Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Údržba motorů SkyActiv-X nebude nákladnější, tvrdí zástupci Mazdy

Ondřej Mára Ondřej Mára 18. 7. 2019
47
30
Zobrazit náhledy (47)
Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X0 Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X Mazda Skyactiv-X

Starosti spojené s nákladností údržby a oprav revolučního motoru SkyActiv-X, jehož prodej byl minulý měsíc zahájen i na českém trhu, jsou prý zbytečné.

Zavádění nových technologií obvykle doprovází obavy prvních uživatelů ohledně nákladnosti údržby a případného servisu. A jinak tomu není ani u revolučního motoru Mazda SkyActiv-X, který jako první nabídl kombinaci zapálení směsi svíčkou, jako u klasických zážehových motorů, nebo pomocí kompresního tepla ve válci, jak tomu bývá u vznětových motorů.

Kombinaci těchto technologií umožnila funkce označovaná „Spark Plug Controlled Compression Ignition" (SPCCI), která se ale podepsala na zvýšené komplexnosti motoru. Každý válec je například vybaven vlastním senzorem tlaku, který neustále odesílá data do řídící jednotky motoru. Díky tomu pak může řídící jednotka dostatečně rychle a přesně upravovat fungování motoru.

Nový způsob zapalování SPCCI také vyvíjí na vnitřní části motoru podstatně vyšší namáhání, než je u benzínových motorů zvykem. Technici Mazdy proto museli všechny komponenty motoru dostatečně posílit a zajistit jejich zvýšenou odolnost. Ve výsledku se tak žádné komponenty motorů SkyActiv-X neshodují s komponenty motorů SkyActiv-G a vzrostly také výrobní náklady.

Eiji Nakai, manažer pohonných jednotek Mazda, však v rozhovoru pro Cars Guide uvedl, že zvýšená komplexnost motorů se nepodepíše na častějších návštěvách servisů ani vyšších nákladech spojených s údržbou. „V tomto žádné změny, zajistili jsme, aby se tento motor dal užívat jako klasické motory.“

360p720p

Nakai tak navázal na starší prohlášení, které učinil šéf technického výzkumu a kontrolního systému motorů SkyActiv-X Mitsuo Hitomi. Ten podle Cars Guide již před dvěma lety uváděl, že nové motory SkyActiv-X budou využívat tradiční zapalovací svíčky, rozvody budou i nadále řešeny řetězem a nijak výjimečný by neměl být ani motorový olej. Zdá se tedy, že většina komplexnosti nových motorů SkyActiv-X není ukryta v tradiční technice, ale v nových senzorech a software.

Automobilka zahájila příjem objednávek na model Mazda 3 s motorizací SkyActiv-X na českém trhu začátkem června a prvních kusů by se měli evropští zákazníci dočkat v průběhu podzimu. Motor SkyActiv-X181 pod kapotou Mazdy 3 nabídne výkon 132 kW (181k), točivý moment 224 Nm a kombinován může být s šestistupňovým manuálem i automatem. Varianta hatchback je také dostupná s pohonem všech kol. Podle standardů NEDC by se spotřeba měla pohybovat od 4,3 l/100 km, měření podle systému WLTP však udává spotřebu od 5,4 l/100 km.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Revolucna Mazda
| 19. 7. 2019
Netreba dalsiu. Staci ta s 2.2 D, kedze tvori asi polovicu aut znacky Mazda na predaj s rocnikom 2013 a vyssie.
A ziadna kulancia, napriek tomu, ze auto bolo vyhradne servisovane v autorizovanom servise.
Prave este spinavost, kedze mu 3 mesiace predtym robili velky servis, kde mu menili vakuove cerpadlo, podlozky pod vstrekami + dalsie veci (uz je tomu nejake 2 roky, tak presne podrobnosti si nespominam), ale za to zaplatil nieco okolo 4000€.
Neviem ako tie problemy Mazda vyriesila, ale ak si spominam, tak v podstate nijako… Teda, ak niekto povazuje skratenie mierky (dokonca 3x ?) za riesenie problemu, tak to je naivita.
Pustli do sveta motor ktory bol zle konstrukcne vyrieseny.
Preto uz im neverim ani s tym novym revolucnym benzinom.
Ze su japonci v top svetovych rebrickoch na hornych poziciach???
Preco nie. Europske predaje su nizke. A inde vo svete prevladaju uplne ine motorizacie. Tie tvoria spolahlivost a spokojnost klientely.
Diesel je ponukany iba vyhradne v Europe???
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sky-X
| 19. 7. 2019
Hloupost, přímé vstřikování se vznětovou detonací nemůže být tišší než povedené benzíny od Mazdy.
Sama Mazda to přiznává, bylo mnoho novinářských testů.
Je to prostě diesel, akorát že na benzín, princip je vznětový. ve fázích, kdy nebude pracovat svíčky, bude motor hlučný.
Pokud vzdali čistě vznětový princip a svíčka bude asistovat ve všech režimech jízdy, může to být tichý motor.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sky-X
| 19. 7. 2019
Ja som tých RX8 zas až toľko nestretol. V zahraničí som skôr uvidím Porsche, Ferrari ako RX8. Dnes je to samozrejme ešte väčšia rarita. To auto chce fanúšika, ktorý sa tomu bude venovať. Nie je to MX5-ka s jednoduchou technikou, ktorá pokiaľ nezhrdzavie, tak pôjde možno naveky (staré modely).
Krútiaci moment sa (ako tu všetci vieme) na rozdiel od výkonu (do istej miery) žiaľ nedá "vydolovať" len tak - bez turba, objemu, prípadne kombináciou. Už 2,0l je dnes obrovský objem :). Každopádne uvidíme, prípadne môžme vyskúšať nejaké predvádzacie autá.

Doba sa zmenila - kedysi bol turbomotor niečo z čoho sme "padali na zadok" a dnes je dobrá atmosféra (nemyslím základný motor v lacnom aute) pomaly raritou. Rovnako aj s prevodovkami. O pár rokov bude manuál veľkou raritou.
Kedysi bolo radenie pádlami pod volantov u superšportov za príplatok, dnes je manuál len pre špeciálne edície ;).
Predpokladám, že nakoniec ostane len MX5 z relatívne bežných áut.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Revolucna Mazda
| 19. 7. 2019
Zrejme takéto dohody závisia aj od ochoty servisu, vzťahov so servisom...
Predpokladám, že lepšie na tom bude človek, ktorý so svojím autom navštevuje daný servis (podľa "predpisu") ako ten, čo sa dovalí po určitom čase s autom s problémom, ktoré bolo servisované niekde u kamaráta...
Re: Re: Re: Re: Sky-X
| 19. 7. 2019
Ceníková cena 655, po slevě díky známosti pod 620 :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku