Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Volkswageny ID nabídnou dojezd až 550 km, na baterie bude záruka až 8 let

Ondřej Mára
Diskuze (52)

Automobilka Volkswagen nedávno potvrdila, že nový elektrický hatchback ID.3, první vůz z rodiny elektrických modelů ID, se začne vyrábět ještě před koncem tohoto roku. Společně s touto informací pak prozradila i několik zajímavostí o jeho bateriích, technice a také zárukách.

Když přijde řeč na elektromobily, všichni se začnou ptát na dojezd. V případě elektrických modelů ID si však zákazníci budou moci sami zvolit, jaký dojezd jim bude vyhovovat. Pokud již nyní vědí, že se s vozem budou pohybovat převážně po městě, mohou zvolit menší baterii, která přispěje k nižší ceně. Naopak zákazníci, kteří často cestují na delší vzdálenosti, mohou sáhnout po větší baterii. V závislosti na konkrétním modelu a baterii se pak může dojezd elektromobilů ID. pohybovat v rozmezí 330 až 550 kilometrů. Bavíme se přitom o dojezdu již podle moderních standardů WLTP.

Dalším zajímavým bonusem je rychlost nabíjení, kterou zaručí nabíječka o výkonu až 125 kW. Na rekord mezi elektromobily to sice nestačí, ten drží Audi e-tron o výkonu 150 kW, přesto se jedná o rychlost, která je minimálně v segmentu vozů typu ID.3 nevídaná. Řidiči vozů ID tak budou mít jistotu, že ani na delších cestách se nebudou muset u nabíjecích stanic příliš zdržovat.

Automobilka však věří, že okolo 50 % všech nabíjení se bude odehrávat doma a dalších 20 % v zaměstnání. I z toho důvodu proto automobilka připravuje novou řadu wallboxů, které by měly zajistit nabíjení o kapacitě až 11 kW (ze střídavého proudu). To sice není mnoho, běžná domácí zásuvka ale nabídne nanejvýš 3 kW, což znamená, že wallboxy nabíjení značně urychlí. V případě menších baterií tak bude možné vůz zcela nabít již přes noc, případně během zaměstnání.

A zatímco domovy a kanceláře mají zajistit okolo 70 % všech dobíjení, na veřejné nabíjecí stanice má podle Volkswagenu připadnout okolo 25 % nabíjení a posledních 5 % by mělo představovat nabíjení u rychlonabíječek podél dálničních sítí. Automobilka však dodává, že cestu z Hamburku do Mnichova, nebo z Turína do Paříže, by mohli řidiči za volantem ID.3 s nejvýkonnější baterií (v závislosti na stylu jízdy) zvládnout i na dvě nabíjení. Každá z cest přitom měří okolo 800 kilometrů.

Zastávky u nabíjecích stanic by navíc nemusely být ani tak zdlouhavé. Jak už jsme totiž naznačili o pár odstavců výš, elektromobily ID budou podporovat nabíjení o kapacitě až 125 kW. Pokud tedy řidič zastaví u dostatečně výkonné nabíjení stanice, bude mít už za 30 minut dostatek energie pro zdolání dalších 260 kilometrů (opět dle WLTP).

Kromě vysokého dojezdu a rychlého nabíjení by se však elektromobily ID. měly pochlubit i slušnou životností akumulátorů. Jedním z úkolů vývojového centra „Centre of Excellence,“ které založil Volkswagen v roce 2017, totiž bylo zaručit zákazníkům maximální kapacitu akumulátorů i po delší době. Volkswagen je proto připraven nabídnout svým zákazníkům záruku, že baterie v jejich vozech si udrží kapacitu nejméně 70 % i po osmi letech provozu, nebo do nájezdu 160 000 kilometrů. Frank Blome, ředitel Centre of Excellence, k tomu uvedl „Naším cílem bylo zajistit, že baterie elektromobilů ID. vydrží stejně dlouho, jako vůz.“

Ondřej Mára
Diskuze (52)

Doporučujeme

21. 6. 2019 06:30
Re: Ondřej Mára
Právě proto, že používáš jednoduché počty bez širšího rozhledu se nemůžeš dočkat správného výsledku.
21. 6. 2019 06:29
Re: Ach ten Vw
Ale taky co toho realizovat.
21. 6. 2019 06:27
Re: Sorry jako
Když to je furt "tvrdí se", někde jsem četl", slyšel jsem", kámoš říkal" a podobné formulace.
To nechete znám pravdivé informace a chcete si jen rychle vyrobit názor?
Avatar - .StenLi.
21. 6. 2019 00:54
Re: Ondřej Mára
Z akej statistiky vychadzas pri tomto tvrdeni? Jazdene EV sa da dnes kupit od 4000e, a to ich masovy predaj v EU este len zacina, cena nie ziadny problem kedze kazdy jeden vyrobeny kus je okamzite predany, ludia cakaju mesiace na dodavky, na rozdiel od ICE hromadiacich sa na sklade, takze je problem uspokojit dnesny dopit.. na trapenie sa vymenou poslednych 10% ICE aut za EV ich postavenim mimo zakon mame este nejakych par desiatok rokov :)
20. 6. 2019 21:57
Re: Ondřej Mára
Nahrazení fosilů elektrem je utopie, protože většina majitelů fosilů nikdy nebude mít na elektra, ani ojetá, takže jediná cesta, jak zlepšit ovzduší, bude jim ty fosily sebrat.