Novinka Mazdy nabízí výběr mezi třemi motory, benzinovým 2.0 Skyactiv-G, naftovým 1.8 Skyactiv-D a 2.0 Skyactiv-X kombinujícím výhody vznětových a zážehových jednotek.
Já bych se toho oplastování nebál. Technologie ochrany proti rzi poslední dobou značně pokročila (viz mnoholeté záruky proti prorezavění).......mě spíš vadí, že je to oplastování příliš dramatické.... :-!
Kým som kúpil Mazdu, tak som riadne pozeral všade po okolí... Výsledok? Cca podobný stav u 10+ ročných áut ako u iných značiek. Samozrejme u všetkých značiek sa nájdu celkom hrozné autá, ale to je buď vplyv prostredia, alebo nejaká výrobná vada.
Pod oknom mi stojí jedna Mazda 2 (nie moja) cca 12 rokov stará a vyzerá ako nová.
Dnes by som sa bál skôr, že sa pokazí plno iných vecí ako že mi auto zhrdzavie.
9 let stary auto a po rzi ani stopa. Jo to jsou ty moudra.
Takovy auto jsem ja nikdy nevidel. Po 9 letech provozu nekde nejaka rez bude. Teda vlastne videl - jedno Ferrari F50 ktere nikdy nevyjelo na silnici :-)
Ale vazne, Mazda mela se rzi velke problemy, to vi kazde male dite.
Prej je to uz pryc. Jenze mi znamej nedavno ukazoval svou 5 let starou Mazdu 6, takze vim zcela jiste, ze ten problem stale existuje :-)
Samozrejme - hlavne prvá 6-ka hrdzavela ako nič iné (možno aj Mercedesy z istého obdobia). Najviac hrdzavé autá, ktoré vidím na ulici sú prvá Mazda 6 a Mercedes Vito.
Ona tá spomínaná Mazda 2 je čierna, jazdí viacmenej po meste, je udržiavaná (parkuje von) a vážne na nej nie je nič vidieť. Možno má druh prevádzky, ktorý málo poškodzuje karosériu. Na druhej strane lupou som ju neskúmal (vyzeralo by to divne).
Sú ale autá, ktoré sú po 10 rokoch ako nové a iné sú už značne opotrebené. Ak sa niekto len vozí s autu nevenuje ani trochu svojho času, tak auto potom aj vyzerá podľa toho.
Ináč tá Mazda 2 je už Mazda. Čistá Fiesta bola predošlá generácia.
Na druhej strane ak už sme pri Forde - Ford Ka = čistá hrôza. Ak niekde vidím auto v hroznom stave, tak je to často KA (1. generácia). Lepšie povedané väčšina Fordov KA je v hroznom stave (samozrejme staré, lacné autá = nikto sa o to nestará). Hrdza je súčasťou.
To je super :yes: ještě by to chtělo vyladit konfigurovatelnost výbav, takhle když chci vyhřívané sedačky a volant, musím vzít paket nebo vyšší výbavu, kde jsou nesmysly typu elektrické víko kufru nebo 18"kola.
Jo kombinace motorů a pohonu jsou na pochvalu před nastoupenou jednotkou. Já jsem jen nějak vysazenej speciálně na to elektrický ovládání víka kufru, většinou a u japonců je to snad pravidlo, je to otravně pomalý, přitom to cpou skoro všude kde je nějaká lepší, z mýho pohledu užitečná výbava (full led, keyless, výhřev sedaček/volantu/předního skla,..)
Taky mě poslední dobou nabídka elektrického víka kufru pobaví. Ruce mi naštěstí fungují. Když se to porouchalo známému u XC60 a chtěli po něm v servisu 36 000, tak se mu protočily panenky. :D Na cenu CX-30 jsem byl zvědavý kde bude starrtovat. To že bude výš než momentální M3 jsem tipnul dobře.
Všichni pořád omýlají Skyactiv X ale nikdo pořád nedal do placu za kolik to reálně jezdí proti 2.0, jak to jezdí a jaké to má zrychlení... Už mě to přestává bavit.
Jinak auto paráda. Oplastování je příliš, snad to zachrání tmavá barva.
Proto mě štve, že tam pořád píšou, že už se to dá koupit. No leda tak podle papíru ale ještě jsem neviděl byť jen jeden jediný kus na silnici v česku. Pokud vím, ještě ani není jisté, jestli to bude mít těch 132kW, v Mazdě byl prý tlak na to, aby byl lepší výkon, tak třeba se to ještě změní.
Je zajímavé, že by měl mít Skyactive-X jiný kompresní poměr pro Evropu a Ameriku. (Bylo to v některém z asi 5 videí, které jsem zhlédl, myslím, že to bylo 16:1 pro Evropu a 15:1 pro Ameriku)
viz: https://www.youtube.com/watch?… (čas 2:26)
První kusy pro novináře jsou v UK a v DE, takže v Česku to ještě nějaký měsíc potrvá. Oficiální hodnoty jsou 132kW (178bph), 0-100 8,3.
https://www.autoexpress.co.uk/mazda/3/107436/new-mazda-3-skyactiv-x-2019-review