Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - KANKUNEN
Tak tohle je na cenu ubohost roku
| 10. 7. 2019 18:09
800 tisíc za auto co dovyje na 100ku za 12 sekund. Být v tom 1, 5 HDI, tak to pojede mnohem lépe.
Avatar - CICERO
Re: Tak tohle je na cenu ubohost roku
| 10. 7. 2019 18:35
Kuňk-kůň-en, vieš třeba já za nej nič dávat nemusím,

SOM BRAT , ták beru... zdááármiko… prostěěě: Čaputnu to přes Keyless A JE TO !!!
;-)
Možná pak pojedu do maďarska,beloruska,nebo Ruska na výlet, to když ty budeš mít zas HDi Výlev... :-) Ya Chapu ! :-) :* ´´jo a čína by vážně měla přehodnotit svou lidskoprávní...´´ Ehm a pak mu s kyselím výrazem na tváři podala chapadlo, přesně dle rozkazu spící knížete...... :-) HOWGH !!! .

...a keby bylo niečo a chtěli ste moc gramatikovat, tak kyselím od: Kefalín… čau ! :D
Avatar - pradeda777
Už je to tu zase...
| 10. 7. 2019 18:12
...zkkuurrvveenní ekofašisté děkujeme! :-[]
Avatar - KANKUNEN
Re: Už je to tu zase...
| 10. 7. 2019 18:23
Všichni ostatní emise plní. Pouze neschopné Subaru. Co se přestali věnovat Rally jsou motoricky dno.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Už je to tu zase...
| 10. 7. 2019 18:35
navyse na tej hlavnej foto ten levorg spredu vyzera uz docela zastaralo .. za mna aj dizajn by to chcelo kusok odvaznejsi a napaditejsi ... mam rad japonske vozy ale subaru je vizualne stale docela nuda a akasi az hra na istotu ako tomu bolo kedysi davnejsie v toyote ... akurat snad uz nove XV je aj vizualne fajn a na urovni ... :yes:
Re: Re: Re: Už je to tu zase...
| 11. 7. 2019 02:00
Levorg v reále vypadá hodně dobře a neokoukaně a je u něj poznat už z dálky, co jede. Tohle u aut dnešní produkce nemohu říci ani omylem, vše stejná a vzhledově nudná škatulata. U některých značek to dnes už není poznat ani zblízka, protože je u nich rozdíl na první pohled patrný už jenom ve velikosti :D
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Už je to tu zase...
| 11. 7. 2019 10:44
Vyzerá ako keby mu urvali gule, pardon, nasávací otvor. ;-) Na druhú stranu, no čo by mu bol, že
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Už je to tu zase...
| 11. 7. 2019 20:04
Toto povie milovnik ASX?
Avatar - CICERO
Re: Už je to tu zase...
| 10. 7. 2019 18:39
práprďo, za ten motor né, za tu CVT JOOOO :no: :no: :no:
Avatar - pradeda777
Re: Re: Už je to tu zase...
| 10. 7. 2019 19:59
Tož nevím....jezdím s CVT Yarisem už 7 let a celkem spokojenost.... :yes:
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Už je to tu zase...
| 10. 7. 2019 22:00
Yaris Ya Chapu ! ;-) CVT in higher segment niet… :P Do města CVT ok, za město pruser, a jet stím na dalnici? Znasilni Tě tam každej milovník koncernů a holdingů.... Ale třeba oni říkají: spokojenost eVWerywhere :D Ale ruku bych za to, do západního německa nedal... :D Tam ted brečí malí kluci, nemají CVT radsi dělají 18 letý krevete… :P :D
Avatar - 3_diamanty
parametre
| 10. 7. 2019 18:28
teda minimalne to zrychlenie je velka bida... a teraz si priratajme takmer premiovu cenu a razom sa ani nedivim ze predaje tohto rodinneho kombika v eu su kdesi na urovni otvorenej MX-5ky ... a vobec by som sa nedivil keby levorg aj coskoro uplne skoncil... akoze za 800 tacov clovek uz moze mat fakt ine auto ako 2 litrovy atmo kombik s razvorom kdesi na urovni ceedu ci octavky .. navyse sa obavam ze levorg je pozierany aj z vlastnych radov ( XV, impreza ) ... lebo aj ten kto fakt na subaru ma a chce subaru tak aj ten si asi rozmysli za co dat tych 800 tisic... ( za mna jasna volba je tu XV )
Re: parametre
| 10. 7. 2019 19:02
110 KW som mal v nej roku 1998 v 2L Primere GT , len ta zrychlovala za 8.5s a natrela by Levorgovy kocura aj dnes a to aj v zakrutach aj na rovinke... velky pokrok toto Subaru :no:
Avatar - wakantanka
Re: parametre
| 11. 7. 2019 08:31
Nebol si to ty čo ešte toť nedávno mi tvrdil, že keby mal na výber, tak berie radšej atmosféru? Tak jak? Atmo či turbo? Osobne Levorg radšej s tou 1,6 T :)
Re: Re: parametre
| 11. 7. 2019 18:54
Ideálně atmosféru, ale s manuálem, pokud by to šlo.
