To je velmi proste - cena, naftak je proste vyrobne o dost drazsi nez benzin (v prodejni cene to pak je plus 40 - 60 tisic), a uspora vyjadrena v penezich uz je pak velmi mala, tj celkove produkt financne horsi kvality...
Nezapomen, ze na 1kg CNG ujedes zpravidla vic nez na 1 litr benzinu - ikdyz moderni benzinaky uz umej se spotrebou celkem zazraky.
Jinak souhlasim, ze tam nejaky omezeni jsou - sam jsem mel Passata na CNG (21kg + cca 20l benzinu) a minimalne na cesty do neznama bylo potreba nazhavit gibgas.de a mrknout, kde je co po ceste. Bral jsem to tak, ze pri ceste na dovolenou nebo kam obetuju 5 minut priprave a usetrim tim i nekolik tisic korun. :)
Samozrejme pro taxiky a dalsi mestskej provoz je to super, i kdyz napriklad ve stredni tride (5er, E-klasse, ...) zadnej stroj na CNG neni - kdysi myslim byvalo Ecko. Takze pro taxiky, Uber nebo treba hotelovy shuttly nic moc. V tyhle kategorii asi prijde spis rovnou elektrika.
Ne neni to uplne v pohodě, používám G-tec každý den a mám na ní najeto přes 150tis km. Prázdné auto jede dobře, ale jak roste zatížení, dynamika klesá... a 300km je na cestování málo, sem tam jedu Moravu na otočku a tankuji i 2x za den, což by např 21kg nádrž dost vylepšila...
Ohledně dojezdovky 9l u FL OIII, máš pravdu. To je od koncernu podraz a výsměch uživatelům :no:
Tak podľa http://www.cng4you.cz/…na-cng-v-cr.html bude daň od budúceho roku 4kč/kg namiesto 2kč/kg ako dnes - to už sa pomaly blíži. Teda priemerná cena CNG pôjde niekde k 28 - 29Kč/kg čo samozrejme návratnosť znižuje. Samozrejme ekologický prínos je veľké plus, a keby jazdili autobusy a nákladné vozidlá jazdiace v mestách na CNG bolo by to fajn. Ale prevedenie v osobáku ako tu v Scale mi príde moc obmedzujúce a vhodné max pre firemné flotily jazdiace v meste, možno pre taxikárov. Keby to malo dojazd na CNG aspoň 600-700km a benzínovú nádrž na 20lprišlo by mi to viac fajn aj pre súkromné použitie.
Dražší než benzín se CNG asi nikdy nestane (stejně jako to je už desítky let u LPG). Navíc pořád zůstává dobrý pocit, že člověk svému okolí škodí zase o něco méně. :-) Škoda je, že většině lidí v česku je koncept společenské odpovědnosti cizí, dobrovolná ohleduplnost nefunguje a dodatečně incentivy (například typu nízkoemisních zon) v česku moc nejsou. Snad kromě těch pár korun ušetřených na silniční dani.
hele ty "sajrajte", ty jsi zamrzl v době ledové, ne?
myslíš si že opakováním pitomostí z nich uděláš pravdu? ale klidně v tom wole pokračuj, jako komik tady budeš fakt dobrej
a do čeho se nahonem začaly montovat GPF, které mají jen 70% účinnost?
ty tvoje sajrajty jdou dneska víc z přímovstřikových oturbených benzínů :-! a že jich jezdí milióny bez GPF emitující jemnější částice než diesely před 15 lety :-!:-!:-!
To máš asi pravdu - ale stále hlavná výhoda CNG je cena to iba vďaka tomu, že 1kg plynu je zaťažený spotrebnou daňou 2Kč a liter benzínu korunami dvanástimi. Navyše daň za plyn má narastať v najblližších rokoch, takže aj ekonomický zmysel časom zmizne.
Ptají se vůbec současných uživatelů OIII G-Tec jak jsou spokojeni? Neptají, jinak by se dozvěděli následující - 81kW je prostě málo, nádrž na 15kg plynu taktéž, v reálném provozu ujede auto max 300km. Nicméně má plnou bandu na benzin 50l, takže kombinovaně je to 1100km.
U FL OIII G-tecu se čekalo na 21kg CNG nádrž a přišlo jen 17,5, tj prodloužení dojezdu o 50km, nic moc, alespoň auto dostalo už dostatečných 96kw :yes: A úplně to zazdili tou dojezdovou nádrží na 9, jen aby ušetřili za GPF :no:
Scala s 1l 3hrnkem se 66kW je výsměch, to samé nádrž jen na 13,8kg - tj nepojede to a doplazí se to sotva k těm 300km dojezdu a benzinová nádrž je stejný průs*r jako výše u OIII :no:
Tím v podstatě zazdili prodeje soukromým osobám a ve fleetech se bude dost těžko uživatelům vysvětlovat výhoda, zvláště těm zaměstancům, kteří jen mohou mít i soukromě a přidaňuje se jim 1% z pořizovací ceny auta.
U CNG aut se ale překvapivě papírová spotřeba s tou reálnou celkem schází.. :-) Navíc produkce CO2 je sice jedna věc, ale zásadní výhodou CNG je, že narozdíl od benzinu nebo nafty v podstatě neprodukuje pevné částice ani oxidy dusíku.
Brno na otočku v současný době dáš v klidu, při ustálený rychlosti 80km/h to bude žrát tak 3kg na 100km. :D
Myslím, že to má mimo jiné co do činění s tím, že CNG se v principu spaluje "zážehově", tedy svíčkou stejně jako benzín. Přestavby naftových agregátů na CNG se, pokud vím, dělají (například motory v autobusech), ale nevýhodou je (nebo alespoň bývalo), že takto upravený motor již nemůže používat k pohonu naftu - zatímco benzínový může mezi palivy v pohodě přepínat.
Tedy 1.6TDI by asi předělat šel, ale hodně štěstí při cestě na Balkán nebo do Skandinávie, kde CNG plničky skoro nejsou...
Když kupujete dieselovéhi auta na cng, protože tam se riziko nechtěných finančních výdajů značně zvyšuje...
Z výfuku dieselových aut se line mnohem více sajrajtu než z výfuků aut benzínových. Ani nejmodernější technika v podobě filtrů pevných částic nedokáže pořádně tyto emise eliminovat a diesely tak nadále budou, aspoň z lokálního hlediska (když už ne globálního) větším zlem.
Celkom malý kufor, obmedzenie pre parkovanie v podzemných garážach, malý výkon. Ak som sa správne dopočítal z pomeru dojazdu a veľkosti nádrže, že to papierovo žere 3,4kg/100km tak by to malo emisie CO2 okolo 90g a cena paliva za 100km okolo 90Kč.
Pre porovnanie taká Corolla HSD má papierovo 3,5l/100km to je okolo 80g CO2 a okolo 110kč/100km.
To fakt asi môže kúpiť iba firma, ktorá nemá rada svojich zamestnancov :D.
A to som e3te zabudol spomenúť ten závratný dojazd - to človek nedá ani Brno na otočku bez tankovania :D
Asi to nebude tak špatný, jako byla O3 před FL 1.4 G-TEC, která měla velmi těžké nádrže a dlouhý zadní převis. Přesto by mi vadilo znatelné zhoršení trakce u CNG verze.
Tak já doufám, že to rozložení hmotnosti někdo řešil, aby se s tím dalo jezdit třeba i v zimě. Lahve jsou podle obrázků před zadní nápravou, takže by to nemusela být taková tragédie.
90 koní v plynu :D
Hlavně bych s tím "chtěl" jet v zimě na hory, trakce (kvůli lehkému motoru a naopak lahvím vzadu) veškerá žádná :yes::yes: Škoda jede :D
má to malý dojezd, flašky jsou těžké a výhodné to je jen proto, že se neplatí spotřební daň. Kdyby místo výroby flašek zasadili 3 stromy, tak by přírodě prospěli více