Nová Toyota Supra po svém představení možná nevyvolala tak pozitivní ohlasy, v jaké automobilka doufala. S odstupem času si však získává stále lepší renomé.
No to právě ne = na jednu! Myslím dobu teda věc :-!
Jízdní vlastnosti ústící mj do toho času = pochopitelně ne
Citát ze závěru testu Top Gearu: co se jízdy týče: "Pokud uvažujete o Porsche 718 Cayman měli byste řídit Toyotu Supra" pokračuj to stejně drsně "BMW Z4 neni soupeř" http://www.autoforum.cz/…ekanym-debaklem/
To snad ani ne... Chris jen řekl, že tam necítí DNA Toyoty, že to auto je pocitově BMW... a když o tom budeš přemýšlet, tak to je pochvala :-)
Jo, pak ještě řekl, že by dal přednost Alpine nebo M2... ale ani to není žádná trága.
No viz citát z testu Top Gearu = Z4 pro Supru neni soupeř = až tak pochvala BMW nejni :-!
Vyčítal jen to = že to neni od A do Z originál Toyota = holt neni ekonom
Díky tomu rozdělení nákladů = v testu správně zdůrazňujou že ten zlatej poměr rozvoru a rozchodu 1,55 je Toyotí záležitost = proto ho poprvé má BMW = prostě DÍKY tomu rozložení nákladů = mohla další Supra vzniknout = a je zdá se Super :yes:
A BMW má pořádnej podvozek = dle 2 seriózních zdrojů má Z4 lepší podvozek než i8
No nevím jestli je zrovna pochvala, když značce někdo defacto říká je to kompletně BMW a že se jí nepodařilo vtisknout autu nic ze svého ducha. Pro Dacii by to snad i pochvala mohla být, pro největší světovou značku asi moc ne.
Toyota je mainstreamový výrobca známy najmä pre nudné racionálne autá ako Camry či hybridný Prius (v USA) a Corollu (v EU), takže ak povedia, že má DNA prémiového výrobcu športovo ladených áut, tak to pochvala rozhodne JE. ;-)
Tak není to pochvala pro Toyotu... jasně, podobně jako je pro Fiat problematická identita 124, tak je pro Toyotu problematická identita Supry (Supra je svébytnější v designu, 124 má zase vlastní motory).
Pokud se ale soustředíme na produkt a ne na image, pak to pochvala je.
Je to pochvala z hľdiska produktu samotného, tak aj z hľadiska image. Je nepochybné, že BMW má lepší image ako Toyota. Fakt sa divím tým bojovníkom za "rasovú čistotu", mali by BMW ruky bozkávať, že dalo Toyote svoju najnovšiu techniku a len vďaka tomu existuje Supra.
Možná by sis nějakej test = ať ten z britskýho TopGearu nebo německýho AutoTipu = měl přečíst ne? Ruky bozkávať = by trochu mělo BMW = že díky tomu má nejlíp jezdící Z4 v historii = podvozek s božkym poměrem 1,55 = je požadavek Toyoty
Jak dopadlo srovnání finálních výrobků prodávanejch pod BMW a Toyotou = dopad na víc místech včetně toho TopGearu stejně = BMW neni soupeřem
Podělit se napůl o náklady = je prostě věc ekonomická a Toyota chtěla řadovej šestiválec = vzájemně si padli do oka a výsledek je paráda.
Chris Harris správně povzdychnul že to z hlediska image neni čistokrevná Toyota = to je ale věc ekonomická = a víc takovejhle spojení. Což ostatně dost možná bude = stejnej plán je zřejmě pro příští Lexus RC
Jenže image Toyoty to spíš škodí. Skoro to vypadá, jako by Toyota nebyla schopná sama udělat sportovní motor - GT86 jezdí s boxerem a Supra s R6... a to původní Supra byla legenda hodně kvůli 2JZ. Zajímalo by mě, jak to lidi vnímají mimo Evropu... ale tady co jsem tak vypozoroval se to bere tak, že si Toyota nadesignovala auto s technikou BMW (podle mě to úplně tak není)... a to má takovou pachuť... taky by Fiat mohl být Mazdě vděčný, že díky ní má schopný roadster... ale spíš sklízí posměch, že není schopný takové auto udělat sám a musí si ho nechat dělat od Mazdy. Osobně věřím, že ten poměr sil je u Supry vyrovnanější...
Akorát že... MX-5 by byla stejně, s Fiatem či bez něj. A nejspíš by vypadala přesně tak jako dneska.
Stoupneme si k MX-5 a ty mi ukážeš, kde tam je nějaký rukopis Fiatu... nikde nic. A i interiér Fiatu je Mazda, včetně ovládání infotainmentu atd., Made in Japan.
Pokud bych byl fanoušek Fiatu, tak bych s tím měl docela problém... pro mě by to auto prostě nebylo Fiat. Ok, pragmatik to neřeší... ale nevím, jestli pragmatik kupuje roadster :-)
To jen pracuješ s tim že "vždycky byla" = ale návratnost u takovýhohle modelu může bejt docela problematická. Stejný Z4 a Supra = i BMW určitě potěšilo že se může podělit o náklady
Je to furt to co sem tu psal teď někdy v jiný diskuzi = ekonomiku buď posloucháš nebo znásilňuješ = násilníci sou komunisti, poroučí větru dešti ekonomice = kam to tu ekonomiku vede ví snad všichni = nebo aspoň většina si to snad uvědomuje :D
Když vezmu tyhle 2 příklady = jestli by Mazda sama utáhla další generaci nevíme = rozhodně takhle byl větší prostor pro investice do vývoje
Tohle neni o autech ale ekonomika = a je to VÁŽNĚJŠÍ než si asi většina neekonomů připouští
Budiž, technicky vzato jistotu nemám. Ale jsem přesvědčený, že by Mazda MX-5 ND postavila i bez Fiatu.
Z účasti Fiatu pro Mazdu neplynou žádná negativa. MX-5 je pořád nepochybně jejich autem, které si po svém nadesignovali a sami si ho vyrábí, je to 100% Mazda, 100% MX-5. Když zabrousíš do MX-5 komunity, tak tam nějaký Fiat nikdo neřeší. A stejně tak si myslím, že Fiat Mazdě ve velkém nebere ani zákazníky.
Ten vztah není ani zdaleka rovnoprávný, Fiat hraje méněcennou roli a i veřejnost to tak podle mě vnímá.
Ad "Skoro to vypadá, jako by Toyota nebyla schopná sama udělat sportovní motor" No ale presne tak to je! Neber to samozrejme ako technickú neschopnosť, ale v kontexte emisných a finančných limitov. Toyota má pokiaľ viem jediný trochu silnejší motor: 3,5 V6 VVTi v americkej Camry, ale to je atmosférický pohodový motor, žiaden športiak, ktorý by sa dal dať do Supry (a ako pri atmosfére sa z nej ani nedá vytlačiť vyšší výkon).
Takže ak nechcela Toyota vyvíjať vlastný motor od podlahy pre jediný, aj to okrajový model (čo by ani tak veľká automobilka ako Toyota asi neuniesla), tak musela s vďakou prijať ponuku BMW a zobrať si komplet bavorácku techniku. BMW - hoci je podstatne menšia automobilka - si silný R6 dovoliť môže, lebo ho používa pomaly v každom vyrábanom modeli: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 a X3/4/5/6/7.
Nemyslím, že by to Toyota neunesla... je to největší automobilka světa (nebo druhá jako koncern, to je nakonec fuk) a v žádných finančních potížích se nenachází. Jezdí různé závodní série vč. WRC nebo Le Mans a v jejích silách nepochybně je postavit takové auto vč. motoru samostatně. A můžou sáhnout i k Lexu.
Upřímně - kdyby se mě někdo zeptal před pár lety, pak bych asi čekal, že přijdou s něčím jako je NSX. Honda je menší automobilka a pokud vím, taky dala NSX sama. Beru, že NSX je auto o level výš, technicky i cenově... ale i tak, mohli to udělat trošku lidověji. Toyota mohla (a za mě asi i měla) postavit to auto sama, s hybridem... jako ukázku toho, že umí udělat hybrid zábavný a rychlý.
NSX je iná liga, výkonovo i cenovo, je to čistý superšport s motorom vzadu, pričom stojí niekde okolo 150t eur (neviem presne), každopádne je to cenová liga Ferrari a McLarenu. Nemyslím, že Toyota chcela ísť touto cestou, Supra je stále relatívne normálne športové kupé s pomerne konvenčnou technikou a to je dobre. NSX mierne povedané nejde zrovna na dračku, v EU sa predalo minulý rok smiešnych 45 ks (pre porovnanie Ferrari 488 sa predalo 1610 ks, proste nebe a dudy), čo len potvrdzuje, že pre neprémiovú automobilku v dnešnej dobe púsťať sa do ligy superšportov je samovražda. Kdežto bežné kupé sa predá v pohode. Takže za mňa bolo určite správnym rozhodnutím ísť práve touto cestou.
No však - když si menší Honda mohla dovolit vyvinout mnohem sofistikovanější NSX, tak by si i Toyota mohla dovolit vyvinout normální RWD kupé s motorem vpředu a nějakým 350k motorem vlastní produkce, ať už by to byl hybrid nebo třeba malé turbo založené na WRC technice. Sdílet náklady s BMW je jistě výhodnější, ale u imidžovky a (svým způsobem) vlajkové lodi celé značky nebezpečné.
Takže aj Ty to vnímaš ako ujmu na imidži Toyoty? Opakujem, ja to vnímam presne opačne ako pozdvihnutie imidžu Supry, proste pre mňa je technika BMW a motory zvlášť vyššia liga a teda použitie takejto špičkovej prémiovej techniky vnímam ako imidžový prínos pre Toyotu.
Ad Honda: myslím, že práve si to dovoliť nemohli, ekonomicky na tom dosť zahučali, vývoj drahý, predaje žiadne, iste si búchajú hlavu o stenu a žiadny nástupca NSX už nebude. Naopak Toyota zrejme na Supre dobre zarobí.
Protože jsi fanoušek BMW a BMW je pro tebe víc než Toyota. Pak si ale koupíš BMW a hotovo. Pro fanouška JDM je Supra s 2JZ modla a nikdy by nepřipustil, že by se jí nějaké dobové BMW vyrovnalo. Je to taková svatá čtveřice legendárních aut té doby (Supra, GT-R, RX-7, NSX - za mě teda v opačném pořadí)... a takový status je podle mě pro novou Supru nedostupný.
Sám za sebe jsem se ještě nerozhodl... obecně tohle beru celkem pragmaticky a Toyota pro mě tolik neznamená. Ale RX-7 s motorem z BMW by se mi nelíbila. Takže jo, jako nějakou újmu image Toyoty (ne Supry, ale obecně Toyoty) to asi vnímám.
To nie je o fandovstve (sám som mal uvedené športiaky ako plagátový sen, ešte by som tam pridal Mitsu 3000GT), ale o vnímaní objektívnej reality. A realita je taká, že doba tej Fast& furious štvorice je už dávno preč a s nostalgiou na ňu spomínajú len v minulosti žijúci hardcore fans. Supra skončila v r. 2002, to je dlhých 17 rokov, počas ktorých vyrástla celá jedna generácia vodičov, ktorí o nejakej starej Supre možno ani netušia. Objektívne dnes Toyota má image výrobcu úsporných hybridných áut, v portfóliu ktorej trčí iba GT86 (ktorá je aj tak viac Subaru), inak samá racionalita a ekológia. Takže nie, dnes už nie je doba, aby niekto od Toyoty čakal niečo emotívne a Toyota je ten najmainstreamovejší mainstream.
Kdežto BMW nielen fanúšikovia, ale väčšina vníma ako jasne prémiovú automobilku s najšportovejšie ladenými autami (v rámci nemeckej prémie, ako aj všeobecne) a o ich schopnosti vyrobiť čokoľvek od R3 po V12 nik nepochybuje, teda image BMW je silný ako bol aj v minulosti.
Proste prémia je imidžovo viac, ako mainstream a ak BMW zdieľa svoju (aktuálnu,žiadny výpredaj skladov) techniku s mainstreamom, je to imidžové posilnenie toho mainstreamu.
Autá ako NSX, alebo v minulosti LFA sú čistá strata. Je to technologicky demonštrátor na zvýšenie prestíže značky. Toyta sa angažuje v motošporte, čo na budovanie povesti stačí a v prípade Supry sa rozhodli, že chcú mať projekt ziskový.
Ale tiež by mi bolo milšie ak by použili vlastný pohon. Myslím, že potenciálny kupci hlavne v Japonsku by ľahšie strávili Supru s V6 ako Supru na základoch BMW. V6 turbo je v Lexuse, prípadne by sa základ zobral motor z Camry. Proste existovali možnosti, kde mohla byť Supra čistou Toyotou a zároveň by ch to nestálo prestrelenú sumu, ale bolo by to bez R6.
Bavorský R6 je špička, silne pochybujem, že by Toyota stvorila niečo lepšie (od podlahy, notabene pri použití priemerného základu ako je motor z Camry).
Inak súhlasím s tým, že NSX a pod. sú čistá strata a Toyota sa rozhodla správne pre nižšiu ligu, ale ziskovú.
Nebudem tvrdiť, že by bol lepší. Ale bol by Japonský, čo by bola na domácom a najväčšom trhu jasná výhoda a USA a AU by moc netratili. Lebo presne ako hovoríš od poslednej Supry je to jedna generácia a z mladých už len málo ktovie, že tam bol R6. Ale je možné, že Toyota so Suprou chce skúsiť na Europskom trhu. Motor od BMW, predstavenie v Europe a vlastne aj výroba.
To by mě zajímalo co by se ti zdálo dost = když stejnej čas jako 911 GT3 997 nebo MB 65 AMG Black Series je ti je málo :-)
Je to relativně tuctovej R6 s nijak mimořádnym výkonem 250kW = byť ho dle všeho u Toyoty zvedli někam ke 400 konim. Co https://www.auto.cz/…zni-z-bmw-130092 ? ;-)
Ono možno niekedy je obrovský výkon nevýhodou. U Supry je zrejme výkonu na danú hmotnosť tak akurát = vodič s autom nebojuje a neobáva sa, žeby pridal viac ako je potrebné. Samozrejme Stig zvládne všetko :).
Na druhej strane autá ako Bugatti Veyron, Chiron... sú značne premotorované, ťažké a cenovo nedostupné ako nové aj ako staršie. Aj tak väčšina z nich skončí niekde v garáži kde budú čakať na zhodnotenie. A autá ako Supra budú veselo brázdiť cesty.