Re: parametre
| 11. 7. 2019 08:38
Ty brdo v dobe, kdy zakladni Oktavka s litrem stoji 500 tis ti 700 prijde jako premiova cena?!
Re: parametre
| 11. 7. 2019 20:00
To zrychlenie naozaj dake slabe. Auto tejto velkosti so 110kW motorom by to malo zvladat tak za 10s. To sa tak vela vykonu straca v CVT, alebo za to moze AWD?
Mám upřímnou radost,
| 10. 7. 2019 19:25
mám Levorga, a nyní vím, že zůstane na našich cestách vzácností. Jen, když se bude někdo blížit zezadu, bude si myslet, že mi to nandá (prakticky všude). Ale to neva, jezdím na pohodu, s nikým se nehoním, i když zrovna 1.6T zrychluje jak z praku...
Re: Mám upřímnou radost,
| 10. 7. 2019 19:58
Vzácností zůstane zcela určitě. Protože změna charakteru auta (o ten znatelně přišlo) a výkonově těžce podprůměrná kombinace motoru a převodovky za nadstandardní cenu asi mnoho zájemců nepřiláká. Předface byl na cestě alespoň vizuálně zajímavý a i hned rozeznatelný, i když "prak" je dnes skutečně něco zcela jiného, ale ne sprint za 8,9. Za 8,4 to měla před 21 lety OI s 1.8T.
Avatar - Dany
Re: Re: Mám upřímnou radost,
| 11. 7. 2019 10:49
:yes: a nadpriemerná váha. Ale súhlasím aj s St. Ako z praku to s CVT zrýchľuje. Ten pocit ako na gume tam je
Re: Mám upřímnou radost,
| 10. 7. 2019 21:00
A ten prak máš polámaný ne ? :-)
Nic moc motor
| 10. 7. 2019 19:37
Jako kombinace toho motoru a CVT převodovky je něco příšerného. Stačí se podívat na zrychlení skoro 12 sekund na 100km/h. A to s motorem, co má 150 koní, kdy to auto rozměrově odpovídá OIII v provedení kombi. Už nejslabší OIII s tím mizerným litrovým tříhrnkem má lepší parametry. Na stovce je za 10,2 a maximálku má také o fous vyšší. Když si pak vezmete 150 koňovou OIII, tak ta má maximálku kolem 220km/h a zrychlení něco přes 8 sekund i v automatu.
Osobně bych si na CVT převodovku nezvykl ... vyzkoušeno v Toyotě i v Subaru a prostě ne. DSG mi vyhovuje mnohem víc, jak projevem, tak dynamikou. Ano, DSG občas škubne, ale není to takový šnek jako CVT.
Tohle auto je prostě na atmosférický benzín moc těžké a vybavené nevhodnou převodovkou. Výsledkem je šnek s vysokou spotřebou. Nechtěl bych v tom cestovat po naložení dvou dalších lidí a nějaké zátěže do kufru.
Smutné...
| 10. 7. 2019 20:45
Takto tímto "vylepšením" Subaru svůj Levorq v Evropě definitivně zařízlo. Mělo by se stydět!!! :-( :no: :no: :no:
Subaru je motoricky slabé
| 10. 7. 2019 22:11
Subaru si dnes asi môže kúpiť len fanúšik. Mne sú tie auta designovo veľmi sympatické, ale bohužiaľ neskutočne žerú a navyše aj dynamika je podpriemerná, takže by som nad ním ani neuvažoval. Veľká škoda...
Avatar - iudex
Re: Subaru je motoricky slabé
| 11. 7. 2019 09:05
Práve naopak, bývalý fanúšik Subaru už o túto značku ani nezakopne. Pretože z výrobcu áut jazdiacich rallye sa stal výrobca bezpečných pomalých prepravníkov pre dôchodcov.
Re: Re: Subaru je motoricky slabé
| 11. 7. 2019 10:09
Přesně tak. Před rokem 2010 neexistovala jiná značka o které bych jen vzdáleně uvažoval.
Dnes už pro mě subaru neexistuje.
OkCupid.red - pro dospělé seznamka splnit partnera pro sex
| 10. 7. 2019 23:39
Obsah příspěvku byl v rozporu s pravidly diskuse.
Subo
| 11. 7. 2019 01:47
Třeba moje postarší Subaru Legacy IV, ze kterého vychází Levorg to má ve sprintu lehce přes 10s a bohatě to stačí. Pro mě je mnohem důležitější si vychutnat zvuk motoru, který se neomrzí a hlavně průjezd každou zatáčkou, abych nemusel křečovitě brzdit, jako ti oturbení rovinkový sprinteři a pak se protahovat zatáčkou rychlostí 40km/h, aby se jim to neurvalo nebo nepřevrátilo :D To si s chutí zanadávám, na co v tom krámu má pak tolik kobyl, když mu v těch zatáčkách vždy skoro všechny chcípnou a jet za takovýma je pak doslova utrpení. Takže o tom je Subaru pánové. Předjíždět se v tom dá taky naprosto v klidu, tak nechápu, co tady někteří brblají, jo vlastně, oni už zapomněli řadit, tak prej zdechlá atmosféra :D
Ale z nabídky Subaru, kromě Levorgu a nové Imprezy už bych si taky nevybral, protože je to vše už poněkud nevzhledné až obtloustlé a XV pro svou náchylnost k závažným poruchám měli raději stáhnout z výroby.
Avatar - kari.laz
Re: Subo
| 11. 7. 2019 05:37
Řadit? To je u Subaru sprosté slovo a to doslova. Když dnes nic jiného, než CVT nemají. Smutné co ze Subaru zůstalo.
Avatar - KANKUNEN
Re: Subo
| 11. 7. 2019 07:03
Nejsi náhodou závodník s borcema co jedou z Tesca a nechtějí převrátit spíše nákup. Střídám všechny motory a když atmo, tak na tak těžké auto 2,5 z mazdy.
Avatar - wakantanka
Re: Subo
| 11. 7. 2019 08:37
To že niekto nevie jazdiť do zákrut, je skôr chyba v medzikuse medzi volantom a pedálmi a nie počtom koníkov pod kapotou nemyslíš? Fakt je ale ten, že tento dvojliter v kombinácii s CVT je vzhľadom k hmotnosti tohto auta žalostne málo. Mali tam radšej nechať tú 1,6 T.
Avatar - kari.laz
Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 10:25
Měli hlavně vyhodit CVT a dát tam manuál. Hned by to bylo o něčem jiném
Re: Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 20:26
Súhlasím s tebou. Mal som levorg a tá prevodovka bola katastrofálna. Kedy to malo manuál bolo by to super auto. Podvozok, riadenie, posed za volantom super. Ale tá prevodovka :no: :no:
Re: Subo
| 11. 7. 2019 08:39
no vidíš, tak to tvoje Legacy je o 2s rýchlejšie ako Levorg. Rozprávaš to tak, ako keby ostatné autá mali kolesá primontované na pevno... A že je to motoricky veľmi biedne je fakt - taká konkurenčná Corolla to dá aj so slabým hybridom z 0-100 za 11s pri polovičnej spotrebe :D - jediné čo nemá je AWD ale aj zvuk bude podobný.
Už ani AWD nie je to čo bývalo u Subaru, ale je to cez spojku na princípe ako Haldex, pokiaľ sa nemýlim, to sa zas môže plne rovnať s koncernom....
Jediné čo Subaru v Európe ostalo je motor boxer, a to je podľa mňa málo. Všetko ostatné vie aj konkurencia často lacnejšie v kombinácií s lepšou spotrebou a vyšším výkonom.
Avatar - iudex
Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 09:51
A aj tá koncepcia boxer je trochu preceňovaná. Argument je hlavne nízke ťažisko, ale teraz má Toyota Supra s klasickým radovým motorom ťažisko nižšie, ako GT86 s ospevovaným nízkoťažiskovým boxerom.
Re: Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 13:10
Nejaký dôkaz toho tvrdenia by nebol?
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 17:35
Písalo sa to v každom druhom článku o Supre, sám som to vážiť nešiel. ;-)
Re: Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 13:28
No marketing Toyoty to sice říká, ale je to lež jak věž. Fyziku marketing neobelže, řadový motor má vždy nejvyšší těžiště, Včka mají nižší a boxery nejnižší. Naštěstí existují redakce, které neskáčou na každou marketingovou bajku a věci si umí ověřit.
https://www.caranddriver.com/…ty-claim-tested/
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 17:38
Zaujímavé.
Inak z iného súdka: z porovnania Supry a technicky identického Z4 M40i na carwow vyplynulo, že Supra zrýchľuje v akomkoľvek režime (pevný štart, na stovku i na štvrť míle, pružné zrýchlenie) vždy výrazne lepšie ako Z4. Pritom majú mať identické motory a parametre. Redaktor vyslovil názor, že by sa veľmi čudoval, keby mala Supra menej ako 380 koní. Takže možno klame Toyota aj tu, ale tentokrát v prospech zákazníka.
Re: Re: Re: Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 19:12
Nějaké dalekosáhlé závěry bych z toho nedělal.
1. Každá produkce motorů má v sérii určitý rozptyl výkonů, řekl bych, že 10% rozdílu mezi povedenějším kouskem a nepovedenějším kouskem nemusí být nereálných.
2. Když se vedle sebe postaví identické motorizace 718, tak provedení Cayman musí být z podstaty věci rychlejší než provedení Boxster. A to nejen v přímce, ale i v oblouku. Prostě karoserie roadster je těžší, což vadí v přímce i oblouku a měkčí, což vadí v oblouku. Reálně navážený rozdíl v hmotnosti mezi Suprou a Z4 je 62kg, to sice není nějaký extrém, ale rozdíl to je.
Podle mě ty motory (i převodovky) jsou zcela identické a rozdíly jdou na konto výše uvedeného.
pro porovnání naměřené rozdíly kupé vs roadster Toyoty/BMW
http://www.zeperfs.com/…uel7494-7920.htm
a u Porsche 718
http://www.zeperfs.com/…uel7070-7072.htm
A s těmi 380hp dokud bych je neviděl na brzdě bych také byl opatrný, 718 jich má jenom 365 a je o dost rychlejší (i když také lehčí).
Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 17:46
Už podle této věty, budeš znalec "na princípe ako Haldex, pokiaľ sa nemýlim, to sa zas môže plne rovnať s koncernom". Takže si doporučuji zjistit, jak vidno stále utajený zásadní rozdíl mezi haldexem. Psát to stále dokola do diskuzí o Subaru už mě totiž neba. Sice nejsem fanda CVT, ale s klasickým HD měničem ve spojení s atmosférou nemám problém a pro dálkové jízdy, natož ve městech a v kolonách nemluvě je to mnohem pohodlnější.
Mě ani ta spotřeba netrápí, protože LPG. A výkon mě bude chybět leda tak ve sprintech někde na okruhu, protože v dnešním provozu ho fakt nikde nepostrádám a pokud potřebuji akcelerovat, tak si jenom podřadím, nicméně projíždět se svižně na okreskách, téměř za každého počasí, tak tady je pro mě Subo jasný vítěz a ta koncepce Subaru funguje velmi dobře i bez ohromujícího výkonu pro sprinty.
Avatar - iudex
Re: Subo
| 11. 7. 2019 09:02
Oni už zapomeli radit... presne tak, oni v tom Subaru zabudli radiť, preto všetky Subaru majú dnes automat (a rovno ten najhorší typ). ;-)
Avatar - speedfred
Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 10:02
:yes: :yes:
Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 12:50
Manuál je něco tak obstarožního, že nevím, kdo by to ještě chtěl. Navíc CVT s hydrodynamickým měničem je principiálně nejlepší koncept AT převodovky pro spalovaci motor. Jezdit s tím je sen, "řadíš" si v podstatě plynovým pedálem.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 13:05
Tak určitě. Automat mě nebaví, do sportovně střiženého auta patří manuál.
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Re: Subo
| 12. 7. 2019 15:29
Marne som teraz patral na sk.cz strankach, kde sa to prezentuje ako sportove auto.
Vsade je to o vsestrannosti.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Subo
| 13. 7. 2019 07:51
Starší Levorg podľa automobilky zrejme bol až moc športový:
"Evropské prodeje ale byly spíše slabšího ražení, a tak se automobilka v rámci letošního faceliftu rozhodla změnit charakter auta, které prý bylo až moc sportovní."
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 13:11
Je těžké si připustit pravdu, že. Z CVT to nejede, řve a žere, ale jinak paráda.
Re: Re: Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 16:09
:D :D :D :yes: Ta sedla!
Re: Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 16:12
Sám jsi obstarožní. Většina dnešních mladých řidičů je prostě líná jako prase a navíc neumí pořádně řídit, natož řadit :D . To je celé.
Avatar - twistedTSD
Re: Subo
| 11. 7. 2019 13:04
Zvuk permanentně vytočené atmosféry bude v Levorgu určitě úplná slast.
Re: Subo
| 11. 7. 2019 20:03
V aute s CVT si len tazko mozes vychutnavat zvuk motoru. Pri kazdom silnejsom slapnuti na plynovy pedal dostanes akurat monotonne kvilenie...
Avatar - CountachSV
Silná hláška
| 11. 7. 2019 07:57
Subaru jde stejně do pe, jako Citroen. Howgh
Je to parada, cist ze kvuli emisim vyradili turbo 1.6 a nahr
| 11. 7. 2019 08:41
Jen skoda te nevhodne prevodovky.
S manualem by to bylo fajn zpestreni.

I kdyz pochopitelne optimem by byl 2.5 atmo s hydromenicem.
;-)
Avatar - iudex
Re: Je to parada, cist ze kvuli emisim vyradili turbo 1.6 a
| 11. 7. 2019 09:07
Optimum by bol 2,0turbo s manuálom. ;-)
Už keď prišiel Levorg, písal som, že to je fajn (dodnes sa mi to auto páči, v červenej pôsobí ako také STi kombi), len by to chcelo skombinovať ten 1,6T s manuálom. A oni nechali CVT a vymenili motor za ešte slabší. ;-\ :no:
Avatar - KANKUNEN
Re: Re: Je to parada, cist ze kvuli emisim vyradili turbo 1.
| 11. 7. 2019 09:22
Nezapomeň, Subaru v turbu žere tak, že raději na dovču pojedeš naftovým tříválcem.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Je to parada, cist ze kvuli emisim vyradili turb
| 11. 7. 2019 09:45
Ja neviem, všetci strašíte tou spotrebou benzínov, ale ja som teraz aj s americkou dvojtonovou 7 miestnou kravou s takmer 300k šesťvalcom a automatom jazdil v pohode pod 10. Takže si nemyslím, že by dvojlitrový štvorvalec s manuálom mal zožrať benzínku aj s hadicou.
P.S. Ale možno to bola z Tvoje strany irónia, potom: ;-)
Avatar - kari.laz
Re: Re: Re: Re: Je to parada, cist ze kvuli emisim vyradili
| 11. 7. 2019 10:37
Je jasný, že s tím autem si každý jezdí podle toho, že prostě je radost šlapat na plyn, ale jinak ta spotřeba je opravdu o něco vyšší.

https://www.spritmonitor.de/…409-Impreza.html?…
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Je to parada, cist ze kvuli emisim vyrad
| 11. 7. 2019 10:51
Tak je to o niečo vyššie ako je priemer, Golf R to dáva tesne pod 10, ale taký Focus RS je na tom podobne (11,3). Ak by som chcel STi, tých pár deci naviac by nehralo rolu.
Avatar - kari.laz
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to parada, cist ze kvuli emisim v
| 11. 7. 2019 11:46
Tak jasně, že tohle auto se nekupuje kvůli spotřebě a ježdění stovek kilometrů po dálnici ;-)
Takže spotřeba je dle toho celkem v pohodě.
Re: Re: Re: Je to parada, cist ze kvuli emisim vyradili turb
| 11. 7. 2019 13:17
Mal som Imprezu a pri nájazde okolo 20-25 tisíc ročne to nebolo nič čo by človeka malo zruinovať.
Avatar - kari.laz
Re: Je to parada, cist ze kvuli emisim vyradili turbo 1.6 a
| 11. 7. 2019 10:34
S manuálem ;-)
Avatar - Beefcake
Klasika
| 11. 7. 2019 15:26
Zase klasicky nablito. Najhorsie, ze 3/4 z toho uplne od veci. By som to cakal tak v zenskom magazine.
Re: Klasika
| 11. 7. 2019 17:19
Chlapci si nejspíše pouze odskočili z FB nebo z Instáče :D
Avatar - iudex
Re: Klasika
| 11. 7. 2019 17:31
Tvoj príspevok je zase len taký neurčitý výkrik do tmy. Tak daj niečo vecné, relevantné a hodnotné. Napríklad niečo o tom, ako výrazne Levorgu prospela výmena silnejšieho turba za slabšiu atmosféru a ako výborne si notuje s CVT prevodovkou. Som v napätí. ;-)
Avatar - twistedTSD
Re: Klasika
| 11. 7. 2019 18:07
Zato tvůj příspěvek je vyloženě k věci. Člověk by čekal, že subaru fans budou první, kdo si kopne do Levorgu končícího na 2.0 atmo a Imprezy na 1.6 atmo (4x4 CVT!).
Re: Re: Klasika
| 11. 7. 2019 18:33
Zrovna ovšem v tomto případě záleží kvůli čemu dotyčný měl nebo má Subaru rád.
Avatar - Beefcake
Re: Re: Klasika
| 12. 7. 2019 15:27
Impreza mala podobne motory uz davno, co asi ludia netusia.
Otazka je, ci je lepsi Levorg s 2.0 (ci Impreza a 1.6) alebo ziadny, lebo to bolo o tom. Pre vacsinu tu zrejme ziadny.
Subo
| 11. 7. 2019 17:25
Jak jsem čekal, potrefené husy se ozvaly. Samej tabulkový znalec Subaru, čili teoretik :D Až někdy budete mít možnost, zkuste se v tom nejdříve protáhnout po nějakých okreskách a pak mudrujte. Co takovým vysvětlovat, když jak vidno někteří očividně ani neznají ten podstatný rozdíl mezi haldexem a AWD u Subaru ve spojení s AT převodovkou. To je jako napsat, všechny auta mají přece taky 4 kola a motor, tak jsou všechny stejné :D Tak zase někdy hošani ;-)
Avatar - iudex
Re: Subo
| 11. 7. 2019 17:33
Platí pre Teba to isté čo pre Beffcakea (s tým rozdielom, že Teba som tu zatiaľ nevidel a neregistrujem Tvoje názory či akékoľvek relevantné príspevky). Ale máš šancu, Subaru je zjavne Tvoja parketa, tak si obháj vlastnú (reálnu či snovú) garáž a povedz nám, ako z vlastnej skúsenosti (pretože Ty nie si teoretik) hodnotíš Levorg 2,0, rád sa poučím.
Re: Re: Subo
| 11. 7. 2019 18:17
Znám Levorg s 1.6T, protože jsem si ho mohl projet po okreskách a rozbitých cestách. Podvozek je naprosto excelentní a že by motor byl dýchavičný jsem si tady určitě nevšiml. Nechápu, co každý chce za výkony do dnešního provozu. Pokud je někdo zvyklej se rozjíždět s kvílením gum bude asi zklamán, tím spíše, když je to 4x4. Ta atmoška je sice o něco línější, ale většině řidičů bude stačit i v novém Levorgu, protože CVT řadí celkem svižně bez prodlevy, což byl spíše problém starších 4AT, ale i tady to bylo hlavně o zvyku a práci s plynem. Atmoška 110kW je navíc spolehlivá. Subo sice není auto na sprinty, to se každý musí podívat jinde, ale při jízdě na klikatých okreskách je s ním hodně zábavy a i mnohem výkonnější vozy tady ztrácejí, navíc je dosti bezpečné téměř za každého počasí (led je samozřejmě problém i pro Subo), akorát ty prodejní ceny jsou hodně vysoké, ale to bylo u Subaru vždy. Měl jsem možnost si svého času vozit zadnici i v M6 MPS a tohle auto i dnes by si dalo mnohé výkonné modely ke svačině, protože výkonné turbo, tím spíše, že bylo dobré i podvozkově a 4x4, akorát ta spotřeba N98 byla brutální. Nicméně více mě baví Subaru, protože mě přijde v zatáčkách jistější, což je velká zásluha právě ležatého motoru boxer a tudíž to není žádný marketingový blábol, i když to není taková raketa, jako byla M6 MPS. Taky bych benzínové Subaru, natož s CVT nedoporučil všem, co potřebují za autem často něco tahat, čili přívěsné vozíky, nebo karavany. Dnes je doba turbová a každý kouká jenom na tabulkový parametr zrychlení, ale o tom Subaru není a nikdy nebylo, vyjma ostrého modelu Impreza.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Subo
| 12. 7. 2019 09:44
No konečne konkrétne poznatky, aspoň sa je o čom baviť.
Vyjadruješ sa ale k starému Levorgu, pričom článok je a gro kritiky smeruje na nový Levorg, teda hlavne na výmenu silnejšieho turba za slabšiu atmosféru a konštatovanie Subaru, že Levorg bol doteraz príliš športový a teda ho spravili "menej športovým". Ty ale píšeš o starom Levorgu a o tom, že sa Ti s ním celkom fajn jazdilo. Ale proti tomu ani popel! A teraz skús úprimne odpovedať, či Ti Levorg prišiel "moc športový" a bolo ho treba spraviť pomalším, vymeklejším a viac dôchodcovským. čo odpovieš?
Doterajší Levorg bol chválený presne pre to, čo píšeš, teda výborný podvozok. Aj motor v zásade chválili, menej ako podvozok, ale v zásade sa testy zhodujú, že je dostatočný (aj keď niektorí od daného výkonu čakali viac, proste hmotnosť auta je vyššia, je to kombi so 4x4 a niečo váži a tá váha žerie výkon). Osobne považujem parametre starého Levorgu za také optimum pre auto danej veľkosti a hmotnosti, menej by som určite nechcel. A hlavná kritika testérov smerovala proti CVT prevodovke, ktorá proste žerie výkon, je pomalá, v niektorých režimoch nepríjemná (držanie konštantných vysokých otáčok, virtuálne stupne).
No a teraz príde Subaru a ponechá to, čo sa v testoch kritizovalo (CVT) a dá preč to, čo sa s testoch chválilo (agilný športovo ladený podvozok a slušný motor). A nie, väčšine vodičov auto zrýchľujúce na stovku za 12,2 se*** stačiť nebude (leda tak niekomu kto prechádza z Fabie HTP). Asi nemám úplne štandardné požiadavky na dynamiku (som zvyknutý na zrýchlenie na stovku za 5,0s), ale pre rodinné auto (Levorg je kombi) za úplný základ považujem stovku pod 10s, optimálne niekde okolo 8. Jasné, stovka z pokoja je len jeden údaj, dôležité je aj pružné zrýchlenie, ale to obávam sa bude mať Levorg 2,0 ešte tragickejšie, je to proste atmosféra s nízkym krútiakom a tam odstup od doterajšej 1,6T bude obávam sa ešte dramatickejší.
No a potom je tu to celkové presmerovanie zo "športovo orientovaného kombi" na "doc
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Subo
| 12. 7. 2019 11:55
a ja ti pre zmenu napíšem niečo k "starému" Levorgu. Nový sme tu asi nikto neskúšali.
Tým excelentným podvozkom myslíš čo konkrétne? Levorg každým modelovým rokom výrazne menil charakter a ani v poslednej verzii sa im to k excelentnosti naladiť nepodarilo. Väčšie prepruženia nezvládal ani v mestských rýchlostiach a nezaťažený. Od podvozku sa pri prepružení ozývaly rany, ako keby odtrhlo záves. Problém Levorgu, podvozkovo, bol relatívne komfortne naladený podvozok na prevádzkovú hmotnosť 1700 kg. Celkom dobre zvláda v tempe otvorenejšie zákruty. Tie utiahnuté mu nejdú, napriek boxeru, ťažisku, pohonu... Výkon nie je použiteľný len pri pretáčaní kolies, ale aj v zaťažení, vo vyšších rýchlostiach. Ak si jazdil na MPS tak vieš a o to viac nechápem tu poznámku ku kvíleniu gúm. Navyše Levorg mal nízku zaťažiteľnosť. Ako už písal Iudex, pohon v podaní Levorgu 1,6T bol len dostatočný. Pocitovo, papierovo, ako len chceš, mu výkon žrala hmotnosť, CVT, pohon...
Nová kombinácia s atmosférou bude tragická. Určená je pre koho? Čo tam zostane zo Subaru? Boxer.
Aj ten pohon je vlastne len obdoba haldexu
Re: Subo
| 11. 7. 2019 18:29
Poznáte jaký je rozdíl u Subaru v pohonu všech kol s manuální a automatickou převodovkou?
Avatar - Beefcake
Re: Re: Subo
| 12. 7. 2019 09:55
Tak to je dost blbo postavena otazka, takto zjednodusit na mt vs. at sa to neda.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Subo
| 12. 7. 2019 12:03
Tak to je dosť dobre postavená otázka a pointa v odpovedi sa dá vystihnúť v jednej jednoduchej vete: S automatickou prevodovkou je tam obdoba haldexu.
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Re: Subo
| 12. 7. 2019 15:17
Uz ma to fakt nebavi dokola vysvetlovat to iste: https://www.youtube.com/watch?…
To plati aj pre medvedika nizsie.

Okrem toho nazyvat nieco "obdobou haldexu" je dost smiesne, ked haldex sa az nedavno trochu dotiahol na riesenia, co Subaru ponuka uz dlho.
Mimochodom, vyrobca "haldexu" je vraj uz alergicky na to meno, takze radsej BW, ked uz ho teda uctievat...

A ano, riesenie s diferencialom (s dobre spravenym LSD) je na cestu, najma suchu, lepsie, ked sa ide na limit. Avsak mimo cesty, ci napr. na snehu/lade ma navrch CVT vdaka niektorym svojim vlastnostiam. Samozrejme nemam zase na mysli lezenie po skalach s redukciou.
Impreze, ci Levorgu by sa viac hodilo riesenie s diferencialom, co napr. v pripade Levorgu aj existuje, ale nie u nas. Takze nerobte zo Subaru idiotov, co nevedia co robia, toto je zase len specifikum nasho pokriveneho trhu.
Okrem toho v podani WRX STI ma pohon zrejme najlepsi, aky sa da navrhnut.
Avatar - Dany
Re: Re: Re: Re: Re: Subo
| 13. 7. 2019 07:49
Iba som odpovedal na otázku. To, že je "spojka" u Subaru vyladená lepšie ako haldex nespochybňujem. Ale bavíme sa pod Levorgom. Pod novým Levorgom. Využije Levorg potenciál pohonu s atmosférou pridusenou 6d-temp? Naozaj porovnávaš dif s LSD s prevodovkou CVT? Iste, že CVT je lepšia na snehu a ľade, aj iní v snežnom režime uberajú výkon a vyhladzujú charakteristiku
Ak si za svoje prachy kúpiš nový Levorg, rád sa s tebou stretnem. Ak si ho kúpiš s 2,0 T, nebodaj kúpiš nové STI, tak sa stretnem ešte radšej ;-)
Avatar - Beefcake
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Subo
| 13. 7. 2019 13:37
To vobec nie je o uberani vykonu.
Re: Subo
| 11. 7. 2019 20:09
A poniektori "znalci" tiez netusia, ze medzi haldexom a AWD u Subaru s CVT ziaden podstatny rozdiel nie je. Subaru s automatom CVT uz nie je plnohodnota stvorkolka. Nema medzinapravovy diferencial, a pohon druhej napravy je len pripajany cez spojku...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku