Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sorry jako
| 19. 6. 2019 19:20
"Naším cílem bylo zajistit, že baterie elektromobilů ID. vydrží stejně dlouho, jako vůz." - to je skutečně marketingový výkřik. Elektrohujeři tvrdí, že elauto vydrží s minimální údržbou více než fosilauto, takže 20 - 30 let ? Tak dlouho vydrží - ne mylně baterie ale - akumulátor ? Možná ano, ale jeho kapacita bude už skutečně mizerná. Nebo tím míní, že elauto vydrží např. jen 10 let ?

Teď pouze vyzdvihuji ten Germánský výkřik, ne elauto jako takové.
Avatar - 3_diamanty
Re: Sorry jako
| 19. 6. 2019 19:58
casy kedy sa auta kupovali na 15-20 rokov alebo aj na cely zivot su proste uz fuc... dnes ma kazdy druhy sused po 5-6 rokoch uz dalsie nove auto co si vsimam... proste biznis svetu vladne... 8 rokov? to je dnes uz hodne na akekolvek auto bez ohladu na logo a velkost kasne .. a ani ja to svoje uz viac ako 8 rokov mat neplanujem ... :-! ... bracha ma akurat 8 rocneho lancera... ale jeho cena na trhu aut je dnes uz polovicna voci tomu aku by mal keby ho predal este ako 5 rocneho ... takze to mas tak.. aj cena auta uz po 5-6 rokoch rokoch pada prudko dole... . ale on si to auto chce nadalej nechat je to jeho srdcovka .. a fakt je stale vo vybornom stave takze ho chapem... ale ja uz to svoje nechcem mat do dochodku.. to vazne nie .. a uz teraz planujem co dal.... v r 2025 uz chcem hybrid :yes:
Re: Re: Sorry jako
| 19. 6. 2019 20:33
Myslím že byla řeč o životnosti auta, ne kolik vlastníků s ním postupně jezdí
Re: Re: Re: Sorry jako
| 19. 6. 2019 20:36
Jak jsou na tom první Tesly?
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 00:17
Tak, že co mužou mít ztěch posledních to maj, jinak majitelé trpí... Namixované baterypacky atd... No a pak je zazrak, když to neblafne ….a až to budou opravovat učni... :D :D :D

ale pšš, já tomu nerozumim… :D
Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 06:44
Tak to vypadá když někdo chce být zajímavý a nemá na to. Může to dohánět jen formou. Obsah je prostě hniloba..
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 12:00
Forma poukazuje na zvlastnu mentalnu vadu, neoznacil by som ju za zaujimavu ;)
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 11:59
Ak myslis prve seriove Tesly, cize Model S, tak realne su na tom ovela lepsie ako slubovana garancia VW ktoru si museli spriemerovat na zaklade udajov od 5 roznych dodavatelov. V priemere 92+% na 160tis km.. Dnesne (stale starsie 18650) Model S baterie dosahuju 90+% na 250tis km.

..ak si chcel odpoved od trolla, tak ta je vyssie.
Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 15:28
A pak lz taky najít nedávno zveřejněný článek, kdy Tesla s nájezdem okolo 750tkm má třetí battery pack ... a to se nebavíme o "prvním" autě, ale roku 2015.

https://www.novinky.cz/…ni-na-odpis.html
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 16:05
Cital si vobec ten clanok? Alebo si sa unuval najst si zdroj? Je to taxik na dlhe vzdialenosti ktory niektore mesiace presiel viac ako 27tis km (viac ako vacsina ludi za rok) a stale bol nabijany na superchargri, cize extremny pripad a majitel menil baterie preto ze to bolo uplne zadarmo, inac by si ich tam ponechal dlhsie. Pre beznych majitelov s ovele mensim celkovym aj dennym najazdom a menej castym a pomalsim nabijanim na 80-90%, nie 100% ako v tomto pripade je to velmi dobra sprava a k tymto hodnotam sa VW zatial iba teroretickymi slubmi ani len nepriblizuje.

