Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Scala odhaluje detaily nové CNG verze. G-Tec má tři plynové nádrže a na plyn ujede 410 km

Srdcem plynové verze Škoda Scala G-Tec je nový zážehový tříválec 1.0 G-Tec o výkonu 66 kW.
Zpět na článek
26. 6. 2019 12:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 6. 2019 10:35
Re: Vow to vyzerá fakt zle
To je fakt. Třeba TSI motory umí jet hodně úsporně, když je člověk nežene.
26. 6. 2019 09:33
Re: Když už zemní plyn
To je velmi proste - cena, naftak je proste vyrobne o dost drazsi nez benzin (v prodejni cene to pak je plus 40 - 60 tisic), a uspora vyjadrena v penezich uz je pak velmi mala, tj celkove produkt financne horsi kvality...
26. 6. 2019 08:17
Re: Vow to vyzerá fakt zle
Nezapomen, ze na 1kg CNG ujedes zpravidla vic nez na 1 litr benzinu - ikdyz moderni benzinaky uz umej se spotrebou celkem zazraky.
Jinak souhlasim, ze tam nejaky omezeni jsou - sam jsem mel Passata na CNG (21kg + cca 20l benzinu) a minimalne na cesty do neznama bylo potreba nazhavit gibgas.de a mrknout, kde je co po ceste. Bral jsem to tak, ze pri ceste na dovolenou nebo kam obetuju 5 minut priprave a usetrim tim i nekolik tisic korun. :)
Samozrejme pro taxiky a dalsi mestskej provoz je to super, i kdyz napriklad ve stredni tride (5er, E-klasse, ...) zadnej stroj na CNG neni - kdysi myslim byvalo Ecko. Takze pro taxiky, Uber nebo treba hotelovy shuttly nic moc. V tyhle kategorii asi prijde spis rovnou elektrika.
26. 6. 2019 08:16
Re: Když už zemní plyn
Hoši zamrzli jste asi oba. Nový EURO6 motory jsou provozně čistý jak diesely tak benzíny. Stresy ohledně sajrajtů jsou už bezpředmětný. :-!
Avatar - lordlord
26. 6. 2019 08:02
dfgdgf
nádrž je stejně velká jako nádržka záchodu značky scala
26. 6. 2019 07:14
Re: Škoda se nepoučí
Ne neni to uplne v pohodě, používám G-tec každý den a mám na ní najeto přes 150tis km. Prázdné auto jede dobře, ale jak roste zatížení, dynamika klesá... a 300km je na cestování málo, sem tam jedu Moravu na otočku a tankuji i 2x za den, což by např 21kg nádrž dost vylepšila...

Ohledně dojezdovky 9l u FL OIII, máš pravdu. To je od koncernu podraz a výsměch uživatelům :no:
26. 6. 2019 05:10
Re: Škoda se nepoučí
Prvni verze G-tecu je uplne v pohode, 81kW staci.... mam ve firme dve a klidne bych koupil dalsi.... a najede to na cng vic, 330 uplne v poho....

nova verze je moc draha a hlavne vadi ta mala nadrz na benzin, na dovolene do ciziny je to o nicem.....
Avatar - Jiri.Kuchta
25. 6. 2019 23:44
Re: Vow to vyzerá fakt zle
S tou cenou přes cenu benzínu - v maďarském Szegenu je čerpačka kde chtějí 440 HUF/kg, tj si 35 CZK. A to už je na pováženou,
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 21:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 6. 2019 21:26
Re: Vow to vyzerá fakt zle
Tak podľa http://www.cng4you.cz/…na-cng-v-cr.html bude daň od budúceho roku 4kč/kg namiesto 2kč/kg ako dnes - to už sa pomaly blíži. Teda priemerná cena CNG pôjde niekde k 28 - 29Kč/kg čo samozrejme návratnosť znižuje. Samozrejme ekologický prínos je veľké plus, a keby jazdili autobusy a nákladné vozidlá jazdiace v mestách na CNG bolo by to fajn. Ale prevedenie v osobáku ako tu v Scale mi príde moc obmedzujúce a vhodné max pre firemné flotily jazdiace v meste, možno pre taxikárov. Keby to malo dojazd na CNG aspoň 600-700km a benzínovú nádrž na 20lprišlo by mi to viac fajn aj pre súkromné použitie.
25. 6. 2019 20:54
Re: Vow to vyzerá fakt zle
Dražší než benzín se CNG asi nikdy nestane (stejně jako to je už desítky let u LPG). Navíc pořád zůstává dobrý pocit, že člověk svému okolí škodí zase o něco méně. :-) Škoda je, že většině lidí v česku je koncept společenské odpovědnosti cizí, dobrovolná ohleduplnost nefunguje a dodatečně incentivy (například typu nízkoemisních zon) v česku moc nejsou. Snad kromě těch pár korun ušetřených na silniční dani.
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 20:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 20:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2019 20:29
Re: Když už zemní plyn
asi tam CNG mají, ve Švédsku, nedávno jim tam vybouch autobus :-! :-! :-!
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2019 20:28
Re: Když už zemní plyn
hele ty "sajrajte", ty jsi zamrzl v době ledové, ne?
myslíš si že opakováním pitomostí z nich uděláš pravdu? ale klidně v tom wole pokračuj, jako komik tady budeš fakt dobrej

a do čeho se nahonem začaly montovat GPF, které mají jen 70% účinnost?
ty tvoje sajrajty jdou dneska víc z přímovstřikových oturbených benzínů :-! a že jich jezdí milióny bez GPF emitující jemnější částice než diesely před 15 lety
:-! :-! :-!
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 20:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
25. 6. 2019 20:23
Re: To bude raketa
NEJKOMIČTĚJŠÍ JE elektro, BIJÍ HO jak LPG tak CNG
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 20:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 6. 2019 19:42
Re: Vow to vyzerá fakt zle
To máš asi pravdu - ale stále hlavná výhoda CNG je cena to iba vďaka tomu, že 1kg plynu je zaťažený spotrebnou daňou 2Kč a liter benzínu korunami dvanástimi. Navyše daň za plyn má narastať v najblližších rokoch, takže aj ekonomický zmysel časom zmizne.
25. 6. 2019 19:16
Škoda se nepoučí
Ptají se vůbec současných uživatelů OIII G-Tec jak jsou spokojeni? Neptají, jinak by se dozvěděli následující - 81kW je prostě málo, nádrž na 15kg plynu taktéž, v reálném provozu ujede auto max 300km. Nicméně má plnou bandu na benzin 50l, takže kombinovaně je to 1100km.

U FL OIII G-tecu se čekalo na 21kg CNG nádrž a přišlo jen 17,5, tj prodloužení dojezdu o 50km, nic moc, alespoň auto dostalo už dostatečných 96kw :yes: A úplně to zazdili tou dojezdovou nádrží na 9, jen aby ušetřili za GPF :no:

Scala s 1l 3hrnkem se 66kW je výsměch, to samé nádrž jen na 13,8kg - tj nepojede to a doplazí se to sotva k těm 300km dojezdu a benzinová nádrž je stejný průs*r jako výše u OIII :no:

Tím v podstatě zazdili prodeje soukromým osobám a ve fleetech se bude dost těžko uživatelům vysvětlovat výhoda, zvláště těm zaměstancům, kteří jen mohou mít i soukromě a přidaňuje se jim 1% z pořizovací ceny auta.

Tohle koncern úplně podělal :-(
25. 6. 2019 19:14
Re: Vow to vyzerá fakt zle
U CNG aut se ale překvapivě papírová spotřeba s tou reálnou celkem schází.. :-) Navíc produkce CO2 je sice jedna věc, ale zásadní výhodou CNG je, že narozdíl od benzinu nebo nafty v podstatě neprodukuje pevné částice ani oxidy dusíku.

Brno na otočku v současný době dáš v klidu, při ustálený rychlosti 80km/h to bude žrát tak 3kg na 100km. :D
25. 6. 2019 19:10
Re: Když už zemní plyn
Myslím, že to má mimo jiné co do činění s tím, že CNG se v principu spaluje "zážehově", tedy svíčkou stejně jako benzín. Přestavby naftových agregátů na CNG se, pokud vím, dělají (například motory v autobusech), ale nevýhodou je (nebo alespoň bývalo), že takto upravený motor již nemůže používat k pohonu naftu - zatímco benzínový může mezi palivy v pohodě přepínat.

Tedy 1.6TDI by asi předělat šel, ale hodně štěstí při cestě na Balkán nebo do Skandinávie, kde CNG plničky skoro nejsou...
25. 6. 2019 17:49
Re: Když už zemní plyn
To skoro nejde.
Z tý komprese by ti praskla palice!
A zklamals.
Diesel je lepší.
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2019 17:24
Re: To bude raketa
Kdysi to tu u Okty rozebíral eště MT = takže jo máš pravdu ;-)
25. 6. 2019 17:19
Re: Když už zemní plyn
Když kupujete dieselovéhi auta na cng, protože tam se riziko nechtěných finančních výdajů značně zvyšuje...
Z výfuku dieselových aut se line mnohem více sajrajtu než z výfuků aut benzínových. Ani nejmodernější technika v podobě filtrů pevných částic nedokáže pořádně tyto emise eliminovat a diesely tak nadále budou, aspoň z lokálního hlediska (když už ne globálního) větším zlem.
25. 6. 2019 17:12
Vow to vyzerá fakt zle
Celkom malý kufor, obmedzenie pre parkovanie v podzemných garážach, malý výkon. Ak som sa správne dopočítal z pomeru dojazdu a veľkosti nádrže, že to papierovo žere 3,4kg/100km tak by to malo emisie CO2 okolo 90g a cena paliva za 100km okolo 90Kč.

Pre porovnanie taká Corolla HSD má papierovo 3,5l/100km to je okolo 80g CO2 a okolo 110kč/100km.

To fakt asi môže kúpiť iba firma, ktorá nemá rada svojich zamestnancov :D.

A to som e3te zabudol spomenúť ten závratný dojazd - to človek nedá ani Brno na otočku bez tankovania :D
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 17:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dzakobo
25. 6. 2019 16:29
Re: To bude raketa
Asi to nebude tak špatný, jako byla O3 před FL 1.4 G-TEC, která měla velmi těžké nádrže a dlouhý zadní převis. Přesto by mi vadilo znatelné zhoršení trakce u CNG verze.
Avatar - Ham.
25. 6. 2019 16:13
Re: Když už zemní plyn
Možná proto, že uřídit motor se vznícením CNG kompresí je ještě o dost složitější než u benzínu u kterého to také není dořešené pro běžné používání.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 16:11
Re: Když už zemní plyn
Proč kazit dokonalý motor, jako je turbodiesel? Už sám o sobě má super spotřebu....To nedává smysl...
25. 6. 2019 15:59
Re: To bude raketa
No to možná bude. Těžiště to bude mít asi hodně ke středu auta. Já měl spíš na mysli aby to nemělo moc odlehčený předek a dalo se s tím jezdit v zimě.
Avatar - Ada je zase tady
25. 6. 2019 15:54
Když už zemní plyn
Proč neupraví na jeho spalování 1,6TDI? Hned by byly nižší exhalace a spotřeba o litr dole.
Avatar - Ozzman
25. 6. 2019 15:54
Re: To bude raketa
Panečku, to bude sedět v zatáčkách, těžiště, rozumíš!?
25. 6. 2019 15:47
Re: To bude raketa
Tak já doufám, že to rozložení hmotnosti někdo řešil, aby se s tím dalo jezdit třeba i v zimě. Lahve jsou podle obrázků před zadní nápravou, takže by to nemusela být taková tragédie.
Avatar - Dzakobo
25. 6. 2019 15:27
To bude raketa
90 koní v plynu :D
Hlavně bych s tím "chtěl" jet v zimě na hory, trakce (kvůli lehkému motoru a naopak lahvím vzadu) veškerá žádná :yes: :yes: Škoda jede :D
Avatar - KANKUNEN
25. 6. 2019 14:45
Motor to nemá rád
má to malý dojezd, flašky jsou těžké a výhodné to je jen proto, že se neplatí spotřební daň. Kdyby místo výroby flašek zasadili 3 stromy, tak by přírodě prospěli více
Avatar - CICERO
25. 6. 2019 14:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.