Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda promluvila o sportovní trojce: Můžeme, ale nechceme

Stanislav Kolman
Diskuze (34)

V poslední době se spekulovalo o tom, že by nová Mazda 3 mohla dorazit také coby hot hatch. Vyjádření značky tomu ovšem nenasvědčuje.

Mazda si v nedávné době vysloužila pochvalu nejen za zcela nový designový jazyk, ale i modernější interiéry či revoluční technologie pohonu. Motor Sky-X, tedy jakýsi „diesel na benzin“, je ve světě skutečně unikátem. Shodou okolností se novou Mazdou 3 s touto pohonnou jednotkou svezeme už tento týden v rámci mezinárodních jízd. A chybět nebude ani nová CX-30.

Na jaře letošního roku se však spekulovalo ještě o tom, že by nová trojka mohla dorazit coby hot hatch, který by konkuroval VW Golf GTI či Hyundai i30 N. Vybrání zástupci Mazdy by si to dokonce přáli, vedení automobilky ale jasně naznačilo, že si nemáme dělat velké naděje.

Vedoucí globálního vývoje a plánování produktů Hiroyuki Matsumoto řekl, že japonská značka by sice mohla postavit výkonný motor, který by vyzval výše zmíněnou konkurenci, ale něco takového teď nemá v plánu. Přitom vedení britského či australského zastoupení by takový vůz rádo vidělo v nabídce a věří, že by se prodával skvěle.

Jenže Mazda je malá společnost a každá nová investice musí mít své opodstatnění. A vyvíjet další motor v době, kdy automobilka investuje do technologie Sky-X, ale i hybridů a elektromobilů, by nejspíš bylo finančně příliš náročné. A spolupráce na takovém projektu s jinou automobilkou rovněž není na pořadu dne.

Nejvýkonnější Mazdou 3 je tedy aktuálně ta s motorem Sky-X, tedy dvoulitrem o výkonu 132 kW (180 k) a točivém momentu 224 newtonmetrů. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol je tahle trojka na stovce za 8,2 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 216 km/h.

Stanislav Kolman
Diskuze (34)

Doporučujeme

9. 10. 2019 15:58
Re: CTR
netuším čo si tým chcel "povedať".. ale v pohode
20. 7. 2019 00:18
Mazda zmenila image
Ako dlhorocny majitel mnohych aut tejto znacky som sklamany z toho, ze Mazda zahadzuje image a smrnc, ktory mala pred cca 10 rokmi. Auta, ktore byvali technologicky odlisne, lepsie, poctivejsie, stratili svoju vynimocnost zrejme kvoli setreniu nakladov. 6tka mavala dvojite lichobeznikove zavesenie vpredu. MPS byvali verzie, nad ktorymi slintali fanusikovia a uznavali ich ostatni. Teraz tu mame 6tku s podvozkom konstrukcne na urovni 3ky z r 2003. 3ku s jednoduchou zadnou napravou. Ano, je naladena naozaj dobre, ale predstavte si, co by ti isti inzinieri dokazali s viacprvkovou... premarnena prilezitost. Nerentabilnost vyvoja wankelu by som im odpustil, aj ked to malo negativny dopad na image znacky. Skyactiv X to sam nevytrhne. Hlavne, ze sa Mazda hra fajnovym interierom na polopremiu, skoda ze na premiovu uroven nedotiahli radsej moderne asistencne systemy. Zial, dovody, pre ktore som si Mazdy zvykol kupovat asi pominuli. Je mi z toho smutno.
Avatar - palix
18. 7. 2019 19:47
Re: Sky-X
Oproti wankelu je predsa len Sky-X úplne bežný motor pokiaľ si vezmeme princíp.
Na druhej strane - minule som tak trochu čítal o RX-8 a dosť ľudí na ňu nedá dopustiť. Samozrejme potrebuje trochu iný prístup ako iné autá, ale vraj nie je taká hrozná.

Každopádne "podozrievam" Mazdu, že v dnešnej dobe sa málokto venuje zdokonaľovaniu techniky tak, ako to robia oni.
18. 7. 2019 13:10
Re: Mazda se...
Nemas pravdu, asi 25% akcii Mazdy vlastnia 4 japonske banky a jeden ivesticny fond + Toyota. Zvysnych asi 75% akcii je volne obchdovatelnych na burze. Takze o Mazda rozhoduju akcionari = predstavenstvo+dozorna rada. Cize ako v ktorejkolvek inej automobilke.
17. 7. 2019 21:07
Re: Sky-X
Aj najďalej dotiahnutý Wankel mal ku každodennej použitelnosti ďaleko, tak dúfam, že v tomto prípade to bude nebude dotiahnuté najďalej, ale do konca.