Jak jsem psal jinde, hospodskych tlučhubu je spousty, kterym pan buh, když rozdaval rozum misto něj do hlavy nalil kakao a pak sve "rozumy" rozkřikuji do světa.
Neviem ako v CZ ale v SK robí Fiat marketing v počte nula nula nič. Ale aby som nekrivdil, na Tipo mali spotov a bilboardov. V porovnaní s inými značkami nula bodov. A je to aj vidno. Toto ale ide skôr na vrub importéra ako na vrub značky samotnej.
Vyzkoušel jsem Tipo v nejvyšší výbavě , kombi a 1.4 tjet. Ano, je to lepší Dácie. Podvozek měkký, ale komfortní i na kostkách... Ale chybí mu jistota , sedačky průměr, palubka docela vysoko, seděl jsem jak v tanku. Interiér dost rozporuplnny. Velké plochy ošklivých plastů, grafika přístrojů taky spíše průměr. Prostornost ok. Motor tak akorát, na to , že je to vrchol nabídky. Ecoboosty a TCE jsou o dost lepší ( a dnes bych řekl, že by mu ujeli o litrové TSI nebo nový 1.0EB). Vše bych autu odpustil, kdyby nestalo takto konfigurovane přes 500 tisíc. Nezajímavé ... Zkoušel jsem ještě 124 a to se mi naopak líbilo... Holt Mazda. Ostatní auta jsou specifická, Deriváty 500 se mi hnusí , taková auta by mne do autosalonu nenalakala a Panda taky není žádný krasavec .. Do Fiatu bych šel pouze pokud bych sháněl dostupný Roadster a takových kupců moc není...
V USA Ford prodává přes 80% v pickupech a SUV.
Zbytek světa se snažili ošidit plechovkami osazenými 3-válci, které vyhrály všechny ceny ale lidi jim to prokoukli a tyto plechovky nechtějí.
Proč by také chtěly zrovna plechovky s 3-válcem od Fordu když je mohou mít od jiných značek. Sázka na stejnost a ošizení zákazníků (osekání nákladů) se nevyplatila.
Teď jsem jen zvědav jak se bude prodávat Astra bez 4-válců. jestli jim na to lidi taky neskočí.
PS - 3-válce se ale dají nahradit hybridem s 2-válcem. :-!
V evropském měřítku prodá Fiat zhruba polovicku aut ve srovnání se Škodou. Škoda má z evropských prodejů doma podíl zhruba 12% a zbytek (88%) prodá v Evropě. Fiat doma prodá cca. 45% a "jen" 55% prodá v Evropě.
A výběr u Fiatu? Končím na lowcostovem Tipu s 88kW z 1.4T. V dnešní době smutné. Jede v pohodě ... na úrovni základních trivalcu konkurence. Osobně mám zkušenost s pětistovkou. Jako stylovka ok, pri koupi value for money konci daleko na chvostu poražených.
Osobně patřím k těm, kteří neví, co by u Fiatu v salonu hledali. A ve svém širokém okolí znám jen jednoho člověka, který si nového Fiata (z rodinných nostalgických důvodů) koupil.
Jo, to je pro ně docela katastrofa. Jediné, kde jsou v čele, jsou sportovní auta, díky importu z Ameriky (Mustang). To je hrozně málo. Jsou poměrně drazí a nabízejí méně muziky - samé zkriplené tříválce.
No - a fakt jsi to zkoušel?
Jel jsi v malé Pandě? S 1.2...
Jel jsi v tom Tipu? Nejel, jinak bys nenapsal "low cost, konkurence tak pro Dacii".
Nesmíš zkoušet verzi "již od"... ale slušně vybavenou - to je dneska Mirror nebo Lounge.
Hezky zpracované, nic nevrže, jede v pohodě... víš, že je širší i než Oktávia? O Rapidu ani nemluvě, se kterým to místní novináři rádi srovnávají... a sedačky má lepší než Superb.
Že opustil všechny vyšší sektory? To je fakt. Chápu to, i když je mi to trochu líto. Výš je Alfa.
A je to až úsměvné: Fiat nikdo nechce... a v evropském měřítku prodává asi stejně aut, jako ta "naše" slavná škodovka - která je derivátem VW... a má na to dlooouhej seznam modelů...
A Fiat to dokáže s variacemi na 500 a Tipem. Protože toho Spidera si fakt moc lidí nekoupí...
Takže vlastně klobouk dolů! ;-)
Nevlastním akcie Fiata, dokonce nemám ani provize z prodejů... jen mi to vadí, že ta masírka došla tak daleko, že lidi davově kupují malé Korejce - v nic moc kvalitě, sice s dlouhou zárukou, ale draho zaplacenou... a Pandu ani nezkusí.
Akceptuju, že někomu se nemusí líbit ten styl interieru.
A už vůbec nechápu, kdo může kupovat to malý škodovácký neštěstí... i když možná zrovna citigo se prodává jen na rozvoz pizzy a soukromě ji nekoupí fakt nikdo - tyhle informace nemám.
Jakou zkušeností?
Zeptej se někoho, kdo hledá nový auto a říká ti, jak byl u škodovky, hyundaie i Kie proč nezašel k Fiatu...
"k Fiatu? To mě ani nenapadlo"...
Kdyz se tak divam na prodeje v90/xc90, lidi asi strasne malo ctou diskuze zdejsich znalcu. Jinak by ty cinsky smejdy bez motoru s podradnou technikou nemohly kupovat, kor, kdyz to stoji jak nemecka svata trojice.
ci do toho ides vo volnom case ... pracovne alebo aj za inym cielom ( len predviest sa a ukazat sa na nete ) to je uz vec kazdeho aktera.. to asi riesime zbytocne ... fakt ale je ze taketo videa z terenu su proste jedny z najzaujimavejsich v celom auto-svete https://www.youtube.com/watch?… ... :yes:
Lebo klasicke hodinky za par supov vobec nie su gycove. Akurat ty to davas do jedneho vreca s luxusnymi hodinkami, kde platis brutalne prachy za strojcek, potom brutalne prachy za dizajn a nasledne brutalne prachy za materialy. Lenze dokazes kupit aj lacne cinske rucickove smejdy a na tom nie je nic luxusne, ani trvacne a ani stylove.
Digitalna pristrojovka ma svoje nesmierne vyhody - personalizacia. Pre zakaznikov, ktori nie su schopni sa prispobit 21.storociu tam ponechali aj moznost klasickych budikov. Za mna su tie moznosti stale biedne a ocenil by som sirsie moznosti nastaveni ci uz zobrazeni, alebo aj zmeny samotnej grafiky a podsvieteni. Nie je to ani o setreni, pretoze obe varianty stoja +/- rovnako, akurat displejova ponuka za rovnaku cenu viac moznosti. Takze vyhoda aj pre samotneho zakaznika a nie naopak.
No...podle tvých příspěvků za poslední dobu usuzuji, že jsi pomýlenec s tou šílenou vlastností některých pomýlenců...tj. ještě své jalové názory cpeš ostatním.
Ale jsi slabej, hele:
A fostek když něco usoudí, lze to považovat za objektivní pravdu. Protože fostek je ajatolláhem automobilismu. A výroky ajatolláha jsou něco jako výroky papeže ex catheda.
Nejsou.
Fiat byl naprosto cool automobilka. A já ho mám rád.
Pravda ale je, že si to podělal sám. Ne, není to v Česku. Fiat nechce nikdo nikde. Bohužel.
A co bych si od nich měl koupit? 3x převlečenej Japonec.
Milion derivátů 500. Předražená.
A Tipo. OK lowcost. Jasně, ne tuctovej. Konkurence tak pro Dacii.
Je mi to líto.
Jo, to bude tim... proc davat o tisic euro vic za forda, kdyz muzes dat o 1.500 vic za jeste horsi skodovko, no ne?
A to se vyplati.
Lidi proste ztraceji "sobestacnost"... a delaji to, co jim reknou na internetu.
na polnacku staci aj duster... ale do skutocneho terenu tam uz treba patrol alebo gecko a par dalsich ako je v tom dalsom odkaze pod tym SUV dragrace-om :-[]
Nevěřil bys, jak to lidi fascinuje. Je to trfa do černého. Připlácejí za to jako zjednaný. A ve výrobě to stojí stejně jako budíky.
Ale opravdu, je to úplná posedlost tím digitálním přístrojovým štítem. Holt českej vidlák je českej vidlák.
oba kusky by som neradil spolocne do jednej tabulky.... predsa len T-roc je o triedu mensi kusok ( velkostne asi ako etalon danej triedy cize ASX :D ) ... akoze T-roc spolocne v tabulke s monstroznou CX-5? to hadam nie.. opat tabulky take kusok . ehm.. o nicom .. 8-s ...
kde su tie casy ked ford bol u vas jasna dvojka hned po skode... dnes? ledva olizuje prvu desiatku a aj dacia mu dava nakladacku ... na takehoto giganta je to ozaj nezavidenia hodny pokrok :-|
ja u nas "novu" fiestu stale nikde nevidim a to sa predava a uz vyse roka .. za to stretnut nove rio alebo swifta ( ktore prisli na trh v podobnom case ako fiesta ) nie je problem .. su uz skoro vsade ...
ale obecne ford ma u nas aj neskutocne odvazne ceny... aj to moze byt problem.. navyse auta su uz dnes vsetky hodne podobne tak preco platit o tisic eur viac ked technicky defakto rovnaky konkurent vie byt dnes aj lacnejsi a krajsi... a povedzme ma uz aj lepsie zazemie a servis... ford podobne ako fiat z historie u nas uz dlho profitovat nebude... a uz vidiet ze tieto znacky padaju u nas coraz hlbsie...
to mas jak s hodinkami... digitalky kupis za par supov a su gycove az to boli.... ale kvalitne rucickove nechanicke dnes stoja majland a aj vyzdrzia vecnost... :yes:
v autrach zacina doba setrenia.. po dobe rozmarov a dizlovej manii mame dobu setrenia...nenazranost konci...
Tohle jsou zajímavé tabulky. Nedaří se 3 válcovým fordům - ani Fiestě a ani Focusu. Mondeo už je za zenitem. Asi je to vysokými cenami a tříválci, jinak nevím.
vzdy slo o prachy... ale paradoxne dnes najviac setria tie znacky ktore sa snazia tvarit ze su najmodernejsie a najvyspelejsie a ktore su aj najbohatsie... este ze stale sa da vyberat z normalnych paluboviek... a som rad ze aj taka povedzme scala ma v nejakej aj tej uz slusnejsej vybave stale normalne budiky ( a za debiliny ktore su stejne k nicomu si musis pekne priplatit .. tak to ma byt ) :yes:
maju zhodne po 110 a teda 6 miesto z celkovych 16 minivozov co je viac nez slusne ak zvazime ze dnes uz v cz porazaju aj pandu ci F500 alebo aj UP ... a ja sa kludne vsadim ze aspon jedno z nich teda bud picanto alebo spacestar uz coskoro pojde aj cez P108 na 5 miesto... :yes:
inak najpredavanejsi neznamena najlepsi.... vid nazov clanku ;-) ... / chuda rolls royce /
PS: moj odhad na jesen minuleho roku bol 50-60 kusov spacestaru v cz za cely rok 2019 ... a ono je ich uz 110 za prvy polrok ... ale zase kto mohol tusit ze svojim prichodom takto vymaze pandu alebo C1 ci UP :yes:
Bohužel za mě, použití falešných budíků ( display ) místo kvalitních analogových přístrojů je asi stejně trapné jako falešné nasávání do motoru, nebo prázdné koncovky výfuku. :no: Když už to tam dají, proč se stejně potom snaží napodobit ty původní přístroje ??? že by snaha o snížení výdajů ;-)