Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - T613
Tatra nezná bratra
| 12. 2. 2008 11:46
Co na to říct, než jen hlasité BRAVO! :yes: :yes:

Škoda, že Porsche vzduchem chlazeným motorům nevěřilo a přešlo na vodníky
Avatar - da_b0mb
Tatra nezná bratra
| 12. 2. 2008 11:51
:yes: krok spravnym smerem s rocnim predstihem...Jsem zvedavej jestli to bude mit vliv na prodeje
Avatar - T613
Tatra nezná bratra
| 12. 2. 2008 11:54
Tatra roste i prodejně (i bez zakázek AČR, pozn.pro škarohlídy) ;-)
Avatar - filko
Tatra nezná bratra
| 12. 2. 2008 11:54
Moc jim držím palce. Škoda, že naše armáda nejezdí Tatrou. Dost bych si přál obnovení masové výroby Tatra, včetně tahačů a pořádných motorek Jawa...
Tatra nezná bratra
anonym
| 12. 2. 2008 12:03
nejezdí tatrou? a čím? a copak tatra nevyrábí tahače? a myslím, že tatra nikdy motorky jawa vyrábět nebude. ale zato jawa je vyrábí nepřetržitě. jen ehm když by sis to tak přál... koupil sis jawu?
Tatra nezná bratra
| 12. 2. 2008 17:07
jawasakiiiiiii
Avatar - filko
Tatra nezná bratra
| 12. 2. 2008 20:52
Myslím objem výroby samozřejmě. Tatra je teď na třicetině toho, co byla vyráběla. Tahače se žádné neprodávají. Co kupují autodopravci? S Jawou to myslím podobně. Kdysi byl název Jawa synonymum pro motorku, stejně jako Lux pro vysavač. Já bych si teď možná jawu koupil a to tu novou 250... A co naše armáda a rakouská zakázka? Koneckonců i s obhajobou Tatry měla armáda problémy. Korupce je vysoká a ze všech stran.
Avatar - T613
Tatra nezná bratra
| 12. 2. 2008 20:55
Tatra se specializuje na těžké nákladní automobily pro provoz v těžkých terénních podmínkách. Snažit se konkurovat výrobcům tahačů a silničních aut je nesmysl.
Avatar - filko
Tatra nezná bratra
| 13. 2. 2008 20:30
To není nesmysl. Mercedes se také specializuje na velké limuzíny, ale úspěšně vyrábí malé automobily. Jaguar jakbysmet. Volvo se specializuje na supertěžké vozy pro důlní a povrchovou činnost a také vyrábí pěkné tahače. Daewoo vyrábí lodě, ale i osobní vozy...
Avatar - Special-line
Tatra nezná bratra
| 13. 2. 2008 21:32
To určitě, jenže ty firmy od začátku drží krok se světovým vývojem nebo ho určují. To bohužel tatra po jistou dobu nemohla. Na dnešním trhu nevěřím že by se chytla, ovládají ho světoví hráči a nikdo jiný do něj hezkou dobu nevstoupil. Neříkám že by to nešlo, nicméně jestli se budou opravdu vyrábět Tatry s tuhými nápravami tak by to mohla zkusit, třeba jako tahače na nadměry. Možná se chytne jako SOR. Ale v tahačích tomu moc osobně nevěřím.
Avatar - T613
Tatra nezná bratra
| 13. 2. 2008 22:07
Kamionům nevěřím, ale jako konkurence Tedomu a Aviím. tedy zacílit na silničáře, stavební firmy a firmy rozvážející zboží na krátké a střední vzdálenosti. To by klapat mohlo.
Tatra nezná bratra
anonym
| 12. 2. 2008 12:40
Tatra je výhradní dodavatel nákladní techniky pro AČR! A je tomu tak správně, nevím proč bychom měli nakupovat Renaulty nebo Mercedesy, když Tatry jsou s Oshkoshem, Uralem a Kamazem na světové špičce!
Avatar - T613
Tatra nezná bratra
| 12. 2. 2008 12:50
jsem já, nějak mě to odhlásilo
Tatra nezná bratra
neregistrovaný "Michal Polan"
| 12. 2. 2008 12:47
Kromě zatím nezavedených T-810 (což opravdu není Tatra) má armáda v podstatě výhradně varianty T-815 a značně přesluhující P-V3S (s motorem Tatra).
Tatara zvedá hlavu...
neregistrovaný "Coulin"
| 12. 2. 2008 11:56
Tatrovákům hlasité bravo...
Tatara zvedá hlavu...
neregistrovaný "antičobol"
| 12. 2. 2008 15:44
:yes: :yes: :yes: A kde by dneska teprve byli,kdyby to Klau.s nenechal v privatizaci vyrabovat američanama!
Avatar - Special-line
Tatara zvedá hlavu...
| 12. 2. 2008 15:45
Tam to bylo složitější.
Tatara zvedá hlavu...
| 12. 2. 2008 17:05
:yes:
Prezili zahranicniho vlastnika
anonym
| 12. 2. 2008 12:12
Predchozi zahranicni vlastnik hned po nastupu prohlasil, ze takove podivne motory, uplne jine nez maji ostatni, co nejdrive vyradi z vyroby. Nastesti to nestihli, protoze tim by Tatru zbavily obrovske konkurencni vyhody jednodussiho a spolehliveho motoru. Ale bylo to o fous.
Prezili zahranicniho vlastnika
anonym
| 12. 2. 2008 12:13
Omluva za hrubku.
Avatar - T613
Prezili zahranicniho vlastnika
| 12. 2. 2008 12:51
až na to, že Tatru vyzvedl z bahna definitivně kanadský(americký?) Terex, a v současnosti Tatru vlastní americko-indická investiční skupina
Prezili zahranicniho vlastnika
neregistrovaný "JiVi_"
| 12. 2. 2008 12:58
tj fuk, kdo to plati ...
Avatar - T613
Prezili zahranicniho vlastnika
| 12. 2. 2008 13:10
jen jsem oponoval proti příspěvku výše, který tvrdí, že tatra není v cizích rukách. Jinak máš samo pravdu :-)
Prezili zahranicniho vlastnika
anonym
| 12. 2. 2008 15:34
Kde to ctes?. Rikam, ze predchozi zahranicni vlastnik hodlal, jako jedno z uspornych opatreni, vzduchem chlazene motory zrusit. Nastesti na to nedoslo. Kde vidis, tvrzeni, ze Tatra je ceska?
Avatar - T613
Prezili zahranicniho vlastnika
| 12. 2. 2008 17:56
Sorry špatně jsem si to přečetl. S těmi úsporami se to mělo tak, že Tatra sama nevěděla jestli to na tu E5 zvládne, respektive kolik by pak stál jeden motor. A při počtu vyrobených nákladních vozů zde byla obava, že vývoj a výroba nebudou rentabilní. Nic víc za tím nehledej. Takto by uvažoval každý dobrý manager.
Prezili zahranicniho vlastnika
neregistrovaný "antičobol"
| 12. 2. 2008 15:47
Jo to je ,,pravda".Hned jak tam přišli,tak první co bylo tak zachrańovali všechny tatrovácké patenty do U.S.A!Asi aby jim tu někdo neublížil.A dva roky na to,utlumili výrobu na minimum,asi aby konkurence také nezapadla do bahna :'-(
Avatar - Special-line
Prezili zahranicniho vlastnika
| 12. 2. 2008 15:51
No tak všechny patenty nám zůstaly a výrobu utlumila malá poptávka.
Prezili zahranicniho vlastnika
neregistrovaný "antičobol"
| 12. 2. 2008 16:27
Víš ty vůbec,kde je Kopřivnice,Příbor???Já tam bydlel,a v Tatrovce dělali rodiče a i dnes tam mám spoustu známých.Taky si dobře pamatuji,jak jim tam na dvoře stály stovky aut,co odřekli Číńani,když tu náš pan ,,lidumil"Havel pozval Dalaljámu.A že jim to také ,,pomohlo",snad nemusím dodávat.
Avatar - Special-line
Prezili zahranicniho vlastnika
| 12. 2. 2008 16:43
Proč bych to neměl vědět? O té odřeknuté zakázce vím taky, samozřejmě. A samozřejmě že je to poškodilo. To ovšem nemění nic na tom že patenty jsou naše. Patent je patent. Kdyby ho jak říkáš ty Amíci odvezli ksobě myslíž že by to ještě v kopřivnici jelo? Dávno by si to dělali sami pod svojí značkou.

Ta poptávka až na vyjímky byla fakt malá. V tržním hospodářství se nabídka rovná poptávce. Co nikdo neobjedná to se nevyrobí. A v 90.letech to bylo s výrobními počty nevalné. Co taky chtít po 40 letech komunismu, fabrika závislá na RVHP, produkt nebyl zrovna na úrovni doby, zastaralé technologie, socialistické servisní služby atd. Prostě musel přijít někdo kdo se umí pohybovat v tržním hospodářství a tohle dokáže změnit. Ví že musí vzrůst produktivita práce, že se musí šetřit a mít kvalitní technologie pro kvalitní výrobu a výborné poprodejní a servisní služby. Tohle nepochybně začal Terex. Sestěhoval fabriku do menších prostor, zavedl úsporná a racionalizační opatření. Prodeje zase začaly stoupat. To že se jim Tatra nehodila do krámu je věc jiná. Ale nastartovali růst který pořád trvá. Určitě tam nainvestovali i dost peněz atd.
Prezili zahranicniho vlastnika
anonym
| 13. 2. 2008 10:59
Přesně tak. Taky na Havlovo přání, se skoro přes noc zavřela obchodní zastoupení v Číně apod. On,všeználek,dramatik, rádoby ředitel zeměkoule, tenkrát prohlašoval: My nepotřebujeme Čínu, nám stačí Korea.
Prezili zahranicniho vlastnika
neregistrovaný "Honzax"
| 12. 2. 2008 15:57
TEREX Corporation je americký koncern, který se zabývá převážně produkcí zemních strojů, nakladačů a těžkých maining strojů, Tatra byl tak trochu úlet, taky už ji prodali. Jinak Tatrovákům tleskám, ovšem ta EURO 5 je v dnešní době nutnost, žádný hrdinský čin, podívejte se na nové zahraniční tahače, nové mají všechny EURO 5.
Prezili zahranicniho vlastnika
neregistrovaný "P911"
| 12. 2. 2008 17:12
Ano EURO 5 maji vsechny nove zahranicni tahace, presneji nove evropske, ale NIKDO z nich to nedokazal bez poziti vsemozne slozite a casto poruchove elektroniky. A v tom je prave tento motor unikatni.. :-!
Avatar - T613
Prezili zahranicniho vlastnika
| 12. 2. 2008 17:59
tady se jedná o to, že to dokázali udělat mechanickou cestou. Navíc u typu motoru, o kterém Porsche prohlásilo, že není schopno splnit EuroIV. Proto také přešli na "vodníky"
pro naivní nacionalisty
neregistrovaný "neodborník"
| 12. 2. 2008 18:56
Porsche někdy vyrábělo dieslové motory ? Není to jen pouhé slovíčkaření a z nouze ctnost, "mechanická cesta", když na konci výfuku jsou filtry řízené elektronicky ? Řečeno laicky. Když budu mít dostatečně účinné čištění spalin, tak je prakticky jedno, jaké sajrajty motor vyprodukuje, jen jestli to tak opravdu bude. Viděl někdo ten motor v reálném nasazení a nějaké praktické zkušenosti, nebo jen toto reklamní prohlášení automobilky, která svůj výrobek samozřejmě chválí, jako všichni?
Pre naivneho nenacionalistu
anonym
| 12. 2. 2008 19:02
Videl si uz jediny spalovaci motor, ktory by v celej vykonovej obalke plnil emisne normy? Ak ano, predstav mi ho, prosim.
Avatar - T613
Pre naivneho nenacionalistu
| 12. 2. 2008 19:06
Porsche vyrábělo VZDUCHEM chlazené zážehové motory. Od vývoje právě kvůli emisním normám.
Pre naivneho nenacionalistu
| 12. 2. 2008 21:33
Důvodů, proč Porsche odstoupilo od vzduchem chlazených boxerů bude víc.
Hlavním problémem je, že u vzduchem chlazených motorů se hůře udržuje optimální teplota motoru ve všech místech. Mnohem snáze se motor přehřeje, rychleji chladne a právě problémy s udržením rovnovážného tepelného stavu přinášejí větší spotřebu paliva, tedy větší emise. Navíc zvyšování výkonu přeplňováním má také svá omezení, mnohem větší tepelné namáhání kritických míst než u "vodníků". Nerovnoměrné rozložení teploty bloku a hlavy sebou přináší pnutí, vetší opotřebení dílů. Navíc je náročnější na přesnost výroby.
Vodní chlazení má mnohem větší možnosti hlavně z důvodu udržení optimální teploty motoru a podávání vysokých výkonů motorů, o co u Porsche jde hlavně. Voda má navíc 4xvětší tepelnou kapacitu než vzduch, tedy odvede více tepla. Navíc má i samoregulační schopnost, kdy v kritických místech dojde k lokálnímu varu, tedy při změně skupenství se odebírá ještě více tepla. I přestup tepla kov-voda je lepší. Důvodem změn byla i výrazná modernizace motorů, které se s různými úpravami používaly celých třicet let. Problém "vodníků" je jen kam s chladiči v případě Porsche 911. A pak je tu ta ztráta typického zvuku Porsche ;-\ .
Avatar - Special-line
Pre naivneho nenacionalistu
| 12. 2. 2008 20:21
Nemáte pravdu. Není jedno co samotný motor produkuje za spaliny. V této problematice jsou 2 nejhlavnější činitelé a to oxidy dusíku a pevné částice. Pokud chcete snížit koncentraci jedné složky, vždy se zvedne koncentrace druhé složky. V praxi se to dělá (u technologie SCR) tak, že se úpravou spalování motoru sníží obsah pevných částic a zvýšená koncentrace oxidů dusíku se sníží technologií SCR.
Ano bude to tak. Ono jestli to ještě nevíte, všechny komponenty montované do automobilů se musejí schvalovat. Proto i Tatrovácké motory T3D (splňující normy od Euro 4) jsou homologovány. Určitě byste našel v ÚVMV protokoly. Stejně tak se Tatry pořád vyrábí a už 2 roky musejí splňovat Euro 4 takže je nepochybné že tyto normy splňují. Navíc tento motor (jako všechny ostatní) bude muset procházet každoročními emisními kontrolami.
Tento motor se ještě neosazuje (osazuje se motor Euro 4) takže v autech ho ještě nenajdete protože je čerstvě vyvinut, to je přirozené. Ale motory Euro 4 jsou v plné výrobě a provozu.
Mechanická cesta. Ano máte pravdu není to čistě mechanické, ale naprosto bez elektroniky už to nejde. Bez katalyzátoru už benzínové motory v osobních automobilech už nemohou plnit současné emisní normy. Vtip je v tom že při poruše této elektroniky snižování spalin zůstává vozidlo plně pojízdné (pravděpodobně mlže dojít k určitému snížení výkonu). To má také velkou výhodu ve vojenských aplikacích vozidel Tatra, která jsou naprosto odolná vůči zbraním, které omezují funkce elektroniky vojensé techniky.
Pre naivneho nenacionalistu
anonym
| 12. 2. 2008 22:22
...která jsou naprosto odolná vůči zbraním, které omezují funkce elektroniky vojensé techniky.... No nevím myslím že té elektroniky tam bude více a schopnosti V3S která jela pomalu, ale bylo jí fuk jestli poblíž bouchla atomovka to nedosáhne.
Avatar - Special-line
Pre naivneho nenacionalistu
| 12. 2. 2008 23:48
Tak pokud nepočítám topnou a klimatizační jednotku, tak mě napadá jen ERCH (Elektronická regulace chlazení). Nevím jak mají ošéfované tohleto, ale jinak tam opravdu nic není jen řadové čerpadlo. A Euro 4ky vojenský se podle mě ani nedělají.
Pre naivneho nenacionalistu
neregistrovaný "Michal Polan"
| 13. 2. 2008 11:14
Nové motory budou taky plnit EU IV, ale většina dosud dodaných aut v posledních letech má výjimku na EU III.
Pre naivneho nenacionalistu
| 12. 2. 2008 21:41
Tak trochu s tebou souhlasím. Je několik cest jak snižovat emise. Buď ději v motoru, nebo za motorem. V motoru je to optimalizace spalovacího prostoru, recyrkulace výfukových plynů, optimalizace času vstřikování, dobré rozprášení... Nebo si s tím příliš nelámat hlavu a zařadit oxidační katalyzátor, filtry částic a SCR.
Zase na druhou stranu je dobré pochválit, že motor si zachoval svoji "jednoduchost" kompaktnost a nenáročnost na údržbu. V těžkých podmínkách rozhodně obstojí :yes:
Avatar - T613
Pre naivneho nenacionalistu
| 12. 2. 2008 21:43
A o ty technické podmínky jde především. Na Sibiři nebo indické jungli by asi těžko ocenili poruchu elektroniky :-)
Avatar - Special-line
Pre naivneho nenacionalistu
| 12. 2. 2008 23:50
Ale zase ostatní firmy taky museli zasahovat do motoru aby dosáhli snížení koncentrace pevných částic. Psal jsem to o pár příspěvků výše. To jen tak že to není jen o otm dát tam SCR a jinak nic neudělat.
Pre naivneho nenacionalistu
| 13. 2. 2008 11:59
Jasně, že to není tak jednoduché a asi to nebude jen připíchnout za DPF ještě SCR. Určitě odvedli kus práce.
Blahopřeji
neregistrovaný "Sten"
| 12. 2. 2008 12:31
Jen víc takových dobrých zpráv. Tatře držím palce.
Avatar - Special-line
Paráda
| 12. 2. 2008 13:08
Když sem byl na Autotecu v roce 2004 tak borci říkali že na Euro 4 asi koupí jinej motor že to asi při výrobě nepůjde že nemůžou zavřít fabriku jen aby vyvinuli Euro 4 motor. Stejně sem ale věřil že to Tatrováci dají. Když to dotáhli bez elektroniky až na Euro 3 a ukázalo se že na Euro 4 je potřeba buď SCR nebo EGR, prostě přídavný zařízení, bylo jasný že to nemůže bejt takovej problém. Stejně jako tak sem věřil že dají i Euro 5. Je to super. Vždy sem říkal že u nás jsme měli a máme velmi schopné konstruktéry aut, motorů atd.
Paráda
| 12. 2. 2008 14:53
To sa nedá spochybniť. problém je v tom, že mnoho tých super mozgov a šikovných rúk pracuje v zahraničí, pretože doma ich nikto nevie (alebo nechce) patrične oceniť.
Avatar - Special-line
Paráda
| 12. 2. 2008 15:24
No ono spíš dneska už u nás není tolik firem jako dřív co vyrábějí auta a dopravní techniku.
Paráda
| 12. 2. 2008 15:41
:-! :yes: souhlas
tak to bychom měli
neregistrovaný "clarus8"
| 12. 2. 2008 14:58
a teď už chybí jen návrat k vládním vozidlům typu T 613 v novém provedení a tatrovácké haly nebudou stačit
tak to bychom měli
neregistrovaný "antičobol"
| 12. 2. 2008 15:49
:yes: :yes: :yes:
velká gratulace
| 12. 2. 2008 15:17
dávám velkou gratulaci ... tatra opět ukázala že umí ... s postupným vylepšováním a průběžným zaváděním inovací se auta neustále zlepšují a dohánějí období kdy vývoj byl mnohem pomalejší .. držím palce ať se jim ( a nejen jim ale i ostatním českým firmám které vyrábější něco vlastní hlavou a rukama ) daří :yes:
velká gratulace
| 12. 2. 2008 15:41
:-! :yes:
bomba motor
neregistrovaný "tatr"
| 12. 2. 2008 18:30
No ono to bude urcite umeni, dostat z toho
pradedecka motoru takove tech parametry!
