Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Údržba motorů SkyActiv-X nebude nákladnější, tvrdí zástupci Mazdy

30 komentářů

Wolfalack
Já mám Sky-X verzi objednanou od 17.4. s termínem dodání 15.9. Auto už je vyrobené, takže jen čekám na doručení... :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak dej vědět = pocity dojmy zkušenosti reálnýho člověka co s tim denně jezdí sou nad často jen párdenní rychlovyzkoušení redaktorů
Wolfalack
Určitě dám. Sám jsem moc zvědavý, jaké svezení to bude 😄
Avatar - palix
palix
Ideálne by bolo napísať potom recenziu na "moje.auto.cz" 😉. Už teraz sa teším na čítanie.
Wolfalack
Bude 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jsi průkopník, tak snad se někam prokopeš 😄 Osobně mám o výdrž nového motoru obavy. Příliš mnoho snímačů. Závislost na kvalitě benzínu. Obávám se že první zkušenosti říkají že je to hlučnější než diesel. U dieselu si lidi zvykli ale u benzínu to může být zklamání. Tiché to nebude v žádném případě )v některých režimech jízdy).
Avatar - palix
palix
Ak niekto dokáže spraviť podobný motor, tak Mazda je u mňa na 1. mieste. Možno ticho v aute nebude dokonalé, ale fungovať by to mohlo. Benzínový "japonec" - to je celkom dobrý predpoklad nato, aby to fungovalo 😉.
Hlučnosť auta je "relatívna veličina". Veľmi záleží, na čom človek jazdí. Otec mal kedysi Škodu 100 a tá bola hlučná poriadne. Ak pôjdem stále do lepšieho, tak budem spokojný.
Na druhej strane nemôžme chcieť od auta nižšej strednej triedy, aby bolo tiché ako o 2 triedy vyššie postavená Mercedes.
Podľa mňa máme dnes veľmi vysoké požiadavky na autá. Kedysi nám stačilo menej, pritom autá boli extrémne drahé.
Freddka
To zalezi, jestli se to povede nebo ne 😄

Treba slavny wankel v RX-8 - byla to pecka - ale tam se vetsina kusu nedozila 100 tisic km. Pamatujes, ze to nebylo az zas tak vyjimecne toto auto potkat? A kolik jich potkavas dnes? ... 😄

Ale jinak Mazde se Skyactive-X fandim, to zas jo. Tak nejak nevidim duvod, proc by to nemelo fungovat. Tohle neni wankel. OK jsou tam nejake senzory navic a mozna kompresor na lepsi davkovani vzduchu nebo co, ale zase turbomotory jsou taky dost komplikovany a taky fungujou v pohode.
Skoda ze to ma jen 220 Nm, i litrove trivalce dnes maji bezne 200 Nm ... no asi to bude tocivy motor jak je u mazdy zvykem 😄 Predpokladam, ze pro klidnou jizdu to bude lebeda a kdyz chces jet, budes tocit ... jako s kazdou dobrou atmosferou 😄
Avatar - palix
palix
Ja som tých RX8 zas až toľko nestretol. V zahraničí som skôr uvidím Porsche, Ferrari ako RX8. Dnes je to samozrejme ešte väčšia rarita. To auto chce fanúšika, ktorý sa tomu bude venovať. Nie je to MX5-ka s jednoduchou technikou, ktorá pokiaľ nezhrdzavie, tak pôjde možno naveky (staré modely).
Krútiaci moment sa (ako tu všetci vieme) na rozdiel od výkonu (do istej miery) žiaľ nedá "vydolovať" len tak - bez turba, objemu, prípadne kombináciou. Už 2,0l je dnes obrovský objem 😊. Každopádne uvidíme, prípadne môžme vyskúšať nejaké predvádzacie autá.

Doba sa zmenila - kedysi bol turbomotor niečo z čoho sme "padali na zadok" a dnes je dobrá atmosféra (nemyslím základný motor v lacnom aute) pomaly raritou. Rovnako aj s prevodovkami. O pár rokov bude manuál veľkou raritou.
Kedysi bolo radenie pádlami pod volantov u superšportov za príplatok, dnes je manuál len pre špeciálne edície 😉.
Predpokladám, že nakoniec ostane len MX5 z relatívne bežných áut.
Wolfalack
Nevím, kde jsi to slyšel. První ohlasy jsou zatím takové, že ten motor je naopak tišší než ne běžný benzín.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Hloupost, přímé vstřikování se vznětovou detonací nemůže být tišší než povedené benzíny od Mazdy.
Sama Mazda to přiznává, bylo mnoho novinářských testů.
Je to prostě diesel, akorát že na benzín, princip je vznětový. ve fázích, kdy nebude pracovat svíčky, bude motor hlučný.
Pokud vzdali čistě vznětový princip a svíčka bude asistovat ve všech režimech jízdy, může to být tichý motor.
johanvonbahnhof
Taky by mě to zajímalo, mám teď Sky 2.5 v půl roku staré CX-5 a jsem nad míru spokojenej nicméně, pokud začnou montovat do nějaké novější CX-5 Sky-X, tak budu při výměně stávajícího ojetého auťáku za nový o tom velmi uvažovat, pokud by ten výkon náhodou překročil 200 koní. Slyšel jsem, že je docela možné, že těch výkonových verzí tam u toho motoru bude víc než jen těch 181 koní v nové 3-ce a v nějaké verzi přes 200 koní by se ten motor měl reálně taky na trhu nabízet... 😉
Dixik2
To máš HB ve čtyřkolce v automatu ?
Wolfalack
Ne, sedan v manuálu a hnanou jen přední nápravou.
rozdělovač-kondenzátor
Dobrá volba, také o tomto modelu přemýšlím, jen škoda že nedělají místo sedanu verzi liftback... mohu se zeptat na kolik celkem vás verze se Sky-X a 6M přišla?
Wolfalack
Ceníková cena 655, po slevě díky známosti pod 620 :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
5 měsíců lodí z Hirošimy 😁
Wolfalack
Omyl, výroba Sky-X začala až v červenci 😄
Eisythor
Ak to bude ako s jejich 2.2D Sky, tak katastrofa. Reci o tom, ze este nik neplatil opravu su uplne mimo, sam poznam cloveka, ktoremu uz neplatila zaruka a len oprava motora vysla na 6500€.Mal to v 6tke, auto kupoval ako nove. Zial, hodne jazdil dialnice a tak pri nejakych 200 000km sa mu to vysypalo. Ze mu to vydrzalo tak dlho, to zrejma koli malemu podielu mestkej jazdy. Auto za 34000€,po 4 roku, s najazdom 200 000 km jeho hodnota teoreticky do 12000€,s tym, ze don musel investovat tu nemalu sumu. Takze, 4 roky u Mazdy 6 strata 28000€. Tlieskam. :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Znáš ještě jinou pravidelnou závadu u Mazdy od dob sky active? Poradím ti, neznáš. Ten diesel dali do kupy, takže nemají nic s nějakou fatální závadou.
Eisythor
Netreba dalsiu. Staci ta s 2.2 D, kedze tvori asi polovicu aut znacky Mazda na predaj s rocnikom 2013 a vyssie.
A ziadna kulancia, napriek tomu, ze auto bolo vyhradne servisovane v autorizovanom servise.
Prave este spinavost, kedze mu 3 mesiace predtym robili velky servis, kde mu menili vakuove cerpadlo, podlozky pod vstrekami + dalsie veci (uz je tomu nejake 2 roky, tak presne podrobnosti si nespominam), ale za to zaplatil nieco okolo 4000€.
Neviem ako tie problemy Mazda vyriesila, ale ak si spominam, tak v podstate nijako… Teda, ak niekto povazuje skratenie mierky (dokonca 3x ?) za riesenie problemu, tak to je naivita.
Pustli do sveta motor ktory bol zle konstrukcne vyrieseny.
Preto uz im neverim ani s tym novym revolucnym benzinom.
Ze su japonci v top svetovych rebrickoch na hornych poziciach???
Preco nie. Europske predaje su nizke. A inde vo svete prevladaju uplne ine motorizacie. Tie tvoria spolahlivost a spokojnost klientely.
Diesel je ponukany iba vyhradne v Europe???
Avatar - palix
palix
Diesle mali problém. Ale o Sky-G som ešte nepočul, žeby bol nejaký problém. V každom prípade by som počkal aspoň rok a až potom kupoval.
Možno sa poučili práve zo Sky-D.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Měli problém pouze se špatným naprogramováním řídící jednotky. Vyřešeno, přeprogramováno.
Nafta ředila olej, už neředí.
I když to nebylo zapotřebí, tak se kvůli tomu v záruce měnily i vstřikovače, samozřejmě zdarma do 100 000 km a do 3 roků od registrace. Přístup Mazdy je příkladný oproti hádanicím s dealery evropských značek.
Avatar - palix
palix
Dobre počuť, že motory sú už OK.
Najlepším prístupom je priznať chybu a napraviť ju - niekedy to stojí obrovské peniaze, ale firma stratí menej zákazníkov. Síce by ma to asi poriadne vyviedlo z miery, keby sa mi auto z nejakého dôvodu pokazilo - hlavne mimo záruky... Ale následná oprava zdarma by ma zrejme presvedčila, že tá automobilka má celkom seriózny prístup.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Japonci mají seriózní přístup a po skončení garance se dá domluvit kulance - dobrá vůle
Freddka
"samozřejmě zdarma do 100 000 km a do 3 roků od registrace"

To je asi cloveku s 4 letym autem s 200 tis k nicemu.
A ze se da domluvit kulance - no ten prispevek nahore tam to nevypada, ze by se dohodli na kulanci ... 😄
Avatar - palix
palix
Zrejme takéto dohody závisia aj od ochoty servisu, vzťahov so servisom...
Predpokladám, že lepšie na tom bude človek, ktorý so svojím autom navštevuje daný servis (podľa "predpisu") ako ten, čo sa dovalí po určitom čase s autom s problémom, ktoré bolo servisované niekde u kamaráta...
Lubos.1
To sa mylis, bolo tam viac problemov a to s hardverom 😄
Islo hlavne o vackovy hriadel, ktory sa opotrebuval a kovove piliny sa dostali do motora a inych komponentov. Menilo sa vela veci, vacsinou v ramci zaruky. Islo o konstrukcnu chybu, ktora sa uplne vyriesila az zmenou konstrukcie motora v roku 2018. Dovtedy islo okrem drobnosti iba o zmenu materiálu vackoveho hriadela a tym iba o posunutie problemu na neskor.
Nove 2,5 motory s vypinanim valcov maju v Mazde 6 problemy s vibraciami v 2-valcovom rezime.
Do noveho motoru SkyX by som isiel az po cca 2 rokoch predaja. Pre istotu 😄
C.M.Burns
Jednou jsem něco slyšel, že bude tento motor osazený kompresorem. Ten kompresor prý nemá zajišťovat nějaké extra plnící tlaky, ale spíš dávkovat vzduch. Je to pravda nebo to byl kec?
Saab
Je to pravda, alespoň mi to tvrdil prodejce cca před měsícem. Stejně tak, že bude mít filtr pevných částic.