Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Další evoluce elektromobilů? Lightyear One slibuje dojezd 724 km a solární nabíjení

Holandský start-up Lightyear dnes představil prototyp svého nevšedního elektromobilu One, který se může pochlubit solárním nabíjením i těžko uvěřitelným dojezdem 724 km.
Zpět na článek
27. 6. 2019 09:43
28. 6. 2019 20:11
Avatar - CICERO
26. 6. 2019 18:01
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
26. 6. 2019 22:11
Re: Čím to je, čím to je?
Sydney: 12 stupňů - asi tím, že na jižní polokouli je nyní zima... :D
Avatar - CICERO
26. 6. 2019 22:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - palix
27. 6. 2019 09:44
Re: Čím to je, čím to je?
A hlavne to nie je "elektro-superšport", ale ozajstné eko auto.
Avatar - .StenLi.
27. 6. 2019 22:28
Re: Čím to je, čím to je?
Ano, je to super pomale EV s vrzgajucim interierom, tenuckymi kolesami a cenou supersportu :) V skutocnosti nie je viac eko ako ine EV nabijane zo solaru a nepredpokladam ze kupec ktory da za auto 120k e byva v byte :)
Avatar - palix
27. 6. 2019 09:43
elektromobil
Konečne elektroauto podľa môjho gusta - vyznamenať týchto ľudí !!!
Ľahké, aerodynamické auto s relatívne slabou dynamikou, ktoré sa dokáže dokonca aj samo nabíjať! Niekto múdry tu začal reálne logicky rozmýšľať... Oproti tomu je Tesla úplne neekologickým autom.
Ak by to stálo rovnako veľa ako Tesla, tak si kúpim práve Lightyear One - keď sa už elektromobil, tak nie len ako pózu, ale niečo skutočne dobré.
Dúfam, že práve táto myšlienka sa uchytí v svete elektroáut - primerane nízky výkon, ľahké auto, dobíjanie priamo na aute ;). Viem si predstaviť, že by nástupca tohto auta raz stál pod mojím oknom - pekne na slniečku (nech sa nabíja)...
PS: Nie som priaznivcom elektroáut, ale "Lightyear One" by ma zmenil...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - .StenLi.
27. 6. 2019 22:44
Re: elektromobil
Vysvetlis nam preco je toto nepraktike elektroauto, resp. testovaci prorotyp s iba planovanou cenou do buducnosti 120tis e ekologickejsie ako ine ovela lacnejsie EV, napriklad aj Tesla + cela strecha pokryta solarnymi panelmi ktore netreba trepat so sebou a vyrobia elektrinu pre pre nabitie stoviek km dojazdu behom par minut a zaroven pokryju spotrebu celeho domu?
Avatar - palix
28. 6. 2019 20:11
Re: elektromobil
Budúcnosť? Nápad?
Ak sa ešte zdokonalí efektivita fotovoltaických panelov, tak práve také auto - ľahké, s obmedzeným výkonom môže mať budúcnosť. Mne sa tento nápad páči - ak dôjde elektrina niekde mimo civilizácie, nechám auto tam kde je, skočím si na výlet a po pár hodinách môžem ísť.
Navyše ak ho nechám na parkovisku, dobije sa... Podľa mňa lepšie ako ťahať káble po mestách, sídliskách...
Avatar - .StenLi.
2. 7. 2019 01:40
Re: elektromobil
Buducnost? Mozno, ale vacsiu ma Sion Sono. Napad? Nijak prevratny. Kazda EV vyrabajuca automobilka sa tymto napadom zaoberala a zistila ze energeticky prinos nestoji za navysenie ceny = nevhodne pre produkcne EV schopne konkurovat ICE. Solarne panely maju zmysel len pre tento karbonovy prototyp za 120tis e, solarne panely paradoxne tvoria iba maly zlomok ceny a aj za parametre vdaci tento prototyp ultra lahkej konstrukcii a nie prevratnym panelom. Tie su iba o 10% efektivnejsie ako dnesne top panely.

Tvrdis ze "Oproti tomu je Tesla úplne neekologickým autom." Z akeho dovodu? Uhlikova stopa masovej efektivnej velkoseriovej vyroby vo fabrike napajanej z obnovitelnych zdrojov je nasobne mensia ako rucna narocna a draha vyroba tohto specialu. EV je tak ekologicke ako elektrina ktorou sa nabija a kolko km najazdi namiesto ICE nahrady. Kazde EV, aj Tesla sa da nabijat z rovnako cistej solarnej energie ako Lightyear One, ale za tu istu cenu usetri Tesla vacsie mnozstvo ropy spalenej v ICE. Takze Tesla vychadza ako vyrazne ekologickejsie auto z pohladu vyroby aj prevadzky.
Avatar - Jerry.Gunman
27. 6. 2019 14:12
Lightyear One slibuje dojezd až 724 km
a ostatní výrobci elektro-eko vehiklů slibují dlouhý a ještě delší dojezd a krátké a ještě kratší nabíjení

a T-Mobile s Vodafonem slibují balíček neomezených dat
a Antonín Novotný sliboval dobudování socialismu
a Antonín Zápotocký sliboval, že "naše měna je pevná"
a Václav Havel sliboval při první prezidentské inauguraci věrnost Československé socialistické republice
a Klement Gottwald sliboval, že žádné kolchozy nebudou

kdybych za každý z těchto kompletně blábolivých slibů dostal byť i jen korunu, byl bych dnes VELMI bohatým člověkem :)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
27. 6. 2019 20:12
Velmi hmlisty prototyp
Na zaciatok by sa pani "experti" na auta z ACZ mohli uz naucit, ze v zasuvke mame 230V.

Idea EV so solarnymi panelmi tu uz bola davno avsak prepocty ceny a velmi maleho zisku energie ju vzdy odsudili na neuspech. Bol by som rad keby realita bola tak ruzova ako toto PR, ale podla odhadov ma mat toto auto 60kWh bateriu a spotrebu v priemere cca 10,3kWh na 100km, takze 5m panelov by muselo mat efektivitu 24-25% aby dosiahol nabijanie 12km/h. To sa mi pri tomto dost nevyhodnom uhle panelov velmi nezda, kedze rekord pre pevne neohybne panly kde sa neriesi hrubka a vaha zatial dosahuju efektivitu 22,7% ale asi rataju s pokrokom technologie panelov do roku 2021 kedy sa ma zacat vyrabat, ak sa im to podari, budem velmi rad, aj dobijanie 6-8km/h pre bezne mestske auta by bolo dostacujuce pre gratis priemerny denny najazd, ale ak ma byt odhadovana spotreba pri tejto velkosti a vahe realna, treba ratat s vyrazne chudobnejsou vybavou a setrnejsim odhlucnenim ako u dnesnych luxusnych EV s polovicnou cenou. Vidim vacsi zmysel pokrytim parkovisk solarnymi strieskami a nastupovanie do vychladeneho auta, ale drzim panom palce ;)

Tu je ovela obsiahlejsie video na ktore ACZ zabudlo buchnut platenu (otravnu) reklamu ;-) :
https://www.youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0