Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vyzkoušeli jsme G-Class Experience Center: Možná zlomí řidiče, ale rozhodně ne auto

Mercedes-Benz třídy G si vybudoval svou pověst především na skvělých vlastnostech v náročném terénu, než se z něj začala stávat módní záležitost. Ani poslední generace modelu se však v terénu neztratí, ba naopak. O tom jsme se mohli přesvědčit na vlastní kůži.
Zpět na článek
Avatar - rokyta.p
30. 6. 2019 01:29
A kde s tím v ČR?
Jo se svým 4x4 se drápete skrz lesní myčku někam 20 min aby jste zjistili, že tam hajný dojel Swiftem :D Dyť i Trabanty projely většinu světa. Slováci s béčkovou Corsou (FB Spolu na cestách) jsou teď v Pamíru. V ČR stejně bohužel není moc kde. Občas se dá argumunetovat, že na zákazové značce je kůň, skůtr a ještě něco, kdežto autíčko ne, ale to je tak všechno. Tahle auta mají smysl v Rusku, Arábii, Austrálii. Desítky km středně terréních úseků u nás prostě chybí, nebo musíte vyloženě hledat.
Avatar - CICERO
30. 6. 2019 08:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - happy_driver
30. 6. 2019 13:54
***
Keď už sme pri tom, ako skalný fanúšik MB musím pripomenúť, že môj starý Patrol mal bočný náklon podľa výrobcu 48°. Na polygóne s odpojeným zadným stabilizátorom (elektricky odpájateľný stabilizátor vo verzii Y-61) som dal 44° a bolo to veľmi zaujímavé, hlavne pre spolujazdca :-) Takisto by som spomenul, že Patrol mal sanie v dutine blatníku, takže aj bez safari šnorchla ho nejaká trapná vlna vody cez kapotu, alebo mláčka s hĺbkou vody okolo 70cm nemohla ani náhodou zastaviť. Na redukcii nebol problém brodiť do hĺbky cca. keď voda siahala do polky predných reflektorov.... Samozrejmosťou je však mať vyvedené odvetranie od diferenciálov. Väčší problém zvykne pri brodení v hlbokej vode predstavovať voda vo výfuku, keď už ten jej tlak nepretlačia výfukové plyny. No ale zase, to pri tom hrajkaní sa na polygóne nie je ako zistiť...

Vôbec nemienim ponižovať G, pretože som jednak fanúšik MB a po druhé, je to v novej generácii pomerne pohodlné auto, ktoré v teréne veľa zvládne, ale je mi proti gustu ten smiešne nafúknutý opis, čo s tým autom akože zdolali. Kto už absolvoval nejaký ten zraz offroaďákov, alebo s podobným autom pracovne pohybuje v teréne, tak sa musí len blahosklonne pousmiať.
O "náročnosti" polygónov vypovedá aj to, že žiadne auto na fotkách nemá obuté ani najobyčajnejšie pneu MT. Iba na AMG 6x6 som videl nahodené mud-terrainy....

Na záver, takisto sú smiešne závistlivé kecy, kam aký hajný dojel... hajný bude v dnešnej dobe jazdiť skôr na nejakom Samuraiovi, Jimnym, starej Vitare a pod. So Swiftom (aj 4x4) by totiž dojel akurát tak do ***e a nie niekam hore po zvážnici v lese.
1. 7. 2019 11:11
Re: ***
Tak ale prednosť toho G-cka je to, že okrem tohto výkonu v teréne, zvládne celkom obstojne komfort a "luxus" aj na bežnej ceste, čo sa o Patrole a spol. proste povedať nedá.
1. 7. 2019 10:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - mariov8
1. 7. 2019 08:43
Re: ***
No hej, ale aký starý technicky ten Patrol je. Keď sa zobere podobne staré G, tiež to bude iný príbeh. Bohužiaľ dnešné autá sú skuor pojazdné servrovne a chemické továrne... Výrobca dnes muože ponúkať len to čo mu schvália. A preto je z Vitary dnes len SUV, Defender skončil a pomaly ale isto mekne aj G. Ešte že sa aspoň malý Jimny drží a s istými "ale" Jeep.
1. 7. 2019 00:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 6. 2019 13:21
Re: A kde s tím v ČR?
To že něco neznáš nebo nevíš, neznamená, že to neexistuje....to že na takový auto nemáš, neznamená, že je u nás k ničemu...
Že mě to ale vlastně překvapuje, vzhledem ke kvalitě tvých komentářů...