Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Zoe
Renault Zoe
Renault Zoe
Renault Zoe
32
Fotogalerie

Nový Renault Zoe oficiálně: Vypadá skoro stejně, je ale výkonnější a dojede dále

Zvenku byste druhou generaci Renaultu Zoe možná ani nepoznali. Podobně jako Clio se v rámci mezigenerační změny Zoe designově změnilo jen lehce.

Mnohé automobilky v dnešní době odhalují své plány na mohutnou expanzi v oblasti elektromobilů, jenže takový Renault je o krok napřed. Elektrovozy už nějakou dobu nabízí a to poměrně úspěšně, jeho Zoe představené v roce 2012 dnes patří mezi nejprodávanější auta s elektrickým pohonem v Evropě. A právě tenhle malý hatchback nyní debutuje ve své druhé generaci.

 

Vsadila hlavně na technické změny, protože čistě podle designu byste nové Zoe možná ani nepoznali. I po letech vůz vypadal zvenku svěže, a tak Renault podobně jako u nového Clia sáhl jen po evolučních změnách.

Video placeholder
Renault Zoe: Představení druhé generace • Renault

Design chce být každopádně výraznější, nový je třeba přední nárazník s upravenými otvory pro lepší obtékání vzduchu kolem karoserie nebo standardně dodávané full-LED světlomety. Vzadu zase najdeme jiná diodová koncová světla, která mají opticky rozšiřovat zadní partie. Novinkou je i paleta nabízených kol (15“ až 17“) nebo tři nové metalické laky (modrý Celadon, červený Flame a bílý Quartz).

 

To interiér se proměnil výrazněji, a to ve stylu již zmíněného Clia páté generace. Standardem je digitální přístrojový štít s desetipalcovou TFT obrazovkou, kterou doplňuje displej multimediálního systému na středovém panelu. V závislosti na verzi má úhlopříčku až 9,3 palce.

 

Nový je i ovladač pro jízdu vpřed a vzad, mechanickou ruční brzdu nahradila elektronická parkovací, aby se uvolnil odkládací prostor ve středovém tunelu. Už na první pohled pak kabina díky novým materiálům působí hodnotněji a luxusněji než dosud. V tom Zoe zatím hodně ztrácelo.

Co se týče techniky v útrobách, tak Renault zdůrazňuje především příchod nové verze R135 s elektromotorem o výkonu 110 kW a točivém momentu 245 N.m. V nabídce zůstane ale i varianta R110 přebírající elektromotor s výkonem 80 kW ze stávající generace.

 

Baterie nově mají kapacitu 52 kWh, které umožňují dojezd až 390 kilometrů podle metodiky WLTP. A to je velký rozdíl proti původnímu Zoe z roku 2012, jehož baterie s kapacitou 22 kWh umožňovaly dojezd leda 150 kilometrů. Lithium-iontový akumulátor je přitom stejně velký jako dosud, kapacita narostla díky přepracované architektuře.

 

Plusem je i možnost rychlonabíjení stejnosměrným proudem, což Zoe dosud neumožňovalo. Při výkonu 50 kW takovým nabíjením získáte každou půlhodinu dalších 145 kilometrů dojezdu.

 

Vedle toho se zapracovalo také na elektronických asistentech. K dispozici je nejen aktivní nouzové brzdění, ale také asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel. Nabídnut bude též aktivní parkovací asistent.

 

Renault Zoe má od roku 2012 na svém kontě už bezmála 150.000 prodaných kusů, což z něj dělá nejčastější elektromobil na evropských silnicích. Jeho prodeje navíc zůstávají stabilní, loni bylo v Evropě registrováno takřka 40.000 kusů tohoto modelu. Skoro každý pátý registrovaný elektrovůz na starém kontinentu tak bylo právě Zoe.