Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Opel Astra odhaluje detaily o nových motorech. Tříválce jsou z vlastní dílny!

David Bureš David Bureš 5. 7. 2019
13
85
Zobrazit náhledy (13)
Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra

Opel postupně přezbrojuje na techniku Skupiny PSA. U modernizované Astry však překvapivě vsadil na agregáty z vlastní dílny.

Aktuální Opel Astra (K) se tento týden dočkala modernizované varianty, a to po čtyřech letech na trhu. Jestliže design se prakticky nezměnil, v útrobách proběhla doslova revoluce, nabídka motorů je totiž kompletně nová. Při představení vozu byla značka spíše skoupá na slovo o technické změně, nyní však konečně odhaluje detaily o nových agregátech, splňujících normu Euro 6d, která vstoupí v platnost až v roce 2021.

Kompaktní hatchback přezbrojil na nové celohliníkové tříválce, a to na zážehový o objemu 1,2 litru a vznětový o objemu 1,5 litru. Právě u dvanáctistovky se s ohledem na objem spekulovalo o tom, že jde o jednotku 1.2 PureTech známou z dílny PSA, kterou Opel už využívá v modelech Combo, Crossland X nebo třeba v nové Corse, opak je ale pravdou. Německý výrobce zdůrazňuje, že jde o motor vlastní konstrukce.

Důvodem je podle všeho fakt, že Astra využívá ještě platformu z dob General Motors, a tak by přizpůsobení francouzských motorů pro tuto architekturu bylo příliš nákladné.

Tříválec bude dostupný ve třech výkonových variantách, s 81 kW, 96 kW a 107 kW. Spárovány budou standardně se šestistupňovou manuální převodovkou. V benzinové nabídce je pak doplní ještě tříválec o objemu 1,4 litru, též naladěný na 107 kW, který však bude spolupracovat s převodovkou CVT se sedmi předvolenými stupni.

Jednotky využívají kapalinou chlazené výfukové svody pro rychlejší zahřátí motoru na provozní teplotu, čímž se snižují emise po studeném startu. Kvůli tomu nechybí ani filtr pevných částic. Protiběžný vyvažovací hřídel v bloku válců pak snižuje vibrace motoru.

Zvláštností je také nový turbodiesel. Objem 1,5 litru by opět nahrával myšlence, že jde o agregát PSA, konkrétně 1.5 BlueHDi, jenže v tomto případě jde o tříválec vlastní konstrukce, který si německá značka bude vyrábět v Kaiserslauternu.

Vznětový tříválec 1.5D bude v modernizované Astře dostupný ve dvou výkonových variantách, se 77 a 90 kW. Jednotka s přímým vstřikováním common-rail pracujícím až s tlakem 2.000 barů má v bloku vyvažovací hřídel a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců, o jeho přeplňování se stará turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. O čistotu výfukových plynů se pak stará systém složený z oxidačního katalyzátoru, injektoru AdBlue, SCR katalyzátoru a filtru pevných částic DPF.

Standardem bude opět šestistupňový manuál, pro silnější variantu však bude k dispozici také automat. Nepůjde však o CVT jako u benzinové čtrnáctistovky, nýbrž o devítistupňovou samočinnou převodovku.

Nové motory Opel zavádí hlavně kvůli emisím. Výrobce tvrdí, že emise oxidu uhličitého Astry se díky nim v porovnání s předchozím modelem sníží až o 19 %. Tomu pomáhá také perfektní aerodynamika, u kombi činí součinitel aerodynamického odporu cx = 0,25, u hatchbacku 0,26. Vliv má na ní upravený spodní kryt motoru, speciálně profilovaná ramena zadní nápravy nebo klapky v masce chladiče, které se otvírají a zavírají zcela automaticky podle aktuální potřeby chladicího vzduchu.

Modernizovaný Opel Astra bude možné objednávat hned po prázdninách. V prodeji vydrží do roku 2021, kdy má odstartovat produkce nové generace, již s platformou EMP2 od PSA.

Modernizovaný Opel Astra – předběžná základní technická data nabízených motorů
Motor 1.2 1.2 1.2 1.4 1.5D 1.5D 1.5D
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4 3/4 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 81/4500 96/5500 107/5500 107/5500 77/3250 90/3500 90/3500
Točivý moment [N.m/min]  195/2000-3500 225/2000-3500 225/2000-3500 236/1500-3500 260/1500-2500 300/1750-2500 285/1500-2750
Převodovka 6M 6M 6M CVT 6M 6M 9A
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 5,2 5,2 5,2 5,7 4,4 4,4 4,9
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] 4,4 4,4 4,4 4,7 3,6 3,6 4,2

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
| 8. 7. 2019
Každé turbo je využitý ke zlepšení chování v širokém pásmu otáček. A ty motory se 150k z 1.4 taky nebyly žádné raketové inženýrství... než se do toho začaly montovat vypínání válců a GPF. Sto koní z litru je šedý průměr, dneska je běžných třeba těch 120.

Mně jsou tyhle větší objemy taky sympatický, pokud je beru jako konkurenty těch menších motorů se stejným výkonem. Takže Renaultí podladěná 1.3TCe oproti nějaké 1.0 - jasně, všema deseti... a totéž ten 1.4T-Jet, 2.0G 90kW proti nějaké 1.6 90kW atd. Totéž bylo u Audi 3.0TDI 160kW oproti konkurenčním dvoulitrům. Je fakt, že u té 3.0TDI 140kW už mi přišlo, že to trošku přehánějí, že to je takové umělé...
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Boze lidi - trivalce jsou mor.
| 8. 7. 2019
Zrovna nedávno jsem sedl zpátky do své oblíbené 1.3 turbo a i přes volant na špatné straně... turbo je super :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Tři hrnky
| 7. 7. 2019
Ano, proto je 150-200 nm kolem 2000 otacek u trivalce mnohem prijemnejsi a dostupnejsi, nez 140nm ve 4000 u atmosfery.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boze lidi - trivalce jso
| 7. 7. 2019
To ale neni nic, co bych si vymyslel ja. Sestivalce a vlastne i dvanactivalce maji vetsinou vyfukove svody po trech, tj. v jedne trubce se sejdou tri valce a tyto tri valce navic pali ve stejnem poradi, jako u trivalcu. Proto ten PODOBNY zvuk. Nevim jak jsi prisel na ten nesmysl s jednovalcem.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boze lidi - trivalce jsou mo
| 6. 7. 2019
To si ale delas srandu, ze jo?
Protoze v nekterych chvilich to zni, jako ze to myslis vazne... a to by byl teda fakt velkej ulet!
Dovedme to k dokonalosti: optimem tedy asi bude jednovalec!
Musi prece znit skoro jako dvanactivalec.
A poradne preplnenej, dvouma turbama, pet ventilu, kazdej rizenej svym pocitacem... Nekde kolem 11 tisic otacek by tech 100 koni dal taky!
A k tomu treba dvacetictyr rychlostni dvouspojku... ideal!
;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku