Jako kombinace toho motoru a CVT převodovky je něco příšerného. Stačí se podívat na zrychlení skoro 12 sekund na 100km/h. A to s motorem, co má 150 koní, kdy to auto rozměrově odpovídá OIII v provedení kombi. Už nejslabší OIII s tím mizerným litrovým tříhrnkem má lepší parametry. Na stovce je za 10,2 a maximálku má také o fous vyšší. Když si pak vezmete 150 koňovou OIII, tak ta má maximálku kolem 220km/h a zrychlení něco přes 8 sekund i v automatu.
Osobně bych si na CVT převodovku nezvykl ... vyzkoušeno v Toyotě i v Subaru a prostě ne. DSG mi vyhovuje mnohem víc, jak projevem, tak dynamikou. Ano, DSG občas škubne, ale není to takový šnek jako CVT.
Tohle auto je prostě na atmosférický benzín moc těžké a vybavené nevhodnou převodovkou. Výsledkem je šnek s vysokou spotřebou. Nechtěl bych v tom cestovat po naložení dvou dalších lidí a nějaké zátěže do kufru.
Platí pre Teba to isté čo pre Beffcakea (s tým rozdielom, že Teba som tu zatiaľ nevidel a neregistrujem Tvoje názory či akékoľvek relevantné príspevky). Ale máš šancu, Subaru je zjavne Tvoja parketa, tak si obháj vlastnú (reálnu či snovú) garáž a povedz nám, ako z vlastnej skúsenosti (pretože Ty nie si teoretik) hodnotíš Levorg 2,0, rád sa poučím.
mám Levorga, a nyní vím, že zůstane na našich cestách vzácností. Jen, když se bude někdo blížit zezadu, bude si myslet, že mi to nandá (prakticky všude). Ale to neva, jezdím na pohodu, s nikým se nehoním, i když zrovna 1.6T zrychluje jak z praku...
Vzácností zůstane zcela určitě. Protože změna charakteru auta (o ten znatelně přišlo) a výkonově těžce podprůměrná kombinace motoru a převodovky za nadstandardní cenu asi mnoho zájemců nepřiláká. Předface byl na cestě alespoň vizuálně zajímavý a i hned rozeznatelný, i když "prak" je dnes skutečně něco zcela jiného, ale ne sprint za 8,9. Za 8,4 to měla před 21 lety OI s 1.8T.
Tvoj príspevok je zase len taký neurčitý výkrik do tmy. Tak daj niečo vecné, relevantné a hodnotné. Napríklad niečo o tom, ako výrazne Levorgu prospela výmena silnejšieho turba za slabšiu atmosféru a ako výborne si notuje s CVT prevodovkou. Som v napätí. ;-)
Re: Je to parada, cist ze kvuli emisim vyradili turbo 1.6 a
Optimum by bol 2,0turbo s manuálom. ;-)
Už keď prišiel Levorg, písal som, že to je fajn (dodnes sa mi to auto páči, v červenej pôsobí ako také STi kombi), len by to chcelo skombinovať ten 1,6T s manuálom. A oni nechali CVT a vymenili motor za ešte slabší. ;-\ :no:
Subaru si dnes asi môže kúpiť len fanúšik. Mne sú tie auta designovo veľmi sympatické, ale bohužiaľ neskutočne žerú a navyše aj dynamika je podpriemerná, takže by som nad ním ani neuvažoval. Veľká škoda...
110 KW som mal v nej roku 1998 v 2L Primere GT , len ta zrychlovala za 8.5s a natrela by Levorgovy kocura aj dnes a to aj v zakrutach aj na rovinke... velky pokrok toto Subaru :no:
A poniektori "znalci" tiez netusia, ze medzi haldexom a AWD u Subaru s CVT ziaden podstatny rozdiel nie je. Subaru s automatom CVT uz nie je plnohodnota stvorkolka. Nema medzinapravovy diferencial, a pohon druhej napravy je len pripajany cez spojku...
Zato tvůj příspěvek je vyloženě k věci. Člověk by čekal, že subaru fans budou první, kdo si kopne do Levorgu končícího na 2.0 atmo a Imprezy na 1.6 atmo (4x4 CVT!).
no vidíš, tak to tvoje Legacy je o 2s rýchlejšie ako Levorg. Rozprávaš to tak, ako keby ostatné autá mali kolesá primontované na pevno... A že je to motoricky veľmi biedne je fakt - taká konkurenčná Corolla to dá aj so slabým hybridom z 0-100 za 11s pri polovičnej spotrebe :D - jediné čo nemá je AWD ale aj zvuk bude podobný.
Už ani AWD nie je to čo bývalo u Subaru, ale je to cez spojku na princípe ako Haldex, pokiaľ sa nemýlim, to sa zas môže plne rovnať s koncernom....
Jediné čo Subaru v Európe ostalo je motor boxer, a to je podľa mňa málo. Všetko ostatné vie aj konkurencia často lacnejšie v kombinácií s lepšou spotrebou a vyšším výkonom.
To že niekto nevie jazdiť do zákrut, je skôr chyba v medzikuse medzi volantom a pedálmi a nie počtom koníkov pod kapotou nemyslíš? Fakt je ale ten, že tento dvojliter v kombinácii s CVT je vzhľadom k hmotnosti tohto auta žalostne málo. Mali tam radšej nechať tú 1,6 T.
Nejsi náhodou závodník s borcema co jedou z Tesca a nechtějí převrátit spíše nákup. Střídám všechny motory a když atmo, tak na tak těžké auto 2,5 z mazdy.
teda minimalne to zrychlenie je velka bida... a teraz si priratajme takmer premiovu cenu a razom sa ani nedivim ze predaje tohto rodinneho kombika v eu su kdesi na urovni otvorenej MX-5ky ... a vobec by som sa nedivil keby levorg aj coskoro uplne skoncil... akoze za 800 tacov clovek uz moze mat fakt ine auto ako 2 litrovy atmo kombik s razvorom kdesi na urovni ceedu ci octavky .. navyse sa obavam ze levorg je pozierany aj z vlastnych radov ( XV, impreza ) ... lebo aj ten kto fakt na subaru ma a chce subaru tak aj ten si asi rozmysli za co dat tych 800 tisic... ( za mna jasna volba je tu XV )
No konečne konkrétne poznatky, aspoň sa je o čom baviť.
Vyjadruješ sa ale k starému Levorgu, pričom článok je a gro kritiky smeruje na nový Levorg, teda hlavne na výmenu silnejšieho turba za slabšiu atmosféru a konštatovanie Subaru, že Levorg bol doteraz príliš športový a teda ho spravili "menej športovým". Ty ale píšeš o starom Levorgu a o tom, že sa Ti s ním celkom fajn jazdilo. Ale proti tomu ani popel! A teraz skús úprimne odpovedať, či Ti Levorg prišiel "moc športový" a bolo ho treba spraviť pomalším, vymeklejším a viac dôchodcovským. čo odpovieš?
Doterajší Levorg bol chválený presne pre to, čo píšeš, teda výborný podvozok. Aj motor v zásade chválili, menej ako podvozok, ale v zásade sa testy zhodujú, že je dostatočný (aj keď niektorí od daného výkonu čakali viac, proste hmotnosť auta je vyššia, je to kombi so 4x4 a niečo váži a tá váha žerie výkon). Osobne považujem parametre starého Levorgu za také optimum pre auto danej veľkosti a hmotnosti, menej by som určite nechcel. A hlavná kritika testérov smerovala proti CVT prevodovke, ktorá proste žerie výkon, je pomalá, v niektorých režimoch nepríjemná (držanie konštantných vysokých otáčok, virtuálne stupne).
No a teraz príde Subaru a ponechá to, čo sa v testoch kritizovalo (CVT) a dá preč to, čo sa s testoch chválilo (agilný športovo ladený podvozok a slušný motor). A nie, väčšine vodičov auto zrýchľujúce na stovku za 12,2 sekundy stačiť nebude (leda tak niekomu kto prechádza z Fabie HTP). Asi nemám úplne štandardné požiadavky na dynamiku (som zvyknutý na zrýchlenie na stovku za 5,0s), ale pre rodinné auto (Levorg je kombi) za úplný základ považujem stovku pod 10s, optimálne niekde okolo 8. Jasné, stovka z pokoja je len jeden údaj, dôležité je aj pružné zrýchlenie, ale to obávam sa bude mať Levorg 2,0 ešte tragickejšie, je to proste atmosféra s nízkym krútiakom a tam odstup od doterajšej 1,6T bude obávam sa ešte dramatickejší.
No a potom je tu to celkové presmerovanie zo "športovo orientovaného kombi" na "doc
Súhlasím s tebou. Mal som levorg a tá prevodovka bola katastrofálna. Kedy to malo manuál bolo by to super auto. Podvozok, riadenie, posed za volantom super. Ale tá prevodovka :no::no:
Re: Je to parada, cist ze kvuli emisim vyradili turbo 1.6 a
Ja neviem, všetci strašíte tou spotrebou benzínov, ale ja som teraz aj s americkou dvojtonovou 7 miestnou kravou s takmer 300k šesťvalcom a automatom jazdil v pohode pod 10. Takže si nemyslím, že by dvojlitrový štvorvalec s manuálom mal zožrať benzínku aj s hadicou.
P.S. Ale možno to bola z Tvoje strany irónia, potom: ;-)
Nebol si to ty čo ešte toť nedávno mi tvrdil, že keby mal na výber, tak berie radšej atmosféru? Tak jak? Atmo či turbo? Osobne Levorg radšej s tou 1,6 T :)
A aj tá koncepcia boxer je trochu preceňovaná. Argument je hlavne nízke ťažisko, ale teraz má Toyota Supra s klasickým radovým motorom ťažisko nižšie, ako GT86 s ospevovaným nízkoťažiskovým boxerom.
Práve naopak, bývalý fanúšik Subaru už o túto značku ani nezakopne. Pretože z výrobcu áut jazdiacich rallye sa stal výrobca bezpečných pomalých prepravníkov pre dôchodcov.
Levorg v reále vypadá hodně dobře a neokoukaně a je u něj poznat už z dálky, co jede. Tohle u aut dnešní produkce nemohu říci ani omylem, vše stejná a vzhledově nudná škatulata. U některých značek to dnes už není poznat ani zblízka, protože je u nich rozdíl na první pohled patrný už jenom ve velikosti :D
Třeba moje postarší Subaru Legacy IV, ze kterého vychází Levorg to má ve sprintu lehce přes 10s a bohatě to stačí. Pro mě je mnohem důležitější si vychutnat zvuk motoru, který se neomrzí a hlavně průjezd každou zatáčkou, abych nemusel křečovitě brzdit, jako ti oturbení rovinkový sprinteři a pak se protahovat zatáčkou rychlostí 40km/h, aby se jim to neurvalo nebo nepřevrátilo :D To si s chutí zanadávám, na co v tom krámu má pak tolik kobyl, když mu v těch zatáčkách vždy skoro všechny chcípnou a jet za takovýma je pak doslova utrpení. Takže o tom je Subaru pánové. Předjíždět se v tom dá taky naprosto v klidu, tak nechápu, co tady někteří brblají, jo vlastně, oni už zapomněli řadit, tak prej zdechlá atmosféra :D
Ale z nabídky Subaru, kromě Levorgu a nové Imprezy už bych si taky nevybral, protože je to vše už poněkud nevzhledné až obtloustlé a XV pro svou náchylnost k závažným poruchám měli raději stáhnout z výroby.
navyse na tej hlavnej foto ten levorg spredu vyzera uz docela zastaralo .. za mna aj dizajn by to chcelo kusok odvaznejsi a napaditejsi ... mam rad japonske vozy ale subaru je vizualne stale docela nuda a akasi az hra na istotu ako tomu bolo kedysi davnejsie v toyote ... akurat snad uz nove XV je aj vizualne fajn a na urovni ... :yes:
Starší Levorg podľa automobilky zrejme bol až moc športový:
"Evropské prodeje ale byly spíše slabšího ražení, a tak se automobilka v rámci letošního faceliftu rozhodla změnit charakter auta, které prý bylo až moc sportovní."
Iba som odpovedal na otázku. To, že je "spojka" u Subaru vyladená lepšie ako haldex nespochybňujem. Ale bavíme sa pod Levorgom. Pod novým Levorgom. Využije Levorg potenciál pohonu s atmosférou pridusenou 6d-temp? Naozaj porovnávaš dif s LSD s prevodovkou CVT? Iste, že CVT je lepšia na snehu a ľade, aj iní v snežnom režime uberajú výkon a vyhladzujú charakteristiku
Ak si za svoje prachy kúpiš nový Levorg, rád sa s tebou stretnem. Ak si ho kúpiš s 2,0 T, nebodaj kúpiš nové STI, tak sa stretnem ešte radšej ;-)
Impreza mala podobne motory uz davno, co asi ludia netusia.
Otazka je, ci je lepsi Levorg s 2.0 (ci Impreza a 1.6) alebo ziadny, lebo to bolo o tom. Pre vacsinu tu zrejme ziadny.
Okrem toho nazyvat nieco "obdobou haldexu" je dost smiesne, ked haldex sa az nedavno trochu dotiahol na riesenia, co Subaru ponuka uz dlho.
Mimochodom, vyrobca "haldexu" je vraj uz alergicky na to meno, takze radsej BW, ked uz ho teda uctievat...
A ano, riesenie s diferencialom (s dobre spravenym LSD) je na cestu, najma suchu, lepsie, ked sa ide na limit. Avsak mimo cesty, ci napr. na snehu/lade ma navrch CVT vdaka niektorym svojim vlastnostiam. Samozrejme nemam zase na mysli lezenie po skalach s redukciou.
Impreze, ci Levorgu by sa viac hodilo riesenie s diferencialom, co napr. v pripade Levorgu aj existuje, ale nie u nas. Takze nerobte zo Subaru idiotov, co nevedia co robia, toto je zase len specifikum nasho pokriveneho trhu.
Okrem toho v podani WRX STI ma pohon zrejme najlepsi, aky sa da navrhnut.
a ja ti pre zmenu napíšem niečo k "starému" Levorgu. Nový sme tu asi nikto neskúšali.
Tým excelentným podvozkom myslíš čo konkrétne? Levorg každým modelovým rokom výrazne menil charakter a ani v poslednej verzii sa im to k excelentnosti naladiť nepodarilo. Väčšie prepruženia nezvládal ani v mestských rýchlostiach a nezaťažený. Od podvozku sa pri prepružení ozývaly rany, ako keby odtrhlo záves. Problém Levorgu, podvozkovo, bol relatívne komfortne naladený podvozok na prevádzkovú hmotnosť 1700 kg. Celkom dobre zvláda v tempe otvorenejšie zákruty. Tie utiahnuté mu nejdú, napriek boxeru, ťažisku, pohonu... Výkon nie je použiteľný len pri pretáčaní kolies, ale aj v zaťažení, vo vyšších rýchlostiach. Ak si jazdil na MPS tak vieš a o to viac nechápem tu poznámku ku kvíleniu gúm. Navyše Levorg mal nízku zaťažiteľnosť. Ako už písal Iudex, pohon v podaní Levorgu 1,6T bol len dostatočný. Pocitovo, papierovo, ako len chceš, mu výkon žrala hmotnosť, CVT, pohon...
Nová kombinácia s atmosférou bude tragická. Určená je pre koho? Čo tam zostane zo Subaru? Boxer.
Aj ten pohon je vlastne len obdoba haldexu
To zrychlenie naozaj dake slabe. Auto tejto velkosti so 110kW motorom by to malo zvladat tak za 10s. To sa tak vela vykonu straca v CVT, alebo za to moze AWD?
Nějaké dalekosáhlé závěry bych z toho nedělal.
1. Každá produkce motorů má v sérii určitý rozptyl výkonů, řekl bych, že 10% rozdílu mezi povedenějším kouskem a nepovedenějším kouskem nemusí být nereálných.
2. Když se vedle sebe postaví identické motorizace 718, tak provedení Cayman musí být z podstaty věci rychlejší než provedení Boxster. A to nejen v přímce, ale i v oblouku. Prostě karoserie roadster je těžší, což vadí v přímce i oblouku a měkčí, což vadí v oblouku. Reálně navážený rozdíl v hmotnosti mezi Suprou a Z4 je 62kg, to sice není nějaký extrém, ale rozdíl to je.
Podle mě ty motory (i převodovky) jsou zcela identické a rozdíly jdou na konto výše uvedeného.
pro porovnání naměřené rozdíly kupé vs roadster Toyoty/BMW http://www.zeperfs.com/…uel7494-7920.htm
a u Porsche 718 http://www.zeperfs.com/…uel7070-7072.htm
A s těmi 380hp dokud bych je neviděl na brzdě bych také byl opatrný, 718 jich má jenom 365 a je o dost rychlejší (i když také lehčí).
Zaujímavé.
Inak z iného súdka: z porovnania Supry a technicky identického Z4 M40i na carwow vyplynulo, že Supra zrýchľuje v akomkoľvek režime (pevný štart, na stovku i na štvrť míle, pružné zrýchlenie) vždy výrazne lepšie ako Z4. Pritom majú mať identické motory a parametre. Redaktor vyslovil názor, že by sa veľmi čudoval, keby mala Supra menej ako 380 koní. Takže možno klame Toyota aj tu, ale tentokrát v prospech zákazníka.
No marketing Toyoty to sice říká, ale je to lež jak věž. Fyziku marketing neobelže, řadový motor má vždy nejvyšší těžiště, Včka mají nižší a boxery nejnižší. Naštěstí existují redakce, které neskáčou na každou marketingovou bajku a věci si umí ověřit. https://www.caranddriver.com/…ty-claim-tested/
Re: Je to parada, cist ze kvuli emisim vyradili turbo 1.6 a
Tak je to o niečo vyššie ako je priemer, Golf R to dáva tesne pod 10, ale taký Focus RS je na tom podobne (11,3). Ak by som chcel STi, tých pár deci naviac by nehralo rolu.
Znám Levorg s 1.6T, protože jsem si ho mohl projet po okreskách a rozbitých cestách. Podvozek je naprosto excelentní a že by motor byl dýchavičný jsem si tady určitě nevšiml. Nechápu, co každý chce za výkony do dnešního provozu. Pokud je někdo zvyklej se rozjíždět s kvílením gum bude asi zklamán, tím spíše, když je to 4x4. Ta atmoška je sice o něco línější, ale většině řidičů bude stačit i v novém Levorgu, protože CVT řadí celkem svižně bez prodlevy, což byl spíše problém starších 4AT, ale i tady to bylo hlavně o zvyku a práci s plynem. Atmoška 110kW je navíc spolehlivá. Subo sice není auto na sprinty, to se každý musí podívat jinde, ale při jízdě na klikatých okreskách je s ním hodně zábavy a i mnohem výkonnější vozy tady ztrácejí, navíc je dosti bezpečné téměř za každého počasí (led je samozřejmě problém i pro Subo), akorát ty prodejní ceny jsou hodně vysoké, ale to bylo u Subaru vždy. Měl jsem možnost si svého času vozit zadnici i v M6 MPS a tohle auto i dnes by si dalo mnohé výkonné modely ke svačině, protože výkonné turbo, tím spíše, že bylo dobré i podvozkově a 4x4, akorát ta spotřeba N98 byla brutální. Nicméně více mě baví Subaru, protože mě přijde v zatáčkách jistější, což je velká zásluha právě ležatého motoru boxer a tudíž to není žádný marketingový blábol, i když to není taková raketa, jako byla M6 MPS. Taky bych benzínové Subaru, natož s CVT nedoporučil všem, co potřebují za autem často něco tahat, čili přívěsné vozíky, nebo karavany. Dnes je doba turbová a každý kouká jenom na tabulkový parametr zrychlení, ale o tom Subaru není a nikdy nebylo, vyjma ostrého modelu Impreza.
Už podle této věty, budeš znalec "na princípe ako Haldex, pokiaľ sa nemýlim, to sa zas môže plne rovnať s koncernom". Takže si doporučuji zjistit, jak vidno stále utajený zásadní rozdíl mezi haldexem. Psát to stále dokola do diskuzí o Subaru už mě totiž neba. Sice nejsem fanda CVT, ale s klasickým HD měničem ve spojení s atmosférou nemám problém a pro dálkové jízdy, natož ve městech a v kolonách nemluvě je to mnohem pohodlnější.
Mě ani ta spotřeba netrápí, protože LPG. A výkon mě bude chybět leda tak ve sprintech někde na okruhu, protože v dnešním provozu ho fakt nikde nepostrádám a pokud potřebuji akcelerovat, tak si jenom podřadím, nicméně projíždět se svižně na okreskách, téměř za každého počasí, tak tady je pro mě Subo jasný vítěz a ta koncepce Subaru funguje velmi dobře i bez ohromujícího výkonu pro sprinty.
Jak jsem čekal, potrefené husy se ozvaly. Samej tabulkový znalec Subaru, čili teoretik :D Až někdy budete mít možnost, zkuste se v tom nejdříve protáhnout po nějakých okreskách a pak mudrujte. Co takovým vysvětlovat, když jak vidno někteří očividně ani neznají ten podstatný rozdíl mezi haldexem a AWD u Subaru ve spojení s AT převodovkou. To je jako napsat, všechny auta mají přece taky 4 kola a motor, tak jsou všechny stejné :D Tak zase někdy hošani ;-)
Manuál je něco tak obstarožního, že nevím, kdo by to ještě chtěl. Navíc CVT s hydrodynamickým měničem je principiálně nejlepší koncept AT převodovky pro spalovaci motor. Jezdit s tím je sen, "řadíš" si v podstatě plynovým pedálem.