Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
13
Fotogalerie

Modernizovaný Opel Astra odhaluje detaily o nových motorech. Tříválce jsou z vlastní dílny!

Opel postupně přezbrojuje na techniku Skupiny PSA. U modernizované Astry však překvapivě vsadil na agregáty z vlastní dílny.

Aktuální Opel Astra (K) se tento týden dočkala modernizované varianty, a to po čtyřech letech na trhu. Jestliže design se prakticky nezměnil, v útrobách proběhla doslova revoluce, nabídka motorů je totiž kompletně nová. Při představení vozu byla značka spíše skoupá na slovo o technické změně, nyní však konečně odhaluje detaily o nových agregátech, splňujících normu Euro 6d, která vstoupí v platnost až v roce 2021.

 

 

Kompaktní hatchback přezbrojil na nové celohliníkové tříválce, a to na zážehový o objemu 1,2 litru a vznětový o objemu 1,5 litru. Právě u dvanáctistovky se s ohledem na objem spekulovalo o tom, že jde o jednotku 1.2 PureTech známou z dílny PSA, kterou Opel už využívá v modelech Combo, Crossland X nebo třeba v nové Corse, opak je ale pravdou. Německý výrobce zdůrazňuje, že jde o motor vlastní konstrukce.

 

Důvodem je podle všeho fakt, že Astra využívá ještě platformu z dob General Motors, a tak by přizpůsobení francouzských motorů pro tuto architekturu bylo příliš nákladné.

Tříválec bude dostupný ve třech výkonových variantách, s 81 kW, 96 kW a 107 kW. Spárovány budou standardně se šestistupňovou manuální převodovkou. V benzinové nabídce je pak doplní ještě tříválec o objemu 1,4 litru, též naladěný na 107 kW, který však bude spolupracovat s převodovkou CVT se sedmi předvolenými stupni.

 

Jednotky využívají kapalinou chlazené výfukové svody pro rychlejší zahřátí motoru na provozní teplotu, čímž se snižují emise po studeném startu. Kvůli tomu nechybí ani filtr pevných částic. Protiběžný vyvažovací hřídel v bloku válců pak snižuje vibrace motoru.

 

Zvláštností je také nový turbodiesel. Objem 1,5 litru by opět nahrával myšlence, že jde o agregát PSA, konkrétně 1.5 BlueHDi, jenže v tomto případě jde o tříválec vlastní konstrukce, který si německá značka bude vyrábět v Kaiserslauternu.

 

Vznětový tříválec 1.5D bude v modernizované Astře dostupný ve dvou výkonových variantách, se 77 a 90 kW. Jednotka s přímým vstřikováním common-rail pracujícím až s tlakem 2.000 barů má v bloku vyvažovací hřídel a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců, o jeho přeplňování se stará turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. O čistotu výfukových plynů se pak stará systém složený z oxidačního katalyzátoru, injektoru AdBlue, SCR katalyzátoru a filtru pevných částic DPF.

 

Standardem bude opět šestistupňový manuál, pro silnější variantu však bude k dispozici také automat. Nepůjde však o CVT jako u benzinové čtrnáctistovky, nýbrž o devítistupňovou samočinnou převodovku.

 

Nové motory Opel zavádí hlavně kvůli emisím. Výrobce tvrdí, že emise oxidu uhličitého Astry se díky nim v porovnání s předchozím modelem sníží až o 19 %. Tomu pomáhá také perfektní aerodynamika, u kombi činí součinitel aerodynamického odporu cx = 0,25, u hatchbacku 0,26. Vliv má na ní upravený spodní kryt motoru, speciálně profilovaná ramena zadní nápravy nebo klapky v masce chladiče, které se otvírají a zavírají zcela automaticky podle aktuální potřeby chladicího vzduchu.

 

Modernizovaný Opel Astra bude možné objednávat hned po prázdninách. V prodeji vydrží do roku 2021, kdy má odstartovat produkce nové generace, již s platformou EMP2 od PSA.

 

Modernizovaný Opel Astra – předběžná základní technická data nabízených motorů
Motor1.21.21.21.41.5D1.5D1.5D
Válce/ventily3/43/43/43/43/43/43/4
Největší výkon [kW/min]81/450096/5500107/5500107/550077/325090/350090/3500
Točivý moment [N.m/min] 195/2000-3500225/2000-3500225/2000-3500236/1500-3500260/1500-2500300/1750-2500285/1500-2750
Převodovka6M6M6MCVT6M6M9A
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km]5,25,25,25,74,44,44,9
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km]4,44,44,44,73,63,64,2