Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaný Opel Astra odhaluje detaily o nových motorech. Tříválce jsou z vlastní dílny!

Opel postupně přezbrojuje na techniku Skupiny PSA. U modernizované Astry však překvapivě vsadil na agregáty z vlastní dílny.
Zpět na článek
5. 7. 2019 15:30
5. 7. 2019 15:40
5. 7. 2019 17:25
6. 7. 2019 11:13
7. 7. 2019 09:26
5. 7. 2019 17:25
5. 7. 2019 20:46
5. 7. 2019 18:12
5. 7. 2019 18:15
5. 7. 2019 19:29
5. 7. 2019 20:28
5. 7. 2019 20:54
5. 7. 2019 21:00
5. 7. 2019 22:12
5. 7. 2019 20:47
6. 7. 2019 12:05
5. 7. 2019 19:32
5. 7. 2019 20:29
5. 7. 2019 22:06
5. 7. 2019 22:15
5. 7. 2019 22:22
6. 7. 2019 08:44
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 14:36
Boze lidi - trivalce jsou mor.
Je to infekce, a vy se nechavate zmanipulovat marketingem... je to dobre jenom pro vyrobce. Zcela proti zajmum uzivatele.
SUV jsem vyzkousel, vracim se k hatchbacku. Poctive jsem srovnaval - a koupim si Tipo, i kdyz s turbem.
Ale je to ctyrvalec 1.4, s neprimym vstrikem a ani extra neni sponovanej vykon: 88 kW neni moc... 250 Nm je velmi slusnych.
A pritom splni i posetilou 6d temporary - svete div se - s manualem a bez filtru.
Ve finale jsem zkousel asi na 1000 km 1.4 atmosferu proti 1.4 turbo a ano, turbo vyhralo.
Napisu o tom do blogu, jak se k tomu dostanu.
Ale vyhnane trivalce fakt nejsou kvuli emisim nutne - hodi se vyrobcum, protoze je levneji vyrobi, draz prodaji a maji kratsi zivotnost.
Proc je kupujete?
Rozbalit vlákno
37
Avatar - WinDiesel
5. 7. 2019 15:03
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
DOBŘE TO VYSVĚTLILI VČERA NA AUTOFORU.
Automobilkám to vyhovuje protože ti největší budou zbaveni obtížné havěti, menších automobilek.
Ten kdo dnes není v alianci, bude mít velký problém.
Dovedu si představit že malí výrobci požadavky na emise neustojí a nebo prostě z Evropy odejdou, a o to megakoncernům jako VW nebo Nissan/Renault jde.
Trump má se cly proti evropským autům pravdu. Existují přímé překážky v obchodním styku ale také nepřímé, málo viditelné. A mezi ty můžeme zařadit nesmyslné a přehnané požadavky na emise CO2.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 15:23
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Ano, tak je to nastaveny.
Ja se ptam, proc lidi nekupuji ty "normalni" auta, dokud to jeste jde?
Normalni myslim ctyrvalce bez zbytecneho vykonu, za cenu elektronickych nesmyslu, ktere brzy ucini dalsi udrzovani takoveho auta v provozu ekonomicky nesmyslnym.
Nehodnotim ted dalnicni expresy a luxuxni nebo sportovni sedany.
Normalni auta, jako je Astra, Megane, to Tipo nebo i ten Golf.
Mne vlastne Golf nevadi. Mne vadi nemecka nabubrelost a tupa povysenost... a zlblblost davu.
Avatar - speedfred
5. 7. 2019 16:12
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
No pretože vačšina normálnych ľudí kupuje auto ojeté a tam máš limitovaný výber. Keď ho niekto "vyfasuje" tak muje asi jedno či R4 alebo R3 moter.
Avatar - CICERO
5. 7. 2019 17:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2019 17:41
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Řekl bych to jinak. V evropském měřítku se nová auta samozřejmě nekupují jen do fleetu, ovšem u nás velká část populace zamrzla v dobách 1.9 TDI nebo Focusu 1.6.
Avatar - CICERO
5. 7. 2019 18:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 7. 2019 17:23
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Pretoze to, co povazujes ty za "normalne" auto, iny za normalne nepovazuje. Vid tvoj vyber. Ty si k nemu dospel po nejakej uvahe a zvazeni niektorych priorit. Niekto ich ma ine, to iste plati o ocakavani a hodnote za dane peniaze. Ak nedokazes akceptovat aj iny pohlad a nazor, tak ziadne dalsie vysvetlenia vlastne ani nechces. Okrem toho ci prevadzka podpriemerneho R4 oproti slusnemu R3 bude menej nakladna su len dojmy.
Avatar - CICERO
5. 7. 2019 17:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
5. 7. 2019 20:12
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
1.0 sce je hrozne slabe a zerie nejak privela aj v Twingu. Tam sa pri vacsom najazde prerobi este aj na palive oproti 0.9 tce. To uz je v pohode, len tiez sa s tym musi pomaly.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 20:12
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
No - a nedá mi to: já ale mluvím o motorech 1.4 od Fiatu... které jsou obecně uznávány, ve všech provedeních, jako vysoce povedené, spolehlivé a uživatelky příjemné.
Všude, s výjimkou české kotliny... řeklo by se "rozšířených Sudet".

:-P
5. 7. 2019 20:36
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Co sa tyka auta, tvoj vyber schvalujem - ten je totiz o tom, ze si si postavil nejake poziadavky, ocakavania, rozpocet a toto auto jednoducho splna parametre najlepsie. Potialto je to tak, ako ma byt.

Co sa tyka ale univerzalneho mytu ohladom R4 vs R3, tak jednoducho ma "obecne" kecy zvecsa netrapia a zaujimaju ma len tvrde cisla. Ak disponujes statistikou poruchovosti R3 (konkretnych modelov) a R4 (konkretnych modelov) tak sem s nou a ja rad zmenim nazor. Dovtedy to povazujem len za krcmove reci nehodne pozornosti. Preto napriklad nevidim dovod kupit si menej vykonny motor, s mensim krutiakom, ale za to vyssou spotrebou len preto, aby som mal pod kapotou o valec naviac a vytesoval sa z nejakej teoretickej vyssej spolahlivosti (co vobec nemusi byt pravda), ked dnesne auta dokazu byt roky v zaruke.
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2019 16:33
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Viz realita = i tady byl převzatej článek o spolehlivosti po letech výroby R3 1.2 PureTech = životnost nemáš pravdu.

Jinak gratuluju k novýmu autu :-)
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 18:32
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Ještě jsem ho nekoupil - budu objednávat asi v září.
Jen jsem se chtěl poctivě rozhodnout.
Obcházel jsem škodovky... sorry jako.
Byl jsem u renaultů - Megan mě neuráží... zkoušel jsem i Citroena.
Zůstanu u Fiata ... ale ano, to je osobní volba.

Poctivě a relativně dlouho jsem srovnal ty dvě 1.4 = atmosféru s turbem. A vyhrálo turbo.

To, na co jsem reagoval tady byla ta zločinná věta "emisní limity si vyžádaly malej tříválec"... to prostě není pravda.
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2019 18:47
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Toyota má dodnes taky jen čtyřválce = atmo i turbo. R3 je jen v tom prckovi z Kolína a tam patří a v Yarisu je ten motor jako základ = pak už všude jen 4válce

Ale babička má 1.2 PureTech vůbec ho nešetří jezdí do Německa Rakouska denně v provozu = není problém ze má jen 3 válce
Avatar - CICERO
5. 7. 2019 19:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2019 19:43
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Tetě Dolly je 49 vole = jasně že to není moje babička = kolik myslíš že mi je? :D

Teta žije v Německu, neteta v Rakousku, babička tady v Praze :-)
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2019 17:33
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
A proč bych nekupoval? Kvůli diskusnímu teoretizování o tom, jak nepřežijí 100 tisíc km? 1.0 T jede desetkrát lépe než udušená atmosféra stejného výkonu (možná s výjimkou 2.0 Sky-G) a vezme si o dva litry méně než Tipo s T-Jetem. Proč je tak těžké porozumět, že někomu vyhovuje něco jiného než tobě?
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 18:28
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Protože to,co tady píšeš není pravda... jinak mi jiný názor nevadí!
Když tady napíše někdo, že si koupil Jaguara, protože jezdí dlouhé cesty a hodně po dálnici - tak ani nehlesnu.
Když si někdy koupí SUV, protože jezdí krmit jeleny - tak mu budu blahopřát.

Mluvím o skupině lidí, co si za vlastní peníze kupují jedno auto jako univerzál. Diskutujeme pod Astrou - všímáš si? A roztleskávají se nad tříválci... a píšou tam zaklínací formuli "emisní předpisy si vyžádaly"... tak dodávám, že to není pravda. To prostě vyloženě lžou, cíleně - tedy zištně.
A ten tvůj výkřik svědčí o tom, že už jsi to dlouho ani nezkoušel.
1000 km s atmosférou 70 kW jsem skončil s průměrem 5,8.Dokonce převaha dálnice, včetně Prahy... chceš říct, že s tím litrem pojedou za 3,8? A to jsem začínal s 4,5 km na tachometru... takže ještě taková "panenka".
Ten T-Jet skončil ... o deci levněji! Ale tam chyběla dálnice i Praha. Takže to nejde přímo srovnat. Ale bylo to Vysočinou.. kopečkama... za dost hustýho provozu - a na jinak zbytečných pneu 225/40 R18!
Takže jen opakuješ tu mantru marketingových mágů... bez vlastní zkušenosti.
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2019 18:53
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Psal jsem o T-Jetu, ne Starjetu. Spotřeba viz spritmonitor. Nevím jak a kde jsi jezdil, samozřejmě i s litrem se dostanu pohodlně pod 5 litrů, když je dobrá trasa. Pořád nevím, co dělám tak hrozně špatně, když jsem do rodiny pořídil druhý tříválec, jako univerzál.

A k emisím - nové motory Astry plní E6d, ne jen E6d-temp. Druhá věc jsou flotilové emise, kde je to individuální. Tipo počítám brzy přezbrojí na FireFly, nebo skončí.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 19:25
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
A přemýšlel jsi někdy o tom, že Spritmonitor je sice fajn místo... ale výsledky odrážejí i skupinu uživatelů?
Kdosi koupí Toyotu v sedanu... a kdo BMW M3?
Jasně, to je extrém, ale stejná logika je i u Golfa 1.0 a Tipa T-Jet?

Proto jsem ta auta vystřídal ve svých rukách... a na stejné trase, při víceméně stejném způsobu jízdy. Myslím Fiaty Starjet proti T-jet. Ale ten fiat je fakt věcí osobní preference. Zkušenost s motorem je obecně platná.
Jezdím na té trase občas i s 1.4 110kW Superbem a 1.0 Fabií... oba jezdí o maličko dráž. Fabia dráž než ten Supeb - zvlášť proti kopci se musí docela trápit a na spotřebě je to znát.
Prostě faktické výhody přináší tříválce jen výrobci.

Edit: jo a já já neřeším tvůj druhý vůz! Chtěl jsi tříválec - máš tříválec. Tvoje věc. Říkám jen, že klesající počty čtyřválců a jejich "válcování" tříválci je dané jen marketingem a zvýhodňováním ve výbavách a podobně - a podivuji se, že se jako zákazníci nebráníme!
Nevolám po ukončení výroby tříválců, mně nevadil ani dvouválec. Volám po zachování čtyřválců. S rozumným objemem a výkonem.
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2019 23:51
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Asi nerozumím, jak se může lišit skupina uživatelů Golfu/Rapidu a Tipa, aby to udělalo dva litry rozdílu na spritmonitoru, ale ok.

Já rozhodně nemám nic proti tomu, aby si každý vybral to své, a nelíbí se mi, když se nabídka motorizací unifikuje. Ale osobně radši zvolím povedené tříválcové turbo s dostupným výkonem, než čtyřválcovou atmosféru zabitou dieselovými převody.

Pokud je to, jak říkáš, jen marketing a šetření nákladů, tak je to přece jednoduché. Stačí je nekupovat a volit z dosud široké nabídky benzínových a naftových čtyřválců, trh se přizpůsobí.
6. 7. 2019 11:06
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Treba proto, ze trivalce zvukem pripominaji sestivalec a ne zoufaly mixer, jako vetsina ctyrvalcu.
Avatar - woody-alien
6. 7. 2019 20:38
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
To jako vážně ? Nezlob se, ale teď jsem si pár turbo tříválců projel a tohle by mě nikdy nenapadlo. Zvuk vytočených tříválců je mi spíš nepříjemný a řeči o "charakteru" považuju za hodně velkou nadsázku.
6. 7. 2019 21:37
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Je to tak. Ono to dava smysl uz z podstaty. Motor s polovicnim poctem valcu vždycky zni jako ten s dvojnasobkem. Stara ferrari, třeba 308 fakt zni jako ctyrvalec, stejne tak Yamaha R1 s cross-plane ctyrvalcem zni jako V8. Viper zase zni jako petivalce, Lambo V10 v nizkych otáčkách taky. U tech trivalcu je to asi nejlíp slyset při srovnani se starym radovym sestivalcem, ale třeba 2.7 a 3.5 V6 ecoboost jsou zvukove od trivalcu skoro k nerozeznani. http://www.youtube.com/watch?… http://www.youtube.com/watch?… http://www.youtube.com/watch?…
https://youtu.be/VjSzbMufU5k
(jenom co jsem ted rychle nasel)
Samozrejme trivalec asi nikdy nebude znit jako Maserati nebo Skyline, ale porad lepsi nez ctyrvalce (krome ty Yamahy :D ).
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2019 22:43
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
To si ale delas srandu, ze jo?
Protoze v nekterych chvilich to zni, jako ze to myslis vazne... a to by byl teda fakt velkej ulet!
Dovedme to k dokonalosti: optimem tedy asi bude jednovalec!
Musi prece znit skoro jako dvanactivalec.
A poradne preplnenej, dvouma turbama, pet ventilu, kazdej rizenej svym pocitacem... Nekde kolem 11 tisic otacek by tech 100 koni dal taky!
A k tomu treba dvacetictyr rychlostni dvouspojku... ideal!
;-)
7. 7. 2019 09:18
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
To ale neni nic, co bych si vymyslel ja. Sestivalce a vlastne i dvanactivalce maji vetsinou vyfukove svody po trech, tj. v jedne trubce se sejdou tri valce a tyto tri valce navic pali ve stejnem poradi, jako u trivalcu. Proto ten PODOBNY zvuk. Nevim jak jsi prisel na ten nesmysl s jednovalcem.
5. 7. 2019 22:13
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Litrová turba už se zbavila turbodíry v nízkých otáčkách?
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2019 23:57
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
To netvrdím a nikomu je nevnucuji. Ale aspoň nad tou turbodírou, se kterou lze pracovat, adekvátně jedou.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2019 08:39
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Dokud zase neztrati tah ve vyssich otackach... to je proste vlastnost turba.
A je tim zretelnejsi, cim je mensi motor s vyssim preplnovanim...
;-)
Avatar - twistedTSD
6. 7. 2019 10:44
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
A kde se pohybuješ častěji, ve dvou tisících, nebo v šesti? Navíc není žádným pravidlem, že turbobenzín ve vyšších otáčkách umře a nejede, jen holt nevygraduje jako točivá atmosféra.
Avatar - Emel
8. 7. 2019 08:39
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Zrovna nedávno jsem sedl zpátky do své oblíbené 1.3 turbo a i přes volant na špatné straně... turbo je super :-)
Avatar - Emel
5. 7. 2019 20:05
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Kdyby ses před lety zeptal, jestli si máš koupit SUV s atmosférou nebo hatch s turbem, poradil bych ti ;-) .

BTW - nemá ta 1.4T-Jet jen 215Nm?

Tříválce nejsou nutné. Nejsou ale ani zlo. Prostě na výkon kolem 90kW dneska s přehledem stačí foukaný litr... a pro litr je zase výhodnější tříválcová konstrukce.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 22:33
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Asi máš pravdu.
Normálně určitě. Někde jsem došel k tomu, že poslední verze v S-designu má 250... ale teď jsem to nikde nenašel - tak asi omyl.

Takže beru zpátky, asi 215... ale jelo to prostě fajně. Při stejném způsobu jízdy s víceméně stejnou spotřebou, jako ta atmosféra.
Jasně, když začneš "tahat za páčky", tak jde spotřeba nahoru... a jako u každého turbomotoru o dost.
Avatar - Emel
5. 7. 2019 23:06
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
O tom nepochybuju, 88kW a 215Nm@2500 - to jsou solidní údaje. A taky bych je měl radši z 1.4T nebo z 2.0G než z 1.0T.

Z druhé strany - z 1.4T bych měl radši 110kW... a v tom je ta potíž :-)
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2019 07:43
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
No, ale "vo tom to je".
110 kW z foukane 1.4 fakt neni problem... za cenu slozitejsi techniky vyssich naroku na obsluhu... popisuju to tady v jinem vlaknu.

Mne je na tech 88 kW sympatickych prave to, ze to turbo je vyuzity ke zlepseni chovani, v sirokem pasmu otacek.
K optimalizaci vyuziti energie v benzinu... a bez blbosti kolem se obejde.

Ale to je jedno.
:-)
Avatar - Emel
8. 7. 2019 08:50
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Každé turbo je využitý ke zlepšení chování v širokém pásmu otáček. A ty motory se 150k z 1.4 taky nebyly žádné raketové inženýrství... než se do toho začaly montovat vypínání válců a GPF. Sto koní z litru je šedý průměr, dneska je běžných třeba těch 120.

Mně jsou tyhle větší objemy taky sympatický, pokud je beru jako konkurenty těch menších motorů se stejným výkonem. Takže Renaultí podladěná 1.3TCe oproti nějaké 1.0 - jasně, všema deseti... a totéž ten 1.4T-Jet, 2.0G 90kW proti nějaké 1.6 90kW atd. Totéž bylo u Audi 3.0TDI 160kW oproti konkurenčním dvoulitrům. Je fakt, že u té 3.0TDI 140kW už mi přišlo, že to trošku přehánějí, že to je takové umělé...
Avatar - Zetti
6. 7. 2019 08:15
Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
Nekoupil bych trihrnek s turbem. Ale vzhlizet k atmosferickemu dvoulitru je tu trestny cin, protoze to neni koncernove, potazmo evropske. Ale jsou. Jen prekrocit vlastni stin.
5. 7. 2019 15:30
Hyundai - Kia
Tak koukám, že Hyundai - Kia jsou jedněmi z posledních automobilek, které v kompaktní třídě nabízejí klasický 4 válec (skvělý 1.4-1.6 T-GDI, případně 1.4 CVVT). Ještě tak možná koncern s předraženou 1.5 TSI s odpojováním válců (jsem zvědav na dlouhodobou spolehlivost)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2019 16:27
Re: Hyundai - Kia
4 válce ať atmo nebo i turbo nabízí hlavně Toyota

Co se týče koncernu paradoxně se zdá lepšim motorem tříválec 1.0 než čtyři válce 1.5 TSI
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2019 17:44
Re: Hyundai - Kia
Odpojování válců má třeba opěvovaný Mazdí dvoulitr taky. Zatím jsem neslyšel, že by s tím byly problémy.
Avatar - CICERO
5. 7. 2019 18:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 7. 2019 15:40
Tři hrnky
Tříválec nebrat. Maximálně do sekačky (to bych si pomohl oproti současným 2 válcům)..
Rozbalit vlákno
40
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2019 16:27
Re: Tři hrnky
Blbost = motor je povedenej nebo míň = válce s tim nemaj až tak úplně souvislost
Avatar - CICERO
5. 7. 2019 17:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 19:43
Re: Tři hrnky
Máš pravdu, ale jen na půl.
Jasně, obě řešení můžou být špatně nebo dobře udělaná.
Sebelíp udělanej tříválec ale není uživatelsky příjemnější a výhodnější, než dobře udělanej čtyřválec.
Je to prostě fyzika. Udělají litrovej tříválec. Nemá dost výkonu, tak ho vysoce přeplňují a dají mu přímé vstřikování. Tím ale dosáhnou využitelnosti v malém sektoru otáček. Tak musí zvýšit počet převodových stupňů. Už těch šest občas leze na nervy - 7 už nikdo nebude ručně řadit.
Tak z toho udělají automat. Ztrácí to výkon a roste spotřeba. Tak z toho udělají dvouspojku - původně určenou pro supersporty.
Tím přímým vstřikem a vysokou kompresí ale zjistí, že už se to přepaluje a má to emise jak nafťák. Tak do toho dají filtr.
Vyřešením původního jednoho problému vyvolají tři další, které musí řešit... a výsledkem je náročnost servisní i snížená životnost.
Servisní nejsou opravy: jenom ta dvouspojka vyžaduje náklady na výměnu lamel... jsou tam dvě a dostávají pekelně po uších, protože ten malej motor se musí točit jako blázen a přeplňování mu dává i vysoký moment... to je prostě vlastnost.
Vysoká komprese a přeplňování přinášejí extrémní teploty a tlaky... takže extrémní nároky na motorový olej... olej stojí pětkrát tolik, než ten "obyčejnej".
A pořád je ten motor udělanej výborně!
Prostě když vezmeš 1.0 TSI 70 kW a proti tomu bys dobře postavil 1.8 atmosferický čtyřválec se 70 kW... tak ten čtyřválec bude mít v praxi nižší spotřebu, bude se s ním lépe jezdit, bude mít nižší náklady na pravidelný a předepsaný servis o budoucích opravách ani nemluvě.
A to je to, co tady říkám.
O nic jiného mi nejde.
;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 7. 2019 07:24
Re: Tři hrnky
Já to před 2,5 lety udělal a jezdim 1.8 atmosferický čtyřválec ;-)

S pomocí 60kW elektromotoru na podporu lepších rozjezdů a trochu nižší spotřeby to dohromady dává 100kW a furt myslim že nešlo vybrat líp :-)
6. 7. 2019 11:13
Re: Tři hrnky
Jenze 70kw je dneska vykon atmo 1.4ky. A preplnovany litr bude lepsi ve vsem. Mozna paradoxne vyjma emisi, pokud je to vicebod vs. Primovstrik.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2019 22:36
Re: Tři hrnky
Je to proste zlblost - sorry jako.
Na normalni jezdeni autem neco pres tunu je 70 kW uplne v pohode.
Jde o to, aby motor mel i dobre dostupnej tocivej moment...
7. 7. 2019 09:26
Re: Tři hrnky
Ano, proto je 150-200 nm kolem 2000 otacek u trivalce mnohem prijemnejsi a dostupnejsi, nez 140nm ve 4000 u atmosfery.
6. 7. 2019 01:43
Re: Tři hrnky
Povedený tříválec je něco jako poctivý politik. Obojí existuje, ale je to velmi vzácné.. A pokud si mám vybrat mezi povedeným tří nebo povedeným čtyřválcem, pak je to jasné..
5. 7. 2019 17:25
Re: Tři hrnky
A na taku hlupost si prisiel sam, alebo ti niekto poradil?
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2019 19:40
Re: Tři hrnky
Mě to poradily = statistiky :-)

Ať zmíním extrém = ultraspolehlivej R3 1.2 od PSA kterej no problem i stovky tisíc km a není to tak dávno kdy melo BMW velký problémy s V8 4.4 = už po desítkách tisíc km

Oboje možná i víš nebo? ;-)

A na taku hlupost že je vztah mezi životností a počtem válců si přišel sám, nebo ti to někdo poradil?
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 19:49
Re: Tři hrnky
Statistika je fajn věc - tak si k tomu přidej kolik existuje dobrých tříválců a kolik špatných čtyřválců?
V ideální případě to postav jako variabilitu: udělej si intervalový graf spolehlivosti tříválců a graf čtyřválců... a ano, téměř určitě se protnou = nejlepší tříválec bude lepší, než nejhorší čtyřválce...

V autě této třídy a velikosti myslím mnoho V8 nejezdí, že ne?

Ale to asi víš... ;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 7. 2019 07:25
Re: Tři hrnky
No nejde snad o tuhle třídu = de o to že spolehlivost neni o počtu válců. V8 může..

Ale to asi víš... ;-)
5. 7. 2019 20:46
Re: Tři hrnky
si si isty, ze reagujes na mna spravne?
Avatar - Hammunasakra
6. 7. 2019 07:26
Re: Tři hrnky
Ne bohužel díky velmi nepovedený nový diskuzní platformě = ne sorry ale fakt ne :-)
Avatar - twistedTSD
5. 7. 2019 17:54
Re: Tři hrnky
Zrovna v případě Astry a již legendárního 1.4 T to byla vskutku rada nad zlato.
5. 7. 2019 18:12
Re: Tři hrnky
1.4T je shit a nástupce nemůže bekt o moc horší. Celej Opel je shit a poslední jejich dobrý auto byla Omega.
Avatar - CICERO
5. 7. 2019 18:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 18:39
Re: Tři hrnky
A tušíš, že Omega měla i fajn benzíny?
;-)

Ale je to pořád velký auto.

Já tady mluvím o autě chlup nad 4 metry... typický univerzál, který musí odjezdit všechno, od nočního výjezdu na zubní pohotovost až po letní dovolenou... a stojí na chodníku před barákem.
Tak totiž žije drtivá většina lidí... a vlastně na tom není nic špatnýho.
5. 7. 2019 19:29
Re: Tři hrnky
Jj, však v ohodě.
Akorát že ….prostě i takový auto od Opelu je dneska prostě horší než konkurence.
Mám možnost jezdit v tolika autech jako málokdo. A vtakovejch jako málokdo. Nechci se chlubit - chci jenom dodat vážnost a důvěryhodnost tomu, co na konci napíšu. Zajímaám se i o obyčejná suta. Mám supersport, SKlasse, japonskej off-road, jedno auto co je jedno v republice a plánuju koupi nejstrašnějšího hypersportu světa atd. Ale!!! pozoruju normální auta a srovnávám je. Denně.
A věř, že je to všechno hodně podobný. Ale přes to všechno napíšu jedno nevyslovitelný tabu, budu rozmetán kvičícím davem. Ale nejlepší auta v mainstreamu vyrábí koncern. Poslední dobou to ale začali šidit víc, než je třeba - dieselgate je stál raketu a je to vidět. A Škodovka se (ne)nápadně cenově dostává zbytečně vysoko (Yeti - Karoq, Rapid -Scala) Ale i tak je to furt pravda.
A nezajímá mě názor jezdců pěti předváděček a nejsem ten, kdo chválí to, co sám náhodou má. A jsem přístupnej jiným názorům....Dokonce jsem si koupil Japonce, abych to zkusil. Říkal jsem si - když na to tolik lidí nedá dopustit. Prostě se o to zajímám celý život a mám možnost to vyzkoušet. A je to můj osobní závěr.
Co jsem napsal, za tím si stojím. Ale nejradši jako automobilku mám Mercedes.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 19:59
Re: Tři hrnky
No, ale tam nevidím nic k "hádání se"... na Mercedesu se shodneme úplně. Jen je to pořád o tom, kolik lidí si může koupit takový auto? Může a chce...

Já dokonce ani nemám nic proti Golfu. Píšu to jinde - koncern mě vytáčí něčím úplně jiným, a ne tím, že by Golf byl špatný auto.
Má jen špatný motory. Dneska už všechny. Nikdy koncern motory úplně neuměl, ale aspoň nebyly úplně špatný... a některý byly fakt držáci. TSI 111 to zabil... dieselgate to dorazil... a dneska prostě už nemají dobrej motor ani jeden.

Prý zastavili vývoj spalovacích motorů úplně... a chystají se jen na tu elektriku. Z toho jde trochu strach. Je to moc velká automobilka - a moc blbej nápad.
Dokážou tím potopit celej evropskej automibilovej průmysl... a ve svých důsledcích vyvolat další světovou krizi - válku.
Ale to už je moc široké a filozofické téma.
5. 7. 2019 20:28
Re: Tři hrnky
Já mám v autě koncernovej V10 a je skvělej, vlastně geniální. Zobecňování je zlo. A ostatní motory maj dobrý/průměrný. A samozřejmě, že při tý paletě se najdou slabý kusy.
To, že napíšeš, že koncern NIKDY ÚPLNĚ NEUMĚL motory...tím se strašně shazuješ. Prostě proti koncernu něco máš, tak si to přiznej. :-)
První TDička...R5 vod Audi atd... to je jen pár příkladů.
Avatar - CICERO
5. 7. 2019 20:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 7. 2019 21:00
Re: Tři hrnky
1) Ne není. Je to Audi. První V10 v Gallardu byla Lambo, 5,0 myslím. Je jich jen pár. Prvních pár kusů jenom. To, že se kecá, že máš v Audi motor z Lamba je žvást. Je to Audi.
2) I kdyby nebylo...Lambo je taky koncern, ne? I 16ti hrnek v Bugatti je koncern a bez koncernu by nebyl.
:-! :-)
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 21:28
Re: Tři hrnky
Je to pořád dokola: mluvíme tady o jiné kategorii... V10 bych do toho netahal.
A v Tvé logice "koncern" motory umí bravurně - protože i Ducati se svým desmodromem patří do koncernu... nebo už zas ne?
;-)

Mluvíme tady o "normálních motorech"... o výběru mezi auty typu Golf a spol.

Mimochodem - víš co bylo předlouhou prvního Golfa, když "koncern" (rozuměj VW) stál bezradně nad zatuchávajícím Broukem?
Byl to Fiat 128...

A přesně po takovém autě se mi stýská: jednoduché, pro 4 dospělé, max 5. Jasně, dnes s jinými nároky na bezpečnost a vybavenost - ale pořád auto, které splní základní potřebu: individuální transport.
5. 7. 2019 22:12
Re: Tři hrnky
Mě se po něm stýská taky. Už proto, že ho táta měl. Ne ledasjakej. Coupé Třináctistovku se 4ma světlama.Hustý!
JInak se mi stýská po celým Fiatu. Kam šel?
JInak předloho pro 128 bylo zase něco jinýho atd atd a jsi u povozu a páru koní.
Jinak proč ne V10? Kurňa 3 válce jsou ti málo, deset zase moc... :-)
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 22:43
Re: Tři hrnky
Já jsem měl Rallye... hranatej, ale třídvířko, 4 kulatý světla vzadu.
Paráda.
Největší legrace byla díky tomu příčnýmu listovýmu peru... dvakrát uloženýmu: když jsi v zatáčce "nalehnul" na vnější kolo, tak to pero zatáhlo i to druhý... a celý auto přičaplo k silnici.
:-)
Ještě dneska se při té vzpomínce usmívám.
Avatar - CICERO
5. 7. 2019 20:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
6. 7. 2019 07:29
Re: Tři hrnky
Jj vypadá to nadějně https://www.irozhlas.cz/…y_1907040920_lac a docela se to dá vidět https://www.csfd.cz/…6-kursk/prehled/ a rozhodně by se to mělo vidět https://www.csfd.cz/…ernobyl/prehled/ tak možná máme zaděláno na další film nebo to bude na seroš? :*)
Avatar - CICERO
6. 7. 2019 12:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 7. 2019 19:32
Re: Tři hrnky
Mohl bych t o těch benzínech něco povykládat? Kdybys chtěl.
Naproti tomu neměla moc fajn diesely.TDS od báva bylo nic moc a voni ještě sprasili chlazení. Humus vlastní výroby 2.2DTI asi nebudeme ani řešit, ne?
A jinak...Nejlepší Omega...byl Lotus :-)
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 20:00
Re: Tři hrnky
A ano, i tady souhlas... Carlton byl třída.
Budeš se divit, ale řídil jsem ho... a taky se nechci chlubit.
5. 7. 2019 20:29
Re: Tři hrnky
To musí bejt naprosto hustý!Z toho auta jde strach.
:yes:
Avatar - Ja Prvni 123
5. 7. 2019 21:12
Re: Tři hrnky
Zážitek to byl... ale strach asi ne.
Jasně, chtěl pevnou ruku... a ten samosvor trochu "kopal"... ale jinak fajn svezení.

Jediný auto, před kterým jsem "vyměknul", byla 512 Testa Rossa... řídit tohle auto poprvé v ulicích Boloně jsem prostě "nedal"... a seděl jsem jen jako spolujezdec.
I tak to bylo "hustý"... proti tomu byl Carlton jen "rychlej sedan".
:-)
Avatar - WinDiesel
5. 7. 2019 21:17
Re: Tři hrnky
2,2 byl od ISUZU :-) :-) :-) jako všechno až do 2. generace 1,7 CDTi
opravdu první dieselový motor Opelu/GM je 1,6 CDTi a teď 1,5 CDTi
5. 7. 2019 22:06
Re: Tři hrnky
Diesely v Rekordu nebo v Kadettu 1.6D jsou co?
Avatar - WinDiesel
5. 9. 2019 18:36
Re: Tři hrnky
Se přiznám ale nevím. Myslím si že Američani vše svěřovali Isuzu.
5. 7. 2019 22:15
Re: Tři hrnky
Ne nejsou. A 1.7 bylo fakt Isuzu, ale šílený. Honda to cpe do Civiku snad doteď. O 2.2 jsem to nevěděl. A co 2.0DTI? - stejná srač...
5. 7. 2019 22:22
Re: Tři hrnky
Ne nejsou. A 1.7 bylo fakt Isuzu, ale šílený. Honda to cpe do Civiku snad doteď. O 2.2 jsem to nevěděl. A myslím, že to tak není. A dost málo kdy se v tomhle pletu. Ale může být. A co 2.0DTI? - stejná srač...
Avatar - Ja Prvni 123
6. 7. 2019 09:43
Re: Tři hrnky
No, to nevím... 2.0 DTI je, stejně jako předchozí 1.9, převlečenej fiatí diesel... a vůbec nebyl špatnej.
Z dieselové nabídky Opela byl jednoznačně nejlepší.
Což ovšem majitelům často nebrání být hrdí na německou kvalitu a plivat po Italech.
;-)
Avatar - WinDiesel
5. 9. 2019 18:35
Re: Tři hrnky
2,0 DTI je Isuzu, milánku, až 2,0 CDTi byl převlečenej Fiat.
Avatar - alf1963
5. 7. 2019 17:56
Propad prodeje
Když vidím jak to jde z kopce s Focusem tak má Astra slušně zaděláno :'-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
5. 7. 2019 18:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 7. 2019 22:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
6. 7. 2019 08:44
3čineli
Kdyz ty srajdy kupujeme tak se nedivme ze nam to sem hrnou ve velkym.
Rozbalit vlákno
0