Predevsim to mechanicke vstrikovani paliva
musi byt upla bomba,kdyz se s jednim
turbem dostane na udavany vykon s E5!
A jeho zivotnost bude urcite
prirovnatelna ke konkurenci, kde 1milion
km neni zadna vyjimka.
Klobouk dolu pred kouzelniky z TATRY!
Chválím
neregistrovaný "topik"
| 12. 2. 2008 19:14
Chvalim Tatru a přeju mnoho dalšich úspěchů ve vývojářství :yes:
bravo !
anonym
| 12. 2. 2008 19:17
Blahopřeji všem technikům,vývojářům,dělníkům a dalším zaměstnancům Tatry.Opět jste dokázyly,že i z mála se dá udělat hodně.Děkuji a držím palce do dalších úspěšných a výrobně rostoucích let :yes:
Avatar - www.skodaoctavia.cz
Pecka
| 12. 2. 2008 19:21
čeští konstruktéři se opět předvedly světu. Škoda jen že již tatra není naše. Tatra nezná bratra
Pecka
anonym
| 12. 2. 2008 20:57
Yo. Patri Amikum a nazev je ukradeny ze Slovenska... :-(
Avatar - T613
Pecka
| 12. 2. 2008 21:10
Název není ukradený ze Slovenska. Byl to jediný vůz, který během nějakého závodu v Tatrách překonal všechny její nástrahy. Proto se jí začalo říkat auto pro Tatry, a později to bylo zavedeno jako oficiální název.
dotaz
| 12. 2. 2008 22:54
muj dotaz zni: povedlo se uz nekomu splnit Euro V bez mocoviny pripadne filtru sazi? Myslim samozrejme turbodiesel.
Avatar - Special-line
dotaz
| 13. 2. 2008 00:02
No všichni používají SCR kromě MANu a Scanie. MAN má technologi EGR a filtr pevných částic pro Euro 4. Euro 5 mají asi zatím se SCR ale chcou to dát bez. Scania má technologii EGR ale o filtru částic jsem teď narychlo nic nenašel tak že by to měli bez toho?. Ale samozřejmě že mají špičkové elektronické vysokotlaké vstřikování Common-Rail.
dotaz
| 13. 2. 2008 15:32
Myslel jsem si to. Aniz bych chtel zpochybnovat toto vitezstvi Tatry, tak si myslim, ze elektronika bez SCR je pro uzivatele lepsi nez SCR bez elektroniky. Zda jde dosahnout Eura V bez SCR a filtru jsem si nebyl jisty, ale mam podezreni, ze Scania to tak opravdu uz ma.
dotaz
| 13. 2. 2008 15:35
Áno, pred časom som tu zachytil správu, v ktorej sa Scania chvália, že majú motor spĺňajúci Euro5 bez prídavnej nádrže s močovinou (=bez AdBlue).
Avatar - Ghostyx
Drzim palce...
| 13. 2. 2008 00:16
Tatrovakum moc drzim palce, aby tenhleten motor ukazal vsem, ze stale umi... Brawo. :yes: :yes: :yes:
tak toto sa mi paci!
neregistrovaný "riderak"
| 13. 2. 2008 10:25
Chlapi v TATRE drzim palec!takto to ma byt!, treba ukazat konecne "zapadu",ze kde je skutocna koliska automobilizmu, a odkial sa vsetci vcetne povojnoveho porsche.... chodili ucit!!!!..., este raz pozdravujem a drzim palce....! PS: sam vlasnim staru a krasnu T603... ;-) a viem o com to JE!...
tak toto sa mi paci!
| 13. 2. 2008 15:33
T603 :yes:
tatra
neregistrovaný "Kořa"
| 19. 2. 2008 08:12
Je to super, tatra mi dělá jenom radost :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku