Technika
Modernizovaný Opel Astra odhaluje detaily o nových motorech. Tříválce jsou z vlastní dílny!
87 komentářů
Tak koukám, že Hyundai - Kia jsou jedněmi z posledních automobilek, které v kompaktní třídě nabízejí klasický 4 válec (skvělý 1.4-1.6 T-GDI, případně 1.4 CVVT). Ještě tak možná koncern s předraženou 1.5 TSI s odpojováním válců (jsem zvědav na dlouhodobou spolehlivost)
4 válce ať atmo nebo i turbo nabízí hlavně Toyota
Co se týče koncernu paradoxně se zdá lepšim motorem tříválec 1.0 než čtyři válce 1.5 TSI
Co se týče koncernu paradoxně se zdá lepšim motorem tříválec 1.0 než čtyři válce 1.5 TSI
Tříválec nebrat. Maximálně do sekačky (to bych si pomohl oproti současným 2 válcům)..
Blbost = motor je povedenej nebo míň = válce s tim nemaj až tak úplně souvislost
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Máš pravdu, ale jen na půl.
Jasně, obě řešení můžou být špatně nebo dobře udělaná.
Sebelíp udělanej tříválec ale není uživatelsky příjemnější a výhodnější, než dobře udělanej čtyřválec.
Je to prostě fyzika. Udělají litrovej tříválec. Nemá dost výkonu, tak ho vysoce přeplňují a dají mu přímé vstřikování. Tím ale dosáhnou využitelnosti v malém sektoru otáček. Tak musí zvýšit počet převodových stupňů. Už těch šest občas leze na nervy - 7 už nikdo nebude ručně řadit.
Tak z toho udělají automat. Ztrácí to výkon a roste spotřeba. Tak z toho udělají dvouspojku - původně určenou pro supersporty.
Tím přímým vstřikem a vysokou kompresí ale zjistí, že už se to přepaluje a má to emise jak nafťák. Tak do toho dají filtr.
Vyřešením původního jednoho problému vyvolají tři další, které musí řešit... a výsledkem je náročnost servisní i snížená životnost.
Servisní nejsou opravy: jenom ta dvouspojka vyžaduje náklady na výměnu lamel... jsou tam dvě a dostávají pekelně po uších, protože ten malej motor se musí točit jako blázen a přeplňování mu dává i vysoký moment... to je prostě vlastnost.
Vysoká komprese a přeplňování přinášejí extrémní teploty a tlaky... takže extrémní nároky na motorový olej... olej stojí pětkrát tolik, než ten "obyčejnej".
A pořád je ten motor udělanej výborně!
Prostě když vezmeš 1.0 TSI 70 kW a proti tomu bys dobře postavil 1.8 atmosferický čtyřválec se 70 kW... tak ten čtyřválec bude mít v praxi nižší spotřebu, bude se s ním lépe jezdit, bude mít nižší náklady na pravidelný a předepsaný servis o budoucích opravách ani nemluvě.
A to je to, co tady říkám.
O nic jiného mi nejde.
😉
Jasně, obě řešení můžou být špatně nebo dobře udělaná.
Sebelíp udělanej tříválec ale není uživatelsky příjemnější a výhodnější, než dobře udělanej čtyřválec.
Je to prostě fyzika. Udělají litrovej tříválec. Nemá dost výkonu, tak ho vysoce přeplňují a dají mu přímé vstřikování. Tím ale dosáhnou využitelnosti v malém sektoru otáček. Tak musí zvýšit počet převodových stupňů. Už těch šest občas leze na nervy - 7 už nikdo nebude ručně řadit.
Tak z toho udělají automat. Ztrácí to výkon a roste spotřeba. Tak z toho udělají dvouspojku - původně určenou pro supersporty.
Tím přímým vstřikem a vysokou kompresí ale zjistí, že už se to přepaluje a má to emise jak nafťák. Tak do toho dají filtr.
Vyřešením původního jednoho problému vyvolají tři další, které musí řešit... a výsledkem je náročnost servisní i snížená životnost.
Servisní nejsou opravy: jenom ta dvouspojka vyžaduje náklady na výměnu lamel... jsou tam dvě a dostávají pekelně po uších, protože ten malej motor se musí točit jako blázen a přeplňování mu dává i vysoký moment... to je prostě vlastnost.
Vysoká komprese a přeplňování přinášejí extrémní teploty a tlaky... takže extrémní nároky na motorový olej... olej stojí pětkrát tolik, než ten "obyčejnej".
A pořád je ten motor udělanej výborně!
Prostě když vezmeš 1.0 TSI 70 kW a proti tomu bys dobře postavil 1.8 atmosferický čtyřválec se 70 kW... tak ten čtyřválec bude mít v praxi nižší spotřebu, bude se s ním lépe jezdit, bude mít nižší náklady na pravidelný a předepsaný servis o budoucích opravách ani nemluvě.
A to je to, co tady říkám.
O nic jiného mi nejde.
😉
Já to před 2,5 lety udělal a jezdim 1.8 atmosferický čtyřválec 😉
S pomocí 60kW elektromotoru na podporu lepších rozjezdů a trochu nižší spotřeby to dohromady dává 100kW a furt myslim že nešlo vybrat líp 😄
S pomocí 60kW elektromotoru na podporu lepších rozjezdů a trochu nižší spotřeby to dohromady dává 100kW a furt myslim že nešlo vybrat líp 😄
Jenze 70kw je dneska vykon atmo 1.4ky. A preplnovany litr bude lepsi ve vsem. Mozna paradoxne vyjma emisi, pokud je to vicebod vs. Primovstrik.
Je to proste zlblost - sorry jako.
Na normalni jezdeni autem neco pres tunu je 70 kW uplne v pohode.
Jde o to, aby motor mel i dobre dostupnej tocivej moment...
Na normalni jezdeni autem neco pres tunu je 70 kW uplne v pohode.
Jde o to, aby motor mel i dobre dostupnej tocivej moment...
A na taku hlupost si prisiel sam, alebo ti niekto poradil?
Mě to poradily = statistiky 😄
Ať zmíním extrém = ultraspolehlivej R3 1.2 od PSA kterej no problem i stovky tisíc km a není to tak dávno kdy melo BMW velký problémy s V8 4.4 = už po desítkách tisíc km
Oboje možná i víš nebo? 😉
A na taku hlupost že je vztah mezi životností a počtem válců si přišel sám, nebo ti to někdo poradil?
Ať zmíním extrém = ultraspolehlivej R3 1.2 od PSA kterej no problem i stovky tisíc km a není to tak dávno kdy melo BMW velký problémy s V8 4.4 = už po desítkách tisíc km
Oboje možná i víš nebo? 😉
A na taku hlupost že je vztah mezi životností a počtem válců si přišel sám, nebo ti to někdo poradil?
Statistika je fajn věc - tak si k tomu přidej kolik existuje dobrých tříválců a kolik špatných čtyřválců?
V ideální případě to postav jako variabilitu: udělej si intervalový graf spolehlivosti tříválců a graf čtyřválců... a ano, téměř určitě se protnou = nejlepší tříválec bude lepší, než nejhorší čtyřválce...
V autě této třídy a velikosti myslím mnoho V8 nejezdí, že ne?
Ale to asi víš... 😉
V ideální případě to postav jako variabilitu: udělej si intervalový graf spolehlivosti tříválců a graf čtyřválců... a ano, téměř určitě se protnou = nejlepší tříválec bude lepší, než nejhorší čtyřválce...
V autě této třídy a velikosti myslím mnoho V8 nejezdí, že ne?
Ale to asi víš... 😉
Zrovna v případě Astry a již legendárního 1.4 T to byla vskutku rada nad zlato.
1.4T je shit a nástupce nemůže bekt o moc horší. Celej Opel je shit a poslední jejich dobrý auto byla Omega.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A tušíš, že Omega měla i fajn benzíny?
😉
Ale je to pořád velký auto.
Já tady mluvím o autě chlup nad 4 metry... typický univerzál, který musí odjezdit všechno, od nočního výjezdu na zubní pohotovost až po letní dovolenou... a stojí na chodníku před barákem.
Tak totiž žije drtivá většina lidí... a vlastně na tom není nic špatnýho.
😉
Ale je to pořád velký auto.
Já tady mluvím o autě chlup nad 4 metry... typický univerzál, který musí odjezdit všechno, od nočního výjezdu na zubní pohotovost až po letní dovolenou... a stojí na chodníku před barákem.
Tak totiž žije drtivá většina lidí... a vlastně na tom není nic špatnýho.
Jj, však v ohodě.
Akorát že ….prostě i takový auto od Opelu je dneska prostě horší než konkurence.
Mám možnost jezdit v tolika autech jako málokdo. A vtakovejch jako málokdo. Nechci se chlubit - chci jenom dodat vážnost a důvěryhodnost tomu, co na konci napíšu. Zajímaám se i o obyčejná suta. Mám supersport, SKlasse, japonskej off-road, jedno auto co je jedno v republice a plánuju koupi nejstrašnějšího hypersportu světa atd. Ale!!! pozoruju normální auta a srovnávám je. Denně.
A věř, že je to všechno hodně podobný. Ale přes to všechno napíšu jedno nevyslovitelný tabu, budu rozmetán kvičícím davem. Ale nejlepší auta v mainstreamu vyrábí koncern. Poslední dobou to ale začali šidit víc, než je třeba - dieselgate je stál raketu a je to vidět. A Škodovka se (ne)nápadně cenově dostává zbytečně vysoko (Yeti - Karoq, Rapid -Scala) Ale i tak je to furt pravda.
A nezajímá mě názor jezdců pěti předváděček a nejsem ten, kdo chválí to, co sám náhodou má. A jsem přístupnej jiným názorům....Dokonce jsem si koupil Japonce, abych to zkusil. Říkal jsem si - když na to tolik lidí nedá dopustit. Prostě se o to zajímám celý život a mám možnost to vyzkoušet. A je to můj osobní závěr.
Co jsem napsal, za tím si stojím. Ale nejradši jako automobilku mám Mercedes.
Akorát že ….prostě i takový auto od Opelu je dneska prostě horší než konkurence.
Mám možnost jezdit v tolika autech jako málokdo. A vtakovejch jako málokdo. Nechci se chlubit - chci jenom dodat vážnost a důvěryhodnost tomu, co na konci napíšu. Zajímaám se i o obyčejná suta. Mám supersport, SKlasse, japonskej off-road, jedno auto co je jedno v republice a plánuju koupi nejstrašnějšího hypersportu světa atd. Ale!!! pozoruju normální auta a srovnávám je. Denně.
A věř, že je to všechno hodně podobný. Ale přes to všechno napíšu jedno nevyslovitelný tabu, budu rozmetán kvičícím davem. Ale nejlepší auta v mainstreamu vyrábí koncern. Poslední dobou to ale začali šidit víc, než je třeba - dieselgate je stál raketu a je to vidět. A Škodovka se (ne)nápadně cenově dostává zbytečně vysoko (Yeti - Karoq, Rapid -Scala) Ale i tak je to furt pravda.
A nezajímá mě názor jezdců pěti předváděček a nejsem ten, kdo chválí to, co sám náhodou má. A jsem přístupnej jiným názorům....Dokonce jsem si koupil Japonce, abych to zkusil. Říkal jsem si - když na to tolik lidí nedá dopustit. Prostě se o to zajímám celý život a mám možnost to vyzkoušet. A je to můj osobní závěr.
Co jsem napsal, za tím si stojím. Ale nejradši jako automobilku mám Mercedes.
No, ale tam nevidím nic k "hádání se"... na Mercedesu se shodneme úplně. Jen je to pořád o tom, kolik lidí si může koupit takový auto? Může a chce...
Já dokonce ani nemám nic proti Golfu. Píšu to jinde - koncern mě vytáčí něčím úplně jiným, a ne tím, že by Golf byl špatný auto.
Má jen špatný motory. Dneska už všechny. Nikdy koncern motory úplně neuměl, ale aspoň nebyly úplně špatný... a některý byly fakt držáci. TSI 111 to zabil... dieselgate to dorazil... a dneska prostě už nemají dobrej motor ani jeden.
Prý zastavili vývoj spalovacích motorů úplně... a chystají se jen na tu elektriku. Z toho jde trochu strach. Je to moc velká automobilka - a moc blbej nápad.
Dokážou tím potopit celej evropskej automibilovej průmysl... a ve svých důsledcích vyvolat další světovou krizi - válku.
Ale to už je moc široké a filozofické téma.
Já dokonce ani nemám nic proti Golfu. Píšu to jinde - koncern mě vytáčí něčím úplně jiným, a ne tím, že by Golf byl špatný auto.
Má jen špatný motory. Dneska už všechny. Nikdy koncern motory úplně neuměl, ale aspoň nebyly úplně špatný... a některý byly fakt držáci. TSI 111 to zabil... dieselgate to dorazil... a dneska prostě už nemají dobrej motor ani jeden.
Prý zastavili vývoj spalovacích motorů úplně... a chystají se jen na tu elektriku. Z toho jde trochu strach. Je to moc velká automobilka - a moc blbej nápad.
Dokážou tím potopit celej evropskej automibilovej průmysl... a ve svých důsledcích vyvolat další světovou krizi - válku.
Ale to už je moc široké a filozofické téma.
Já mám v autě koncernovej V10 a je skvělej, vlastně geniální. Zobecňování je zlo. A ostatní motory maj dobrý/průměrný. A samozřejmě, že při tý paletě se najdou slabý kusy.
To, že napíšeš, že koncern NIKDY ÚPLNĚ NEUMĚL motory...tím se strašně shazuješ. Prostě proti koncernu něco máš, tak si to přiznej. 😄
První TDička...R5 vod Audi atd... to je jen pár příkladů.
To, že napíšeš, že koncern NIKDY ÚPLNĚ NEUMĚL motory...tím se strašně shazuješ. Prostě proti koncernu něco máš, tak si to přiznej. 😄
První TDička...R5 vod Audi atd... to je jen pár příkladů.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Je to pořád dokola: mluvíme tady o jiné kategorii... V10 bych do toho netahal.
A v Tvé logice "koncern" motory umí bravurně - protože i Ducati se svým desmodromem patří do koncernu... nebo už zas ne?
😉
Mluvíme tady o "normálních motorech"... o výběru mezi auty typu Golf a spol.
Mimochodem - víš co bylo předlouhou prvního Golfa, když "koncern" (rozuměj VW) stál bezradně nad zatuchávajícím Broukem?
Byl to Fiat 128...
A přesně po takovém autě se mi stýská: jednoduché, pro 4 dospělé, max 5. Jasně, dnes s jinými nároky na bezpečnost a vybavenost - ale pořád auto, které splní základní potřebu: individuální transport.
A v Tvé logice "koncern" motory umí bravurně - protože i Ducati se svým desmodromem patří do koncernu... nebo už zas ne?
😉
Mluvíme tady o "normálních motorech"... o výběru mezi auty typu Golf a spol.
Mimochodem - víš co bylo předlouhou prvního Golfa, když "koncern" (rozuměj VW) stál bezradně nad zatuchávajícím Broukem?
Byl to Fiat 128...
A přesně po takovém autě se mi stýská: jednoduché, pro 4 dospělé, max 5. Jasně, dnes s jinými nároky na bezpečnost a vybavenost - ale pořád auto, které splní základní potřebu: individuální transport.
Mě se po něm stýská taky. Už proto, že ho táta měl. Ne ledasjakej. Coupé Třináctistovku se 4ma světlama.Hustý!
JInak se mi stýská po celým Fiatu. Kam šel?
JInak předloho pro 128 bylo zase něco jinýho atd atd a jsi u povozu a páru koní.
Jinak proč ne V10? Kurňa 3 válce jsou ti málo, deset zase moc... 😄
JInak se mi stýská po celým Fiatu. Kam šel?
JInak předloho pro 128 bylo zase něco jinýho atd atd a jsi u povozu a páru koní.
Jinak proč ne V10? Kurňa 3 válce jsou ti málo, deset zase moc... 😄
Já jsem měl Rallye... hranatej, ale třídvířko, 4 kulatý světla vzadu.
Paráda.
Největší legrace byla díky tomu příčnýmu listovýmu peru... dvakrát uloženýmu: když jsi v zatáčce "nalehnul" na vnější kolo, tak to pero zatáhlo i to druhý... a celý auto přičaplo k silnici.
😄
Ještě dneska se při té vzpomínce usmívám.
Paráda.
Největší legrace byla díky tomu příčnýmu listovýmu peru... dvakrát uloženýmu: když jsi v zatáčce "nalehnul" na vnější kolo, tak to pero zatáhlo i to druhý... a celý auto přičaplo k silnici.
😄
Ještě dneska se při té vzpomínce usmívám.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jj vypadá to nadějně https😐/www.irozhlas.cz/…y_1907040920_lac a docela se to dá vidět https😐/www.csfd.cz/…6-kursk/prehled/ a rozhodně by se to mělo vidět https😐/www.csfd.cz/…ernobyl/prehled/ tak možná máme zaděláno na další film nebo to bude na seroš? :😉
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mohl bych t o těch benzínech něco povykládat? Kdybys chtěl.
Naproti tomu neměla moc fajn diesely.TDS od báva bylo nic moc a voni ještě sprasili chlazení. Humus vlastní výroby 2.2DTI asi nebudeme ani řešit, ne?
A jinak...Nejlepší Omega...byl Lotus 😄
Naproti tomu neměla moc fajn diesely.TDS od báva bylo nic moc a voni ještě sprasili chlazení. Humus vlastní výroby 2.2DTI asi nebudeme ani řešit, ne?
A jinak...Nejlepší Omega...byl Lotus 😄
A ano, i tady souhlas... Carlton byl třída.
Budeš se divit, ale řídil jsem ho... a taky se nechci chlubit.
Budeš se divit, ale řídil jsem ho... a taky se nechci chlubit.
To musí bejt naprosto hustý!Z toho auta jde strach.
:yes:
:yes:
Zážitek to byl... ale strach asi ne.
Jasně, chtěl pevnou ruku... a ten samosvor trochu "kopal"... ale jinak fajn svezení.
Jediný auto, před kterým jsem "vyměknul", byla 512 Testa Rossa... řídit tohle auto poprvé v ulicích Boloně jsem prostě "nedal"... a seděl jsem jen jako spolujezdec.
I tak to bylo "hustý"... proti tomu byl Carlton jen "rychlej sedan".
😄
Jasně, chtěl pevnou ruku... a ten samosvor trochu "kopal"... ale jinak fajn svezení.
Jediný auto, před kterým jsem "vyměknul", byla 512 Testa Rossa... řídit tohle auto poprvé v ulicích Boloně jsem prostě "nedal"... a seděl jsem jen jako spolujezdec.
I tak to bylo "hustý"... proti tomu byl Carlton jen "rychlej sedan".
😄
2,2 byl od ISUZU 😄 😄 😄 jako všechno až do 2. generace 1,7 CDTi
opravdu první dieselový motor Opelu/GM je 1,6 CDTi a teď 1,5 CDTi
opravdu první dieselový motor Opelu/GM je 1,6 CDTi a teď 1,5 CDTi
Diesely v Rekordu nebo v Kadettu 1.6D jsou co?
Ne nejsou. A 1.7 bylo fakt Isuzu, ale šílený. Honda to cpe do Civiku snad doteď. O 2.2 jsem to nevěděl. A co 2.0DTI? - stejná srač...
Ne nejsou. A 1.7 bylo fakt Isuzu, ale šílený. Honda to cpe do Civiku snad doteď. O 2.2 jsem to nevěděl. A myslím, že to tak není. A dost málo kdy se v tomhle pletu. Ale může být. A co 2.0DTI? - stejná srač...
No, to nevím... 2.0 DTI je, stejně jako předchozí 1.9, převlečenej fiatí diesel... a vůbec nebyl špatnej.
Z dieselové nabídky Opela byl jednoznačně nejlepší.
Což ovšem majitelům často nebrání být hrdí na německou kvalitu a plivat po Italech.
😉
Z dieselové nabídky Opela byl jednoznačně nejlepší.
Což ovšem majitelům často nebrání být hrdí na německou kvalitu a plivat po Italech.
😉
Když vidím jak to jde z kopce s Focusem tak má Astra slušně zaděláno 😢
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
tropodin
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
SUV jsem vyzkousel, vracim se k hatchbacku. Poctive jsem srovnaval - a koupim si Tipo, i kdyz s turbem.
Ale je to ctyrvalec 1.4, s neprimym vstrikem a ani extra neni sponovanej vykon: 88 kW neni moc... 250 Nm je velmi slusnych.
A pritom splni i posetilou 6d temporary - svete div se - s manualem a bez filtru.
Ve finale jsem zkousel asi na 1000 km 1.4 atmosferu proti 1.4 turbo a ano, turbo vyhralo.
Napisu o tom do blogu, jak se k tomu dostanu.
Ale vyhnane trivalce fakt nejsou kvuli emisim nutne - hodi se vyrobcum, protoze je levneji vyrobi, draz prodaji a maji kratsi zivotnost.
Proc je kupujete?
Automobilkám to vyhovuje protože ti největší budou zbaveni obtížné havěti, menších automobilek.
Ten kdo dnes není v alianci, bude mít velký problém.
Dovedu si představit že malí výrobci požadavky na emise neustojí a nebo prostě z Evropy odejdou, a o to megakoncernům jako VW nebo Nissan/Renault jde.
Trump má se cly proti evropským autům pravdu. Existují přímé překážky v obchodním styku ale také nepřímé, málo viditelné. A mezi ty můžeme zařadit nesmyslné a přehnané požadavky na emise CO2.
Ja se ptam, proc lidi nekupuji ty "normalni" auta, dokud to jeste jde?
Normalni myslim ctyrvalce bez zbytecneho vykonu, za cenu elektronickych nesmyslu, ktere brzy ucini dalsi udrzovani takoveho auta v provozu ekonomicky nesmyslnym.
Nehodnotim ted dalnicni e😜resy a luxuxni nebo sportovni sedany.
Normalni auta, jako je Astra, Megane, to Tipo nebo i ten Golf.
Mne vlastne Golf nevadi. Mne vadi nemecka nabubrelost a tupa povysenost... a zlblblost davu.
Všude, s výjimkou české kotliny... řeklo by se "rozšířených Sudet".
😜
Co sa tyka ale univerzalneho mytu ohladom R4 vs R3, tak jednoducho ma "obecne" kecy zvecsa netrapia a zaujimaju ma len tvrde cisla. Ak disponujes statistikou poruchovosti R3 (konkretnych modelov) a R4 (konkretnych modelov) tak sem s nou a ja rad zmenim nazor. Dovtedy to povazujem len za krcmove reci nehodne pozornosti. Preto napriklad nevidim dovod kupit si menej vykonny motor, s mensim krutiakom, ale za to vyssou spotrebou len preto, aby som mal pod kapotou o valec naviac a vytesoval sa z nejakej teoretickej vyssej spolahlivosti (co vobec nemusi byt pravda), ked dnesne auta dokazu byt roky v zaruke.
Jinak gratuluju k novýmu autu 😄
Jen jsem se chtěl poctivě rozhodnout.
Obcházel jsem škodovky... sorry jako.
Byl jsem u renaultů - Megan mě neuráží... zkoušel jsem i Citroena.
Zůstanu u Fiata ... ale ano, to je osobní volba.
Poctivě a relativně dlouho jsem srovnal ty dvě 1.4 = atmosféru s turbem. A vyhrálo turbo.
To, na co jsem reagoval tady byla ta zločinná věta "emisní limity si vyžádaly malej tříválec"... to prostě není pravda.
Ale babička má 1.2 PureTech vůbec ho nešetří jezdí do Německa Rakouska denně v provozu = není problém ze má jen 3 válce
Teta žije v Německu, neteta v Rakousku, babička tady v Praze 😄
Když tady napíše někdo, že si koupil Jaguara, protože jezdí dlouhé cesty a hodně po dálnici - tak ani nehlesnu.
Když si někdy koupí SUV, protože jezdí krmit jeleny - tak mu budu blahopřát.
Mluvím o skupině lidí, co si za vlastní peníze kupují jedno auto jako univerzál. Diskutujeme pod Astrou - všímáš si? A roztleskávají se nad tříválci... a píšou tam zaklínací formuli "emisní předpisy si vyžádaly"... tak dodávám, že to není pravda. To prostě vyloženě lžou, cíleně - tedy zištně.
A ten tvůj výkřik svědčí o tom, že už jsi to dlouho ani nezkoušel.
1000 km s atmosférou 70 kW jsem skončil s průměrem 5,8.Dokonce převaha dálnice, včetně Prahy... chceš říct, že s tím litrem pojedou za 3,8? A to jsem začínal s 4,5 km na tachometru... takže ještě taková "panenka".
Ten T-Jet skončil ... o deci levněji! Ale tam chyběla dálnice i Praha. Takže to nejde přímo srovnat. Ale bylo to Vysočinou.. kopečkama... za dost hustýho provozu - a na jinak zbytečných pneu 225/40 R18!
Takže jen opakuješ tu mantru marketingových mágů... bez vlastní zkušenosti.
A k emisím - nové motory Astry plní E6d, ne jen E6d-temp. Druhá věc jsou flotilové emise, kde je to individuální. Tipo počítám brzy přezbrojí na FireFly, nebo skončí.
Kdosi koupí Toyotu v sedanu... a kdo BMW M3?
Jasně, to je extrém, ale stejná logika je i u Golfa 1.0 a Tipa T-Jet?
Proto jsem ta auta vystřídal ve svých rukách... a na stejné trase, při víceméně stejném způsobu jízdy. Myslím Fiaty Starjet proti T-jet. Ale ten fiat je fakt věcí osobní preference. Zkušenost s motorem je obecně platná.
Jezdím na té trase občas i s 1.4 110kW Superbem a 1.0 Fabií... oba jezdí o maličko dráž. Fabia dráž než ten Supeb - zvlášť proti kopci se musí docela trápit a na spotřebě je to znát.
Prostě faktické výhody přináší tříválce jen výrobci.
Edit: jo a já já neřeším tvůj druhý vůz! Chtěl jsi tříválec - máš tříválec. Tvoje věc. Říkám jen, že klesající počty čtyřválců a jejich "válcování" tříválci je dané jen marketingem a zvýhodňováním ve výbavách a podobně - a podivuji se, že se jako zákazníci nebráníme!
Nevolám po ukončení výroby tříválců, mně nevadil ani dvouválec. Volám po zachování čtyřválců. S rozumným objemem a výkonem.
Já rozhodně nemám nic proti tomu, aby si každý vybral to své, a nelíbí se mi, když se nabídka motorizací unifikuje. Ale osobně radši zvolím povedené tříválcové turbo s dostupným výkonem, než čtyřválcovou atmosféru zabitou dieselovými převody.
Pokud je to, jak říkáš, jen marketing a šetření nákladů, tak je to přece jednoduché. Stačí je nekupovat a volit z dosud široké nabídky benzínových a naftových čtyřválců, trh se přizpůsobí.
https😐/youtu.be/VjSzbMufU5k
(jenom co jsem ted rychle nasel)
Samozrejme trivalec asi nikdy nebude znit jako Maserati nebo Skyline, ale porad lepsi nez ctyrvalce (krome ty Yamahy 😁 ).
Protoze v nekterych chvilich to zni, jako ze to myslis vazne... a to by byl teda fakt velkej ulet!
Dovedme to k dokonalosti: optimem tedy asi bude jednovalec!
Musi prece znit skoro jako dvanactivalec.
A poradne preplnenej, dvouma turbama, pet ventilu, kazdej rizenej svym pocitacem... Nekde kolem 11 tisic otacek by tech 100 koni dal taky!
A k tomu treba dvacetictyr rychlostni dvouspojku... ideal!
😉
A je tim zretelnejsi, cim je mensi motor s vyssim preplnovanim...
😉
BTW - nemá ta 1.4T-Jet jen 215Nm?
Tříválce nejsou nutné. Nejsou ale ani zlo. Prostě na výkon kolem 90kW dneska s přehledem stačí foukaný litr... a pro litr je zase výhodnější tříválcová konstrukce.
Normálně určitě. Někde jsem došel k tomu, že poslední verze v S-designu má 250... ale teď jsem to nikde nenašel - tak asi omyl.
Takže beru zpátky, asi 215... ale jelo to prostě fajně. Při stejném způsobu jízdy s víceméně stejnou spotřebou, jako ta atmosféra.
Jasně, když začneš "tahat za páčky", tak jde spotřeba nahoru... a jako u každého turbomotoru o dost.
Z druhé strany - z 1.4T bych měl radši 110kW... a v tom je ta potíž 😄
110 kW z foukane 1.4 fakt neni problem... za cenu slozitejsi techniky vyssich naroku na obsluhu... popisuju to tady v jinem vlaknu.
Mne je na tech 88 kW sympatickych prave to, ze to turbo je vyuzity ke zlepseni chovani, v sirokem pasmu otacek.
K optimalizaci vyuziti energie v benzinu... a bez blbosti kolem se obejde.
Ale to je jedno.
😄
Mně jsou tyhle větší objemy taky sympatický, pokud je beru jako konkurenty těch menších motorů se stejným výkonem. Takže Renaultí podladěná 1.3TCe oproti nějaké 1.0 - jasně, všema deseti... a totéž ten 1.4T-Jet, 2.0G 90kW proti nějaké 1.6 90kW atd. Totéž bylo u Audi 3.0TDI 160kW oproti konkurenčním dvoulitrům. Je fakt, že u té 3.0TDI 140kW už mi přišlo, že to trošku přehánějí, že to je takové umělé...