Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Zoe oficiálně: Vypadá skoro stejně, je ale výkonnější a dojede dále

David Bureš David Bureš 17. 6. 2019
32
11
Zobrazit náhledy (32)
Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe

Zvenku byste druhou generaci Renaultu Zoe možná ani nepoznali. Podobně jako Clio se v rámci mezigenerační změny Zoe designově změnilo jen lehce.

Mnohé automobilky v dnešní době odhalují své plány na mohutnou expanzi v oblasti elektromobilů, jenže takový Renault je o krok napřed. Elektrovozy už nějakou dobu nabízí a to poměrně úspěšně, jeho Zoe představené v roce 2012 dnes patří mezi nejprodávanější auta s elektrickým pohonem v Evropě. A právě tenhle malý hatchback nyní debutuje ve své druhé generaci.

Vsadila hlavně na technické změny, protože čistě podle designu byste nové Zoe možná ani nepoznali. I po letech vůz vypadal zvenku svěže, a tak Renault podobně jako u nového Clia sáhl jen po evolučních změnách.

360p720p1080p

Design chce být každopádně výraznější, nový je třeba přední nárazník s upravenými otvory pro lepší obtékání vzduchu kolem karoserie nebo standardně dodávané full-LED světlomety. Vzadu zase najdeme jiná diodová koncová světla, která mají opticky rozšiřovat zadní partie. Novinkou je i paleta nabízených kol (15“ až 17“) nebo tři nové metalické laky (modrý Celadon, červený Flame a bílý Quartz).

To interiér se proměnil výrazněji, a to ve stylu již zmíněného Clia páté generace. Standardem je digitální přístrojový štít s desetipalcovou TFT obrazovkou, kterou doplňuje displej multimediálního systému na středovém panelu. V závislosti na verzi má úhlopříčku až 9,3 palce.

Nový je i ovladač pro jízdu vpřed a vzad, mechanickou ruční brzdu nahradila elektronická parkovací, aby se uvolnil odkládací prostor ve středovém tunelu. Už na první pohled pak kabina díky novým materiálům působí hodnotněji a luxusněji než dosud. V tom Zoe zatím hodně ztrácelo.

Co se týče techniky v útrobách, tak Renault zdůrazňuje především příchod nové verze R135 s elektromotorem o výkonu 110 kW a točivém momentu 245 N.m. V nabídce zůstane ale i varianta R110 přebírající elektromotor s výkonem 80 kW ze stávající generace.

Baterie nově mají kapacitu 52 kWh, které umožňují dojezd až 390 kilometrů podle metodiky WLTP. A to je velký rozdíl proti původnímu Zoe z roku 2012, jehož baterie s kapacitou 22 kWh umožňovaly dojezd leda 150 kilometrů. Lithium-iontový akumulátor je přitom stejně velký jako dosud, kapacita narostla díky přepracované architektuře.

Plusem je i možnost rychlonabíjení stejnosměrným proudem, což Zoe dosud neumožňovalo. Při výkonu 50 kW takovým nabíjením získáte každou půlhodinu dalších 145 kilometrů dojezdu.

Vedle toho se zapracovalo také na elektronických asistentech. K dispozici je nejen aktivní nouzové brzdění, ale také asistent pro jízdu v pruzích, rozpoznávání dopravních značek, sledování mrtvého úhlu nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel. Nabídnut bude též aktivní parkovací asistent.

Renault Zoe má od roku 2012 na svém kontě už bezmála 150.000 prodaných kusů, což z něj dělá nejčastější elektromobil na evropských silnicích. Jeho prodeje navíc zůstávají stabilní, loni bylo v Evropě registrováno takřka 40.000 kusů tohoto modelu. Skoro každý pátý registrovaný elektrovůz na starém kontinentu tak bylo právě Zoe.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - elektrikar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Líbí
| 18. 6. 2019
Víš co je to stát? Stát je společenská smlouva o fungování skupiny lidí a VEŘEJNÉ zdraví bude VŽDY NADŘAZENO sobeckým zájmům individuálů.

Tato problematika má několik rovin, zaprvé se jedná o rovinu globální CO2, což BEV zatím neřeší na 100% a tato rovina zatím nemá takové dopady jako druhá rovina. V druhém případě se jedná o LOKÁLNÍ emise oxidů dusíku, síry, karcinogenních pevných částic, prachu z brzdových desek atd. atd. Což BEV řeší velmi efektivně, protože i v případě uhelné elektrárny se jedná o velmi drahé odsiřené zařízení, které je monitorováno 24/7. Jaké si myslíš že má emise takový vykuchaný passat 1.9TDI v zimě při teplotě -10°C? Myslíš si, že u uhelné elektrárny lze "vykuchat" filtr pevných částic, katalyzátor, SCR, EGR apod.??? Už jsi někdy viděl spalovací prostor uhelné elektrárny provozovaný při teplotě -10°C?

A než začneš balamutit ohledně težby kovů do baterií, tak ti doporučuji studium vědeckých materiálů, kde je popsaný reálný stav věcí. Začít můžeš například zde

https://www.truthorfiction.com/…lt-electric-car/

Také ti doporučuji podívat se na aktuální reálný mix elektrické energie, speciálně v Německu a na Slovensku, zde https://oenergetice.cz/energostat
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Líbí
| 18. 6. 2019
Přesně tuhle reakci jsem očekával.

Tvůj selskej rozum se chová stejně jako selskej rozum všech hlavounů co vládnou téhle planetě. Tedy tak, že nemohou (nechtějí) nabídnout levnou a dostupnou ekologickou cestu všem, jednoduší je potrestat individuální konzumenty daní, ale velké znečišťovatele nechat na pokoji.

A předražený pseudoekologický elektromobily zatím, zdůrazňuji "zatím " nejsou připravený nahradit dopravu se spalovacímy motory.

Taky chci dýchat čistý vzduch, ale tím, že zdaníš nejběžnější, nikoliv největší znečišťovatele se problém nevyřeší. A jsem opravdu rád, že nemusím konat procházky po městě.
Avatar - elektrikar
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Líbí
| 18. 6. 2019
Ano, máme tady XX problémů s ovzduším.

Dle tvojí argumentace je tedy existence problému b záminka k důvodu neřešit problém a. Tomu se říká argumentační klam, cendokocoure....

Mě zajímá, že pokud jdu s dětmi na procházku do města, musíme dýchat rakovinotvorné splodiny. Takže aby nějaký zm**ček mohl jezdit s TDI za 4l do Kauflandu na nákup, tak já a moje děti musíme dýchat rakovinu??? Když se s tím začne něco dělat, tak místo toho, aby jsi byl rád, tak začneš argumentovat kontejnery. :no: :no: :no:

Uhelná elektrárna je také špatně, ale jaksi nemáme jen uhlí, že... Nebo se to k tobě ještě nedostalo, že existují i jiné zdroje elektrické energie???
Re: Re: Re: Re: Re: Líbí
| 18. 6. 2019
Jako třebas tankery, kontejnerové lodě, dieselové lokomotivy, letadla a v neposlední řadě elektrárny na fosilní paliva, které nám vyrábí tu " ekologickou " elektrickou energii. :-!
Avatar - elektrikar
Re: Re: Re: Re: Líbí
| 18. 6. 2019
Podle selského rozumu by vypouštění svinstev do vzduchu mělo být zdaněno, jedná se totiž o prostor využívaný všemi, který je znečišťován individuálními "konzumenty". Tito konzumenti by tedy dle zákoni logiky měli platit adekvátní náhradu zbytku společnosti.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku