Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Supra zazářila v Top Gearu, zajela lepší čas než Lamborghini Murciélago

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Nová Toyota Supra po svém představení možná nevyvolala tak pozitivní ohlasy, v jaké automobilka doufala. S odstupem času si však získává stále lepší renomé.

Mnozí fanoušci Supry sice stále nemohou Toyotě odpustit její spolupráci s BMW a použití německého motoru, obavy ohledně nedostatečného výkonu se však v posledních týdnech rozplývají jak pára nad hrncem. Po opakovaném naměření vyššího výkonu motoru, než jaký sama automobilka udává, totiž přichází i zajímavé srovnání s různorodou konkurencí.

Nová Supra se totiž objevila v nedávno odvysílané epizodě britského pořadu Top Gear, kde ji Stig vyvezl i na známou testovací trať. Záběry z jeho jízdy se sice do televizního vysílání nedostaly, BBC je však nedávno vystavila na oficiálním YouTube kanálu.

Zdolat 2,83 kilometru dlouhý okruh, na kterém je rozesetou 12 zatáček, vypadá ve Stigově podání skoro jako procházka rozkvetlým sadem. Supra se chovala celkem jistě a nezdálo se, že by řidiči dávala nějak extra zabrat. Stopky se po projetí cíle zastavily na čase 1 minuta a 23,1 sekundy, což rozhodně není špatné.

Stejné časy totiž na okruhu zajely i vozy KTM X-Bow nebo Maserati Gran Turismo MC Stradale. O jednu desetinu sekundy rychlejší byl Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series a o jednu desetinu pomalejší zase Porsche 911 (997) GT3.

Nová Supra za sebou ale nechala i supersportovní vozy, jako je Ferrari F430 Spider F1, Lamborghini Murciélago, Pagani Zonda C12 S 7.3 nebo Aston Martin DBS. Samozřejmě se jedná o starší kousky, které byly testovány ještě v dobách, kdy Top Gear vedlo trio Clarkson, Hammond a May. Stále se však jedná o zajímavou ukázku pokroku, jaký automobilky v segmentu sportovních vozů za pár let urazily. A to vůbec nemluvíme o srovnání cen nové Supry a ojetých supersportů Ferrari či Lamborghini.

Kromě testu Toyoty Supra se však v 5. epizodě 27. série Top Gearu objevila i pocta Lotusu 79, islandská Formula Off-Road a pozvání přijala čtveřice hostů ve složení Will Young, Peter Wright, Mario Andretti a Clive Chapman.

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Doporučujeme

18. 7. 2019 16:44
Re: Zářila?
Nebudem tvrdiť, že by bol lepší. Ale bol by Japonský, čo by bola na domácom a najväčšom trhu jasná výhoda a USA a AU by moc netratili. Lebo presne ako hovoríš od poslednej Supry je to jedna generácia a z mladých už len málo ktovie, že tam bol R6. Ale je možné, že Toyota so Suprou chce skúsiť na Europskom trhu. Motor od BMW, predstavenie v Europe a vlastne aj výroba.
Avatar - iudex
18. 7. 2019 15:53
Re: Zářila?
Bavorský R6 je špička, silne pochybujem, že by Toyota stvorila niečo lepšie (od podlahy, notabene pri použití priemerného základu ako je motor z Camry).
Inak súhlasím s tým, že NSX a pod. sú čistá strata a Toyota sa rozhodla správne pre nižšiu ligu, ale ziskovú.
18. 7. 2019 13:58
Re: Zářila?
Autá ako NSX, alebo v minulosti LFA sú čistá strata. Je to technologicky demonštrátor na zvýšenie prestíže značky. Toyta sa angažuje v motošporte, čo na budovanie povesti stačí a v prípade Supry sa rozhodli, že chcú mať projekt ziskový.
Ale tiež by mi bolo milšie ak by použili vlastný pohon. Myslím, že potenciálny kupci hlavne v Japonsku by ľahšie strávili Supru s V6 ako Supru na základoch BMW. V6 turbo je v Lexuse, prípadne by sa základ zobral motor z Camry. Proste existovali možnosti, kde mohla byť Supra čistou Toyotou a zároveň by ch to nestálo prestrelenú sumu, ale bolo by to bez R6.
Avatar - iudex
18. 7. 2019 13:51
Re: Zářila?
To nie je o fandovstve (sám som mal uvedené športiaky ako plagátový sen, ešte by som tam pridal Mitsu 3000GT), ale o vnímaní objektívnej reality. A realita je taká, že doba tej Fast& furious štvorice je už dávno preč a s nostalgiou na ňu spomínajú len v minulosti žijúci hardcore fans. Supra skončila v r. 2002, to je dlhých 17 rokov, počas ktorých vyrástla celá jedna generácia vodičov, ktorí o nejakej starej Supre možno ani netušia. Objektívne dnes Toyota má image výrobcu úsporných hybridných áut, v portfóliu ktorej trčí iba GT86 (ktorá je aj tak viac Subaru), inak samá racionalita a ekológia. Takže nie, dnes už nie je doba, aby niekto od Toyoty čakal niečo emotívne a Toyota je ten najmainstreamovejší mainstream.
Kdežto BMW nielen fanúšikovia, ale väčšina vníma ako jasne prémiovú automobilku s najšportovejšie ladenými autami (v rámci nemeckej prémie, ako aj všeobecne) a o ich schopnosti vyrobiť čokoľvek od R3 po V12 nik nepochybuje, teda image BMW je silný ako bol aj v minulosti.
Proste prémia je imidžovo viac, ako mainstream a ak BMW zdieľa svoju (aktuálnu,žiadny výpredaj skladov) techniku s mainstreamom, je to imidžové posilnenie toho mainstreamu.
Avatar - Emel
18. 7. 2019 13:33
Re: Zářila?
Protože jsi fanoušek BMW a BMW je pro tebe víc než Toyota. Pak si ale koupíš BMW a hotovo. Pro fanouška JDM je Supra s 2JZ modla a nikdy by nepřipustil, že by se jí nějaké dobové BMW vyrovnalo. Je to taková svatá čtveřice legendárních aut té doby (Supra, GT-R, RX-7, NSX - za mě teda v opačném pořadí)... a takový status je podle mě pro novou Supru nedostupný.

Sám za sebe jsem se ještě nerozhodl... obecně tohle beru celkem pragmaticky a Toyota pro mě tolik neznamená. Ale RX-7 s motorem z BMW by se mi nelíbila. Takže jo, jako nějakou újmu image Toyoty (ne Supry, ale obecně Toyoty) to asi vnímám.