Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Rozebrali jsme Škodu Rapid 1.0 TSI po 100.000 km. Jak dopadla?

Od listopadu roku 2017 testujeme Škodu Rapid 1.0 TSI. Po osmnácti měsících a 100.000 ujetých kilometrech jsme ji celou rozebrali. Tady jsou výsledky...
Zpět na článek
18. 6. 2019 19:58
18. 6. 2019 20:19
18. 6. 2019 20:33
18. 6. 2019 21:04
19. 6. 2019 09:03
20. 6. 2019 09:30
20. 6. 2019 12:06
19. 6. 2019 18:10
19. 6. 2019 20:33
20. 6. 2019 09:28
19. 6. 2019 20:41
19. 6. 2019 09:37
19. 6. 2019 10:27
19. 6. 2019 16:02
20. 6. 2019 10:21
20. 6. 2019 19:08
19. 6. 2019 14:07
18. 6. 2019 19:58
4 návštevy
Servisu su priemer.

Nadpriemerne su v testoch autobild ine vozidla.
Kórejské

;-))))
Rozbalit vlákno
0
Avatar - palix
18. 6. 2019 20:19
....
Otázka je, čo by sa stalo, ak by auto dopadlo horšie? Nerozobrali by ho, prípadne by test upadol do zabudnutia?
100 000 km nie je až tak veľa.
Rozbalit vlákno
10
18. 6. 2019 20:33
Re: ....
To sice nie je, ale motoru nic nie je ani po 100k km, ktore nalietal za rok a pol. Kazdopadne ti, co maju najviac krcmovych reci okolo zivotnosti maloobjemovych turbomotorov, to aj tak s prehladom odignoruju a budu si nadalej rozpravat svoje hluposti.
18. 6. 2019 21:04
Re: ....
Práve to že túto porciu km auto nabehalo za tak krátku dobu je znak toho že to auto neposkakovalo po meste, nezažívalo nespočet studených štartov a krátke trasy so studeným motorom, ale naopak to behalo vkuse so zahriatym motorom a najčastejšie na dlhých trasách, ktoré sú z hladiska opotrebenia a kondície motora najoptimalnejsie. Takže z vysledkov tohto "testu" by som žiadne terno nerobil.. hoci je to určite minimálne pozitívny sympatický počin.
19. 6. 2019 09:03
Re: ....
No právě i pro ty studené starty a poskakování po měste je malý motor lepší. Jaksi se obvykle rychleji ohřívá.
Ale každopádně žádnému motoru krátké studené jízdy nesvědčí.
20. 6. 2019 09:30
Re: ....
Pre malý MPI motor. Priamovstrek ma na studeno problém s prienikom paliva do oleja a pri malej záťaži problém zo znášaním ventilov.
20. 6. 2019 12:06
Re: ....
To je ale tak nějak problém takřka všech benzínových motorů. Jedno jestli v autě nebo motocyklu. Bez rozdílu značky.
A stále platí že menší motor se ohřeje dřív než větší. Prostě proto že blok motoru je menší.
Avatar - Uživatel_5340709
18. 6. 2019 21:23
Re: ....
Jako souhlas, ale na druhé straně karbon nad ventily dovede nadělat paseku a speciálně koncernové benziny s ním mají potíže. Takto zajeb...... ventily v sání to začíná, sníženým výkonem to pokračuje, potíže s volnoběhem jsou první vlaštovky a podpálenými ventily, přidřenýmí pístními kroužky a fatální spotřebou oleje to končí. A to tady předpokládám, že s tímto rapidem jezdili lidé co hoví technice a motor nepodtáčeli.
Video se mi líbilo, ale hranice mezi spolehlivým a rozsypaným koncernovým motorem je dosti tenká.
Avatar - Otrava
19. 6. 2019 18:10
Re: ....
Ohledně té poslední věty - moc bych na to nespoléhal. Už jen ten fakt, že během prvních 50tis. dokázali 2x prorazit pneu ve výmolu/kanálu, mě dost zarazil. Také bych předpokládal, že při použití kvalitního aditivovaného paliva by neměly být ventily takhle plné karbonu (zvlášť u přímovstřiku se zdůrazňuje nutnost kvalitních aditiv). Ale mám pocit, že na to zvysoka kašlali (což mi zrovna dobré chování člověka rozumícího technice nepřijde). Ale třeba se mýlím...v dalším čísle prý připravují článek jak s tím bojovat...
Avatar - palix
19. 6. 2019 20:33
Re: ....
Čo sa paliva týka - veľa našincov tankuje väčšinou najlacnejšie palivo. Poniektorí z nás sa aspoň snažíme tankovať niečo lepšie a raz za čas dať nejaký "prémiový" benzín... Obyčajný človek autu veľmi nerozumie a je veľmi veľa ľudí, ktorí motor aj podtáčajú a všetko obetujú spotrebe.
20. 6. 2019 09:28
Re: ....
Pevné častice vnikajú nedokonalým prehodením a vznikajú aj keď je motor úplne zdravý. Kvalitne palivo ti pomôže udržať v kondícii vstreky, takže horenie sa nezhorší. Ale udržať čistá ventily ti pomôže len to, že nebudeš jazdiť v režime, kde sa využíva recirkulácia spalín. Ak sa už na ventiloch usadí bordel, tak pri priamo vstreku ti žiadne palivo nepomôže. Ak ak jazdíš po meste kde je EGR stále otvorený, tak sa na ventiloch usadí bez ohľadu na kvalitu použitého paliva.
Avatar - palix
19. 6. 2019 20:41
Re: ....
Tiež som malo-objemovým turbomotorom veľmi neveril Časom mi už tak nevadia. Po dobu, čo jazdia až také obrovské problémy nemali. Dokonca ani spotreby nemajú hrozné. Pre bežného vodiča dokonca celkom ideál.
Pre istotu som sa aj tak rozhodol pre 2,0 l atmosféru. Prečo si to neužiť, kým sa dá? Tá atmosféra má predsa len svoje dobré stránky - s dobrým podvozkom a perfektným manuálom je potom radosť jazdiť :). Nebyť toho konkrétneho auta, tak tiež jazdím nejakým turbom...
18. 6. 2019 21:53
100 000km za 18 měsíců
Souhlasím s tím, co zde již padlo. Motor je v perfektní kondici hlavně tím, že jezdil jen a pouze dlouhé trasy s minimem studených startů. Ale takto soukromý majitel, kterého takový test bude zajímat asi nejvíce, nejezdí. Startuje minimálně 2x denně studený motor, najede 20km a zase startuje studený motor.

Navíc test na 100 000km je docela bídný. Čekal bych 200 000km. To by byl již test, který o něčem vypovídá.

Pokud pouze 100 000, tak poskakovaných po městě a napodobení skutečného života benzínového auta. To by byly ty ventily mnohem více zanešeny a nechci ani domýšlet, jak by na tom byl olej po 30 000km při několika studených startech za den s výměnou po 2 letech a s nájezdem 15 000 rok..
Rozbalit vlákno
12
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2019 21:57
Re: 100 000km za 18 měsíců
Ano, ideální by bylo 10 let poskakovat po městě, ale to bychom se článku jen tak nedočkali.
Avatar - Agent  Bureš
19. 6. 2019 06:50
Re: 100 000km za 18 měsíců
Určitě by šlo koupit o něco starší auto (3-4 roky staré) od nějakého taxikáře nebo z autoškoly. U těchto aut by byl náročný provoz zaručený.
18. 6. 2019 22:09
Re: 100 000km za 18 měsíců
Suhlasit mozes s cim len chces. Skutocnost je trochu odlisna ...
https://www.auto.cz/…problemem-124849

https://www.auto.cz/…la-spojka-124863

https://www.auto.cz/…ezil-zimu-128526

Nekupil by som si ho, lebo konkurencia mi ponukne viac, akurat, ze aj tento test ukazuje, ze predsudky su jednoducho zbytocne.
18. 6. 2019 23:12
Re: 100 000km za 18 měsíců
Zajímalo by mě, jestli by aditivovaný benzín té karbonizaci zabránil. Ale spíš mě udivuje ten počáteční výkon.
To auto sice nemá blízko obyčejnému soukromému použití ale zase je to blízko použití ve firemním fleetu. Nedělám si iluze, že by mu nedávali dost zabrat jako k cizímu autu. Když měli nějaký ten test s baterii tak předpokládám, že používali i start stop.
19. 6. 2019 14:16
Re: 100 000km za 18 měsíců
Aditiva by asi tezko pomohla, kdyz benzin neprijde s ventily do styku...
19. 6. 2019 20:55
Re: 100 000km za 18 měsíců
Aditiva můžou třeba měnit chemické složení výfukových plynů. VIF si dělal test i pro přímovstřik (starší Fabia) a dopadli pozitivně (nečekaně...). Nedávno i nějak měnili složení, do benzínu to má modrou barvu a smrdí jak chcanky. Krom toho diesely mají přímej vstřik už léta, kouří víc a taky tu není nějaká apokalypsa ropáků v příkopech. To, že našli karbon na ventilech, mě nebere, to se dalo čekat, škoda že to nespojili právě s použitím nějakého aditiva hned od začátku.
18. 6. 2019 23:43
Re: 100 000km za 18 měsíců
To co říkáte sice výrobce umožňuje, ale v autorizovaných servisech se vás ptají, zda s autem jezdíte krátké trasy, pak nehlede na najezd doporucujou vymenu oleje po roce, ne po dvou, takze to co pisete udela jen sebevrah. Muzete to dle vyrobce udelat, ale proc? Leda byste chtel dokazat, ze mate pravdu a nemel jste svoje auto ani trochu rad :).
19. 6. 2019 09:06
Re: 100 000km za 18 měsíců
V každém manuálu je napsáno že pokud jezdíte hodně krátkých jízd a městký provoz máte interval výměny oleje zkrátit. Viděl jsem to v manuálu škodovky, renaultu, VW, fordu, mercedesu.
Avatar - twistedTSD
19. 6. 2019 19:00
Re: 100 000km za 18 měsíců
Interval se zkracuje sám.
20. 6. 2019 11:55
Re: 100 000km za 18 měsíců
No zkracuje, ale ne vždy.
Avatar - palix
19. 6. 2019 20:47
Re: 100 000km za 18 měsíců
Mám známeho, ktorý jazdí aj trasy dlhé 400m :). Ráno 400m do práce, poobede domov, potom 1 km do obchodu... Občas niekde mimo. Nemá auto s turbomotorom. On by najazdil tých 100 000 km za 30 rokov :). Možno jeho auto bude mať problém už pri 40 000 km.
Taký človek je zlým príkladom.
21. 6. 2019 12:59
Re: 100 000km za 18 měsíců
Studené starty si moderní auta sami počítají a dle toho zkracují interval výměny oleje.

Abys tomu rozuměl, palubní počítač si sám upraví interval a klidně tě na servis pošle po 15 tis. místo zde často vzpomínaných 30 tis. km.

Což bys věděl, pokud bys takové auto měl.
Avatar - Ja Prvni 123
18. 6. 2019 23:00
Tohle je k tomu příslušné čtení...
http://www.autoforum.cz/…-je-vyjmenovali/?…
Rozbalit vlákno
1
19. 6. 2019 07:16
Re: Tohle je k tomu příslušné čtení...
No že by sa človek od tých prekladačov a hejterov niečo dozvedel....
Avatar - karoque
18. 6. 2019 23:56
Už chybí jen barevný televizor, dovolená v Jugoslávii a druh
Ono rozhodující je taky čas a počet studených startů. Je rozdíl 100tkm za rok nebo za 10-15 let. Máte rok staré auto, je logické žeby mělo být zánovní. Nejsme v době Š105/120 aby 100tkm byla životnost. Také věřím, že životnost je časovaná a nyní se ukazuje ta dobrá hodnota. Až se to dostane do bodu zvratu, tak většina věcí bude mít omezenou funkci. Jenže to my se vlastně nedovíme a auto vypadá neprůstřelně. Co ložiska kol, úniky klimatizace, serva, vůle v převodce řízení, vrypy v čelním skle, nedržící potah sedadla vůči sedadlu a jiné. Ono na klasických ojetinách si to pak řeknem jak je to doopravdy. Ale videa pana Vaculíka se mi samozřejmě líbí, je to JEDINNÝ redaktor, který je technicky celkem zdatný. Ostatní umí dobrá slohová cvičení, ale informační hodnota o autech je mizivá.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - palix
19. 6. 2019 20:56
Re: Už chybí jen barevný televizor, dovolená v Jugosláv
Pri dnešných autách prepchatých elektronikou (každý chce super výbavu = elektroniku) možno skôr dôjde k tomu, že začnú odchádzať rôzne prvky výbavy a ich oprava bude nemožná = výmena za nový drahý diel. Navyše dnes už často nie je možné len tak zameniť starý diel za iný (zo šrotoviska).
Kedysi končili staré autá (Mercedesy, Peugeoty, Ople...) v Afrike, na Balkáne a v iných chudobných kútoch sveta, kde si tie autá vedia opraviť na kolene :). Dnešné super moderné autá pôjdu rovno do šrotu. Na ich opravu nebudú prostriedky, ani vybavenie.
19. 6. 2019 06:08
Hurá na pindání...
...je to klasický dlouhodobý test, ve kterém shořela nejedna atmosféra. Dramata se dějí hlavně v diskuzích. Představa, jak bude redakce natáčet 10 let poskakovací auta není úsměvná, ale spíš útrpně ironická.
Rozbalit vlákno
0
19. 6. 2019 09:37
100000km
Nepřijde mi moc bezproblémový auto když do 100tkm dělaly spojku. Nedolili ani dcl? Neviděl jsem auto koncernu do kterého by se na longlife nebo zkráceným intervalu nedolila dcl oleje. U většiny aut už po 5tkm začal ubývat olej. Ať je to jakýkoliv motor. Daleko lepší by byl test jestli tento motor najede víc jak 200tkm.
Rozbalit vlákno
5
19. 6. 2019 10:27
Re: 100000km
Vzhledem k tomu, že na 100 tis mu nebylo nic, tak těch 200 najede v pohodě. Největší problém je karbonování ventilů. Ty už na 200 tis budou zarostlý jako prase a bude to zralý na generálku hlavy.
Avatar - JirkaV8
19. 6. 2019 16:02
Re: 100000km
Generálku hlavy, jako hlavy, ne hlavy. To potřebuju taky, kde to dělají?
20. 6. 2019 10:21
Re: 100000km
No v autorizaku asi ne. Si budes muset sehnat nejakyho sikovnyho mechose.
Avatar - bystron
20. 6. 2019 19:08
Re: 100000km
U vás pane StB by generálku hlavy musel dělat asi nějaký moc zkušený psychiatr. Starého psa stejně novým kouskům už nikdo nenaučí. Užijte si to, češi zaplatí za svou blbost při volbách a život půjde dál.
19. 6. 2019 15:07
Re: 100000km
Ano spojku menili ale uprime se neni cemu divit. Zrejme jste necetl predchozi clanky a delate zbytecne zavery z neceho co nema smysl komentovat.... Najdete clanky od zacatku a proctete si je at jste v obraze....
19. 6. 2019 14:07
Po 100tis
Zdravím, po 100k km, systému S&S a Long life výměně oleje by mě opravdu nejvíce zajímal stav turbodmychadla. Protože aby po 100km byl špatný blok.. To by opravdu nebylo přípustné. :-)
Dále bych chtěl dodat, že videa s panem Vaculíkem jsou opravdu skvělá, člověk na svém místě.
Rozbalit vlákno
0
19. 6. 2019 18:33
Tak ještě aspoň 2x tolik
Tak teď ať to znovu sešroubujou a najedou další kilčo a pak znova :) I když si lidi dneska říkaj, že auta nic nevydrží, tak 100 000 bez vážnýho problému by mělo zvládnout každý auto.
Rozbalit vlákno
0
19. 6. 2019 21:07
Je to úchylná doba, když...
...musel být skvělý čtyřválec 1.2 TSI direktivně nahrazen tříválcem 1.0 TSI jenom kvůli ekofašistickým bruselským normám, kvůli snížení emisí nejedovatého CO2 o pár gramů... :-( :no: :no: :no: Kašlání na skutečnou poptávku zákazníků je alarmujícím ohrožením pravého kapitalismu levičáckým dirigismem a cestou k totální degradaci automobilového průmyslu! :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
6
19. 6. 2019 21:43
Re: Je to úchylná doba, když...
Vzdy ma pobavi vykrik zakaznika, ktory preferenciami reprezentuje mozno 2% cast zakaznikov ako si mysli, ze ten jeho nazor je vecsinovy. Ten skutocny zaujem zakaznikov robi realne predaje a automobilky sa tomu prisposobuju. No ano aj tym normam, akurat, keby zakaznici preferovali co vravis, automobilka mile rada bude predavat nieco, coho sa vyvoj uz davno zaplatil a pokial zakaznik je ochotny zaplatit emisne pokuty. To je predsa win-win situacia pre vyrobcu aj pre zakaznika. Ibaze predaje hovoria nieco uplne ine.
19. 6. 2019 22:31
Re: Je to úchylná doba, když...
bohužial je to ale presne naopak.. je to čistý lobing záujmových "skupín" a cielená masáž až pranie mozgov ľudí.. že presne toto je to najlepšie a presne toto potrebujeme/te.. Tento trend rozhodne nezačal a nejde od zákazníkov. Problém je akurát ten, že ľudia sú poväčšine slabomyselní ovládači, ktorým vyhovuje ak za nich niekto dokonca aj premýšľa a dá im všetko pekne na podnose a probalí k tomu kvetnaté reči.. je úplne jedno aký shit to je.
20. 6. 2019 00:15
Re: Je to úchylná doba, když...
Nesuhlasim. Problem je, ze ti, co BY robili predaje o tom len pisu na forach a nemaju prachy. Ti realni zakaznici kupuju podla roznych dovodov a uplne inak ako ta prva skupina. Hadaj koho ma vyrobca radsej a komu bude prisposobovat portfolio? Netreba za vsetkym hladat konspiracie, realita byva totizto ovela prostejsia ak mas spravne info (a k tomu sa lahko nedostava). Pricom ked uz naznacujes marketingovy extrem, ako sa to lisi od druhej strany, ked nejaky "chytry" kamos ti poradi uplny opak? Kazdy nemoze predsa vediet vsetko a pokial ma clovek na vyber, tak je to stale volba a nie nutnost.
20. 6. 2019 08:09
Re: Je to úchylná doba, když...
Oba píšete trochu zvláštně zejména, když se podíváme na fakta. Motor 1,2 TSI rozhodně nebyl skvělý. Průšvih s rozvodovými řetězy straší mnohé majitele dodnes. A pokud automobilka stáhne z nabídky čtyřválce a začne prodávat pouze trojválce, tak asi těžko má potenciální kupec na výběr. Jinými slovy, zákazníci mnohých značek byli donuceni přesedlat na trojválce. Připomenu třeba zn. Ford, Renault, koncern apod. Neplatí to pochopitelně pro všechny jejich modely v nabídce, ale mnohá auta už se čtyřválcem koupit nejdou. Je opravdu naivní psát, že se v tomto směru automobilky řídí přáním zákazníků.
20. 6. 2019 09:05
Re: Je to úchylná doba, když...
Ale ano riadia. Kupujuceho z velkej casti totiz nezaujima auto ako take a jeho vnutornosti. Kupujuci chce prepravny prostriedok a kupuje hlavne cenu.
Zakaznik je uz ako nemci dobre vedia "kunde" a podla toho sa aj sprava. Chce primarne cenu - aspon teda ta znacna cast co tvori predaj a ta je pre vyrobcu smerodajna. Aj dnes sa predavaju v mnohych modeloch motory, ktore prekracuju hranice a za kazde registrovane auto musi vyrobca zaplatit pokutu. Preto sa casto clovek stretne s vyrazom flotilove emisie - ak mam auto, ktore ich znizuje, budem ho zakaznikom sice tlacit, aby bolo na vyber inde to, co za normalnych okolnosti budem preplacat. V konecnom dosledku to zase sice zaplati zakaznik, ale vyber stale je a ide o ten vysledny mix. A vdaka tym, co kupuju to, co vyrobca preferuje (nenuti), si moze iny zakaznik vybrat to, co by pri absolutne striktnych pravidlach byt nemohlo.
Takze zhrnutie - ak zakaznik je ochotny zaplatit emisne pokuty a vyrobca nestiha take modely vyrabat lebo ludia maj uzaujem, stale ich v ponuke mat bude. Avsak ak si vecsina zakaznikov (a to ukazuju predaje) napriek este slusnemu vyberu vybera skor to, co podmienky splna a je pre vyrobcu vyhodnejsi, vyrobcovi sa neoplati tlacit do predaja toho zvysku. Naviac sme uplne ignorovali aspekt vyvojovy. Mozes mat neznicitelny motor, najspolahlivejsie auto na svete aj tak musis inovovat, lebo zakaznik pozaduje zmenu.

Co sa tyka vyberu trojvalcov, je to stale obohrana pesnicka. Na pocet valcov auto nejazdi. A znovu je to o tom, ze vecsinu zakaznikov to rovnako nezaujima. Keby ano a nekupovali by to, ponuka by vyzerala inak.
Avatar - bystron
20. 6. 2019 19:14
Re: Je to úchylná doba, když...
Mě zase zajímá kde se to zastaví, kde je to dno. 500ccm triturbo R2? Nebo 50 gramu CO2? Nebo chtějí motory zadusit úplně, protože někdo má patent na nějaké lepší baterky. Tak je šance že je všichni od něj budou brát? Motor TSI podle mě není dobrý asi žádný. Hodnoty které pan Martin naměřil na bloku jsou opravdu hezké, všechna čest. Ale myslím si, že to bude jen část pravdy. Po 150tkm začne "náhodou" vynechávat mazání, nebo neturbovat turbo nebo se ulomí ventil nebo já nevím co je nachystané. Takže ve výsledku se prezentují krásné hodnoty, které jsou možná opravdu pravda, ale běžný smrtelník si po ukončení záruky bude muset stejně koupit nové/další auto.
22. 6. 2019 13:29
karbon v motoru
Možná právě proto, že jste jezdili s autem jako prasata, tak paradoxně v motoru nevzniklo více karbonu než je zdrávo. Myslím, že pokud by se jezdilo s autem normálně, toho karbonu by tam bylo podstatně víc. Mě by spíš zajímal nájezd 200tis.km. 100tis.km je hraniční, aby vše vypadalo, že je vlastně v pořádku. Myslím, že těch 200tis.km už dost vypovídá k tomu, jestli je auto schopno sloužit 300 400tis.km. Dnes auta najedou 100tis.km snadno, tak by ty testy mohli být posunuty na 200tis.km.
Rozbalit vlákno
0
26. 6. 2019 21:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
28. 6. 2019 10:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
29. 6. 2019 12:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
1. 7. 2019 10:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
1. 7. 2019 19:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
3. 7. 2019 01:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
10. 7. 2019 23:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0