Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda promluvila o sportovní trojce: Můžeme, ale nechceme

34 komentářů

Avatar - pradeda777
pradeda777
...finančně vyčerpala, když v době finanční krize odkoupila podíl v Mazdě od Fordu a přešla pod kontrolu banky Sumitomo. Od té doby ji "bankéři" nedovolili se pustit do sportovních projektů. Škoda....měl jsem kdysi Mazdu 3 MPS a svezení s ní byla paráda.... :yes:
Avatar - palix
palix
Možno je to dobre, že odkúpili podiel od Fordu. Ak by ostali v aliancii, zrejme by mali Mazdy dnes 1,0l ecoboosty. Takto nám tu ostalo niečo jedinečné - alternatíva - veľkoobjemové atmosféry.
A že sa Mazda nemýli nasvedčuje spolupráca s Toyotou...
Avatar - pradeda777
pradeda777
Opravdu nevíme co by bylo dnes. Třeba i nová 3 MPS...... 😉
Niemand
Už pred odkopom sa technika Fordu a Mazdy stále viac zdieľala. Teraz je Ford sám v brinde. Neverím, že by nechal Mazdu robiť vlastný vývoj.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Mazda za Fordů pokračovala ve vývoji Wankel motoru. To snad o něčem svědčí?
Avatar - lamal
lamal
uz len z principu kooperacie nemoze byt mazda viac mazdou pokial je spojena s fordom... alebo je snad malo prikladov z dneška ?
Niemand
To bolo okolo roku 2000 keď automobilky nešetrili a na trhu bola rozmanitosť modelov. Potom prišla kríza. Je dosť možne, že Mazda sa vykúpila práve preto, že Ford chcel prve škrka mimo samotný Ford.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ale houno, Ford se potácel nad propastí a prodával co se dalo....Volvo, Jaguar a došlo i na podíl v Mazdě. Mazda sice využila této Fordovi slabosti, ale sama se zadlužila tak, že přišla o nezávislost rozhodovat o své budoucnosti.
Niemand
Ty už si odporuješ aj sám. Najprv tvrdíš, že pod Fordom by im bolo lepšie a teraz, že Ford mal problémy a škrtal kde sa dalo. Proste Ford by im nič viac nedovolil ak by sa neodkúpili, tak by Mazdu unifikoval.
Avatar - palix
palix
Práve včera som na ulici videl starú Mazdu 121 (tuším 2. generáciu) Bola to Fiesta s inou maskou... Odchod Mazdy od Forda bol skvelý krok. Myslím si, že dnes má Mazda pomerne silnú pozíciu medzi motoristami. Ak niečo nepokazia, tak budú bodovať ďalej. Samozrejme Mazda nepredá v EU toľko áut ako napr Škoda, ale myslím si, že v Rusku, USA aj EU má celkom silnú pozíciu.
JapanPower
Nemas pravdu, asi 25% akcii Mazdy vlastnia 4 japonske banky a jeden ivesticny fond + Toyota. Zvysnych asi 75% akcii je volne obchdovatelnych na burze. Takze o Mazda rozhoduju akcionari = predstavenstvo+dozorna rada. Cize ako v ktorejkolvek inej automobilke.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
hovoří o tom, že si Mazda dělala tajný průzkum v náhodně zvolené zemi. Dílem kruté náhody byla vybrána ČR. Poté, co Mazda viděla na vlastní oči několik zákazníků Type-R, lekla se, že by to mohla být i její cílová skupina a projekt zařízla.
Ne vážn, je to škoda. Jistě by to byl cool HH a nemohl by být tak hnusnej, jako TR.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To si pleties s kadernikmi v MX-5 😊
Ale to auto by som bral.
Anonym
Každodenní jalový článek podle vzorce: Kolamn-Japonci-možná
byl nyní zválcován ještě otřesnějším schématem: Kolman-Japonci-nic nebude
Wolfalack
Na vaše dojmy ze Sky-X motoru jsem hodně zvědavý. První novináři ze zahraničí už se svezli. Já na tu svoji Sky-X trojku musím počkat do cca 15.9 :-!
Anonym
Jste hustej, že jste objednal něco prakticky ještě neznámého.
Fandím, ať to vyjde. :yes:
Avatar - palix
palix
Tiež obdivujem odvahu "Wolfalack-a". Ja by som sa bál objednať si niečo s čím som ani nejazdil, ani nič podobné ešte nikto nevyrába... Ale kto iný by to zvládol lepšie, ako automobilka, ktorá dotiahla Wankel najďalej?
Držím palce, nech je motor perfektný a budúce auto robí len radosť.
Niemand
Aj najďalej dotiahnutý Wankel mal ku každodennej použitelnosti ďaleko, tak dúfam, že v tomto prípade to bude nebude dotiahnuté najďalej, ale do konca.
Avatar - palix
palix
Oproti wankelu je predsa len Sky-X úplne bežný motor pokiaľ si vezmeme princíp.
Na druhej strane - minule som tak trochu čítal o RX-8 a dosť ľudí na ňu nedá dopustiť. Samozrejme potrebuje trochu iný prístup ako iné autá, ale vraj nie je taká hrozná.

Každopádne "podozrievam" Mazdu, že v dnešnej dobe sa málokto venuje zdokonaľovaniu techniky tak, ako to robia oni.
Avatar - SKAY
SKAY
Můžeme ,ale nechceme udělat škaredší auto než CTR 😄
Jach Priboy
To je tvoj osobný vkus, napr. pre mňa je TypeR Fk2 aj Fk8 krásne auto.. a na živo je ešte desaťnásobne krajšie
Anonym
Áááááááááááááááááá tak ty jsi pěkný hovado! :-!
Jach Priboy
netuším čo si tým chcel "povedať".. ale v pohode
Speed
Mazda je cool automobilka v porovnání cena/výkon. Dělají věci, do kterým se jiným nechce a mají úspěch. Kdo chce dnes pořádný motor bez turba, kam půjde? Dělají prostě věci jinak. Tohle jim nelze mít za zlé
Avatar - palix
palix
Robiť veci ináč sa niekedy môže vyplatiť. Presne to sa stalo Mazde 😊. Robia dizajnovo pekné autá, ktoré dobre jazdia a majú zaujímavú / alternatívnu techniku. Zákazníkov to priťahuje ako tak pozerám okolo seba.
renda4
Chceme , ale nemůžeme ...
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, takto to zodpovedá realite. Alebo úplne presne: dokázali by sme to tehnicky, ale finančne to neustojíme.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
este viac po lopate... ser.eme na to :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Má svoji unikátní Miatu, za to HH vyrábí spousta značek, ale na cestě vidět nejsou.
Avatar - iudex
iudex
Ako na ktorých cestách, naše (CZ/SK) cesty sú plné hothečov, Cuprami, i30kami či GTIčkami sa to tu len hemží, kdežto vidieť MX-5 je zriedkavé ako vidieť Ferrari.
MX-5 je parádny stroj a konkurenčná výhoda Mazdy (dnes už nikto malý dostupný roadster nerobí), ale z princípu je dvojmiestny roadster veľmi okrajová kategória, len na šepcifické trhy a ako tretie auto do rodiny. Kdežto predajné čísla tých HH sú niekde úplne inde, sú to v zásade univerzálne použiteľné autá, decká do školy, na nákup do mesta, na dovolenku i na okresky. Takže ak by Mazda vyrábala HH, predala by istotne väčšie počty HH ako roadsteru. A to nehovorím o výrobných nákladoch, kde HH je len mierne upravená verzia bežného existujúceho hatchu, kdežto roadster je od podlahy samostatné auto so všetkými s tým spojenými výdavkami na R&D.
St.
Nejvýkonnější Mazda 3 je s 2.5 SkyActive G. Jenže nejezdí u nás. Stejně tak pohon 4x4. Myslím, že na “hot hatch” by úplně stačil 2.5 Turbo, to Mazda už má a do trojky by se nejspíš vešel. Ale Mazda prostě nechce...
Avatar - palix
palix
Možno dnes Mazda Hot hatch ani nepotrebuje. Jej autá dosť predáva aj dizajn a výrobné kapacity sú obmedzené. Predpokladám, že lepšie sa predá pekné, spoľahlivé a dobre jazdiace auto, ktoré si kúpi veľa zákazníkov, ako HH pre pár jedincov.
HH je v ponuke relatívne dosť, MX5 je len jedna a na tú by som sa radšej zameral.
Možno ešte by mohli začať predávať motor 2,5 aj v EU.
BLA4G
Ako dlhorocny majitel mnohych aut tejto znacky som sklamany z toho, ze Mazda zahadzuje image a smrnc, ktory mala pred cca 10 rokmi. Auta, ktore byvali technologicky odlisne, lepsie, poctivejsie, stratili svoju vynimocnost zrejme kvoli setreniu nakladov. 6tka mavala dvojite lichobeznikove zavesenie vpredu. MPS byvali verzie, nad ktorymi slintali fanusikovia a uznavali ich ostatni. Teraz tu mame 6tku s podvozkom konstrukcne na urovni 3ky z r 2003. 3ku s jednoduchou zadnou napravou. Ano, je naladena naozaj dobre, ale predstavte si, co by ti isti inzinieri dokazali s viacprvkovou... premarnena prilezitost. Nerentabilnost vyvoja wankelu by som im odpustil, aj ked to malo negativny dopad na image znacky. Skyactiv X to sam nevytrhne. Hlavne, ze sa Mazda hra fajnovym interierom na polopremiu, skoda ze na premiovu uroven nedotiahli radsej moderne asistencne systemy. Zial, dovody, pre ktore som si Mazdy zvykol kupovat asi pominuli. Je mi z toho smutno.