Ich battery pack mal po 200tis km stale 91% kapacity, VW slubuje 70% po 160tis km. Takze tymto postom si chcel akoze potopit Teslu? :)
Ano mas pravdu, to hovorime o 2015 Modely S stale so starymi 18650 bateriami, novsie 18650 baterie maju po 260tis km stale viac ako 90% kapacity ale VW chce s ID.3 konkurovat Modelu 3 s este lepsimi 2170 bateriami. Tu bude rozdiel naozaj zaujimavy.
Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 18:16
Díky StenLi..
Re: Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 06:46
No vzhledem k tomu kolik je potřeba nacpat peněz třeba do ojetého dieslu po 8-10letech tak koupě nové baterie by byla asi tak ve stejném peněžním rozsahu.
Re: Re: Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 07:15
No to si nemyslím. Jestliže se obecně tvrdí, že větší část ceny je dána cenou akumulátoru, tak by pak měl nový stát min. 600 tis., to do 10 let starého auta na údržbě skutečně dávat nemusí.
Re: Re: Re: Re: Re: Sorry jako
| 21. 6. 2019 06:27
Když to je furt "tvrdí se", někde jsem četl", slyšel jsem", kámoš říkal" a podobné formulace.
To nechete znám pravdivé informace a chcete si jen rychle vyrobit názor?
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 13:20
ono taky PD a CR není trvale udržitelný diesel... ne bez práce okolo... Kdo na to má, tak to má, kdo ne má... Piáno,Vario a … Tatru... :D A hraje na tým, jak Paganini...
Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 07:12
Průměrné stáří OA v ČR je téměř 15 let.
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Sorry jako
| 20. 6. 2019 13:23
Docelá mládnem… co bylo před 15 lety za zkarby? 2004... hmm to už začinali nenapadné emisní galeje, bude hůř...
Elauto
| 19. 6. 2019 20:35
Kolik to najede v zimě? . Kdo bude zachraňovat mrznoucí řidiče stojící v kolonách na D1 s vybytou baterií? Nebo budou v těch autíčkách pedály jak ve šlapací autíčku pro nouzový dojezd?
Re: Elauto
| 20. 6. 2019 06:48
No ono stát za takovým klapajícím dieslem v zimě v koloně na D1 je možná tak na zeblití a rezervovat si místo na onkologii.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Elauto
| 20. 6. 2019 09:36
Hezky se vymezuješ proti dieselům ale argumentačně jsi v mínusu.
Jsi jako Babiš a jeho Kalousek :-! :-! :-! :-! :-!
Re: Re: Re: Elauto
| 20. 6. 2019 20:48
A copak třeba ty tu nějaký argumenty dáváš? Vše se jen točí kolem jedné a té samé věci. Buď si myslíš, že jde do nekonečna pálit ropu a chovat se sobecky a nebo ne.
Zatím se tu ukazuje, že naprostá většina argumentů proti ele autům je rovnou nesmysl a nebo polopravdy.
Avatar - CICERO
Re: Re: Elauto
| 20. 6. 2019 09:46
...Hendly vedeš! Ale jen Okousek… Onkologii, tu já rád, víc však naftu a kotle na olej, s životem nikdy nebyl v míru, nikdy, a stejně mu je hej... Je to tak, a ty jsi zdravotní vyžínač...
Re: Re: Elauto
| 20. 6. 2019 12:48
Nejen klepajícím dieselem, ale i benzínem. Stát za autem s Euro3 a méně je skutečně hnůj.

Ale o tom to totiž je - požadujeme zlepšení životního prostředí nebo propagujeme elauta ? Pokud prostředí, tak je potřeba postupně kultivovat celý vozový park, nestačí jen pár nových elaut.

V ČR je 5 mil. OA, ročně se prodá 250 tis. nových OA a to zejména (70%) nakupují firmy. Elauto stojí 2x co fosilauto, takže při stejné kupní síle se ročně pořídí max. 125 tis. nových aut. 5 let 100% (velmi optimisticky nerealisticky) nákupů elauto znamená jen 10% stávajících a zbytek - to budou stále převážně s Euro4 a méně (průměrné stáří OA v ČR je 15 let).

Lidé, kteří si sotva pořídí ojetinu s Euro4 a méně za řekněme 150 tis. si těžko pořídí elauto. Celá ta iniciativa je jen o tom tahat z majetných lidí a firem další peníze.

Zavádění elaut je z hlediska životního prostředí téměř k ničemu, efektivnější by bylo dál vyrábět fosilauta s Euro6 a jimi postupně nahrazovat starší.

Pak je ovšem ještě varianta významně zlikvidovat individuální dopravu zákazem provozu starých aut včetně cizinců - to je ovšem na defenestraci.
Nabíjení baterií podle VW
| 19. 6. 2019 21:48
V manuálu např. k VW Touran r.v. 2018 uvádí VW na téměř pěti stranách všechny možné aspekty ohledně nabíjení běžné baterie 12V o kapacitě cca 70 Ah se závěrem, že "Nabíjení akumulátoru vozidla 12V by měl provádět odborný servis..." a doporučením obrátit se na partnera VW. Zajímalo by mě, jak dlouhý bude od VW manuál k bateriím a jejich nabíjení u ID.3 a jakou kvalifikaci bude muset mít ten, komu bude povoleno ID.3 nabíjet proudem 125 kW... :D
Re: Nabíjení baterií podle VW
| 19. 6. 2019 22:06
Rychlonabijeni je bezpecne a kvalifikaci nepotrebujes zadnou.
Jenom se musis trefit zastrckou do zasuvky ;-)

Je to bezpecnejsi nez manipulaci s zivymi konci 12V nabijecky, nebo propojovani dvou 12v baterii.
Avatar - CICERO
Re: Re: Nabíjení baterií podle VW
| 20. 6. 2019 00:13
To je jako při sexu s Ofcema, že? To si majitelé 1,9 Tdi Kuewsky rýchlo osvojí a ještě si daj jeden maloučký Beefcaké z Chaputialandu, ako zákusok :-)

Tak nic hoši... Dělám si ´´čínské oči´´ a jedu směr Novosibirsk...
Ach ten Vw
| 20. 6. 2019 01:55
Kolko uz vw postavilo 125 kwh nabijaciek? Wallbax s max 11kw? Tesla dava double. Som zvedavy na jeho cenu. Baterky uz ma poriesene? Dojazd az 550km? No ak bude vw "klamat" rovnako ako Audi ktore je so spotrebou to najhorsie EV co dnes ide kupit tak to vidim na max 400km. Vw tak uz to pochop na Teslu nemas a velmi dlho mat ani nebudes. Vyrabaju 1000 modelov 3 denne a ty sa zatial len ohanas recami lebo ti nic ine ani neostava. O to buduci rok pride Tesla Y :-)
Re: Ach ten Vw
| 20. 6. 2019 07:40
Volkswagen už toho nakecal...
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Ach ten Vw
| 20. 6. 2019 09:38
Musk už toho nakecal :-!
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Ach ten Vw
| 20. 6. 2019 09:48
Cicero toho nakecal... (za dva Tusky a 3 konzerny AG ´´vurpurch durch teknik´´ :P ) :-!
Re: Re: Re: Re: Ach ten Vw
| 20. 6. 2019 13:05
...což je pro profesionálního řečníka vlastně pochvalou :D
Re: Re: Re: Ach ten Vw
| 21. 6. 2019 06:29
Ale taky co toho realizovat.
Avatar - WinDiesel
Re: Ach ten Vw
| 20. 6. 2019 09:40
Ne na Teslu VW nemá, dokázal zaplatit pokuty z aféry dieselgate a stále je ziskový, už mnoho let.
ne na Teslu nemá.
Na Teslu nemá totiž nikdo co se týče vytrvalé ztrátovosti.
Avatar - CICERO
Re: Re: Ach ten Vw
| 20. 6. 2019 13:26
Až na vrcholky ztrááát, nepřestávám své věrné akcionáře s.áát :*)

Yzop Tusk
Avatar - JiVi
doma nebo v kancelari
| 20. 6. 2019 06:27
to fakt nedobiju. Do obyvaku nebo ke stoku v praci to proste davat nebudu
Avatar - KANKUNEN
Může mi někdo vysvětlit k čemu je dobrý
| 20. 6. 2019 07:06
11 kW Wallbox? To je jako na lopatu nákladat stejnou lopatou. Po hodině nabíjené ujedeš sotva 50 km.
Avatar - .StenLi.
Re: Může mi někdo vysvětlit k čemu je dobrý
| 20. 6. 2019 13:51
Vysvetlenie je jednoduche: noc trva viac ako jednu hodinu a priemerny denny najazd europana je pod 60km za den, takze drvivej vacsine ludi to bude stacit dokonca aj bez pouzitia wallboxu, iba priamo z jednofazovej zasuvky v dome a este to bude setrne k baterkam ;)

To je ako keby si mal mobil zapnuty len stvrtinu dna, nevadilo by ti nabijat ho cez noc z 5W USB ked su na svete 100W nabijacky.
3,5kW
| 20. 6. 2019 07:45
Toto psal snad mamlas , kdo by nabíjel auto v paneláku , bych rád viděl ty prodlužky z oken 11 patrového domu :*) a kdo má barák tak to šoupne na tři fáze která dá trvale okolo 17kW to je zase článek...
Avatar - .StenLi.
Re: 3,5kW
| 20. 6. 2019 13:46
Pan autor je ozaj "expert". Preco by mal mat panelak 3,5kW? Byty maju najcastejsie v SR 5,75kW a kvoli poplatkom za 3 fazu je to bezne aj pri domoch. Aj bez wallboxu to dokaze pocas noci nabit vyrazne vacsi dojazd ako je europsky priemer denneho najazdu.
Takže po 8mi letech nové baterky za 400 000 Kč
| 20. 6. 2019 08:42
"si udrží kapacitu nejméně 70 % i po osmi letech provozu, nebo do nájezdu 160 000 kilometrů"

Vypadá to, že v 10. roce máte 50% kapacity,
Takže 10 let stará auta s kaput baterkama budou neprodejná.

Pokud je stáří OA v průměru 15 let, to znamená že životnost aut je hodně nad 20 let.
A do toho informace, že nejpozději v 10ti letech musíte baterky vyměnit. Tedy pokud lidé nebudou kupovat baterky do starých aut, vozový park omládne.
Avatar - WinDiesel
Re: Takže po 8mi letech nové baterky za 400 000 Kč
| 20. 6. 2019 09:44
Ale to je logické,
protože se bude prodávat polovina EV, musí se zajistit jejich výměna v cca max. 10 letech stáří.
Stejně VW ba ostatní automobilky serre jak dlouho si lidi jejich výrobky ponechávají, i přes 20 let, no s tím se musí něco udělat ...
AS TOTO JE ŠANCE !!!!!!!!!!!!!!
Re: Takže po 8mi letech nové baterky za 400 000 Kč
| 20. 6. 2019 15:03
Mne by zajimalo jak jste ze informaci o zaruce na kapacitu 70% po 8 letech a 160 tkm vydedukoval, ze po 10 letech to bude 50%?

Kdyz mate u bezneho spalovaku zaruku na to, ze bude fungovat 2 roky, tak to podle vas taky znamena ze po uplynuti te zaruky fungovat prestane? Nebo tak nejake predpokladate, ze bude fungovat vyrazne dele, nez je zaruka....

Ono zaruka se zpravidla dava takova, aby ji vyrobek plnil s velkou rezervou a nedochazelo k tomu, ze musi dojit na plneni zaruky....
Avatar - .StenLi.
Ondřej Mára
| 20. 6. 2019 12:22
Ak chcete pisat o EV, skuste si to dostudovat. Audi nedrzi ziadny nabijaci rekord medzi EV, urcite nie so 150kW nabijanim, kedze Tesla Model 3 sa dokaze nabijat az vykonom 250kW a kedze Model 3 je na zaklade razvoru a velkosti (a definicie VW) presne z rovnakeho segmentu ako ID.3, tato hodnota je tam naopak uz nejaku tu dobu bezne vidana ;)

Celkovo na toto PR vyjadrenie VW netreba pisat ziadny hate, VW proste oznamuje kde sa prave nachadza nie ich technologia, ale technologia ich dodavatelov od ktorej su zavisle vsetky u EV zaujimave garancie a pri skusenostiach s VW klamstvami by som to bral ako benefit, ze to slubuju dodavatelia.
Re: Ondřej Mára
| 20. 6. 2019 12:48
Zvyšování výkonu nabíječek právě ukazuje, jak je nahrazení dnešních spalmobilů elmobily utopie. Stačí totiž, aby se z budoucích 6 milonů elmobilů v ČR současně nabíjelo pouhých 50 tisíc po 200 kW a pak je suma výkonu 10 000 MW. A to je dnešní spotřeba ČR v zimě.
Energetika jako celek by se musela přinejmenším zdvojnásobit.
Ano, jsou to opravdu jen takovéto jednoduché počty.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Ondřej Mára
| 20. 6. 2019 13:37
Asi ti nie je jasny vyznam slova utopia. Nahradenie ICE aut EV nie je utopia ale nevyhnutnost a to je iba jeden z krokov k jasnemu a nikym (rozumnym) nespochybnovanemu cielu - udrzatelnej spolocnosti ktora nebude ratat ziadne roky ked co dojde, kedy sa udusime alebo utopime..
Prechod na EV nie je ziadna utopia tak isto ako prechod od koni na tankovanie stamilionov ICE aut nebola utopia aj ked sa to niektorym ludom tak javilo, ako tebe dnes.

Ak sa dnes oplati eletrarnam vyrabat vacsinu elektriny z uhlia a vyroba z obnovitelnych zdrojov je lacnejsia a trend zvysovania spotreby aj kvoli EV je jasna vec, potom je vystavba novych eko elektrarni jasny podnikatelsky plan a ide iba o to ci sa CR zobudi vcas, vyuzije tuto prilezitost, pripravi sa na dopyt, ponukne obyvatelom dostatocnu kapacitu a pekne na tom zarobi, alebo sa bude necinne prizerat a nakupovat od schopnejsich okolitych statov za draho.. jednoduche.

Znie mi to ako vyhlasenie v 50 tych rokoch: vyroba benzinu a nafty by sa pri tomto trende spotreby musela zdvojnasobit!! OK, a? Vyroba energie sa zdvojnasobi, aj strojnasobi ked bude dopyt, tak funguje trh, ale tento raz pri investovani do obnovitelnych zdrojov to nebude mat prakticky ziadny negativny dopad na rozdiel od masivnej tazby ropy, jej spracovania, transportu a spalovania.
Re: Re: Re: Ondřej Mára
| 20. 6. 2019 21:57
Nahrazení fosilů elektrem je utopie, protože většina majitelů fosilů nikdy nebude mít na elektra, ani ojetá, takže jediná cesta, jak zlepšit ovzduší, bude jim ty fosily sebrat.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Ondřej Mára
| 21. 6. 2019 00:54
Z akej statistiky vychadzas pri tomto tvrdeni? Jazdene EV sa da dnes kupit od 4000e, a to ich masovy predaj v EU este len zacina, cena nie ziadny problem kedze kazdy jeden vyrobeny kus je okamzite predany, ludia cakaju mesiace na dodavky, na rozdiel od ICE hromadiacich sa na sklade, takze je problem uspokojit dnesny dopit.. na trapenie sa vymenou poslednych 10% ICE aut za EV ich postavenim mimo zakon mame este nejakych par desiatok rokov :)
Re: Re: Ondřej Mára
| 20. 6. 2019 15:05
No otazka je, jak byste docili toho aby nabijel 50 000 aut najednou 200kW, a taky proc by to delaly....
Re: Re: Re: Ondřej Mára
| 20. 6. 2019 15:26
8 promile všech.
Re: Re: Re: Re: Ondřej Mára
| 20. 6. 2019 15:36
Tj skoro 1% pripojene najednou na vysokorychlostni nabijecky? Ten problem bude v tom, ze 50 000 tkovych nabijecek to budeme mit mozna tak v roce 2200, a to asi bude rozvodna sit vypada dost jinak nez dneska ze.....
Jinak nejaka hypoteticka spotreba vsech osobaku v CR kdyby byly na elektrinu (coz je opet budoucnost vzdalena kdyz budeme velci optimisti tak 50 let, kdyz budeme realisti tak kolem 100 let) je nejakych 15 TWh elektriny rocne. To mate pri rovnomernem odberu cca 1 700 MW, kdyz vemem nejake spicky tak 3000MW (ono auta se budou ve velkem nabijet pres noc, kdyz je stejne mimo spicka, nebo pak v praci apod, ne ze se najednou vsichni patek odpoledne zvednou a vsechny auta pripoji na neexistujici rychlonabijecky)
Re: Re: Re: Re: Re: Ondřej Mára
| 20. 6. 2019 16:46
Myslíte? :-(
Re: Re: Ondřej Mára
| 21. 6. 2019 06:30
Právě proto, že používáš jednoduché počty bez širšího rozhledu se nemůžeš dočkat správného výsledku.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku