná ani nepoznali. Podobně jako Clio se v rámci mezigenerační změny Zoe designově změnilo jen lehce.

Mnohé automobilky v dnešní době odhalují své plány na mohutnou expanzi v oblasti elektromobilů, jenže takový Renault je o krok napřed. Elektrovozy už nějakou dobu nabízí a to poměrně úspěšně, jeho Zoe představené v roce 2012 dnes patří mezi nejprodávanější auta s elektrickým pohonem v Evropě. A právě tenhle malý hatchback nyní debutuje ve své druhé generaci.

Vsadila hlavně na technické změny, protože čistě podle designu byste nové Zoe možná ani nepoznali. I po letech vůz vypadal zvenku svěže, a tak Renault podobně jako u nového Clia sáhl jen po evolučních změnách.

Video se připravuje ...

Design chce být každopádně výraznější, nový je třeba přední nárazník s upravenými otvory pro lepší obtékání vzduchu kolem karoserie nebo standardně dodávané full-LED světlomety. Vzadu zase najdeme jiná diodová koncová světla, která mají opticky rozšiřovat zadní partie. Novinkou je i paleta nabízených kol (15“ až 17“) nebo tři nové metalické laky (modrý Celadon, červený Flame a bílý Quartz).

To interiér se proměnil výrazněji, a to ve stylu již zmíněného Clia páté generace. Standardem je digitální přístrojový štít s desetipalcovou TFT obrazovkou, kterou doplňuje displej multimediálního systému na středovém panelu. V závislosti na verzi má úhlopříčku až 9,3 palce.

Nový je i ovladač pro jízdu vpřed a vzad, mechanickou ruční brzdu nahradila elektronická parkovací, aby se uvolnil odkládací prostor ve středovém tunelu. Už na první pohled pak kabina díky novým materiálům působí hodnotněji a luxusněji než dosud. V tom Zoe zatím hodně ztrácelo.

Co se týče techniky v útrobách, tak Renault zdůrazňuje především příchod nové verze R135 s elektromotorem o výkonu 110 kW a točivém momentu 245 N.m. V nabídce zůstane ale i varianta R110 přebírající elektromotor s výkonem 80 kW ze stávající generace.

Baterie nově mají kapacitu 52 kWh, které umožňují dojezd až 390 kilometrů podle metodiky WLTP. A to je velký rozdíl proti původnímu Zoe z roku 2012, jehož baterie s kapacitou 22 kWh umožňovaly dojezd leda 150 kilometrů. Lithium-iontový akumulátor je přitom stejně velký jako dosud, kapacita narostla díky přepracované architektuře.

Plusem je i možnost rychlonabíjení stejnosměrným proudem, což Zoe dosud neumožňovalo. Při výkonu 50 kW takovým nabíjením získáte každou půlhodinu dalších 145 kilometrů dojezdu.

Vedle toho se zapracovalo také na elektronických asistentech. K dispozici je nejen aktivní nouzové brzdění, ale také asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel. Nabídnut bude též aktivní parkovací asistent.

Renault Zoe má od roku 2012 na svém kontě už bezmála 150.000 prodaných kusů, což z něj dělá nejčastější elektromobil na evropských silnicích. Jeho prodeje navíc zůstávají stabilní, loni bylo v Evropě registrováno takřka 40.000 kusů tohoto modelu. Skoro každý pátý registrovaný elektrovůz na starém kontinentu tak bylo právě Zoe.

David Bureš
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - elektrikar
18. 6. 2019 12:51
Re: Líbí
Víš co je to stát? Stát je společenská smlouva o fungování skupiny lidí a VEŘEJNÉ zdraví bude VŽDY NADŘAZENO sobeckým zájmům individuálů.

Tato problematika má několik rovin, zaprvé se jedná o rovinu globální CO2, což BEV zatím neřeší na 100% a tato rovina zatím nemá takové dopady jako druhá rovina. V druhém případě se jedná o LOKÁLNÍ emise oxidů dusíku, síry, karcinogenních pevných částic, prachu z brzdových desek atd. atd. Což BEV řeší velmi efektivně, protože i v případě uhelné elektrárny se jedná o velmi drahé odsiřené zařízení, které je monitorováno 24/7. Jaké si myslíš že má emise takový vykuchaný passat 1.9TDI v zimě při teplotě -10°C? Myslíš si, že u uhelné elektrárny lze "vykuchat" filtr pevných částic, katalyzátor, SCR, EGR apod.??? Už jsi někdy viděl spalovací prostor uhelné elektrárny provozovaný při teplotě -10°C?

A než začneš balamutit ohledně težby kovů do baterií, tak ti doporučuji studium vědeckých materiálů, kde je popsaný reálný stav věcí. Začít můžeš například zde

https://www.truthorfiction.com/…lt-electric-car/

Také ti doporučuji podívat se na aktuální reálný mix elektrické energie, speciálně v Německu a na Slovensku, zde https://oenergetice.cz/energostat
18. 6. 2019 12:35
Re: Líbí
Přesně tuhle reakci jsem očekával.

Tvůj selskej rozum se chová stejně jako selskej rozum všech hlavounů co vládnou téhle planetě. Tedy tak, že nemohou (nechtějí) nabídnout levnou a dostupnou ekologickou cestu všem, jednoduší je potrestat individuální konzumenty daní, ale velké znečišťovatele nechat na pokoji.

A předražený pseudoekologický elektromobily zatím, zdůrazňuji "zatím " nejsou připravený nahradit dopravu se spalovacímy motory.

Taky chci dýchat čistý vzduch, ale tím, že zdaníš nejběžnější, nikoliv největší znečišťovatele se problém nevyřeší. A jsem opravdu rád, že nemusím konat procházky po městě.
Avatar - elektrikar
18. 6. 2019 10:54
Re: Líbí
Ano, máme tady XX problémů s ovzduším.

Dle tvojí argumentace je tedy existence problému b záminka k důvodu neřešit problém a. Tomu se říká argumentační klam, cendokocoure....

Mě zajímá, že pokud jdu s dětmi na procházku do města, musíme dýchat rakovinotvorné splodiny. Takže aby nějaký zm**ček mohl jezdit s TDI za 4l do Kauflandu na nákup, tak já a moje děti musíme dýchat rakovinu??? Když se s tím začne něco dělat, tak místo toho, aby jsi byl rád, tak začneš argumentovat kontejnery. :no: :no: :no:

Uhelná elektrárna je také špatně, ale jaksi nemáme jen uhlí, že... Nebo se to k tobě ještě nedostalo, že existují i jiné zdroje elektrické energie???
18. 6. 2019 10:45
Re: Líbí
Jako třebas tankery, kontejnerové lodě, dieselové lokomotivy, letadla a v neposlední řadě elektrárny na fosilní paliva, které nám vyrábí tu " ekologickou " elektrickou energii. :-!
Avatar - elektrikar
18. 6. 2019 02:10
Re: Líbí
Podle selského rozumu by vypouštění svinstev do vzduchu mělo být zdaněno, jedná se totiž o prostor využívaný všemi, který je znečišťován individuálními "konzumenty". Tito konzumenti by tedy dle zákoni logiky měli platit adekvátní náhradu zbytku společnosti.